Ik kom regelmatig in Denemarken maar heb daar nooit iets van gemerkt moet ik zeggen.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:37 schreef Deshain het volgende:
In Denemarken is ook 99,9% van de bevolking ambtenaar met alle gevolgen van dien, bijna iedereen werkt daar zo traag als stront door een trechter.
Wow, kom ik aan met mijn 50 euro per weekquote:Op maandag 10 maart 2014 11:37 schreef Deshain het volgende:
Wij zijn met z'n tweeën thuis en doen zo'n 300 euro per week aan boodschappen in totaal. Ik denk dat er dus zo'n 225,- aan voedsel bijzit, en een groot deel daarvan gaat naar goede vis en goed vlees. Ik betaal gewoon liever een tientje voor een moot vis/ribeye die ik echt lekker vind dan een knaak voor een supermarkt stukje..
[..]
In Denemarken is ook 99,9% van de bevolking ambtenaar met alle gevolgen van dien, bijna iedereen werkt daar zo traag als stront door een trechter.
Die kip van de markt zal wel plofkip zijn, daarom is het zo goedkoop.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is nu juist het gekke, wij eten haast geen rommel, ik kook zelden met pakjes, normaal gezien altijd gewoon verse ingrediënten. Er gaat hier heel veel fruit doorheen, 5x in de week vlees bij het avondeten.
Nu zijn wij geen snoepers, dus ik koop zelden chips, koekjes en snoep, alleen soms voor de kinderen.
Wel koop ik mijn verse groentes op de markt of bij de Lidl. Ook koop ik daar mijn vlees omdat het gewoon goed vlees is, kip van de markt is heerlijk, ook brood, kaas en andere verse dingen.
Het aantal ambtenaren in Denemarken is het dubbele ten opzichte van de rest van de wereld.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik kom regelmatig in Denemarken maar heb daar nooit iets van gemerkt moet ik zeggen.
Neen de reden waarom kip van de markt zo goedkoop is is omdat een marktkraam minder kosten heeft dan een grote supermarktketen. Denk maar aan gas, water, elektriciteit, belastingen, personeelskosten ect ect.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Die kip van de markt zal wel plofkip zijn, daarom is het zo goedkoop.
Is het biologische kip dan?quote:Op maandag 10 maart 2014 11:42 schreef HSG het volgende:
[..]
Neen de reden waarom kip van de markt zo goedkoop is is omdat een marktkraam minder kosten heeft dan een grote supermarktketen.
Ik wordt helemaal gek als ik in de rij sta bij de supermarkt (vaak achter iemand met 3(!) karren vol) en die bliepmiep scant alles in een derde van het tempo uit Nederland.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik kom regelmatig in Denemarken maar heb daar nooit iets van gemerkt moet ik zeggen.
1 op 6,5 eigenlijk.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:42 schreef niels0 het volgende:
[..]
Het aantal ambtenaren in Denemarken is het dubbele ten opzichte van de rest van de wereld.
Normaal is 1 op de 10, in DK dus 1 op de 5 mensen.
Biologische kip wordt sowieso duur gehouden wat overigens helemaal nergens op slaat. Als ik de prijzen vergelijk, wat letterlijk tig Euro's verschilt, dan ga ik liever voor de plofkip.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Is het biologische kip dan?
Nee, juist bij de marktpolier heb je veel minder kans op plofkip.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Sinds wanneer maakt dat kip beter?quote:Op maandag 10 maart 2014 11:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Is het biologische kip dan?
Ik let eigenlijk ook altijd op het dierenwelzijn bij het kopen van vlees.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaal, en je verhaal klopt ook niet, maar reken er maar op dat ze op de gewone markt plofkip verkopen, dus je eerdere bewering klopt ook al niet.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:44 schreef HSG het volgende:
[..]
Biologische kip wordt sowieso duur gehouden wat overigens helemaal nergens op slaat. Als ik de prijzen vergelijk, wat letterlijk tig Euro's verschilt, dan ga ik liever voor de plofkip.
Dit dus. Als er soms letterlijk 3 á 4 euro verschil in de prijs zit dan is mijn keuze snel gemaakt.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:46 schreef Deshain het volgende:
[..]
Sinds wanneer maakt dat kip beter?
Het label 'biologisch' is nog waardelozer dan de claim dat iets op zichzelf 'gezond' is. Het is een marketingterm zonder enige betekenis en goede controle. Grootste voedselscam die er bestaat.
Nou, zeg dat dan gewoon i.p.v. te beweren dat het goedkoper is omdat het bij een marktstal wordtquote:Op maandag 10 maart 2014 11:47 schreef HSG het volgende:
[..]
Dit dus. Als er soms letterlijk 3 á 4 euro verschil in de prijs zit dan is mijn keuze snel gemaakt.
Bij de Føtex en Lidl zijn ze daar altijd wel gewoon op normale snelheid, alleen bij de Bilka moet ik wel vaak lang wachten.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:44 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ik wordt helemaal gek als ik in de rij sta bij de supermarkt (vaak achter iemand met 3(!) karren vol) en die bliepmiep scant alles in een derde van het tempo uit Nederland.
Je merkt in vrij veel dingen dat ze gewoon langzamer zijn en veel waarde hechten aan protocollen en shit. Ze lijken in vrij veel zaken op Fransen imo.
Dat geldt voor zo wel op de markt als in een supermarkt.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou, zeg dat dan gewoon i.p.v. te beweren dat het goedkoper is omdat het bij een marktstal wordt
verkocht.
9 EUR (seks ti fem NOK) voor een pint in het café, supermarkt 3 EUR dacht ik.. Ik heb 'r 6 maanden gewerkt in 2012. Stavanger, Trondheim, Jelsa, Bergen en Sandnessjøen.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Een vriendin van mij komt uit Noorwegen, blijkbaar is alcohol daar heel duur, we gingen voor het eerst stappen en ze bleef maar rondjes geven en roepen dat het zo goedkoop is.
Je kan er niet altijd van op aan dat wat er op het label staat ook werkelijk in de verpakking zit,quote:Op maandag 10 maart 2014 11:49 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat geldt voor zo wel op de markt als in een supermarkt.
Je hebt misschien mensen die niet tegen paardenvlees kunnen dus dat is een ander verhaal.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Je kan er niet altijd van op aan dat wat er op het label staat ook werkelijk in de verpakking zit,
dat is waar, denk maar eens aan het paardenvlees wat verkocht werd als rundvlees, maar als
het je toch niet uitmaakt of je Biologisch vlees eet of vlees uit de Bio Industrie dan heb je geen probleem toch?
Ik ga altijd naar de Bilka in Field's en dat is echt kut (maar wel dichtbij).quote:Op maandag 10 maart 2014 11:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
Bij de Føtex en Lidl zijn ze daar altijd wel gewoon op normale snelheid, alleen bij de Bilka moet ik wel vaak lang wachten.
Hoezo dat dan?quote:Op maandag 10 maart 2014 11:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, juist bij de marktpolier heb je veel minder kans op plofkip.
Ik kan niet tegen de Bio Industrie, misdadige industrie vind ik dat, maar daar zal ik jullie verder nietquote:Op maandag 10 maart 2014 11:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Je hebt misschien mensen die niet tegen paardenvlees kunnen dus dat is een ander verhaal.
Natuurlijk is er altijd een kans dat het plofkip is, maar een polier is vaak wel erg trots op zijn vlees, en die wil goede kwaliteit meegeven aan de klanten.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:52 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ik ga altijd naar de Bilka in Field's en dat is echt kut (maar wel dichtbij).
[..]
Hoezo dat dan?
Die mens zou al in het parlement moeten zitten om dat te kunnen betalen.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:30 schreef HSG het volgende:
[..]
Wat moet iemand per maand verdienen om al 700 euro per week aan eten aan te kunnen schaffen.
Daar ben ik het volledig mee eens, dat de biologische industrie echter de bio industrie gebruikt als argument vind ik minstens zo schandalig.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik kan niet tegen de Bio Industrie, misdadige industrie vind ik dat, maar daar zal ik jullie verder niet
mee lastig vallen.
Ik denk, nee ik weet zeker, dat het toezicht over de oorsprong en de juiste voorlichting aan de klanten bij supermarkten veel beter geborgd is dan bij poeliers en marktlieden.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:56 schreef snakelady het volgende:
Maar dan nog, de kans dat je in de supermarkt plofkip vind is hoger dan bij de (markt)polier of bij de slager.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |