Ook voor jou geldt, gooi het eruit, lucht je hart! Het is niet altijd alleen maar rozengeur en maneschijn!quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:39 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Wat de dames zeggen! Ik denk ook dat zo'n topic openen een goed idee zou zijn. Ik snap heel goed dat sommige dames dat soms kwijt moeten. Ik zelf ook maar zeg heel vaak niks om de sfeer hier niet negatief te trekken. Ik wil hier over mooie echo's, knipperende hartjes en traktaties lezen. Maar eerlijk schijt ik in mijn broek voor vrijdag, ben er al een week min van![]()
![]()
Maar waarom zouden we hier alleen de leuke dingen delen? Een zwangerschap is in zoveel opzichten zoiets ingrijpends en net als met alle andere ingrijpend gebeurtenissen kunnen er ook negatieve kanten aan zitten, fysiek, emotioneel, noem maar op...quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:39 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Wat de dames zeggen! Ik denk ook dat zo'n topic openen een goed idee zou zijn. Ik snap heel goed dat sommige dames dat soms kwijt moeten. Ik zelf ook maar zeg heel vaak niks om de sfeer hier niet negatief te trekken. Ik wil hier over mooie echo's, knipperende hartjes en traktaties lezen. Maar eerlijk schijt ik in mijn broek voor vrijdag, ben er al een week min van![]()
![]()
+1quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:00 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Maar waarom zouden we hier alleen de leuke dingen delen? Een zwangerschap is in zoveel opzichten zoiets ingrijpends en net als met alle andere ingrijpend gebeurtenissen kunnen er ook negatieve kanten aan zitten, fysiek, emotioneel, noem maar op...
Persoonlijk vind ik een apart topic niet nodig, misschien zelfs onwenselijkJuist door het in een apart topic te bespreken maak je er iets abnormaals van terwijl negatieve gevoelens, fysieke ellende en twijfels net zo goed bij een zwangerschap horen als alle positieve dingen.
Ja, maar ik heb jou er niet of nauwelijks over gehoord hier, en ik merk dat ik zelf wel sterk de behoefte heb om er hier veel over te praten. En ik voel me er bezwaard over omdat dat zo vaak is, ook al zegt iedereen dat het niet erg is, ik weet dat het op een gegeven moment gaat jeuken bij mensen. Ik kan het gewoon in mijn directe omgeving nergens kwijt. Ik merk dat niemand het herkent of er iets mee kan, ik krijg alleen een "komt allemaal goed" terug zodat ze vervolgens weer over andere dingen door kunnenquote:Op woensdag 12 maart 2014 20:15 schreef marel88 het volgende:
[..]
+1
En SQ, ik denk dat het ook goed is om te kijken hoe je gevoelens zich ontwikkelen na een goede termijnecho, en niet te vroeg conclusies te trekken over de normaalheid van je gevoelens. Ik heb nooit chemische geluksmiddeltjes (of hoe noem jij dat?) gebruikt en ik was de weken voor de termijnecho echt een wrak. En dat na "maar" één miskraam. Ik herkende mezelf niet terug, bizar, het doet gewoon heel veel met je. En nu ben ik langzaam aan toch in de genietmodus gekomen.voor jou!
Helemaal begrijpelijk, SQ, je moet het posten waar het goed voelt, maar los van waar je het post bedoelde ik vooral te zeggen dat het ook goed is de ontwikkelingen na de termijnecho even af te wachten. Niet perse afwachten als in nu geen actie ondernemen om er iets mee te doen (bijvoorbeeld aankaarten bij je vk), maar afwachten als in nu nog niet te "streng" zijn voor jezelf of consequenties verbinden aan je gevoelens.quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb jou er niet of nauwelijks over gehoord hier, en ik merk dat ik zelf wel sterk de behoefte heb om er hier veel over te praten. En ik voel me er bezwaard over omdat dat zo vaak is, ook al zegt iedereen dat het niet erg is, ik weet dat het op een gegeven moment gaat jeuken bij mensen. Ik kan het gewoon in mijn directe omgeving nergens kwijt. Ik merk dat niemand het herkent of er iets mee kan, ik krijg alleen een "komt allemaal goed" terug zodat ze vervolgens weer over andere dingen door kunnen
Nee, nou ja, ik ben emotiewijs een beetje verknipt geraakt ergens, en denk ontzettend snel dat verdrietig zijn gelijk staat aan aanstellen en dat onzeker gelijk staat aan zwak. Ik denk ook dat er maar weinig mensen zijn die zo vaak sorry zeggen als ik. Vreselijk irritant en om dat te compenseren hb ik een ontzettend grote muil en een stoer imago aangeleerd.quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:34 schreef marel88 het volgende:
[..]
Helemaal begrijpelijk, SQ, je moet het posten waar het goed voelt, maar los van waar je het post bedoelde ik vooral te zeggen dat het ook goed is de ontwikkelingen na de termijnecho even af te wachten. Niet perse afwachten als in nu geen actie ondernemen om er iets mee te doen (bijvoorbeeld aankaarten bij je vk), maar afwachten als in nu nog niet te "streng" zijn voor jezelf of consequenties verbinden aan je gevoelens.
En je hebt mij hier niet gehoord omdat ik het lezen van dit topic nauwelijks aankon, en omdat ik continu m'n gevoelens tot vervelens toe ventileerde bij m'n man en verloskundige. Ik ben zelfs op een zondagmiddag voor een eventussendoorecho geweest omdat ik echt niet meer rustig werd. Het is hun "beroep", is mijn overtuiging. Succes met mij, een leuke uitdaging op je werkdag
Die werd geopperd eerder maar dekte de lading niet schijnbaar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:52 schreef miss_sly het volgende:
Zo'n topic is er toch? Daar heb ik destijds ook in gepost, omdat mijn wolk ook zwart was ipv roze.
Ik moet zeggen dat ik het vanachter mn computer heel knap vind hoe je ermee omgaat. Als het met anderen bespreken je helpt zet je nu de juiste stappen en daar kan ik alleenquote:Op woensdag 12 maart 2014 20:48 schreef Stormqueen het volgende:
overigens ben ik absoluut geen moeilijke prater, maar wel als het om echte emoties gaat
Nou, er stonden zoveel posts in over dat dat specifiek om PPD ging en dat er teveel offtopic klachten stonden (inclusief mods) dat ik dat eigenlijk niet meer durfde neequote:Op woensdag 12 maart 2014 20:53 schreef laziness het volgende:
[..]
Die werd geopperd eerder maar dekte de lading niet schijnbaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Zeg je ook altijd dat het 'goed' met je gaat als men dat aan je vraagt?quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:48 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk ook dat er maar weinig mensen zijn die zo vaak sorry zeggen als ik. Vreselijk irritant en om dat te compenseren hb ik een ontzettend grote muil en een stoer imago aangeleerd.
haha, jup, met mij gaat het altijd goed.quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Zeg je ook altijd dat het 'goed' met je gaat als men dat aan je vraagt?
Ik herken me namelijk in dat stukje dat ik hierboven heb gequotet. Dus benieuwd of dat ook voor jou andersom geldt. Met mij gaat het namelijk altijd 'goed'.
Al heb ik me beide dingen wat afgeleerd/ben ik bezig met dat af te leren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |