abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137471101
Kun je de ziekte van lyme krijgen zonder dat een teek je gebeten heeft?
Bv door een krabwond (bloed bloed contact) van een kat met vlooien
  vrijdag 7 maart 2014 @ 00:23:17 #2
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_137471242
Nee
pi_137471506
ja.
Hier staat niets.
pi_137471847
Misschien. :')
pi_137471933
Bel met een dierenarts. Dat is gratis, geloof ik.
Google is your friend, abuse your friends
pi_137472300
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 00:23 schreef euphoria19 het volgende:
Nee
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 00:35 schreef Prospos het volgende:
ja.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 00:48 schreef Kowloon het volgende:
Misschien. :')
_O-

Het is een bacterie die in iets van 20% van alle teken zit. Volgens mij krijg je die ziekte alleen als je door een teek gebeten wordt. Een hele kleine kans zou evt kunnen als je hond/kat een teek kapot gebeten heeft, en jij toevallig een open wond heeft al is dat ook maar gokken.

Overgens zijn er nog geen teken dus vanwaar deze vraag? :')
pi_137473095
De meningen verschillen daarover, er zijn mensen die geloven dat je het zelfs seksueel of via borstvoeding kunt overdragen.

Als jij je bloed met dat van een kat mengt zal het vast wel kunnen. Maar door een kras van een kat lijkt me niet dat je bloedcontact hebt met de kat. Tenzij hij eerst door glas aan is komen lopen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 01:09 schreef the-it het volgende:
Als een kat Lyme heeft gaat dat natuurlijk niet vanzelf in de winter over he ;)
pi_137474067
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 01:09 schreef the-it het volgende:

[..]

[..]

[..]

_O-

Het is een bacterie die in iets van 20% van alle teken zit. Volgens mij krijg je die ziekte alleen als je door een teek gebeten wordt. Een hele kleine kans zou evt kunnen als je hond/kat een teek kapot gebeten heeft, en jij toevallig een open wond heeft al is dat ook maar gokken.

dat er nog geen teken zijn, daar zou ik maar niet vanuit gaan met die hele zachte winter!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_137478667
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 08:28 schreef simmu het volgende:

[..]

dat er nog geen teken zijn, daar zou ik maar niet vanuit gaan met die hele zachte winter!
ik ben meestal een soort aantrekkings punt voor teken... afgelopen vakantie gekampeert met paar vrienden. Ik had er 5 in 2 dagen, zij 0 niks nada....

En ik heb geen teek gehad in de winter *O* (het heeft wel gevroren hoor in de nacht)
pi_137478857
Ik dacht dat er iets was met katten en vvlooien (een bacterie) die hetzelfde doet als tekenbeet?!
pi_137479549
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:02 schreef fietzband het volgende:
Ik dacht dat er iets was met katten en vvlooien (een bacterie) die hetzelfde doet als tekenbeet?!
De ziekte van Lyme wordt veroorzaakt door een bacterie. Die bacterie maakt zowel mensen als katten als teken ziek. De teek heeft er verder weinig mee te maken, maar is door zijn manier van bijten degene die de ziekte het vaakst overbrengt.
pi_137480795
Top uitleg dipkip. Dankjewel
pi_137553416
quote:
Teken
Het lenteweer heeft ook zijn keerzijde, zo waarschuwt Natuurbericht zondag. Door de relatief hoge temperaturen zijn teken vroeger in het jaar actief dan anders. Wandelaars doen er daarom nu al verstandig aan om na een dagje in de natuur te controleren of ze door teken gebeten zijn.
Volgens Natuurbericht zijn deze winter al 120 beten doorgegeven op de website Tekenradar. De afgelopen week nam met het oplopen van de temperaturen het aantal gemelde tekenbeten sterk toe. De komende dagen zullen de beestjes naar verwachting nog actiever worden, vooral in het zuidoosten van het land.
bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)onnig-lenteweer.html
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_137553443
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:02 schreef fietzband het volgende:
Top uitleg dipkip. Dankjewel
Ga naar je arts als je twijfelt.
Mokkel met stuntstok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties