abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153045558
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:45 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Inderdaad, vroeger kocht je een kaartje bij de NS en als een deel van de treinreis door Veolia, Connexxion of Arriva dan maakte dat niet uit. Nu moet je echter voortdurend omchecken, waarbij dat met een beetje pech ook nog een als verschillende reizen (dus zonder langeafstandskorting) worden beschouwd omdat dat omchecken na de overgang van spits naar dal of omgekeerd gebeurt.
Inderdaad ja, dan ben je opeens je korting kwijt, overigens speelt dat probleem ook op NS stations waar je niet over kan stappen zonder eerst door poortjes te moeten gaan naar een ander perron.

Wat je ook geld kan kosten, ook m.b.t. GTBV (Geld Terug Bij Vertraging)
pi_153045563
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Vroeger hoefde je 1x je abonnement te laten zien en voor de rest niets, nu moet ik 8x per dag in en uitchecken en jij begrijpt niet dat dit meer tijd kost ?

En mij gebeurt het regelmatig dat een lezer kapot is.
het kost natuurlijk meer tijd, een klein beetje. Maar daar ga je je toch godverdomme niet druk om maken :')
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:45 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Inderdaad, vroeger kocht je een kaartje bij de NS en als een deel van de treinreis door Veolia, Connexxion of Arriva dan maakte dat niet uit. Nu moet je echter voortdurend omchecken, waarbij dat met een beetje pech ook nog een als verschillende reizen (dus zonder langeafstandskorting) worden beschouwd omdat dat omchecken na de overgang van spits naar dal of omgekeerd gebeurt.
Het opnieuw betalen van een instaptarief is wel bullshit en daar mag iets op bedacht worden.
pi_153045587
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:48 schreef d4v1d het volgende:

[..]

het kost natuurlijk meer tijd, een klein beetje. Maar daar ga je je toch godverdomme niet druk om maken :')

[..]

Het opnieuw betalen van een instaptarief is wel bullshit en daar mag iets op bedacht worden.
Je betaalt niet opnieuw een instaptarief maar je verliest je korting bij omchecken.
pi_153046587
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:48 schreef d4v1d het volgende:

[..]

het kost natuurlijk meer tijd, een klein beetje. Maar daar ga je je toch godverdomme niet druk om maken :')
Ik maak me er vooral druk om dat men dat verplichte in- en uitchecken gebruikt om mij op extra kosten te jagen. En dat ik meer moet betalen voor mijn abonnement dat er in alle opzichten slechter op geworden is in vergelijking met de voorganger waarbij ik niet hoefde in- en uit te checken.
pi_157916557
quote:
Consumentenbond start petitie tegen hoge kosten OV-chipkaart
De Consumentenbond en reizigersorganisatie Rover starten een petitie. Ze willen dat de kosten voor de OV-chipkaart in Nederland omlaaggaan.

De Nederlandse OV-chipkaart is vrijwel de duurste en klantonvriendelijkste van Europa, zo melden de organisaties na eigen onderzoek.

Nederlandse reizigers moeten na vijf jaar weer voor 7,50 euro een nieuwe kaart aanschaffen. Daarnaast is Nederland het enige Europese land waar reizigers moeten betalen voor vervanging van een defecte kaart, aldus de Consumentenbond en Rover.

"Dat is de wereld op z'n kop. Het geld is van de reiziger zelf. Het is alsof je je portemonnee aan iemand in beheer geeft en er telkens voor moet betalen als je er iets uit wilt halen", zegt Bart Combée, directeur van de Consumentenbond.

Op de website van de Consumentenbond kunnen mensen de petitie ondertekenen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_157916835
quote:
7s.gif Op maandag 30 november 2015 09:54 schreef Aether het volgende:

[..]

betalen voor een vervangende kaart kan ik nog inkomen bij verlies, maar bij verlopen van de kaart is dat belachelijk, zeker gezien het het enige betaalmiddel is (er zijn geen redelijk geprijsde alternatieven)
pi_157918453
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 10:12 schreef mschol het volgende:

[..]

betalen voor een vervangende kaart kan ik nog inkomen bij verlies, maar bij verlopen van de kaart is dat belachelijk, zeker gezien het het enige betaalmiddel is (er zijn geen redelijk geprijsde alternatieven)
Beetje hetzelfde verhaal als je paspoort/rijbewijs etc.
pi_159619683
quote:
Dijksma wil nog dit jaar ov-kaart voor toeristen
Foto: NU.nl/Chris Heijmans
Gepubliceerd: 02 februari 2016 18:44
Laatste update: 02 februari 2016 19:18

Om het reizen met het openbaar vervoer voor buitenlandse toeristen eenvoudiger te maken, komt er nog dit jaar een ov-toeristenkaart.
Dat zei staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) dinsdag in de Tweede Kamer. Onder meer VVD en D66 hebben aangedrongen op de komst van de ov-toeristenkaart.

Toeristen kunnen met de kaart makkelijk met alle vormen van het openbaar vervoer door het land reizen. Volgens de bewindsvrouw komt de kaart in het tweede kwartaal van dit jaar beschikbaar.

Het aantal buitenlandse toeristen dat ons land bezoekt neemt toe. In 2015 ging het om bijna vijftien miljoen mensen, 7 procent meer dan een jaar eerder.
Wat zou er dan speciaal worden aan de toeristen ov kaart met de huidige kaart kan men toch ook al met alle OV reizen?
pi_159620365
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 12:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat zou er dan speciaal worden aan de toeristen ov kaart met de huidige kaart kan men toch ook al met alle OV reizen?
Toeristen kopen nu vaak een kaart waarmee ze bijvoorbeeld alleen in Amsterdam kunnen reizen (en dan alleen bij de eigen vervoerder). Als je met de trein wilt moet je weer losse kaartjes kopen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_159620590
Maar wat wordt het verschil met de gewone OV chipkaart.

Gaat de toeristen OV kaart geen 7,50 kosten en kan je het saldo terugvragen ? Dan kopen Nederlanders hem ook natuurlijk en als je wel 7,50 moet betalen voor de aanschaf en geen saldo terugkrijgt gaan toeristen hem niet kopen.
pi_159620733
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 13:32 schreef macca728 het volgende:
Maar wat wordt het verschil met de gewone OV chipkaart.

Gaat de toeristen OV kaart geen 7,50 kosten en kan je het saldo terugvragen ? Dan kopen Nederlanders hem ook natuurlijk en als je wel 7,50 moet betalen voor de aanschaf en geen saldo terugkrijgt gaan toeristen hem niet kopen.
Het zou toch wat zijn als de toeristenkaart gratis gaat worden.

Maar goed dan krijg je misschien een toeristenkaart die gewoon gratis is maar wel automagisch een iets hoger tarief rekent als bij normale ov kaarten om toch de 7.5 terug te halen. :D
  woensdag 3 februari 2016 @ 13:41:57 #212
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159620807
Tis toch eigenlijk van de zotte dat je iets speciaals voor Toeristen moet maken, terwijl de Ov-kaart juist bedoelt is voor alle vervoerders en het simpeler te maken :+

Ben idd benieuwd wat dan de verschillen zullen zijn
  woensdag 3 februari 2016 @ 13:47:44 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159620997
Ik denk/hoop dat het een kaart wordt met een leuke foto van wat tulpen en molens, en die toeristen voor ze vertrekken weer kunnen inleveren om zo wat geld terug te krijgen.
  woensdag 3 februari 2016 @ 14:10:02 #214
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_159621589
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 13:32 schreef macca728 het volgende:
Maar wat wordt het verschil met de gewone OV chipkaart.
Mijn vermoeden: het wordt een soort tienertoer, uitgevoerd als e-ticket of op een wegwerp-ov-chipkaart.
pi_159623387
Zo'n bericht was er vorig jaar ook:
quote:
Speciale ov-kaart voor toeristen moet belemmeringen wegnemen

[...]

‘Een Chinees of een Brit die ons land bezoekt en afhankelijk is van het openbaar vervoer wil zich geen zorgen hoeven maken over waar en hoe hij al zijn kaartjes moet kopen. Die moeten we niet lastig vallen met het palet van vervoerders in ov-land’, aldus het Kamerlid. ‘Die toerist wil gewoon het maximale uit zijn verblijf in Nederland kunnen halen en zonder gedoe van Amsterdam naar Maastricht kunnen reizen en als het even kan Giethoorn nog meepakken.’

[...]
Goh, dat zou voor iedereen wel wat zijn...!
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_159646675
Als de toeristen geen ¤25 buffer op hun kaart nodig hebben (dat zou natuurlijk onzin zijn) dan wil ik ook wel een toeristenkaart!
  donderdag 4 februari 2016 @ 16:40:04 #217
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_159654722
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 12:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat zou er dan speciaal worden aan de toeristen ov kaart met de huidige kaart kan men toch ook al met alle OV reizen?
Er komt vast weer een fikse nieuwe storting overheidsgeld in de kassalades van de OV-bedrijven, dat zal het verschil wel zijn.
pi_159657237
Jammer dat het OV niet gewoon voor iedereen gratis is. Zou de files ook een stuk verminderen. Maar ik betaal nu vanuit Den Haag gewoon 50 euro voor een retourtje naar het noorden van het land. Absurd. :{
International
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 februari 2016 @ 18:35:32 #219
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159657358
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:30 schreef Aardbei16 het volgende:
Jammer dat het OV niet gewoon voor iedereen gratis is. Zou de files ook een stuk verminderen. Maar ik betaal nu vanuit Den Haag gewoon 50 euro voor een retourtje naar het noorden van het land. Absurd. :{
Voor mij is het gratis, maar nog steeds pak ik regelmatig de auto.

Laat ze eerst maar regelen dat het ov niet 2x zo traag is als de auto, dan kan er over het gratis maken worden nagedacht.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_159657613
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Voor mij is het gratis, maar nog steeds pak ik regelmatig de auto.

Laat ze eerst maar regelen dat het ov niet 2x zo traag is als de auto, dan kan er over het gratis maken worden nagedacht.
Als je van centrum naar centrum moet is de trein soms wel 2* zo snel als de auto. :)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 februari 2016 @ 18:49:03 #221
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159657671
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als je van centrum naar centrum moet is de trein soms wel 2* zo snel als de auto. :)
De gemiddelde reis gaat helaas niet van centrum naar centrum.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_159657754
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 11:48 schreef ufopiloot het volgende:
Als de toeristen geen ¤25 buffer op hun kaart nodig hebben (dat zou natuurlijk onzin zijn) dan wil ik ook wel een toeristenkaart!
De toeristen zullen vermoedelijk de hoofdprijs moeten betalen om onbeperkt te kunnen reizen.
Dat velen van hen daar helemaal niet op zullen zitten te wachten (in ieder geval niet voor die prijs) maakt niet uit, zij hebben dan zogenaamd een alternatief voor het huidige klantonvriendelijke gedrocht.
pi_159813277
quote:
OV-toeristenkaart wordt nog dit jaar werkelijkheid
De Nederlandse Spoorwegen werken samen met de andere vervoerders aan een OV-Toeristenkaart. Er moeten zowel landelijk, regionale en plaatselijke ov-producten komen voor toeristen. Dit jaar nog verwachten de vervoerders de eerste concrete resultaten te kunnen melden.

Begin 2015 heeft het Nederland Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) in de pers opgeroepen tot een toegankelijker OV voor toeristen. In de Tweede Kamer werd dit ondersteund met de suggestie een landelijke OV-toeristenkaart in het leven te roepen. "Vervoerders hebben de handschoen opgepakt en zijn, in samenspraak met het NBTC, op zoek gegaan naar de beste oplossing voor buitenlandse toeristen" zegt NS woordvoerder Eric Trinthamer.

De partijen zijn tot de conclusie gekomen dat voor het grootste deel van de toeristen de huidige ov-chipkaart geen betaalbare oplossing is. "De uitdaging zit vooral in het toegankelijk maken van een ov-aanbod dat meer op maat en dus diverser is" legt Trinthamer uit. Hij vervolgt: "Het einddoel is een logisch opgebouwd aanbod van ov-producten die landelijk, regionaal of plaatselijk geldig zijn."

Het aanbod zal deels bestaan uit bestaande producten, en daarnaast aangevuld met nieuwe ov-acties voor toeristen. Zo moet er een landelijke dagkaart komen voor de toerist. NS en GVB hebben al het Amsterdam Travel Ticket gelanceerd. Dat ticket is overigens vaak net iets duurder dan een los NS-kaartje (e-ticket), aangevuld met een GVB-dagkaart.

Boris van der Ham, voorzitter van stichting Werelderfgoed.nl, ziet de toeristenkaart als een enorme kans. "Dit is een enorme kans om toeristen ons werelderfgoed te laten ontdekken. We hebben in Nederland negen door UNESCO erkende werelderfgoederen. Veel toeristen bezoeken nu de grachtengordel van Amsterdam, maar niet de andere werelderfgoederen". Met NS is de stichting in gesprek om bij de toeristenkaart informatie te geven over de bijzondere locaties.

Volgens staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) komt de toeristenkaart er in het tweede kwartaal van dit jaar. Onder meer VVD en D66 hebben aangedrongen op de komst van de ov-toeristenkaart. Het aantal buitenlandse toeristen dat ons land bezoekt neemt toe. In 2015 ging het om bijna vijftien miljoen mensen, 7 procent meer dan een jaar eerder.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_159814157
Ben benieuwd wat een landelijke dagkaart dan moet gaan kosten.....
pi_159814604
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 19:38 schreef macca728 het volgende:
Ben benieuwd wat een landelijke dagkaart dan moet gaan kosten.....
Denk € 25 à € 30.

Edit: waarschijnlijk niet aangezien een trein dagkaart al 50 euro is...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')