Dat ding van mij is gewoon een Chinese kloon. Roest, onzuiver en binnen de kortste keren zit alles dicht met zaagsel.quote:Op maandag 10 maart 2014 19:43 schreef bleiblei het volgende:
Wat ik mij wel afvraag Blomke, waarom is deze beter dan de Metabo?
Ik zou hem niet meezeulen de bouw in, maar voor de thuisklusser voldoet dit primaquote:Op maandag 10 maart 2014 18:45 schreef turbofokker het volgende:
Hallo,
Ik ben gewoon een thuis-klusser. Ik ben op zoek naar een afkortzaag, en ik kwam deze tegen. Wat vinden jullie hiervan? Gewoon om thuis bezig te zijn dus.
Hij is nu bij hornbach in de aanbieding: http://www.zaagmachineshop.nl/product/207285/bosch-pcm-7-s.html
Filmpje:
Bedankt vast!!
Maar voor sommige klussen heb je 'm toch echt nodig. Wat zou jij doen dan, huren? Lenen?quote:Op maandag 10 maart 2014 20:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik zou hem niet meezeulen de bouw in, maar voor de thuisklusser voldoet dit prima
Vind het altijd zonde van het geld, van die mannen die duur gereedschap kopen wat af en toe gebruikt word. Nergens voor nodig.
Je mag mijn post nog een keertje lezenquote:Op maandag 10 maart 2014 20:25 schreef turbofokker het volgende:
[..]
Maar voor sommige klussen heb je 'm toch echt nodig. Wat zou jij doen dan, huren? Lenen?
Dat je het zonde vind om 'm te kopen als je 'm niet gebruikt?quote:Op maandag 10 maart 2014 20:26 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je mag mijn post nog een keertje lezen
Oh en btw, 250,- voor een zaagmachine vind ik niet duur.
Je begrijpt me nietquote:Op maandag 10 maart 2014 20:36 schreef turbofokker het volgende:
[..]
Dat je het zonde vind om 'm te kopen als je 'm niet gebruikt?
Dus zonder kun je niet klussen?quote:Op maandag 10 maart 2014 20:25 schreef turbofokker het volgende:
[..]
Maar voor sommige klussen heb je 'm toch echt nodig. Wat zou jij doen dan, huren? Lenen?
Echte mannen werken nog met een hakbijlquote:Op maandag 10 maart 2014 20:42 schreef hoas het volgende:
[..]
Dus zonder kun je niet klussen?
Vreemd ik heb een compleet huis verbouwd zonder.
Mietje... Wat is er mis met je tanden?quote:Op maandag 10 maart 2014 20:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Echte mannen werken nog met een hakbijl
De bijl ketste terugquote:Op maandag 10 maart 2014 20:55 schreef turbofokker het volgende:
[..]
Mietje... Wat is er mis met je tanden?
Welke type Metabo heb je dan ?quote:Op maandag 10 maart 2014 19:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat ding van mij is gewoon een Chinese kloon. Roest, onzuiver en binnen de kortste keren zit alles dicht met zaagsel.
Overigens heb ik alleen met Bosch gereedschap van 25 - 30 jaar oud en dat werkt nog seeds perfect voor/met mij. Of deze nog steeds dat ouwerwetsche "Bosch"kwaliteit heeft, weet ik eerlijk gezegd niet. Maar ik zu niet weer zo'n Metabo afkortzaag kopen. 't Is maar één ervaring.
Deze kan toch gewoon 45 graden in verstek zagen?quote:Op maandag 10 maart 2014 20:58 schreef Snowballed het volgende:
Maarre wat wil je ermee klussen..?
Ik zou voor een handcirkelzaag gaan... Die kunnen ook in verstek, en je zit niet vast aan een max werkbreedte..
Dat denk ik wel.. maar ff een plaat gaat er niet mee lukken bijv...quote:Op maandag 10 maart 2014 21:03 schreef turbofokker het volgende:
[..]
Deze kan toch gewoon 45 graden in verstek zagen?
En je verwacht wel een goed antwoord?quote:Op maandag 10 maart 2014 21:10 schreef turbofokker het volgende:
Maakt het aantal watt nog uit? De bosch heeft 1200 w. Genoeg?
quote:
???quote:Op maandag 10 maart 2014 21:19 schreef Snowballed het volgende:
[..]
En je verwacht wel een goed antwoord?
[..]
Hoe kun je nou een antwoord op je vraag verwachten als niemand weet wat jij ermee wil zagen..?quote:
Tja wat zaag je met een zaag. Ik wil gewoon houten planken zagen (vuren), hoge plinten, steigerhout, kleine (4 x 4) balkjes, etc.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:31 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Hoe kun je nou een antwoord op je vraag verwachten als niemand weet wat jij ermee wil zagen..?
Misschien is 30 watt wel genoeg omdat je enkel plastic buisjes wil zagen, maar voor hetzelfde geld ga je bankirai tuinsets voor de hobby maken...
Tja wat niet eigenlijk...quote:Op maandag 10 maart 2014 21:38 schreef turbofokker het volgende:
[..]
Tja wat zaag je met een zaag. Ik wil gewoon houten planken zagen (vuren), hoge plinten, steigerhout, kleine (4 x 4) balkjes, etc.
Ik zal morgen even in de schuur kijken; ga nu pitten.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:00 schreef bluemoon23 het volgende:
Welke type Metabo heb je dan ?
Ik heb de KGS254M http://www.redcoon.nl/B32(...)nfiL0CFSgGwwodoGwA_g
Hoe bedoel je "zijkanten theoretisch"? In de zin van, die ga je toch niet vaak gebruiken?quote:Op maandag 10 maart 2014 21:59 schreef koffielepel het volgende:
Ziet er toch prima uit. Beetje plastic allemaal en die zijkanten zijn nogal theoretisch.
Misschien kunnen we dan samen gaan, koop ik een reciproquote:Op maandag 10 maart 2014 22:25 schreef Gieliovd het volgende:
Zij blokkies kan je niet echt zonder. Shit gaat hangen en buigen. Nogal theoretisch, plastic duplo blokken die je eraan klikt.
In de praktijk wil je een zware metalen geleider van 2 meter aan weerszijden.
Verdomd handig zo'n ding, als ik klaar ben met verbouwen koop ik er vast ook een mij kennende
Als ik langere stukken zaag dan leg ik de zaag op de grond, en doe ik blokjes die net zo hoog als de zaag zijn onder de plank. Dan hangt het ook niet door.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:25 schreef Gieliovd het volgende:
In de praktijk wil je een zware metalen geleider van 2 meter aan weerszijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laat die handjes wapperen!
Een soort handzaag, maar dan elektrisch zeg maar.quote:Op maandag 10 maart 2014 22:32 schreef turbofokker het volgende:
Wat is die recipro dan waar jullie zo enthousiast over zijn?
Is je Google stuk ?quote:Op maandag 10 maart 2014 22:32 schreef turbofokker het volgende:
Wat is die recipro dan waar jullie zo enthousiast over zijn?
Das een Chinees... en het plastic gedeelte waar de zaag aan scharniert, schreeuwt heel hard: slijtage!quote:Op maandag 10 maart 2014 22:45 schreef Gieliovd het volgende:
Doe die dan maar:
http://www.hbm-machines.n(...)n-verstekzaagmachine
[ afbeelding ]
Ligt eraan hoeveel je hem gebruikt..quote:Op maandag 10 maart 2014 23:35 schreef turbofokker het volgende:
Hoop suggesties ineens. Kan ik de Bosch beter laten staan?
Ja, dan beter deze, kost iets meer maar stukken beter.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:35 schreef turbofokker het volgende:
Hoop suggesties ineens. Kan ik de Bosch beter laten staan?
En rexon is een goed merk?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:01 schreef RanTheMan het volgende:
@TS Bij de hornbach hebben ze als het goed is ook een REXON in dezelfde prijsklasse staan, prima machine, maar met als voordeel dat je tot een breedte van 32CM kunt zagen.. Das toch net even iets praktischer
Hoe vaak wil je 32cm zagen? Een vloerplank is zelden breder dan 20cm.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:01 schreef RanTheMan het volgende:
@TS Bij de hornbach hebben ze als het goed is ook een REXON in dezelfde prijsklasse staan, prima machine, maar met als voordeel dat je tot een breedte van 32CM kunt zagen.. Das toch net even iets praktischer
Hiervoor is het qua opties een krappe zaag. Die 4x4 balkjes kan je bijv. niet in 1 keer in verstek zagen, dat wordt dus een keer omdraaien.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:38 schreef turbofokker het volgende:
[..]
Tja wat zaag je met een zaag. Ik wil gewoon houten planken zagen (vuren), hoge plinten, steigerhout, kleine (4 x 4) balkjes, etc.
Niet heel vaak inderdaad, maar daar gaat het niet om, het is praktisch als het wel kan.. Ik heb onlang bij iemand een laminaatvloer gelegd, van dat laminaat met zo'n plavuizen look, nou die waren gewoon 30x30.. Idem met trespa boeidelen.. Het gaat er in mijn optiek niet om of je het vaak gebruikt, maar dat het kan, voor het geval dat..quote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:53 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoe vaak wil je 32cm zagen? Een vloerplank is zelden breder dan 20cm.
ik heb die rexon van de hornbach en die kostte iets van 250 euro, wel 5 jaar terug, maar ik gebruik m zeker maandelijks...quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:42 schreef turbofokker het volgende:
Zo dacht ik dus ook. Een plank is meestal 19, 20, soms 21,5... Met de bosch moet ik dan toch 98 van de klusjes kunnen klaren (nogmaals ik ben gewoon een nu-en-dan thuis klusser).
De vraag is of ik dan een (veel) duurdere machine moet gaan kopen, voor die ene keer dat ik wel aan de 30 cm kom... Tenzij het verschil in prijs natuurlijk niet zo groot is...
Die machine die ik link, kan tot 31cm voor meer dan de helft van de prijs..quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:42 schreef turbofokker het volgende:
Zo dacht ik dus ook. Een plank is meestal 19, 20, soms 21,5... Met de bosch moet ik dan toch 98 van de klusjes kunnen klaren (nogmaals ik ben gewoon een nu-en-dan thuis klusser).
De vraag is of ik dan een (veel) duurdere machine moet gaan kopen, voor die ene keer dat ik wel aan de 30 cm kom... Tenzij het verschil in prijs natuurlijk niet zo groot is...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |