In de herkansing? Veel plezier! Het schijnt nog net zulk mooi weer te blijven evenquote:Op zondag 9 maart 2014 22:40 schreef Kyara het volgende:
Wat een mooie foto's Shandaly!Klinkt als een gezellige dag.
Ik ga morgen L-E en Limone ontmoeten
En hoe was de mini-meet?quote:
Ze schommelde in de eerste week heel erg met temperatuur, mede doordat ze niet genoeg voeding kreeg. Ook toen we over gingen op flesvoeding bleef ze moeilijk op temperatuur, ze duikelde zelfs een paar keer onder de 36 graden. Daarom hebben we na de kraamweek 's ochtends en 's avonds getemperatuurd om het een beetje bij te houden. Ze blijft nu netjes rond de 37 graden dus we zijn ermee gestopt.quote:Op zondag 9 maart 2014 09:57 schreef Cwen het volgende:
RFR. Waarom doe je nog temperaturen? Is dat nog nodig? En gefeliciteerd met haar derde week!
Hele stomme mensen en nog stommere kinderen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 10 maart 2014 16:20 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hele stomme mensen en nog stommere kinderen.
Ik vind inderdaad wel veel kinderen stom. Het is echt een misvatting dat als je zelf moeder bent je meteen alle kinderen leuk vindt. Al moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk nog geen stom fok-kind heb ontmoet. Raar eigenlijk.quote:Op maandag 10 maart 2014 16:22 schreef RunForrestRun het volgende:
Alle kinderen zijn stom behalve die van jezelf. En mijn kind. Niemand vindt mijn kind vast stom.
toch al 5,5 mnd ze zit nu in 62/68quote:Op maandag 10 maart 2014 16:10 schreef RunForrestRun het volgende:
Wat een leuke foto's Shandaly!
[..]
En hoe was de mini-meet?
Spirit, hoe lief!
FR, wat groot al! Voor mijn gevoel ben jij echt pas net Z&G uit!
Wij kregen gistermiddag visite maar daar reageerde N. toch niet heel goed op; ze wilde de rest van de tijd (van 14:00 tot 19:00 toen de visite vertrok) niet meer slapen. Wel heel moe, oogjes vielen steeds dicht maar ze werd steeds opnieuw wakker en begon dan ontzettend te huilen en echt tegen de slaap te vechten. Toch te veel prikkels denk ik.
Dus ik wil deze week ons allemaal heel streng aan een schema houden. Om de drie uur voeden en tussen de voedingen om en om iets doen of juist rust houden. (Dus bijv 08:00 drinken, dan wakker in de box en ik aan het huishouden, 11:00 drinken, dan slapen, 14:00 drinken, dan boodschappen o.i.d.) Al loopt mijn schema nu al in de soep want mevrouw ligt met haar papa op de bank te snurken hoewel ze net ook al drie uur heeft geslapen. Maar ach, dan heeft ze het ook nodig.
Maar die echte drukte van visite en van arm op arm en uitjes moeten we nog maar even niet doen.
Oh ja, voor ik het vergeet:
[..]
Ze schommelde in de eerste week heel erg met temperatuur, mede doordat ze niet genoeg voeding kreeg. Ook toen we over gingen op flesvoeding bleef ze moeilijk op temperatuur, ze duikelde zelfs een paar keer onder de 36 graden. Daarom hebben we na de kraamweek 's ochtends en 's avonds getemperatuurd om het een beetje bij te houden. Ze blijft nu netjes rond de 37 graden dus we zijn ermee gestopt.
Ik woon niet in de buurt jammer want ik vind Noor zo'n leuke meid.quote:Op maandag 10 maart 2014 16:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Leuk die mini-meets! Als er eens fok-mamma's in de buurt van Gouda zijn en een leuke baby met stomme mamma willen meeten, dan mag dat![]()
.
Ik werd zojuist, toen ik op de stoep liep, bijna omver gefietst door een of ander kind dat riep "Aan de kant!" terwijl mama erbij stond te kijken. Dat vond ik een heul stom kindquote:Op maandag 10 maart 2014 16:24 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik vind inderdaad wel veel kinderen stom. Het is echt een misvatting dat als je zelf moeder bent je meteen alle kinderen leuk vindt. Al moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk nog geen stom fok-kind heb ontmoet. Raar eigenlijk.
Of misschien meeten de mama's met stomme kinderen gewoon niet?
+1.quote:Op maandag 10 maart 2014 16:24 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik vind inderdaad wel veel kinderen stom. Het is echt een misvatting dat als je zelf moeder bent je meteen alle kinderen leuk vindt. Al moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk nog geen stom fok-kind heb ontmoet. Raar eigenlijk.
Of misschien meeten de mama's met stomme kinderen gewoon niet?
Nu is dit weer ook wel lastig want 's morgens echt nog fris dat warm en nu vind ik het weer afkoelen. Vaak doe ik dan laagjes aan zodat er iets uit kan. Ean gaf ik vaak een lange mouw romper aan en dan een shirtje en 's morgens vroeg een vestje. Maar mijn propje nu heeft zoveel spek dat ik lange mouw rompers minder fijn vind.quote:Op maandag 10 maart 2014 16:55 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Ik werd zojuist, toen ik op de stoep liep, bijna omver gefietst door een of ander kind dat riep "Aan de kant!" terwijl mama erbij stond te kijken. Dat vond ik een heul stom kind.
FR wij zijn met kleden ook nog voorzichtig, maar ik vind het wel lastig. Ook nu het weer beter wordt, ik wil haar ook niet té warm aankleden.
Burd is er!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
+1quote:Op maandag 10 maart 2014 19:41 schreef Spirit82 het volgende:
Oohhhh KP, zelfs ik ben een beetje verliefd bij dat soort foto's
In plaats van die mega-edit, toch maar zo:quote:Op maandag 10 maart 2014 19:45 schreef ProjSkippy het volgende:
Jaaaaa Zandvogel! Daar ben je!
Zo, en nu ga ik bijlezen. Mega-edit komt er zo aan.
Ach gusss.. ik zat echt even awwwww! Ik verhuis wel even naar Gouda!quote:Op maandag 10 maart 2014 16:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Leuk die mini-meets! Als er eens fok-mamma's in de buurt van Gouda zijn en een leuke baby met stomme mamma willen meeten, dan mag dat![]()
.
Wij doen ook laagjes inderdaad. Vanmorgen was de wijkverpleegkundige er en die zei dat ze zelfs als ze nu naar buiten gaat nog een muts op moet, en dat we haar wagen nog moeten voorverwarmen met een kruik. Nou, die muts laten we zitten. Het arme kind heeft al een jas met capuchon aan en lijkt al helemaal een Michelinmannetje zo, die muts geloof ik wel. Hij gaat wel los in de tas mee voor de zekerheid.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:14 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Nu is dit weer ook wel lastig want 's morgens echt nog fris dat warm en nu vind ik het weer afkoelen. Vaak doe ik dan laagjes aan zodat er iets uit kan. Ean gaf ik vaak een lange mouw romper aan en dan een shirtje en 's morgens vroeg een vestje. Maar mijn propje nu heeft zoveel spek dat ik lange mouw rompers minder fijn vind.
Doet N. ookquote:Op maandag 10 maart 2014 19:38 schreef Kimpossible het volgende:
Verder slaapt Madame duidelijk liever overdag dan snachts, maar dat gaat zichzelf wel regelen toch?ze maakt ook veel geluidjes
net n varkentje soms, haha. Dat hoort wel, toch? Die piepjes en Knorretjes?
Nee, vast niet. Maar vind het voor mezelf wel een prettig idee. Kan ik ook wat makkelijker tegen mezelf, vriend en visite zeggen dat iets wel of niet uitkomt.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:00 schreef Juud-- het volgende:
En kindjes laten zich niet echt in een ritme dwingen, je kan het proberen een beetje te sturen maar niet forceren. Ritme komt vanzelf![]()
Ja! Ik heb ook geen idee waar die drie maanden gebleven zijn. Net als de negen maanden van de zwangerschap trouwens. Inmiddels zijn we nu een jaar verder (de berekende datum van het begin van de zwangerschap is morgen bedenk ik me net!quote:
Euhm? Je klinkt een beetje fel, maar ik bedoel te zeggen dat je zo'n jonge baby nog niet echt naar x-aantal slaapjes en x-aantal flessen/keer drinken kunt forceren. Een beetje sturen wel (en bijv. een dag/nachtritme aanleren lukt na een tijdje wel), maar een min of meer vast ritme daar groeien ze een beetje in. En zeggen dat het niet uitkomt kan altijdquote:Op maandag 10 maart 2014 20:05 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Nee, vast niet. Maar vind het voor mezelf wel een prettig idee. Kan ik ook wat makkelijker tegen mezelf, vriend en visite zeggen dat iets wel of niet uitkomt.
Time flies when you're having funquote:Op maandag 10 maart 2014 20:09 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ja! Ik heb ook geen idee waar die drie maanden gebleven zijn. Net als de negen maanden van de zwangerschap trouwens. Inmiddels zijn we nu een jaar verder (de berekende datum van het begin van de zwangerschap is morgen bedenk ik me net!) en ik heb geen idee hoe dat zo snel heeft kunnen gaan.
Same here! Toen T. net geboren was en op m'n buik lag, kon hij precies op m'n kswond trappen (quote:Op maandag 10 maart 2014 20:12 schreef Juud-- het volgende:
Ja dat cliché klopt heel erg! Ik zag net een voorstukje van Kleine Baby's Grote Zorgen (vanavond op SBS6) en toen kon ik me al niet meer voorstellen dat mijn baby ook een klein hompje baby was, ze is alweer zo groot!
Ik ben er! Dat roep ik gewoon nu al. Hoppa! Ik. moet. dit. meemaken. Gaat iemand er nog een animo-topique over openen?quote:Op maandag 10 maart 2014 20:12 schreef GotC het volgende:
Ja we hadden het over een meet ergens in april in omgeving Rotterdam toch? Heb er wel weer zin in!
Oh zo bedoelde ik dat niet hoor!quote:Op maandag 10 maart 2014 20:10 schreef Juud-- het volgende:
[..]
Euhm? Je klinkt een beetje fel, maar ik bedoel te zeggen dat je zo'n jonge baby nog niet echt naar x-aantal slaapjes en x-aantal flessen/keer drinken kunt forceren. Een beetje sturen wel (en bijv. een dag/nachtritme aanleren lukt na een tijdje wel), maar een min of meer vast ritme daar groeien ze een beetje in. En zeggen dat het niet uitkomt kan altijdIk heb ook wel eens bezoek afgehouden omdat ik het te druk vond voor E. of voor mezelf.
quote:Op maandag 10 maart 2014 20:15 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ik ben er! Dat roep ik gewoon nu al. Hoppa! Ik. moet. dit. meemaken. Gaat iemand er nog een animo-topique over openen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij de vorige meet was M. net een paar weken.. drie geloof ik. En de meet daarvoor was ik hoogzwanger. Deze keer moet er maar eens niets aan de hand zijnquote:
quote:Op maandag 10 maart 2014 16:20 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hele stomme mensen en nog stommere kinderen.Wij vonden het net zo stom!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ah, ik snap. Verstandig om het zelf rustig aan te doen, over een paar weken is N. nog steeds leuk en het pronken waardquote:Op maandag 10 maart 2014 20:15 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Oh zo bedoelde ik dat niet hoor!
Ik weet dat zo'n kleintje niet in een routine te forceren valt (al is N. wat dat betreft eigenlijk best een makkelijke, vooral 's nachts is ze al op vaste tijden wakker), maar ik weet van mezelf dat ik het 't beste doe op routine en regelmaat, en ik merk aan vriend dat hij het liefst elk moment van de dag met de kleine wil pronken waarbij hij de rust nogal eens vergeet. Dus om voor onszelf een soortement routine vast te stellen, al houdt madame zich er niet aan, zal ons wel goeddoen.
Spannend voor jezelf en spannend voor Sticker wegens gevoelig voor prikkels? Wel tof als je het aandurft (als dat een goed gekozen woord is)!quote:Op maandag 10 maart 2014 20:25 schreef L-E het volgende:
Oh, ik vind minimeets erg geslaagd. Maar als ik een keer met iemand mee kan rijden naar een iets grotere meet, wil ik dat ook wel proberen. OV moet ik maar niet doen, op een dag die dan al zo spannend is.19-4 is wel een kutdatum mensen, met de drukke aprilmaand in dit topic!
Beide een beetje inderdaad. Sticker en prikkels gaan verbazingwekkend goed de laatste tijd, al weet ik niet hoe hij een ruimte vol andere babies zal vinden. Maar vandaag ging het echt geweldig wat dat betreftquote:Op maandag 10 maart 2014 20:30 schreef Juud-- het volgende:
[..]
Spannend voor jezelf en spannend voor Sticker wegens gevoelig voor prikkels? Wel tof als je het aandurft (als dat een goed gekozen woord is)!
quote:Op maandag 10 maart 2014 20:30 schreef Burdie het volgende:
Minimeets.
Maar eerst genoeg herstellen.
Best welquote:Op maandag 10 maart 2014 20:40 schreef L-E het volgende:
Welkom aan alle nieuwe aanwas!
Ik heb niet alles terug gelezen hoor. Maar was jouw bevalling zo heftig Burdie?
Yes, raar idee he om niet meer zwanger te zijn.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:50 schreef DJMomo het volgende:
Hoi hoi! Burd in tha house!
En Hill wat een fijne jompel!
Hier zit ik er beetje doorheen. Gezeik. Bah.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
Kijk dr nou zitten joh!!quote:Nog net niet maar ze vindt de triptrap wel leuk.
Kiek nah! Aerebeessies! Ziet er heerlijk uit!quote:Op maandag 10 maart 2014 10:12 schreef Spirit82 het volgende:
Mijn baby heeft gisteren voor het eerst aardbei op. Ik had het eerder al in kleine blokjes gesneden, maar die werden direct weer naar buiten gewerkt, maar uit het vuistje werden de aardbeien echt geslacht![]()
Hoiiiiiiiii Burdie en kuikjequote:Op maandag 10 maart 2014 16:42 schreef Burdie het volgende:
Hello ladies,
Ik kom toch voorzichtig aan maar eens binnen schuiven hier. Mijn baby-kuiken S. is inmiddels 8 dagen oud en super lief.
De kraamweek is voorbij, we zijn een beetje onze draai aan het vinden en dingen worden weer een beetje 'als normaal'.
De meesten hier ken ik nog wel uit Z&G, maar heb de afgelopen tijd niet alles meer gevolgd. Ik kom er vanzelf wel weer in.
Jeetje KP Wat een blij eiquote:Op maandag 10 maart 2014 19:38 schreef Kimpossible het volgende:
En ik gooi r gewoon nog 1 in, ik kan het niet laten. We zijn zo verliefd:
Dat doe ik ook hoor. Het is zonder haar gewoon koud voor z'n bolletje.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:09 schreef GotC het volgende:
Hier krijgt T. nog altijd een muts op als we naar buiten gaanInclusief capuchon als er wind staat.
Momoquote:Op maandag 10 maart 2014 21:50 schreef DJMomo het volgende:
Hier zit ik er beetje doorheen. Gezeik. Bah.
Dank je dat zeggen er zoveel. En toch wordt de naam amper gegeven.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:23 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Kijk dr nou zitten joh!!Er is helemaal niks meer over van het kleine prutsje! En wat heb jij in het eggie een mooie naam
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
Nee, dat klopt wel, die Nuby beker heeft dat! E. snapte dat meteen in tegenstelling tot wat ik had verwachtquote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Aww Spirit. Ik zou mezelf gewoon lekker op de bank installeren met wat lekkers erbij. Filmpje/serie op en als je ogen dichtvallen, lekker aan toe geven
. Een niet-uitgeruste spirit kan het werk sowieso niet doen, probeer je dat te beseffen en voel je dan niet schuldig dat je rust. Je rust juist om weer aan de slag te kunnen straks
.
Wij hebben een rietjesbeker van de hema, die snapt ze zelf. Bekertje met oren van nutrilon hebben wij ook, gaat alleen goed als wij het bekertje vasthouden. Heb ook tuitbeker van avent, maar die moet ze kantelen en zolang ze niet kan zitten, werkt dat dus niet. Rietjesbeker van nuby heb ik ook, maar volgens mij is dat een misproductie. Je moet in het rietje bijten en zuigen tegelijk om er iets uit te krijgen
Lijkt me niet de bedoeling. Die heeft wel handvatten in tegenstelling tot die van de hema.
Zometeen 2e sessie emdr. Zie er tegenop.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Home is where the O+ is...
Ah dan heeft Noor nog wat te lerenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:09 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Nee, dat klopt wel, die Nuby beker heeft dat! E. snapte dat meteen in tegenstelling tot wat ik had verwacht
Het heeft tijd nodig. En met 1 nachtje goed slapen ben je er niet. Probeer het wat structureler aan te pakken: samen een middagdutje doen op de dagen dat je thuis bent. Toch even wat ontspanning pakken om met een boekje op de bank te zitten. Eventueel wat huishoudelijk werk uitbesteden als dat mogelijk is?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:39 schreef Spirit82 het volgende:
Kyara, dat is het precies! Ik stond op mijn werk ook juist erom bekend dat ik altijd overzicht had, prioriteiten wist te stellen en mijn deadlines haalde. Dat is nu allemaal weg en wat ik voorheen "even" deed, daar zie ik nu niet van in hoe ik er überhaupt aan moet beginnen... Ik wil gewoon mijn uitgeruste zelf terug, de ik die dit soort dingen aanpakt en als een uitdaging ziet... Niet deze ik die al begint te huilen bij het idee en overal bij moet denken "doorgaan, gewoon doorgaan.. Gewoon doen, kom op, ga door".
Gaat nooit meer overquote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:12 schreef Burdie het volgende:
Spirit.
XM succes vandaag.
Hier een redelijk goede nacht gehad, kuiken kwam maar 2x ipv elk uur.
Ik heb wel nog veel 'kraamtranen', hoe lang hebben jullie daar last van gehad?
Hier heb ik elke beker staan, maar de rietjesbeker snapte hij het eerst en ervaar ik zelf ook als het makkelijkst! Hij lekt (bijna) niet, gaat niet open als hij van grote hoogte op de vloer valt en hij zuigt vacuüm waardoor hij zich niet verslikt in te grote slokken. Ik vind het wel een nadeel dat hij niet leert om de beker te kantelen, dus hij kan ook nog niet zelf de fles drinken bijvoorbeeld. Maar ach, dat komt welquote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:01 schreef vencodark het volgende:
Welke volgende stap zouden jullie aanraden als nieuwe drinkbeker? Met oren, zonder oren, met zo'n rietje?
En zomaar uit nieuwsgierigheid: hoe doen jullie dat bij de verjaardag van jullie kleine: op de geboortedag (stel, doordeweeks) zelf iedereen uitnodigen of alleen als gezinnetje en dan in het weekend familie etc.?
Herkenbaar hoor. Hier gaat het eigenlijk de hele tijd wel oke maar we hebben regelmatig gesprekken over hoe het makkelijker kan, hoe we meer tijd kunnen creëren, of het zou helpen als dit of dit, of ik dan niet nog steeds al die verplichtingen voel, etc etc. Niet te hard zijn voor jezelf, want daar gaat het stressgevoel niet van weg!quote:
Dat is ook positief!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:53 schreef Suikertante het volgende:
Wat lief dat je daarnaar vraagt
Het gaat heel goed! Ik werk weer helemaal normaal. Ik voel het wel als ik drie dagen achter elkaarheb gewerkt (gestaan), maar dat is vooral de pijn in mijn stuit. die verzakking is er ook nog wel maar daar is goed mee te leven
En jullie maart/april/meimoeders, ervaren jullie net als spirit en ik dat de balans er nog steeds niet helemaal is of is het leven weer helemaal normaal maar dan met baby? Ik switch een beetje tussen die twee ideeën. En ik begin te vermoeden en accepteren dat balanceren er gewoon bijhoortik word zelf dan ook steeds flexibeler en dat vind ik positief!
daar ging het anoniemer zijnquote:
ik ben er ook echt enorm blij meequote:
Zelf je eigen raad op volgen is inderdaad niet altijd even makkelijk.quote:
Een week of tweequote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:12 schreef Burdie het volgende:
Ik heb wel nog veel 'kraamtranen', hoe lang hebben jullie daar last van gehad?
Het spat ook van het scherm afquote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:46 schreef klaprooss het volgende:
Oh en het is ook gewoon zo genieten zo'n kleine hummel! Ik zit heel de dag lekker met J. dichtbij me! Maak te veel foto's en filmpjes van die heerlijke waar je hem heerlijk ziet poepen! Hij is gewoon zo leuk . En nu stop ik met te veel praat over mijn baby
Gefeliciteerd met de gecorrigeerde verjaardagquote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:56 schreef Kyara het volgende:
Bedankt voor alle adviezen, meedenken, luisterende ogen en virtuele knuffels het afgelopen jaar (+ 6,5 week ).
En tot in het dreumestopic. Sommigen wat sneller dan anderen!
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:10 schreef Spirit82 het volgende:
Ja hoi, ik kom alleen even melden dat ik me een stuk beter voel nu ik voor veel teveel geld kleding geshopt hebHet is heel stom, maar daar kon ik vroeger enorm van genieten, shoppen, en dat heb ik heeeel lang niet meer gedaan. Een grote frustratie was ook dat ik geen leuke kleren had of nergens in paste na m'n zwangerschap. Dat is dus 1 probleem minder EN ik heb mezelf dus lekker vertroeteld
![]()
En de zo'n schijnt
En balans, wat is dat?Hoewel ik Isa op zich geen probleem vindt, dat ze er is bedoel ik. Ik zou haar voor geen goud meer willen missen! Alleen dat stomme slapen he...
Vergeet die indoorspeelhel niet. Toen ik dat las leek het al alsof mijn keel werd dichtgeknepen. dat heb je ook mooi doorstaan!quote:Op maandag 10 maart 2014 20:37 schreef L-E het volgende:
[..]
Beide een beetje inderdaad. Sticker en prikkels gaan verbazingwekkend goed de laatste tijd, al weet ik niet hoe hij een ruimte vol andere babies zal vinden. Maar vandaag ging het echt geweldig wat dat betreft![]()
En voor mezelf is het een tikje spannend omdat drukte wel een paniekaanval kan triggeren. Maar goed, ik was gisteren in Artis - op de drukste dag van het jaar zowat- en dat heb ik ook doorstaan!
Zeker weten dat je niet rammelt?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:49 schreef Limone het volgende:
Oh en meets: leuk! Ik word er steeds beter in.
[..]
Vergeet die indoorspeelhel niet. Toen ik dat las leek het al alsof mijn keel werd dichtgeknepen. dat heb je ook mooi doorstaan!![]()
Ooh die hele kleine baby's!Ik hoorde vandaag van een hele prille zwangerschap en ik was gewoon een beetje jaloers.
![]()
Gek, want ik rammel niet. Denk ik. Maar die spanning van een test doen, van de eerste paar weken, van de eerste schopjes.... oooh zucht!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L0t ik herken wel wat je zegt, dat je meer over je eigen ontwikkeling nadenkt weer! Ik dus ook, maar eigenlijk kom ik erachter dat werken voor ons eigen bedrijf er wat bij in schiet en dat ik de vaste inkomsten uit de winkel nu belangrijker vind. Misschien ga ik dus even op sabbatical afgezien van de administratieve taken. Dan kan ik de dagen dat ik vrij ben ook echt zonder schuldgevoel de speeltuin in duiken met F
Ohja die ring draag ik nog wel continu, maar ik moet binnenkort eens een afspraak maken en vragen of ik dat kan afbouwen ofzo. Als ik hem nu uit doe dan voel ik het namelijk best wel (zeker als ik ongesteld ben, dan is alles nog wat slapper).
Shandaly wat lekker dat je je zo goed gaat voelen door de zon! Ik heb voor het eerst sinds drie jaar zin om naar buiten te gaan en dat komt echt door F. Ik ben juist type voorjaarsdepressie.. sociale verplichtingen enzo. Terwijl ik er eigenlijk dol op ben, lekker het park in en met vrienden op het terras zitten! Moet er altijd even inkomen, maar dit jaar niet! Gaat het wel de goede kant op met jou? Je bent er in elk geval aan aan 't werken toch?
SpiritShoppen is een hele goede en het is helemaal fijn als je jezelf 's morgens weer trots aan kan kijken in de spiegel
![]()
Kyara gefeliciteerd! Toch weer een bijzondere dag voor jullie! En wat een leuke fotoZe krijgen zo'n eigen snoetje, niet dat ik kan zeggen wie wie is, maar ze hebben een verschillende blik!
Limone daarom vond ik het zo leuk toen je weer zwanger was en is het nu ook zo leuk om nog even samen te posten!
nummer zoveel,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Suikertante op 11-03-2014 18:49:22 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Zo snel? Bij mijn lief was t 6 of 7 weken met gezellige ontsteking.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:06 schreef Suikertante het volgende:
Als je gehecht bent schijnt het binnen een week in elk geval helemaal dicht te zijn.
Je moet even wat tijd voor jezelf nemen meis, concentreren op jezelf en je gezin. Daar past werk nu eventjes niet bij.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:49 schreef Spirit82 het volgende:
Ik vind jullie lief!
Voelde me schuldig dat ik wel kon shoppen, maar niet werken, maar na net weer een huilbui weet ik toch dat het echt even niet lekker gaat..
Oh en mensen, als ik dit soort perikelen lees ben ik toch iedere keer weer zo blij met m'n keizersnede
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:55 schreef Suikertante het volgende:
Edit:EN NIEMAND ZEGT OOK WAT!! Ik mijn hele kladblokje kopieren inclusief moestuinideetjes
Ik vroeg me al af waar het een reactie op was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Telt dat ook?
--
Spirit, hele dikke kus! Ik had een paar uur geleden bedacht wat ik wilde gaan typen voor je, als ik er tijd voor had. En nou weet ik niet meer hoe ik het wilde verwoorden en blijf ik ontevreden over wat er staat, dus dan maar even alleen dit:. Sorry!
--
Kyara gefeliciteerd! x 2!
--
Ik heb een knip gehad en scheer me wel weer. Dat gaat best. Maar seks..Een keer gedaan, zo'n 8 weken na de bevalling. Gestopt omdat het zo veel pijn deed.. En nu durf ik niet meer
.
Als het maar niet de 19e wordt!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:20 schreef Hilzillah het volgende:
Ik ben een beetje druk geweest gisteren en vandaag, maar ik kom wel even melden dat ik morgen een facebookmeetanimopagina zal maken.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:55 schreef Suikertante het volgende:
Edit:EN NIEMAND ZEGT OOK WAT!! Ik mijn hele kladblokje kopieren inclusief moestuinideetjes
Oh sorry, ik dacht dat iemand vroeg wat je in je moestuintje (SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Limone daarom vond ik het zo leuk toen je weer zwanger was en is het nu ook zo leuk om nog even samen te posten!) had.
![]()
En:liefde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: zeikverhaal in spoiler gezet.
FR, sterkte!
Balans - totaal niet. Maar 't zou wel fijn zijn.Home is where the O+ is...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh haha, het was GEEN eufemisme, hahahaquote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:33 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh sorry, ik dacht dat iemand vroeg wat je in je moestuintje () had.
![]()
En:liefde.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:01 schreef L-E het volgende:
DankSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Home is where the O+ is...
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:26 schreef L-E het volgende:
Wij hadden hier afgelopen nacht een onvervalste Loj-nacht overigens. *gaap*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lojjj jij mag je over een paar maanden weer hier melden las ik![]()
Mag ik daar ook bij? Al ben ik hier (nog/momenteel) niet zo actief ivm kopzorgen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:20 schreef Hilzillah het volgende:
Ik ben een beetje druk geweest gisteren en vandaag, maar ik kom wel even melden dat ik morgen een facebookmeetanimopagina zal maken.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:26 schreef Juud-- het volgende:
CwenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lojjj jij mag je over een paar maanden weer hier melden las ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Juud, wat lief!
Home is where the O+ is...
Whaha, ik dacht ook echt dat ik een eerdere post gemist had door Suikers moestuinlijstquote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:20 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af waar het een reactie op was.Telt dat ook?
--
Spirit, hele dikke kus! Ik had een paar uur geleden bedacht wat ik wilde gaan typen voor je, als ik er tijd voor had. En nou weet ik niet meer hoe ik het wilde verwoorden en blijf ik ontevreden over wat er staat, dus dan maar even alleen dit:. Sorry!
--
Kyara gefeliciteerd! x 2!
--
Ik heb een knip gehad en scheer me wel weer. Dat gaat best. Maar seks..Een keer gedaan, zo'n 8 weken na de bevalling. Gestopt omdat het zo veel pijn deed.. En nu durf ik niet meer
.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:53 schreef Cwen het volgende:
Nou ik voel me ook een flink stuk zeikerd hoor!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: zeikverhaal in spoiler gezet.
FR, sterkte!
Balans - totaal niet. Maar 't zou wel fijn zijn.Maar ik doe het lekker toch, het zeiken, want het lucht op. Ik voel me juist een zeur vergeleken bij jou, want ik heb geen verder niks geen aantoonbaar probleem, afgezien van het nietslapende kind
Sarcasme. Herken het.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:42 schreef Cwen het volgende:
[..]Gewoon even een dikke knuffel, want ik vind het echt klote voor je gewoon.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Juud, wat lief!
Jaap wel. Het is sjaak. Ooit mss meer details. Nu geen zin inquote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:42 schreef Juud-- het volgende:
Momo ook aan de kopzorgen.. is alles ok met Jaap?
Mag ik als tegenhanger dan even iets leuks vertellen? E. rolde vanmiddag heel soepel van rug naar buik, maar bij haar draai gooide ze haar hoofd zover opzij dat ze gelijk weer doorrolde naar rug. En ze keek echt zo van.. whatjusthappenedhereen ik moest heel hard lachen en toen ging ze terugschaterlachen. Zucht
Ik ben er juist een beetje trots op, eigenlijkquote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:25 schreef L-E het volgende:
Iets heel anders: ik ben nog steeds nooooooit blij met mijn keizersnede, ik vind het litteken echt heel lelijk ook, herkenbaar? Het is een soort van roodachtig paars, niet bepaald het onzichtbare witte lijntje waar ik op had gehoopt![]()
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:52 schreef Juud-- het volgende:
Succes met Sjaak dan
Oh en nog even wat andersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spirit. Ik blijf erbij: slaapgebrek is zooo killing, daar wíl je niets anders bij.
Home is where the O+ is...
Nou, na die 8 weken kwam het weer goed. Nog wel gevoelig in het begin maar dat is ook een kwestie van uitproberen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:04 schreef Juud-- het volgende:
Ja maar wát het nou precies betekent Kyara..ben je zo'n bikkel dat je door de pijn van een open wond heen wipt? Of was het toen alweer in orde?
Ik dacht komt ook eens bijlezen hier, eerste wat ik leesquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:04 schreef Juud-- het volgende:
Ja maar wát het nou precies betekent Kyara..ben je zo'n bikkel dat je door de pijn van een open wond heen wipt? Of was het toen alweer in orde?
Ik dacht hetzelfde. Hoi dus!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:13 schreef LadyBlack het volgende:
He dames, ik kom ook wel weer op een lekker moment binnenvallen he
De Eefjesclubquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:15 schreef Juud-- het volgende:
Oooohh kijk, al die lurkerts worden opeens wakker
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:13 schreef GotC het volgende:
Mwah, wel iets beter maar nog niet fantastisch.
Wb sex..Mehh, dat kan ook nog ja.. dat het nieteens fysieke hindernissen zijn maar dit soort dingen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herkenbaarquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:19 schreef Limone het volgende:
Same Same GotC! (Toen het nog over seks ging..)
En haha, ik ben bij het meeten 'altijd' even heel erg bewust van dit soort posts. Je kent elkaar niet, maar jullie weten in theorie zo veel van mij! Dat maakt in het begin dan even kortsluiting in mijn hoofd.
Bij sexpraat sta ik paraat!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:15 schreef Juud-- het volgende:
Oooohh kijk, al die lurkerts worden opeens wakker
Nouja precies, een ander heeft er misschien wat aan, de herkenning inderdaadquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:21 schreef Juud-- het volgende:
Mja Limone, dat is indd zo. Aan de andere kant ben ik zo blij dat het hier soms echt een feest der herkenning is dat ik het maar een beetje voor lief neem. Maar ik plemp ook niet álles hier neer, het blijft een openbaar forum
Nog leuker: Juud kent mijn man van vroegahquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:19 schreef Limone het volgende:
Same Same GotC! (Toen het nog over seks ging..)
En haha, ik ben bij het meeten 'altijd' even heel erg bewust van dit soort posts. Je kent elkaar niet, maar jullie weten in theorie zo veel van mij! Dat maakt in het begin dan even kortsluiting in mijn hoofd.
Whehequote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:25 schreef GotC het volgende:
[..]
Nog leuker: Juud kent mijn man van vroegah! Oh en ze komt weleens langs op m'n werk
!
/schaamtevoorbij
Keihard batsen, jonguh!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:38 schreef Limone het volgende:
Hihi palen! En nu ik er over nadenk, heb ik nog nooit een vrouw horen zeggen dat ze lekker gepaald is. Typisch mannenwoord.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:25 schreef GotC het volgende:
[..]
Nog leuker: Juud kent mijn man van vroegah! Oh en ze komt weleens langs op m'n werk
!
/schaamtevoorbij
Ik wilde Heel Graag weer.. En toen afschuwelijke AUW. En nu durf ik dus niet meer. Ik wil wel, maar huuuu!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:43 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Whaha, ik dacht ook echt dat ik een eerdere post gemist had door Suikers moestuinlijst
En dank je wel! Ik weet ook niet wat ik tegen mezelf moet zeggen, dus het geeft nietIk ga zo maar eens richting bed. Morgen afspraak met manager, weet ook niet of ik nou morgen weer aan de slag moet gaan of niet. Keuzes zijn niet mijn ding als ik gespannen ben
Wat rot joh, dat je geen seks durft te hebben. Voor iedereen trouwens... dat vind ik toch wel een belangrijk puntje in een relatie, zeg maar. Ik was juist zoooo blij dat mijn lichaam het weer wou toen de hormonen na de bevalling waren afgenomenOok toen was ik blij met de keizersnede
![]()
Op een meet bespreekt vast ook niemand hoe pijnlijk de sex wel niet is na de bevalling. Of heb ik wat gemist vorige keren?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:46 schreef Juud-- het volgende:
[..]![]()
![]()
En weetje, ik heb wel heel erg het gevoel dat What happens op Fok, stays op Fok. Dus dat ik jou op je werk tegenkwam was er 1 in de categorie 'heee, nah das ook wat!' maar ik weet echt zeker dat als ik iemand van hier zou tegenkomen in een niet-Fok-omgeving met niet-Fokkers om me heen, diegene niet met mij zou gaan praten over dingen die ik hier post. Of ben ik daarin te rooskleurig en naief
Hahahaquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:51 schreef ProjSkippy het volgende:
Blegh Spark! Ik zou een luchtbuks pakken en dat hele bord volpalen volpompen.
Dat was de afterparty, heb je die gemist?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:51 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Op een meet bespreekt vast ook niemand hoe pijnlijk de sex wel niet is na de bevalling. Of heb ik wat gemist vorige keren?![]()
Nee maar ik denk dat je gelijk hebt, maar je weet nooit wie er mee leest en daarom kijk ik wel uit. Misschien leest mijn buurman wel mee ofzo
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:36 schreef GotC het volgende:
Palen![]()
!
Echt, je zou dat jaren later aan je kind moeten laten zien, die kruipt gelijk van schaamte weer bij moeders naar binnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klap wat een moppie is het toch.
Kyara, mooie meisjes! Ze hebben allebei een hele eigen oogopslag hoewel ze wel op elkaar lijken, leuk!
NZSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cwen, inderdaad niet gaan vergelijken met anderen, iedereen heeft z'n eigen sores waar hij mee om moet leren gaan, het ene is niet erger dan het andere.
Ik ben nu overigens wel benieuwd (en een beetje bang) naar de eerste keer dat wij weer gaan proberen te palen (). Voorlopig nog niet, ik voel die buik nog helemaal lubberen als ik voorover buk dus heel sexy voel ik me nog niet.
Suiker, geen idee. Ik wilde iets met komkommerschijfjes aanraden maar da's natuurlijk niet handig bij die kleintjes, dat blijft niet zitten..
Wat betreft meeten: Hellevoet is heul erg uit de richting voor mij, dus ik sla over. Ook omdat ik het heel eng vind, meeten. Misschien een volgende keer.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
Liefquote:Op woensdag 12 maart 2014 08:20 schreef DJMomo het volgende:
Aangemeld.
Ik kreeg net een über grote gerichte lach![]()
![]()
![]()
![]()
Me too!quote:Op woensdag 12 maart 2014 06:38 schreef Hilzillah het volgende:
Ik heb een Facebook Meet pagina aangemaakt...
Wat doe ik? Link via DM of hier neer gooien?
God dat had die van mij ook T. geleerdquote:Op woensdag 12 maart 2014 08:34 schreef Limone het volgende:
Ooh haha mijn man heeft haar dat tong uitsteken 'geleerd'. Hij supertrots, maar nu houdt ze niet meer op.Het ziet er zo koddig uit! Met zo'n klein mondje, grote ogen en dan zo'n tong.
Hahaaa ja idd!quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:28 schreef Suikertante het volgende:
Hoesten, kun je ze ook lerenGaan ze keihard in iedereens gezicht hoesten
En bedankt voor de yoghurttip!
Ook benieuwd naar!quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:37 schreef L-E het volgende:
Speaking of which, waarmee smeren jullie je baby in qua zonnebrand? Ik wil het liefst zo min mogelijk troep, tips?
+1quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:26 schreef Suikertante het volgende:
Ik gebruik gewoon deze:
[ afbeelding ]
En waarom? Omdat ie zo lekker klein is in de tas
Wat is het leven toch heerlijk simpel als je een grens trekt qua druk maken maakt over toevoegingen en E-nummers
quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:26 schreef Suikertante het volgende:
Ik gebruik gewoon deze:
[ afbeelding ]
Wat is het leven toch heerlijk simpel als je een grens trekt qua druk maken maakt over toevoegingen en E-nummers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu over tot de orde van de dag: Isa sliep vanochtend uit (maar goed ook, man man wat een nacht weer), dus ik was pas om 9:15 met haar bij het kdv. Doodstil was het daarZaten al die kleine kruimels aan hun ochtendsnack: een cracotte. Ik smolt zowat, te lief
al die kleine snoetjes met zo'n megacracker in hun hand en maar knagen en gelukkig zijn
De leidster zette Isa ook meteen in de kinderstoel, cracker in de hand, en 0,0 interesse meer voor mij
Ik ben zo blij dat ze het daar zo naar haar zin heeft
![]()
![]()
Ik heb de laptop wel opgestart om te werken vandaag, maar er komt niet zoveel uit mijn handen. Ik heb besloten ziekgemeld te blijven en me vooral niet druk te maken en te kijken of ik uberhaupt iets kan doen. En anders maar niet(oh en dat heb ik dus op een briefje geschreven en dat naast me gelegd want ik merk dat mn hart echt als een idioot tekeer gaat en het me echt naar keel vliegt als ik me bedenk hoeveel ik moet doen. Het helpt!!)
Sarcasme. Herken het.
Niet helemaal waar. Zonnebrand verliest de helft van z'n beschermende factor na een jaar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:32 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
![]()
ik koop er altijd eentje bij action of zeeman, die hebben de poolse l'oreal ofzo en dan kost ie ineens 2,50 ipv weetikveelhoeveel. Altijd factor 50 en ik koop elk jaar een nieuwe omdat zonnebrandcreme zn beschermende factoren verliest na een jaar
oh niet goed geformuleerd van mij, maar idd, we bedoelen t zelfdequote:Op woensdag 12 maart 2014 10:39 schreef Limone het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Zonnebrand verliest de helft van z'n beschermende factor na een jaar.
Ik heb tijd te veel, laat me ja!quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:26 schreef Suikertante het volgende:
Ik gebruik gewoon deze:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |