abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:37:06 #1
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137664150

quote:
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekrane

- 21 november 2013
President Viktor Janoekovitsj maakt bekend dat de regering niet van plan is een samenwerkingsverdrag met de Europese Unie te tekenen, maar in plaats daarvan de banden met buurland Rusland wil aanhalen. Betogers gaan de straat op.

- 30 november
Beelden van betogers die tot bloedens toe zijn geslagen door agenten met gummiknuppels duiken overal op. Steeds meer mensen sluiten zich aan bij de betogers.

- 1 december
Een demonstratie op het Onafhankelijkheidsplein in Kiev trekt driehonderdduizend betogers. Het is de grootste demonstratie sinds de Oranjerevolutie in 2004. Activisten bezetten het gemeentehuis van de hoofdstad.

- 17 december
De Russische president Vladimir Poetin maakt bekend dat Moskou voor 15 miljard aan Oekraense staatsobligaties koopt en de gasprijs verlaagt.

- Eind december
De protesten in Kiev blijven tienduizenden mensen trekken, maar de opkomst is een stuk lager dan begin december, toen honderdduizenden mensen zich aansloten bij de protestbeweging.

- 22 januari 2014
Drie betogers komen tijdens vechtpartijen met de politie om het leven. Demonstranten richtten barricades op.

- 28 januari
De Oekraense premier Mykola Azarov maakt het aftreden van de regering bekend. Het besluit is bedoeld als een concessie aan de protestbeweging. Strenge wetten die de protestbeweging moest beperken in haar bewegingsvrijheid worden herroepen.

- 16 februari
Oppositieleden en demonstranten maken een einde aan de bezetting van het gemeentehuis in Kiev in ruil voor de vrijlating van alle 234 betogers die waren opgepakt en vastgezet.

- 18 februari
Betogers vallen linies van de politie aan en stichten brand bij het parlementsgebouw, nadat een grondwetshervorming die de macht van de president moet inperken, was blijven steken in het parlement. De oproerpolitie reageert met geweld in een poging de betogers te verdrijven van het Onafhankelijkheidsplein. Zeker 26 mensen komen om het leven en honderden raken gewond.

- 20 februari
Enkele uren na de afkondiging van een wapenstilstand breekt opnieuw geweld uit. Scherpschutters van de regering nemen betogers vanaf daken onder vuur. Van de 82 slachtoffers die in totaal omkomen vallen de meesten op deze dag.

- 21 februari
Protestleiders en president Janoekovitsj komen na bemiddeling van de Europese Unie overeen een nieuwe regering te vormen en vervroegde verkiezingen te houden. Het parlement perkt de rechten van de president in en zijn politieke rivaal, Joelia Timosjenko, wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Ondanks de overeenkomst blijven de betogers op het Onafhankelijkheidsplein. Janoekovitsj ontvlucht Kiev.

- 22 februari
Het parlement stemt in met de afzetting van Janoekovitsj en besluit tot nieuwe verkiezingen. Timosjenko komt vrij en spreekt tienduizenden mensen op het Onafhankelijkheidsplein toe.

- 23 februari
Het parlement van Oekrane draagt de bevoegdheden van de president over aan voorzitter van het parlement Oleksandr Toertsjinov, een bondgenoot van Timosjenko. De nieuwe autoriteiten vragen het Westen om leningen om een naderend bankroet te voorkomen. Pro-Russische betogers op de Krim gaan de straat op om te protesteren tegen de nieuwe regering. De Krim is een schiereiland in Oekrane met een autonome status, waar de Russische Zwarte Zeevloot is gelegerd.

- 24 februari
De interim-regering in Kiev vaardigt een arrestatiebevel uit tegen Janoekovitsj. De Russische premier Dmitri Medvedev schildert de nieuwe leiders van het land af als mensen in bivakmutsen met kalasjnikovs.

- 26 februari
Leiders van de Oekraense protestbeweging stellen voor om Arsenij Jatsenjoek aan te wijzen als premier. In Moskou geeft president Vladimir Poetin het leger opdracht tot paraatheidsoefeningen bij de grens met Oekrane.

- 27 februari
Gemaskerde en gewapende lieden bezetten overheidsgebouwen op de Krim. De Oekraense regering belooft met steun van het Westen een opsplitsing van Oekrane te voorkomen. Janoekovitsj wijkt uit naar Rusland.

- 28 februari
Volgens de Oekraense regering hebben Russische militairen positie gekozen op strategische plekken op de Krim. Het Oekraense parlement neemt een resolutie aan waarin van Rusland wordt geist dat maatregelen die in strijd zijn met de soevereiniteit en territoriale integriteit van Oekrane worden teruggedraaid. Toertsjinov maakt bekend dat hij het leger in opperste staat van paraatheid heeft gebracht vanwege de mogelijke agressie.

- 1 maart
Russische militairen nemen de Krim over zonder een schot te lossen. Poetin krijgt van de Federatieraad toestemming om het leger in te zetten in Oekrane. De regering in Kiev en haar westerse bondgenoten staan machteloos. De Amerikaanse president Barack Obama belt Poetin en eist dat hij zijn militairen terugtrekt.

- 2 maart
Oekrane roept de hulp van de internationale gemeenschap in uit vrees voor een Russische invasie. Aanhangers van de regering en haar tegenstanders gaan in diverse steden in Oekrane en in Moskou de straat op. Volgens de Verenigde Staten heeft Rusland meer dan zesduizend militairen naar de Krim gestuurd. De G7, de groep zeven rijkste landen op aarde, schorten voorbereidende gesprekken voor een G8-top in Rusland op.

- 3 maart
Pro-Russische militairen bezetten een veerbootterminal in Kersj, in het oosten van de Krim. De vrees dat Rusland voorbereidingen treft om meer militairen naar de Krim te sturen neemt toe.
Live blog van FOK! met links naar vorige dagen
Live blog van het NRC
Live blog van RT
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_137664245
Waarom is de poll er -alweer- uitgehaald??

Nvm, met dank aan Viajero staat de poll nu hier:

De Grote Fok Referendumpoll:
De poll is gesloten!
Nintex 100%
Woestijnvos 100%
Opgebaarde 93%
Re 92,5%
J.B. 90%
sonnyspek 89%
RVer 87%
chroestjov 86%
JimmyJames 84%
Baasbanaan 83%
Magenetronkoffie 78%
Roarzcorp 77%
Toefjes 75%
Pocher 74%
SuicideErrorist 72%
vigen98 71%
BlaZ 71%
Voszje 70%
SadPanda 70%
DeJori 69%
Gruisman 68%
SureD1 65%
Ali_boo 64%
Romanus 63%
theNull 59%
Igen 53%
BaajGuardian 50%
ZoKanIkHetOok 47%
deelnemer 28%
pi_137665540
- even in de war -

[ Bericht 32% gewijzigd door meth1745 op 12-03-2014 22:51:09 ]
  woensdag 12 maart 2014 @ 19:17:07 #4
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137665885
quote:
"Bezetting Krim gaat nog steeds door"

woensdag 12 maart 2014, 16:38

Verslaggever Gert-Jan Dennekamp bezocht een legerbasis bij de plaats Bachtisjerai op De Krim. 's Ochtends was het daar nog rustig, maar in de loop van de dag verzamelden zich steeds meer militairen, vermoedelijk Russische troepen, rond de basis.

VIDEO
Say what?
pi_137665891
Werk de OP eens bij. :{w
Ура для россии
pi_137666123
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:10 schreef meth1745 het volgende:

[..]

De OP wordt niet overgenomen van het vorige deel, normaal opent een volgend deel gewoon met een lege, tenzij een modje achter de schermen de OP ergens heeft opgeslagen (denk ik). En die krijg je dan elke keer. Dus moet je een mod vragen om de OP "template" aan te passen.
da's mijn theorie, kan er compleet naast zitten...
Heb ik nog nooit van gehoord. Nou, hup terug erin doen dan die poll! :P

Edit: Ow wacht, jij hebt de OP helemaal niet ;(
  woensdag 12 maart 2014 @ 19:35:41 #7
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_137666778
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:10 schreef meth1745 het volgende:

[..]

De OP wordt niet overgenomen van het vorige deel, normaal opent een volgend deel gewoon met een lege, tenzij een modje achter de schermen de OP ergens heeft opgeslagen (denk ik). En die krijg je dan elke keer. Dus moet je een mod vragen om de OP "template" aan te passen.
da's mijn theorie, kan er compleet naast zitten...
Nee je zit er naast, als je een nieuw deel (dus niet een nieuw topic dat geen reeks is) opent dan neemt die de OP over.
Anti-Turkije
pi_137667323
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:35 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Nee je zit er naast, als je een nieuw deel (dus niet een nieuw topic dat geen reeks is) opent dan neemt die de OP over.
HARTSTIKKE FOUT MAN GOD-VER-DOMME!!! :(
Als je een nieuw deel (dus niet een nieuw topic dat geen reeks is) opent, dan neemt die de OP over van het vorige deel van de reeks.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137667884
Oke, mijn 1e poging om zelf wat nieuws te vergaren:

Aan de ene kant dit:
http://rt.com/news/russia-allows-flight-ukraine-374/

En aan de andere kant dit:
http://en.interfax.com.ua/news/general/195503.html

Beide berichten zijn van vandaag. Waar ligt de waarheid omgeveer?
pi_137668654
De foto's uit dit artikel doen het ergste vrezen. Donetsk zou de volgende target zijn. Er schijnt ook een map te zijn waarvan wordt beweerd dat dit Poetin's plan is.

http://www.dailymail.co.u(...)run-three-hours.html

woensdag 12 maart 2014 @ 20:07:23 #11
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_137668694
Sensatiegerichte krant is dat.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_137668752
quote:
12s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:07 schreef JimmyJames het volgende:
Sensatiegerichte krant is dat.
I know. Dat betekent niet dat het automatisch leugens zijn... Dont shoot the messenger.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:15:08 #13
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137669179
tvp
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_137669320
De build-up van wapens langs de grens is een feit. De vraag is wat daar de reden van is. Verdediging tegen een Oekraense tegenaanval of gaan ze doorstoten?

De Amerikanen beginnen ook de retoriek op te voeren (Bloomberg) :
quote:
"We're trying to tell [Russia] not to escalate this thing further into Eastern Ukraine, and allow the conditions to be set for some kind of resolution in Crimea. We do have treaty obligations with our NATO allies. And I have assured them that if that treaty obligation is triggered [in Europe], we would respond," Dempsey said.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:20:17 #15
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_137669481
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:06 schreef Pharmacist het volgende:
De foto's uit dit artikel doen het ergste vrezen. Donetsk zou de volgende target zijn. Er schijnt ook een map te zijn waarvan wordt beweerd dat dit Poetin's plan is.

[ afbeelding ]
Dat zou mooi aansluiten op Transnistri.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:20:54 #16
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137669518
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat zou mooi aansluiten op Transnistri.
En alle havens pakken :D Het voelt nu een beetje als Risk :D
pi_137669595
Jah. In feite, als die kaart klopt natuurlijk, zou Poetin het industriele centrum en de kustlijn pakken en aansluiten op Transnistri. Niet slecht. Wat dan nog over is van de Ukraine is dan echt totaal waardeloos.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:23:37 #18
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137669653
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:22 schreef Pharmacist het volgende:
Jah. In feite, als die kaart klopt natuurlijk, zou Poetin het industriele centrum en de kustlijn pakken en aansluiten op Transnistri. Niet slecht. Wat dan nog over is van de Ukraine is dan echt totaal waardeloos.
Ja, even alle Russen beschermen tegen fascisten he ;)
pi_137669846
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ja, even alle Russen beschermen tegen fascisten he ;)
Jah, die arme Russen ook... Ik denk dat ze gewoon een beetje Lebensraum nodig hebben :).
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:26:47 #20
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_137669847
quote:
General Dempsey: US ready for military response to Russia if Crimean conflict escalates

Chairman of the Joint Chiefs of Staff of the United States General Martin Dempsey has claimed that in the case of an escalation of unrest in Crimea, the U.S. Army is ready to back up Ukraine and its allies in Europe with military actions.

According to the Web site of the Atlantic Council, Dempsey said that "he's been talking to his military counterparts in Russia, but he's also sending a clear message to Ukraine and members of NATO that the U.S. military will respond militarily if necessary."

"We're trying to tell [Russia] not to escalate this thing further into Eastern Ukraine, and allow the conditions to be set for some kind of resolution in Crimea. We do have treaty obligations with our NATO allies. And I have assured them that if that treaty obligation is triggered [in Europe], we would respond," Dempsey said.

According to the General, the incursion of Russian troops into the Crimea creates risks for all the countries of Europe and NATO allies.

"If Russia is allowed to do this, which is to say move into a sovereign country under the guise of protecting ethnic Russians in Ukraine, it exposes Eastern Europe to some significant risk, because there are ethnic enclaves all over Eastern Europe and the Balkans," Dempsey said.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_137669919
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:26 schreef Perrin het volgende:

[..]

Murica _O_
pi_137670041
quote:

[..]

En zo begint het :N
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:31:26 #23
283639 Pino0
Heeft totaal geen vooroordelen
pi_137670115
Bom op dat Rusland, wat een kut gat is dat zeg!

Afschieten die krokodil junkies
pi_137670188
Dat zou wel echt ziek zijn... die hele fucking koude oorlog hebben Rusland en de USA elkaar nooit direct militair getroffen. En dan... ineens... 2014... kaboem. Ik kan het eigenlijk niet geloven.

Gelukkig is het nog niet zover en kan het nog heel veel kanten op.
pi_137670286
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:31 schreef Pino0 het volgende:
Bom op dat Rusland, wat een kut gat is dat zeg!

Afschieten die krokodil junkies
:')
pi_137670306
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:33 schreef Pharmacist het volgende:
Dat zou wel echt ziek zijn... die hele fucking koude oorlog hebben Rusland en de USA elkaar nooit direct militair getroffen. En dan... ineens... 2014... kaboem. Ik kan het eigenlijk niet geloven.

Dit

En :') op de posts die daarboven staan en zo overduidelijk kortzichtig zijn...ga dan naar ONZ ofzo :')
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:35:35 #27
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137670318
quote:

Lijkt me gewoon harde taal om die Russen af te bluffen.

Maar goed, bluffen is niet alles in zulke conflicten.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:35:41 #28
56749 BlaZ
pi_137670323
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:22 schreef Pharmacist het volgende:
istri. Niet slecht. Wat dan nog over is van de Ukraine is dan echt totaal waardeloos.
Ik zie wel onderhandelingsruimte voor de EU.

Kaliningrad > Duitsland.

Galici > Polen

Stukje onder Odessa naar Roemenie

Blijft over een Congress Ukraine rondom Kiev
en de rest mag Rusland hebben.
pi_137670370
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:35 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik zie wel onderhandelingsruimte voor de EU.

Kaliningrad > Duitsland.

Galici > Polen

Stukje onder Odessa naar Roemenie

Blijft over een Congress Ukraine rondom Kiev
en de rest mag Rusland hebben.
Vetgedrukte zie ik in elk geval al niet gebeuren...
  Forum Admin woensdag 12 maart 2014 @ 20:36:43 #30
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_137670380
quote:

Het lijpe is nog dat de VS kunnen schermen met ''Rusland was de agressor die Oekrane binnenviel'' _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:36:56 #31
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137670398
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Vetgedrukte zie ik in elk geval al niet gebeuren...
Alsof dit serieus was :')
pi_137670482
Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen?
Of blijft het allemaal bij bla bla bla ?
Zonder wrijving geen glans
pi_137670490
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
Lijkt me gewoon harde taal om die Russen af te bluffen.

Maar goed, bluffen is niet alles in zulke conflicten.
Natuurlijk is het om de Russen te intimideren :). Echter, er zijn natuurlijk ook consequenties aan die woorden gebonden. De USA kan lastig terugkrabbelen mocht dit aan de orde komen.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:39:24 #34
38496 Perrin
pi_137670511
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:38 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Natuurlijk is het om de Russen te intimideren :). Echter, er zijn natuurlijk ook consequenties aan die woorden gebonden. De USA kan lastig terugkrabbelen mocht dit aan de orde komen.
Dat, vooral.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:41:15 #35
56749 BlaZ
pi_137670609
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:36 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Het zou in een serieuze oplossing zijn mocht dit conflict 250 jaar geleden zijn uitgebroken met de huidige grenzen.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:42:06 #36
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137670656
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:38 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat snap ik. Als we naar de geschiedenis kijken ontstaan oorlogen wel vaker op zo'n manier. Hoewel ik de kans niet groot acht, hoop ik niet dat we allemaal naar de kloten gaan :(
  Forum Admin woensdag 12 maart 2014 @ 20:42:50 #37
pi_137670694
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:42 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Dat snap ik. Als we naar de geschiedenis kijken ontstaan oorlogen wel vaker op zo'n manier. Hoewel ik de kans niet groot acht, hoop ik niet dat we allemaal naar de kloten gaan :(
Ik vind dit niet echt het juiste topic om doomsday praat te bezigen. Ik verwacht niet dat het zo ver gaat komen, maar als dat dus wel gebeuren gaat.. men, dan zijn we dus cht wel flink de sjaak met z'n allen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:43:41 #38
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_137670741
Ach zolang Obama geen rode lijn trekt is de rest van Oekraine wel veilig, denk ik.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:43:47 #39
38496 Perrin
pi_137670743
Dat raketschild komt dan iig wel van pas :P

Maar goed, niemand wil dat het zo ver komt.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:45:30 #40
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137670811
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:43 schreef Perrin het volgende:
Dat raketschild komt dan iig wel van pas :P

Maar goed, niemand wil dat het zo ver komt.
Nee, maar dat spelletjes op het randje wel mogelijk. Wie durft net niet te ver te gaan. Rusland is brutaal genoeg.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:47:35 #41
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_137670925
Heeft Rusland trouwens al 40 jaar dezelfde tanks? De tanks op de foto's vind ik er niet bepaald modern uitzien.
pi_137670987
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:36 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Alsof jij ooit serieus bent :6
pi_137671012
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:47 schreef JimmyJames het volgende:
Heeft Rusland trouwens al 40 jaar dezelfde tanks? De tanks op de foto's vind ik er niet bepaald modern uitzien.
Jah, allemaal oude bagger. Maja, voor Ukraine is dat ruimschoots voldoende :{
pi_137671057
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:06 schreef Pharmacist het volgende:

[ afbeelding ]
Hmmm dat is best mogelijk, als dat Poetin lukt dan is heel de Zwarte zee kust van hem en kunnen de EU en USA niks meer
pi_137671075
De Amerikanen moeten George Bush even bellen en naast Obama en de Oekraense delegatie op het podium zetten dan zijn die troepen morgen weg van de Krim

"If Germa.. Russia, doesn't back down we will be called upon and forced to act. I ask Mr. Putin to remove the troops from the boulder... border in Ukraine and resolve this peacefully... hehehehehehe"
pi_137671086
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:47 schreef JimmyJames het volgende:
Hun tactiek was dat ze er in elk geval heeel veeel hebben. :P
pi_137671099
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:42 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Wees blij man. Ik ben jaloers op de mensen die konden vechten in de oorlog vroeger, en nu een kans in onze eigen achtertuin. Trek die Leopards maar uit de garage w/
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:51:04 #49
104871 remlof
Europees federalist
pi_137671127
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:50 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Wees blij man. Ik ben jaloers op de mensen die konden vechten in de oorlog vroeger, en nu een kans in onze eigen achtertuin. Trek die Leopards maar uit de garage w/
Welke Leopards?
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:51:06 #50
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137671130
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:50 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Hier in de buurt hebben wij nog hooivorken _O_
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:51:45 #51
56749 BlaZ
pi_137671162
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:50 schreef Nintex het volgende:
De Amerikanen moeten George Bush even bellen en naast Obama en de Oekraense delegatie op het podium zetten dan zijn die troepen morgen weg van de Krim

"If Germa.. Russia, doesn't back down we will be called upon and forced to act. I ask Mr. Putin to remove the troops from the boulder... border in Ukraine and resolve this peacefully... hehehehehehe"
George heeft het veel te druk met schilderen.
pi_137671221
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Welke Leopards?
Zijn ze allemaal verkocht dan? :'(
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:53:21 #53
38496 Perrin
pi_137671261
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:51 schreef BlaZ het volgende:

[..]

George heeft het veel te druk met schilderen.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:53:52 #54
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_137671290
Rusland heeft dus ook deze jongens:
http://en.wikipedia.org/wiki/T-90

Zijn die al gesignaleerd?
pi_137671343
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:53 schreef JimmyJames het volgende:

T 90 :') gewoon een run met de a 10 _O_
pi_137671367
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:52 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Zijn ze allemaal verkocht dan? :'(
Ja
pi_137671392
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

T 90 tanks onderschatten :')
pi_137671429
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:53 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
We bedreigen Putin met een zelfportret :')

Nog een beter idee, we sturen Arnold met zijn Tank om het Kremlin te crushen _O_

woensdag 12 maart 2014 @ 20:56:27 #59
104871 remlof
Europees federalist
pi_137671441
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

De A-10 wordt uitgefaseerd. Ik weet niet hoeveel er nog in dienst zijn.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:57:01 #60
192592 SureD1
------------------------------
pi_137671470
quote:

Filmpje van twee dagen geleden uit Rostov aan de Don, die tanks op die trein, dat waren t-90's
pi_137671499
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Daarom nu nog even een airstrike :P
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:57:47 #62
192592 SureD1
pi_137671519
quote:
13s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ja
Aan Finland...levering tussen 2015 en 2019 dus ze staan nog ergens...
pi_137671532
quote:

Murica lacht om die speelgoed tanks _O-
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:58:19 #64
192592 SureD1
pi_137671548
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Worden vervangen door, hou je vast, de f-35....
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:59:44 #65
192592 SureD1
pi_137671632
quote:

[..]

Grote woorden...hoe groter de woorden, hoe moeilijker ze terug te nemen zijn....scary stuff...
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:59:50 #66
104871 remlof
Europees federalist
pi_137671641
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:58 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ja, ik las het net :')

http://en.wikipedia.org/w(...)#Proposed_retirement
pi_137671839
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:58 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ach, hun M1 Abrams is ook een draak op rupsbanden. Twee keer aan de gashendel trekken en de brandstoftank is leeg.

Leo2, Leclercs, Challengers. Europeesche tanks _O_
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:06:21 #68
38496 Perrin
pi_137672033
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:58 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Doen AC-130's niet ook veel van het air-to-ground werk?

En bestaan anti-tank drones? :?
pi_137672107
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:58 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Wel een probleem voor de Amerikanen is dat de Russische tanks volgens de legerleiding van Oekrane binnen 3 uur in Kiev kunnen zijn (Warschau, Berlijn, Amsterdam, Parijs - reken maar uit) en het Amerikaanse materiaal opgestapeld staat in het Midden Oosten of de VS zelf. De Russische overmacht was ook altijd al de grote 'uitdaging' in de koude oorlog.

Overigens zijn de strategien die de Amerikanen en Russen toen bedacht hadden echt nachtmerrie materiaal. Preventief een nucleaire raket schieten op de frontlinie, dan direct de divisies er doorheen sturen en vervolgens de zieken en doden aflossen met nieuw kanonnenvoer via een zeeroute langs de kust was wat de Russen in gedachten hadden.

De Amerikanen gingen uit van het 'first strike' scenario waarbij zij altijd de eerste waren die een nuke op Moskou en andere strategisch belangrijke plaatsen konden gooien waardoor de Russen slechts een beperkte tegenaanval in konden zetten.
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:09:29 #70
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137672216
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:07 schreef Nintex het volgende:

[..]

Wel een probleem voor de Amerikanen is dat de Russische tanks volgens de legerleiding van Oekrane binnen 3 uur in Kiev kunnen zijn (Warschau, Berlijn, Amsterdam, Parijs - reken maar uit) en het Amerikaanse materiaal opgestapeld staat in het Midden Oosten of de VS zelf. De Russische overmacht was ook altijd al de grote 'uitdaging' in de koude oorlog.

Overigens zijn de strategien die de Amerikanen en Russen toen bedacht hadden echt nachtmerrie materiaal. Preventief een nucleaire raket schieten op de frontlinie, dan direct de divisies er doorheen sturen en vervolgens de zieken en doden aflossen met nieuw kanonnenvoer via een zeeroute langs de kust was wat de Russen in gedachten hadden.

De Amerikanen gingen uit van het 'first strike' scenario waarbij zij altijd de eerste waren die een nuke op Moskou en andere strategisch belangrijke plaatsen konden gooien waardoor de Russen slechts een beperkte tegenaanval in konden zetten.
Wel jammer voor het westen en hun oorlogszucht dat ze niet de troepen hebben die die onzin willen gaan uitvoeren.
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:11:42 #71
192592 SureD1
pi_137672338
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:06 schreef Perrin het volgende:

[..]

Doen AC-130's niet ook veel van het air-to-ground werk?

En bestaan anti-tank drones? :?
De AC-130's doen een hoop CAS werk inderdaad, maar als er een serieuze dreiging van geavanceerde SAM's is, is een hercules een sitting duck...dat is ook het grote probleem met de A-10's te lage survivability in een modern theatre...

Er zijn nu al drones die hellfires af kunnen vuren...daar ligt wel de toekomst denk ik...
pi_137672543
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:09 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Wel jammer voor het westen en hun oorlogszucht dat ze niet de troepen hebben die die onzin willen gaan uitvoeren.
Ik vraag me wel eens af hoe de wereld er uit had gezien als Churchill zijn zin had gekregen en de Engelsen en Amerikanen naar Moskou waren door gegaan aan het einde van WOII.
pi_137672621
quote:

[..]

Volgens mij zijn het toch echt de Russen, die hier oorlogszucht laten zien...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:18:27 #74
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137672761
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:16 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Volgens mij zijn het toch echt de Russen, die hier oorlogszucht laten zien...
ja, duidelijk

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137672802
quote:

[..]

Hij had het neem ik aan over de koude oorlog :P

Zeg BG, waarom ga jij eigenlijk niet gewoon in Rusland wonen? :P
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:19:10 #76
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137672815
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:14 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ik vraag me wel eens af hoe de wereld er uit had gezien als Churchill zijn zin had gekregen en de Engelsen en Amerikanen naar Moskou waren door gegaan aan het einde van WOII.
Of als de russen hitler niet tegen waren gaan werken, wat er dan was gebeurd met het westen :o
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:20:22 #77
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137672891
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nee ik heb het hier over, mischien dat de mensen in dit topic een helmpje op willen doen om te vechten tegen de russen maar de meeste volkeren op aarde hebben toch echt wel de hersens dat ze niet meedoen aan oorlogje spelen, vooral niet als de reden ervoor nog achterlijker is dan irak binnenvallen om womds.
pi_137672900
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:19 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Of als de russenStalin hitler niet tegen waren gaan werken, wat er dan was gebeurd met het westen :o
Dan had RuslandStalin afgewacht totdat Europa zichzelf zwakgevochten had en had Stalin tot aan Gibraltar doorgerukt ;(
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:21:07 #79
56749 BlaZ
pi_137672937
quote:

[..]

Dan hadden de Russen heel West-Europa ingenomen. De Amerikanen en Engelsen hadden tegen het einde van de oorlog simpelweg niet genoeg troepen om iets tegen de Russen te kunnen doen.
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:21:32 #80
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137672964
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:20 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dan had RuslandStalin afgewacht totdat Europa zichzelf zwakgevochten had en had Stalin tot aan Gibraltar doorgerukt ;(
Nee, dan had hitler het verenigd koninkrijk letterlijk laten uithongeren, frankrijk compleet overgenomen en daarmee heel europa afgesloten, de vs had dan een alliantie gesloten met het derde rijk.
pi_137672993
quote:
Of als de russen hitler niet tegen waren gaan werken, wat er dan was gebeurd met het westen :o
Dude. Als de Russen Hitler niet tegen waren gaan werken hadden de Duitsers heel Rusland veroverd. Hoeveel weet jij eigenlijk van WOII? De Russen werden door Hitler aangevallen. Het is niet dat de Russen zulke goede jongens waren dat ze "ons" gingen helpen....
pi_137673003
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:07 schreef Nintex het volgende:

[..]

Maar in de lucht kan Rusland niks tegen Murica dus die tanks zijn niet echt nodig eigenlijk :7 Nimitz voor de kust rollen en vliegen maar. Af en toe een bommenwerper die uit de VS zelf komt overvliegen _O_
pi_137673057
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:22 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Maar in de lucht kan Rusland niks tegen Murica dus die tanks zijn niet echt nodig eigenlijk :7 Nimitz voor de kust rollen en vliegen maar. Af en toe een bommenwerper die uit de VS zelf komt overvliegen _O_
Rusland beschikt over zeer geavanceerde anti-air raketten :)
pi_137673083
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:18 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ja, duidelijk

SPOILER
Ik zie op dit moment nog geen Leopards, Abrams', Leclercs en Challengers de Oekrane binnen rollen, dus ja: de Russen zijn overduidelijk de agressors...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_137673273
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:21 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nee, dan had hitler het verenigd koninkrijk letterlijk laten uithongeren, frankrijk compleet overgenomen en daarmee heel europa afgesloten, de vs had dan een alliantie gesloten met het derde rijk.
Haha _O-

Je bedoelt net zo'n alliantie die Stalin met Hitler sloot toen ze samen Polen opdeelden?...overigens het stuk Polen dat Stalin destijds van Polen gejat heeft, heeft Polen nooit terug gehad :P
pi_137673336
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
Haha _O-

Je bedoelt net zo'n alliantie die Stalin met Hitler sloot toen ze samen Polen opdeelden?...overigens het stuk Polen dat Stalin destijds van Polen gejat heeft, heeft Polen nooit terug gehad :P
Volgens mij heeft BG zijn geschiedenislessen van Russia Today :P.
pi_137673443
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:23 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik zie op dit moment nog geen Leopards, Abrams', Leclercs en Challengers de Oekrane binnen rollen, dus ja: de Russen zijn overduidelijk de agressors...
Het zou goed zijn als Europa een keer het voortouw neemt en Oekrane gewoon gaat ondersteunen, ik lever daar ditmaal graag mijn fiets vrijwillig voor in!
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:30:14 #88
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137673507
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:26 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Haha _O-

Het westen handelde ook met duitsland voordat iedereen om zich heen ging wapperen vriend, dus zo relevant is je post niet.
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:30:38 #89
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137673529
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:29 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Het zou goed zijn als Europa een keer het voortouw neemt en Oekrane gewoon gaat ondersteunen, ik lever daar ditmaal graag mijn fiets vrijwillig voor in!
Geef mij je fiets maar beter, scheelt doden.
pi_137673546
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:29 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

de EU lult alleen maar
pi_137673597
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:30 schreef BaajGuardian het volgende:
Het westen handelde ook met duitsland voordat iedereen om zich heen ging wapperen vriend, dus zo relevant is je post niet.
Lol. Rusland verdeelt samen met Duitsland een ander land, Polen, en valt Polen binnen.... en jij vergelijkt dat met "handelen". Give me a break. Rusland viel rond die tijd trouwens ook Finland binnen in een pure landgrab. Die hebberige Russen ook.
pi_137673617
quote:

[..]

De eerste fase was WOII nog een vrij 'normale' oorlog, in die zin met strategische doeleinden.

De 'vernietigingsoorlog' werd pas ingezet toen de invasie van de Sovjet Unie begon. Ik denk dat als WOII bij West Europa en Polen had blijven steken dat het relatief gezien met een sisser afgelopen was. De Duitsers hadden overal een 'Duits' gezinde regering aangesteld natuurlijk en hier en daar misdaden begaan, maar de Engelsen hadden mogelijk toch een wapenstilstand/vrede gesloten (zoals de Duitsers, inclusief Hitler dat eigenlijk ook liever hadden) om een grootschalige invasie te voorkomen.

De VS had zich gewoon afzijdig gehouden, omdat de Japanners waarschijnlijk geen bondgenootschap met Duitsland waren aangegaan. In Oost Europa en Rusland was de oorlog verreweg het meest fucked up.
pi_137673888
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:30 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Het kernwoordje hier is denk ik het woordje "ook".
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:27 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Volgens mij heeft BG zijn geschiedenislessen van Russia Today :P.
Volgens mij heb je daar gelijk in. Altijd jammer, van die partijdige propagandaroepers in een discussietopic als deze...ach ja :')
pi_137674033
quote:
Wat :') De A10 vervangen voor de F35 :')
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:39:41 #95
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137674095
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:36 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Lol, jij haalt WOII er zelf bij. En deze post is het beste wat je kan doen? :P.
Nee.
Maar ik heb geen zin om verder dit kinderachtige ge-maar-maar-maar gesprekje voort te zetten.

Veel plezier in rusland met je kartonnen helm.
pi_137674146
en zo gaat het al een tijdje hier.
pi_137674186
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:22 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dude. Als de Russen Hitler niet tegen waren gaan werken hadden de Duitsers heel Rusland veroverd. Hoeveel weet jij eigenlijk van WOII? De Russen werden door Hitler aangevallen. Het is niet dat de Russen zulke goede jongens waren dat ze "ons" gingen helpen....
Duitsland is zo dom geweest zich blind te staren op Russische steden (Stalingrad) terwijl ze hadden moeten opstomen naar Bakoe, maar ze zijn niet verder gekomen dan Vladikavkaz.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2014 21:41:44 ]
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:41:45 #98
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_137674206
quote:
Statement of G-7 Leaders on Ukraine

We, the leaders of Canada, France, Germany, Italy, Japan, the United Kingdom, the United States, the President of the European Council and the President of the European Commission, call on the Russian Federation to cease all efforts to change the status of Crimea contrary to Ukrainian law and in violation of international law. We call on the Russian Federation to immediately halt actions supporting a referendum on the territory of Crimea regarding its status, in direct violation of the Constitution of Ukraine.

Any such referendum would have no legal effect. Given the lack of adequate preparation and the intimidating presence of Russian troops, it would also be a deeply flawed process which would have no moral force. For all these reasons, we would not recognize the outcome.

Russian annexation of Crimea would be a clear violation of the United Nations Charter; Russia’s commitments under the Helsinki Final Act; its obligations to Ukraine under its 1997 Treaty of Friendship, Cooperation and Partnership; the Russia-Ukraine 1997 basing agreement; and its commitments in the Budapest Memorandum of 1994. In addition to its impact on the unity, sovereignty and territorial integrity of Ukraine, the annexation of Crimea could have grave implications for the legal order that protects the unity and sovereignty of all states. Should the Russian Federation take such a step, we will take further action, individually and collectively.

We call on the Russian Federation to de-escalate the conflict in Crimea and other parts of Ukraine immediately, withdraw its forces back to their pre-crisis numbers and garrisons, begin direct discussions with the Government of Ukraine, and avail itself of international mediation and observation offers to address any legitimate concerns it may have. We, the leaders of the G-7, urge Russia to join us in working together through diplomatic processes to resolve the current crisis and support progress for a sovereign independent, inclusive and united Ukraine. We also remind the Russian Federation of our decision to suspend participation in any activities related to preparation of a G-8 Sochi meeting until it changes course and the environment comes back to where the G-8 is able to have a meaningful discussion.
The view from nowhere.
pi_137674275
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:41 schreef J.B. het volgende:

[..]

Duitsland is zo dom geweest zich blind te staren op steden (Stalingrad) terwijl ze hadden moeten opstomen naar Bakoe, maar ze zijn niet verder gekomen dan Vladikavkaz.
Ik weet niet of Duitsland toendertijd berhaubt een kans maakte om te winnen, was zoveel tegen hun.
Ik denk dat als ze zelf de Sovietunie niet hadden aangevallen, dat Stalin zelf wel in de aanval was gegaan (hij was toen ook bezig met landjepik in de paar jaar daaraan voorafgaand).
pi_137674316
Terug naar het heden weer mensen :')
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:44:24 #101
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137674352
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:41 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik veeg met deze onzinbrief mn kontje af. En de russische federatie uiteraard ook, en china ook, en alle vrije andere landen ook, en alle volkeren met verstand die zich beseffen dat hun 'leiders' helemaal geen 'leiders ' zijn maar smerige oppertunisten zonder schroom of normbesef ook.

Ik zal morgen naar de kopieerdij om de tekst op een wc rol te laten drukken.
pi_137674392
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:41 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Wat ik zo jammer vind van dit is dat er met geen woord gerept wordt over een eventuele democratische bewandeling voor aansluiting van de Krim bij Rusland.
pi_137674468
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:44 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik veeg met deze onzinbrief mn kontje af. En de russische federatie uiteraard ook, en china ook, en alle vrije andere landen ook, en alle volkeren met verstand die zich beseffen dat hun 'leiders' helemaal geen 'leiders ' zijn maar smerige oppertunisten zonder schroom of normbesef ook.

Net zoals Putin al gedaan heeft met de verdragen die die heeft geschonden _O_
Putin, jouw grote vaderbeer en lichtend voorbeeld _O_
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:47:41 #104
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137674513
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat ik zo jammer vind van dit is dat er met geen woord gerept wordt over een eventuele democratische bewandeling voor aansluiting van de Krim bij Rusland.
Mischien om dat daar nooit sprake van was, dat is iets dat het krim zelf heeft voorgesteld. Met recht gezien de huidige bende in kiev gewoonweg illegitiem is hoe het westen (en sommigen van jullie) het ook willen verdraaien (omdat dat in het westen haar topografische interest is)
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:48:56 #105
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137674583
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:46 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Net zoals Putin al gedaan heeft met de verdragen die die heeft geschonden _O_
Putin, jouw grote vaderbeer en lichtend voorbeeld _O_
Ik zal niet ontkennen dat ik een beetje val op zijn charisma en hem apprecieer.
O+ majestic as fuck O+
pi_137674639
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:47 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Mischien om dat daar nooit sprake van was, dat is iets dat het krim zelf heeft voorgesteld. Met recht gezien de huidige bende in kiev gewoonweg illegitiem is hoe het westen (en sommigen van jullie) het ook willen verdraaien (omdat dat in het westen haar topografische interest is)
Kijk BG, jouw posts zeggen me dus helemaal niets...zelfs niet als we het eens een keertje -wel- met elkaar eens zijn.

Het probleem met jou is dat je zo partijdig bent en zo vol haat naar het westen toe...waarom zit je hier eigenlijk nog???
Ga dan weg man, niemand hier die je zal missen! :P

De Russische vaderbeer wacht op u, daar, ergens in het koude oosten _O_
pi_137674654
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:44 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

woensdag 12 maart 2014 @ 21:50:51 #108
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137674709
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:49 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het probleem met jou is dat je zo partijdig bent en zo vol haat naar het westen toe..
Dat maak jij er van :')
Ik heb haat tegen bepaalde acties.
pi_137674732
Meanwhile verliest Rusland invloed in Midden-Azie aan China (en zelfs Turkije).

quote:
The struggle for Central Asia: Russia vs China
As Russia's economy stagnates, rising China is challenging its influence over Central Asia
It has become increasingly clear in the past few years that Russia has no intention to relax its grip over the former Soviet bloc. Ukraine has recently become a good case in point. Although Moscow is clearly preoccupied with keeping its western borders and geopolitical interests safe, it has not forgotten about the East.

Russian President Vladimir Putin's political project to pull former Soviet republics of Central Asia into the Kremlin's orbit via the Customs Union, is part of a larger plan to bring Russia back to manage one fifth of the world's largest landmass. Since the disintegration of the Soviet Union in 1991, Russia has sought, through various economic treaties, to re-establish its control over the Central Asian republics.

The first one, and most well-known, the Commonwealth of Independent States (CIS) included 12 of the newly independent republics and was formed in late 1991. Russia then proposed the idea of an Economic Union in 1993 and after two years in January 1995, Russia signed a treaty on the formation of the Eurasian Customs Union with Belarus and Kazakhstan, which were later joined by Kyrgyzstan and Tajikistan.

When Putin came to power, he wanted to strengthen reintegration of the former Soviet space and the union was transformed into the Eurasian Economic Community (EEC), with the signing of a treaty by the five countries in October 2000. Eventually the idea of dropping customs barriers emerged and in 2007, Russia, Belarus and Kazakhstan signed a treaty to establish the Customs Union.

Since then the idea of the union has been developed and since 2013 there has been talks of establishing the Eurasian Economic Union, which could open its doors to countries beyond the borders of Central Asia.

The Kremlin's economic offensive is aimed at reining in increasingly independent Central Asian leaders. Russia's influence has been growing in Central Asia's poorest countries, Kyrgyzstan and Tajikistan, while diminishing among its richest (Kazakhstan and Uzbekistan). Its geopolitical project in Central Asia is facing increasing difficulties, as contenders from the East (China) and the South (Turkey) have emerged to challenge its power in the region.

The clash of two titans

Putin's regional integration project will likely not prevent, but rather pave the way for Chinese comprehensive economic expansion. While Russia needs Central Asian states in the Customs Union for the purpose of maintaining its geopolitical presence, China pursues its economic benefits. Russia relies on its military might and traditional soft power in the region, whereas China applies its financial clout.

So while Beijing refrains from all out confrontation with Russia's interests (as opposed to PRC's hawkish approach to its neighbours in the East and South-East Asia), Chinese policymakers certainly take advantage of the Kremlin's missteps and limited capabilities.

China takes note of the stagnating Russian economy that is gradually losing positions in the region. Russia and Central Asia overall trade turnover reached $27.3bn in 2011, when China's commerce with Central Asia topped $46bn in 2012. Single-handedly, Beijing has become a main trade partner to all former Soviet states of Central Asia, except for Uzbekistan, where it is the second.

Much to Russia's dismay, the Chinese "trade revolution" is still in motion. Beijing has strong interest in President Putin's Eurasian economic integration initiative, since a free trade regime in Central Asia would lay better conditions for the flow of Chinese goods and investments. President Xi Jinping's proposal to create the "Silk Road" economic belt with Eurasia aims to promote investment opportunities. Within the past year, China sealed $30bn investment package with Kazakhstan, $15bn deal with Uzbekistan and $3bn financial aid with Kyrgyzstan in various industries from oil and natural gas extraction to infrastructure projects throughout Central Asia.

As much as Russia is having a tough time to adapt to the fact that China scooped the energy-rich Central Asia, it has already happened. Chinese-built gas pipelines boosted Central Asia's regional integration without downsizing sovereignty of any of the states. China's oil and natural gas pipelines help Kazakhstan and Turkmenistan to reroute their energy resources away from Russia, receding their dependency on Moscow. By 2020, China will be the largest consumer of natural gas and oil from the region of Central Asia. Likewise, a Chinese-funded oil refinery plant in Kyrgyzstan is going to break the Kremlin's fuel supply monopoly.

Dominating the weak, reining in the strong

Sensing the possibility for more independence from Moscow, some Central Asian countries have started increasingly resisting Russia's attempts at integration. Ever anxious over Russian political projects, the Uzbek political elite repudiated Uzbekistan's membership in the Kremlin-led Collective Security Treaty Organisation (CSTO) security bloc in 2012. The Collective Security Treaty Organisation originally formed in 1992 as a regional mutual defence alliance that consists of Russia, Belarus, Armenia, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Tajikistan, and Uzbekistan.

The purpose of the CSTO is to promote peace, strengthen international and regional security and stability, and ensure collective defence of independence, territorial integrity and sovereignty of the member states. Tashkent undertook its gutsy move against Russia's incessant meddling despite the fact thatremittances from Russia to Uzbekistan make up 16.3 percent of its GDP. What might of encouraged the move is that Uzbekistan now has China as its biggest foreign investor.

However, the Kremlin will not to give up easily. Russia has aggressively re-appeared in Central Asia's weakest countries, Kyrgyzstan and Tajikistan, extending its military presence in these republics and committing close to $1.5bn for rearmament of the armies in both states. So far, the Kremlin's foothold in Kyrgyzstan and Tajikistan has been firm. The Kyrgyz Republic applied for membership in the Customs Union in 2011, hoping for favourable terms for its migrants in Russia. The Kyrgyz minister of labour had indicated that over 500,000 citizens [Ru] of Kyrgyzstan travelled to Russia in 2013.

Reliant on remittances from Russia, cash-strapped Kyrgyzstan and Tajikistan economies reflect on money transfers from migrants working in the Russian cities. The World Bank report indicates that remittances from abroad to Kyrgyzstan accounted for 31 percent of its GDP and 48 percent of Tajikistan's GDP in 2013.

Kyrgyz Republic and Tajikistan are also upstream states in a water-rich region where Russia is investing into hydro-energy projects on Vakhsh section in southern Tajikistan of the Amu Darya river and on Naryn water stream in central Kyrgyzstan, a tributary of the Syr Darya river. Strategic control over water resources gives Russia an opportunity to influence downstream recalcitrant Kazakhstan, Turkmenistan, and apostate Uzbekistan.
Al Jazeera World - People of the Lake

And thirdly, the Kremlin keen to project its ambitions could not pass Kazakhstan's growing impatience. The Kazakh President Nursultan Nazarbayev rejected Russia's approval for Kyrgyzstan's demands for economic concession and special preferences upon entry into the Customs Union. The Kazakh leader has deliberately reminded Customs Union partners, Russia and Belarus, that another Customs Union candidate Armenia, yet, has to resolve its territorial disputes with the former Soviet republic of Azerbaijan.

Consequently, Azerbaijan expressed its concern with Russia's intention to have Armenia in the Customs Union. President Nazarbayev also challenged Moscow's drive to hegemony by proposing Turkey's accession into Customs Union.

The Turkish factor

Obviously, Kazakh leader's opinion could not be a coincidence; it is indeed a manoeuvre to balance the Kremlin's power in the interests of the Turkic states. Needless to say that Pan-Turkic idea of the development of comprehensive relations between Turkic Central Asia and Turkey is a factor that adds onto regional geopolitical grand game.

Today's Turkey, one of the fastest growing economy and the sixteenth largest in the world, and the energy rich Central Asia are more ardently listening to each other. Turkey's trade volume with the region was valued at $6.5bn by 2010, with total foreign direct investment (FDI) from Turkey exceeding $4.7bn. Turkish contractors' projects were valued at $50bn, with nearly 2,000 Turkish companies operating on the ground. Slowly Turkey's soft power changes the cultural life in Central Asia. Through Cooperation Council of Turkic-Speaking States (CCTS) established in 2009 with well developing net of secondary schools, colleges and universities, Ankara has become one of the important players in the region where it previously had only a marginal influence.

Kazakh President Nazarbayev's words on the role of Turkey in Russia's integration scheme are quite clear: "Everywhere in the West I get asked whether we are creating the Soviet Union or something to suit Russia, and I have to explain that we do nothing of the kind. It is possible that if we let Turkey join, that question will stop."

Despite the Kremlin's gains in the last few years, Russia's cultural influence is dramatically shrinking elsewhere in Central Asia. Kazakhstan has now cemented the legislation to replace Cyrillic script with Latin as the country's official alphabet by 2025 just as Uzbekistan did 10 years ago. The sharp decline of the ethnic Russian population in Central Asian republics and influx of graduates from Turkish schools and universities have contributed to Moscow's waning cultural influence over the years.

As its traditional points of influence of Central Asia decline, the Kremlin's ambitions in the region are likely to depend on its economic activity there. At the same time, China will persist with its economic offensive to maximise its relative economic power in the region. The oil-rich Central Asian states are able to increasingly promote their own game plan by exploiting this Chinese-Russian rivalry and even bringing Turkey into the competition.
pi_137674740
Willem had hem moeten killen toen het kon. Of Heineken die toen ipv Heineken stiekem Grolsch in zijn glas deed, daar sterf je ook van.
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:53:20 #111
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137674864
China en frankrijk zijn grotere vriendjes dan china en rusland hoor, frankrijk is chinas grootste partner in crime wat de slavernij in afrika betreft dusch.
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:54:38 #112
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137674941
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:51 schreef kurk_droog het volgende:
Willem had hem moeten killen toen het kon. Of Heineken die toen ipv Heineken stiekem Grolsch in zijn glas deed, daar sterf je ook van.
Fckoff rat zit niet poetin te haten hier, en grolsch is het enige bier wat ik kan drinken, dus optief.
pi_137675451
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:48 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik zal niet ontkennen dat ik een beetje val op zijn charisma en hem apprecieer.
[ afbeelding ] O+ majestic as fuck O+
Al eens over nagedacht dat je misschien onbewust diep van binnen opgewonden van hem wordt en daardoor hem op alle vlakken verdedigd (als persona) op een manier alsof je gekwetst wordt als iemand wat naars over hem zegt? Zou goed kunnen vanwege al die plaatjes die je van hem post. Wij hebben die behoefte/drang niet om foto's van obama, merkel of andere leiders te posten. Deze semi-seksuele drang voor dictators kan ontstaan zijn door daddy-issues _O-
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137675800
Filmpje uit het artikel van gijsman:

O_o
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:10:58 #116
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137675855
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:03 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Deze semi-seksuele drang voor dictators kan ontstaan zijn door daddy-issues _O-
Je hebt me helemaal door meneer de top psycholoog.
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:12:02 #117
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137675925
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:10 schreef SuicideErrorist het volgende:
Filmpje uit het artikel van gijsman:

O_o
precautions.
pi_137675953
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:12 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

precautions.
|:(
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:20:42 #119
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_137676396
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat is gewoon niet zo makkelijk. :D
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:22:46 #120
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137676538
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:20 schreef Voszje het volgende:

[..]

Te groot land, moet ik een beetje met de trein reizen om naar mn bed te gaan.
pi_137676594
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:20 schreef Voszje het volgende:

[..]

is een mooi land om met de trein doorheen te reizen, wel groot.
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:24:53 #122
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_137676672
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:23 schreef gijsman het volgende:

[..]

is een mooi land om met de trein doorheen te reizen, wel groot.
Ja, ik ben er ook geweest. Meerdere malen.
pi_137676735
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:24 schreef Voszje het volgende:

[..]

Ja, ik ben er ook geweest. Meerdere malen.
alleen Moskou en de rest vanuit het raampje van de transmongolie express
pi_137676738
Mooie vrouwen, dat wel... O+
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:26:11 #125
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_137676747
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:22 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Te groot land, moet ik een beetje met de trein reizen om naar mn bed te gaan.
Groot wel inderdaad, maar het ligt er net aan waar je bent. Toen wij er waren hoefden we niet met de trein te reizen om in ons bed te komen, maar achteraf was het wel beter. We stonden om 1 uur 's nachts in de file. Over een km of 30 hebben we iets van twee uur gedaan.
pi_137676783
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:12 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

precautions.
Je bedoelt onbekende gewapende bewoners van de Krim die de vrede bewaken.
pi_137676826
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:26 schreef Nintex het volgende:

[..]

Die met hun tanks en andere wagens per trein getransporteerd worden.
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:27:56 #128
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_137676841
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:25 schreef gijsman het volgende:

[..]

alleen Moskou en de rest vanuit het raampje van de transmongolie express
Lijkt me een mooie reis. Zo ver ben ik niet het land in gegaan, maar ik ben wel in verschillende steden rond Moskou geweest (ook wel steden 300 km verderop) en in St. Petersburg.
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:28:43 #129
192592 SureD1
pi_137676874
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:27 schreef gijsman het volgende:

[..]

Die met hun tanks en andere wagens per trein getransporteerd worden.
Die ze bij de plaatselijke dump gekocht hebben...
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:29:04 #130
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137676889
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:26 schreef Nintex het volgende:

[..]

Vrede bewaken = precautions.
pi_137676963
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:28 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Die ze bij de plaatselijke dump gekocht hebben...
En vervoeren met de gedoneerde Fyra's van Timmermans.
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:31:05 #132
192592 SureD1
pi_137676997
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:29 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Vrede bewaken = precautions.
Si vis pacem, para bellum?
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:32:40 #133
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_137677093
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:32:45 #134
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137677106
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:31 schreef SureD1 het volgende:

[..]

un deux trois magnifigue du poulet au plu?
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:34:00 #135
192592 SureD1
pi_137677177
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:32 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

un deux trois magnifigue du poulet au plu?
pi_137677215
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137677440
Niet de Kyrgyzstan veel voorstelt. Wel opmerkelijk vind ik.
quote:
Kyrgyzstan Says Yanukovych Not Ukrainian President
Kyrgyzstan's Foreign Ministry says ousted Ukrainian President Viktor Yanukovych cannot be considered the legitimate leader of the country.

In a statement issued March 11, the Foreign Ministry said the current crisis in Ukraine was caused by corruption and wrong decisions by the former authorities of that country when Yanukovych was president.

"The only source of power in any country is its people, and a president who lost his people's trust, who de facto lost his presidential authority and, moreover, who fled the country, cannot be legitimate," the statement says.

Yanukovych told journalists in Roston-on-Don, Russia, earlier on March 11 that he is Ukraine's legitimate president.

The statement also said that Kyrgyzstan is concerned over the current crisis in Ukraine and condemns any activities aimed at destabilizing the situation there.

The statement from Kyrgyzstan is the first from a member of the Russia-led Commonwealth of Independent States that largely contradicts the Kremlin's view of the situation.
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:40:44 #138
56749 BlaZ
pi_137677539
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:31 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Qui desiderat pacem, bellum praeparat lijkt me toepasselijker hier.
pi_137677834
"Dozens of airborne combat vehicles were transferred to the Belgorod region, for an expedition to Kharkiv.
Belgorod region, p. Merry Lopan (20 km from the border with Ukraine)"

pi_137677946
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:47 schreef SuicideErrorist het volgende:
"Dozens of airborne combat vehicles were transferred to the Belgorod region, for an expedition to Kharkiv.

Precautions.... toch?
pi_137678112
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:47 schreef SuicideErrorist het volgende:

Don't worry, dat zijn slechts de ongeidentificeerde bewoners van het Krim die zich gaan verdedigen tegen het levensgevaarlijke oekrainse leger en neo-nazi's.
pi_137678225
Die tank op 1:45 vertoont mankementen :D
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:57:34 #143
192592 SureD1
pi_137678346
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:40 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Qui desiderat pacem, bellum praeparat lijkt me toepasselijker hier.
Tomato, tomato toch? Ik dacht dat dat synoniemen waren...
  woensdag 12 maart 2014 @ 23:00:19 #144
192592 SureD1
pi_137678487
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:52 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Don't worry, dat zijn slechts de ongeidentificeerde bewoners van het Krim die zich gaan verdedigen tegen het levensgevaarlijke oekrainse leger en neo-nazi's.
Voor je het weet vallen die Kievse schurken Moedertje Rusland binnen....
  woensdag 12 maart 2014 @ 23:02:05 #145
192592 SureD1
pi_137678578
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:55 schreef firefly3 het volgende:
Waar lopen die dingen op? Frietvet?
pi_137678623
Misschien op een Russische mijn gereden :')
pi_137678762
Wait, what?

quote:
Lukashenko Ready to Work with Ukraine’s New Government

Belarussian President Alexander Lukashenko said that the recognition of Ukraine’s territorial integrity is the principled position of the official Minsk and expressed readiness to provide humanitarian support to the neighboring country.

Belarus continues its cooperation with Ukraine, including in the economic sphere, and is ready to provide humanitarian support to the country, said Belorussian president. "We have been and currently are supplying Ukraine with as much energy as is necessary for Ukrainian people, as well as food and other necessities. In short, we are open to support the Ukrainian people in this difficult moment, including with humanitarian aid," said Alexander Lukashenko.

According to Belarusian president, this position is consistent with the national interests of Belarus and is not coordinated by Moscow, which Minsk is associated with through allied commitments.

"There is no pressure, I have never been pressured by any ‘kremlins’,” said Lukashenko.
Belarussian president advised the new Ukrainian government to pay closer attention to negotiations with Western partners and the country’s internal problems.

“If need be, we can help out and show you how to do it,” he added.

Source: BBC Russian service

http://korrespondent.net/(...)my-vlastiamy-ukrayny
pi_137679083
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:55 schreef firefly3 het volgende:
Je zou zeeziek worden.
pi_137679904
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:06 schreef SuicideErrorist het volgende:
Wait, what?
Wit-Rusland speelt een gevaarlijk spel: ze proberen zowel Rusland als het Westen te vriend te houden.

Hier pro-Russisch bijv:
Belarus says Russia to send warplanes in response to NATO drills

Ik denk dat Wit-Rusland moet uitkijken niet 2 vijanden te maken, in plaats van 2 vrienden te houden. Anyway, so far, so good :). Misschien kunnen ze het wel goed spelen.
pi_137680244
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_137680327
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:40 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Wat een opgefokte russen :').
Dat zijn geen Russen. dat zijn Beikut, kun je zien aan hun blauwe uniformen :)
pi_137680399
Lees net voor het eerst dat Wit-Rusland Abkhazia en Zuid Ossetie nooit erkend heeft. Bij nader inzien moet ik Wit-Rusland toch meer credit geven. Het is geen vazal-staat meer van Rusland.

Meer over Wit-Ruslands afkeur van de annexatie van de Krim hier.
  donderdag 13 maart 2014 @ 00:07:10 #153
192592 SureD1
pi_137681214
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:44 schreef Pharmacist het volgende:
Lees net voor het eerst dat Wit-Rusland Abkhazia en Zuid Ossetie nooit erkend heeft. Bij nader inzien moet ik Wit-Rusland toch meer credit geven. Het is geen vazal-staat meer van Rusland.

Nazarbayev (Kazachstan) erkent de annexatie van de Krim ook niet... Interessant wel inderdaad...ik zou Belarus en Kazachstan vrijwel automatisch aan de kant van de Russen scharen, zo zie je maar...
  donderdag 13 maart 2014 @ 00:25:46 #154
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_137681662
Oh, maar Wit-Rusland is next hoor, vanaf het moment dat het Kremlin gratis paspoorten uit gaat delen kan je de countdown starten.
pi_137681825
Well, dit artikel klinkt logisch. Deze auteur suggereert dat Poetin de Krim is binnengevallen omdat hij niet meer bang is voor het Westen. Westerse leiders geven immers alleen nog maar om geld en economische belangen. Zit best wat in. Basically zou dat betekenen dat Poetin er van uit gaat dat het Westen vooral veel gaat blaffen, maar weinig bijten omdat dat Russische (criminele) geld dat het Westen binnenstroomt toch wel zo fijn is.

quote:
Why Russia No Longer Fears the West
The West is blinking in disbelief – Vladimir Putin just invaded Ukraine. German diplomats, French Eurocrats and American pundits are all stunned. Why has Russia chosen to gamble its trillion-dollar ties with the West?

Western leaders are stunned because they haven’t realized Russia’s owners no longer respect Europeans the way they once did after the Cold War. Russia thinks the West is no longer a crusading alliance. Russia thinks the West is now all about the money.

Putin’s henchmen know this personally. Russia’s rulers have been buying up Europe for years. They have mansions and luxury flats from London’s West End to France’s Cote d’Azure. Their children are safe at British boarding and Swiss finishing schools. And their money is squirrelled away in Austrian banks and British tax havens.

Putin’s inner circle no longer fear the European establishment. They once imagined them all in MI6. Now they know better. They have seen firsthand how obsequious Western aristocrats and corporate tycoons suddenly turn when their billions come into play. They now view them as hypocrites—the same European elites who help them hide their fortunes.

Once Russia’s powerful listened when European embassies issued statements denouncing the baroque corruption of Russian state companies. But no more. Because they know full well it is European bankers, businessmen and lawyers who do the dirty work for them placing the proceeds of corruption in hideouts from the Dutch Antilles to the British Virgin Islands.

We are not talking big money. But very big money. None other than Putin’s Central Bank has estimated that two thirds of the $56 billion exiting Russia in 2012 might be traceable to illegal activities. Crimes like kickbacks, drug money or tax fraud. This is the money that posh English bankers are rolling out the red carpet for in London.

Behind European corruption, Russia sees American weakness. The Kremlin does not believe European countries – with the exception of Germany – are truly independent of the United States. They see them as client states that Washington could force now, as it once did in the Cold War, not to do such business with the Kremlin.

When Russia sees Spain, Italy, Greece and Portugal outbidding each other to be Russia’s best business partner inside the EU (in return for no mention of human rights), they see America’s control over Europe slowly dissolving.

Back in Moscow, Russia hears American weakness out of Embassy Moscow. Once upon a time the Kremlin feared a foreign adventure might trigger Cold War economic sanctions where it hurts: export bans on key parts for its oil industry, even being cut out of its access to the Western banking sector. No more.

Russia sees an America distracted: Putin’s Ukrainian gambit was a shock to the U.S. foreign policy establishment. They prefer talking about China, or participating in Israeli-Palestinian peace talks. Russia sees an America vulnerable: in Afghanistan, in Syria and on Iran—a United States that desperately needs Russian support to continue shipping its supplies, host any peace conference or enforce its sanctions.

Moscow is not nervous. Russia’s elites have exposed themselves in a gigantic manner – everything they hold dear is now locked up in European properties and bank accounts. Theoretically, this makes them vulnerable. The EU could, with a sudden rush of money-laundering investigations and visa bans, cut them off from their wealth. But, time and time again, they have watched European governments balk at passing anything remotely similar to the U.S. Magnitsky Act, which bars a handful of criminal-officials from entering the United States.

All this has made Putin confident, very confident – confident that European elites are more concerned about making money than standing up to him. The evidence is there. After Russia’s strike force reached the outskirts of Tbilisi, the Georgian capital, in 2008, there were statements and bluster, but not a squeak about Russia’s billions. After Russia’s opposition were thrown into show trials, there were concerned letters from the European Union, but again silence about Russia’s billions.

The Kremlin thinks it knows Europe’s dirty secret now. The Kremlin thinks it has the European establishment down to a tee. The grim men who run Putin’s Russia see them like latter-day Soviet politicians. Back in the 1980s, the USSR talked about international Marxism but no longer believed it. Brussels today, Russia believes, talks about human rights but no longer believes in it. Europe is really run by an elite with the morality of the hedge fund: Make money at all costs and move it offshore.

Ben Judah is author of Fragile Empire: How Russia Fell In And Out Of Love With Vladimir Putin

The Kremlin sees its evidence in the former leaders of Britain, France and Germany. Tony Blair now advises the dictatorship in Kazakhstan on how to improve its image in the West. Nicholas Sarkozy was contemplating setting up a hedge fund with money from absolutist Qatar. And Gerhard Schroder is the chairman of the Nord Stream consortium – a majority Gazprom-owned pipeline that connects Russia directly to Germany through the Baltic Sea.

Russia is confident there will be no Western economic counterattack. They believe the Europeans will not sanction the Russian oligarch money. They believe Americans will not punish the Russian oligarchs by blocking their access to banks. Russia is certain a military counterattack is out of the question. They expect America to only posture. Cancel the G-8? Who cares?

Because Putin has no fear of the West, he can concentrate on what matters back in Russia: holding onto power. When Putin announced he would return to the presidency in late 2011, the main growling question was: why?

The regime had no story to sell. What did Putin want to achieve by never stepping down? Enriching himself? The puppet president he shunted aside, Dmitry Medvedev, had at least sold a story of modernization. What, other than hunger for power, had made Putin return to the presidency? The Kremlin spin-doctors had nothing to spin.

Moscow was rocked by mass protests in December 2011. More than 100,000 gathered within sight of the Kremlin demanding Russia be ruled in a different way. The protesters were scared off the streets, but the problem the regime had in justifying itself remained. Putin had sold himself to the Russian people as the man who would stabilize the state and deliver rising incomes after the chaos of the 1990s. But with Russians no longer fearing chaos, but rather stagnation as the economy slowed – it was unclear what this “stability” was for.

This is where the grand propaganda campaign called the Eurasian Union has come into its own. This is the name of the vague new entity that Putin wants to create out of former Soviet states — the first steps toward which Putin has taken by building a Customs Union with Belarus and Kazakhstan, and he had hoped with a Ukraine run by Viktor Yanuvokych. This is not just about empire; it is about using empire to cover up the grotesque scale of Russian corruption and justify the regime.

Russia would rather have swallowed Ukraine whole, but the show must go on. Russian TV needs glories for Putin every night on the evening news. Russian politics is about spin, not substance. The real substance of Russian politics is the extraction of billions of dollars from the nation and shuttling them into tropical Western tax havens, which is why Russian politics needs perpetual PR and perpetual Putinist drama to keep all this hidden from the Russian people. Outraged Putin has built up a Kremlin fleet of luxury aircraft worth $1 billion? Angry that a third of the $51 billion budget of the Sochi games vanished into kickbacks? Forget about it. Russia is on the march again.

This is why Crimea is perfect Putin. Crimea is no South Ossetia. This is not some remote, mountainous Georgian village inhabited by some dubious ethnicity that Russians have never heard of. Crimea is the heart of Russian romanticism. The peninsula is the only part of the classical world that Russia ever conquered. And this is why the Tsarist aristocracy fell in love with it. Crimea symbolized Russia’s 18th and 19th-century fantasy to conquer Constantinople and liberate Greek Orthodox Christians from Muslim rule. Crimea became the imperial playground: In poetry and palaces, it was extolled as the jewel in the Russian crown.

Crimea is the only lost land that Russians really mourn. The reason is tourism. The Soviet Union built on the Tsarist myth and turned the peninsula into a giant holiday camp full of workers sanitariums and pioneer camps. Unlike the Russian cities of say northern Kazakhstan, Crimea is a place Russians have actually been. Even today over one million Russians holiday in Crimea every year. It is not just a peninsula; this is Russia’s Club Med and imperial romanticism rolled into one.

Vladimir Putin knows this. He knows that millions of Russians will cheer him as a hero if he returns them Crimea. He knows that European bureaucrats will issue shrill statements and then get back to business helping Russian elites buy London town houses and French chateaux. He knows full well that the United States can no longer force Europe to trade in a different way. He knows full well that the United States can do nothing beyond theatrical military maneuvers at most.

This is why Vladimir Putin just invaded Crimea.

He thinks he has nothing to lose
pi_137681854
De westerse economie is belangrijker dan een land dat sowieso al een samengeraapt zootje is.
  donderdag 13 maart 2014 @ 00:36:58 #157
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_137681877
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:44 schreef Pharmacist het volgende:

quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 00:07 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Nazarbayev (Kazachstan) erkent de annexatie van de Krim ook niet... Interessant wel inderdaad...ik zou Belarus en Kazachstan vrijwel automatisch aan de kant van de Russen scharen, zo zie je maar...
Heb al eens eerder op het forum hier gepost:

quote:
In October 2009, a poll conducted by the independent NISEPI institute in Belarus found that 44.1 percent of the Belarusian people would vote Yes in a referendum to join the EU, compared to 26.7 percent one year earlier. Local experts are linking the swing to more pro-EU messages in Belarusian state media, Polish daily Rzeczpospolita says.
Niet dat het een meerderheid is, maar de beweging is duidelijk. Loekasjenko is dan wel sterk pro-Russisch, maar zelfs een dictator moet enigszins rekening houden met de bevolking.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  donderdag 13 maart 2014 @ 00:41:05 #158
361691 DeJori
pi_137681941
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 00:34 schreef Pharmacist het volgende:
Well, dit artikel klinkt logisch. Deze auteur suggereert dat Poetin de Krim is binnengevallen omdat hij niet meer bang is voor het Westen. Westerse leiders geven immers alleen nog maar om geld en economische belangen. Zit best wat in. Basically zou dat betekenen dat Poetin er van uit gaat dat het Westen vooral veel gaat blaffen, maar weinig bijten omdat dat Russische (criminele) geld dat het Westen binnenstroomt toch wel zo fijn is.

[..]

Ook dit artikel gaat er weer vanuit dat het westen de Krim is verloren. Da's gewoon onzin. Oekrane lag sterk in de invloedssferen van de Russen en nu ligt een groot gedeelte ervan in de invloedssferen van het westen. De bezetting van de Krim is een pure noodgreep. Deze kromme redenatie zien we alom in de laatste dagen.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_137682181
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 00:41 schreef DeJori het volgende:
Ook dit artikel gaat er weer vanuit dat het westen de Krim is verloren. Da's gewoon onzin. Oekrane lag sterk in de invloedssferen van de Russen en nu ligt een groot gedeelte ervan in de invloedssferen van het westen. De bezetting van de Krim is een pure noodgreep. Deze kromme redenatie zien we alom in de laatste dagen.
Ik denk dat de Ukraine de Krim wel heeft verloren. Het Westen gaat niet militair ingrijpen om de Krim. Teveel risico, te weinig benefit.

Verder ben ik het met je eens dat Rusland netto sowieso verliest. Ik postte eerder al; Rusland heeft de Ukraine verloren, en pakken nu de troostprijs; de Krim en mogelijk meer in Oost en Zuid-Ukraine. Echter, ik had er geen rekening mee gehouden dat de Russen (als die kaart klopt natuurlijk), zelfs tot Odessa door willen.

Ik denk dat als Rusland verder gaat dan de Krim, dat het Westen dan wil mogelijk militair gaat ingrijpen.
  donderdag 13 maart 2014 @ 00:59:06 #160
361691 DeJori
pi_137682200
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 00:57 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik denk dat de Ukraine de Krim wel heeft verloren. Het Westen gaat niet militair ingrijpen om de Krim. Teveel risico, te weinig benefit.

Verder ben ik het met je eens dat Rusland netto sowieso verliest. Ik postte eerder al; Rusland heeft de Ukraine verloren, en pakken nu de troostprijs; de Krim en mogelijk meer in Oost en Zuid-Ukraine. Echter, ik had er geen rekening mee gehouden dat de Russen (als die kaart klopt natuurlijk), zelfs tot Odessa door willen.
Dat Oekrane de Krim verliest klopt natuurlijk ook. Ik ben nog steeds sceptisch over de suggestie dat de Russen het zuidoosten van Oekrane zouden (willen) innemen.
pi_137682220
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 00:59 schreef DeJori het volgende:

[..]

Dat Oekrane de Krim verliest klopt natuurlijk ook. Ik ben nog steeds sceptisch over de suggestie dat de Russen het zuidoosten van Oekrane zouden (willen) innemen.
Naja bij de Krim is het idee van Rusland: We moeten onze basis behouden.
In het oosten van Oekrane zou het alleen draaien om het feit dat de Russische bevolking misschien aansluiting met Rusland zou willen. Vanuit Rusland zelf denk ik ook dat er geen drang naar "annexatie" aanwezig is. Wat levert het hun nou eenmaal op?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_137682503
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 00:25 schreef ATan het volgende:
Oh, maar Wit-Rusland is next hoor, vanaf het moment dat het Kremlin gratis paspoorten uit gaat delen kan je de countdown starten.
De countdown tot... ? ze zijn al verenigd in de "Union State of Belarus and Russia"
Misschien moeten ze meer uitkijken voor inmenging en destabilisatie door westerse agents provocateur... Hoeveel landen ken je waar regelmatig wetten over andere landen aangenomen worden? Zoals
quote:
The Belarus Democracy Act of 2004 is a United States federal law that authorizes assistance for political parties, non-governmental organizations, and independent media working for democracy and human rights in Belarus. The act was signed by President George W. Bush and passed unanimously by the U.S. Congress on October 4, 2004.

The law expresses the sense of Congress that the Belarusian authorities should not receive various types of non-humanitarian financial aid from the U.S. It also calls for the President to report to Congress on arms sales by Belarus to state sponsors of terrorism and on the personal wealth and assets of senior Belarus officials.
Vaak is het een combinatie, sancties tegen een staat en regering, steun aan oppositiepartijen, NGOs en media. En in de VS mag niemand (NGO, personen, bedrijven) steun ontvangen van een land of persoon waartegen sancties lopen.
pi_137682644
quote:
return of the nazi's bah eng, en de regering van de VS staan achter ze
  donderdag 13 maart 2014 @ 01:44:41 #165
155616 Proximo
For god, king & country
pi_137682663
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 01:42 schreef gijsman het volgende:

[..]

return of the nazi's bah eng, en de regering van de VS staan achter ze
Wat is die ashton pijnlijk lang in beeld bij dat telefoongesprek :r als ik aan een EU bobo een hekel heb.... :X
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_137682731
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 01:44 schreef Proximo het volgende:

[..]

Wat is die ashton pijnlijk lang in beeld bij dat telefoongesprek :r als ik aan een EU bobo een hekel heb.... :X
nou het is vooral eng dat de Amerikaanse regering in zee gaat met mensen die nauwe banden hebben of direct gelinkt worden met Nazis. niemand die er iets aan doet.
Ondertussen praten ze over sancties die beide partijen hard zullen rakenen ze krijgen nog maar eens 1 miljard dollar :|W
pi_137682740
Time: artikel over de nieuwe sterke man in de Krim.
vetgedrukte passages : zomaar..
quote:
Putin’s Man in Crimea Is Ukraine’s Worst Nightmare

Little is known about Sergei Aksyonov, the pro-Russia Crimean leader who is driving the region toward secession. What is obvious, however, is that he poses a big problem for the Ukrainian government

A month ago, when Ukraine’s old regime was just starting to crack under the pressure of a revolution, few people in the country had ever heard of Sergei Aksyonov. He was then a marginal figure even in the local politics of the region of Crimea. His Russian Unity party had only three seats in the regional legislature and no representation anywhere else. But that has not stopped him from taking charge. In late January, as the protesters in Kiev began seizing government buildings, Aksyonov started to form an army on the Crimean peninsula. Now he is the de facto leader of the entire region, a post that has thrust him into the center of the most dire political crisis Europe has confronted in years.

From the beginning, the stated aim of his paramilitary force was to defend against the revolutionary wave that was sweeping across Ukraine and, ultimately, to break away from the country entirely. Its first battalion of 700 men came from the youth group of Aksyonov’s political party, and as he continued calling in the proceeding weeks for a “full scale mobilization,” hundreds of others joined his Crimean self-defense brigades. By Feb. 21, the day the Kiev uprising toppled the Ukrainian government, Aksyonov was in command of several thousand troops. “All of them,” he says, “answer to me.”

His rise to power has made him a valuable ally to Moscow and a serious threat to Ukraine and its Western partners. His written appeal to Russian President Vladimir Putin is what opened the door for the Russian occupation of Crimea at the beginning of this month, and on March 4, Putin recognized Aksyonov as the legitimate leader of Crimea, apparently without ever having met the man. Since then the Crimean government has asked Russia to annex the peninsula, a move that is likely to redraw the map of Ukraine and cause a historic rift between Russia and the West. The 41-year-old Aksyonov, a lumbering former cigarette trader with Russian separatism in his genes, now finds himself at the center of the world’s attention.

So far, the most revealing aspect of his time in power has been the way he came to possess it. Before dawn on Feb. 27, at least two dozen heavily armed men stormed the Crimean parliament building and the nearby headquarters of the regional government, bringing with them a cache of assault rifles and rocket propelled grenades. A few hours later, Aksyonov walked into the parliament and, after a brief round of talks with the gunmen, began to gather a quorum of the chamber’s lawmakers.

It is not clear whether the parliament was seized that day on his orders. On the one hand, the masked gunmen identified themselves as members of Crimea’s “self-defense forces,” all of which are, according to Aksyonov, directly under his control. On the other, he claims the seizure of the buildings was done “spontaneously” by a mysterious group of fighters. “We only knew that these were Russian nationalist forces,” he tells TIME in an interview Sunday. “These were people who share our Russian ideology. So if they wanted to kill someone, they would have killed the nightwatchmen who were inside.”

Instead, they let the guards go, sealed the doors and only allowed the lawmakers whom Aksyonov invited to enter the building. Various media accounts have disputed whether he was able to gather a quorum of 50 of his peers before the session convened that day, and some Crimean legislators who were registered as present have said they did not come near the building. In any case, those who did arrive could hardly have voted their conscience while pro-Russian gunmen stood in the wings with rocket launchers. Both of the votes held that day were unanimous. The first appointed Aksyonov, a rookie statesman with less than four years experience as a local parliamentarian, as the new Prime Minister of Crimea. The second vote called for a referendum on the peninsula’s secession from Ukraine.

Since then, Aksyonov has been holding court on the second floor of the Crimean government headquarters, whose entrance is flanked by two masked commandos with bullet proof vests, fatigues and Kalashnikovs. On the day of the interview, their commander wore a purple shirt with no tie, his suit hanging loosely over his tall and bulky frame, which resembles that of a linebacker. His manner, he admits, does not fit the mold of a politician. “I was chosen as a crisis manager,” he says. “Everybody else ran away. Nobody wanted to take one iota of responsibility on themselves. So I was forced to take it on myself.”

What urged him to start gathering an army in January was the threat he sees from the revolution. Its leaders, he says, are part of a fascist force intent on disenfranchising the ethnic Russian majority in Crimea, and without the armed intervention of his “self-defense forces,” they would have sent their troops to bring the peninsula to heel. When questioned about his methods, he always gave a version of the same response – if the Kiev revolutionaries did it, why can’t he? If the revolution used force to seize government buildings in Kiev, why can’t his supporters do the same in Crimea? If the revolution sought support from their allies in the West, why shouldn’t he ask Russia to come to his defense?

Given the fact that he has never actually lived in Russia, Aksyonov’s affection for the country is remarkable. It has a lot to do with the line of Red Army officers in his family. His grandfather was stationed in the Germany city of Potsdam after the Soviet victory in World War II. But Aksyonov’s take on Russian patriotism seems to derive mostly from his father, whose political struggle for the rights of ethnic Russians closely parallels that of his son.

In the late 1980s, as the Soviet Union began to fall apart, nationalist movements for independence began to spring up in nearly all of its satellite states, from the Baltics to Central Asia. Aksyonov’s father, an officer in the Red Army, was then stationed in the Eastern European state of Moldova, where a new generation of leaders was demanding their rights to form an independent state.

That left the ethnic minorities in that country, including the Aksyonov family and other Russians, in a precarious position – they suddenly had to fend for themselves on the fraying edges of the Soviet empire. As that empire was pushed out of Eastern Europe,Aksyonov’s father, Valery, became the leader of a group called the Russian Community of Northern Moldova, which campaigned for the rights of ethnic Russians in a country ruled by the Moldovan majority. In 1990, the ethnic tensions in that country erupted into war, and the Russian army came to the rescue of paramilitary groups fighting the forces of the Moldovan government. Two years later, the conflict ended with the de facto secession of a breakaway state called Transnistria, a sliver of land that runs along the Dniestr River.

Today, Transnistria is still a frozen conflict zone on the map of Europe – and a state that Aksyonov reveres. Its independence is not recognized by any member of the United Nations, including Russia. It is the only part of Europe that still uses the insignia of the Soviet Union, and its economy imposes Soviet-style subsistence living on the masses while the politically-connected elite benefit from its unique black market. As an unrecognized state unbound by international law, its customs points are a clearinghouse for contraband, including tobacco, guns and counterfeit liquor. But Aksyonov sees it as a place to be emulated. “Transnistria is a bastion of Russian culture inside Moldova,” he says. “They wanted to preserve their identity. And I fully support them, because I know what kind of pressures they faced.”

In 1989, just before the war in Moldova broke out, those pressures convinced the 17-year-old Aksyonov to move from his homeland to Crimea, where he enrolled in a college for Soviet military engineers. But before he could graduate from the academy to become a Red Army officer like his father and grandfather, the Soviet Union collapsed. “All of us, my entire class, we were all told, ‘That’s it, you have no country left to serve. Now pledge an oath to independent Ukraine,’” he recalls. “It’s just like what’s happening now.”

Then, as now, Aksyonov refused to serve Ukraine, which he considers an unjustly severed appendage of Russia. So he decided instead to go into business. At the time, the Crimean economy was much like the one in Transnistria – dominated by black marketeers and smugglers. Its geographic position in the Black Sea, right between Turkey, Russia and southeastern Europe, made it a perfect hub for traffickers of every sort. Anatoly Los, who is now 70, was one of the most prominent Crimean businessmen at the time. “I had so much money I couldn’t even fit my hand in my pocket,” he says. When he met with TIME on Saturday for an interview on the central square in the Crimean city of Yalta, he came dressed in a blue trench coat and a black fedora, which he used to shoo away the admirers who came over to shake his hand.

He remembers Aksyonov in the 1990s as a member of a criminal syndicate called Salem, which was named for the brand of contraband cigarettes they imported and dealt in bulk. (Other accounts claim the group was named for the cafe where they hung out.) “Aksyonov was a capo for them, an enforcer,” says Los. “He had a group of ten guys that would go around collecting money.” Aksyonov’s nickname in the local underworld, says Los, was the Goblin. “Every gangster had a nickname. I was called Horns because of my surname.” (Translated from Russian, the word los means moose or elk.)

Asked about these allegations, Aksyonov leans back in his chair with a smile and says that Los “is insane, with real psychological problems.” He admits that they have known each other since the 1990s, but all claims of his links to the mafia, Aksyonov says, are part of a slander campaign initiated by his political opponents when he first became active in the pro-Russian movement in 2008. “All of a sudden these stories about me began appearing online,” he says.

He insists he never had any links to the Salem gang or other criminal groups in Crimea, but he admits that his business in the 1990s did involve the import of tobacco products. For the most part, however, he says he started out selling umbrellas from Moldova. “The market was chaotic, so we survived however we could,” says Aksyonov. “In my father’s factory they were making automatic umbrellas. So we were the first to set up imports to Crimea. We had 18 spots selling them around the bazaars.”

With the help of bank loans, Aksyonov went on to participate in the privatization of state assets in Crimea, primarily real estate deals. He now owns large stakes in two local factories, including one producing automotive parts in the Crimean capital of Simferopol. “That’s registered under my wife and my mother-in-law,” he says. “We bought those factories out with plans to fix them, but then the crisis hit.”

In 2008, as the global financial crisis squeezed businesses across Ukraine and made profits harder to come by, Aksyonov got involved in a political activist group called the Russian Community of Crimea, which has long campaigned for the peninsula to split from Ukraine and become a part of Russia. (In the early 1990s, Los was one of the founders of that group.) Its relations with the local government were fraught, and it often faced investigation for training separatist militias, which is illegal in Ukraine. No charges were ever filed against its leaders, not even after the party’s activists, under the direction of Aksyonov, pelted the mayor of Simferopol with eggs. “Those guys were involved in tons of corrupt schemes,” he says of the peninsula’s former leaders. “So we took a lot of drastic actions.”

In 2010, Aksyonov formed the Russian Unity party and went on to win 4% of the vote in that year’s Crimean parliamentary elections, securing three out of the chamber’s 100 seats, one for himself. When the revolution broke out in Ukraine late last year, his party was one of the main organizers of pro-Russian rallies in Crimea, hyping the threat from the Ukrainian nationalist parties that were helping overthrow the government. But even then, he never imagined the political vistas their revolt would open up for him.

On Monday, he accepted the oath of loyalty from the first batch of Crimean military officers, for whom he is now the commander-in-chief. In the past two weeks, he has sent emissaries for talks with officials in Moscow and has received senior Russian lawmakers in his breakaway capital. Based on their assessments of his character, Aksyonov says, Putin decided to recognize him as the leader of the peninsula last week. “Of course he is legitimate,” Putin noted on March 4, although according to Aksyonov the two have never spoken. “We had no contact at all,” he insists. “Though I’m sure we will be in touch as the process moves forward.”

This weekend, Crimea will hold a referendum on its secession from Ukraine, a ballot that Kiev has condemned as an illegal act of separatism. But Aksyonov is certain the vote will pass, and after that, the peninsula will either become a part of Russia or an quasi-independent state under Moscow’s protection, sort of like Transnistria has been for most of the last quarter century. The fact that the West is unlikely to recognize his region’s independence doesn’t seem to bother Aksyonov at all. “On what grounds should America tell us what to do?” he demands. “Independence is what we want. It is what Crimeans want.” And whatever the legality of his methods, Aksyonov is now the man steering them toward Russia’s embrace.
  donderdag 13 maart 2014 @ 03:31:28 #168
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_137682976
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 00:25 schreef ATan het volgende:
belarussia ontkomt niet aan Poetin, Never , dat laat ie niet nog eens gebeuren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 13 maart 2014 @ 07:19:59 #170
421524 SadPanda
pi_137683327
Kiev snipers were shooting from building controlled by Maidan forces – Ukraine’s ex-security chief
http://rt.com/news/ukraine-snipers-security-chief-438/
Anti-Turkije
  donderdag 13 maart 2014 @ 08:04:26 #171
8369 speknek
Another day another slay
pi_137683672
quote:
4s.gif Op donderdag 13 maart 2014 07:19 schreef SadPanda het volgende:
Kiev snipers were shooting from building controlled by Maidan forces – Ukraine’s ex-security chief
Wel leuk voor die man dat de FSB nu zijn familie laat leven. Voor de rest is het verhaal over Joegoslaven die meevechten met Maidan natuurlijk hilarisch ironisch. Net zoals het wederom uittypen van de conversatie tussen Paet en Ashton, wat ook al lange tijd achterhaald is, maar natuurlijk nergens genoemd door Soviet Today.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 13 maart 2014 @ 08:08:39 #172
8369 speknek
Another day another slay
pi_137683708
Volgens de Russische media zijn 3 miljoen inwoners van Kharkov nu voorstander van bij Rusland horen, maakt verder niet uit dat er maar 1.45 miljoen wonen.

Hee het is nog maar drie dagen tot Putin's Plebicite, waar de inwoners van de Krim kunnen kiezen tussen 'Ja ik wil bij Rusland horen' en 'Ja ik wil bij Rusland horen'. Eerste polls zeggen dat 134% 'Ja' zal stemmen. Wat een spanning, ik houd het niet meer!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_137683837
quote:
4s.gif Op donderdag 13 maart 2014 07:19 schreef SadPanda het volgende:
Heb je hetzelfde nieuws maar dan van een ander bron dan het zeer prorussische russia today? Een bron dat neutraler is? Oh ik zie al dat het gedebunked was.
pi_137683849
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 08:08 schreef speknek het volgende:
Volgens de Russische media zijn 3 miljoen inwoners van Kharkov nu voorstander van bij Rusland horen, maakt verder niet uit dat er maar 1.45 miljoen wonen.

Hee het is nog maar drie dagen tot Putin's Plebicite, waar de inwoners van de Krim kunnen kiezen tussen 'Ja ik wil bij Rusland horen' en 'Ja ik wil bij Rusland horen'. Eerste polls zeggen dat 134% 'Ja' zal stemmen. Wat een spanning, ik houd het niet meer!
:D
pi_137684232
Indien Rusland verder gaat dan de Krim zal er wel ingegrepen worden, het gaat sowieso niet gebeuren dat Rusland Odessa inneemt want dat grenst aan de EU (Roemeni) en ik vermoed dat een groot deel van Europa het dan toch te benauwd krijgt.
  donderdag 13 maart 2014 @ 09:21:23 #176
361691 DeJori
pi_137684631
quote:
Die oude man aan het einde: _O_

Voor d'n duvel niet bang :9
  donderdag 13 maart 2014 @ 09:23:35 #177
56749 BlaZ
pi_137684673
quote:

"Oblast Charkov" vs Stad Charkov
pi_137684720
quote:

:o :D
  donderdag 13 maart 2014 @ 10:05:20 #179
56749 BlaZ
pi_137685585
Toch apart hoe een herindeling in 1922 bijna 100 jaar later alsnog zoveel problemen kan veroorzaken.

pi_137685724
quote:

[..]

Dan waren ze in de pan gehakt net zoals de duitsers.
Ура для россии
pi_137685949
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 08:21 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Heb je hetzelfde nieuws maar dan van een ander bron dan het zeer prorussische russia today? Een bron dat neutraler is? Oh ik zie al dat het gedebunked was.
SadPanda geeft natuurlijk niets om tegengeluid.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_137685991
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:10 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Moskou was wellicht een stap te ver, de Europese staten niet. Alhoewel het natuurlijk sowieso een onvoorspelbare reactie had uitgelokt.
  donderdag 13 maart 2014 @ 10:34:49 #183
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_137686429
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 09:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]

"Oblast Charkov" vs Stad Charkov
Zelfs daar wonen geen 3 miljoen inwoners.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_137686480
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:34 schreef Happel het volgende:

[..]

Als Putin wil dan wonen daar morgen 3 miljoen mensen! :D
pi_137686863
EuromaidanPR twitterde op donderdag 13-03-2014 om 10:36:12 200000 #russian troops are coming to the borders of #Ukraine. Serials of tanks are standing at the borders @Euromaidan | PR News reageer retweet
pi_137686930
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:48 schreef theNull het volgende:
EuromaidanPR twitterde op donderdag 13-03-2014 om 10:36:12 200000 #russian troops are coming to the borders of #Ukraine. Serials of tanks are standing at the borders @Euromaidan | PR News reageer retweet
Dat getal zag ik gister ook al voorbijkomen maar wat er tot nu toe van heb kunnen zien is het altijd een uitspraak geweest van iemand uit Oekrane en geen echte bevestiging van een andere bron.
200000 troepen bij een grens ontgaat niemand, dus tot er bevestiging is neem ik het even met een korrel zout :)
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:06:06 #187
56749 BlaZ
pi_137687454
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:34 schreef Happel het volgende:

[..]

Inderdaad, maar wel "ongeveer 3 miljoen" wat journalisten vaak gebruiken.
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:09:47 #188
8369 speknek
Another day another slay
pi_137687558
Ja sowieso bleek het enkel om een quote van iemand te gaan dat ze 3 miljoen stemmen verwachten. Nog steeds een waanidee, maar geen ophitsing. Niet dat de rest van Rusland's optreden niet ontzettend Soviet stijl is natuurlijk.
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:11:20 #189
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_137687590
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 08:57 schreef J.B. het volgende:
Indien Rusland verder gaat dan de Krim zal er wel ingegrepen worden, het gaat sowieso niet gebeuren dat Rusland Odessa inneemt want dat grenst aan de EU (Roemeni) en ik vermoed dat een groot deel van Europa het dan toch te benauwd krijgt.
Op zich heb je gelijk, maar dat argument van die grens snap ik niet zo want Rusland grenst al aan de EU (Baltische staten, en bij Kaliningrad zelfs aan Polen).
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:13:18 #190
361691 DeJori
pi_137687650
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:11 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Op zich heb je gelijk, maar dat argument van die grens snap ik niet zo want Rusland grenst al aan de EU (Baltische staten, en bij Kaliningrad zelfs aan Polen).
Dan komt het conflictgebied aan de Europese grens te liggen, denk ik dat er bedoeld wordt. Overigens zou een inname van Odessa voornamelijk problematisch zijn omdat West-Oekrane af zou sluiten van de Zwarte Zee.
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:34:56 #191
361691 DeJori
pi_137688303
quote:
Rusland heeft zich niet netjes gedragen in de politieke crisis in Oekrane. In plaats van het buurland te helpen hebben de Russen de situatie uitgebuit voor eigen gewin.

Dat heeft de Duitse bondskanselier Angela Merkel gezegd in het Duitse parlement. "In tijden van grote onduidelijkheid in Oekrane toonde Rusland zich niet als stabiele partner van het historisch, cultureel en economisch nauw verbonden buurland, maar buitte het die zwakte juist uit", aldus Merkel.

Ze voegde eraan toe dat de Russische president Vladimir Poetin en consorten de internationale stabiliteit in gevaar hebben gebracht, meldt de NOS. De bondskanselier waarschuwt dat de acties van Rusland op de Krim grote politieke en economische gevolgen kunnen krijgen. Het land moet dan ook helpen bij het vinden van een diplomatieke oplossing voor het conflict.

Russische legeroefening

Het Russische leger houdt ondertussen een aantal oefeningen in het grensgebied met Oekrane meldt het ANP. Luchtlandingstroepen trainen er onder meer hun capaciteiten om te landen op "vreemd terrein".

Aan de oefeningen doen zo’n 4.000 militairen mee. Ook zijn er honderden voertuigen en een aantal transportvliegtuigen bij betrokken.

http://www.powned.tv/nieu(...)uikt_krimcrisis.html
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:38:04 #192
361691 DeJori
pi_137688398
Tevens,

quote:
Ukraine's parliament has voted unanimously to create a 60,000-strong National Guard to bolster the country's defences.

The vote came ahead of Sunday's referendum in Crimea, now controlled by pro-Russian forces, on whether citizens want to join Russia.

The US has threatened action if Russia does not remove its troops from Crimea.

Germany's Angela Merkel has said Moscow faces "massive" political and economic damage if it refuses to change course.

Russia was exploiting the weakness of neighbouring Ukraine, rather than acting as a partner for stability, the chancellor said on Thursday, adding that there was no military solution to the crisis.

The Russian military and pro-Russian armed men moved in to seize key sites in Crimea - an autonomous region of Ukraine whose population is mainly ethnic Russian - in late February after the fall of President Viktor Yanukovych.

http://www.bbc.com/news/world-europe-26558288
  donderdag 13 maart 2014 @ 12:10:31 #193
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137689342
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:21 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dan hadden de Russen heel West-Europa ingenomen. De Amerikanen en Engelsen hadden tegen het einde van de oorlog simpelweg niet genoeg troepen om iets tegen de Russen te kunnen doen.
De Amerikanen hadden en hebben meer troepen dan de Russen. Maar goed, gelukkig werd het in mei 1945 vrede.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 13 maart 2014 @ 12:16:39 #194
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137689486
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 00:07 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Die zijn natuurlijk bang dat Rusland ook delen van hun land gaat stelen.
pi_137689548
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:16 schreef Viajero het volgende:

[..]

Die zijn natuurlijk bang dat Rusland ook delen van hun land gaat stelen.
Geen onterechte angst op plekken waar veel Russen wonen.
  donderdag 13 maart 2014 @ 12:19:14 #196
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137689584
trouwens, nu de Russen plotseling fan van referenda blijken te zijn:

Referendum in Chechnia?
Referendum in Kosovo?

Nee. Inderdaad. Waaruit blijkt dat de Russische regering net zo hypocriet is als de westerse regeringen.
  donderdag 13 maart 2014 @ 12:23:04 #197
240100 ATan
pi_137689709
quote:
quote:
Dan had Stalin uiteindelijk afgemaakt waar Hitler aan begonnen was.
De uitroeiing van Polen en daarnaast ook Duitsland, Frankrijk, whatever. Alles naar de Gulags.
En voor de Pro-Russen hier, die Gulags bestaan nog steeds. Al krijgt men daar tegenwoordig wat meer te eten.
pi_137690388
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:23 schreef ATan het volgende:

[..]

[..]

Dan had Stalin uiteindelijk afgemaakt waar Hitler aan begonnen was.
De uitroeiing van Polen en daarnaast ook Duitsland, Frankrijk, whatever. Alles naar de Gulags.
En voor de Pro-Russen hier, die Gulags bestaan nog steeds. Al krijgt men daar tegenwoordig wat meer te eten.
Welk land heeft commercile gevangenissen en naar verhouding de grootste gevangenispopulatie? Het aantal zwarten in VS gevangenissen is hoger dan het totaal aantal slaven dat naar Amerika verscheept werd.
  donderdag 13 maart 2014 @ 12:49:50 #199
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137690422
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 09:21 schreef DeJori het volgende:

[..]

Die oude man aan het einde: _O_

Voor d'n duvel niet bang :9
Hij lijkt op Ariel Sharon :D
  donderdag 13 maart 2014 @ 12:50:49 #200
240100 ATan
pi_137690452
quote:
Welk land heeft commercile gevangenissen en naar verhouding de grootste gevangenispopulatie? Het aantal zwarten in VS gevangenissen is hoger dan het totaal aantal slaven dat naar Amerika verscheept werd.
Volgens de gemiddelde rus is dat onze schuld inderdaad want o.a. onze voorouders hebben honderden jaren geleden die slaven daarheen gebracht. En daarom zijn de Gulags normaal en mogen wij daar niets over zeggen want wij hebben hetzelfde bloed als onze voorouders.
Met dit soort logica krijg je te maken als je met Putin en zijn vrienden gaat praten.
pi_137690565
3Bergen twitterde op donderdag 13-03-2014 om 12:48:49 In Charkov. Betoging voor "pro-Janoekovitsj" burgemeester Kernes, die momenteel in Kyiv wordt verhoord. http://t.co/4yrDmAfkr1 reageer retweet
Lekker druk daar.
  donderdag 13 maart 2014 @ 13:13:54 #202
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137691109
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 08:21 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ho, ho, alles wat pro-Russische bronnen beweren klopt en wij laten ons allemaal voor de gek houden door klakkeloos de westerse media te volgen. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_137691324
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:13 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Ho, ho, alles wat pro-Russische bronnen beweren klopt en wij laten ons allemaal voor de gek houden door klakkeloos de westerse media te volgen. :P
Westerse media is dan ook per definitie het bolwerk van de Amerikaanse en Europese propaganda-machine daar de Russische media onafhankelijk opereren en enkel de waarheid naar buiten brengt.
pi_137691475
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:21 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Westerse media is dan ook per definitie het bolwerk van de Amerikaanse en Europese propaganda-machine daar de Russische media onafhankelijk opereren en enkel de waarheid naar buiten brengt.
Klopt. Dat is natuurlijk altijd al zo geweest. Voor de echte waarheid moet je bij RT's "Propaganda Watch" zijn, net zoals je vroeger bij de DDR's "Der Schwarze Kanal" moest zijn om te zien hoe westerse propaganda de waarheid verdoezelt. O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2014 13:26:13 ]
  donderdag 13 maart 2014 @ 13:28:04 #205
56749 BlaZ
pi_137691548
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:10 schreef Viajero het volgende:

[..]

De Amerikanen hadden en hebben meer troepen dan de Russen. Maar goed, gelukkig werd het in mei 1945 vrede.
Hadden meer troepen, maar aan de front linie hadden de Russen 3x meer divisies present.
Dat was een kansloze zaak en volgens het Amerikaanse opperbevel "unfeasible".
pi_137691747
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:50 schreef ATan het volgende:

[..]

Volgens de gemiddelde rus is dat onze schuld inderdaad want o.a. onze voorouders hebben honderden jaren geleden die slaven daarheen gebracht. En daarom zijn de Gulags normaal en mogen wij daar niets over zeggen want wij hebben hetzelfde bloed als onze voorouders.
Met dit soort logica krijg je te maken als je met Putin en zijn vrienden gaat praten.
Ik zeg dat "the land of the free" het land is met de grootste gevangenispopulatie, en dat het aantal onvrije zwarten in de VS hoger ligt dan tijdens de slavernij.
Wat jij verder in mijn commentaar meent te lezen is jouw zaak.
pi_137691774
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:34 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ik zeg dat "the land of the free" het land is met de grootste gevangenispopulatie, en dat het aantal onvrije zwarten in de VS hoger ligt dan tijdens de slavernij.
Natuurlijk is de bevolkingsgroei hier een bepalende factor in geweest he? :P
  donderdag 13 maart 2014 @ 13:37:10 #208
56749 BlaZ
pi_137691819
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:34 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Hebben India en China geen grotere gevangenispopulatie? Absolute cijfers zijn verder niet echt bruikbaar, beter kijken we naar relatieve cijfers ten opzichte van de totale populatie.
  Forum Admin donderdag 13 maart 2014 @ 13:41:07 #209
pi_137691920
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:28 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Hadden meer troepen, maar aan de front linie hadden de Russen 3x meer divisies present.
Dat was een kansloze zaak en volgens het Amerikaanse opperbevel "unfeasible".
Je vergeet de nukes. Zeker in die tijd genoeg om elk land op de knien te krijgen.
  donderdag 13 maart 2014 @ 13:41:22 #210
56749 BlaZ
pi_137691928
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:19 schreef Viajero het volgende:
trouwens, nu de Russen plotseling fan van referenda blijken te zijn:

Referendum in Chechnia?
Referendum in Kosovo?

Nee. Inderdaad. Waaruit blijkt dat de Russische regering net zo hypocriet is als de westerse regeringen.
Goed punt, sowieso zou een herindeling van de Caucasus wel een goed idee zijn.
Referenda daar zouden denk ik leiden tot een lappendeken van mini staatjes. De Tsjetsjeni is natuurlijk maar een van de vele conflictgebieden en de regio daar.

pi_137691945
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:37 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Hebben India en China geen grotere gevangenispopulatie? Absolute cijfers zijn verder niet echt bruikbaar, beter kijken we naar relatieve cijfers ten opzichte van de totale populatie.
Daar heb ik het over. per capita cijfers.
https://en.wikipedia.org/(...)y_incarceration_rate
http://news.bbc.co.uk/2/s(...)ns/html/nn2page1.stm
per 100000:
US: 737
China: 118
Russia: 615
Ukraine: 350
Polen: 235
UK: 148/134 (Engl+Wales/Scotland)
Japan: 62
Turkije: 91
mexico: 196
Brazil: 193
Nederland: 128

In West Europa is het laagste cijfer 66 in Noorwegen, hoogste is England+Wales 148, of Spanje 144
...

[ Bericht 17% gewijzigd door meth1745 op 13-03-2014 13:58:45 ]
pi_137692017
The Economist: Whether secession in Crimea would be legal

quote:
UNHEALTHILY, the campaign for Crimea's secession referendum, due on March 16th, is more about the vote's legality than its merits. Russia and America are trading hastily concocted arguments over the legitimacy of the republic's probable split with Ukraine. Vladimir Putin insists that "the steps taken by the legitimate leadership of Crimea are based on the norms of international law". Barack Obama, on the other hand, rejects the referendum. "In 2014," he declared on March 6th, "we are well beyond the days when borders can be redrawn over the heads of democratic leaders." Neither Mr Putin's nor Mr Obama's rhetoric fully accounts for the competing norms at play.

International law does not recognise a right to secede per se, but it also steers clear of prohibiting unilateral declarations of independence. International legal bodies regard the result of successful break-ups the way friends see a separating couple: as two newly unlinked individuals, like it or not. So if Russian-speakers in Crimea (which already has the status as an "autonomous republic") vote to slice themselves off from Ukraine next week and throw themselves into the arms of the Russian Federation, no international court will raise much of a fuss—but neither would one take pains to defend the peninsula's right to secede.

Ukraine, in contrast, has cause to reject the legality of its dismemberment at the hands of the people of Crimea. Article 73 of the Ukrainian Constitution is unequivocal: "Alterations to the territory of Ukraine shall be resolved exclusively by the All-Ukrainian referendum." Crimea is not allowing the rest of Ukraine's 44m people to weigh in on the fate of the peninsula, so the March 16th vote will violate Ukrainian law. Secession movements, though, do sometimes proceed without the permission of the mother country. America's fight for independence was an illegal war of secession against Britain. In 2008, under the modern international legal regime, Kosovo's split from Serbia did not have the backing of the government in Belgrade, nor that of dozens of other states. Yet it was recognised by a large majority of UN member countries. Russia compares Crimea to Kosovo, accusing the West of double standards. America says the two are different and levels its own charge of hypocrisy: Russia violently quashes self-determination movements in Chechnya, Georgia, Moldova and Azerbaijan while championing the rights of Crimea alone. Should Crimea vote to become part of Russia, it is likely to be the subject of exceptions and carve-outs in future treaties between Russia and those countries that do not recognise the territory's secession.

Beyond the question of legality, does Crimea have a right to quit Ukraine? Allen Buchanan, a political philosopher at Duke University, argues that provinces might justify seceding if they are discriminated against. The Basque separatists portray their plight with the image of a cow: its mouth feeds in Basque territory while its udder rewards those living elsewhere in Spain. But claims that Russian-speakers in Crimea face violence and oppression from Ukrainian fascists are preposterous. Indeed, by some accounts, Ukraine subsidises Crimea and stands to gain economically from secession.

So does Ukraine have a right to force Crimea to stay? Mr Buchanan thinks it would, if the break-up would gravely harm the mother country. Look at a map, though, and you'll see that Crimea resembles an anvil tenuously attached to the rest of Ukraine by a thread. Although Crimea provides access to the Black Sea and brings in tourist money as well as some industry and agriculture, the loss of 4% of the population would hardly count as a devastating economic blow to Ukraine.

The referendum has been arranged at ten days' notice, it does not offer voters the status quo—just secession or absorption by Russia, and it is being held when Crimea is occupied by Russian elite troops. However you judge the referendum's legal niceties, what counts is that it is unfair and that it sets a terrible precedent.
pi_137692485
Waarom laten de Amerikanen zich zo afbluffen door die achterlijke Poetin joh.
Stelt toch niks voor dat Russische leger?
blablablabla
pi_137692500
MaximEristavi twitterde op donderdag 13-03-2014 om 13:57:56 Panic at Crimea banks as secession govt restricts access to deposits, prepares nationalizationpic via @radiosvoboda http://t.co/TfoDpAAnXb reageer retweet
  donderdag 13 maart 2014 @ 14:01:44 #215
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137692557
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:37 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Nope, de VS heeft de grootste. Mede door de War on Drugs.

En hoewel de vergelijking van meth1745 natuurlijk belachelijk is, is het wel frappant om te zien dat er nu relatief meer gevangenen zijn, dan er voor Lincoln's verkiezing slaven waren. (+-3% tegenover +-1,5%)
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  donderdag 13 maart 2014 @ 14:04:50 #216
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137692659
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:41 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Goed punt, sowieso zou een herindeling van de Caucasus wel een goed idee zijn.
Referenda daar zouden denk ik leiden tot een lappendeken van mini staatjes. De Tsjetsjeni is natuurlijk maar een van de vele conflictgebieden en de regio daar.

[ afbeelding ]
Wat een beperkte blik heb je toch. :P

pi_137692674
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:59 schreef Elan het volgende:
Waarom laten de Amerikanen zich zo afbluffen door die achterlijke Poetin joh.
Stelt toch niks voor dat Russische leger?
Heeft niks met afbluffen te maken, Amerika weet dat als puntje bij paaltje komt ze korte metten maken met het Russische leger, echter is het economisch gezien verstandiger militair terughoudend te blijven tot het echt niet anders kan.
pi_137692780
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:05 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Heeft niks met afbluffen te maken, Amerika weet dat als puntje bij paaltje komt ze korte metten maken met het Russische leger, echter is het economisch gezien verstandiger militair terughoudend te blijven tot het echt niet anders kan.
Maar het is op deze manier wel een vrijbrief voor Poetin om zich te blijven misdragen. Volgens sommige kenners zou hij ook nog andere gebieden op het oog hebben om in te pikken en is dit slechts een testcase hoe ver hij kan gaan bij het Westen/Amerika.
blablablabla
pi_137692782
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:01 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

En hoewel de vergelijking van meth1745 natuurlijk belachelijk is, is het wel frappant om te zien dat er nu relatief meer gevangenen zijn, dan er voor Lincoln's verkiezing slaven waren. (+-3% tegenover +-1,5%)
belachelijk? :(
Toegegeven, was niet voor deze discussie dat ik het ooit berekend heb, maar als commentaar op een Amerikaans blog dat Nederlanders racistisch noemde ( Zwarte Piet gedoe)
pi_137692874
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar het is op deze manier wel een vrijbrief voor Poetin om zich te blijven misdragen. Volgens sommige kenners zou hij ook nog andere gebieden op het oog hebben om in te pikken en is dit slechts een testcase hoe ver hij kan gaan bij het Westen/Amerika.
Mwah, als het moet wordt er gewoon ingegrepen, nu nog geen reden voor omdat Oekrane al aangeeft niet militair in te grijpen in het Krim dus waarom zouden de Amerikanen dat wel moeten doen? Als Putin te ver gaat komt hij er vanzelf achter.
  donderdag 13 maart 2014 @ 14:15:58 #221
56749 BlaZ
pi_137693007
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:01 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Leuk feitje inderdaad
pi_137693069
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:08 schreef meth1745 het volgende:

[..]

belachelijk? :(
Toegegeven, was niet voor deze discussie dat ik het ooit berekend heb, maar als commentaar op een Amerikaans blog dat Nederlanders racistisch noemde ( Zwarte Piet gedoe)
Nutteloos dan? Want ik weet echt niet wat jouw opmerking over gevangenissen in dit topic doet.
Daarnaast erg frappant om te lezen dat jij deze gegevens zou gebruiken om Amerikaans racisme aan te tonen, het enige dat ik er namelijk uit op kan maken is dat er veel mensen vast zitten in gevangenissen, maar dat komt meer door de zwaardere straffen daar denk ik (ook totaal niet geschikt voor dit topic).
pi_137693082
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:11 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Mwah, als het moet wordt er gewoon ingegrepen, nu nog geen reden voor omdat Oekrane al aangeeft niet militair in te grijpen in het Krim dus waarom zouden de Amerikanen dat wel moeten doen? Als Putin te ver gaat komt hij er vanzelf achter.
En als Oekraine wel militair ingrijpt, wat doet Amerika dan volgens jou? Troepen sturen? Z'n beperkte vloot in de Zwarte zee inzetten? Een herhaling van

donderdag 13 maart 2014 @ 14:18:24 #224
56749 BlaZ
pi_137693090
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:04 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Wat een beperkte blik heb je toch. :P

[ afbeelding ]
Inderdaad, Rusland is een lappendeken van Etnische minderheden. Meestal hebben ze hun eigen autonome republieken en willen ze ook helemaal geen volledige onafhankelijkheid.
pi_137693112
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:17 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Nutteloos dan? Want ik weet echt niet wat jouw opmerking over gevangenissen in dit topic doet.
Daarnaast erg frappant om te lezen dat jij deze gegevens zou gebruiken om Amerikaans racisme aan te tonen, het enige dat ik er namelijk uit op kan maken is dat er veel mensen vast zitten in gevangenissen, maar dat komt meer door de zwaardere straffen daar denk ik (ook totaal niet geschikt voor dit topic).
Ik antwoorde op een opmerking over gulags.
pi_137693189
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:18 schreef meth1745 het volgende:

[..]

En als Oekraine wel militair ingrijpt, wat doet Amerika dan volgens jou? Troepen sturen? Z'n beperkte vloot in de Zwarte zee inzetten? Een herhaling van
Vooralsnog ga ik er vanuit dat zij dan gewoon helpen, ik weet niet precies wat je hier van me wil horen omdat het antwoord op jouw vraag uit mijn vorige post gehaald kan worden.

Edit: Ah sorry, je wil iets uit 1988 gebruiken om te zeggen dat Rusland gehakt maakt van Amerikanen? Echter durf je het niet hardop te zeggen omdat je jezelf dan echt als clown wegzet of wat wil je hier nu?
pi_137693260
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:18 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ik antwoorde op een opmerking over gulags.
Ja ik zag het, daarom ook wat ik erover schreef.
  donderdag 13 maart 2014 @ 14:32:33 #228
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137693505
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Inderdaad, Rusland is een lappendeken van Etnische minderheden. Meestal hebben ze hun eigen autonome republieken en willen ze ook helemaal geen volledige onafhankelijkheid.
Dat kan wel zijn, maar laten we voor de zekerheid wat paspoorten gaan uitdelen daar, voor het geval het een keertje onrustig is in Moskou. ;)
pi_137693562
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:21 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Vooralsnog ga ik er vanuit dat zij dan gewoon helpen, ik weet niet precies wat je hier van me wil horen omdat het antwoord op jouw vraag uit mijn vorige post gehaald kan worden.

Edit: Ah sorry, je wil iets uit 1988 gebruiken om te zeggen dat Rusland gehakt maakt van Amerikanen? Echter durf je het niet hardop te zeggen omdat je jezelf dan echt als clown wegzet of wat wil je hier nu?
Lol, jij zegt dat Amerika zal ingrijpen indien nodig, en korte metten zal maken met Rusland. Ik vraag je hoe ze dat precies zullen doen, een logische vraag gezien de ligging van de Krim en de relatieve machtsverhoudingen in dat gebied.
Maar in plaats van te antwoorden beschuldig je mij ervan te impliceren dat Rusland in zo'n geval gehakt maakt van de VS.
Antwoord gewoon de vraag, wat zijn Amerika's militaire opties?
pi_137693718
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:34 schreef meth1745 het volgende:

[..]

[..]

Lol, jij zegt dat Amerika zal ingrijpen indien nodig, en korte metten zal maken met Rusland. Ik vraag je hoe ze dat precies zullen doen, een logische vraag gezien de ligging van de Krim en de relatieve machtsverhoudingen in dat gebied.
Maar in plaats van te antwoorden beschuldig je mij ervan te impliceren dat Rusland in zo'n geval gehakt maakt van de VS.
Antwoord gewoon de vraag, wat zijn Amerika's militaire opties?
In dit topic reeks vaak genoeg behandeld, Rusland heeft niet genoeg troepen / materieel om te winnen. Er zijn genoeg opties zodra er oorlog wordt verklaard, denk aan inval via Polen, Letland. Ik ben geen militair strategist maar ik kan je wel vertellen dat het uiteindelijk een onoverkomelijke verhoudingsverschil is tussen militaire slagkracht van Rusland en de VS/EU.

Laten we het dan anders stellen omdat jij zo stellig hierop reageert, wat zijn de opties voor Rusland om met zwaar mindere slagkracht het uiteindelijk te winnen?
  donderdag 13 maart 2014 @ 14:45:30 #231
361691 DeJori
pi_137693876
Er zijn een week geleden drie waarschuwingsschoten gelost, zo gewapend is dit conflict tot nu toe. Laat staan de VS Rusland volgende week zou binnenvallen :9

Maar in een geval van NAVO vs. Rusland zie ik het volgende voor me: Rusland binnen de langsgrenzen houden, troepen erbuiten uitschakelen en dan economisch uitroken. Dan komen de Oligarchen vanzelf weer aan tafel, wordt Poetin afgezet en komt er, in ieder geval naar de buitenwereld toe, een prowesterse regering. Je moet Rusland niet eens proberen binnen te vallen. Veel te groot om te bezetten.
  donderdag 13 maart 2014 @ 14:56:38 #232
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137694155
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:45 schreef DeJori het volgende:
Er zijn een week geleden drie waarschuwingsschoten gelost, zo gewapend is dit conflict tot nu toe. Laat staan de VS Rusland volgende week zou binnenvallen :9

Maar in een geval van NAVO vs. Rusland zie ik het volgende voor me: Rusland binnen de langsgrenzen houden, troepen erbuiten uitschakelen en dan economisch uitroken. Dan komen de Oligarchen vanzelf weer aan tafel, wordt Poetin afgezet en komt er, in ieder geval naar de buitenwereld toe, een prowesterse regering. Je moet Rusland niet eens proberen binnen te vallen. Veel te groot om te bezetten.
Tenzij je China bent, dan zou het oosten van Rusland nog wel eens interessant kunnen zijn om te bezetten. Die kunnen wel wat extra levensruimte gebruiken. :)
  donderdag 13 maart 2014 @ 14:59:34 #233
361691 DeJori
pi_137694229
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:56 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Tenzij je China bent, dan zou het oosten van Rusland nog wel eens interessant kunnen zijn om te bezetten. Die kunnen wel wat extra levensruimte gebruiken. :)
Volgens mij willen die vooral graag naar het zuiden en oosten uitbreiden :9
  donderdag 13 maart 2014 @ 15:00:30 #234
56749 BlaZ
pi_137694252
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:56 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Je maakt daarmee China echter sterker, geo-politiek gezien zou dat een erg onhandige zet zijn.
  donderdag 13 maart 2014 @ 15:01:55 #235
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137694291
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Je maakt daarmee China echter sterker, geo-politiek gezien zou dat een erg onhandige zet zijn.
Ik denk dat China het wel prima vindt als China sterker wordt. :P
  donderdag 13 maart 2014 @ 15:03:06 #236
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137694330
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:59 schreef DeJori het volgende:

[..]

Volgens mij willen die vooral graag naar het zuiden en oosten uitbreiden :9
De zee/oceaan inpolderen? :?

Taiwan schiet ook niet echt op.
  donderdag 13 maart 2014 @ 15:04:08 #237
361691 DeJori
pi_137694357
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:03 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

De zee/oceaan inpolderen? :?

Taiwan schiet ook niet echt op.
Japanse eilanden, de Philippijnen etc.
  donderdag 13 maart 2014 @ 15:09:27 #238
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137694484
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:04 schreef DeJori het volgende:

[..]

Japanse eilanden, de Philippijnen etc.
Japanse eilanden zijn al ontzettend dichtbevolkt, wat moeten de Chinezen daarmee?

Geen idee of dit artikel serieus genomen moet worden: http://thediplomat.com/2011/06/china-looms-over-russia-far-east/
  donderdag 13 maart 2014 @ 15:15:40 #239
361691 DeJori
pi_137694652
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:09 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Japanse eilanden zijn al ontzettend dichtbevolkt, wat moeten de Chinezen daarmee?

Geen idee of dit artikel serieus genomen moet worden: http://thediplomat.com/2011/06/china-looms-over-russia-far-east/
De schrijver van dat artikel zal er wel verstand van hebben, maar het lijkt me niet nodig om grondgebied van een ander land over te nemen om overbevolking te verhelpen als je een stuk binnenland hebt waar het bijna leeg is.
  donderdag 13 maart 2014 @ 15:20:16 #240
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137694770
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:15 schreef DeJori het volgende:

[..]

De schrijver van dat artikel zal er wel verstand van hebben, maar het lijkt me niet nodig om grondgebied van een ander land over te nemen om overbevolking te verhelpen als je een stuk binnenland hebt waar het bijna leeg is.
Ik weet niet hoe goed het daar vertoeven is en of dat economisch ook interessant is.

De dunstbevolkte gebieden lijken wel aardig overeen te komen met gebieden met veel hoogteverschil en/of droogte. Maar ja, ik weet bijzonder weinig over het Chinese binnenland.
  donderdag 13 maart 2014 @ 15:37:37 #241
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137695274
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:20 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe goed het daar vertoeven is en of dat economisch ook interessant is.

[ afbeelding ]

De dunstbevolkte gebieden lijken wel aardig overeen te komen met gebieden met veel hoogteverschil en/of droogte. Maar ja, ik weet bijzonder weinig over het Chinese binnenland.
In het binnenland zitten wat onderdrukte volkjes :D
pi_137695363
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:37 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

In het binnenland zitten wat onderdrukte volkjes :D
Ja, laat ze anders daar ook maar een referendum houden :P
pi_137695467
Laat ze maar eens een referendum in Tibet houden.
Ура для россии
  donderdag 13 maart 2014 @ 15:44:11 #244
361691 DeJori
pi_137695475
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, laat ze anders daar ook maar een referendum houden :P
Kuch...Tibet...Kuch

Edit: Woestijnvos was me voor :9
  donderdag 13 maart 2014 @ 15:45:28 #245
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137695522
maar de banken worden genationaliseerd in de Krim... wat zijn daar de implicaties voor eigenlijk?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137695625
quote:
3s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:45 schreef Re het volgende:
maar de banken worden genationaliseerd in de Krim... wat zijn daar de implicaties voor eigenlijk?
Burgers afhankelijk maken van de staat, meer macht, onderdrukking. Take your pick :P
Immers zijn alle troepen daar 'vrijwillige verdedigingstroepen' die hoeven niet betaald te worden.
  donderdag 13 maart 2014 @ 15:52:36 #247
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137695799
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:43 schreef Woestijnvos het volgende:
Laat ze maar eens een referendum in Tibet houden.
Dan verhuizen ze even 3 miljoen Chinezen naar Tibet. :P
  donderdag 13 maart 2014 @ 15:54:49 #248
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137695896
China claimt ook nog een stukje India he :D
pi_137695952
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 08:04 schreef speknek het volgende:

[..]

Wel leuk voor die man dat de FSB nu zijn familie laat leven. Voor de rest is het verhaal over Joegoslaven die meevechten met Maidan natuurlijk hilarisch ironisch. Net zoals het wederom uittypen van de conversatie tussen Paet en Ashton, wat ook al lange tijd achterhaald is, maar natuurlijk nergens genoemd door Soviet Today.
Wat is er precies achterhaald aan? Er is toegegeven dat de opname authentiek is, Paet geeft in dat telefoongesprek een relaas van z'n ontmoeting met een dokter die een aantal gewonden had verzorgd, die dokter geeft aan de media een heel verschillende versie van de feiten; het enige waar ze het over eens zijn is dat ze elkaar gesproken hebben en dat de dokter inderdaad mensen met schotwonden heeft gezien. Wie liegt er dan, en waarom?

De nieuwe minister van binnenlandse zaken in Kiev beweert dat de schutters uit het buitenland kwamen. Het nieuwe hoofd van de veiligheidsdienst, Valentyn Nalyvaichenko, door de vorige chef omschreven als "playing to the tune of the Americans", zegt ook dat de schutters buitenlanders waren, en heeft claims van betrokkenheid van zijn veiligheidsdienst als leugens bestempeld. Die veiligheidsdienst, de SBU, is ondermeer belast met de bestrijding van separatisme; in de Krim waren de leden van de SBU de eersten die een eed van trouw zworen aan het nieuwe (Krim) bewind.

Onderzoek naar de schutters is nu in handen van dezelfde diensten die voordien het protest onderdrukten.
quote:
The New Zealand Herald: Lack of action over sniper killings tears at Ukrainian hearts
By Dario Thuburn, Oleksandr Savochenko
5:30 AM Thursday Mar 13, 2014

The bloodiest days of Ukraine's revolution are still shrouded in a dark mystery that is shaking the new Government even as it struggles to defend national unity in the face of Russian expansionism.

The killing of dozens of protesters and police officers in the streets of Kiev in sniper shootings and other violence has left a deep scar on the national consciousness that will not heal until the killers are brought to justice.

With mourners lighting candles and laying flowers every day on the barricades where some 100 victims fell, many Ukrainians say the Government is dragging its feet and even trying to cover up what really happened.

"I get the feeling they're trying to kick this into the long grass," said 29-year-old Igor Bulbas, as he came to pay homage to the fallen on the improvised cemetery on a Kiev street.

Among the hundreds of mourners was also Maxim Kucher, 35, an architect who took part in the three months of protests that ousted President Viktor Yanukovych.

"I've heard a lot of talk but so far I haven't seen anyone getting punished," he said, with signs and photos draped with rosary beads around him praising the "Heavenly Hundred" who died.

Gennady Moskal, a senior lawmaker and a former Deputy Interior Minister, is leading the criticism of an apparently slow-moving investigation.

Moskal has accused the new authorities of creating confusion when in fact Ukrainian security personnel were responsible for the killings.

The former police general has rubbished comments from interim Interior Minister Arsen Avakov, who laid the blame for sniper shootings on "a third party and it was not Ukrainian" - a hint at possible Russian involvement.

The new head of the state security service, Valentin Nalivaichenko, has also said that the snipers operating in Ukraine were "probably foreign citizens" and that talk of his agency's involvement "was a lie".

But Moskal said that was just an easy way out.

"He hasn't changed the Interior Ministry hierarchy so who is going to investigate the crimes? Are they going to investigate themselves?" he said in an explosive interview with the Dzerkalo Tyzhnia journal.

"It's easier to blame everything on a third party and do nothing," he said, also accusing the new leadership of failing to apprehend Yanukovych as he fled the country even though he "personally gave the orders for special forces operations" which might have led to the killings.

"It is clear that our Ukrainian snipers with their guns were at shooting positions when people were killed," Moskal was quoted as saying.

"Special forces commanders are now going around telling journalists that it's not clear who was shooting. Who will believe their tales? Why has no one taken the weapons of these sniper groups?"

Journalist and activist Olga Khudetska wrote on her Facebook page that in any case the focus on the snipers is "extremely convenient" as it is overshadowing the "hundreds and thousands of security officers" involved in beating protesters, kidnapping them and killing them in other ways.

Fanning the flames of controversy further, Estonian Foreign Minister Urmas Paet in a leaked phone call with the European Union's foreign policy chief, Catherine Ashton, was heard conveying a rumour that "somebody from the new coalition might have been behind the killings".

Russia has been quick to seize on the doubts raised by that call and appealed for the United Nations to lead an investigation, while the Council of Europe is planning an international inquiry with Ukrainian authorities.

The protesters on the Maidan - the crucible of Ukraine's revolution - have little patience for diplomatic back-and-forth and vow to stay until the truth over the deaths of their fellow activists is established.

"Everyone knows who did this, they're just staying silent for now," said Mykola Prokhorov, a sullen 25-year-old "self-defence" security guard who patrols the protest camp in the capital.

"First we'll deal with the situation in Crimea, then we'll deal with this," he said.

But as she paid her respects on the bloody barricades, Marina Stepanenko - who lives in Moscow - said the country could not move on without finding out exactly what happened.

"It's important to know the truth."
http://www.nzherald.co.nz(...)tid=11218617&ref=rss
pi_137696339
Rusland stuurt straaljagers naar Wit-Rusland

MOSKOU -
Terwijl de Krimcrisis voortduurt heeft Rusland zes straaljagers en drie militaire transportvliegtuigen naar Wit-Rusland gestuurd. Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken liet donderdag weten dat de toestellen naar de „broederstaat” zijn gestuurd voor „verkenning en verdediging”.

De autoritaire president Aleksandr Loekasjenko van Wit-Rusland maakte duidelijk dat de stationering van Russische Sukhoi Su-27's een reactie is op de aanwezigheid van Amerikaanse gevechtsvliegtuigen in Polen. De VS hebben 12 F-16's naar dat buurland van Oekrane gestuurd om deel te nemen aan oefeningen. (Telegraaf)
pi_137696470
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:40 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

In dit topic reeks vaak genoeg behandeld, Rusland heeft niet genoeg troepen / materieel om te winnen. Er zijn genoeg opties zodra er oorlog wordt verklaard, denk aan inval via Polen, Letland. Ik ben geen militair strategist maar ik kan je wel vertellen dat het uiteindelijk een onoverkomelijke verhoudingsverschil is tussen militaire slagkracht van Rusland en de VS/EU.

Laten we het dan anders stellen omdat jij zo stellig hierop reageert, wat zijn de opties voor Rusland om met zwaar mindere slagkracht het uiteindelijk te winnen?
Ik zeg dat de VS noch de NAVO alle beschikbare middelen zouden inzetten in een militair conflict tegen Russische troepen zo dicht bij de Russische grens. Want uiteindelijk moet je dan ook het luchtruim beheersen, wat impliceeert dat je radar- en SAM-installaties in Rusland uitschakelt. In zo'n geval reageert Rusland met kernwapens.
Zo'n conflict kan geen van beide partijen dus winnen. Rusland niet omdat de tegenstander sterker is. het Westen niet omdat Rusland de nucleaire optie heeft.

[ Bericht 2% gewijzigd door meth1745 op 13-03-2014 16:38:30 ]
  donderdag 13 maart 2014 @ 16:23:37 #252
421524 SadPanda
pi_137696890
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 08:04 schreef speknek het volgende:

[..]

Waarom is dat achterhaald dan?
Anti-Turkije
  donderdag 13 maart 2014 @ 16:31:28 #253
8369 speknek
Another day another slay
pi_137697099
Het was, althans aldus henzelf, volkomen uit zijn verband gerukt (een van de mogelijkheden, op basis van een gesprek met een arts). De arts zei later dat ze ook nog eens verkeerd geinterpreteerd was.

(even voor de duidelijkheid, daarmee wil ik niet zeggen dat het niet Maidan-Oekrainers waren, het verhaal zelf is niet gedebunked, maar de narratief waarin het ingebed was. RT lijkt nu die narratief echter weer te gebruiken)
pi_137697134
quote:
3s.gif Op donderdag 13 maart 2014 15:45 schreef Re het volgende:
Bron? Heb enkel gehoord dat mensen geen geld kunnen opnemen, wat niet uitzonderlijk is in tijden van crisis.
Trouwens, wil je de banken in de Krim nationaliseren dan zal je in Kiev moeten zijn, waar hun hoofdzetel is.

Bank run begins in Crimea
Een bank run in de Krim is dus ook in eerste plaats een probleem voor Kiev: als de banken al het spaargeld van de Krim moeten uitbetalen hebben ze geen cash meer voor de rest van Oekraine.
  donderdag 13 maart 2014 @ 16:40:24 #255
8369 speknek
Another day another slay
pi_137697386
http://translate.googleus(...)8PVcQjG8UyrNtnLbT7A#

In het commentaar zegt iemand dat het fake is. Geen idee wie gelijk heeft.
  donderdag 13 maart 2014 @ 16:42:09 #256
8369 speknek
Another day another slay
pi_137697440
Interessant Reuters stuk over de overname van de Krim:

http://in.reuters.com/art(...)dINL6N0M93AH20140313
  donderdag 13 maart 2014 @ 16:51:46 #257
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137697759
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:32 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Bron? Heb enkel gehoord dat mensen geen geld kunnen opnemen, wat niet uitzonderlijk is in tijden van crisis.
Trouwens, wil je de banken in de Krim nationaliseren dan zal je in Kiev moeten zijn, waar hun hoofdzetel is.

Bank run begins in Crimea
Een bank run in de Krim is dus ook in eerste plaats een probleem voor Kiev: als de banken al het spaargeld van de Krim moeten uitbetalen hebben ze geen cash meer voor de rest van Oekraine.
niet als de Krim onafhankelijkheid is, wat het nu geclaimd heeft (al dan niet illegaal natuurlijk), maar ik baseerde het op een bovenstaande tweet, dus niet echt een bron maar wel iets om in de gaten te houden
pi_137698417
quote:
3s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:51 schreef Re het volgende:

[..]

niet als de Krim onafhankelijkheid is, wat het nu geclaimd heeft (al dan niet illegaal natuurlijk), maar ik baseerde het op een bovenstaande tweet, dus niet echt een bron maar wel iets om in de gaten te houden
Als de Krim onafhankelijk is dan zijn het nu filialen van buitenlandse banken, want voor zover ik weet heeft geen bank z'n hoofdzetel of officieel adres op de Krim. Je kan die "nationaliseren", maar dan heb je kantoorruimte, geen bank.
pi_137699091
De beperking op geldopname op de Krim (is het eigenlijk "op" de Krim of "in" de Krim?) is blijkbaar een beslissing van de centrale bank, wegens de moeilijkheden om cash geld naar de Krim te brengen.

quote:
on the heels of concerns by the head of the central bank that moving cash in Crimea was difficult, ATM withdrawal limits have been cut. People in long ATM lines are reported to be concerned because "banks are closing" but it is Deutsche Bank's comments this morning that raised many an eyebrow as they suggest that Ukraine's debt is pricing in a "burden-sharing" haircut for bondholders (which as we have seen in the past - in Cyprus - can quickly ripple up the capital structure and become a depositor haircut).

As Deutsche Bank raises the prospect of bail-ins and Private-Sector-Involvement (PSI) in bailing-in the banks and government...

...given the recent experience of IMF programs it is natural to ask whether some form of 'private sector involvement' (PSI) will be proposed as part of any package of support.
Misschien moeten spaarders in heel Oekraine zich zorgen maken...
  donderdag 13 maart 2014 @ 17:41:10 #261
104871 remlof
Europees federalist
pi_137699327
quote:
Die comment over de JSF:

BillK 13.03.2014 16:38
According to the Pentagon's own war games simulation in Hawaii a few years ago - results immediately classified, of course - but leaked by Australian defense, 9 SU-27's are equal to about 70-90 F-35's. The Australian defense official's leaked email described the Sukhoi's performance against the US fighters as "like clubbing baby seals". The designer of the A-10 and F-16 himself described the F-35 as "can't climb, can't run, can't turn".
pi_137699403
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:41 schreef remlof het volgende:

[..]

Die comment over de JSF:

According to the Pentagon's own war games simulation in Hawaii a few years ago - results immediately classified, of course - but leaked by Australian defense, 9 SU-27's are equal to about 70-90 F-35's. The Australian defense official's leaked email described the Sukhoi's performance against the US fighters as "like clubbing baby seals". The designer of the A-10 and F-16 himself described the F-35 as "can't climb, can't run, can't turn".

Net als de Fyra _O-
pi_137699479
quote:

[..]

Die comment over de JSF:

De JSF wint het over grotere afstanden, op kleinere afstanden niet.
  donderdag 13 maart 2014 @ 17:52:36 #264
104871 remlof
Europees federalist
pi_137699620
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:47 schreef firefly3 het volgende:

[..]

De JSF wint het over grotere afstanden, op kleinere afstanden niet.
In een dogfight zijn ze waardeloos dus.
pi_137699776
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat heb je aan dogfights als je de vijand al van vele mijlen ver ziet aankomen en neer kunt schieten? Teveel topgun gekeken zeker :D
pi_137700149
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:58 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Wat heb je aan dogfights als je de vijand al van vele mijlen ver ziet aankomen en neer kunt schieten? Teveel topgun gekeken zeker :D
Hoe wil je iemand vanaf 10 miles nou schieten :')
pi_137700255
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:11 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Redelijk veelvoorkomend fenomeen de afgelopen jaren. De technologie is steeds geavanceerder aan het worden natuurlijk
pi_137700422
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:15 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Redelijk veelvoorkomend fenomeen de afgelopen jaren. De technologie is steeds geavanceerder aan het worden natuurlijk
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:15 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Ja maar vanaf een JSF een andere gevechtsvliegtuig proberen te raken vanaf kilometers ver weg dat gaat helaas niet lukken hoor
pi_137700426
quote:

[..]

Amraams of de extended range versies daarvan.
In de jaren 80 konden f14 al luchtdoelen neerschieten op 100km afstand.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 13 maart 2014 @ 18:21:46 #270
104871 remlof
Europees federalist
pi_137700447
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:58 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Dat dachten ze in Vietnam ook, dat die Phantoms van ze de MiGs al van mijlenver neer zouden kunnen schieten, toch kwamen er nog regelmatig dogfights voor.
Als je boven vijandelijk gebied vliegt kunnen tegenstanders namelijk zomaar opduiken.
pi_137700481
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:21 schreef vigen98 het volgende:

[..]

[..]

Ja maar vanaf een JSF een andere gevechtsvliegtuig proberen te raken vanaf kilometers ver weg dat gaat helaas niet lukken hoor
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/AIM-54_Phoenix
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_137700509
Maar via de lucht gaat toch niet lukken aangezien de Russen over zeer veel anti-air raketten beschikken, dus die NAVO vliegtuigen worden toch binnen no-time uit de lucht geschoten :)
pi_137700533
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:21 schreef vigen98 het volgende:

[..]

[..]

Hoe kan je dat nou weer concluderen, heb je er ooit onderzoek naar gedaan? Dit kon 20 jaar geleden al, volgens mij is de f-35 hier juist op gebouwd.
pi_137700565
quote:
quote:
De daadwerkelijke gevechtsstatistieken zijn echter minder positief voor de raket. Op 5 januari vielen twee F-14Ds twee Iraakse MiG-25 Foxbats aan, de afgevuurde raketten misten hierbij.[4] Op 9 september 1999 werd een Iraakse MiG23 beschoten, ook hier misten de raketten.
  donderdag 13 maart 2014 @ 18:29:22 #275
8369 speknek
Another day another slay
pi_137700705
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vind de Sukhois zeer gave toestellen (ik denk dat het hier om SU-35s gaat alleen), maar de F-35 is dan ook geen air superiority fighter. Een eerlijkere vergelijking zou tussen de SU-35 en F-22 zijn. Sowieso heeft de Joegoslavi oorlog duidelijk gemaakt dat dogfighttechniek niet zo nuttig meer is.
pi_137700770
quote:

[..]

Ik weet niet of ik nu moet huilen of lachen :')
pi_137700824
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:30 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik nu moet huilen of lachen :')
Schieten op een gevechtsvliegtuig die met 500 km per uur gaat en dan zeker zijn dat die geraakt wordt :')
pi_137700863
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:25 schreef vigen98 het volgende:

[..]

[..]

Overigens beschikt de f-22 ook gewoon over raketten die een bereik hebben van ongeveer 20 km meen ik. De tijd van dogfights is al een tijd redelijk voorbij.
pi_137700967
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:31 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Schieten op een gevechtsvliegtuig die met 500 km per uur gaat en dan zeker zijn dat die geraakt wordt :')
Aub kap nou, ik kom niet meer bij :D
pi_137701238
Maar hoe de vliegtuigen in werkelijkheid tegen elkaar zullen presteren (mocht het ergste waarheid worden), dat is toch niet helemaal zeker...het kan toch ook niet anders of er moeten toch nog militaire geheimen zijn?

Ik bedoel, niet alles is toch bekend wat betreft moderne wapensystemen?
  donderdag 13 maart 2014 @ 18:42:15 #281
192592 SureD1
pi_137701322
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Amraams of de extended range versies daarvan.
In de jaren 80 konden f14 al luchtdoelen neerschieten op 100km afstand.
Die F16 piloot die in Servi met een AMRAAM een Mig 29 neerhaalde zag hem niet eens met het blote oog...en dat is 15 jaar geleden...

http://www.f-16.net/f-16-news-article607.html
  donderdag 13 maart 2014 @ 18:43:22 #282
192592 SureD1
pi_137701384
quote:

[..]

Vigen, lees je even in over radar gestuurde lucht-lucht raketten...
pi_137701414
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar hoe de vliegtuigen in werkelijkheid tegen elkaar zullen presteren (mocht het ergste waarheid worden), dat is toch niet helemaal zeker...het kan toch ook niet anders of er moeten toch nog militaire geheimen zijn?

Ik bedoel, niet alles is toch bekend wat betreft moderne wapensystemen?
Het grootste militaire geheim aan de JSF is, is dat het vooral bedoeld is voor het dragen van atoombommen ten opzichte van andere straaljagers. Maarja, heel Nederland staat in rep en roer uiteraard als dat de echte functie van de JSF is. We hebben immers officieel niet eens atoombommen.
  donderdag 13 maart 2014 @ 18:44:49 #284
8369 speknek
Another day another slay
pi_137701448
quote:

[..]

Onze F-16 (bommenwerper) schoot nog een MiG-29 (nieuwere interceptor) neer van 50 km afstand.
pi_137701521
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:44 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Het grootste militaire geheim aan de JSF is, is dat het vooral bedoeld is voor het dragen van atoombommen ten opzichte van andere straaljagers. Maarja, heel Nederland staat in rep en roer uiteraard als dat de echte functie van de JSF is. We hebben immers officieel niet eens atoombommen.
Uhm, nucleaire AAM's zijn toch allang al niks nieuws? Geen idee alleen of die tegenwoordig berhaubt nog bestaan.
  donderdag 13 maart 2014 @ 18:46:29 #286
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137701528
---> schopje JSF
pi_137701556
De F-35 kan schieten en raketten afvuren; schieten met de GAU-22/A, 25 mm 4-loops Gatling, max range 3.6 km
  donderdag 13 maart 2014 @ 18:48:50 #288
8369 speknek
Another day another slay
pi_137701648
Maar ik denk dat Amerika alleen zijn nieuwe speeltje de X-47 zal gebruiken om Russen dood te dronen. Mensgestuurde vliegtuigen zijn achterhaald.
  donderdag 13 maart 2014 @ 18:50:05 #289
192592 SureD1
pi_137701700
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:46 schreef meth1745 het volgende:
De F-35 kan schieten en raketten afvuren; schieten met de GAU-22/A, 25 mm 4-loops Gatling, max range 3.6 km
In het licht van Re zijn frons: het moet zich nog wel heel lang uitstrekken daar op de Krim wil het tot een conflict komen waarbij de f-35 wordt ingezet... Als de poep de ventilator raakt een dezer jaren mogen de generatie 4 en 4,5 het gaan opnemen tegen de SU-27 familie ( de PAK-FA is gelukkig ook nog niet klaar).
  donderdag 13 maart 2014 @ 18:50:44 #290
192592 SureD1
pi_137701734
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:48 schreef speknek het volgende:
Maar ik denk dat Amerika alleen zijn nieuwe speeltje de X-47 zal gebruiken om Russen dood te dronen. Mensgestuurde vliegtuigen zijn achterhaald.
En dit inderdaad...dat is het trieste van die generatie 5 vliegtuigen, ingehaald door de geschiedenis...
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:06:57 #291
323876 michaelmoore
pi_137702613
quote:
mens oorlogen zijn achterhaald, soldaten zijn verleden tijd, tanks zijn verleden tijd

Drones gaan naar de hogere luchtlagen op 20 km hoogte, met assistminidrones op 3 km
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_137703212
quote:
Die comment over de JSF:

First flight F-35 in 2006. First flight SU-27 in 1977. Lijkt me sterk dat de Amerikanen een vliegtuig ontwerpen dat ten onder gaat aan een jaren 70 Russisch vliegtuig. Maja... RT comment section is niet bepaald een betrouwbare bron.
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:20:00 #293
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137703323
quote:
Drones zijn echt kutl. Dat helpt de mensheid echt naar de tering :(
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:24:50 #294
323876 michaelmoore
pi_137703567
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:20 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

drones en google samen, weten alles en kunnen alles doden
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:26:10 #295
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_137703644
De toekomst is trouwens aan de hypersonische raketten: http://www.theguardian.co(...)onic-missile-vehicle
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:27:43 #296
192592 SureD1
pi_137703724
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:17 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

First flight F-35 in 2006. First flight SU-27 in 1977. Lijkt me sterk dat de Amerikanen een vliegtuig ontwerpen dat ten onder gaat aan een jaren 70 Russisch vliegtuig. Maja... RT comment section is niet bepaald een betrouwbare bron.
Je mag hopen van niet. De geruchten over de (wan)prestaties van de F-35 zijn wijdverbreid, ook bij de Amerikanen. Het programma is ook nog niet 100% veilig van annulering overigens... De kosten van het totale programma lopen ook voor de Amerikanen gigantisch de pan uit.

Overigens wil ik best geloven dat de Su-27 wendbaarder is in een dogfight. Het is natuurlijk nooit de bedoeling dat een Su-27 zo dicht bij komt dat het tot een dogfight komt... De F-35 is een soort stand-off platform.
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:30:10 #297
192592 SureD1
pi_137703841
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:20 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Iets genuanceerder maar eens...kijk in een oorlog zitten (als burger or soldaat) is niet gezond voor je psyche, maar volgens mij is het des te verknipter dat een drone piloot ergens in Nevada in een container achter een joystick gaat zitten, mensen doodt op afstand en dan ' s avonds gezellig thuis gaat eten...
pi_137703865
Dicht
pi_137703877
Dus niet :D
pi_137703889
Ow kom op nou :'(
pi_137703902
Ach laat ook maar :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: