abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 25 maart 2014 @ 07:36:15 #151
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_138145554
quote:
14s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:41 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat maakt het des te gekker, want zelfs al zou de hele code niet draaien, zou er op zijn minst een < moeten staat :P
Kortom, probleem is niet de code maar het hele bestand wordt niet aangeroepen.

[..]

Hoe kun je in hemelsnaam niet zien wat daar mis mee is? Zit je zonder syntax highlighting te werken ofzo? heb je error_reporting en alles uit staan?
Denkt de browser niet dat het een HTML tag is en showt ie em daarom niet? Of is er ook in de source niets te zien?
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  † In Memoriam † dinsdag 25 maart 2014 @ 07:59:42 #152
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_138145730
quote:
14s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:41 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]
Hoe kun je in hemelsnaam niet zien wat daar mis mee is? Zit je zonder syntax highlighting te werken ofzo? heb je error_reporting en alles uit staan?
Het is een bedrijf dat papier doet. Linkjes naar de 'nieuwe site' staan in de voorbeeldcode. Dat zulke archaïsche bedrijven weinig van het grote boze internet snappen verbaast mij weinig.

Of het is gewoon nephew art. "Ik kan wordpress installeren, dus ik ben programmeur." :D
Carpe Libertatem
  dinsdag 25 maart 2014 @ 08:36:56 #153
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_138146130
quote:
19s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:03 schreef TwenteFC het volgende:
Ik zou willen dat de baas er hier ook zo overdacht, maar helaas is devven niet onze core business en het enige waar hij omgeeft is dat zijn wensenlijstjes zo vlot mogelijk weggewerkt zijn.
Het kost m'n baas meer om het niet te testen, dan om het wel te testen... Dan is de keuze snel gemaakt.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:54:58 #154
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_138149174
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 08:36 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Het kost m'n baas meer om het niet te testen, dan om het wel te testen... Dan is de keuze snel gemaakt.
Das wel heel erg korte termijn denken...
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht &gt;:)
  dinsdag 25 maart 2014 @ 13:55:44 #155
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_138154357
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:54 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Das wel heel erg korte termijn denken...
Why?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:25:47 #156
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_138155325
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:55 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Why?
Het kost toch altijd meer geld om verderop in het proces dingen te fixen dan voordat je software naar klant/publiek doorzet. Ik weet verder niet in welke tak jij precies werkzaam bent, maar das toch wel redelijk algemeen?
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht &gt;:)
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:24:16 #157
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_138157032
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:25 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Het kost toch altijd meer geld om verderop in het proces dingen te fixen dan voordat je software naar klant/publiek doorzet. Ik weet verder niet in welke tak jij precies werkzaam bent, maar das toch wel redelijk algemeen?
Dat kan je dus voorkomen met TDD. Door je spullen daar al gelijk goed op te bouwen kost het je later veel minder tijd om rare bugs op te lossen. Omdat je alle losse componenten getest heb hoe je alleen maar het component wat voor het probleem zorgt te debuggen.
phluphy for president!
pi_138163246
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 08:36 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Het kost m'n baas meer om het niet te testen, dan om het wel te testen... Dan is de keuze snel gemaakt.
Het grootste gedeelte hangt nog in elkaar met een index bestand waar staat "include "$_GET['pagina']".include.php"

:')

En nog erger is paginas met meerdere niveaus die dan bijv.

400.include.php heet

daar staat dan in

1
2
3
4
5
6
7
if(isset($_POST)){
include "400_opslaan.inc.php"
}else if($_GET['actie'] == 'blaa'){
include "400_blaa.include.php
}else{
include "400_formulier.include.php
}

Kan wel janken soms. Helemaal met variabelen die nergens gedefinieerd worden en dat je gewoon 5 minuten kwijt bent aan het zoeken van die variabele wat dan een hidden post veld is.

Goffedomme.
pi_138163785
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:24 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Dat kan je dus voorkomen met TDD. Door je spullen daar al gelijk goed op te bouwen kost het je later veel minder tijd om rare bugs op te lossen. Omdat je alle losse componenten getest heb hoe je alleen maar het component wat voor het probleem zorgt te debuggen.
Dan zou empirisch bewijs dit ook weerspiegelen in termen van productiviteit; er is geen consistente lijn te trekken door empirisch bewijs wat dat betreft. Zeer zeker niet in een industrial setting, waar de trend lijkt dat het productiviteit negatief beinvloedt.

Zelfs, tegen de verwachtingen in, heeft het geen consistent effect op de interne kwaliteit van code. Vooral coupling en cohesie lijden eronder (complexiteit [McCabe's] wordt dan weer wel vaak beter, maar ik vind de hele meting van complexiteit zo enorm nietszeggend, fungeert een beetje als surrogaat van LOC).
  dinsdag 25 maart 2014 @ 21:36:03 #160
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_138172297
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:25 schreef Sitethief het volgende:
Het kost toch altijd meer geld om verderop in het proces dingen te fixen dan voordat je software naar klant/publiek doorzet. Ik weet verder niet in welke tak jij precies werkzaam bent, maar das toch wel redelijk algemeen?
Lees goed wat er staat: Het kost meer geld om het *niet* te testen, dan om het wel te testen. Maw, zonder tests kost het mijn baas geld en met tests niet. Of minder.

Verder is het niet helemaal waar wat je zegt, maar deel ik die mening wel, al ben ik nu eea aan het lezen dat wat anders zegt, onder meer door meer testdriven development te doen.


In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_138174082
Ben alles behalve een pro in TDD maar ik geloof ook wel dat het op de lange termijn zorgt voor code die veel beter te managen is.

En het is sowieso niet verkeerd om vooraf door middel van tests je functionaliteit af te bakenen.

:P Essentieel lijkt me wel dat je tests ook van een behoorlijk niveau zijn en dat je het ook consistent doorvoert, merk dat ik hier zelf ook wel eens "fouten" in maak. Dat ik onderdelen niet of slecht test.
pi_138180112
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:36 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Lees goed wat er staat: Het kost meer geld om het *niet* te testen, dan om het wel te testen. Maw, zonder tests kost het mijn baas geld en met tests niet. Of minder.

Verder is het niet helemaal waar wat je zegt, maar deel ik die mening wel, al ben ik nu eea aan het lezen dat wat anders zegt, onder meer door meer testdriven development te doen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hoe geldt die curve niet voor iemand die niet z'n tests van tevoren schrijft, maar direct na het implementeren van z'n methode? Of tijdens het schrijven van z'n methode? En heb je empirisch bewijs die de bewering dat TDD kostenefficiënt is steunt?

En evenzo de vraag; waarom zou het niet even goed duurder zijn om na je tests de implementaties te schrijven? Je draait twee dingen om qua volgorde, maar wat heeft dat met kosten te maken?

Uit een systematische review:
quote:
The available evidence from the trials suggests that TDD does not have a consistent effect on
productivity. The evidence from controlled experiments suggests an improvement in
productivity when TDD is used. However, the pilot studies provide mixed evidence, some in
favor of and others against TDD. In the industrial studies, the evidence suggests that TDD yields
worse productivity. Even when considering only the more rigorous studies (L2 and L3), the
evidence is equally split for and against a positive effect on productivity. Table 12-5 classifies
the trials according to effects on productivity.


[ Bericht 7% gewijzigd door Diabox op 26-03-2014 01:02:51 ]
  woensdag 26 maart 2014 @ 07:39:14 #163
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_138182503
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:17 schreef Diabox het volgende:

[..]

En hoe geldt die curve niet voor iemand die niet z'n tests van tevoren schrijft, maar direct na het implementeren van z'n methode? Of tijdens het schrijven van z'n methode? En heb je empirisch bewijs die de bewering dat TDD kostenefficiënt is steunt?

En evenzo de vraag; waarom zou het niet even goed duurder zijn om na je tests de implementaties te schrijven? Je draait twee dingen om qua volgorde, maar wat heeft dat met kosten te maken?

Uit een systematische review:

[..]

Of je voor of na je implementatie tests schrijft boeit me niet. Zolang je ze maar schrijft. En het gaat hier over de kosten van verandering die niet een stijle curve omhoog hebben. Dus het dogma: 'veranderingen laat in het proces kosten veel geld' wordt hiermee van tafel geveegd. Het gaat hierbij niet om, vooraf of achteraf tests schrijven, beide varainten hebben voordelen. Ik doe zelf soms tests schrijven en dan coden of achteraf schrijven. Ligt eraan wat ik aan het doen ben.

Ik ben er wel van overtuigd dat zonder tests te maken de kosten van changes omhoog schieten.

Wat is overigens de definitie van productiviteit in die onderzoeken?

[ Bericht 2% gewijzigd door slacker_nl op 26-03-2014 08:01:40 ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_138197249
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 07:39 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Of je voor of na je implementatie tests schrijft boeit me niet. Zolang je ze maar schrijft. En het gaat hier over de kosten van verandering die niet een stijle curve omhoog hebben. Dus het dogma: 'veranderingen laat in het proces kosten veel geld' wordt hiermee van tafel geveegd. Het gaat hierbij niet om, vooraf of achteraf tests schrijven, beide varainten hebben voordelen. Ik doe zelf soms tests schrijven en dan coden of achteraf schrijven. Ligt eraan wat ik aan het doen ben.

Ik ben er wel van overtuigd dat zonder tests te maken de kosten van changes omhoog schieten.
Ah, ja dat je tests wilt schrijven kan ik het niet meer dan eens mee zijn (zeer zeker vanuit een developer perspectief). Dacht meer dat je TDD schaalde boven andere methodieken waarbij werd getest, maar nu begrijp ik je beter.

quote:
Wat is overigens de definitie van productiviteit in die onderzoeken?
Variabel, zitten er volgens mij meerdere tussen die ook LOC/u mee beschouwen :')
pi_138225785
Iemand ervaring met php-opencloud? https://github.com/rackspace/php-opencloud
Voor interactie met object stores, heb namelijk half succes en half niet maar er is zo weinig over te vinden, en namespaces etc is nog wat ingewikkeld voor mij :(

Verbinding maken lukt, containers opvragen lukt, containers aanmaken lukt.
Maar service lijst (catalog) opvragen gaat fout.


Account gegevens natuurlijk verwijderd.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php

require_once "vendor/autoload.php";

use 
OpenCloud\OpenStack;
$client = new OpenStack('', array(
    
'username' => "",
    
'password' => "",
    
'tenantName' => ""
));
$client->authenticate();


echo 
'<pre>';
$catalog $client->getCatalog();
// Return a list of OpenCloud\Common\Service\CatalogItem objects
foreach ($catalog->getItems() as $catalogItem) {

    
$name $catalogItem->getName();
    
$type $catalogItem->getType();

    if (
$name == 'cloudServersOpenStack' && $type == 'compute') {
        break;
    }

    
// Array of OpenCloud\Common\Service\Endpoint objects
    
$endpoints $catalogItem->getEndpoints();
    foreach (
$endpoints as $endpoint) {
        
print_r($endpoint);
        if (
$endpoint->getRegion() == 'NL') {
            echo 
$endpoint->getPublicUrl();
        }
    }
}
1
2
3
4
5
6
7
8
9
stdClass Object
(
    [adminURL] => https://compute.stack.cloudvps.com/v2/OBJSTOREKEY
    [region] => NL
    [internalURL] => https://compute.stack.cloudvps.com/v2/OBJSTOREKEY
    [publicURL] => https://compute.stack.cloudvps.com/v2/OBJSTOREKEY
)

Fatal error: Call to undefined method stdClass::getRegion() in /var/www/objStore/catalog.php on line 30

Zoals je ziet kan hij de functon getRegion niet vinden, die zit ergens in autoloaded classes.

Maar dit is de eerste keer dat ik met een paket met autoloader werk en waar de vendor map dmv composer is geinstalleerd.

Vendor map is dan wel verplaats vanuit de root, maar lijkt mij geen probleem

[ Bericht 42% gewijzigd door Darkomen op 27-03-2014 16:14:22 ]
  zondag 30 maart 2014 @ 13:12:03 #166
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_138324527
Ik zit met de volgende structuur:

Een tabel met categorieën
Een linktabel, die product_id - categorie_id koppels bevat
Een productentabel

Hoe kan ik nu alle categorieën die bijvoorbeeld meer dan 2 producten met een bepaalde eigenschap bevatten, ophalen? Ik zit redelijk vast. :P
Smile like you mean it
www.wefut.com
  zondag 30 maart 2014 @ 13:13:17 #167
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_138324548
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 13:12 schreef Reemi het volgende:
Ik zit met de volgende structuur:

Een tabel met categorieën
Een linktabel, die product_id - categorie_id koppels bevat
Een productentabel

Hoe kan ik nu alle categorieën die bijvoorbeeld meer dan 2 producten met een bepaalde eigenschap bevatten, ophalen? Ik zit redelijk vast. :P
Wat heb je geprobeerd?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 30 maart 2014 @ 13:14:24 #168
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_138324572
quote:
14s.gif Op zondag 30 maart 2014 13:13 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Wat heb je geprobeerd?
- Subquery, maar dat vindt mijn server niet erg leuk.
- Een dubbele JOIN met GROUP BY, werkt, maar ik vermoed dat dat niet de meest efficiënte oplossing is.
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_138326514
nvm
Just say hi!
  zondag 30 maart 2014 @ 20:57:44 #170
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_138339298
Iemand die mij uit de brand kan helpen.Toen ik mijn Wordpress website had opgezet een aantal jaar geleden werd automatisch bij elke pagina "| website naam" toegevoegd achter elke pagina titel.Nu wil ik dit weer realiseren, met uitzondering van de homepage.De code die ik nu heb is als volgt:1

1<title><?php if (is_home () ) { bloginfo('name'); } elseif ( is_category() ) { single_cat_title(); echo ' - ' ; bloginfo('name'); } elseif (is_single() ) { single_post_title(); } elseif (is_page() ) { single_post_title(); } elseif ( is_404() ) { echo 'Pagina niet gevonden'; } else { wp_title('',true); } ?></title>

Waar voeg ik de statische titel toe....?
pi_138340436
...En dan zijn er nog steeds mensen die beweren dat wordpress-templates zo makkelijk zijn.
  zondag 30 maart 2014 @ 21:47:33 #172
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_138342079
Probleem is al opgelost, heb het via een plugin geregeld.
pi_138353102
quote:
19s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:03 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Ik zou willen dat de baas er hier ook zo overdacht, maar helaas is devven niet onze core business en het enige waar hij omgeeft is dat zijn wensenlijstjes zo vlot mogelijk weggewerkt zijn.

We hebben zelfs meer dan een jaar lang moeten zeuren een acceptatieserver, wtf 8)7

:) Gelukkig mijn meeste persoonlijke projectjes wel netjes getest, voor een groot deel.

PHPSpec FTW. _O_
Dus eigenlijk wil hij wil dat je gaat testen, maar moet je het hem niet direct vertellen. Als er vaak aanpassingen in bestaande code gedaan worden, maken unit tests het leven makkelijker en kun je sneller opleveren.
pi_138369911
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 07:44 schreef Light het volgende:

[..]

Dus eigenlijk wil hij wil dat je gaat testen, maar moet je het hem niet direct vertellen. Als er vaak aanpassingen in bestaande code gedaan worden, maken unit tests het leven makkelijker en kun je sneller opleveren.
Probleem is natuurlijk wel dat we met een bak ontestbare code zitten, dat moet worden gerefactored.
  maandag 31 maart 2014 @ 18:04:48 #175
272287 henrivo
Tikt tegen jassies
pi_138370048
Iemand ervaring met Symfony2 i.c.m. CCDNForumForumBundle? Ik installeer telkens eerst FOSUserBundle, so far so good. Dan require ik "codeconsortium/ccdn-forum-bundle": "dev-master" in de composer.json en update, daarna zet ik

new Knp\Bundle\PaginatorBundle\KnpPaginatorBundle(),
new CCDNForum\ForumBundle\CCDNForumForumBundle(),

in de bundle-array en zet ik

CCDNForumForumBundle:
resource: "@CCDNForumForumBundle/Resources/config/routing.yml" in routing.yml zoals allemaal is aangegeven in de docs. Maar, nu komt het,

Van stap 4 snap ik geen sodemieter :o

# app/config/config.yml
# Doctrine Configuration
doctrine:
orm:
default_entity_manager: default
auto_generate_proxy_classes: "%kernel.debug%"
resolve_target_entities:
Symfony\Component\Security\Core\User\UserInterface: Acme\YourUserBundle\Entity\User
entity_managers:
default:
mappings:
CCDNForumForumBundle:
mapping: true
type: yml
dir: "Resources/config/doctrine"
alias: ~
prefix: CCDNForum\ForumBundle\Entity
is_bundle: true

Moet ik dan het hele doctrine-gedeelte vervangen in app/config/config.yml? Moet ik het ernaast plaatsen? Snap er geen sikkepit van -O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')