quote:Op zondag 9 maart 2014 22:17 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Huh? *denkt na*
Amca çocuğu is toch kuzen? Kuzen is achterneef voor zover ik weet.
Serieus?quote:Op zondag 9 maart 2014 22:18 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Nee, kuzen is neef/nicht..
Yeğenquote:Op zondag 9 maart 2014 22:20 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Serieus?
Hoe noem je het kind van je broer/zus dan?
Yigen..quote:Op zondag 9 maart 2014 22:20 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Serieus?
Hoe noem je het kind van je broer/zus dan?
Ja! Grappig.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:19 schreef Arcadia het volgende:
[ afbeelding ]
@ISMFOF
Kijk hier was ik ook erg licht.
Kuzen noem je de kinderen van je ooms en tantes. Yeğen gebruik je voor de kinderen van je broer of zus.quote:
Hhhhhhh zo schattig die blikquote:Op zondag 9 maart 2014 22:19 schreef Arcadia het volgende:
[ afbeelding ]
@ISMFOF
Kijk hier was ik ook erg licht.
Aanvulling: achterneven en -nichten kan je ook kuzen noemen, dat doe ik iig wel.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:23 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Kuzen noem je de kinderen van je ooms en tantes. Yeğen gebruik je voor de kinderen van je broer of zus.
Ja, dat weet ik. Het ging me meer om de Nederlandse benaming.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:23 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Kuzen noem je de kinderen van je ooms en tantes. Yeğen gebruik je voor de kinderen van je broer of zus.
Hoe doe jij het in het Nederlands dan? De kinderen van je ooms en tantes, noemde jij ze altijd achterneef/nicht?quote:Op zondag 9 maart 2014 22:26 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Het ging me meer om de Nederlandse benaming.
Yeğen is neefje/nichtje, en kuzen achterneef/achternicht. Althans, zo staat dat in mijn hersenen geprogrammeerd.
Kuzen is JOUW (achter)neef/nicht. Yeğen is de kinderen van je broers of zussen. Dus mensen die jou dayı/amca noemen.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:26 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Het ging me meer om de Nederlandse benaming.
Yeğen is neefje/nichtje, en kuzen achterneef/achternicht. Althans, zo staat dat in mijn hersenen geprogrammeerd.
Bomberman blastquote:
Ja, dat weet ik.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:27 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Kuzen is JOUW (achter)neef/nicht. Yeğen is de kinderen van je broers of zussen. Dus mensen die jou dayı/amca noemen.
Exact.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hoe doe jij het in het Nederlands dan? De kinderen van je ooms en tantes, noemde jij ze altijd achterneef/nicht?
Hebben niets met elkaar te maken.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:28 schreef sylvesterrr het volgende:
Kuzen = cousin = achterneef/achternicht
Yeğen = nephew/niece = neef/nicht
Dat is hoe ik het heb geleerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |