Maar dat bestaat toch welquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:57 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Van mij wel, maar ze luistert toch al nooit. Ze zouden is een gehoorzaamheidstraining voor katten moeten ontwikkelen.
Ik vind het serieus gewoon echt debiel. Iedere DA krijgt dit als lesstof en als bijscholing en dan presteren ze het nog om NSAID naast een cortico te geven? Slordig dekt de lading wmb niet eens.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:37 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Dat soort dingen snap ik ook niet hoor... Zij mag inderdaad liever geen NSAIDs (soort pijnstiller) hebben samen met prednisolon. Waarschijnlijk heeft zij Metacam injectie gehad.
Ik denk dat je nu goed met je dierenarts moet overleggen hoe het nu verder qua medicatie. Amie heeft toch pijnstilling nodig, lijkt mij. En zij denken dat pijn toch door de blaasontsteking komt en niet door trauma?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
De dierenarts die me hielp was van oorsprong afrikaans, opzich sprak ze NL, maar wel moeizaam dus misschien begreep ze me niet. Hoe dan ook, toen de fout werd ontdekt hebben ze gebeld, dat vind ik dan wel weer netjes.quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik vind het serieus gewoon echt debiel. Iedere DA krijgt dit als lesstof en als bijscholing en dan presteren ze het nog om NSAID naast een cortico te geven? Slordig dekt de lading wmb niet eens.
Gemiddeld werkt het 24 uur, dus bij ene kat zou het iets sneller uitgewerkt zijn, bij andere wat langer. En het is niet zo dat de kat 23 uur na de injectie geen pijn voelt en 24 uur na de injectie plotseling wel pijn. Je moet gewoon kijken hoe zij vanavond is.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:09 schreef silliegirl het volgende:
DDA, weet jij of die metacam injecties 24 uur werkzaam zijn en de werking dan afneemt of is het volledig uitgewerkt na 24 uur?
Nou, die pijnstiller is geen wondermiddel hoor. Natuurlijk helpt het wel tegen de pijn, maar het is geen morfine of zoquote:Poezekind voelt zich kennelijk een stuk beter dan gisteravond, ze loopt rond, heeft van alles gegeten en was oprecht blij weer thuis te zijn. Kan ik al juichen, of kan het zijn dat de pijnstiller nog werkt en ze straks alsnog terugzakt?
quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:39 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Hallo
Ik heb een vraagje! Als mijn hond op de vloer ligt, en ik loop bij hem langs (met een goede halve meter ruimte) en dan staat hij zo maar op. Terwijl hij gewoon kan blijven liggen. Is dit omdat hij nieuwschierig is wat ik ga doen? Of is er wat anders aan de hand?HalloSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bedoel je dat hij jou dan gaat volgen? Het is een heel normaal hondengedrag. Honden zijn groepsdieren, dus het is logisch dat de hond je wil volgen als je langs komt. Misschien weet jij een betere slaapplek of ga je voor je hond prooi vangen worst uit de koelkast halen.
Als de hond schrikt en wegloopt als jij in de buurt komt, dan heb je of heel gevoelig hondje en jij komt in zijn persoonlijke ruimte. Of is er iets mis in jullie hond/baas relatie en moet je eraan werken.
Je fout toegeven is inderdaad wel netjes!quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:35 schreef silliegirl het volgende:
[..]
De dierenarts die me hielp was van oorsprong afrikaans, opzich sprak ze NL, maar wel moeizaam dus misschien begreep ze me niet. Hoe dan ook, toen de fout werd ontdekt hebben ze gebeld, dat vind ik dan wel weer netjes.
Klinkt goed! Ik hoop dat het helemaal goed komt met je poezenkindquote:Ik durf inmiddels voorzichtig te juichen, poes speelt weer met haar balletje, komt aaitjes en knuffels halen, gaat weer op de bak en ze eet weer prima! Denk dat de pijnstilling nu toch wel uitgewerkt is..
Het hoeft niet per se iets mis met het gebit te zijn, als is het verstandig om dat ook na te laten kijken. Het kan ook een vernauwde traanafvoer zijn, bv aangeboren, of Heino heeft ooit een infectie meegemaakt. Gewoon goed het oogje en het gebitje na laten kijken.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:50 schreef valentijn101 het volgende:
Hallo Bea
Ik ga morgen even bij mij DA langs maar ik wil ook graag even jou raadplegen.
Mijn chinchilla bijoux (aka Heino) heeft af en toe last van een tranend oogje.
Ik heb niet het idee dat er iets in zit. Er zit ook geen pus in.
Dus ik denk aan een doorgroeiende tandwortel.
Maar zou ze dan niet constant last moeten hebben? Ze heeft het af en toe en het is na 1 of 2 dagen weer weg.
Ze eet en drinkt goed, heeft een perfect verzorgde vacht en is vrolijk en onderzoekend. Ruikt lekker fris, heeft mooie keuteltjes. heb dus niet het idee dat ze pijn heeft. (Maar ik heb haar dan ook nog niet zo lang)
[ afbeelding ]
Zijn er andere oorzaken behalve doorgroeiende wortels die dit kunnen verklaren?
Ik heb gisteren contact opgenomen met de vorige eigenaar, ze maakte het oogje gewoon schoon met afgekookt water en dan ging het weer over. Of ze verdere ziekte of infecties in het verleden heeft gehad weet ik niet. (Kan ik natuurlijk wel navragen, ik stuur ze af en toe een foto om ze op de hoogte te houden van de dames)quote:Op vrijdag 28 maart 2014 08:36 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Het hoeft niet per se iets mis met het gebit te zijn, als is het verstandig om dat ook na te laten kijken. Het kan ook een vernauwde traanafvoer zijn, bv aangeboren, of Heino heeft ooit een infectie meegemaakt. Gewoon goed het oogje en het gebitje na laten kijken.
Dan nog, die fout had niet gemaakt MOETEN worden.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:35 schreef silliegirl het volgende:
[..]
De dierenarts die me hielp was van oorsprong afrikaans, opzich sprak ze NL, maar wel moeizaam dus misschien begreep ze me niet. Hoe dan ook, toen de fout werd ontdekt hebben ze gebeld, dat vind ik dan wel weer netjes.
Je kan een kat niet gelijk drastisch laten afvallen, zij kunnen niet tegen het vasten! (dan kan de kat problemen met zijn lever krijgen). Je moet beginnen met 10% minder energie per dag, dus 10% per dag minder oud voer. Of inderdaad light voer gebruiken. Je moet naar metaboliseerbare energie van het voer kijken. Gemiddelde poezenvoer bevat ongeveer 4000 mJ/ kg voer. Goed light voer moet onder 3300 mJ/kg voer zitten. Ik ken Smilla niet, dus geen idee hoeveel daar inzit...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 00:32 schreef maryen65 het volgende:
DDA ik heb een veel te dikke kater (12 jaar oud, ong 8 kilo) en hij moet echt op dieet. Ik zie dat hij er last van begint te krijgen. Nu heb ik light brokken gekocht van Smilla en hoor ik van iemand anders dat ik hem beter natvoer kan geven. Maar hoeveel gram mag hij dan hebben op een dag? En verdeel ik het over 2 porties of geef ik hem 1. Hij is gewend om de hele dag te eten heb er altijd brokken staan.
Tja, bij een kat /hond kan je het onder narcose uitspoelen/vergroten, bij een chin zou ik dat niet zo snel doen, gezien het geen levensbedreigende aandoening is en narcoserisico nogal groot is. Dus dan zou je waarschijnlijk het gewoon moeten blijven schoonhouden.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 08:44 schreef valentijn101 het volgende:
Oeps, vergeten te vragen. Stel het is een vernauwde traanafvoer. Wat moet ik dan verwachten kwa behandeling?
Ahh, oke. Schoonhouden is geen probleem. De andere dames helpen me daarbijquote:Op vrijdag 28 maart 2014 08:48 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Tja, bij een kat /hond kan je het onder narcose uitspoelen/vergroten, bij een chin zou ik dat niet zo snel doen, gezien het geen levensbedreigende aandoening is en narcoserisico nogal groot is. Dus dan zou je waarschijnlijk het gewoon moeten blijven schoonhouden.
Maar eerst goed na laten kijken of er niet iets anders aan de hand is.
Soms volgt hij me ja, maar soms staat 'ie ook op en ploft ie op z'n kussen. Als ik dan vlak bij z'n kussen loop is er niks aan de handquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:48 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hallo![]()
Bedoel je dat hij jou dan gaat volgen? Het is een heel normaal hondengedrag. Honden zijn groepsdieren, dus het is logisch dat de hond je wil volgen als je langs komt. Misschien weet jij een betere slaapplek of ga je voor je hond prooi vangen worst uit de koelkast halen.
Als de hond schrikt en wegloopt als jij in de buurt komt, dan heb je of heel gevoelig hondje en jij komt in zijn persoonlijke ruimte. Of is er iets mis in jullie hond/baas relatie en moet je eraan werken.
Very charmingquote:
Kansen zeggen iets over de populatie in het geheel, maar niet zo veel over de individuele kat. Gemiddeld heeft een poezendame met overgewicht en van middelbare leeftijd de meeste kans op leververvetting, maar het betekent niet dat slanke gezonden poezenheer het niet kan krijgen. Leververvetting ontstaat omdat het lichaam van de kat zijn eigen vet gaat mobiliseren en het verkeerd opslaan in de lever (een foutje in het ontwerp, degene die katten gebouwd heeft, heeft daar niet goed over nagedachtquote:Deze gorgeous mofo moet er ook aan geloven, blaasgruis.
Hij is van mijn tante en deed vroeger al moeilijk over vers omdat het immers een kat is. Ik heb tegen mijn tante gezegd dat de beste optie mij lijkt dat ze het toch weer eens moet gaan proberen.
Hoe serieus is levervetting? De kans erop bedoel ik dan.
Het is een kat he, geen hond.quote:MIjn kat wilde eerst ook niet, likte alleen een beetje van mijn vinger. Ik heb toen drie keer een kwartier op dag 1 dat voer aangeboden zonder succes maar de volgende dag was het raak. Vrat sindsdien alsof hij nog nooit zoiets lekkers heeft gehad.
Ik vrees dat het bij Ace wat langer gaat duren, thoughMaar ja, als je hem dan steeds toch maar ander voer geeft ivm levervetting krijgt ie ook niet de klik van *ho, ik moet dit eten want ik heb honger*
Wat je kan proberen is het verse vlees even in de magnetron verwarmen dat het handwarm wordt. Dus niet koken maar even een normale prooi-dier temperatuur bereiken (40 graden). Dan komen ook lekkere geuren vrij, vindt de kat vast en zeker lekkerder. Ja, het vergt meer tijd en voorbereiding, maar het poezenkind is geen Labrador dat een half kilo nog bevroren KVV zo hap slik weg naar binnen kan werken.quote:Stel dat ie elke dag een superklein beetje eet, moet je dan ook al bang worden voor levervetting?
Ach, wat erg voor jullie!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:27 schreef SaskiaR het volgende:
Twee van onze katten waren onlangs ziek, de ene is overleden, de andere is weer beter geworden.
Beide hadden ze bloederige diarree, niet meer kunnen lopen, trillen, uiteindelijk raakte de ene buiten kennis en overleed.
De dierenarts wist niet wat het was, maar dacht dat het geen kattenziekte was. Hij heeft wel injecties gegeven (welke weet ik niet precies), maar bij de ene hielp het dus niet.
Wat zou dit kunnen zijn?
Klinkt heel normaal hoor. Ik zou niet direct naar de hondenpsycholoog gaan met deze klachten.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:35 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Soms volgt hij me ja, maar soms staat 'ie ook op en ploft ie op z'n kussen. Als ik dan vlak bij z'n kussen loop is er niks aan de hand
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |