abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 25 maart 2014 @ 22:11:27 #176
67670 Skv
Cynist.
pi_138174200
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:04 schreef rumiii het volgende:
Interessante topic overigens, bedankt voor de antwoorden.

Citizen heeft wel puike horloges moet ik toegeven.

Ik zie dat Citizen bij enkele horloges gebruik maakt van de Eco-Drive techniek. Hoe staan jullie tegenover deze techniek? Is Eco-Drive bijvoorbeeld voor enkelen van jullie een reden om een Citizen horloge niet aan te schaffen?
Eco Drive is wel handig; dit is de naam die Citizen geeft aan solar powered quartz horloges. Andere merken gebruiken deze techniek ook onder andere namen. Het feit dat het een Eco Drive is zou voor mij geen argument zijn om een horloge niet te kopen (sterker nog, liever een batterij dit zichzelf oplaadt dan een batterij die je moet vervangen waardoor er stof in de kast kan komen of de waterdichtheid aangetast wordt). Het feit dat het een quartz is is voor mij persoonlijk echter al bijna genoeg reden om niet zo'n klokje te kopen. Maargoed, genoeg anderen die er anders tegenaan kijken.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138174230
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:04 schreef rumiii het volgende:
Interessante topic overigens, bedankt voor de antwoorden.

Citizen heeft wel puike horloges moet ik toegeven.

Ik zie dat Citizen bij enkele horloges gebruik maakt van de Eco-Drive techniek. Hoe staan jullie tegenover deze techniek? Is Eco-Drive bijvoorbeeld voor enkelen van jullie een reden om een Citizen horloge niet aan te schaffen?
Ik zelf vind Eco-Drive behoorlijk briljant en zie geen enkele reden om die techniek te vermijden, mits je genoegen neemt met een quartz uurwerk in je horloge. Het enige waar je bij Eco-Drive op moet letten is dat de dial daadwerkelijk licht krijgt. Als hij een tijdje in het donker in een la ligt, staat hij op een gegeven moment stil. :)
  dinsdag 25 maart 2014 @ 22:14:02 #178
67670 Skv
Cynist.
pi_138174315
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:12 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Ik zelf vind Eco-Drive behoorlijk briljant en zie geen enkele reden om die techniek te vermijden, mits je genoegen neemt met een quartz uurwerk in je horloge. Het enige waar je bij Eco-Drive op moet letten is dat de dial daadwerkelijk licht krijgt. Als hij een tijdje in het donker in een la ligt, staat hij op een gegeven moment stil. :)
Daar hebben ze bij Casio dan weer over nagedacht met hun power saving mode. Je hebt dan wel (uiteraard) een digitaal horloge, maar de batterij houdt het in het donker zo'n 9 maanden vol. En in 12 uur in het licht is hij weer opgeladen. Display schakelt zichzelf uit als je 'm niet om hebt (dit merkt hij met een bewegingssensor).
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138174430
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:14 schreef Skv het volgende:

[..]

Daar hebben ze bij Casio dan weer over nagedacht met hun power saving mode. Je hebt dan wel (uiteraard) een digitaal horloge, maar de batterij houdt het in het donker zo'n 9 maanden vol. En in 12 uur in het licht is hij weer opgeladen. Display schakelt zichzelf uit als je 'm niet om hebt (dit merkt hij met een bewegingssensor).
Zit deze techniek ook in de betaalbaardere Casios? Of alleen in de $400+ Oceanus lijn?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 22:25:49 #180
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138174984
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:12 schreef Negakinu het volgende:
mits je genoegen neemt met een quartz uurwerk in je horloge.
En weer minachting over quartz, die TT moet echt worden veranderd :(
quote:
Het enige waar je bij Eco-Drive op moet letten is dat de dial daadwerkelijk licht krijgt. Als hij een tijdje in het donker in een la ligt, staat hij op een gegeven moment stil. :)
Ik heb Casio's die tot 2 jaar de tijd bijhouden in het donker zonder aangeraakt te worden, dat zie ik zo'n mechanische prul nog niet doen.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 22:25:51 #181
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_138174987
Ik ben absoluut niet thuis in horloges, maar heb nu toch wel interesse in een nieuwe, dus een post hier is weinig moeite he :)

Ik heb momenteel (mijn 1e horloge, jaar of 3 oud) een robuust fossil horloge. Staal en leer. Eigenlijk is die gewoon op, maar het is het geld meer dan waard geweest.

Ik zag in de OP nergens TW Steel terug; waarom staat die er niet tussen? En hoe is de kwaliteit? Dat is namelijk de stijl die ik wel mooi vind. Niet echt lomp, maar wel staal en modern. Ikzelf draag nooit een pak (ben dan ook pas 18) en heb zelfs nooit een hemd aan. Daarom vind ik dat de sjiekere, duurdere stijlen ook niet bij mij passen.

Als ik dan even dit topic doorblader, zijn er van de dure merken zeker modellen die me aanspreken, maar die zijn mij het geld simpelweg niet waard; ik heb het waarschijnlijk nieteens.

Vandaar dat ik dus bij TW uit kom. Is er iets vergelijkbaars waar ik naar kan kijken?

Echt dringend is het niet, maar ik zag dit tussen de Active Topics, dus ik denk laat eens een reactie achter.

Budget is niet groot, simpelweg omdat het voor mij geen prioriteit heeft/niet zo belangrijk is. Veel meer dan 250 moet het dus niet kosten.

Ik heb een zwak voor samenwerkingen met automerken/rijders. Als je bijvoorbeeld die Ferrari editie op de 1e pagina, of de Lotus editie van TW steel bekijkt, snap je wat ik bedoel.

Alvast bedankt, en nogmaals, ik heb er echt geen verstand van :P
  dinsdag 25 maart 2014 @ 22:25:53 #182
67670 Skv
Cynist.
pi_138174989
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:16 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Zit deze techniek ook in de betaalbaardere Casios? Of alleen in de $400+ Oceanus lijn?
Nee hoor, ook in mijn G5600 http://www.casio-intl.com/asia-mea/en/wat/watch_detail/G-5600E-1/

En wat mensen hierboven riepen over de OP.. Ik zie er recht hierboven weer 1 aankomen met TW Steel. :') Ik negeer dat soort posts vanaf nu wel gewoon, dan lost het zich organisch op. :|W
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138175119
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:25 schreef Woelwater het volgende:

[..]

En weer minachting over quartz, die TT moet echt worden veranderd :(

[..]

Ik heb Casio's die tot 2 jaar de tijd bijhouden in het donker zonder aangeraakt te worden, dat zie ik zo'n mechanische prul nog niet doen.
Vent, doe niet zo kleinzerig. Ik heb zelf een stapel quartz horloges waar je u tegen zegt. De enige reden waarom ik het zo formuleerde is juist omdat ik weet dat er in dit topic meerdere mensen zijn die geen quartz horloges willen dragen.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 22:29:12 #184
67670 Skv
Cynist.
pi_138175216
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:27 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Vent, doe niet zo kleinzerig. Ik heb zelf een stapel quartz horloges waar je u tegen zegt. De enige reden waarom ik het zo formuleerde is juist omdat ik weet dat er in dit topic meerdere mensen zijn die geen quartz horloges willen dragen.
Ik heb er ook twee.. :@


JC-20 (zo oud dat dit de scherpst vindbare foto is)


G5600 (die ik hierboven noemde)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 22:33:03 #185
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138175477
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:27 schreef Negakinu het volgende:
De enige reden waarom ik het zo formuleerde is juist omdat ik weet dat er in dit topic meerdere mensen zijn die geen quartz horloges willen dragen.
En dat is dus de meerderheid hier, vandaar suggestie voor TT-change. Genoegen nemen met klinkt echt als kiezen voor iets 2e rangs omdat een mechanische per definitie beter zou zijn. Er zijn ook mensen die de voordelen van een quartz zien t.o.v. een mechanische. (al krijg ik hier het gevoel de enige te zijn)
  dinsdag 25 maart 2014 @ 22:38:38 #186
67670 Skv
Cynist.
pi_138175843
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:33 schreef Woelwater het volgende:

[..]

En dat is dus de meerderheid hier, vandaar suggestie voor TT-change. Genoegen nemen met klinkt echt als kiezen voor iets 2e rangs omdat een mechanische per definitie beter zou zijn. Er zijn ook mensen die de voordelen van een quartz zien t.o.v. een mechanische. (al krijg ik hier het gevoel de enige te zijn)
Niet heel veel mis met quartzhorloges die daadwerkelijk als horloge goed zijn. Wel veel mis met modehorloges met een goedkoop kutuurwerkje en met een megagroot merklogo op de plaat voor veel te veel geld. En die zie je maar al te vaak langskomen hier. En in het echt; dat TW Steel en OOZOO spul :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 22:45:43 #187
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138176280
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:38 schreef Skv het volgende:

[..]

Niet heel veel mis met quartzhorloges die daadwerkelijk als horloge goed zijn. Wel veel mis met modehorloges met een goedkoop kutuurwerkje en met een megagroot merklogo op de plaat voor veel te veel geld. En die zie je maar al te vaak langskomen hier. En in het echt; dat TW Steel en OOZOO spul :')
Mee eens. Met een quartz bedoel ik ook niet gelijk zo'n Mickey-Mouse horloge, maar een gerenommeerd merk zoals bijv. Seiko. Zat even te zoeken naar mijn stelling, en zie gelukkig nog wel medestanders.

quote:
Mechanical/Auto... can't stand them.

The fact that pretty much every owner uses a quartz clock to set them says it all really.
It's that simple enough.

But... each to their own.
pi_138176518
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:33 schreef Woelwater het volgende:

[..]

En dat is dus de meerderheid hier, vandaar suggestie voor TT-change. Genoegen nemen met klinkt echt als kiezen voor iets 2e rangs omdat een mechanische per definitie beter zou zijn. Er zijn ook mensen die de voordelen van een quartz zien t.o.v. een mechanische. (al krijg ik hier het gevoel de enige te zijn)
Sterker nog een quartz is in alle kanten superieur als je het vergelijkt met mechanisch. Het is dat het simpel en goedkoop (dus in grote aantallen) is dat het niet meer bijzonder maakt. Het uurwerk is dan ook niet mooi. Geen ingewikkelde tandwielletjes maar een blok met veel plastic.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 22:51:13 #189
67670 Skv
Cynist.
pi_138176619
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:45 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Mee eens. Met een quartz bedoel ik ook niet gelijk zo'n Mickey-Mouse horloge, maar een gerenommeerd merk zoals bijv. Seiko. Zat even te zoeken naar mijn stelling, en zie gelukkig nog wel medestanders.

[..]

Quartz heeft bij de opkomst in de jaren 70 veel mechanische merken geruïneerd. Iedereen wilde wel iets simpels dat zeer nauwkeurig was. Heeft het landschap onherkenbaar veranderd. En het heeft de charme niet van een miniscuul uurwerkje bestaande uit tientallen (of hondertallen) kleine radertjes, veertjes en schroefjes, die zo vernuftig in elkaar zijn gedraaid dat het de tijd nauwkeurig bij kan houden _O_. Het is daarentegen vaak een plastic ding dat zo nu en dan een ordinair elektrisch pulsje afgeeft.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 22:52:28 #190
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138176706
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:49 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Sterker nog een quartz is in alle kanten superieur als je het vergelijkt met mechanisch. Het is dat het simpel en goedkoop (dus in grote aantallen) is dat het niet meer bijzonder maakt. Het uurwerk is dan ook niet mooi. Geen ingewikkelde tandwielletjes maar een blok met veel plastic.
Maar zo zullen er toch ook mechanische horloges zijn? Het lijkt me sterk dat elke mechanische klok bestaat uit handwerk waarin elk tandwieltje door iemand gevijld is.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 22:53:34 #191
67670 Skv
Cynist.
pi_138176780
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:52 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Maar zo zullen er toch ook mechanische horloges zijn? Het lijkt me sterk dat elke mechanische klok bestaat uit handwerk waarin elk tandwieltje door iemand gevijld is.
Veelal machinaal :s)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_138176867
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:45 schreef Woelwater het volgende:
Mechanical/Auto... can't stand them.

The fact that pretty much every owner uses a quartz clock to set them says it all really.
It's that simple enough.

But... each to their own.
Maar ik neem toch aan dat voor de meeste horlogebezitters de exacte tijdsmeting niet de primaire reden is om een horloge te kopen? :P Iedereen heeft een smartphone bij zich waar je exact de tijd op kunt raadplegen als dat nodig is. Het gaat me lijkt me veel meer om liefde voor het vakmanschap, stijl en je horloge als sieraad.

Corrigeer me alsjeblieft als dit niet klopt, ik lul ook maar wat. :D
pi_138176928
Laten we dan dit topic even een frisse draai geven en allemaal onze quartz horloges posten. De mechanische van mij krijgen toch al te veel aandacht. :p

Hier een paar redelijk onbekende, ik zal jullie mijn Timex'en en G-Shocks besparen. :p









[ Bericht 5% gewijzigd door Negakinu op 25-03-2014 23:05:08 ]
  dinsdag 25 maart 2014 @ 22:56:37 #194
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138176948
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:53 schreef Skv het volgende:

[..]

Veelal machinaal :s)
Precies. Er wordt hier gedaan alsof elk mechanisch horloge door een oud stoffig mannetje met vakmanschap in elkaar wordt geschroefd, terwijl er mijn inziens ook zat uit bijv. een CAD systeem gespuugd worden en vervolgens door een machine worden geassembleerd.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 23:02:05 #195
67670 Skv
Cynist.
pi_138177221
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar ik neem toch aan dat voor de meeste horlogebezitters de exacte tijdsmeting niet de primaire reden is om een horloge te kopen? :P Iedereen heeft een smartphone bij zich waar je exact de tijd op kunt raadplegen als dat nodig is. Het gaat me lijkt me veel meer om liefde voor het vakmanschap, stijl en je horloge als sieraad.

Corrigeer me alsjeblieft als dit niet klopt, ik lul ook maar wat. :D
Eens. Als ik wil weten hoe laat het pre-cies is dan kijk ik wel op mijn telefoon en ik heb geen mensen in mijn omgeving die op de nanoseconde op tijd op hun afspraken hoeven te zijn.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 23:51:25 #196
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_138179256
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:56 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Precies. Er wordt hier gedaan alsof elk mechanisch horloge door een oud stoffig mannetje met vakmanschap in elkaar wordt geschroefd, terwijl er mijn inziens ook zat uit bijv. een CAD systeem gespuugd worden en vervolgens door een machine worden geassembleerd.
Al dan niet mechanisch geassembleerd, zit er alsnog een enorm verschil in vakmanschap tussen beide. Daar hoeft geen stoffig oud mannetje bij betrokken te zijn. Ondanks dat beide onderstaande met de 10.000'en geproduceerd zijn, zit er een behoorlijk verschil in vakmanschap.





Ook snap ik de frustratie van bepaalde mensen hier. Bij zo'n 90% van de vragen over designerhorloges kan men hetzelfde antwoord geven. Kwaliteit? Seiko oid, anders bij Diesel/Oozoo/Tommy/Boss wat je qua design aanstaat. Is nogal irritant dit elke anderhalve pagina te moeten herhalen. Heeft niets met elitair te maken, eerder met het niet gebruiken van een zoekfunctie.

[ Bericht 3% gewijzigd door x3ro op 25-03-2014 23:56:26 ]
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_138179316
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 23:51 schreef x3ro het volgende:

[..]

Al dan niet mechanisch geassembleerd, zit er alsnog een enorm verschil in vakmanschap tussen beide. Daar hoeft geen stoffig oud mannetje bij betrokken te zijn. Ondanks dat beide onderstaande met de 10.000'en geproduceerd zijn, zit er een behoorlijk verschil in vakmanschap.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ook snap ik de frustratie van bepaalde mensen hier. Bij zo'n 90% van de vragen over designerhorloges kan men hetzelfde antwoord geven. Kwaliteit? Seiko oid, anders bij Diesel/Oozoo/Tommy/Boss wat je qua design aanstaat. Is nogal irritant dit elke anderhalve pagina te moeten herhalen. Heeft niets met elitair te maken, eerder met het niet gebruiken van een zoekfunctie.
Je eerste plaatje doet het niet, hier is een werkende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 23:57:42 #198
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_138179468
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 23:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je eerste plaatje doet het niet, hier is een werkende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ow, net zelf een ander plaatje erbij gezocht :') Toch bedankt :D Kwam er ineens achter dat hij alleen in deze browser beeld gaf.

Edit:
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:56 schreef Negakinu het volgende:
Laten we dan dit topic even een frisse draai geven en allemaal onze quartz horloges posten. De mechanische van mij krijgen toch al te veel aandacht. :p

Hier een paar redelijk onbekende, ik zal jullie mijn Timex'en en G-Shocks besparen. :p

Een Mil spec Timex loop ik wel voor warm ;) (Die zijn dan weer geen quartz, maar een ultiem crappy mechanische movement)

[ Bericht 15% gewijzigd door x3ro op 26-03-2014 00:04:00 ]
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  woensdag 26 maart 2014 @ 00:17:56 #199
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138180136
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 23:51 schreef x3ro het volgende:

[..]

Al dan niet mechanisch geassembleerd, zit er alsnog een enorm verschil in vakmanschap tussen beide. Daar hoeft geen stoffig oud mannetje bij betrokken te zijn. Ondanks dat beide onderstaande met de 10.000'en geproduceerd zijn, zit er een behoorlijk verschil in vakmanschap.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ook snap ik de frustratie van bepaalde mensen hier. Bij zo'n 90% van de vragen over designerhorloges kan men hetzelfde antwoord geven. Kwaliteit? Seiko oid, anders bij Diesel/Oozoo/Tommy/Boss wat je qua design aanstaat. Is nogal irritant dit elke anderhalve pagina te moeten herhalen. Heeft niets met elitair te maken, eerder met het niet gebruiken van een zoekfunctie.
Da's ook appels met peren natuurlijk. Je zet nu een dure mechanische naast een goedkope quartz. Had dan bijv. deze plaatjes genomen:







Een mechanische quartz met meerdere stappenmotoren ziet er echt anders uit van binnen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Woelwater op 26-03-2014 00:27:32 ]
  woensdag 26 maart 2014 @ 00:30:16 #200
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_138180391
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:17 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Da's ook appels met peren natuurlijk. Je zet nu een dure mechanische naast een goedkope quartz. Had dan bijv. deze plaatjes genomen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat plaatje van een quartz dat jij postte is ook van een ordinair lcd horloge. Een mechanische quartz ziet er echt anders uit van binnen.
Alsnog is de eerste foto die je post meer een technisch hoogstandje dan de andere twee, puur uit technisch oogpunt. De afwerking daarentegen is weer compleet ondermaats bij de eerste. Dat je meer betaald voor vakmanschap ik dezelfde kwaliteitscategorie als een 'simpele' quartz is normaal. Wanneer je twee horloges, één mechanisch en één quartz van dezelfde kwaliteit en afwerking naast elkaar legt, zit er naar mijn mening wel degelijk meer vakmanschap in een van de twee. Dat ze (beide) machinaal geproduceerd worden, maakt in mijn ogen niets uit voor het vakmanschap. Vakmanschap heeft in mijn optiek met de geleverde kwaliteit en vaardigheden van doen, niet met het feit of een product handmatig in elkaar is gezet.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')