De correlatie tussen schavuiten en Lochum wordt doorgaans niet gemaakt. De correlatie tussen boeven en Curacao daarentegen wel. Ik mag hopen dat je zelf inziet dat deze vergelijking compleet mank gaat?quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:51 schreef Xa1pt het volgende:
Nu verzin je er zelf weer een kwalificatie bij.
Als die oude man nu "weggezet" zou worden als 'die schavuit uit Lochum', zou je dan ook op de spreekwoordelijke barricaden staan?
Het gaat er niet om of-ie vaak gemaakt wordt, maar of-ie in deze ook gemaakt is. Er gaan wel eens vaker mensen op hun bek. Betekent nog niet dat ik dan ook vandaag op m'n bek ga.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:52 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De correlatie tussen schavuiten en Lochum wordt doorgaans niet gemaakt. De correlatie tussen boeven en Curacao daarentegen wel. Ik mag hopen dat je zelf inziet dat deze vergelijking compleet mank gaat?
Hart voor een bedrijf? Een fout? Zwart maken in de media? Gewoon aankaarten van een hardnekkig probleem op de arbeidsmarkt. De schuld zou bij de desbetreffende medewerker moeten liggen en niet bij iemand die kwetsend wordt weggezet als een boef.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:52 schreef Woelwater het volgende:
Als je zoveel hart hebt voor het bedrijf waar je stage wilde lopen dat je ze na een foutje zwart maakt in de media en ook nog eens zo lichtgeraakt bent is het alleen maar toe te juichen voor de ING dat deze boef er geen stage meer wil lopen.
De correlatie is evident. Ik wil die plaat voor je hoofd anders wel weghalen hoor?quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:54 schreef Xa1pt het volgende:
Het gaat er niet om of-ie vaak gemaakt wordt, maar of-ie in deze ook gemaakt is. Er gaan wel eens vaker mensen op hun bek. Betekent nog niet dat ik dan ook vandaag op m'n bek ga.
Als je het hebt over een groter probleem, ja. Wat jij nu doet is zeggen dat er in dit individuele geval ook wel weer gediscrimineerd zal zijn, want dat doet men immers wel vaker.quote:
Die redenatie slaat wel degelijk ergens op. Iemand uit Curacao wordt klakkeloos weggezet als een boef. Dat is niet alleen discriminerend, maar ook nog eens generaliserend en kwetsend. In de context van discriminatie/racisme op de arbeidsmarkt is dit de zoveelste voorbeeld.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:57 schreef Xa1pt het volgende:
Als je het hebt over een groter probleem, ja. Wat jij nu doet is zeggen dat er nu ook wel weer gediscrimineerd zal zijn, want dat doet men immers wel vaker.
Die redenatie slaat helemaal nergens op.
Jij verzint er zelf bij dat men de betreffende klant wel als boef zal hebben aangemerkt omdát-ie uit Curaçao komt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:00 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Die redenatie slaat wel degelijk ergens op. Iemand uit Curacao wordt klakkeloos weggezet als een boef. Dat is niet alleen discriminerend, maar ook nog eens generaliserend en kwetsend.
Je denkt het? Wat dacht je van: je bent het al? Het kan best nog erger dan dit, toegegeven.quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen idee, ik moet er niet aan denken, maar jij bent wellicht beter op de hoogte.
Ik denk dat ik gek zou worden, en dan ben ik niet prettig in de omgang
Ja, ik ook. En nu? Maakt dat jouw punt meer valide?quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:48 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Nee, dat jij het opneemt voor die medewerker zegt meer iets over jou. Jij vindt het namelijk normaal om zoiets goed te praten. Die vergelijking is volledig terecht. Nogmaals, niet meten met twee maten en anders ga je maar naar een redneck-state in de USA.
Ik ben overigens autochtoon.
Semantische nonsense. Men koppelt het boef zijn gewoon aan Curacao. Het één is niet een toevallige aanvulling op het ander. De twee woorden zijn in dit geval onlosmakelijk met elkaar verbonden, vandaar het gebruik ervan. Waarom zou je anders naar iemand refereren als 'boef', zeker wanneer je daar totaal geen aanleiding voor hebt? De des betreffende sollicitant heeft immers een blanco strafblad. Nee, de woorden zijn zorgvuldig gekozen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:03 schreef Xa1pt het volgende:
Jij verzint er zelf bij dat men de betreffende klant wel als boef zal hebben aangemerkt omdát-ie uit Curaçao komt.
Dat is niet waar, want men heeft alleen gezegd, die boef, die uit Curaçao komt. Uit die opmerking kun je alleen afleiden dat er meer boeven zijn en dat die boeven ook uit Lutjebroek komen. Maar deze ene boef, die komt uit Curaçao.
Een sollicitatie krijgen met zulke vooroordelen. Zal je sollicitatie zeker goed doen, aldus Five_Horizons, live from Texas!quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:03 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, ik ook. En nu? Maakt dat jouw punt meer valide?
Die boef is uitgenodigd voor een gesprek. Als ze hem echt een crimineel vinden, zou 'ie niet worden uitgenodigd. Is dat nu echt zo moeilijk?
Boef UIT Curacao. Heb je nog nooit van begrijpend lezen gehoord? Snel terug naar groep 8!quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:03 schreef Xa1pt het volgende:
Jij verzint er zelf bij dat men de betreffende klant wel als boef zal hebben aangemerkt omdát-ie uit Curaçao komt.
Waaruit blijkt dat men het boef zijn koppelt aan Curaçao?quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:06 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Semantische nonsense. Men koppelt het boef zijn gewoon aan Curacao. Het één is niet een toevallige aanvulling op het ander. De twee woorden zijn in dit geval onlosmakelijk met elkaar verbonden, vandaar het gebruik ervan.
Omdat iemand ff grappig dacht te zijn. Hij is alsnog uitgenodigd, dus wat je allemaal uit je duim tovert om hier discriminatie van te kunnen maken slaat derhalve nergens op.quote:Waarom zou je anders naar iemand refereren als 'boef', zeker wanneer je daar totaal geen aanleiding voor hebt?
Ja, en? Er zijn kennelijk ook boeven die uit Mexico en Australië komen. Maar deze boef komt uit Curaçao.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:08 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Boef UIT Curacao. Heb je nog nooit van begrijpend lezen gehoord? Snel terug naar groep 8!
Niet te geloven dat er mensen zijn die dit goedpraten.
Je mag mij noemen hoe je wil hier op het forum. Ik heb niet echt last van de mening van iemand die niets heeft bereikt in zijn leven. Mij gaat het erom dat recruiters niet kortzichtig zijn, jij mag dat best zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:08 schreef Kloonhommel het volgende:
De tering zeg, zowel FH en PM zijn boefjes uit 1 of ander zonovergoten land met een redelijk slechte reputatie.
Ik kan jou niet leren begrijpend lezen. Ik ben geen leraar. Nogmaals, terug naar groep 8 jij!quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, en? Er zijn kennelijk ook boeven die uit Mexico en Australië komen. Maar deze boef komt uit Curaçao.
Door het op deze manier aan te kaarten in plaats van er als een volwassen kerel mee om te gaan geeft hij alleen maar te kennen ook daadwerkelijk een boef te zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:55 schreef Intellectueel het volgende:
Gewoon aankaarten van een hardnekkig probleem op de arbeidsmarkt. De schuld zou bij de desbetreffende medewerker moeten liggen en niet bij iemand die kwetsend wordt weggezet als een boef.
Pardon, dat had intern gemoeten, en het was een grapje weetjewel? (mijn zusje mag je btw hebben, hoef je ook niet meer terug te brengen ook).quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:10 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Je mag mij noemen hoe je wil hier op het forum. Ik heb niet echt last van de mening van iemand die niets heeft bereikt in zijn leven. Mij gaat het erom dat recruiters niet kortzichtig zijn, jij mag dat best zijn.
Ik kom trouwens uit Nederland en als ik een boef ben is het omdat ik je zusje steel.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:10 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik kan jou niet leren begrijpend lezen. Ik ben geen leraar. Nogmaals, terug naar groep 8 jij!
Vanwaar het refereren naar een boef? Waarom wordt daar zijn geboorteplek aan gekoppeld? De desbetreffende sollicitant is gewoon een Rotterdammer, niet? Nee, men legt gewoon de relatie tussen het boef zijn en Curacao. Overigens, zelf wanneer je 'uit Curacao' zou weglaten, is die kwalificatie gewoon kwetsend. Waarom zou je iemand die je niet kent klakkeloos wegzetten als boef? Vanwege zijn afkomst?quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:09 schreef Xa1pt het volgende:
Waaruit blijkt dat men het boef zijn koppelt aan Curaçao?
Ah, dus jij zou een crimineel uitnodigen voor een sollicitatiegesprek?quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:07 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Een sollicitatie krijgen met zulke vooroordelen. Zal je sollicitatie zeker goed doen, aldus Five_Horizons, live from Texas!
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |