abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137666562
Zwangerschap & geboorte

2014

18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
21 maart: Dodoria
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus (jongetje)
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
08 juni: Kwisted (jongen)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongetje)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87
17 augustus: geppie
22 augustus: rebel-angel
22 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine

18 september: Razztwizzle
23 september: Tante_Soesa

4 oktober: Spees_Eend
5 oktober: IsabellaMariaAnna
9 oktober: Skittles
10 oktober: DagenNachtdromer
***12 oktober: Stormqueen & bleiblei***
16 oktober: Loj
16 oktober: kwakz0r
20 oktober: Fee-nix
29 oktober: Little_Miss_Naughty

9 november: DevilsAndDust
13 november: Heliotrope
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
:)
  woensdag 12 maart 2014 @ 19:34:30 #2
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_137666991
Wat de dames zeggen! Ik denk ook dat zo'n topic openen een goed idee zou zijn. Ik snap heel goed dat sommige dames dat soms kwijt moeten. Ik zelf ook maar zeg heel vaak niks om de sfeer hier niet negatief te trekken. Ik wil hier over mooie echo's, knipperende hartjes en traktaties lezen. Maar eerlijk schijt ik in mijn broek voor vrijdag, ben er al een week min van ;) ;) :@
  woensdag 12 maart 2014 @ 19:41:53 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_137667143
Nou, dan open ik die na het eten ;)
disclaimer
pi_137667252
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:39 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Wat de dames zeggen! Ik denk ook dat zo'n topic openen een goed idee zou zijn. Ik snap heel goed dat sommige dames dat soms kwijt moeten. Ik zelf ook maar zeg heel vaak niks om de sfeer hier niet negatief te trekken. Ik wil hier over mooie echo's, knipperende hartjes en traktaties lezen. Maar eerlijk schijt ik in mijn broek voor vrijdag, ben er al een week min van ;) ;) :@
Ook voor jou geldt, gooi het eruit, lucht je hart! Het is niet altijd alleen maar rozengeur en maneschijn!
En het is bijna vrijdag! Dan sluit je aan bij de knippers :*
S. 2014
J. 2016
pi_137667559
Mag mijn ud naar 12 okt?

Want SQ, wij gaan gewoon een tweelingdatum doen keej ;)

DND komt goed vrijdag!
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:00:53 #7
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137668290
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:39 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Maar waarom zouden we hier alleen de leuke dingen delen? Een zwangerschap is in zoveel opzichten zoiets ingrijpends en net als met alle andere ingrijpend gebeurtenissen kunnen er ook negatieve kanten aan zitten, fysiek, emotioneel, noem maar op...

Persoonlijk vind ik een apart topic niet nodig, misschien zelfs onwenselijk :@ Juist door het in een apart topic te bespreken maak je er iets abnormaals van terwijl negatieve gevoelens, fysieke ellende en twijfels net zo goed bij een zwangerschap horen als alle positieve dingen.
Oude (on)bekende.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:12:24 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_137669009
het gaat ook niet om normale angsten mus, het gaat om allesoverheersende irrationele zwarte gedachten, moeilijk uit te leggen, maar ik voel me er niet comfortabel bij om dat steeds weer hier neer te gooien. Anderszijds heb ik altijd enorm veel steun gevonden op Fok en ik wil het graag ergens een plekje geven, zonder het naar mijn gevoel weg te lachen.

Anyway, ik heb het topic geopend,mochten de modjes het overbodig of onwenselijk vinden dan hoor ik dat graag :)
disclaimer
pi_137669206
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:00 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Maar waarom zouden we hier alleen de leuke dingen delen? Een zwangerschap is in zoveel opzichten zoiets ingrijpends en net als met alle andere ingrijpend gebeurtenissen kunnen er ook negatieve kanten aan zitten, fysiek, emotioneel, noem maar op...

Persoonlijk vind ik een apart topic niet nodig, misschien zelfs onwenselijk :@ Juist door het in een apart topic te bespreken maak je er iets abnormaals van terwijl negatieve gevoelens, fysieke ellende en twijfels net zo goed bij een zwangerschap horen als alle positieve dingen.
+1

En SQ, ik denk dat het ook goed is om te kijken hoe je gevoelens zich ontwikkelen na een goede termijnecho, en niet te vroeg conclusies te trekken over de normaalheid van je gevoelens. Ik heb nooit chemische geluksmiddeltjes (of hoe noem jij dat?) gebruikt en ik was de weken voor de termijnecho echt een wrak. En dat na "maar" één miskraam. Ik herkende mezelf niet terug, bizar, het doet gewoon heel veel met je. En nu ben ik langzaam aan toch in de genietmodus gekomen. :* voor jou!
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:20:59 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_137669525
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:15 schreef marel88 het volgende:

[..]

+1

En SQ, ik denk dat het ook goed is om te kijken hoe je gevoelens zich ontwikkelen na een goede termijnecho, en niet te vroeg conclusies te trekken over de normaalheid van je gevoelens. Ik heb nooit chemische geluksmiddeltjes (of hoe noem jij dat?) gebruikt en ik was de weken voor de termijnecho echt een wrak. En dat na "maar" één miskraam. Ik herkende mezelf niet terug, bizar, het doet gewoon heel veel met je. En nu ben ik langzaam aan toch in de genietmodus gekomen. :* voor jou!
Ja, maar ik heb jou er niet of nauwelijks over gehoord hier, en ik merk dat ik zelf wel sterk de behoefte heb om er hier veel over te praten. En ik voel me er bezwaard over omdat dat zo vaak is, ook al zegt iedereen dat het niet erg is, ik weet dat het op een gegeven moment gaat jeuken bij mensen. Ik kan het gewoon in mijn directe omgeving nergens kwijt. Ik merk dat niemand het herkent of er iets mee kan, ik krijg alleen een "komt allemaal goed" terug zodat ze vervolgens weer over andere dingen door kunnen :{
disclaimer
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:23:38 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_137669654
het is ook niet dat ik mijn gevoelens hier niet toevertrouw hoor, integendeel juist. Maar ik voel me van nature al snel "lastig" en dan parkeer ik het liever ergens waar mensen in elk geval de keuze hebben om het niet te zien :')
disclaimer
pi_137670271
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb jou er niet of nauwelijks over gehoord hier, en ik merk dat ik zelf wel sterk de behoefte heb om er hier veel over te praten. En ik voel me er bezwaard over omdat dat zo vaak is, ook al zegt iedereen dat het niet erg is, ik weet dat het op een gegeven moment gaat jeuken bij mensen. Ik kan het gewoon in mijn directe omgeving nergens kwijt. Ik merk dat niemand het herkent of er iets mee kan, ik krijg alleen een "komt allemaal goed" terug zodat ze vervolgens weer over andere dingen door kunnen :{
Helemaal begrijpelijk, SQ, je moet het posten waar het goed voelt, maar los van waar je het post bedoelde ik vooral te zeggen dat het ook goed is de ontwikkelingen na de termijnecho even af te wachten. Niet perse afwachten als in nu geen actie ondernemen om er iets mee te doen (bijvoorbeeld aankaarten bij je vk), maar afwachten als in nu nog niet te "streng" zijn voor jezelf of consequenties verbinden aan je gevoelens.
En je hebt mij hier niet gehoord omdat ik het lezen van dit topic nauwelijks aankon, en omdat ik continu m'n gevoelens tot vervelens toe ventileerde bij m'n man en verloskundige. Ik ben zelfs op een zondagmiddag voor een eventussendoorecho geweest omdat ik echt niet meer rustig werd. Het is hun "beroep", is mijn overtuiging. Succes met mij, een leuke uitdaging op je werkdag ;)
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:48:07 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_137670945
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:34 schreef marel88 het volgende:

[..]

Helemaal begrijpelijk, SQ, je moet het posten waar het goed voelt, maar los van waar je het post bedoelde ik vooral te zeggen dat het ook goed is de ontwikkelingen na de termijnecho even af te wachten. Niet perse afwachten als in nu geen actie ondernemen om er iets mee te doen (bijvoorbeeld aankaarten bij je vk), maar afwachten als in nu nog niet te "streng" zijn voor jezelf of consequenties verbinden aan je gevoelens.
En je hebt mij hier niet gehoord omdat ik het lezen van dit topic nauwelijks aankon, en omdat ik continu m'n gevoelens tot vervelens toe ventileerde bij m'n man en verloskundige. Ik ben zelfs op een zondagmiddag voor een eventussendoorecho geweest omdat ik echt niet meer rustig werd. Het is hun "beroep", is mijn overtuiging. Succes met mij, een leuke uitdaging op je werkdag ;)
Nee, nou ja, ik ben emotiewijs een beetje verknipt geraakt ergens, en denk ontzettend snel dat verdrietig zijn gelijk staat aan aanstellen en dat onzeker gelijk staat aan zwak. Ik denk ook dat er maar weinig mensen zijn die zo vaak sorry zeggen als ik. Vreselijk irritant en om dat te compenseren hb ik een ontzettend grote muil en een stoer imago aangeleerd.

Maar ja, uiteindelijk blijk ik alleen mezelf er mee te hebben, want ik zit mezelf doorlopend in stilte op te vreten, en als ik er al over praat voel ik me acuut vreselijk zondig en schuldig en ga me daardoor juist nog rotter voelen in plaats van beter. Dus ik straf mezelf inderdaad harder dan nodig is. :')
disclaimer
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:48:54 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_137670994
overigens ben ik absoluut geen moeilijke prater, maar wel als het om echte emoties gaat :')
disclaimer
  Moderator woensdag 12 maart 2014 @ 20:52:37 #15
5428 crew  miss_sly
pi_137671216
Zo'n topic is er toch? Daar heb ik destijds ook in gepost, omdat mijn wolk ook zwart was ipv roze.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:53:39 #16
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137671276
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:52 schreef miss_sly het volgende:
Zo'n topic is er toch? Daar heb ik destijds ook in gepost, omdat mijn wolk ook zwart was ipv roze.
Die werd geopperd eerder maar dekte de lading niet schijnbaar.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_137671403
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:48 schreef Stormqueen het volgende:
overigens ben ik absoluut geen moeilijke prater, maar wel als het om echte emoties gaat :')
Ik moet zeggen dat ik het vanachter mn computer heel knap vind hoe je ermee omgaat. Als het met anderen bespreken je helpt zet je nu de juiste stappen en daar kan ik alleen _O_ voor doen. Je zeurt echt absoluut niet volgens mij en gevoelens die je hebt, zwanger of niet, zijn gevoelens die een plek innemen in je leven en je dagelijks bestaan en als je er last van hebt hoef je dat echt niet in je uppie op te lossen, want er zijn genoeg mensen die je graag willen helpen om je inzichten weer wat zonniger te maken :*
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:56:09 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_137671424
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:53 schreef laziness het volgende:

[..]

Die werd geopperd eerder maar dekte de lading niet schijnbaar.
Nou, er stonden zoveel posts in over dat dat specifiek om PPD ging en dat er teveel offtopic klachten stonden (inclusief mods) dat ik dat eigenlijk niet meer durfde nee :@
Maar goed, ik zeg al, als een mod vindt dat het toch daar heen moet dan is dat mij om het even.
disclaimer
pi_137671860
Ik weet eigenlijk of ik het nou hier moet zeggen of in het nieuwe topic, maar ik doe het toch maar even hier omdat het in eerste instantie ook hier ter sprake kwam.. SQ, je noemde dat mensen in je omgeving alleen maar zeggen "het komt wel goed" en dat je daar niet in kunt geloven en dat ze dat alleen maar zeggen om er zelf snel van af te zijn. Ik kan me enorm goed indenken dat je niets aan dat soort opmerkingen hebt, want je kunt er op dit moment heel weinig mee. Maar ik kan me niet voorstellen dat mensen zoiets zeggen omdat ze je niet wíllen steunen. Wel dat ze niet goed weten hoe ze dat dan het beste voor je kunnen doen. Uit zo'n opmerking als "komt wel goed" spreekt denk ik vooral dat hoop dat het inderdaad goed komt en het feit dat het je ook enorm gegund wordt!

Ik bedoel het absoluut niet verkeerd en vind dat je absoluut het recht hebt om je te voelen zoals je voelt. Ik hoop ook dat je in je omgeving toch op de een of andere manier de steun vindt die je nodig hebt. En dat je merkt dat knullig onder woorden gebrachte steun toch ook heel goed bedoeld kan zijn :)
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:06:20 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_137672030
Amsel, ik weet dat het niet zo bedoeld wordt, sorry, dan heb ik dat niet goed uitgelegd. Ik trachtte te zeggen dat het voor mij soms zo voelt, en ratio en gevoel liggen momenteel helaas wat verder uit elkaar dan in sommige situaties wenselijk is.
disclaimer
pi_137672158
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:06 schreef Stormqueen het volgende:
sorry
Foei, niet meer sorry zeggen hè!
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:10:17 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_137672261
ja, je hebt gelijk :') :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
pi_137673187
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:48 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk ook dat er maar weinig mensen zijn die zo vaak sorry zeggen als ik. Vreselijk irritant en om dat te compenseren hb ik een ontzettend grote muil en een stoer imago aangeleerd.
Zeg je ook altijd dat het 'goed' met je gaat als men dat aan je vraagt?

Ik herken me namelijk in dat stukje dat ik hierboven heb gequotet. Dus benieuwd of dat ook voor jou andersom geldt. Met mij gaat het namelijk altijd 'goed'.

Al heb ik me beide dingen wat afgeleerd/ben ik bezig met dat af te leren.
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:26:14 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_137673260
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:24 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Zeg je ook altijd dat het 'goed' met je gaat als men dat aan je vraagt?

Ik herken me namelijk in dat stukje dat ik hierboven heb gequotet. Dus benieuwd of dat ook voor jou andersom geldt. Met mij gaat het namelijk altijd 'goed'.

Al heb ik me beide dingen wat afgeleerd/ben ik bezig met dat af te leren.
haha, jup, met mij gaat het altijd goed. :') tegenwoordig hebben we wel een manager die soms naar me kijkt en zegt: I don't believe you. En dan lach ik het weg :Y :')
disclaimer
pi_137673366
+1 voor het vele sorry zeggen
Tijdens mijn bevalling bij elke perswee riep ik weer sorry. En dan zeiden al die mensen in de verloskamer dat ik geen sorry hoefde te zeggen. En dat beantwoordde ik dan weer met een sorry

Ik heb alleen geen grote mond en stoer imago aangeleerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')