Omdat ik geen hondjes kapot trap?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:28 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ze jou niet in coma meppen en in de rivier gooien.
Maar jouw manier van denken is gevaarlijk voor de medemens.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:21 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Omdat ik geen hondjes kapot trap?
Nee hoor, in tegendeel, zonder straf valt een samenleving namelijk uit elkaar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:24 schreef HSG het volgende:
[..]
Maar jouw manier van denken is gevaarlijk voor de medemens
Iemand in coma slaan en in de rivier gooien is geen straf maar moord.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:30 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nee hoor, in tegendeel, zonder straf valt een samenleving namelijk uit elkaar.
Dat heet doodstraf.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:31 schreef HSG het volgende:
[..]
Iemand in coma slaan en in de rivier gooien is geen straf maar moord.
Een straf is bedoelt om iets te leren van je fouten. Dat gaat niet met de doodstraf en de doodstraf is ook moord.quote:
Wat?quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Een straf is bedoelt om iets te leren van je fouten. Dat gaat niet met de doodstraf en de doodstraf is ook moord.
Wraak lost niks op. Dat verergert de boel alleen maar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:39 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat?Een straf kan bedoeld zijn om iemand een lesje te leren, maar ook om wraak (voor de slachtoffers) of om gewoon van iemand af te zijn die een dreiging/gevaar vormt.
Het lost op dat je 1) van iemand af bent die stout is geweest en 2) kostenbesparend, mits je gewoon een kogel van 50 cent gebruikt. Maar als jij denkt dat wraak geen substantieel onderdeel is van ons strafsysteem dan moet ik je toch echt even wakker schudden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:41 schreef HSG het volgende:
Wraak lost niks op. Dat verergert de boel alleen maar.
En als je in een maatschappij wilt wonen waar moord is toegestaan waar de doodstraf heel normaal is dan ga je daar toch heen emigreren.
Gelukkig wordt moord hier nooit goed gekeurd de doodstraf hier nooit meer ingevoerd. Ik moet er niet aan denken dat je al om de kleinste dingen om het leven wordt gebracht, alleen maar omdat er een groepje laagopgeleide beesten mensen dat als een oplossing zien. We leven niet in nazi Duitsland in een barbaars land.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:48 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het lost op dat je 1) van iemand af bent die stout is geweest en 2) kostenbesparend, mits je gewoon een kogel van 50 cent gebruikt. Maar als jij denkt dat wraak geen substantieel onderdeel is van ons strafsysteem dan moet ik je toch echt even wakker schudden.
Hoe de mens zichzelf voor de gek kan houden, werkelijk waar fascinerend.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:53 schreef HSG het volgende:
Gelukkig wordt moord hier nooit goed gekeurd de doodstraf hier nooit meer ingevoerd. Ik moet er niet aan denken dat je al om de kleinste dingen om het leven wordt gebracht, alleen maar omdat er een groepje laagopgeleide beesten mensen dat als een oplossing zien. We leven niet in nazi Duitsland in een barbaars land.
Blij dat je weer iets over jezelf hebt geleerd.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:55 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hoe de mens zichzelf voor de gek kan houden, werkelijk waar fascinerend.
Slaat je vader ook meerdere malen dieren tegen hun kop aan als ze iets fout doen ja?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:43 schreef Pinterman het volgende:
Vraag. Als het je vader was, die met zijn ouderwetse opvoeding de hond van de buren wat klappen verkocht. Is het dan ook allemaal prima, dat hij nu in coma ligt?
Wanneer personen iets (gruwelijks) fout doen in de ogen van mensen is het vreemd dat die mensen zich geen binding voor kunnen stellen met die personen? Bij de meeste mensen is het nu eenmaal niet normaal dat er iemand is die dieren of mensen mishandelt of nog erger. Doet iemand het wel en weten ze het dan zijn ze of net zo slecht of ongevoelig of ze distantiëren zich van die persoon. Is het dan echt raar dat het mensen geen ene reet kan schelen in zulke gevallen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:11 schreef Pinterman het volgende:
Want zoals ik in mijn tweede alinea probeerde uit te leggen, mensen kunnen zich tegenwoordig niet zomaar meer binding voorstellen met andere, onbekende mensen.
Welnee, mensen vinden hem gewoon niet zo lief omdat hij een hond pijn heeft gedaan.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:11 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Ik denk dat voor de meesten geldt dat juist omdat men geen binding met deze man heeft, het makkelijk is om hem een coma toe te wensen.
Want zoals ik in mijn tweede alinea probeerde uit te leggen, mensen kunnen zich tegenwoordig niet zomaar meer binding voorstellen met andere, onbekende mensen. Niet met de doorsnee Jan de Vries. Er moet iets speciaals aan de hand zijn. Babies, hondjes, celebrities. Dan kan het ineens. Daar kunnen we wat mee. Maar gewoon een doorsnee vent waar we verder niets van weten?
Die mag wat ons betreft een coma krijgen. Hebben we toch niets mee.
gast rot toch heel gauw een eind op om dit nog tegen te spreken. Zie dat filmpje zelf dan, die hond jankt het uit. dit is niet meer gewoon een keer een klap geven omdat ie iets stouts heeft gedaan, die gast is gewoon aan het hijgen van de kook en het slaan...blij dat ie in coma is geslagen, of ben ik nu ook een facebook pauper?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:27 schreef Zolder het volgende:
Dit is dus een bericht op de facebookpagina van 112misdaad. Een man is in coma geslagen nadat hij een hond heeft geslagen.
Dan zijn er duizend reacties waarbij echt 95 procent gaat van:
Terecht!
Goedzo!! geweldig
Mag lijden dat ie kapot mag gaan!
Heerlijk!
Wat is er mis met al die mensen. Die man ligt in een coma. Ik heb ook wel eens iemand goed geslagen na een avondje stappen, wie niet? verdien ik het dan ook om in een coma geslagen te worden? Of is dat minder erg dan een hond?
Pagina waar het om gaat: https://www.facebook.com/112misdaad?fref=ts
tegenwoordig ben je blijkbaar al een facebook-tokkie als je ook maar een grijntje medelijden hebt met een verwond/geslagen/verminkt mens of dier.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:26 schreef DjUntzUntz het volgende:
[..]
gast rot toch heel gauw een eind op om dit nog tegen te spreken. Zie dat filmpje zelf dan, die hond jankt het uit. dit is niet meer gewoon een keer een klap geven omdat ie iets stouts heeft gedaan, die gast is gewoon aan het hijgen van de kook en het slaan...blij dat ie in coma is geslagen, of ben ik nu ook een facebook pauper?
Dit dus. Teveel doorgeslagen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:30 schreef Bestelbus het volgende:
[..]
tegenwoordig ben je blijkbaar al een facebook-tokkie als je ook maar een grijntje medelijden hebt met een verwond/geslagen/verminkt mens of dier.![]()
Er is hier niemand die zegt dat het ze niks doet om zoiets te horen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:50 schreef Qi1 het volgende:
Wat eigenlijk nog erger is dan tokkie-volk vind ik mensen die het niets doet om zoiets over een kind of een dier te lezen, horen of zien. Die extreem rationeel hun bek uit krijgen: "onderbuikjes die zich hier druk over maken. De rechter moet bepalen of ie een straf krijgt, en zo niet: dan helaas".
Onderbuikgevoel is niets mee. Dat hoor je in dit soort situaties zelfs juist enorm te hebben. Je moet je alleen inhouden en niet zelf zo'n teringlijer gaan staan opwachten. Dát is het verschil met Tokkies. Niet dat ze kwaad worden op een dierenmishandelaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |