abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:05:33 #1
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_137482787

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar mosselmossel als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
F means you're fucked
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:11:55 #2
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_137483014
Is de TT jouw motto voor zondag?
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:12:21 #3
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_137483030
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:11 schreef MaleDuck het volgende:
Is de TT jouw motto voor zondag?
Nee, ik draai m om
F means you're fucked
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:15:29 #4
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_137483134
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:00 schreef essnhills het volgende:
Oké speciaal voor MD dan.

Ik ben na eerdere pogingen, met blessureleed aan m'n schenen en voeten als gevolg, weer opnieuw begonnen met hardlopen. Dit keer op barefootschoenen.

Ik ga dit keer héél rustig beginnen, ik wil niet nog een keer voortijdig moeten stoppen en m'n voeten moeten ook getraind worden. Deze week 5x1 lopen en 5x2 wandelen. En als het goed gaat volgende week 8x1 om 8x1.

Ik heb nu maandag en woensdag gelopen, en dat ging goed. Alleen gewone spierpijn in m'n kuiten, geen last van m'n schenen. Ik hoop dat het zo blijft!
Ook maar welkom in dit topic dan ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:12 schreef YUR het volgende:

[..]

Nee, ik draai m om
Tss... maar lach me krom als jij hem toch onder de 1:40 loopt :P
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:19:10 #5
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_137483247
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:15 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Ook maar welkom in dit topic dan ;)

[..]

Tss... maar lach me krom als jij hem toch onder de 1:40 loopt :P
Ik ook :D
F means you're fucked
pi_137483368
Ik post hier niet vaak, maar wil dit toch ff kwijt. Mijn eerste keer 10KM zojuist voltooid *O*

SPOILER
Nu wel pijn in rechter achillespees. :'(

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2014 14:25:13 ]
  vrijdag 7 maart 2014 @ 14:25:21 #7
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_137483437
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik post hier niet vaak, maar wil dit toch ff kwijt. Mijn eerste keer 10KM zojuist voltooid *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik wou voor je gaan juichen, maar die achillespees is natuurlijk :(
Heb je voor jouw gevoel op het toppen van je kunnen gelopen?
pi_137483506
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:25 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik wou voor je gaan juichen, maar die achillespees is natuurlijk :(
Heb je voor jouw gevoel op het toppen van je kunnen gelopen?
Is even pijnlijk als ik loop nu, maar trekt wel weer weg :)

Ik had zeker nog wel over, conditioneel gezien, maar de laatste anderhalve kilometer, kreeg ik wel last van die pees en daardoor ging ik moeilijker lopen. Heb het een beetje geforceerd denk ik, maar ik moest en zou die 10 halen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 maart 2014 @ 14:28:45 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137483536
Goed je kuiten rekken nu en even 2 dagen rust pakken. En gefliciteerd met je eerste 10K!
pi_137483538
quote:

SPOILER
Echt waar? ;)

Leuk is dat he, zo'n mijlpaal? :)
pi_137483586
Gefeliciteerd! *O* Ik kijk nu al uit naar mijn eerste 5k.

Eerst mezelf maar eens de deur uit trappen, maar ik twijfel... Nieuwe tank top of toch nog een jack er overheen?
Your opinion of me is none of my business.
pi_137483619
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Goed je kuiten rekken nu en even 2 dagen rust pakken. En gefliciteerd met je eerste 10K!
Thanks!! ^O^

En ik ga ff rekken en strekken. Dank voor de tip :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:28 schreef cafca het volgende:

[..]

Echt waar? ;)

Leuk is dat he, zo'n mijlpaal? :)
Echt waar! :)

Ja, zeker tof! Voelt goed! ^O^
pi_137483705
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:30 schreef Sarasi het volgende:
Gefeliciteerd! *O* Ik kijk nu al uit naar mijn eerste 5k.

Eerst mezelf maar eens de deur uit trappen, maar ik twijfel... Nieuwe tank top of toch nog een jack er overheen?
Tenk joe!

Ik had een thermoshirtje onder mijn shirt met korte mouwen. Lekker met korte mouwen gelopen dus. Prima te doen!

Loopse zo! ^O^
pi_137483738
Ik heb geen thermospul, dus dan zou het alleen de tank zijn... Dinsdag had ik het warm in mijn jack, maar nu staat er zo'n gure wind.
pi_137483842
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:35 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb geen thermospul, dus dan zou het alleen de tank zijn... Dinsdag had ik het warm in mijn jack, maar nu staat er zo'n gure wind.
Wind is redelijk guur, maar eigenlijk heb ik er 0,0 last van gehad.
pi_137484293
quote:

SPOILER
Mijlpalen zijn mooi ! Gefeliciteerd. Heb je vaker last van die pees?
pi_137484521
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Mijlpalen zijn mooi ! Gefeliciteerd. Heb je vaker last van die pees?
Dank! Nee, niet eerder last van gehad. Bij nader inzien is het ook niet de achillespees die pijnlijk is, maar meer de zijkanten van de hiel. Ongeveer daar waar de pees zich aan de hiel hecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2014 15:01:54 ]
pi_137484929
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 14:39 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wind is redelijk guur, maar eigenlijk heb ik er 0,0 last van gehad.
^O^ Inderdaad helemaal geen last van gehad.
pi_137484952
quote:
Mijn eerste keer 10KM zojuist voltooid
Gefliciteerd met je eerste 10K!
Mooie mijlpaal!
  vrijdag 7 maart 2014 @ 15:19:43 #20
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_137485084
quote:

SPOILER
Top! ^O^
Nu rustig aan doen met je pees ;)
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
pi_137485237
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 15:14 schreef Sarasi het volgende:

[..]

^O^ Inderdaad helemaal geen last van gehad.
Het is gewoon heerlijk loopweer vandaag :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 15:15 schreef streamnl het volgende:

[..]

Gefliciteerd met je eerste 10K!
Mooie mijlpaal!
Thanks! :)
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 15:19 schreef _MvN_ het volgende:

[..]

Top! ^O^
Nu rustig aan doen met je pees ;)
Ik zal wel moeten. Ik loop nu als een kreupele :')
pi_137485260
Zo, ik kom mij ook maar eens melden na al even meegelezen te hebben.

Ik ben in 2003 begonnen met hardlopen en heb in mei 2004 mijn eerste HM gelopen (in Enschede). Daarna heb ik nog halve marathons gelopen in 2005, 2006 en 2007.

Vanaf 2007 ben ik fulltime gaan werken, ben vier keer verhuisd (naar en binnen Amersfoort) en is er twee keer gezinsuitbreiding geweest. Kortom, ik had andere zaken aan mijn hoofd dan hardlopen. Ik ben in periodes nog wel blijven lopen voor mezelf, maar ook hele periodes niet.

Om toch wat aan mijn conditie te doen wil ik het lopen weer wat serieuzer en consequenter gaan oppakken. Ik heb dit jaar twee keer gelopen: de eerste keer een half uur (bijna 5 km) en afgelopen woensdag 32 minuten (5,5 km). Doel is om weer langzaam richting een HM te trainen en ooit nog eens een M te lopen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 maart 2014 @ 15:26:04 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137485294
Als je dit jaar maar 2 keer gelopen hebt is 5KM in 1 keer misschien een tikkie te ambitieus.
pi_137485304
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 15:24 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het is gewoon heerlijk loopweer vandaag :)
Echt he. :D En mijn nieuwe tank bevalt me ook prima, helemaal blij hier. :)
pi_137485326
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 15:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dank! Nee, niet eerder last van gehad. Bij nader inzien is het ook niet de achillespees die pijnlijk is, maar meer de zijkanten van de hiel. Ongeveer daar waar de pees zich aan de hiel hecht.
Wat anderen ook zeggen: even een paar dagen rustig aan doen is misschien niet onverstandig.. Het kan een pijntje zijn maar ook een blessure, en achillespeesblessures (inclusief aanhechting) zijn vervelend, want die hebben de neiging om chronisch te worden als je ze verwaarloost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')