Ligt er denk ik ook wel aan of het in een klein dorpje is of in een grote drukke stad.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand gedag zeggen op straat; doen jullie dat of niet? Raar of niet?
Waarom? Als je vlak langs iemand loopt zoals net in het paadje, dan is het toch een kleine moeite om wat terug te zeggen?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:07 schreef Fok-it het volgende:
Ligt aan het moment. Begrijp wel dat mensen er niet op reageren
Dit ^^quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ligt er denk ik ook wel aan of het in een klein dorpje is of in een grote drukke stad.
Misschien dat daar het verschil zit. Ik kom uit een dorp en woon nu in Rotterdamquote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:09 schreef Burdie het volgende:
Ligt er aan waar, in ons dorp hier is het heel gebruikelijk om elkaar te groeten, maar in de stad juist helemaal niet.
Ik heb er ook erg aan moeten wennen toen ik in Den Haag ging wonenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Misschien dat daar het verschil zit. Ik kom uit een dorp en woon nu in Rotterdam
Vind ik ook. Maar sommige mensen voelen die behoefte niet.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Waarom? Als je vlak langs iemand loopt zoals net in het paadje, dan is het toch een kleine moeite om wat terug te zeggen?
Ik verwacht minstens een half uur lang gepijpt te worden, maar goed zo ben ik dan weer.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:15 schreef Yi-Long het volgende:
, maar als je elkaar midden in de nacht tegenkomt in een verlaten donkere steeg, dan verwacht ik toch wel een vriendelijke warme knuffel...
Ik kom oorspronkelijk uit een dorp waar ik het altijd deed omdat je elkaar altijd wel kent, tenminste van gezicht meestal.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:30 schreef Gewas het volgende:
Ik woon in een van de grote steden en ik vind het heel normaal om mensen te begroeten. Niet overal natuurlijk (zoals gezegd is eerder in dit topic) maar als het rustig op straat is doe ik het altijd.
Woon je in de binnenstad of in een wat rustigere wijk?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:32 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ik kom oorspronkelijk uit een dorp waar ik het altijd deed omdat je elkaar altijd wel kent, tenminste van gezicht meestal.
Ik woon nu ook in de stad en hier is het me gauw afgeleerd.. Niemand doet dat gewoon, heb ik het idee.
Ja die types heb je ook, wat moet je ermee aan?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:39 schreef Sometimes het volgende:
Ik vind het ook normaal. In grote steden gebeurt het inderdaad veel minder.
Woon zelf in een relatief groot dorp en kan er slecht tegen wanneer mensen die je op straat tegenkomt je wel aankijken, maar als je dan groet niets zeggen (maar je wel aan blijven kijken).
Dat had ik in Hong Kong vaak, want dan loop je daar als enige blanke rond in sommige gebieden, en dan heb je soms mensen die je even aan blijven kijken, maar als je dan dus een paar keer oogcontact hebt dan groet ik normaal gesproken wel, maar blijkbaar is dat heel vreemd voor zequote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:39 schreef Sometimes het volgende:
Ik vind het ook normaal. In grote steden gebeurt het inderdaad veel minder.
Woon zelf in een relatief groot dorp en kan er slecht tegen wanneer mensen die je op straat tegenkomt je wel aankijken, maar als je dan groet niets zeggen (maar je wel aan blijven kijken).
Binnenstad, dat kan inderdaad een verschil maken ja.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:38 schreef Gewas het volgende:
[..]
Woon je in de binnenstad of in een wat rustigere wijk?
Moet zeggen dat ik meestal degene ben die als eerst 'hoi' zegt en daarna meestal antwoord terugkrijg.
Niet raar, maar wel overdreven om te doen in bijvoorbeeld een drukke winkelstraat. Kies je momenten dus.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net ook weer. Ik kom in het paadje een mevrouw tegen (die ik eigenlijk alleen van ziens ken) dus ik zeg nog vriendelijk gedag. 0,0 terug. Niet dat dat hoeft, maar ik vind dat vrij asociaal. Niet de eerste keer dat dat gebeurt, heb het al vaker meegemaakt bij andere mensen. I.p.v. wat terug te zeggen kijken ze je schaapachtig aan alsof je iets raars aan het doen bent![]()
Ja precies, dat snap ikquote:Op zondag 9 maart 2014 11:25 schreef Gray het volgende:
[..]
Niet raar, maar wel overdreven om te doen in bijvoorbeeld een drukke winkelstraat. Kies je momenten dus.
In dit soort gevallen vind ik het ook nogal chagrijnig/schichtig/aso als mensen niet eens even terug groeten.quote:Op zondag 9 maart 2014 11:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja precies, dat snap ikHeb het echt over gevallen bij mij in of achter de straat waar ik woon.
Gewoon doen. Laat ze maar gek kijken en blijf hoi zeggen, net zo lang totdat het normaal voor ze is.quote:Op zondag 9 maart 2014 11:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja precies, dat snap ikHeb het echt over gevallen bij mij in of achter de straat waar ik woon.
Ja, dat wel. Maar dat hoort er ook wel een beetje bij vind ik.quote:Op zondag 9 maart 2014 11:36 schreef Greys het volgende:
Het kan ook zijn dat die mevrouw toevallig nét iets heel ergs te horen had gekregen, of diep in gedachten verzonken was, of niet heeft gehoord dat je iets zei...
Als je bij haar aan de kassa komt, zegt ze dan wel goedemiddag enzo?
quote:Op zondag 9 maart 2014 11:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, dat wel. Maar dat hoort er ook wel een beetje bij vind ik. Maar om nou te zeggen dat ze dat enigzins vrolijk doet... nee![]()
quote:
Mensen die "hoihoi!" gebruiken negeer ik ook.quote:Op zondag 9 maart 2014 13:37 schreef itchycoo het volgende:
Ik woon in Utrecht en daar doe ik het eigenlijk alleen als ik in een rustige straat loop. Als ik naar het station ga, loop ik altijd over een soort bedrijventerrein wat 's avonds nog wel eens wat onguur kan ogen. Als ik daar dan iemand tegenkom knik ik altijd wel even en groet ik zo iemand.
Van de week kwam ik bij mijn vriendin aangefietst en toen stond het buurmeisje (studente) voor de deur, dus ik roep "hoihoi!" en toen bleef ze een beetje schaapachtig om zich heen kijken en zei ze niets terug. Dat vind ik dan gewoon onbeleefd, even 'hoi' terugzeggen kan er toch wel vanaf?
quote:Op zondag 9 maart 2014 15:47 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Mensen die "hoihoi!" gebruiken negeer ik ook.
Haha en ik mij afvragen waarom niemand ooit iets terugzegt...quote:Op zondag 9 maart 2014 15:47 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Mensen die "hoihoi!" gebruiken negeer ik ook.
Vaak is het imho wel goed in te schatten qua lichaamstaal/blik, ik doe meestal een knikje.
kom zelf uit zuidoost groningen en hier is het ook de normaalste zaak om goedendag te zeggenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:10 schreef Detroit het volgende:
Mensen in het zuiden doen dat veel eerder naar mijn idee. En op straat heb ik geen behoefte om mensen te groeten.
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:08 schreef Geralt het volgende:
Ligt er denk ik ook wel aan of het in een klein dorpje is of in een grote drukke stad.
Dit. Hier in het dorp is het dus standaard groeten, of je iemand nou kent of niet.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:08 schreef Geralt het volgende:
Persoonlijk vind ik het overigens vrij normaal om iemand gedag te zeggen
Ja want alleen in de randstad heb je heeul veel mensen op elkaar wonen. De rest van Nederland zijn alleen maar dorpen enzoquote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:09 schreef Mord_Sith het volgende:
Ik vind het raar en snapte er weinig van toen ik wat vaker in een klein plaatsje kwam. Ik kom zelf uit de Randstad.
Huh, ik kijk altijd mensen aan die voorbij lopen. Hoe kan je per ongeluk oogcontact maken?quote:Op maandag 10 maart 2014 10:19 schreef HaywoodJablome het volgende:
Alleen als je per ongeluk oogcontact maakt, anders is negeren het devies.
Dat je probeert naar een duif te kijken bijvoorbeeld, en er net iemand door je blikveld looptquote:Op maandag 10 maart 2014 12:42 schreef Gewas het volgende:
[..]
Huh, ik kijk altijd mensen aan die voorbij lopen. Hoe kan je per ongeluk oogcontact maken?
Ik heb wel eens dat mijn ogen per ongeluk naar borsten gaan van vrouwen (als ik ze aan wil kijken).quote:Op maandag 10 maart 2014 12:43 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Dat je probeert naar een duif te kijken bijvoorbeeld, en er net iemand door je blikveld loopt
Ja, en stel nu dat ze net op dat moment door haar knieen gaat en je dus per ongeluk oogcontact maakt. Dan moet je wel iets zeggen, anders is het ook zo'n ongemakkelijke situatie.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:54 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik heb wel eens dat mijn ogen per ongeluk naar borsten gaan van vrouwen (als ik ze aan wil kijken).
quote:Op maandag 10 maart 2014 11:28 schreef Banaan_ het volgende:
Jij bent er zeker zo één die langsloopt en op het allerlaatste moment heel nonchalant 'hoi' roept zodat je de ander forceert om zich om te draaien om 'hoi' terug te roepen.
Daar zijn we allang uit TS. Fuck je vriendelijkheid.
Heb best wel medelijden met buschauffeurs, de hele dag gedwongen worden door de baas om 'vriendelijkheid' uit te stralen. 1000+ keer per dag gedag moeten zeggen.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:38 schreef Cue_ het volgende:
Hier zegt men zelfs de buschauffeur gedag als ze de bus uitstappen
Wou dat ik daar antwoord op kon gevenquote:
Aww.quote:
Ik zeg ook vaak mensen gedag, en dit is mij ook opgevallen. Niets van aantrekken, die mensen zijn gewoon zuur en chagrijnig.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net ook weer. Ik kom in het paadje een mevrouw tegen (die ik eigenlijk alleen van ziens ken) dus ik zeg nog vriendelijk gedag. 0,0 terug. Niet dat dat hoeft, maar ik vind dat vrij asociaal. Niet de eerste keer dat dat gebeurt, heb het al vaker meegemaakt bij andere mensen. I.p.v. wat terug te zeggen kijken ze je schaapachtig aan alsof je iets raars aan het doen bent![]()
Niet alleen de randstad hoor.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:10 schreef Cue_ het volgende:
ligt een beetje aan m'n bui. Ben ik chagrijnig wil ik nog wel eens een dag eruit persen als iemand me gedag gezegd. Maar als ik vrolijk ben wil ik zelf mensen ook wel eens gedag zeggen.
Denk dat het ook meer van de dorpen / kleine steden is. Mensen uit de randstad willen het wel vaak als raar benoemen.
Dan ben je toch geen autistquote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:15 schreef Yi-Long het volgende:
Ik vind het ook normaal om elkaar te begroeten. Natuurlijk niet overal, dus ik ga niet in een drukke winkelstraat iedereen gedag zeggen, maar als je elkaar midden in de nacht tegenkomt in een verlaten donkere steeg, dan verwacht ik toch wel een vriendelijke warme knuffel... in een rustige straat tegenkomt en er is oogcontact, dan zeg je normaal gesproken wel even gedag....
.... tenzij het GEEN lekker wijf is, want dan zeg ik natuurlijk niets. Kom nou. Ik ben geen autist.
U is van den vrouwlijke geslagtquote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:36 schreef Planga het volgende:
Ik woon in een gereformeerd dorp. Valt me op dat oudere gereformeerde mannen vaak niets terug zeggen.
Glimlachen en knikken is al voldoendequote:
Waarom vind je het vervelend? Hou je niet van mensen?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:47 schreef lovely_sunset het volgende:
Ik heb vaak als ik ga wandelen met de hond in het bos en je komt tegenliggers tegen die willen je altijd groeten en eigenlijk vind ik het al vervelend dat er nog meer mensen lopen. Maar dan groet ik altijd maar terug.
Door een stok naar de hont van die tegen (dwarsquote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:47 schreef lovely_sunset het volgende:
Ik heb vaak als ik ga wandelen met de hond in het bos en je komt tegenliggers tegen die willen je altijd groeten en eigenlijk vind ik het al vervelend dat er nog meer mensen lopen. Maar dan groet ik altijd maar terug.
Ja als mensen een hond hebben laat ik ze altijd spelen en soms praat je dan even met ze. Maar dat vind ik ook wel leuk.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:55 schreef edcetera het volgende:
[..]
Door een stok naar de hont van die tegen (dwars) ligger te gooien ?
Dan valt het uiteindelijk wel mee en wie weet clickt het tussen zowel die honten al jullie.
Als je mensen met een hont tegenkomt in het bos zijn ze wel meer aanspreekbaar, dan dat je met iemand (dezelfde persoon) bij de Appie in contact wilt komen of gewoon op straat, waar iedereen snel, snel, even wat Facebooken (uiteraard triest) of FOKken wilt. (Of uiteraard boodschapen wilt doen)quote:Op dinsdag 11 maart 2014 01:09 schreef lovely_sunset het volgende:
[..]
Ja als mensen een hond hebben laat ik ze altijd spelen en soms praat je dan even met ze. Maar dat vind ik ook wel leuk.
haha ja, heb ik ook. Ik wacht altijd tot de ander groet en dan groet ik terug.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:40 schreef t4rt4rus het volgende:
Hebben jullie ook dat wanneer je al oogcontact hebt maar nog niet echt dichtbij bent, de vraag is wanneer je moet groeten?
Teruggroeten? Ik zou gewoon de politie bellen want stel je voor dat ze jou willen aanranden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:47 schreef lovely_sunset het volgende:
Ehhm, Carnaval is al weer even voorbij hoorquote:Op woensdag 12 maart 2014 20:05 schreef Witchybitch het volgende:
Tegenwoordig is er een nieuwe hype.
Als je iemand tegen komt op straat gewoon bekken.
T liefst nog amandelhockey.
Je groet tenminste terug. Veel mensen hier kijken me verbaasd aan als ik hen groet (zo van "wtf? ken ik jou?"), in plaats van dat ze teruggroeten of doorlopen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:47 schreef Bortecinem het volgende:
Ik glimlach vaak naar mensen, maar gedag zeggen nooit - tenzij iemand mij groet natuurlijk, dan groet ik altijd terug.
Sukkels.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:24 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Je groet tenminste terug. Veel mensen hier kijken me verbaasd aan als ik hen groet (zo van "wtf? ken ik jou?"), in plaats van dat ze teruggroeten of doorlopen.
Ik ben gewend om iedereen die ik tegenkom te groeten. Ach ja, ik ben inmiddels wel gewend aan de mensen hier.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:25 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Sukkels.
Voortaan iemand eerst aankijken en dan groeten. Meestal voel je het van te voren wel aan..
Wist je dat er in de randstad ook dorpjes zijn waar mensen elkaar begroeten? In steden trouwens ook als het rustig is.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:22 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik vind het normaal, maar in de Randstad is het niet zo normaal.Het was even wennen toen ik na 25 jaar in Nijmegen gewoond te hebben naar Utrecht ben verhuisd.
Ik heb het over de Randstad, niet het Randdorp.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:35 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Wist je dat er in de randstad ook dorpjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |