Hoe sterk jou voorkeur ligt op zijn emotionele openheidquote:Op woensdag 12 maart 2014 17:59 schreef Moppert het volgende:
Wat bedoel je met hierop? Je zegt meerdere dingen in je OP.
Je zou dus kunnen zeggen dat het 50/50 moet zijn in jou geval, emoties tonen is goed maar je moet geen aansteller zijnquote:Op woensdag 12 maart 2014 18:09 schreef LittleLady het volgende:
Ik hou gewoon van mannen die hun emotie's weten te bedwingen, in bepaalde gevallen geeft echt niet als een man eens verdriet laat zien.
Heb een korte periode een relatie gehad met een man die overal om zat te snotteren en te janken, dat bleek niet echt goed te werken, kon er enorm pissig om worden.
Ik denk dat je dat gevoel qua stereotiep moet weggooien. Dat klinkt meer als het stereotype in een tv-serie en niet in de werkelijkheid. Iedereen heeft emoties, man en vrouw.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:52 schreef aequus het volgende:
Dames op FOK!;
Ik vroeg me laatst af wat vrouwen vinden over de 'gevoeligheid' van de/hun man.
Houden jullie [jij] meer van coole, afstandelijker types die misschien hard to get zijn of mannen die sneller emoties tonen of onzekerheden?
Ik heb namelijk het gevoel dat het stereotiep een beetje ligt op de coole afstandelijke man terwijl ik juist veel mensen ken waarbij dit juist niet zo is.
Ook vaak zijn dit de types die niet persé de leider in de relatie moeten zijn als ik het zo stel; het is meer een 50/50 waarbij ze aan elkaar gelijk [lijken] te zijn.
Dus in het kort; letten jullie tijdens het daten/daarna veel hierop en waar ligt jullie voorkeur?
Ja zou dan zelfs gaan voor de 30/70 mag van mij best een behoorlijk mannelijke man zijn, alleen er zijn gevallen waarvan ik het niet meer dan normaal vind dat een man ook zijn emotie laat zien.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:18 schreef aequus het volgende:
[..]
Je zou dus kunnen zeggen dat het 50/50 moet zijn in jou geval, emoties tonen is goed maar je moet geen aansteller zijn
Waarom houd je er van dat een man zijn kan bedwingen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:09 schreef LittleLady het volgende:
Ik hou gewoon van mannen die hun emotie's weten te bedwingen, in bepaalde gevallen geeft echt niet als een man eens verdriet laat zien.
Heb een korte periode een relatie gehad met een man die overal om zat te snotteren en te janken, dat bleek niet echt goed te werken, kon er enorm pissig om worden.
Stereotypen kloppen vaak ook niet, maar de reden waarom ik dit topic opende was een vriend die van de 1 naar de ander gaat en daar zonder gevoel vanaf kan zetten.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat gevoel qua stereotiep moet weggooien. Dat klinkt meer als het stereotype in een tv-serie en niet in de werkelijkheid. Iedereen heeft emoties, man en vrouw.
Ik vertrouw domweg iemand niet die geen emoties heeft.
harry de warryquote:Op woensdag 12 maart 2014 18:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom houd je er van dat een man zijn kan bedwingen?
Ik zoek in een vrouw met name iemand die gewoon zich zelf kan zijn en zich niet aanpast vanwege de ander. Ik vind emoties bedwingen in elk geval gewoon verkeerde boel, just my 2 cents.
En overal om janken noem ik niet emoties laten zien maar eerder iemand die gewoon zijn emoties flink harry in de warry heeft.
Omdat ikzelf ook niet op dingen reageer, ik vind het prettig als een man ook zo is, de man waarmee ik een relatie had wou ook constant over zijn gevoelens praten en alles benadrukken, daar werd ik helemaal naar van.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom houd je er van dat een man zijn kan bedwingen?
Ik zoek in een vrouw met name iemand die gewoon zich zelf kan zijn en zich niet aanpast vanwege de ander. Ik vind emoties bedwingen in elk geval gewoon verkeerde boel, just my 2 cents.
En overal om janken noem ik niet emoties laten zien maar eerder iemand die gewoon zijn emoties flink harry in de warry heeft.
Ah, die fiets. Mja, daar ben ik het wel mee eens. Als ik een koude botte lul was, dan had ik liever ook een vriendin die ook koud en bot is, dat zou beter passen dan wanneer het qua 'emoties' 2 verschillende werelden is.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:29 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Omdat ikzelf ook niet op dingen reageer, ik vind het prettig als een man ook zo is, de man waarmee ik een relatie had wou ook constant over zijn gevoelens praten en alles benadrukken, daar werd ik helemaal naar van.
Ja gewoon iemand die beetje meer gelijk aan me is en tuurlijk pink ik soms ook een traantje weg en ben verder hartstikke liefdevolle vrouw volgens mijn vriend, maar voor de rest ben ik een hele nuchtere Hollandse vrouw, dus zie dat graag ook bij een man.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ah, die fiets. Mja, daar ben ik het wel mee eens. Als ik een koude botte lul was, dan had ik liever ook een vriendin die ook koud en bot is, dat zou beter passen dan wanneer het qua 'emoties' 2 verschillende werelden is.
Ik bedoel niet dat ze moeten janken, maar eerder hun emoties tonen als dingen vertellen die hun dwarszit, problemen die ze hebben of dingen die ze niet zeker weten.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:47 schreef ZarB het volgende:
Hij hoeft niet onverschillig te zijn maar hij moet zeker niet overal huilie om gaan doen. Mannen die huilen bij films zit ik niet op te wachten. Vrouwen janken, mannen niet(specifieke situaties zoals overlijden of ziekte even daar gelaten).
Oh oke, dat schaar ik niet echt onder de categorie 'emoties', maar in dat geval vind ik wel dat het moet kunnen. Is ook een teken van vertrouwen, dat je steun van je partner verwacht en haar als klankbord gebruikt. Verder nogal lastig om het concreet onder woorden te brengen hoe dat er dan uit moet zien, want mijn ervaring is dat dat gewoon vanzelf gaat. Een gesloten boek zou ik iig niet mee kunnen leven.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:50 schreef aequus het volgende:
[..]
Ik bedoel niet dat ze moeten janken, maar eerder hun emoties tonen als dingen vertellen die hun dwarszit, problemen die ze hebben of dingen die ze niet zeker weten.
Ik heb ooit een ex gehad.. my fucking god, die jankte echt om alles. Vooral dingen die al lang geleden waren gebeurd ging die van over de rooie. Tranen met tuiten, complete uithalen. Alles lekker oprakelen en weer janken. Man man, wat een psycho was dat. Ex is overigens niet echt het goede woord want na een paar maanden had ik het wel bekeken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:52 schreef cobybryant het volgende:
Die coole en afstandelijke zijn juist gevoelig ergens denk ik, weet het nog niet, m'n ex zei dat ie het eigenlijk wel was, maar die was zo afstandelijk, dat ik er in 15 jaar tijd vrij weinig van heb gemerkt, behalve toen z'n tweede vrouw er vandoor was, toen kwam ie even z'n verhaal doen, schattig. Maar voor mij geen afstandelijke types meer, dat huilerige ook niet trouwens, dat is nog irritanter.
Jij ook al!! Vriend, kom bij mij uithuilen. Die kutwijven begrijpen onze gevoeligheid/verdriet niet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:41 schreef spierbal het volgende:
[..]
Mijn mannelijkheid wordt wel aangetast als ik vertel dat ik afentoe nog terug moet denken aan lion king en ik daar nog niet goed mee om kan gaan.
Hm.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:55 schreef ZarB het volgende:
Ik heb ooit een ex gehad.. my fucking god, die jankte echt om alles. Vooral dingen die al lang geleden waren gebeurd ging die van over de rooie. Tranen met tuiten, complete uithalen. Alles lekker oprakelen en weer janken. Man man, wat een psycho was dat. Ex is overigens niet echt het goede woord want na een paar maanden had ik het wel bekeken.
En in mijn geval ging het om een man.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:02 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Hm.
Bij nader inzien was mijn ex niet zo aanstellerig denk ik nu
Neukte hij jou, of neukte jij hem?quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:04 schreef ZarB het volgende:
[..]
En in mijn geval ging het om een man."man", kan ik beter zeggen.
Ik als man vind het ook erg onaantrekkelijk als vrouwen janken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:47 schreef ZarB het volgende:
Hij hoeft niet onverschillig te zijn maar hij moet zeker niet overal huilie om gaan doen. Mannen die huilen bij films zit ik niet op te wachten. Vrouwen janken, mannen niet(specifieke situaties zoals overlijden of ziekte even daar gelaten).
Irrelevant, maar zelfs dát eindigde eens met een jankpartijquote:Op woensdag 12 maart 2014 19:06 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Neukte hij jou, of neukte jij hem?
Mwah. Het ligt er wel aan hoe vaak het gebeurt, maar het moet kunnen..quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik als man vind het ook erg onaantrekkelijk als vrouwen janken.
Ik vind van niet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:09 schreef ZarB het volgende:
[..]
Mwah. Het ligt er wel aan hoe vaak het gebeurd, maar het moet kunnen..
quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:11 schreef theunderdog het volgende:
Echte mannen lossen zeer lastige wiskundige vraagstukken op terwijl zijn vader/moeder pas overleden is.
Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:08 schreef ZarB het volgende:
Irrelevant, maar zelfs dát eindigde eens met een jankpartij
Nou ja labiel labiel.. dat is wel drastisch. Maar ik wist niet dat het per definitie om een film ging. Ik als vrouw jank ook niet bij een film (oke behalve bij Marley and Me, toen Marley dood gingquote:Op woensdag 12 maart 2014 19:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind van niet.
Zowel man als vrouw moeten niet labiel zijn, en janken bij een film vind ik labiel.
Zoals ik al zei: hij was geflipt. Hoe meer ik er nu weer over nadenk (en dat heb ik al lang niet meer gedaan) hoe meer irritatie er weer bovenkomtquote:Op woensdag 12 maart 2014 19:23 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen.
Enige wat ik me kan bedenken is een vroegtijdige zaadlozing
Dat hangt er vanaf wanneer die zeldzame keren zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:23 schreef ZarB het volgende:
[..]
Nou ja labiel labiel.. dat is wel drastisch. Maar ik wist niet dat het per definitie om een film ging. Ik als vrouw jank ook niet bij een film (oke behalve bij Marley and Me, toen Marley dood ging), maar doorgaans beschouw ik de (zelfzame) keren dat ik jank niet echt als een uiting van labiliteit.
Als ik er zo over nadenk dan heb je wellicht toch wel een punt. Naast zeer pijnlijke situaties als overlijden en liefdesverdriet jank ik op momenten dat ik er echt ff 'doorheen' zit. Dit is echt geen dagelijkse kost en gebeurd zeer zeer zelden, maar eigenlijk kan dat als een labiel momentje beschouwd worden. Stel dat jouw vriendin dat zou hebben, hoe zou je daar dan op reageren (als het dus niet dagelijks gebeurt)?quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf wanneer die zeldzame keren zijn.
Ik ben van mening dat er maar een paar situaties zijn waar janken op zijn plaats is en dat is bij bijvoorbeeld het overlijden van een dierbare. Bij zowel man als vrouw is het dan in mijn ogen gepast als de tranen flink uit je ogen komen vloeien.
Maar janken bij mildere situaties vind ik een teken van labiliteit, zowel bij man als vrouw. Geen onderscheid.
Ik zou haar troosten en der op proberen te vrolijken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:31 schreef ZarB het volgende:
[..]
Als ik er zo over nadenk dan heb je wellicht toch wel een punt. Naast zeer pijnlijke situaties als overlijden en liefdesverdriet jank ik op momenten dat ik er echt ff 'doorheen' zit. Dit is echt geen dagelijkse kost en gebeurd zeer zeer zelden, maar eigenlijk kan dat als een labiel momentje beschouwd worden. Stel dat jouw vriendin dat zou hebben, hoe zou je daar dan op reageren (als het dus niet dagelijks gebeurt)?
Laat het eruit komen meid!quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:24 schreef ZarB het volgende:
Zoals ik al zei: hij was geflipt. Hoe meer ik er nu weer over nadenk (en dat heb ik al lang niet meer gedaan) hoe meer irritatie er weer bovenkomt
Wel of niet mogen is niet aan de orde. Ik ben alleen niet gewend dat mannen mental breakdowns hebben (trouwens, jawel, zie het verhaal over de geflipte ex), dus ik vind dat raar. Dat wil dus niet zeggen dat hij geen zwaktes mag tonen. Want dat zou ik juist wel willen (zie eerdere post), zorgen delen, steun zoeken, dat soort dingen. Maar janken zoals vrouwen dat doen.. hm nee dank je. Maar dat is uiteraar persoonlijk.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zou haar troosten en der op proberen te vrolijken.
Maar ik zou verwachten van mijn vriendin dat ze hetzelfde bij mij zou doen. Waarom zouden vrouwen wel labiele momentjes mogen hebben en mannen niet?
quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:35 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Laat het eruit komen meid!
Waarom vind je het dan wel aanvaardbaar?quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:42 schreef ZarB het volgende:
[..]
Wel of niet mogen is niet aan de orde. Ik ben alleen niet gewend dat mannen mental breakdowns hebben (trouwens, jawel, zie het verhaal over de geflipte ex), dus ik vind dat raar. Dat wil dus niet zeggen dat hij geen zwaktes mag tonen. Want dat zou ik juist wel willen (zie eerdere post), zorgen delen, steun zoeken, dat soort dingen. Maar janken zoals vrouwen dat doen.. hm nee dank je. Maar dat is uiteraar persoonlijk.
Oneens.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom vind je het dan wel aanvaardbaar?
Ik begrijp dat echt niet. Een volwassen vrouw die echt aan het janken is is toch net zo triest als een man die dat doet?
Dat is nooit bewezen door exacte wetenschap. Sociale wetenschap heeft hoogstens aangetoond dat vrouwen over het algemeen meer huilen dan mannen, maar waardoor dat komt weten wij niet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:44 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
Oneens.
Vrouwen zijn emotioneel gezien niet hetzelfde als mannen.
Triest is ook niet het goede woord. Ik zeg alleen dat ik geen man zou willen hebben met huilbuien. Dat was namelijk zo'n beetje de vraag van dit topic. Ik denk niet in termen van aanvaardbaar oid. Ik schrijf ook geen mensen af die wel huilerig zijn (ok te extreme gevallen uitgezonderd), maar het zou bij mijn partner niet passen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom vind je het dan wel aanvaardbaar?
Ik begrijp dat echt niet. Een volwassen vrouw die echt aan het janken is is toch net zo triest als een man die dat doet?
Dat als het in de eerste week al drama begint te worden dat je er dan vooral niet mee door moet gaanquote:Op woensdag 12 maart 2014 19:43 schreef DeGemiddeldeConsument het volgende:
[..]
En wat heb je ervan geleerd?
Laat ik het dan anders stellen: zou jij niet gek worden van een vriendin (een gewone vriendin) die erg jankerig is?quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:48 schreef ZarB het volgende:
[..]
Triest is ook niet het goede woord. Ik zeg alleen dat ik geen man zou willen hebben met huilbuien. Dat was namelijk zo'n beetje de vraag van dit topic. Ik denk niet in termen van aanvaardbaar oid. Ik schrijf ook geen mensen af die wel huilerig zijn (ok te extreme gevallen uitgezonderd), maar het zou bij mijn partner niet passen.
Jawel, maar ik ben dan ook geen lesbisch. M.a.w. ik val niet op vrouwen (zou ze niet als levenspartner willen) en daar is vast wel een reden voorquote:Op woensdag 12 maart 2014 19:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Laat ik het dan anders stellen: zou jij niet gek worden van een vriendin (een gewone vriendin) die erg jankerig is?
Ik ben geen hetero omdat ik labiliteit leuk vind.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:54 schreef ZarB het volgende:
[..]
Jawel, maar ik ben dan ook geen lesbisch. M.a.w. ik val niet op vrouwen (zou ze niet als levenspartner willen) en daar is vast wel een reden voor
Ja dat is waar, een labiel momentje is ook niet zo erg. Ik jankte altijd alleen bij spoorloos, maar ja daar is dat hele programma ook voor gemaakt, maar op een gegeven moment werd ik er melig van: inzoomen, janken!!quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zou haar troosten en der op proberen te vrolijken.
Maar ik zou verwachten van mijn vriendin dat ze hetzelfde bij mij zou doen. Waarom zouden vrouwen wel labiele momentjes mogen hebben en mannen niet?
Oh, ik vind labiliteit zelf echt wel heel erg.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:57 schreef cobybryant het volgende:
[..]
Ja dat is waar, een labiel momentje is ook niet zo erg. Ik jankte altijd alleen bij spoorloos, maar ja daar is dat hele programma ook voor gemaakt, maar op een gegeven moment werd ik er melig van: inzoomen, janken!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |