abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 maart 2014 @ 03:19:46 #76
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_137645517
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 03:18 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hoe dan ook, proost hombre c_/
Gracías, a su salud tambien, compańero. :7
pi_137648814
Straks is ie weg voor we hem zien spartelen om z´n verdwenen gesprek met van Rey.
You wear your smile like it was going out of fashion...
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:31:28 #78
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137649080
De politieke dood aan hem. En ook aan zijn maatje opa opstelten.
Maar zal wel weer met een sissertje aflopen. Foei.

quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2014 02:42 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik hoop op

Dierenpoes 76 zetels
SP 16 zetels
GroenLinks 15 zetels
Piraten 7 zetels
SOPN 3 zetel
PSP 8 zetels
SGP 1 zetel
ChristenUnie 4 zetels
D66 7 zetels
CDA 3 zetels
VVD 1 zetel
PVV 0 zetels
PvdA 10 zetels
Iedereen vegetarisch en alle boeren failliet + de nog overgebleven industrie en logistieke sector die naar de maan gaat?

Niet verstandig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:34:07 #79
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_137649164
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:20 schreef Phlogi2013 het volgende:
Straks is ie weg voor we hem zien spartelen om z´n verdwenen gesprek met van Rey.
Spartelen? Er was gewoon toevallig eens storing op dat moment. Daar kan Fredje niks aan doen! :7
  woensdag 12 maart 2014 @ 14:31:59 #80
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137656905
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 02:24 schreef arjan1112 het volgende:
meh de partijen die de minste incidenten meemaken zijn de ChristenUnie en de sgp.

het komt bij alle partijen wel voor, bij pvda vvd en pvv het meest
die partijen ZIJN een indicent :')
  woensdag 12 maart 2014 @ 14:32:35 #81
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137656923
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:31 schreef Red_85 het volgende:
De politieke dood aan hem. En ook aan zijn maatje opa opstelten.
Maar zal wel weer met een sissertje aflopen. Foei.

[..]

Iedereen vegetarisch en alle boeren failliet + de nog overgebleven industrie en logistieke sector die naar de maan gaat?

Niet verstandig.
ha zie jou eens zweten _O-
  woensdag 12 maart 2014 @ 14:33:16 #82
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137656944
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2014 03:13 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Jenever kennen ze hier niet volgens mij, maar rum zou kunnen. Moet wel in de incheckbagage, want in je ruimbagage is zelfs tandpasta verboden (gaan je tanden rotten, maar zal de luchtvaartonderneming een zorg zijn natuurlijk).
Tecate bier kan ook nog en ik heb nog Shaler Kola mee uit Nicaragua, maar dat warmt niet echt op.
ze willen je enkel behoeden tegen fluor :Y
  woensdag 12 maart 2014 @ 14:51:46 #83
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137657465
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 14:32 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ha zie jou eens zweten _O-
Ik zie mij niet zweten hoor. Weet toch dat dit nooit waar zal worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 12 maart 2014 @ 16:13:21 #84
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137659884
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 14:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik zie mij niet zweten hoor. Weet toch dat dit nooit waar zal worden.
wat maak je je druk dan? :')
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:27:17 #85
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_137713938
Een plas, een glas....

Ongelooflijk dat die Opstelten iedere keer maar weer wegkomt met: 'u moet mij maar vertrouwen'.
Life is what you make it.
pi_137715320
Oké en nu? :')
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:46:05 #87
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137718021
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 21:37 schreef Tem het volgende:
Typisch zo'n VVD-banner onder Fredje :')

[ afbeelding ]
_O-
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 01:11:28 #88
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137720101
Ik heb ook een hekel aan de Teef als politicus maar als OvJ schijnt hij erg bekwaam te zijn geweest. Is dit nou trouwens echt zo opzienbarend? Het OM heeft al verklaard dat dit toentertijd niet illegaal was. Verbaast het iemand dat de staat wat louche dealtjes sluit met criminelen? Als je er 1 vooruithelpt maar tien mee kan aanpakken, waar kies je voor dan? Met moralistisch gezever kom je nergens in het aanpakken van grootschalige criminaliteit. Criminelen hebben namelijk een nogal andere mores met een eigen modus operandi.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 01:22:53 #89
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_137720266
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:52 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Zonder duidelijkheid over de totale deal is dit nieuws natuurlijk eigenlijk een journalistieke losse flodder.
De totale deal maakt geen flikker uit.
700k oid betaald en daarna mocht hij 6M houden. Gelden verkregen uit misdrijven.
Dat hij op vrije voeten bleef als hij zijn matties erbij naaide, ok. Dat is een deal.
Maar dat geld houden is gewoon witwassen.

En volgens de wet is dat witwassen. En daarnaast dus medewerking aan een misdrijf.
Hoop dat die klootzak 100jaar krijgt.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 01:40:33 #90
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_137720453
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 01:22 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

700k oid betaald en daarna mocht hij 6M houden. Gelden verkregen uit misdrijven.
Dat hij op vrije voeten bleef als hij zijn matties erbij naaide, ok. Dat is een deal.

En volgens de wet is dat witwassen. En daarnaast dus medewerking aan een misdrijf.
Dat geld houden behoorde dus kennelijk ook tot de deal.
pi_137721957
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 01:40 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Dat geld houden behoorde dus kennelijk ook tot de deal.
Maar sinds wanneer besluit Justitie over fiscale aangelegenheden?

Als iemand me dat wetsartikel kan tonen, graag.
pi_137721980
quote:

[..]

Nee.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_137721995
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 01:11 schreef Richestorags het volgende:
Ik heb ook een hekel aan de Teef als politicus maar als OvJ schijnt hij erg bekwaam te zijn geweest. Is dit nou trouwens echt zo opzienbarend? Het OM heeft al verklaard dat dit toentertijd niet illegaal was. Verbaast het iemand dat de staat wat louche dealtjes sluit met criminelen? Als je er 1 vooruithelpt maar tien mee kan aanpakken, waar kies je voor dan? Met moralistisch gezever kom je nergens in het aanpakken van grootschalige criminaliteit. Criminelen hebben namelijk een nogal andere mores met een eigen modus operandi.
http://nl.wikipedia.org/w(...)e_opsporingsmethoden
  vrijdag 14 maart 2014 @ 08:46:30 #94
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_137722081
quote:
Juist wel :D alleen met het totaalplaatje kun je inhoudelijk iets over de zaak zeggen. Anders kom je niet verder dan: 'Zo das echt veul!'
quote:
700k oid betaald en daarna mocht hij 6M houden.
Zoiets dus ja.
quote:
Gelden verkregen uit misdrijven.
Dat weet iedereen, maar weet je wat een goede rechtsstaat een goede rechtsstaat maakt? Dat je niet zonder dat het bewezen wordt aangepakt kan worden. O+ Daar ben ik heel blij mee! En deze meneer ook :')
quote:
Niet dus.
quote:
Niet dus.

Maar geeft niet. Je kent het hele plaatje niet :7 Waar gehakt wordt vallen spaanders enzulks.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_137722437
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 08:46 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Juist wel :D alleen met het totaalplaatje kun je inhoudelijk iets over de zaak zeggen. Anders kom je niet verder dan: 'Zo das echt veul!'

[..]

Zoiets dus ja.

[..]

Dat weet iedereen, maar weet je wat een goede rechtsstaat een goede rechtsstaat maakt? Dat je niet zonder dat het bewezen wordt aangepakt kan worden. O+ Daar ben ik heel blij mee! En deze meneer ook :')

[..]

Niet dus.

[..]

Niet dus.

Maar geeft niet. Je kent het hele plaatje niet :7 Waar gehakt wordt vallen spaanders enzulks.
Maar vertel eens, waar in het geheelplaatje beslist justitie op eigen houtje over belastingafdracht?

Wil het best geloven, maar dan kan iemand daar vast meer over vertellen. Een wetsartikel bv.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 09:17:04 #96
116015 SicSicSics
pi_137722494
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:13 schreef Phlogi2013 het volgende:
Maar vertel eens, waar in het geheelplaatje beslist justitie op eigen houtje over belastingafdracht?
Nergens; dat is de verantwoordelijkheid van de belastingdienst en van de aangever. Dus de persoon van wie het geld is. Zou ff lekker worden, als het OM belastingaangiftes ging controleren.

Tegenwoordig gelden er andere regels, in het kader van de pluk de criminelen wat makkelijker. Toen nog niet.
quote:
Wil het best geloven, maar dan kan iemand daar vast meer over vertellen. Een wetsartikel bv.
Ik hou er ook van als alles mij aangedragen wordt. O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_137722686
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:17 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nergens; dat is de verantwoordelijkheid van de belastingdienst en van de aangever. Dus de persoon van wie het geld is. Zou ff lekker worden, als het OM belastingaangiftes ging controleren.
Wanneer geheimhouding onderdeel van de deal is, besluit justitie dus effectief dat niemand aangifte zal doen. Maar evengoed dient er belasting te worden betaald. Bedingt justitie geheimhouding, dan zal justitie dat bedrag dus moeten aangeven bij de fiscus. Tenzij er een wet bestaat die dergelijke deals buiten de reguliere fiscale wetgeving plaatst.

quote:
Tegenwoordig gelden er andere regels, in het kader van de pluk de criminelen wat makkelijker. Toen nog niet.
Inkomsten zijn inkomsten. Toen ook. En als je inkomsten bekend zijn, was je toen ook verplicht belasting te betalen over die inkomsten. Of dacht je dat witwaspraktijken ook pas bestaan sinds de pluk-ze wetgeving?

quote:
Ik hou er ook van als alles mij aangedragen wordt. O+
Jij beweert te weten hoe het zit vriend... Dus vertel maar.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 09:39:35 #98
116015 SicSicSics
pi_137722969
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:27 schreef Phlogi2013 het volgende:
Wanneer geheimhouding onderdeel van de deal is, besluit justitie dus effectief dat niemand aangifte zal doen. Maar evengoed dient er belasting te worden betaald. Bedingt justitie geheimhouding, dan zal justitie dat bedrag dus moeten aangeven bij de fiscus. Tenzij er een wet bestaat die dergelijke deals buiten de reguliere fiscale wetgeving plaatst.
Justitie besluit geen informatie door te geven, niet dat H geen aangifte gaat doen. Er was overigens helemaal niet zeker of a. het geld crimineel verkregen was en b. of H wel belastingplichtig was in Nederland.

Waarom moet justitie dat bedrag aangeven als ze geheimhouding hebben afgesproken?
quote:
Inkomsten zijn inkomsten. Toen ook. En als je inkomsten bekend zijn, was je toen ook verplicht belasting te betalen over die inkomsten. Of dacht je dat witwaspraktijken ook pas bestaan sinds de pluk-ze wetgeving?
De term Witwassen bestaat sinds Al Capone zijn inkomsten via de wasserettes 'legaal' probeerde te maken. O+ De praktijk zal wel net zo lang bestaan als dat er belasting geheven wordt.

Justitie is/ was niet verantwoordelijk voor belastingheffing. Ze hadden dus kennelijk de ruimte om dit zo af te spreken.
quote:
Jij beweert te weten hoe het zit vriend... Dus vertel maar.
Nergens! :D
Fine, fuck you then!
pi_137723171
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:39 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Justitie besluit geen informatie door te geven, niet dat H geen aangifte gaat doen. Er was overigens helemaal niet zeker of a. het geld crimineel verkregen was en b. of H wel belastingplichtig was in Nederland.

Waarom moet justitie dat bedrag aangeven als ze geheimhouding hebben afgesproken?
Ik denk dat als justitie geheimhouding bedingt, aangifte bij de fiscus daar ook bijhoort eigenlijk. Het is geen detail dat in alle haast even vergeten wordt.

quote:
De term Witwassen bestaat sinds Al Capone zijn inkomsten via de wasserettes 'legaal' probeerde te maken. O+ De praktijk zal wel net zo lang bestaan als dat er belasting geheven wordt.
Wat heeft de pluk-ze wetgeving er dan mee te maken ;)

quote:
Justitie is/ was niet verantwoordelijk voor belastingheffing. Ze hadden dus kennelijk de ruimte om dit zo af te spreken.
Dat ze die ruimte hebben genomen moge duidelijk zijn. Dat betekent nog niet dat het klopt. Overheden verwarren zichzelf wel vaker met enige wetgevende danwel rechtsprekende macht.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 10:02:51 #100
116015 SicSicSics
pi_137723599
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:48 schreef Phlogi2013 het volgende:
Ik denk dat als justitie geheimhouding bedingt, aangifte bij de fiscus daar ook bijhoort eigenlijk. Het is geen detail dat in alle haast even vergeten wordt.
Zover ik begrijp; is dat nu ook het geval. Toen deze deal gemaakt werd echter, is strikte geheimhouding afgesproken o.a. (juist?) tegenover de belastingdienst. Dus het was onderdeel van de deal om het niet te vertellen, het hoort er dus expliciet niet bij.
quote:
Wat heeft de pluk-ze wetgeving er dan mee te maken ;)
Voor zover ik heb begrepen was er nog niet zo'n wet toen Teeven deze afspraken maakte. Dus de nauwe samenwerking met de belasting was er nog niet. Dus er konden dit soort deals gesloten worden. (Hoe discutabel ook.)
quote:
Dat ze die ruimte hebben genomen moge duidelijk zijn. Dat betekent nog niet dat het klopt. Overheden verwarren zichzelf wel vaker met enige wetgevende danwel rechtsprekende macht.
Volgens mij zijn alle keffertjes weer redelijk in hun hok en worden er geen vervolgstappen genomen. Goed, ze hebben hun doel (reputatieschade en discussie tijdens verkiezingstijd) weer bereikt, maar als het echt allemaal zo schokkend en illegaal was geweest dan zat er nog wel een staartje aan. :)
Fine, fuck you then!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')