Het zal een heeeeeel lang project (of beter gezegd 10-tallen projecten) worden. Hopelijk ook een lang topicquote:
Klopt, ik heb inderdaad genoeg ruimte hier. Ben d'r ook ontzettend blij mee. Nu steeds meer af komt en plannen worden alsmaar concreter begin ik me ook steeds meer thuis te voelen.quote:Flink huis voor in je eentje, gebaseerd op je tekst. Ik vind mijn huis al flink
Het zijn inderdaad 12.5mm dikke waterbestendige platen. Hmzzz, daar hebben ze dus niet zo goed over nagedacht. Het probleem is: het regelwerk (metalstud ofzoiets heet dat toch?) plaatsen en de platen ertegenop schroeven zijn door 2 verschillende partijen gedaan. Maar in beide gevallen hadden ze me dat wel even mogen aanraden om het wat steviger te maken.quote:Wat betreft je plafond; ze hebben er wandplaten (12,5 dik zo te zien) op geschroefd en geen plafond platen. Op zich geen probleem, alleen is je hart-op-hart afstand 60 cm en met die zware platen + stucwerk is dat naar mijn mening vragen om problemen.
Ze zouden 30 HOH moeten maken, sowieso met die dikke zware platen.
Dus ik kan ze zelf maar beter nog *iets* verder erin draaien?!quote:Verder; die schroeven draai je vlak af met de plaat. Anders zakken ze er vanzelf overheen.
Draai ze niet IN het papier, dan flikkertje je plaat over je schroef. Het zijn trompet schroeven, het papier leunt daar op als het ware.
Tja, ik heb ze speciaal uitgekozen om verwerkt te worden in een natte ruimte. In de keuken heb ik deze ook hangen (al ongeveer een half jaar ofzo) en dat gaat nog allemaal super goed. Maarja, badkamer is natuurlijk geen keuken he...quote:Speakers gaat wel als het een beetje tegen vocht kan. Anders dan komt vanzelf je membraan los.
Jep, ben er ook erg blij mee. Zoals eerder vermeld: ik hobby heel graag, bouw vanalles, en heb plannen met bepaalde ruimtes, dus dan komt zo'n groot huis heel goed van pasquote:
Oke, thanks! Duidelijk verhaal. Ik ga dit denk ik toch maar eens voorleggen aan de klussers. Misschien moeten de platen er dan weer af, en even wat balkjes erbij gemaakt.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 07:06 schreef koffielepel het volgende:
Ik vind die hoh afstand ook erg groot voor een plafond. De platen snap ik wel, groen gips is voor de natte cel.
Het zou kunnen gaan doorhangen en ik zou ook zeker 30cm hebben aangehouden.
Als je je stukadoor chagrijnig wilt hebben moet je je schroeven zo laten. Ze messen de stuc af, komen een schroef tegen en hebben een braam aan het blad met als gevolg strepen en krassen.
Schroeven gelijk af of iets verzonken; wat Gieliovd al zegt over het papier.
quote:Verder; das een beste woning voor iemand alleen
Haha, klinkt ook gezellig!! Dan snap ik inderdaad dat zo'n authentiek gebeuren zoals je deurbel niet met een home automation systeem samen kan.quote:Ik pas zelf nergens domotica toe, het past niet bij ons huis en het is mij te tijdsgebonden. Heb onlangs zelfs mn deurbel vervangen door een trekbel
Thanks! Dat gaat zeker goed komenquote:Welkom hier, en blijf foto's posten
Welk grote ronde gat bedoel je? Als je op de eerste foto v/d badkamer kijkt zie je de afzuiging al zitten. Dat is dat witte afdekplaatje links achterin. Die grotere (2) gaten zijn voor de ceiling-speakers.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 07:12 schreef koffielepel het volgende:
Qua vocht in je badkamer; dat grote ronde gat is neem ik aan je afzuiging?
Je kunt je badkamer in zones indelen en zo zal de speaker ook geschikt zijn voor een bepaalde zone. Dit is uiteraard gestandaardiseerd en wordt gebaseerd op afstand tot waterbron, hoogte etc. Dit zou je dus even na kunnen kijken, zal ook voor eventuele garantie van belang zijn.
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 07:19 schreef Gieliovd het volgende:
Gratie gaten zijn speakers, ronde witte kappie is ventilatie me dunkt.
Oops, deze reactie had ik even over het hoofd gezien, excuus.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 00:41 schreef naaa het volgende:
Denk dat die 1mm dat die schroeven uitsteken niet erg is,
juist als je gaat stucen is een beetje reliëf welkom
Volgens mij is dit wel een goede contactdoos. Hij is namelijk open aan de onderkant, en er zitten genoeg gaten in om hem op een ondergrond (zoals ik dat heb gedaan) vast te maken. Zo eentje wat jij bedoeld is om zelf een verlengsnoer/verdeeldoos te maken, right? Die zouden mijns inziens nooit open zijn aan de onderkant.quote:Alleen die contactdoos die je geplaatst hebt is niet echt bedoeld voor vaste
(installatiekabel harde kern) installatie; maar voor montage aan (soepel) snoer.
Klopt, dat was een beetje stom van me. Hopen dat ik geen brand krijg. De rest van de electra zit gelukkig wel goed (en veilig!!) in elkaar.quote:En je mist een montageplaat (hout; brandbare ondergrond).
Maar goed, dat is mierenkeuken achteraf![]()
Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe het gaat uitwerken allemaal. In m'n hoofd ziet het er in ieder geval heel mooi uit alquote:Benieuwd naar de (eind)resultaten en wat je allemaal nog gaat toepassen
Thanksquote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:41 schreef Gieliovd het volgende:
Damn, respect. Je brengt zeer boeiende dingen op K&W zo!!
Je kunt er inderdaad altijd nog mee beginnen. Zeker aangezien alles (of in ieder geval steeds meer) draadloos te implementeren valt! Ik ben er in ieder geval he-le-maal weg van. Kon in m'n eerste studentenkamer al de frituurpan + oven via m'n GSM schakelenquote:Jaloers, vette skills met domotica. Zelf ervoor gekozen het niet te doen, tijdsdruk. Wellicht later nog eens wat knutselen....
Eerst hok afbouwen
Thanks!quote:
De meeste domotica wat je op de vorige foto's zag is dus al redelijk gedateerd.quote:Ziet er in ieder geval al goed uit met die domotica.
Vet hequote:(En ASOT's uit 2007)
Ah, die had ik volgens mij al gezien ja. Nog geen tijd gehad om alles door te lezen, maar ziet er zeer interessant uit, met een lekker hoog klusniveau. Heel mooiquote:
De benodigdheden daarvoor zijn:quote:
Je staat in je blote tampeloeris onder de stralen, op dat moment merk je dat niet hoor.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:37 schreef Geralt het volgende:
Waarom in godsnaam die speakers in het plafond? Dat klinkt imo nooit zo goed als goedgeplaatste losse speakers.
Als ze het écht gaan stukadoren, denk ik aan een laagdikte van 5mm tot 10mm.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 07:06 schreef koffielepel het volgende:
Als je je stukadoor chagrijnig wilt hebben moet je je schroeven zo laten. Ze messen de stuc af, komen een schroef tegen en hebben een braam aan het blad met als gevolg strepen en krassen.
Schroeven gelijk af of iets verzonken; wat Gieliovd al zegt over het papier.
Ow het is in de douch/badkamer? Dat was me even ontgaanquote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:37 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Je staat in je blote tampeloeris onder de stralen, op dat moment merk je dat niet hoor.
Ik ga het ook zo uitvoeren straks als fase 2 klus.
Thanks Vonkenboerquote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:08 schreef Vonkenboer het volgende:
Welkom in K&W
Wauw, dit is met recht een project met allerlei gadgets !
Heb ik ooit van jou al niet eens wat gelezen op tweakers.net ?
Dit wordt i.i.g. een tof verbouwingstopic !
Thanks! Ik probeer inderdaad met techniek voorop te lopen, dus dan lijkt het voor sommigen al snel op futuristische stuffquote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:15 schreef fh101 het volgende:
Gaaf zeg! Lijkt toch nog wel een beetje op een huis uit de toekomst, terwijl het dus duidelijk allemaal nu al gewoon mogelijk is!
Thanks voor de tip! Maar daar heb ik eerlijk gezegd geen problemen mee. Iedereen mag weten wie ik ben, waar ik woon, etc... iedereen mag ook weten dat ik een (zelf ontwikkeld/gebouwd) beveiligingssysteem heb waar een potentiële inbreker -als het goed is- (totaal) niet blij van wordtquote:Ik zou zelf alleen wel je naam even weghalen bij het huisnummer, zo is het wel heel makkelijk om te achterhalen wie je bent en waar je woont en omdat je nogal wat gadgets en elektronica in huis hebt...
Speakers in het plafond zijn in bepaalde ruimtes (keuken, badkamer, wc, garage, etc...) érg handig. Ze staan niet in de weg, komt geen stof/vuil op. Makkelijk bedienbaar (je kent 't SONOS systeem vast wel?!) en in vele gevallen klinkt het echt niet verkeerd. Waarom zouden goed geïnstalleerde ceiling speakers per definitie slechter klinken dan gewone speakers? Ik heb ze in een fatsoenlijke houten behuizing (klankkast) gebouwd, waardoor ze net zo goed presteren dan "gewone" huis-tuin-keuken speakertjes van bepaalde merken...quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:37 schreef Geralt het volgende:
Waarom in godsnaam die speakers in het plafond? Dat klinkt imo nooit zo goed als goedgeplaatste losse speakers.
En das ook nog eens waar!quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:37 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Je staat in je blote tampeloeris onder de stralen, op dat moment merk je dat niet hoor.
Heb je al nagedacht wat je wilt gaan nemen? Voor in welke ruimtes enzo?quote:Ik ga het ook zo uitvoeren straks als fase 2 klus.
Ah, oke. Top! Thanks voor de uitleg. Ik hoop dat ze lekker dikke stuc erop smerenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:47 schreef naaa het volgende:
[..]
Als ze het écht gaan stukadoren, denk ik aan een laagdikte van 5mm tot 10mm.
Dan is reliëf als ondergrond juist welkom en loopt die met zijn spachtelmes écht
niet tegen die 1mm schroefkopjes aan hoor
Wanneer ze het alleen gaan 'gladstrijken' (dus 'dun' stuc van een paar mm laagdikte),
worden alleen de naden en de schroefgaten dichtgestopt, en ja,
dán loopt de stukadoor tegen de uitstekende schroeven aan :p
Thanksquote:Vette projecten/gadgets trouwens!
In de andere kamers (behalve keuken) heb ik inderdaad gewone/goed geplaatste speakers.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow het is in de douch/badkamer? Dat was me even ontgaan
lolquote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:55 schreef Gieliovd het volgende:
Ah, bad... nee dat heb ik niet.
@ speakers: ging over de badkamer. Ik heb het plan een BT audio setje op te hangen boven 't plafond, radio erin. Ik leg nu m'n telefoon altijd te blèren en dat werkt niet
Thanks!quote:Even een vraagje tussendoor:
Van de week komt er een container om de muurtjes die ik op de bovenste etage wil afbreken in te gooien. Maar hoe krijg ik zulke stukken Ytong-blok op een veilige manier onder? Als ik ze gewoon van 3 hoog in de container smijt vliegen me misschien de stukken om de oren (of nog erger ogen) en tegen de ramen enzo aan... Zin om een stortkoker te huren heb ik niet echt. Hoe zouden jullie dit oplossen? Alles een voor een naar onder dragen? Het zal zo'n 13m2 muur zijn...
Een puinzak aan een stevig touw vastmaken, wel handig als je met twee man bent zodat iemand de zak beneden kan legenquote:Op maandag 10 maart 2014 14:52 schreef Atmoz het volgende:
Iemand nog een goed idee voor onderstaande?
[..]
Thanks!
Mvg,
Atmoz
Ah, das inderdaad nog niet zo'n slecht ideequote:Op maandag 10 maart 2014 16:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Een puinzak aan een stevig touw vastmaken, wel handig als je met twee man bent zodat iemand de zak beneden kan legen
Het viel inderdaad REUZE meequote:Op maandag 10 maart 2014 18:28 schreef Gieliovd het volgende:
Mietje, 13m² ytong blokkies heb je in 10 minuten beneden liggen, trap af.
Smijten is een slecht idee, klapt uit elkaar met pech. Laten zakken is meer werk dan naar beneden sjouwen.
4 m² beton van 12 dik, dat was een k*t klus.
Ahzo.. foutje mijnerzijds, dat had ik wat duidelijker kunnen formuleren:)quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:09 schreef Gieliovd het volgende:
Ja, nee, ik dacht in een open container. Op zand is geen issue. Pof...
quote:
Thanksquote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:27 schreef JeMoeder het volgende:
Die eigen gemaakte domotica is wel echt baas Atmoz! Respect!
lolquote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:03 schreef Gieliovd het volgende:
Huilebalk(grote knipoog) Natuurlijk reageren we wel op je topic!!
Ja sorry man, druk druk druk....
Goed bezig, interessante werkwijze maar wel kudos dat je lekker bezig bent.
Thanksquote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:37 schreef MrBanaan1 het volgende:
Mijn god wat een geweldig project. Ikzelf zou echt van 90% van die electronica geen idee hebben hoe het werkt man...
In Eijsden, helemaal onderaan. Op steenworp van (het prachtige) Belgiëquote:Waar in het zuiden woon je ergens? Misschien ben ik er wel al eens langs gekomenJe naam zegt me echter niks.
Die ga ik inderdaad nog afdoppen, thanks voor 't herinneren!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:46 schreef Vonkenboer het volgende:
Die oude radiator aansluiting verdwijnt straks onder de verhoging ? Of ga je die nog afdoppen; verwijderen ?
Flink stuk andere kant op, ik kom uit Parkstad namelijkquote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:04 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Thanks![]()
Ik vergeet ook de meeste dingen, dus als je me vraagt hoe dit of dat nu precies ook alweer zat ---> geen ideeOp 't moment dat ik ermee bezig ben duik ik d'r helemaal in, en na een paar maanden is het weer "huh, wat is dit ook alweer?" (ik denk dat de meesten zich daarin wel herkennen af en toe)
[..]
In Eijsden, helemaal onderaan. Op steenworp van (het prachtige) België![]()
Atmoz was die vette discotheek toen-der-tijd (Hasselt, BE)
[..]
Die ga ik inderdaad nog afdoppen, thanks voor 't herinneren!
Je vergeet snel nogal eens wat als je met diverse dingen tegelijk bezig bent![]()
(er schijnen van die schroefdopjes voor te zijn met een rubber-inlay, toch?!)
Welke maat moet ik doorgeven als ik ze ga halen? Of is dat niet (redelijk) standaard?
Ohzo haha, ja? Is dat echt zo "ongebruikelijk"?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:05 schreef Gieliovd het volgende:
Interessante werkwijze - wat denk je zelf met je labyrint
Klopt, ik heb nu het voordeel van een badkamer die (bijna) klaar is. (in ieder geval wel al "douche/in-bad-ga ready"). Maar ik heb hier in het begin ook enkele maanden gewoond terwijl d'r nog niets was... (geen keuken, geen badkamer, gelukkig wel een wc!) ofja "niets"....quote:Je hebt zeker 2 badkamers herinner ik me. Dan is dit wel lekker hobbyen zo!!
Man, ik heb weken zonder gezeten. Douchen op m'n werk na een dag beulen. Stoffig in de auto.
Ja ik ken het, maar omdat ik nu volop bezig ben moet ik hier toch ook zijn voor al m'n vragen... En op andere forums heb ik ook soms een topic met al m'n shit, dus waarom niet ook eens op FOK! hequote:Ik volg, post niet veel. Eigen topic ook al lang niet geüpdate, geen tijd.
Ah, das inderdaad niet direct in de buurt!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:08 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Flink stuk andere kant op, ik kom uit Parkstad namelijk
Als je zoekt wel. Alhoewel de haat groter is dan de liefde helaas.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:18 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ah, das inderdaad niet direct in de buurt!
Maar wel gezellig, zitten hier meer Limbo's?
Hmzz, das nergens voor nodig toch?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:19 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Als je zoekt wel. Alhoewel de haat groter is dan de liefde helaas.
Jup, 90% van de tijd welquote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:23 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Hmzz, das nergens voor nodig toch?
Ik kan 't altijd goed vinden met de rest van de NederlandersAls ik boven de rivieren naar een feestje ga, dan vraagt iedereen of ik uit België kom --->
Ik zou me niets beters kunnen wensen... Hoe bourgondisch of levensgenieter kun je zijn? Welkom in Limburg
(of nog beter dus: België)
Of komt 't door je avatar? (ik heb nog minder dan 0,0 met voetbal, misschien ligt 't daar ook aan?)
Thanks!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:27 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Jup, 90% van de tijd wel![]()
Maargoed, ik ben en blijf voor de club, ookal is het niet altijd leuk.
Maargoed, mooi project, dat moderne is zo ongelofelijk strak. Echt jaloers kan ik je vertellen. Ik neem aan dat jij ook een high-end PC zelf hebt gebouwd dan?
Damn, niet normaal. Wilde ook eens een pc maken (met een vriend; ik heb geen verstand) maar dat is er nooit van gekomen. Verder heb ik niet de behoefte aan zo veel graphics. Ik heb hier een prima pc schermpje en als ik de flims in 720P kijk is het goed genoeg voor mijquote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:33 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Thanks!
Uhmmm tja, High-end PC... vroeger was ik daar (veel!!) meer mee bezig...
Toen deed ik (in het prille begin al) aan casemodden, overklokken en dat soort dingen.
Ik meen eens een videokaart gekocht te hebben van FL 1450,- (ziek eigenlijk, zeker als je nagaat hoe lang je daar als kind/menneke voor moet sparen). Nu ben ik veel meer bezig met audio/video in m'n huis. PC's dus niet meer zozeer. En tja, het is natuurlijk ook wat je high-end noemt he... Ik heb bijvoorbeeld maar één videokaart, maar wel weer 24GB werkgeheugen en 2 snelle SSD's. Of bedoel je high-end om te gamen enzo? Wel leuk dat je erover begint trouwens: over een tijdje ben ik verplicht om weer "high-end" te gaan ---> dan stap ik over na 4K projectie. Daarvoor is echt wel een hevige pc nodig
Een PC in elkaar zetten is echt zo _ontzettend_ makkelijk.. (mijns inziens ook voor non-techneuten!) Ik zou het gewoon eens proberenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:34 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Damn, niet normaal. Wilde ook eens een pc maken (met een vriend; ik heb geen verstand) maar dat is er nooit van gekomen. Verder heb ik niet de behoefte aan zo veel graphics. Ik heb hier een prima pc schermpje en als ik de flims in 720P kijk is het goed genoeg voor mijHeb dan ook geen eigen woning/kamer
Thanksquote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:18 schreef knep het volgende:
Respect mede Limburger, prachtig project!
Kost ook de nodige knaken denk ik zo.
Ben vooral jaloers op de kennis en de energie die je hebt, ik zou er te lam voor zijn.
Dat vind ik ook weer een beetje overdreven eerlijk gezegd. Ik dld ze in heel goeie kwaliteit, heb nergens last van. Maargoed, dat is wat je wil.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:25 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Een PC in elkaar zetten is echt zo _ontzettend_ makkelijk.. (mijns inziens ook voor non-techneuten!) Ik zou het gewoon eens proberen
Oei, 720p daar schrik ik wel van. Als een film niet op fatsoenlijk 1080p te krijgen is kijk ik liever niet![]()
[..]
Thanks
Ik krijg juist instortingen als ik al m'n ideeën niet tot uiting kan brengen. Dan stapelt alles zich op in m'n hoofd en word ik gek. Liever lekker bezig zijn, dan raken m'n hersenen ook niet volEn natuurlijk afschakelen op de zaterdagavond/nacht, dat helpt ook goed
Is ook een beetje overdreven, maarja je moet een hobby hebben hequote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:27 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook weer een beetje overdreven eerlijk gezegd. Ik dld ze in heel goeie kwaliteit, heb nergens last van. Maargoed, dat is wat je wil.
Je zou een oude PC uit elkaar kunnen draaien, en dan weer proberen in elkaar te bouwenquote:En tja, ik vind het teveel geld om gewoon te proberen. Heb geen verstand van alle namen/types en gegevens etc. Misschien van de zomer toch maar eens doen.
quote:Ik houd dit topic iig in de gaten!
Weet ook niet hoe oud je bent, maar als vakkenvuller is dat voor mij niet realistischquote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:37 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Is ook een beetje overdreven, maarja je moet een hobby hebben he
In m'n vriendengroep zijn de meeste wel overtuigd voor mooi, straks 1080p beeld.
Je moet het ook een beetje als "grapje" zien, ik kijk af en toe wel eens een serie op 720p omdat die anders niet te krijgen zijn. Maargoed, iedereen wilt toch liever beter? Dus vandaar mijn voorkeur voor 1080p (ohnee, 4K)
[..]
Je zou een oude PC uit elkaar kunnen draaien, en dan weer proberen in elkaar te bouwen(niet je eigen pc, lol)
[..]
Hé Mark! Wat leuk, een bekende hierquote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:45 schreef Knuppel1983 het volgende:
Hey Stephan, je bent opgeschaald van 'casemodden' naar domotica zie ik!
Ziet er strak uit dat naambordje. (gr Mark, klasgenoot mbo ict leeuwenborgh, uit de tijd met Cox, Tuner, etc :-)
Is inderdaad lang geleden, herkende je kop.quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:23 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Hé Mark! Wat leuk, een bekende hierAlhoewel... bekende... dat is alweer HEEL lang geleden he?! Welke Mark is het? Die uit Maastricht? Of die met die witte wagen toen-der-tijd?
Ah, nu weet ik wie ik voor me heb jaquote:Op woensdag 19 maart 2014 13:12 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
Is inderdaad lang geleden, herkende je kop.
Die uit Maastricht, waar je bij het Bassin (praktijk) steeds naast zat, en diegene die jou door al je toetsen hielp![]()
Ik heb de opleiding toen niet afgemaakt, maar na 2 jaar opleidingzwerven alsnog. Vervolgens verhuist, als IT-manager aan de slag gegaan in NH, en sinds 3 maanden (met behoud van baan) weer terug in (Midden-)Limburg.
Kan me nog een uitgeleende Gameboy van Alex herinneren waarvan het scherm vervolgens in jouw casemod was verwerkt.![]()
Leuk om te zien dat je passie voor techniek nog steeds aanwezig is.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:44 schreef DerekB het volgende:
Een bad is kut, heb er zelf ook een maar gebruik alleen de douche.
Thanksquote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:40 schreef Holyme het volgende:
Wat een project zeg, wauw!Bad in de slaapkamer staat hier ook op het dromenlijstje voor ooit
Thanksquote:
Thanks! Enne komt helemaal goed. Vandaag en morgen weer flink aan de geng d'r mee!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:05 schreef Gieliovd het volgende:
Je maakt er een mooie porno pad van. Goed bezig.
Als ik de ruimte had kwam er ook een bad hoor. Gewoon relaxed om als je een dag geramd hebt onderuit te zakken in het warme water. Met z'n 2 is nog beter.
Wordt alweer netjes, houd ons op de hoogte!
Klopt. Volledig mee eens! Ik ben me daar ook bewust vanquote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:09 schreef Virus3000 het volgende:
Nadeel aan zo een 2 persoons bubbelbad is dat er erg veel water in gaat. Duurt lang om te vullen zo.
Wij willen ook bubbelbad in onze nieuwe badkamer maar ik denk dat we dan voor een bad gaat waar je beide in tegenover gestelde richting zit. Dus lang bad maar niet enorm breed.
[ afbeelding ]
Bedankt voor de tip :-).quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:17 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Klopt. Volledig mee eens! Ik ben me daar ook bewust vanAl kan ik tijdens het vullen ervan natuurlijk wel lekker in bed blijven liggen... Ik zie dit 2 pers. bubbelbad ook niet als wekelijkse kost om in te gaan. Gewoon lekker op zijn tijd eens. (ik heb trouwens ook geen fijn gevoel wat water verspillen betreft als ik hier wekelijks in zou gaan!!)
In de badkamer onder heb ik inderdaad zo'n bad zoals je hierboven laat zien.
[edit]
Dat is deze:
[ afbeelding ]
(heb helaas nog geen goede foto's van de badkamer omdat die nog niet af is, en het er nu -as we speak- een hendige teringzooi is)
Dat zou ook een 2 persoons zijn maar dat valt toch vies tegen. Vooral als je zelf lang bent is dit bijna niet met 2e te doen. Ik heb wel maar eentje van 1.80 x 80
Dus ik zou je kunnen aanraden: neem er dan eentje van 1.90 of zelfs 2.00 x 90 cm ofzo
quote:
quote:
Thanks voor de goede tip!quote:Op maandag 24 maart 2014 12:54 schreef xaban06 het volgende:
Ik zou wel wat meer tape gebruiken, door de vocht zal je tape na een tijdje loslaten denk ik?
Ja, nu in het begin nog wel. De gipsplaten zitten er sinds gisteren weliswaar allemaal ertegenop, maar ik moet diegene waar de lamp (en dus ook de centraaldoos) zit nog weghalen i.v.m. plaatsen van de speakers.quote:Op maandag 24 maart 2014 20:08 schreef Vonkenboer het volgende:
Wat ik mij afvraag; die centraaldoos in de badkamer blijft die bereikbaar ?
En terechtquote:
Thanks voor de tip! Ga ik zeker doen..quote:Op dinsdag 25 maart 2014 08:01 schreef piratenrat het volgende:
een lasdoos hoeft niet bereikbaar te zijn als je maar goed op papier zet waar die zit dat is wat veel mensen niet doen zorg dat je er in de toekomst bij kunt en maak desnoods een dossier met tekeningen van wat waar zit is even meten en tijd maar wel makkelijk voor de toekomst,
wil niet weten hoe vaak mensen het vergeten en dan de helft slopen voor niks
quote:
Zo dus:quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:53 schreef Atmoz het volgende:
Veder ben ik aan het denken om het verlaagde plafond boven het bad en het bed met elkaar te verbinden zodat het één geheel wordt. Ik denk namelijk dat dit best mooi is...
quote:
quote:
Ik wist niet dat "buigplex" überhaupt bestond... Dunne MDF had ik inderdaad al aan gedacht. En dan verschillende lagen op elkaar lijmen. Dat is volgens mij de "lamineer methode" om dus mooie maar toch stevige rondingen in hout te krijgen!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:58 schreef koffielepel het volgende:
Buigplex? Buig-mdf, of dun mdf
Voor je ronding dus
Zelf gemaakt om via telefoon te besturen? Heb ze nog nooit op internet gezien.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:32 schreef Atmoz het volgende:
[..]
[..]
Ik wist niet dat "buigplex" überhaupt bestond... Dunne MDF had ik inderdaad al aan gedacht. En dan verschillende lagen op elkaar lijmen. Dat is volgens mij de "lamineer methode" om dus mooie maar toch stevige rondingen in hout te krijgen!
Het probleem is echter wel dat ik overal (alle kopse kanten v/h plafond) dezelfde dikte wil. Dus voor zowel de rechte delen als de zelfgemaakte ronde delen. Anders krijg je dat te zien als je ertegenaan kijkt. Zie deze snelle schets:
[ afbeelding ]
Dat verschil in dikte moet ik dus niet hebben, dat ga je hoe-dan-ook altijd zien...
Dan zou het al zo moeten zijn dat ik bijvoorbeeld 3 stuks 4mm strips neem voor de bochten (totaal 12mm dik) en dan een 12mm dikke plaat neem waar ik de rechte delen v/d kopse kant mee maak. Dan zou het eventueel enigszins nog gaan werken![]()
Verder zojuist ook alvast wat RGB LED-strips besteld:
[ afbeelding ]
Dan kunnen die er straks ook netjes in verwerkt worden. De aansturing ervan kopieer ik van onder in de woonkamer. Bediening via telefoon. (nu nog even via simpele web-interface, straks netjes in m'n zelfgemaakte dedicated "home control" app)
[ afbeelding ]
Ik heb zo'n LED strip op m'n badkamermuur, is zo'n aansturing met app ook voor mij te fixen?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:32 schreef Atmoz het volgende:
[..]
[..]
Verder zojuist ook alvast wat RGB LED-strips besteld:
[ afbeelding ]
Dan kunnen die er straks ook netjes in verwerkt worden. De aansturing ervan kopieer ik van onder in de woonkamer. Bediening via telefoon. (nu nog even via simpele web-interface, straks netjes in m'n zelfgemaakte dedicated "home control" app)
[ afbeelding ]
Thanks!quote:
Yep. Ik heb er een dedicated (Android) App voor geschreven, maar die foto van hierboven was nog uit de "test-periode" dus gewoon even snel een webinterface ervoor gemaakt met die color-pickerquote:Op woensdag 26 maart 2014 08:27 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Zelf gemaakt om via telefoon te besturen? Heb ze nog nooit op internet gezien.
Dat is zeker mogelijk, maar ik ben heel bang dat ik daar op 't moment (c.q. de komende tijd) echt geen tijd voor heb. Ik wil je wel wegwijsmaken om het eventueel zelf te maken?quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:03 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik heb zo'n LED strip op m'n badkamermuur, is zo'n aansturing met app ook voor mij te fixen?
Echt bijzondere skills heb je, respect! Ik had je creaties al jaren geleden ook op PF gezien, dus ik ben wel wat van je gewend.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:16 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Thanks!
[..]
Yep. Ik heb er een dedicated (Android) App voor geschreven, maar die foto van hierboven was nog uit de "test-periode" dus gewoon even snel een webinterface ervoor gemaakt met die color-picker
Nu ziet het er zo uit:
[ afbeelding ]
Ik meen dat ik hier ook al eens een link naar een demonstratiefilmpje ervan heb gepost. Nog maar eens:
[..]
Dat is zeker mogelijk, maar ik ben heel bang dat ik daar op 't moment (c.q. de komende tijd) echt geen tijd voor heb. Ik wil je wel wegwijsmaken om het eventueel zelf te maken?
Thanks! Ah, jij bent dat. Ik herken jequote:Op woensdag 26 maart 2014 09:24 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Echt bijzondere skills heb je, respect! Ik had je creaties al jaren geleden ook op PF gezien, dus ik ben wel wat van je gewend.
Je zou eens kunnen kijken naar http://www.applamp.nlquote:Ik heb daar echt geen haast mee of zo hoor en ik zie mezelf zoiets denk ik niet maken. Ik kan redelijk bouwen, maar electra en ik gaan niet zo goed samen.![]()
Daarbij heb ik zelf ook de tijd er niet voor hoor, dan hebben andere zaken wel prioriteit.
Maar mocht je een keer tijd "over" hebben, hou ik me sterk aanbevolen!
Inmiddels al weer verhuisd, maar klopt!quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:46 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Thanks! Ah, jij bent dat. Ik herken jeJe had daar een andere nickname, en een super mooi huis net over de grens, right? We hebben wel vaker in dezelfde topics zitten kletsen toch?!
[..]
Thanx, even neuzen!quote:Je zou eens kunnen kijken naar http://www.applamp.nl
Daar worden volgens mij diezelfde dingen als ik zelf maak verkocht![]()
Ziet er al mooi uit hoor!quote:Even nog 2 "voortgangsfoto's" posten:
Het natte gedeelte wordt al een gezellig hoekje![]()
[ afbeelding ]
En het verlaagd plafond boven het bed begint ook op te schieten:
[ afbeelding ]
Oh, enne? Hopelijk niet om vervelende redenen...quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:49 schreef ueberduitser het volgende:
Inmiddels al weer verhuisd, maar klopt!![]()
quote:Thanx, even neuzen!
Thanks!quote:Ziet er al mooi uit hoor!
Dat zijn 12 volt LED strips. Dus zoals op die foto die ik gisteren had gepost.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:01 schreef Virus3000 het volgende:
Atmoz: welke led spot lights gebruik je dan om deze te sturen via app (dus degene in het plafond). Die zijn dan 12V of toch 230V?
heeeeel lang verhaal, kijk maar eens bij m'n verbouwtopic.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:19 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Oh, enne? Hopelijk niet om vervelende redenen...
Wil ik ook wel weten.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:24 schreef MartiniNL het volgende:
Waar heb je eigenlijk die achterwand van je tv mee gemaakt? Ziet er gelikt uit
Zo simpel kan het zijn.quote:
Ah oke, morgen direct eens kijken!quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:22 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
heeeeel lang verhaal, kijk maar eens bij m'n verbouwtopic.
Lolquote:Op woensdag 26 maart 2014 10:24 schreef fathank het volgende:
Ik dacht toen ik hier klikte dat wordt weer lachen om een of ander beunhazenproject
Maar ik verwarde je met Asmoooh uit PTA PTA / [PROJECT] ik heb straks lekker ook een sjonnie auto met regenpijp...
Dik project
Zoals men hieronder al aangeeft: met onder andere laminaat (extra breed zodat ik geen verticale "strepen" krijg) en aluminium hoekprofiel (2cm x 1cm @ 90 graden), witte latex verf om die horizontale lijnen/vlakken te "accentueren". Verder nog wat kepers en planken ter stevigheid.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:24 schreef MartiniNL het volgende:
Waar heb je eigenlijk die achterwand van je tv mee gemaakt? Ziet er gelikt uit
quote:
quote:
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |