abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:37:06 #1
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137664150

quote:
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraïne

- 21 november 2013
President Viktor Janoekovitsj maakt bekend dat de regering niet van plan is een samenwerkingsverdrag met de Europese Unie te tekenen, maar in plaats daarvan de banden met buurland Rusland wil aanhalen. Betogers gaan de straat op.

- 30 november
Beelden van betogers die tot bloedens toe zijn geslagen door agenten met gummiknuppels duiken overal op. Steeds meer mensen sluiten zich aan bij de betogers.

- 1 december
Een demonstratie op het Onafhankelijkheidsplein in Kiev trekt driehonderdduizend betogers. Het is de grootste demonstratie sinds de Oranjerevolutie in 2004. Activisten bezetten het gemeentehuis van de hoofdstad.

- 17 december
De Russische president Vladimir Poetin maakt bekend dat Moskou voor 15 miljard aan Oekraïense staatsobligaties koopt en de gasprijs verlaagt.

- Eind december
De protesten in Kiev blijven tienduizenden mensen trekken, maar de opkomst is een stuk lager dan begin december, toen honderdduizenden mensen zich aansloten bij de protestbeweging.

- 22 januari 2014
Drie betogers komen tijdens vechtpartijen met de politie om het leven. Demonstranten richtten barricades op.

- 28 januari
De Oekraïense premier Mykola Azarov maakt het aftreden van de regering bekend. Het besluit is bedoeld als een concessie aan de protestbeweging. Strenge wetten die de protestbeweging moest beperken in haar bewegingsvrijheid worden herroepen.

- 16 februari
Oppositieleden en demonstranten maken een einde aan de bezetting van het gemeentehuis in Kiev in ruil voor de vrijlating van alle 234 betogers die waren opgepakt en vastgezet.

- 18 februari
Betogers vallen linies van de politie aan en stichten brand bij het parlementsgebouw, nadat een grondwetshervorming die de macht van de president moet inperken, was blijven steken in het parlement. De oproerpolitie reageert met geweld in een poging de betogers te verdrijven van het Onafhankelijkheidsplein. Zeker 26 mensen komen om het leven en honderden raken gewond.

- 20 februari
Enkele uren na de afkondiging van een wapenstilstand breekt opnieuw geweld uit. Scherpschutters van de regering nemen betogers vanaf daken onder vuur. Van de 82 slachtoffers die in totaal omkomen vallen de meesten op deze dag.

- 21 februari
Protestleiders en president Janoekovitsj komen na bemiddeling van de Europese Unie overeen een nieuwe regering te vormen en vervroegde verkiezingen te houden. Het parlement perkt de rechten van de president in en zijn politieke rivaal, Joelia Timosjenko, wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Ondanks de overeenkomst blijven de betogers op het Onafhankelijkheidsplein. Janoekovitsj ontvlucht Kiev.

- 22 februari
Het parlement stemt in met de afzetting van Janoekovitsj en besluit tot nieuwe verkiezingen. Timosjenko komt vrij en spreekt tienduizenden mensen op het Onafhankelijkheidsplein toe.

- 23 februari
Het parlement van Oekraïne draagt de bevoegdheden van de president over aan voorzitter van het parlement Oleksandr Toertsjinov, een bondgenoot van Timosjenko. De nieuwe autoriteiten vragen het Westen om leningen om een naderend bankroet te voorkomen. Pro-Russische betogers op de Krim gaan de straat op om te protesteren tegen de nieuwe regering. De Krim is een schiereiland in Oekraïne met een autonome status, waar de Russische Zwarte Zeevloot is gelegerd.

- 24 februari
De interim-regering in Kiev vaardigt een arrestatiebevel uit tegen Janoekovitsj. De Russische premier Dmitri Medvedev schildert de nieuwe leiders van het land af als mensen in bivakmutsen met kalasjnikovs.

- 26 februari
Leiders van de Oekraïense protestbeweging stellen voor om Arsenij Jatsenjoek aan te wijzen als premier. In Moskou geeft president Vladimir Poetin het leger opdracht tot paraatheidsoefeningen bij de grens met Oekraïne.

- 27 februari
Gemaskerde en gewapende lieden bezetten overheidsgebouwen op de Krim. De Oekraïense regering belooft met steun van het Westen een opsplitsing van Oekraïne te voorkomen. Janoekovitsj wijkt uit naar Rusland.

- 28 februari
Volgens de Oekraïense regering hebben Russische militairen positie gekozen op strategische plekken op de Krim. Het Oekraïense parlement neemt een resolutie aan waarin van Rusland wordt geëist dat maatregelen die in strijd zijn met de soevereiniteit en territoriale integriteit van Oekraïne worden teruggedraaid. Toertsjinov maakt bekend dat hij het leger in opperste staat van paraatheid heeft gebracht vanwege de mogelijke agressie.

- 1 maart
Russische militairen nemen de Krim over zonder een schot te lossen. Poetin krijgt van de Federatieraad toestemming om het leger in te zetten in Oekraïne. De regering in Kiev en haar westerse bondgenoten staan machteloos. De Amerikaanse president Barack Obama belt Poetin en eist dat hij zijn militairen terugtrekt.

- 2 maart
Oekraïne roept de hulp van de internationale gemeenschap in uit vrees voor een Russische invasie. Aanhangers van de regering en haar tegenstanders gaan in diverse steden in Oekraïne en in Moskou de straat op. Volgens de Verenigde Staten heeft Rusland meer dan zesduizend militairen naar de Krim gestuurd. De G7, de groep zeven rijkste landen op aarde, schorten voorbereidende gesprekken voor een G8-top in Rusland op.

- 3 maart
Pro-Russische militairen bezetten een veerbootterminal in Kersj, in het oosten van de Krim. De vrees dat Rusland voorbereidingen treft om meer militairen naar de Krim te sturen neemt toe.
Live blog van FOK! met links naar vorige dagen
Live blog van het NRC
Live blog van RT
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_137664245
Waarom is de poll er -alweer- uitgehaald??

Nvm, met dank aan Viajero staat de poll nu hier:

De Grote Fok Referendumpoll:
De poll is gesloten!
Nintex 100%
Woestijnvos 100%
Opgebaarde 93%
Re 92,5%
J.B. 90%
sonnyspek 89%
RVer 87%
chroestjov 86%
JimmyJames 84%
Baasbanaan 83%
Magenetronkoffie 78%
Roarzcorp 77%
Toefjes 75%
Pocher 74%
SuicideErrorist 72%
vigen98 71%
BlaZ 71%
Voszje 70%
SadPanda 70%
DeJori 69%
Gruisman 68%
SureD1 65%
Ali_boo 64%
Romanus 63%
theNull 59%
Igen 53%
BaajGuardian 50%
ZoKanIkHetOok 47%
deelnemer 28%
pi_137665540
- even in de war -

[ Bericht 32% gewijzigd door meth1745 op 12-03-2014 22:51:09 ]
  woensdag 12 maart 2014 @ 19:17:07 #4
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137665885
quote:
"Bezetting Krim gaat nog steeds door"

woensdag 12 maart 2014, 16:38

Verslaggever Gert-Jan Dennekamp bezocht een legerbasis bij de plaats Bachtisjerai op De Krim. 's Ochtends was het daar nog rustig, maar in de loop van de dag verzamelden zich steeds meer militairen, vermoedelijk Russische troepen, rond de basis.

VIDEO
Say what?
pi_137665891
Werk de OP eens bij. :{w
Ура для россии
pi_137666123
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:10 schreef meth1745 het volgende:

[..]

De OP wordt niet overgenomen van het vorige deel, normaal opent een volgend deel gewoon met een lege, tenzij een modje achter de schermen de OP ergens heeft opgeslagen (denk ik). En die krijg je dan elke keer. Dus moet je een mod vragen om de OP "template" aan te passen.
da's mijn theorie, kan er compleet naast zitten...
Heb ik nog nooit van gehoord. Nou, hup terug erin doen dan die poll! :P

Edit: Ow wacht, jij hebt de OP helemaal niet ;(
  woensdag 12 maart 2014 @ 19:35:41 #7
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_137666778
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:10 schreef meth1745 het volgende:

[..]

De OP wordt niet overgenomen van het vorige deel, normaal opent een volgend deel gewoon met een lege, tenzij een modje achter de schermen de OP ergens heeft opgeslagen (denk ik). En die krijg je dan elke keer. Dus moet je een mod vragen om de OP "template" aan te passen.
da's mijn theorie, kan er compleet naast zitten...
Nee je zit er naast, als je een nieuw deel (dus niet een nieuw topic dat geen reeks is) opent dan neemt die de OP over.
Anti-Turkije
pi_137667323
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:35 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Nee je zit er naast, als je een nieuw deel (dus niet een nieuw topic dat geen reeks is) opent dan neemt die de OP over.
HARTSTIKKE FOUT MAN GOD-VER-DOMME!!! :(
Als je een nieuw deel (dus niet een nieuw topic dat geen reeks is) opent, dan neemt die de OP over van het vorige deel van de reeks.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137667884
Oke, mijn 1e poging om zelf wat nieuws te vergaren:

Aan de ene kant dit:
http://rt.com/news/russia-allows-flight-ukraine-374/

En aan de andere kant dit:
http://en.interfax.com.ua/news/general/195503.html

Beide berichten zijn van vandaag. Waar ligt de waarheid omgeveer?
pi_137668654
De foto's uit dit artikel doen het ergste vrezen. Donetsk zou de volgende target zijn. Er schijnt ook een map te zijn waarvan wordt beweerd dat dit Poetin's plan is.

http://www.dailymail.co.u(...)run-three-hours.html

woensdag 12 maart 2014 @ 20:07:23 #11
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_137668694
Sensatiegerichte krant is dat.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_137668752
quote:
12s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:07 schreef JimmyJames het volgende:
Sensatiegerichte krant is dat.
I know. Dat betekent niet dat het automatisch leugens zijn... Dont shoot the messenger.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:15:08 #13
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137669179
tvp
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_137669320
De build-up van wapens langs de grens is een feit. De vraag is wat daar de reden van is. Verdediging tegen een Oekraïense tegenaanval of gaan ze doorstoten?

De Amerikanen beginnen ook de retoriek op te voeren (Bloomberg) :
quote:
"We're trying to tell [Russia] not to escalate this thing further into Eastern Ukraine, and allow the conditions to be set for some kind of resolution in Crimea. We do have treaty obligations with our NATO allies. And I have assured them that if that treaty obligation is triggered [in Europe], we would respond," Dempsey said.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:20:17 #15
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_137669481
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:06 schreef Pharmacist het volgende:
De foto's uit dit artikel doen het ergste vrezen. Donetsk zou de volgende target zijn. Er schijnt ook een map te zijn waarvan wordt beweerd dat dit Poetin's plan is.

[ afbeelding ]
Dat zou mooi aansluiten op Transnistrië.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:20:54 #16
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137669518
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat zou mooi aansluiten op Transnistrië.
En alle havens pakken :D Het voelt nu een beetje als Risk :D
pi_137669595
Jah. In feite, als die kaart klopt natuurlijk, zou Poetin het industriele centrum en de kustlijn pakken en aansluiten op Transnistrië. Niet slecht. Wat dan nog over is van de Ukraine is dan echt totaal waardeloos.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:23:37 #18
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137669653
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:22 schreef Pharmacist het volgende:
Jah. In feite, als die kaart klopt natuurlijk, zou Poetin het industriele centrum en de kustlijn pakken en aansluiten op Transnistrië. Niet slecht. Wat dan nog over is van de Ukraine is dan echt totaal waardeloos.
Ja, even alle Russen beschermen tegen fascisten he ;)
pi_137669846
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ja, even alle Russen beschermen tegen fascisten he ;)
Jah, die arme Russen ook... Ik denk dat ze gewoon een beetje Lebensraum nodig hebben :).
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:26:47 #20
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_137669847
quote:
General Dempsey: US ready for military response to Russia if Crimean conflict escalates

Chairman of the Joint Chiefs of Staff of the United States General Martin Dempsey has claimed that in the case of an escalation of unrest in Crimea, the U.S. Army is ready to back up Ukraine and its allies in Europe with military actions.

According to the Web site of the Atlantic Council, Dempsey said that "he's been talking to his military counterparts in Russia, but he's also sending a clear message to Ukraine and members of NATO that the U.S. military will respond militarily if necessary."

"We're trying to tell [Russia] not to escalate this thing further into Eastern Ukraine, and allow the conditions to be set for some kind of resolution in Crimea. We do have treaty obligations with our NATO allies. And I have assured them that if that treaty obligation is triggered [in Europe], we would respond," Dempsey said.

According to the General, the incursion of Russian troops into the Crimea creates risks for all the countries of Europe and NATO allies.

"If Russia is allowed to do this, which is to say move into a sovereign country under the guise of protecting ethnic Russians in Ukraine, it exposes Eastern Europe to some significant risk, because there are ethnic enclaves all over Eastern Europe and the Balkans," Dempsey said.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_137669919
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:26 schreef Perrin het volgende:

[..]

Murica _O_
pi_137670041
quote:

[..]

En zo begint het :N
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:31:26 #23
283639 Pino0
Heeft totaal geen vooroordelen
pi_137670115
Bom op dat Rusland, wat een kut gat is dat zeg!

Afschieten die krokodil junkies
pi_137670188
Dat zou wel echt ziek zijn... die hele fucking koude oorlog hebben Rusland en de USA elkaar nooit direct militair getroffen. En dan... ineens... 2014... kaboem. Ik kan het eigenlijk niet geloven.

Gelukkig is het nog niet zover en kan het nog heel veel kanten op.
pi_137670286
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:31 schreef Pino0 het volgende:
Bom op dat Rusland, wat een kut gat is dat zeg!

Afschieten die krokodil junkies
:')
pi_137670306
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:33 schreef Pharmacist het volgende:
Dat zou wel echt ziek zijn... die hele fucking koude oorlog hebben Rusland en de USA elkaar nooit direct militair getroffen. En dan... ineens... 2014... kaboem. Ik kan het eigenlijk niet geloven.

Dit

En :') op de posts die daarboven staan en zo overduidelijk kortzichtig zijn...ga dan naar ONZ ofzo :')
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:35:35 #27
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137670318
quote:

Lijkt me gewoon harde taal om die Russen af te bluffen.

Maar goed, bluffen is niet alles in zulke conflicten.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:35:41 #28
56749 BlaZ
pi_137670323
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:22 schreef Pharmacist het volgende:
istrië. Niet slecht. Wat dan nog over is van de Ukraine is dan echt totaal waardeloos.
Ik zie wel onderhandelingsruimte voor de EU.

Kaliningrad > Duitsland.

Galicië > Polen

Stukje onder Odessa naar Roemenie

Blijft over een Congress Ukraine rondom Kiev
en de rest mag Rusland hebben.
pi_137670370
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:35 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik zie wel onderhandelingsruimte voor de EU.

Kaliningrad > Duitsland.

Galicië > Polen

Stukje onder Odessa naar Roemenie

Blijft over een Congress Ukraine rondom Kiev
en de rest mag Rusland hebben.
Vetgedrukte zie ik in elk geval al niet gebeuren...
  Forum Admin woensdag 12 maart 2014 @ 20:36:43 #30
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_137670380
quote:

Het lijpe is nog dat de VS kunnen schermen met ''Rusland was de agressor die Oekraïne binnenviel'' _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:36:56 #31
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137670398
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Vetgedrukte zie ik in elk geval al niet gebeuren...
Alsof dit serieus was :')
pi_137670482
Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen?
Of blijft het allemaal bij bla bla bla ?
Zonder wrijving geen glans
pi_137670490
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
Lijkt me gewoon harde taal om die Russen af te bluffen.

Maar goed, bluffen is niet alles in zulke conflicten.
Natuurlijk is het om de Russen te intimideren :). Echter, er zijn natuurlijk ook consequenties aan die woorden gebonden. De USA kan lastig terugkrabbelen mocht dit aan de orde komen.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:39:24 #34
38496 Perrin
pi_137670511
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:38 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Natuurlijk is het om de Russen te intimideren :). Echter, er zijn natuurlijk ook consequenties aan die woorden gebonden. De USA kan lastig terugkrabbelen mocht dit aan de orde komen.
Dat, vooral.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:41:15 #35
56749 BlaZ
pi_137670609
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:36 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Het zou in een serieuze oplossing zijn mocht dit conflict 250 jaar geleden zijn uitgebroken met de huidige grenzen.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:42:06 #36
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137670656
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:38 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat snap ik. Als we naar de geschiedenis kijken ontstaan oorlogen wel vaker op zo'n manier. Hoewel ik de kans niet groot acht, hoop ik niet dat we allemaal naar de kloten gaan :(
  Forum Admin woensdag 12 maart 2014 @ 20:42:50 #37
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_137670694
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:42 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Dat snap ik. Als we naar de geschiedenis kijken ontstaan oorlogen wel vaker op zo'n manier. Hoewel ik de kans niet groot acht, hoop ik niet dat we allemaal naar de kloten gaan :(
Ik vind dit niet echt het juiste topic om doomsday praat te bezigen. Ik verwacht niet dat het zo ver gaat komen, maar als dat dus wel gebeuren gaat.. men, dan zijn we dus écht wel flink de sjaak met z'n allen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:43:41 #38
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_137670741
Ach zolang Obama geen rode lijn trekt is de rest van Oekraine wel veilig, denk ik.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:43:47 #39
38496 Perrin
pi_137670743
Dat raketschild komt dan iig wel van pas :P

Maar goed, niemand wil dat het zo ver komt.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:45:30 #40
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137670811
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:43 schreef Perrin het volgende:
Dat raketschild komt dan iig wel van pas :P

Maar goed, niemand wil dat het zo ver komt.
Nee, maar dat spelletjes op het randje wel mogelijk. Wie durft net niet te ver te gaan. Rusland is brutaal genoeg.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:47:35 #41
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_137670925
Heeft Rusland trouwens al 40 jaar dezelfde tanks? De tanks op de foto's vind ik er niet bepaald modern uitzien.
pi_137670987
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:36 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Alsof jij ooit serieus bent :6
pi_137671012
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:47 schreef JimmyJames het volgende:
Heeft Rusland trouwens al 40 jaar dezelfde tanks? De tanks op de foto's vind ik er niet bepaald modern uitzien.
Jah, allemaal oude bagger. Maja, voor Ukraine is dat ruimschoots voldoende :{
pi_137671057
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:06 schreef Pharmacist het volgende:

[ afbeelding ]
Hmmm dat is best mogelijk, als dat Poetin lukt dan is heel de Zwarte zee kust van hem en kunnen de EU en USA niks meer
pi_137671075
De Amerikanen moeten George Bush even bellen en naast Obama en de Oekraïense delegatie op het podium zetten dan zijn die troepen morgen weg van de Krim

"If Germa.. Russia, doesn't back down we will be called upon and forced to act. I ask Mr. Putin to remove the troops from the boulder... border in Ukraine and resolve this peacefully... hehehehehehe"
pi_137671086
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:47 schreef JimmyJames het volgende:
Hun tactiek was dat ze er in elk geval heeel veeel hebben. :P
pi_137671099
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:42 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Wees blij man. Ik ben jaloers op de mensen die konden vechten in de oorlog vroeger, en nu een kans in onze eigen achtertuin. Trek die Leopards maar uit de garage w/
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:51:04 #49
104871 remlof
Europees federalist
pi_137671127
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:50 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Wees blij man. Ik ben jaloers op de mensen die konden vechten in de oorlog vroeger, en nu een kans in onze eigen achtertuin. Trek die Leopards maar uit de garage w/
Welke Leopards?
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:51:06 #50
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137671130
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:50 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Hier in de buurt hebben wij nog hooivorken _O_
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:51:45 #51
56749 BlaZ
pi_137671162
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:50 schreef Nintex het volgende:
De Amerikanen moeten George Bush even bellen en naast Obama en de Oekraïense delegatie op het podium zetten dan zijn die troepen morgen weg van de Krim

"If Germa.. Russia, doesn't back down we will be called upon and forced to act. I ask Mr. Putin to remove the troops from the boulder... border in Ukraine and resolve this peacefully... hehehehehehe"
George heeft het veel te druk met schilderen.
pi_137671221
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Welke Leopards?
Zijn ze allemaal verkocht dan? :'(
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:53:21 #53
38496 Perrin
pi_137671261
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:51 schreef BlaZ het volgende:

[..]

George heeft het veel te druk met schilderen.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:53:52 #54
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_137671290
Rusland heeft dus ook deze jongens:
http://en.wikipedia.org/wiki/T-90

Zijn die al gesignaleerd?
pi_137671343
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:53 schreef JimmyJames het volgende:

T 90 :') gewoon een run met de a 10 _O_
pi_137671367
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:52 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Zijn ze allemaal verkocht dan? :'(
Ja
pi_137671392
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

T 90 tanks onderschatten :')
pi_137671429
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:53 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
We bedreigen Putin met een zelfportret :')

Nog een beter idee, we sturen Arnold met zijn Tank om het Kremlin te crushen _O_

woensdag 12 maart 2014 @ 20:56:27 #59
104871 remlof
Europees federalist
pi_137671441
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

De A-10 wordt uitgefaseerd. Ik weet niet hoeveel er nog in dienst zijn.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:57:01 #60
192592 SureD1
------------------------------
pi_137671470
quote:

Filmpje van twee dagen geleden uit Rostov aan de Don, die tanks op die trein, dat waren t-90's
pi_137671499
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Daarom nu nog even een airstrike :P
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:57:47 #62
192592 SureD1
pi_137671519
quote:
13s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ja
Aan Finland...levering tussen 2015 en 2019 dus ze staan nog ergens...
pi_137671532
quote:

Murica lacht om die speelgoed tanks _O-
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:58:19 #64
192592 SureD1
pi_137671548
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Worden vervangen door, hou je vast, de f-35....
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:59:44 #65
192592 SureD1
pi_137671632
quote:

[..]

Grote woorden...hoe groter de woorden, hoe moeilijker ze terug te nemen zijn....scary stuff...
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:59:50 #66
104871 remlof
Europees federalist
pi_137671641
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:58 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ja, ik las het net :')

http://en.wikipedia.org/w(...)#Proposed_retirement
pi_137671839
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:58 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ach, hun M1 Abrams is ook een draak op rupsbanden. Twee keer aan de gashendel trekken en de brandstoftank is leeg.

Leo2, Leclercs, Challengers. Europeesche tanks _O_
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:06:21 #68
38496 Perrin
pi_137672033
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:58 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Doen AC-130's niet ook veel van het air-to-ground werk?

En bestaan anti-tank drones? :?
pi_137672107
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:58 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Wel een probleem voor de Amerikanen is dat de Russische tanks volgens de legerleiding van Oekraïne binnen 3 uur in Kiev kunnen zijn (Warschau, Berlijn, Amsterdam, Parijs - reken maar uit) en het Amerikaanse materiaal opgestapeld staat in het Midden Oosten of de VS zelf. De Russische overmacht was ook altijd al de grote 'uitdaging' in de koude oorlog.

Overigens zijn de strategieën die de Amerikanen en Russen toen bedacht hadden echt nachtmerrie materiaal. Preventief een nucleaire raket schieten op de frontlinie, dan direct de divisies er doorheen sturen en vervolgens de zieken en doden aflossen met nieuw kanonnenvoer via een zeeroute langs de kust was wat de Russen in gedachten hadden.

De Amerikanen gingen uit van het 'first strike' scenario waarbij zij altijd de eerste waren die een nuke op Moskou en andere strategisch belangrijke plaatsen konden gooien waardoor de Russen slechts een beperkte tegenaanval in konden zetten.
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:09:29 #70
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137672216
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:07 schreef Nintex het volgende:

[..]

Wel een probleem voor de Amerikanen is dat de Russische tanks volgens de legerleiding van Oekraïne binnen 3 uur in Kiev kunnen zijn (Warschau, Berlijn, Amsterdam, Parijs - reken maar uit) en het Amerikaanse materiaal opgestapeld staat in het Midden Oosten of de VS zelf. De Russische overmacht was ook altijd al de grote 'uitdaging' in de koude oorlog.

Overigens zijn de strategieën die de Amerikanen en Russen toen bedacht hadden echt nachtmerrie materiaal. Preventief een nucleaire raket schieten op de frontlinie, dan direct de divisies er doorheen sturen en vervolgens de zieken en doden aflossen met nieuw kanonnenvoer via een zeeroute langs de kust was wat de Russen in gedachten hadden.

De Amerikanen gingen uit van het 'first strike' scenario waarbij zij altijd de eerste waren die een nuke op Moskou en andere strategisch belangrijke plaatsen konden gooien waardoor de Russen slechts een beperkte tegenaanval in konden zetten.
Wel jammer voor het westen en hun oorlogszucht dat ze niet de troepen hebben die die onzin willen gaan uitvoeren.
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:11:42 #71
192592 SureD1
pi_137672338
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:06 schreef Perrin het volgende:

[..]

Doen AC-130's niet ook veel van het air-to-ground werk?

En bestaan anti-tank drones? :?
De AC-130's doen een hoop CAS werk inderdaad, maar als er een serieuze dreiging van geavanceerde SAM's is, is een hercules een sitting duck...dat is ook het grote probleem met de A-10's te lage survivability in een modern theatre...

Er zijn nu al drones die hellfires af kunnen vuren...daar ligt wel de toekomst denk ik...
pi_137672543
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:09 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Wel jammer voor het westen en hun oorlogszucht dat ze niet de troepen hebben die die onzin willen gaan uitvoeren.
Ik vraag me wel eens af hoe de wereld er uit had gezien als Churchill zijn zin had gekregen en de Engelsen en Amerikanen naar Moskou waren door gegaan aan het einde van WOII.
pi_137672621
quote:

[..]

Volgens mij zijn het toch echt de Russen, die hier oorlogszucht laten zien...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:18:27 #74
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137672761
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:16 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Volgens mij zijn het toch echt de Russen, die hier oorlogszucht laten zien...
ja, duidelijk

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137672802
quote:

[..]

Hij had het neem ik aan over de koude oorlog :P

Zeg BG, waarom ga jij eigenlijk niet gewoon in Rusland wonen? :P
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:19:10 #76
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137672815
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:14 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ik vraag me wel eens af hoe de wereld er uit had gezien als Churchill zijn zin had gekregen en de Engelsen en Amerikanen naar Moskou waren door gegaan aan het einde van WOII.
Of als de russen hitler niet tegen waren gaan werken, wat er dan was gebeurd met het westen :o
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:20:22 #77
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137672891
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hij had het neem ik aan over de koude oorlog :P

Zeg BG, waarom ga jij eigenlijk niet gewoon in Rusland wonen? :P
Nee ik heb het hier over, mischien dat de mensen in dit topic een helmpje op willen doen om te vechten tegen de russen maar de meeste volkeren op aarde hebben toch echt wel de hersens dat ze niet meedoen aan oorlogje spelen, vooral niet als de reden ervoor nog achterlijker is dan irak binnenvallen om womds.
pi_137672900
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:19 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Of als de russenStalin hitler niet tegen waren gaan werken, wat er dan was gebeurd met het westen :o
Dan had RuslandStalin afgewacht totdat Europa zichzelf zwakgevochten had en had Stalin tot aan Gibraltar doorgerukt ;(
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:21:07 #79
56749 BlaZ
pi_137672937
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:14 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dan hadden de Russen heel West-Europa ingenomen. De Amerikanen en Engelsen hadden tegen het einde van de oorlog simpelweg niet genoeg troepen om iets tegen de Russen te kunnen doen.
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:21:32 #80
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137672964
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:20 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dan had RuslandStalin afgewacht totdat Europa zichzelf zwakgevochten had en had Stalin tot aan Gibraltar doorgerukt ;(
Nee, dan had hitler het verenigd koninkrijk letterlijk laten uithongeren, frankrijk compleet overgenomen en daarmee heel europa afgesloten, de vs had dan een alliantie gesloten met het derde rijk.
pi_137672993
quote:
Of als de russen hitler niet tegen waren gaan werken, wat er dan was gebeurd met het westen :o
Dude. Als de Russen Hitler niet tegen waren gaan werken hadden de Duitsers heel Rusland veroverd. Hoeveel weet jij eigenlijk van WOII? De Russen werden door Hitler aangevallen. Het is niet dat de Russen zulke goede jongens waren dat ze "ons" gingen helpen....
pi_137673003
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:07 schreef Nintex het volgende:

[..]

Maar in de lucht kan Rusland niks tegen Murica dus die tanks zijn niet echt nodig eigenlijk :7 Nimitz voor de kust rollen en vliegen maar. Af en toe een bommenwerper die uit de VS zelf komt overvliegen _O_
pi_137673057
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:22 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Maar in de lucht kan Rusland niks tegen Murica dus die tanks zijn niet echt nodig eigenlijk :7 Nimitz voor de kust rollen en vliegen maar. Af en toe een bommenwerper die uit de VS zelf komt overvliegen _O_
Rusland beschikt over zeer geavanceerde anti-air raketten :)
pi_137673083
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:18 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ja, duidelijk

SPOILER
Ik zie op dit moment nog geen Leopards, Abrams', Leclercs en Challengers de Oekraïne binnen rollen, dus ja: de Russen zijn overduidelijk de agressors...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_137673273
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:21 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nee, dan had hitler het verenigd koninkrijk letterlijk laten uithongeren, frankrijk compleet overgenomen en daarmee heel europa afgesloten, de vs had dan een alliantie gesloten met het derde rijk.
Haha _O-

Je bedoelt net zo'n alliantie die Stalin met Hitler sloot toen ze samen Polen opdeelden?...overigens het stuk Polen dat Stalin destijds van Polen gejat heeft, heeft Polen nooit terug gehad :P
pi_137673336
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
Haha _O-

Je bedoelt net zo'n alliantie die Stalin met Hitler sloot toen ze samen Polen opdeelden?...overigens het stuk Polen dat Stalin destijds van Polen gejat heeft, heeft Polen nooit terug gehad :P
Volgens mij heeft BG zijn geschiedenislessen van Russia Today :P.
pi_137673443
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:23 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik zie op dit moment nog geen Leopards, Abrams', Leclercs en Challengers de Oekraïne binnen rollen, dus ja: de Russen zijn overduidelijk de agressors...
Het zou goed zijn als Europa een keer het voortouw neemt en Oekraïne gewoon gaat ondersteunen, ik lever daar ditmaal graag mijn fiets vrijwillig voor in!
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:30:14 #88
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137673507
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:26 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Haha _O-

Het westen handelde ook met duitsland voordat iedereen om zich heen ging wapperen vriend, dus zo relevant is je post niet.
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:30:38 #89
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137673529
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:29 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Het zou goed zijn als Europa een keer het voortouw neemt en Oekraïne gewoon gaat ondersteunen, ik lever daar ditmaal graag mijn fiets vrijwillig voor in!
Geef mij je fiets maar beter, scheelt doden.
pi_137673546
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:29 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

de EU lult alleen maar
pi_137673597
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:30 schreef BaajGuardian het volgende:
Het westen handelde ook met duitsland voordat iedereen om zich heen ging wapperen vriend, dus zo relevant is je post niet.
Lol. Rusland verdeelt samen met Duitsland een ander land, Polen, en valt Polen binnen.... en jij vergelijkt dat met "handelen". Give me a break. Rusland viel rond die tijd trouwens ook Finland binnen in een pure landgrab. Die hebberige Russen ook.
pi_137673617
quote:

[..]

De eerste fase was WOII nog een vrij 'normale' oorlog, in die zin met strategische doeleinden.

De 'vernietigingsoorlog' werd pas ingezet toen de invasie van de Sovjet Unie begon. Ik denk dat als WOII bij West Europa en Polen had blijven steken dat het relatief gezien met een sisser afgelopen was. De Duitsers hadden overal een 'Duits' gezinde regering aangesteld natuurlijk en hier en daar misdaden begaan, maar de Engelsen hadden mogelijk toch een wapenstilstand/vrede gesloten (zoals de Duitsers, inclusief Hitler dat eigenlijk ook liever hadden) om een grootschalige invasie te voorkomen.

De VS had zich gewoon afzijdig gehouden, omdat de Japanners waarschijnlijk geen bondgenootschap met Duitsland waren aangegaan. In Oost Europa en Rusland was de oorlog verreweg het meest fucked up.
pi_137673888
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:30 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Het kernwoordje hier is denk ik het woordje "ook".
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:27 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Volgens mij heeft BG zijn geschiedenislessen van Russia Today :P.
Volgens mij heb je daar gelijk in. Altijd jammer, van die partijdige propagandaroepers in een discussietopic als deze...ach ja :')
pi_137674033
quote:
Wat :') De A10 vervangen voor de F35 :')
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:39:41 #95
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137674095
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:36 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Lol, jij haalt WOII er zelf bij. En deze post is het beste wat je kan doen? :P.
Nee.
Maar ik heb geen zin om verder dit kinderachtige ge-maar-maar-maar gesprekje voort te zetten.

Veel plezier in rusland met je kartonnen helm.
pi_137674146
en zo gaat het al een tijdje hier.
pi_137674186
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:22 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dude. Als de Russen Hitler niet tegen waren gaan werken hadden de Duitsers heel Rusland veroverd. Hoeveel weet jij eigenlijk van WOII? De Russen werden door Hitler aangevallen. Het is niet dat de Russen zulke goede jongens waren dat ze "ons" gingen helpen....
Duitsland is zo dom geweest zich blind te staren op Russische steden (Stalingrad) terwijl ze hadden moeten opstomen naar Bakoe, maar ze zijn niet verder gekomen dan Vladikavkaz.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2014 21:41:44 ]
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:41:45 #98
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_137674206
quote:
Statement of G-7 Leaders on Ukraine

We, the leaders of Canada, France, Germany, Italy, Japan, the United Kingdom, the United States, the President of the European Council and the President of the European Commission, call on the Russian Federation to cease all efforts to change the status of Crimea contrary to Ukrainian law and in violation of international law. We call on the Russian Federation to immediately halt actions supporting a referendum on the territory of Crimea regarding its status, in direct violation of the Constitution of Ukraine.

Any such referendum would have no legal effect. Given the lack of adequate preparation and the intimidating presence of Russian troops, it would also be a deeply flawed process which would have no moral force. For all these reasons, we would not recognize the outcome.

Russian annexation of Crimea would be a clear violation of the United Nations Charter; Russia’s commitments under the Helsinki Final Act; its obligations to Ukraine under its 1997 Treaty of Friendship, Cooperation and Partnership; the Russia-Ukraine 1997 basing agreement; and its commitments in the Budapest Memorandum of 1994. In addition to its impact on the unity, sovereignty and territorial integrity of Ukraine, the annexation of Crimea could have grave implications for the legal order that protects the unity and sovereignty of all states. Should the Russian Federation take such a step, we will take further action, individually and collectively.

We call on the Russian Federation to de-escalate the conflict in Crimea and other parts of Ukraine immediately, withdraw its forces back to their pre-crisis numbers and garrisons, begin direct discussions with the Government of Ukraine, and avail itself of international mediation and observation offers to address any legitimate concerns it may have. We, the leaders of the G-7, urge Russia to join us in working together through diplomatic processes to resolve the current crisis and support progress for a sovereign independent, inclusive and united Ukraine. We also remind the Russian Federation of our decision to suspend participation in any activities related to preparation of a G-8 Sochi meeting until it changes course and the environment comes back to where the G-8 is able to have a meaningful discussion.
The view from nowhere.
pi_137674275
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:41 schreef J.B. het volgende:

[..]

Duitsland is zo dom geweest zich blind te staren op steden (Stalingrad) terwijl ze hadden moeten opstomen naar Bakoe, maar ze zijn niet verder gekomen dan Vladikavkaz.
Ik weet niet of Duitsland toendertijd überhaubt een kans maakte om te winnen, was zoveel tegen hun.
Ik denk dat als ze zelf de Sovietunie niet hadden aangevallen, dat Stalin zelf wel in de aanval was gegaan (hij was toen ook bezig met landjepik in de paar jaar daaraan voorafgaand).
pi_137674316
Terug naar het heden weer mensen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')