Mensen vielen over elkaar heen om racisme te gillen bij zwarte piet. Nu opnieuw terwijl het kennelijk niet eens meer nodig is om ras, geslacht en geaardheid erbij te betrekken. Met andere woordrn: alleen anderskleurige minderheden kunnen kennelijk gediscimineerd worden. Hoe discriminerend is datquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:57 schreef Reya het volgende:
[..]
De discussies omtrent Zwarte Piet, noch de discussies omtrent slavernij betroffen discriminatie. Van discriminatie is sprake als mensen individueel dan wel collectief anders behandeld worden op basis van een kenmerk als huidskleur, geslacht of geaardheid. Dat gebeurt onnoemelijk vaak, en dat haalt bijna nooit het nieuws. De meeste mensen ondergaan het zonder al te veel morren, ondanks het feit dat een dergelijke behandeling vernederend is.
Oh?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:03 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Mensen vielen over elkaar heen om racisme te gillen bij zwarte piet.
Waar blijkt dat uit?quote:Nu opnieuw terwijl het kennelijk niet eens meer nodig is om ras, geslacht en geaardheid erbij te betrekken.
Dat lees ik nergens, nochtans.quote:Met andere woordrn: alleen anderskleurige minderheden kunnen kennelijk gediscimineerd worden. Hoe discriminerend is dat
quote:
De stap naar dat meldpunt / politie impliceert voldoende. Er is geen woord over ras of geslacht gevallen van de ING kantquote:Waar blijkt dat uit?
Aangezien jij ook de racismegillers niet hebt opgemerkt bij de ZP discussie is het de vraag hoeveel het zegt dat jij t niet leestquote:Dat lees ik nergens, nochtans.
Iemand heeft iets dergelijks beweerd, dus 'vielen de mensen over elkaar heen'?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:21 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)keer-slavernij.dhtml
In dit geval gaat het om iemand die zich gediscrimineerd voelt vanwege diens afkomst.quote:De stap naar dat meldpunt impliceert voldoende
Welke 'racismegillers'? En hoe zou daaruit blijken dat enkel discriminatie op huidskleur nog als discriminatie zou worden gezien?quote:Aangezien jij ook de racismegillers niet hebt opgemerkt bij de ZP discussie is het de vraag hoeveel het zegt dat jij t niet leest
Inderdaad, maar wel direct de discriminatiekaart trekken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:26 schreef HeatWave het volgende:
Lekker makkelijk weer dit, ik zeg niet dat het hier zo is hoor, maar als er zo'n gast met petje, broek op zijn enkels, tattoo's en kettingen binnenkomt lopen mag je hem (intern) best bestempelen als "die boef" nergens zie ik ergens iets over huidskleur staan hoor.
Waar heb jij gezeten die periode? In een grot en onder een steen?quote:
De ING is racistisch? Rly?quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:46 schreef Scorpie het volgende:
Jij doet graag zaken met racistische banken begrijp ik? Oke.
Wat heeft de ING je misdaan?quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:47 schreef Scorpie het volgende:
Overigens was ik 1 van de voorvechters die de hele ZP discussie rondom discriminatie onzin vonden en niet snel iets onder de noemer racisme of discriminatie schaar,maar deze jongen heeft gewoon gelijk. De ING heeft gewoon racistische medewerkers in dienst, dat valt niet te ontkennen.
Zoals altijd, en daarom is het woord racisme niets meer waard tegenwoordig.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Inderdaad, maar wel direct de discriminatiekaart trekken.
1. Ja google zelf maar even n rondje op zwarte piet discussies=quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:24 schreef Reya het volgende:
[..]
Iemand heeft iets dergelijks beweerd, dus 'vielen de mensen over elkaar heen'?
[..]
In dit geval gaat het om iemand die zich gediscrimineerd voelt vanwege diens afkomst.
[..]
Welke 'racismegillers'? En hoe zou daaruit blijken dat enkel discriminatie op huidskleur nog als discriminatie zou worden gezien?
Ik denk dat ze hem vriendelijk verzocht hebben elders te bankieren ofzo...quote:
Euhm ja, dat is het eik wel.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:58 schreef datismijnmening het volgende:
Nou nou wat is het allemaal erg
Serieus?quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies.
Sommigen hebben net even wat te lange tenen. Er staat werkelijks niets wat alleen maar negatief opgevat kan worden.
Dat is racisme, je moet een bank maken alleen voor zwarten, dat is prima.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:34 schreef Dingflofbips het volgende:
Ik wil een bank voor uitsluitend blanken. Dan heb je dit gezeik tenminste niet meer
Staalbankiers dan, misschien Van Lanschot.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:34 schreef Dingflofbips het volgende:
Ik wil een bank voor uitsluitend blanken. Dan heb je dit gezeik tenminste niet meer
Boef, boefje... meestal wordt het liefkozend gebruikt. Als er nou crimineel had gestaan...quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:26 schreef HeatWave het volgende:
Lekker makkelijk weer dit, ik zeg niet dat het hier zo is hoor, maar als er zo'n gast met petje, broek op zijn enkels, tattoo's en kettingen binnenkomt lopen mag je hem (intern) best bestempelen als "die boef" nergens zie ik ergens iets over huidskleur staan hoor.
Is er ook al, de Stadsbank van Lening.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is racisme, je moet een bank maken alleen voor zwarten, dat is prima.
Kom kom, laten we het beschaafd houden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:33 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
1. Ja google zelf maar even n rondje op zwarte piet discussies =
2. Klopt. En dat is bizar genoeg aangezien geen aanleiding hiervoor is. Gaan groningers dit voortaan ook doen?
3. Het is een feit dat blanken niet gediscrimineerd kunnen worden enkel en alleen omdat ze blank zijn. Voorbeelden te over in dit topic =
Wat is dat dan volgens jou?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Kom kom, laten we het beschaafd houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |