abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137716979
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 19:24 schreef Solo14 het volgende:
Leer gewoon te accepteren dat je geen vrienden hebt.
Ja,

Ik heb ook geen vrienden,
pi_137718066
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:21 schreef Untermenschlich het volgende:

[..]

Ja,

Ik heb ook geen vrienden,
Ik ook niet. Lekker rustig. Iemand op een forum vroeg een keer: Wat vinden je vrienden ervan dat je hier post? Ik zei: vrienden? Nou voor het geval je het nog niet wist, jullie zijn m'n vrienden, ik heb alleen virtuele. Hahahahahahaha ooh erg.
Dit is echt ideaal en als je er geen zin in hebt dan post je niet. Ik heb eigenlijk nog 1 vriendin van vroeger, jaren niet gezien, m'n ex hield er niet van als er iemand langskwam, die wilde weer eens langskomen met d'r man. Pffff geen zin hoor.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 09:23:01 #53
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_137722615
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 19:25 schreef appelepent het volgende:
Team sport of een club. Misschien padvinderij.
The fuck... :') Meen je dat? Alsof je met een padflikker imago goed gaat scoren :')
pi_137724882
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:47 schreef cobybryant het volgende:

[..]

Ik ook niet. Lekker rustig. Iemand op een forum vroeg een keer: Wat vinden je vrienden ervan dat je hier post? Ik zei: vrienden? Nou voor het geval je het nog niet wist, jullie zijn m'n vrienden, ik heb alleen virtuele. Hahahahahahaha ooh erg.
Dit is echt ideaal en als je er geen zin in hebt dan post je niet. Ik heb eigenlijk nog 1 vriendin van vroeger, jaren niet gezien, m'n ex hield er niet van als er iemand langskwam, die wilde weer eens langskomen met d'r man. Pffff geen zin hoor.
hm...

Ik heb geen vrienden omdat ik vrij veel, lange tijden in het buitenland ben geweest. Nu weer in Nederland, maar de mensen van vroeger, dat is allemaal voorbij. Soms kom ik ze tegen, mensen met wie ik beste vrienden was, nu is er niets meer. Zo gaat dat. Alles is tijdelijk.
pi_137796067
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 19:57 schreef Grietje-tit het volgende:
Ik zal je een tip geven.

Word lid van een hobbyclub. Kies een hobby, voor mijn part postzegels verzamelen (vraag me niet wat voor vrienden je dan krijgt (8> ), fietsen, wandelen of kappersstoelen verzamelen. Geheid dat je vrienden krijgt. Je kunt ook een hond nemen om uit te laten, maar ja, dan zit je vast aan de verzorging van een hond.
Maar dan heeft hij er wel meteen een vaste vriend bij. :)
pi_137830260
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 19:21 schreef harrydeboer het volgende:
Geachte fokkers,

Sinds dat ik op de middelbare school zit, ben ik erg gepest. Dit komt vooral omdat ik als blank persoon op een zwarte school zat. Er werden hier veel grapjes gemaakt om mijn blanke uiterlijk, werd ik vaak op school opgewacht en in elkaar geslagen. Ook kon ik in deze periode met niemand aansluiting vinden.

Door dit alles ben ik erg onzeker over mijzelf geworden, en durf ik met niemand te praten. Ik heb geen werk of opleiding hierdoor, en zit ik dus hele dagen thuis. Inmiddels ben ik 26 jaar.

Weten jullie hoe ik aan vrienden kan komen ?
nee, dat weet ik niet.
  maandag 17 maart 2014 @ 20:51:30 #57
423625 Grietje-tit
I am the one orgasmatron
pi_137858861
Troost je een ding: Vriendschap is een illusie. Het liedje is gewoon waar. Het begin is leuk en daarna laten ze je gewoon doodvallen. Ik heb niets anders meegemaakt. En die gevoelens die je dan krijgt zijn meer killing dan geen vrienden hebben.
  maandag 17 maart 2014 @ 21:01:49 #58
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_137859556
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:51 schreef Grietje-tit het volgende:
Troost je een ding: Vriendschap is een illusie. Het liedje is gewoon waar. Het begin is leuk en daarna laten ze je gewoon doodvallen. Ik heb niets anders meegemaakt. En die gevoelens die je dan krijgt zijn meer killing dan geen vrienden hebben.
Nee.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  maandag 17 maart 2014 @ 21:03:31 #59
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_137859657
Sjezus wat een negatieve reacties.

TS zoals eerder gezegd kun je misschien beter contact nemen met GGD/Psycholoog mbt tot je lage zelfbeeld.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_137863621
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:03 schreef Zihuatanejo het volgende:
Sjezus wat een negatieve reacties.

Wat ben jij voor een raar figuur? Heb jij wel vrienden?

Sorry grapje hoor, ik word er melig van.
pi_137864098
Gewoon een vervolgopleiding gaan doen, daar kom je weer mensen tegen.
Daarna ga je werken en kom je ook weer mensen tegen.

Mag ik trouwens vragen waarom je niet naar een andere school bent gegaan?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 00:03:08 #62
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_137870216
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:01 schreef cobybryant het volgende:

[..]

Wat ben jij voor een raar figuur? Heb jij wel vrienden?

Sorry grapje hoor, ik word er melig van.
....

TS moet werken aan zijn zelfvertrouwen, jij aan je gevoel voor humor? :6 :P
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  vrijdag 24 april 2015 @ 23:24:32 #63
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_152004043
Harry jongen, hoe vergaat het je nu?
pi_152136611
Ik denk dat je dit niet alleen kan, dat dit probleem te groot voor jezelf is geworden. Het is misschien een idee om er ten eerste mee naar de huisarts te gaan, die kan je namelijk doorsturen naar een psycholoog of een maatschappelijk werker. Deze kunnen je helpen met de professionele hulp die je nodig hebt om een opleiding te volgen en aan het werk te komen, zodat je zo snel mogelijk een eigen woonplek kan vinden. Je kan het allemaal echt wel! Je hebt alleen een beetje hulp nodig. Als jij je dan beter in je vel voelt dan komen die vrienden ook wel.
pi_152144085
quote:
Geachte fokkers,

Sinds dat ik op de middelbare school zit, ben ik erg gepest. Dit komt vooral omdat ik als blank persoon op een zwarte school zat. Er werden hier veel grapjes gemaakt om mijn blanke uiterlijk, werd ik vaak op school opgewacht en in elkaar geslagen. Ook kon ik in deze periode met niemand aansluiting vinden.

Door dit alles ben ik erg onzeker over mijzelf geworden, en durf ik met niemand te praten. Ik heb geen werk of opleiding hierdoor, en zit ik dus hele dagen thuis. Inmiddels ben ik 26 jaar.

Komt wel goed kerel. Ik heb zelf ook een aantal tegenslagen gehad. Hierdoor ben ik nog bezig met m'n studie en woon ik nu ook weer bij m'n ouders, al zij het tijdelijk, terwijl ik 25 ben. Aangezien ik in verwegistan woon vergeleken met studie genoten (die ook bijna nooit buiten school wat doen rond Amsterdam waar de faculteit is) staan sociale activiteiten ook op de achtergrond.

Maar je hebt vast wel een paar verspreide maatjes waar je wel mee op kon schieten ofzo? Kan je altijd heel droog een keer aanspreken en kijken of je wat leuks kan gaan doen. Vaak kom je via via dan weer andere mensen tegen en zo gaat het door. Een beetje inzit maat niet diehard wanhopig proberen en het moet wel goed komen denk ik zo. En anders heb je altijd fok nog. En fok meets met gelijksoortige mensen met net zulke problemen enzovoorts.
pi_152229536
quote:
Dit is uiteindelijk ook het advies dat ik van mijn therapeute kreeg. Door mijn vorm van autisme ben ik op sociaal gebied een vreselijke kluns. Ik ben wel redelijk hoog opgeleid, goedbetaald werk enz. alleen wat de meeste mensen het belangrijkste vinden in het leven, liefde en vriendschap dat ontbreekt.

1) Erkennen dat ik een bijna onzichtbare handicap heb.
2) Accepteren dat er geen oplossing / geneesmiddel voor is.
3) De wens het ooit hebben van een sociaal leven loslaten.

Ik kan mezelf wel accepteren hoe ik ben om van mijn negatieve zelfbeeld af te komen maar mijn omgeving accepteert mij nog steeds niet. Dat veranderd ook niet, of ik zal heel veel geluk moeten hebben om iemand tegen te komen die met mij overweg kan.

Laatste jaren neem ik weinig initiatief omdat het keer op keer als een ezel stoten aan dezelfde steen pijnlijk is. Ik moet accepteren dat het hersengedeelte (amygdala) wat vriendschappen en relaties regelt bij mij defect is. Zwaar klote en het voelt oneerlijk maar het is zoals het is.
pi_152230346
Het verschil is, dat jij autisme hebt. Hij heeft gewoon het een en ander meegemaakt waar hij hulp bij nodig heeft om zijn leven weer op de rails te krijgen. Dat iemand moet accepteren dat hij geen vrienden heeft lijkt me vreselijk, maar het zal in jou geval misschien echt moeten. Deze jongen kan het echt nog wel voor elkaar krijgen.
pi_152250660
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 11:40 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Dit is uiteindelijk ook het advies dat ik van mijn therapeute kreeg. Door mijn vorm van autisme ben ik op sociaal gebied een vreselijke kluns. Ik ben wel redelijk hoog opgeleid, goedbetaald werk enz. alleen wat de meeste mensen het belangrijkste vinden in het leven, liefde en vriendschap dat ontbreekt.

3) De wens het ooit hebben van een sociaal leven loslaten.

Ik kan mezelf wel accepteren hoe ik ben om van mijn negatieve zelfbeeld af te komen maar mijn omgeving accepteert mij nog steeds niet. Dat veranderd ook niet, of ik zal heel veel geluk moeten hebben om iemand tegen te komen die met mij overweg kan.

Laatste jaren neem ik weinig initiatief omdat het keer op keer als een ezel stoten aan dezelfde steen pijnlijk is. Ik moet accepteren dat het hersengedeelte (amygdala) wat vriendschappen en relaties regelt bij mij defect is. Zwaar klote en het voelt oneerlijk maar het is zoals het is.
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 12:27 schreef Musicgetsmethroughit het volgende:
Het verschil is, dat jij autisme hebt. Hij heeft gewoon het een en ander meegemaakt waar hij hulp bij nodig heeft om zijn leven weer op de rails te krijgen. Dat iemand moet accepteren dat hij geen vrienden heeft lijkt me vreselijk, maar het zal in jou geval misschien echt moeten. Deze jongen kan het echt nog wel voor elkaar krijgen.
Ik vind het altijd zo jammer dat mensen zo snel als autist worden bestempeld. Hij geeft zelf een paar dingen op.
quote:
3) De wens het ooit hebben van een sociaal leven loslaten
Als autisme een onzichtbare handicap is, heeft hij nergens last van. Er zijn bepaalde dingen waar het beeld van autisme aan moet voldoen.

Er is een oplossing voor, je kunt je er alleen maar minder druk om maken of het geluk hebben de juiste mensen tegen te komen.
Je kan wel vrienden hebben, maar hoeveel heb je aan die vrienden? Als je vrienden hebt waar je niet veel aan heb, heeft het niet zoveel nut.

Punt 3 is gewoon bullshit. Je moet nooit wensen voor een sociaal leven. Vriendschap is niet zo belangrijk wat mensen misschien wel denken. De verwachtingen van een persoon die verlangd naar vriendschappen zullen zelden waargemaakt worden. Het word gewoon te verheerlijkt, er word teveel gekeken naar andere mensen en dat brengt onzekerheid in veel mensen met zich mee.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 14:50:15 #69
444034 Overheid
Je maintiendrai
pi_152297467
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 19:34 schreef harrydeboer het volgende:

[..]

Ik woon nog gewoon bij mijn moeder. Ik heb in die tijd, op aandringen van mijn moeder en mijn oma, wel af en toe vrijwilligerswerk gedaan.
Alleen vrijwilligerswerk, verder geen opleiding gevolgd?
pi_152391083
quote:
Wat een kut-'advies' :N

Zoiets moet je nooit accepteren. De een heeft meer behoefte aan hele grote vrienden en kennissen-kring die dag en nacht bij ze zijn dan de ander, maar zelfs de mensen die nog het meest op zichzelf zijn hebben (al hebben ze het misschien zelf niet door) behoefte aan 1 of 2 goede vrienden waar ze terecht bij kunnen, eventueel in de vorm van een relatie.
pi_152391181
quote:
Nee.

Lang niet elke vriendschap houdt eeuwig stand nee, maar tijdens je verschillende levensfases mensen om je heen waar je op dat moment (of misschien wel voor altijd) op kunt bouwen en mee kunt lachen is een van de belangrijkste dingen in het leven.
pi_152391228
Wat een topickicks

Ik zou zeggen van ga op jezelf wonen sowieso
Fylax is op televisie geweest
pi_152454006
quote:
haha.. yeah right. Zoals iemand anders al zei: de mens is een kuddedier, die behoefte zit ingebakken. Een leven alleen is een leven verspild.
pi_152454155
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 20:05 schreef mr.miagi het volgende:

[..]

we got a badass here
pi_152454253
TS als ik jou was zou ik minimaal 3 dagen in de week gaan sporten, daar krijg je zelfvertrouwen van. En zo leer je ook mensen kennen. Focus niet teveel op vrienden maken. Je leeft voor jezelf. En ga een fucking opleiding of iets doen man! Je bent nog jong, doe wat met je leven! Ga er niet zo bijzitten man. En verder zoek een goede psycholoog om aan jezelf beeld te werken. Maar blijf er niet te lang aan hangen, want het kan verslavend werken en meestal werkt het niet echt. Als je vragen hebt kun je altijd DM-en ok.
pi_152454282
quote:
Geachte fokkers,

als je 26 ben kan je geen vrienden meer opdoen hoogstens kennissen..
ga opleiding volgen
pi_152454475
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 11:36 schreef hoechst het volgende:

[..]

als je 26 ben kan je geen vrienden meer opdoen hoogstens kennissen..
ga opleiding volgen
Waarom zou dat na je 26ste niet meer kunnen volgens jou? Ik ken namelijk genoeg voorbeelden die het tegendeel bewijzen.
pi_152454719
quote:
Dit trouwens, vraag maar aan mensen die iets van kanker hebben gehad of iets dergelijks. Maarja wordt je hard van.
  zondag 10 mei 2015 @ 20:45:17 #79
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_152469488
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 11:57 schreef _Megatron_ het volgende:

[..]

Dit trouwens, vraag maar aan mensen die iets van kanker hebben gehad of iets dergelijks. Maarja wordt je hard van.
Niet mee eens. De meeste van mijn "vrienden" zullen me inderdaad laten vallen. Dat is eensgelijks.

Ik heb ook 2 vrienden waarbij dat niet zo is. Onze band is sterker dan dat van mij en mijn familie. Zelfs mijn moeder.

Uit ervaring weet ik ook dat ze me niet zouden laten vallen. Echte vrienden doen dat niet.
pi_152474803
Alleen zijn er weinig van dat soort mensen.
pi_152474892
quote:
Geachte fokkers,

Probeer voor jezelf uit te vinden wat je écht leuk vind en daaromheen mensen te zoeken waarmee je kunt opschieten. Dat helpt je ook een beetje aan een netwerk en je hebt gelijkgestemden om je heen. Dat je een eenzame en onbegrepen puberteit hebt gehad: join the club mijn beste. Dat heb ik ook en het is nu ook goed gekomen met mij :)
pi_152475296
Keep calm and ga opleiding volgen man.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 11 mei 2015 @ 00:36:06 #83
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_152478342
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 22:47 schreef jaha het volgeinde:

[..]

Probeer voor jezelf uit te vinden wat je écht leuk vind en daaromheen mensen te zoeken waarmee je kunt opschieten. Dat helpt je ook een beetje aan een netwerk en je hebt gelijkgestemden om je heen. Dat je een eenzame en onbegrepen puberteit hebt gehad: join the club mijn beste. Dat heb ik ook en het is nu ook goed gekomen met mij :)
True. Maar ook gewoon een opleiding en werk zoeken, en niet in de slachtoffer rol kruipen.

Je moet uit je comfortzone stappen om hem te verruimen.

Voor een quick fix kan TS ook alleen gaan reizen. In een hostel heb je idioot veel contact met anderen. En mensen op vakantie zijn heel vrolijk en open.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')