Zoiets?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:41 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik snap je even niet. Zou je dat kunnen uitleggen/verwerken in een Excel?
Ja, eigenlijk exact dat. Heb het even getweaked, maar werkt nu zoals ik het wil. Ik wilde het eigenlijk per tabelregel, dat is wat het wordt (Een tabel), op een regel. Maar de software herkent de <br /> in de regel niet.quote:Op woensdag 25 juni 2014 01:32 schreef qu63 het volgende:
[..]
Zoiets?
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-M6EMG6XDOOMB.xlsx
Ik vraag me alleen af hoe je HTML-editor omgaat met een copy-paste vanuit Excel. Grote kans dat de tabs meegenomen worden en dan kan je alles alsnog aan gaan passen..
Probeer INDEX.quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:48 schreef einschtein het volgende:
Yoo, volgende vraag.
Momenteel heb ik 2 tabs. 1 met een lijst, kolom A. In de tweede tab heb ik in kolom informatie uit tab 1 nodig. Probleem is dat in tabblad 1 alles achter elkaar staat, A1, A2, A3 enzovoorts.
Die informatie heb ik in tabblad 2 nodig, alleen niet in achtereen volgende rijen. In A6 op tabblad 2 heb ik A1 van tabblad 1 nodig. En op A6 van tab2 pas info van A2 van tab1. En op A9 weer info uit A3 van tab1. Dus steeds 2 er tussen.
Het simpele doortrekken werkt niet zoals ik het wil. Is het uberhaupt mogelijk, datgene wat ik wil?
quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:48 schreef einschtein het volgende:
Yoo, volgende vraag.
Momenteel heb ik 2 tabs. 1 met een lijst, kolom A. In de tweede tab heb ik in kolom informatie uit tab 1 nodig. Probleem is dat in tabblad 1 alles achter elkaar staat, A1, A2, A3 enzovoorts.
Die informatie heb ik in tabblad 2 nodig, alleen niet in achtereen volgende rijen. In A6 op tabblad 2 heb ik A1 van tabblad 1 nodig. En op A6 van tab2 pas info van A2 van tab1. En op A9 weer info uit A3 van tab1. Dus steeds 2 er tussen.
Het simpele doortrekken werkt niet zoals ik het wil. Is het uberhaupt mogelijk, datgene wat ik wil?
Dat, en combineren met RIJ() gedeeld door 3quote:
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:23 schreef Stickers het volgende:
Ik heb ook eens een vraagje![]()
Ik heb zo'n paar honderd bestanden met elk twee userforms. Hoe kan ik van deze userforms bijvoorbeeld een add-in maken die maar op één plek updates nodig heeft? De userforms zijn overigens afhankelijk van elkaar.
Een alternatief waar ik aan dacht kan zijn dat ik de huidige userforms verwijder en opnieuw importeer, alleen werkt de code niet die ik heb:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | Private Sub updateForm() Dim SourceWb As Workbook Dim DestinationWB As Workbook Set SourceWb = Workbooks("Testforms.xls") Set DestinationWB = Workbooks(rapp) 'verwijderen huidige formulieren DestinationWB.VBProject.VBComponents.Remove "Userform1.frm" DestinationWB.VBProject.VBComponents.Remove "Userform2.frm" 'opnieuw importeren SourceWb.VBProject.VBComponents("Userform1").Export "Userform1.frm" DestinationWB.VBProject.VBComponents.Import "Userform1.frm" SourceWb.VBProject.VBComponents("Userform2").Export "Userform2.frm" DestinationWB.VBProject.VBComponents.Import "Userform2.frm" End Sub |
Een addin maken kan altijd en daar is legio uitleg over. De vraag is meer wat je met de addin doen wilt. Over dat afhankelijkheid van elkaar bv ik snap niet wat daarmee bedoeld wordtquote:
Ik ging er vanuit dat je per module of userform één add-in nodig hebt. Het ene userform opent de andere, vandaar. Dat is dus niet het geval. De add-in is inmiddels gemaakt.quote:Op donderdag 26 juni 2014 08:16 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Een addin maken kan altijd en daar is legio uitleg over. De vraag is meer wat je met de addin doen wilt. Over dat afhankelijkheid van elkaar bv ik snap niet wat daarmee bedoeld wordt
1 2 3 4 5 | Userform.XLAM naar de map invoegtoepassingen voor stickers kopiëren? Ja/Nee/Annuleren Er bestaat in deze locatie al een bestand met de naam userform.xlam. Wilt u dit bestand vervangen? Ja/Nee |
Er stan nu 3 soorten notaties in kolom A (A2, A3-A9 en A10-A15). Zijn dat de enige opties?quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:24 schreef DIlic het volgende:
Beste mensen,
Qu63 heeft mij al aardig op weg geholpen en ik ben al bijna klaar met wat ik wil bereiken. Er zijn nog een klein aantal dingen waar ik niet uit kom en hierbij post ik een excel bestandje met de vragen erin verwerkt. Hoop dat jullie mij kunnen redden uit de brand.
Hier is de link: https://www.dropbox.com/s/4pc45liw4tn1s30/Excelvraag2.xls
Bij voorbaat dank!
1 2 3 | dummy_extraW_ABCD dummy_extraS_ACD dummy_extraD_BE |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | dummy_extraW_A dummy_extraW_B dummy_extraW_C dummy_extraW_D dummy_extraS_A dummy_extraS_C dummy_extraS_D dummy_extraD_B dummy_extraD_E |
In een matrix stoppen (A1:D10 oid), dat weer naar 1 kolom maken en dan sorteren op alfabet?quote:Op donderdag 26 juni 2014 15:20 schreef Jesse_ het volgende:
Ik heb een data set die er ongeveer als volgt uit ziet:
[ code verwijderd ]
Dit wil ik eigenlijk veranderd hebben naar:
[ code verwijderd ]
Nu heb ik m.b.v. het splitsen van kolommen, LENGTE() en een VBA script al wel de regels verschoven en dus ook de benodigde witregels er in gekregen.
Ik kom alleen niet van ABCD naar A (enter) B (enter) C (enter) D en zo verder.
Het gaat om een vrij grote dataset en het is de bedoeling dat het meer dan eens gedaan moet gaan worden. Iemand enig idee hoe ik dit toch enigszins kan automatiseren?
Alvast bedankt!
Hoe kom ik dan van deze matrixquote:Op donderdag 26 juni 2014 15:29 schreef qu63 het volgende:
[..]
In een matrix stoppen (A1:D10 oid), dat weer naar 1 kolom maken en dan sorteren op alfabet?
-edit-
Dus dummy_extraW_ABCD splitsen in d_eW_A, _B, _C, _D in A1, B1, C1 en D1..
1 2 | A B C A B C |
1 2 3 4 5 6 | A B C A B C |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | Public str1 As String, str2 As String, lastRow As Integer Sub split() lastRow = 1 For Each cell In Range("A:A") str1 = Left(cell.Value, 13) str2 = Replace(cell.Value, str1, "") Call divide Next cell End Sub Sub divide() For x = 1 To Len(str2) Range("b" & lastRow).Value = str1 & Mid(str2, x, 1) lastRow = lastRow + 1 Next x End Sub |
Zo? http://www.pcreview.co.uk(...)column-t1772559.htmlquote:Op donderdag 26 juni 2014 15:44 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Hoe kom ik dan van deze matrix
[ code verwijderd ]
naar :
[ code verwijderd ]
Daar kom ik niet uit... Info uit tab 1 naar tab 2, alleen in tab 2 staat ze dus steeds met 2 regels er tussen, met behulp van =INDEX en =ROWS? Hoe exact? De info die naar tab 2 moet staat in tabblad 1, kolom M vanaf rij 2.quote:Op donderdag 26 juni 2014 01:05 schreef qu63 het volgende:
[..]
[..]
Dat, en combineren met RIJ() gedeeld door 3
Met zulke diverse datumnotaties kun je beter gebruik maken van de functie CDate in VBA:quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:33 schreef DIlic het volgende:
Ik heb een foutje gemaakt Qu63. Er blijkt nog een soort datumnotatie te zijn. In de volgende bestandje (Excelvraag3) heb ik de vraag beter gesteld.
https://www.dropbox.com/s/vcmi17c72vzte7a/Excelvraag3.xlsx
1 2 3 4 5 | Function CDatum(x As Range) CDatum = Format(CDate(x), "yyyy-mm-dd") End Function |
Yoo, volgende vraag.quote:Op woensdag 25 juni 2014 01:32 schreef qu63 het volgende:
[..]
Zoiets?
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-M6EMG6XDOOMB.xlsx
Ik vraag me alleen af hoe je HTML-editor omgaat met een copy-paste vanuit Excel. Grote kans dat de tabs meegenomen worden en dan kan je alles alsnog aan gaan passen..
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:39 schreef Janneke141 het volgende:
In A6 tik je =INDEX(Tab1!A$1:A$3737;ROW()/3-1)
Selecteer nu de cellen A6 t/m A8 en sleep naar beneden.
U bent een luien donder, want met de tips in post 279 en 280 had je dit ook wel zelf gekundquote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:27 schreef einschtein het volgende:
[..]
Weet je toevallig ook het tweede?![]()
Dat Excel vanaf M2 een lijst laat zien, bestaande uit data vanaf A2 mits die in G2 een 'yes' hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |