SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah sorry, ik begrijp dingen soms letterlijk. Ik dacht dat je de omschrijving bedoelde op de website over de transactiekosten die ze hanteren e.d., terwijl je de omschrijving van de transactie zelf bedoelde.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het kan ter controle afgeboekt zijn. Om te kijken of je kaart geldig is en er geld vanaf gehaald kan worden en zo. Daarom vroeg ik naar de omschrijving..
I know right. Wist niet eens of het kon.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:49 schreef TheMagnificent het volgende:
Origineelste TT sinds tijden.
Ik luister al een paar dagen dit...
quote:
quote:EERSTE TURKSE MIGRANT OVERLEDEN
De eerste Turkse migrant in Nederland, Necati Genç, is op 82-jarige leeftijd overleden.
Genc kwam in 1958 naar Nederland, veel eerder dan de meeste Turkse gastarbeiders. Hij werkte een groot deel van zijn leven als tolk, ook werkte hij door na zijn pensioen. Bij een interview in 2004 aan de Volkskrant zei hij absoluut niet ingeburgerd of geïntegreerd te zijn: Nederland zou nooit van hem gehouden hebben.
"Duizenden mannen en vrouwen leven in een isolement. Werkloze Turkse jongeren zitten in de criminaliteit of zwichten voor de verlokkingen van het moslimfundamentalisme. Intussen hakt de politiek met vijandige retoriek op ze in" vertelde hij in 2004.
Bij een onderzoek begin jaren tachtig bleek dat hij de eerste Turkse migrant is in Nederland. Maandag zal het begrafenisgebed van Genc plaatsvinden bij de Kocatepe-moskee in Rotterdam.
Allah rahmet eylesin.quote:Officiële eerste Turk blijft vreemdeling
Van onze verslaggever Iñaki Oñorbe Genovesi − 02/04/04, 08:47
Zijn Nederlands is vlekkeloos. Zijn voorkomen onberispelijk. Een driedelig pak van Van Gils met zijden stropdas. Ook aan de ontmoetingsplek valt weinig af te dingen: het café op de tweede etage van De Bijenkorf....
Maar zeg tegen Necati Genç alsjeblieft niet dat hij is ingeburgerd. Hij gruwt van het woord. Hij is ook niet geïntegreerd. Op en top Turk is hij. Dat zal de 72-jarige gepensioneerde tolk altijd blijven. Domweg omdat Nederland nooit van hem heeft willen houden. En dat doet pijn.
(...)
quote:Maar zeg tegen Necati Genç alsjeblieft niet dat hij is ingeburgerd. Hij gruwt van het woord. Hij is ook niet geïntegreerd. Op en top Turk is hij. Dat zal de 72-jarige gepensioneerde tolk altijd blijven. Domweg omdat Nederland nooit van hem heeft willen houden
Allah rahmet eylesin!quote:
Haha, wtf.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:55 schreef Bortecinem het volgende:
Krijgen jullie soms ook belachelijke vragen naar jullie hoofd gegooid van tata's? Mij werd laatst een keer gevraagd of ik wist wat taaitaai en pepernoten waren.
Halfuur.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:55 schreef sylvesterrr het volgende:
Enig idee of er iets te doen is op station 's-Hertogenbosch? Wegens vertraging ga ik mijn aansluiting missen met als gevolg dat ik me er een halfuur moet vermaken.
Meestal is het toch de wens om begraven te worden in land van herkomst?quote:Op zondag 9 maart 2014 20:54 schreef Klinkerbotsing het volgende:
En dan alsnog begraven in het land wat niet van hem gehouden heeft. Beetje dubbel.
Er moet echt keer op keer in mijn gezicht worden gewreven dat ik een 'buitenlander' ben. Soms om gek van te worden.quote:
Hoe kom je daarbij?quote:Op zondag 9 maart 2014 20:54 schreef Klinkerbotsing het volgende:
En dan alsnog begraven in het land wat niet van hem gehouden heeft. Beetje dubbel.
Of mijn vader mijn haar mocht zien, of ik thuis mijn hoofddoek wel af mocht, of ik met mijn neef moest trouwen, waarom ik niet getrouwd ben want dat is toch normaal bij ons op mijn leeftijd.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:55 schreef Bortecinem het volgende:
Krijgen jullie soms ook belachelijke vragen naar jullie hoofd gegooid van tata's? Mij werd laatst een keer gevraagd of ik wist wat taaitaai en pepernoten waren.
Ik heb al drie kopjes Turkse koffie op.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:56 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Halfuur.Ga gewoon even koffie drinken op het station.
Nee. (Ik herinner zo'n post momenteel ook niet.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:54 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Allah rahmet eylesin!
Had je laatst de video gezien die ik had geplaatst over de rellen in de Afrikaanderwijk?
Er is hier ook eigenlijk geen plek om al deze moslims te begraven, die worden normaal ook gerepatrieerd naar land van herkomst. Dus in feite ben je eigenlijk nooit een Nederlander. Maar goed, ik vroeg me eigenlijk af of ze je hier eigenlijk uitgraven uiteindelijk? Ik had zoiets gelezen.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:54 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Een collega op werk had iets meegenomen uit Duitsland, leek wel beetje op de smaak van taaitaai en pepernoten. En toen vroeg zo'n man of ik wel wist wat het was.quote:
Volgens mij willen 8/10 mensen dat die niet in het moederland overleden worden.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:56 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Meestal is het toch de wens om begraven te worden in land van herkomst?
Mja, ik heb nooit zulke vragen gekregen eigenlijk. Terwijl ik er denk ik meer "buitenlander' uitzie dan jij.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Er moet echt keer op keer in mijn gezicht worden gewreven dat ik een 'buitenlander' ben. Soms om gek van te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |