Dat vraagt hij niet.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:24 schreef Hyaenidae het volgende:
Wat is het praktisch nut van die bunker?
Is dat van belang dan?quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:24 schreef Hyaenidae het volgende:
dreiging van de russen...jwtquote:Op donderdag 6 maart 2014 17:24 schreef Hyaenidae het volgende:
Een bunker is een militair verdedigingswerk dat een zekere mate van bescherming biedt tegen beschietingen en bombardementen. Het betreft een zelfstandig, klein verdedigingswerk dat meestal gebouwd is van gewapend beton en soms voorzien is van een schuilkelder. Bunkers hebben meestal een enkelvoudige functie zoals geschutsopstelling, commandopost of schuilplaats.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:24 schreef Hyaenidae het volgende:
Antwoord op zo'n voor de hand liggende vraag geven is toch wel het minste wat je kunt doen als je gratis gebruik wilt maken van andermans kennis.quote:
Ik ga er niet heel erg veel mee doen, hooguit als opslagplaats gebruiken voor mijn militaria-verzameling.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:27 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Antwoord op zo'n voor de hand liggende vraag geven is toch wel het minste wat je kunt doen als je gratis gebruik wilt maken van andermans kennis.
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat Duitse grond goedkoper is.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:27 schreef borbit het volgende:
Als je Nederland aan wil vallen vanuit je bunker zou ik Duitse grond kopen.
Zodat een ander die daar wat langsloopt het er gewoon uit kan jatten. Niet echt slim.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:30 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Ik ga er niet heel erg veel mee doen, hooguit als opslagplaats gebruiken voor mijn militaria-verzameling.
Koop dan gewoon een bunker! Die kosten bijna niks en staan regelmatig te koop.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:30 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Ik ga er niet heel erg veel mee doen, hooguit als opslagplaats gebruiken voor mijn militaria-verzameling.
Dubbele bodemquote:Op donderdag 6 maart 2014 17:30 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Zodat een ander die daar wat langsloopt het er gewoon uit kan jatten. Niet echt slim.
Dat is mijn plan B, want ik heb het liever dichtbij huis.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Koop dan gewoon een bunker! Die kosten bijna niks en staan regelmatig te koop.
Er staan zowat overal wel bunkers. Uit WOII of de koude oorlog.. Waar zoek je iets?quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:34 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Dat is mijn plan B, want ik heb het liever dichtbij huis.
Waar de fuck koop je zoiets? Ik zou best een bunker willen hebben! Mag je er dan ook in wonen. Is de bunker echt van jou of mag de overheid hem gewoon terug claimen in de volgende oorlog?quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Koop dan gewoon een bunker! Die kosten bijna niks en staan regelmatig te koop.
Aan de kust in de buurt van Den Haag.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er staan zowat overal wel bunkers. Uit WOII of de koude oorlog.. Waar zoek je iets?
Natuurlijk mag je er verder niks mee in Nederland. Dat zou mooi zijn! Dan zouden mensen de hoge prijzen op de huizenmarkt ontlopen door alternatieven te zoeken!quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:35 schreef borbit het volgende:
[..]
Waar de fuck koop je zoiets? Ik zou best een bunker willen hebben! Mag je er dan ook in wonen. Is de bunker echt van jou of mag de overheid hem gewoon terug claimen in de volgende oorlog?
Stond pas een hele grote bunker uit de koude oorlog te koop in Den Haag.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:36 schreef borbit het volgende:
[..]
Aan de kust in de buurt van Den Haag.
In de buurt van Beek (Gelderland).quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er staan zowat overal wel bunkers. Uit WOII of de koude oorlog.. Waar zoek je iets?
Een blokhut bouwen mag toch zeker wel.. met als excuus dat je er hout gaat opslaan.. ?quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je er verder niks mee in Nederland. Dat zou mooi zijn! Dan zouden mensen de hoge prijzen op de huizenmarkt ontlopen door alternatieven te zoeken!
Verder betwijfel ik of het fijn wonen is in een bunker.
Dat zat ik mij ook al te bedenken ja....quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:36 schreef Snowballed het volgende:
10 vierkante meter bosgrond kopen..... ze zien je aankomen...
Je mag echt bijna niks hoor!quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:38 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Een blokhut bouwen mag toch zeker wel.. met als excuus dat je er hout gaat opslaan.. ?
Nou, dan moet je gewoon eens kijken of zoiets bij jou in de buurt te koop komt. Sommige regio's hebben veel bunkers en anderen weer niet. Van Beek weet ik het niet.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:41 schreef vluggejapie99 het volgende:
Nogmaals, een Duitse bunker is voor mij ook een optie, want ik woon (bijna letterlijk) aan de Duitse grens.
Ik weet wel dat er in het bos hier (Montferland) kleine bunkers uit WOI hebben gezeten, maar dat is me allemaal wat te onzeker en dat valt bovendien onder Staatsbosbeheer.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, dan moet je gewoon eens kijken of zoiets bij jou in de buurt te koop komt. Sommige regio's hebben veel bunkers en anderen weer niet. Van Beek weet ik het niet.
Wil je in het bos spelen of een bunker aanschaffen..?quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:49 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Ik weet wel dat er in het bos hier (Montferland) kleine bunkers uit WOI hebben gezeten, maar dat is me allemaal wat te onzeker en dat valt bovendien onder Staatsbosbeheer.
Volgens mij zitten hier niet veel bunker, maar ik zal nog eens gaan kijken in het bos.
Hoe hoog zijn de transactie kosten? Waar koop je zoiets. Voor dat geld wil ik best een stukje hebben. Wat mag je er dan mee? Als er een bunker instaat en ik ga er in wonen. Wie gaat me dan weg sturen? Mag ik bijvoorbeeld een busje neerzetten of een container of iets tijdelijks als huisje. Liefst natuurlijk een stukje met bunker.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:26 schreef LXIV het volgende:
Bosgrond kost ongeveer 1 tot 2 euro per m2. De transactiekosten zullen bij zo'n kleine transactie een veelvoud zijn van de grondkosten! Beter geef je die kerel 25 euro om op zijn terrein te bouwen.
Verder is het natuurlijk niet toegestaan om zelf bunkers in het bos aan te leggen, ook niet als dit bos van jou is. Met een eigen bos mag je eigenlijk helemaal niks doen. Daarom is die grond ook zo goedkoop. Beetje onderhouden, wat hout sprokkelen en bramen plukken. Dat is het wel zo ongeveer. Daar hoef je geen eigenaar voor te zijn!
Conclusie: niet doen.
Een bunker aanschaffen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:54 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Wil je in het bos spelen of een bunker aanschaffen..?
Wat is je budget trouwens?
Ik weet er wel eentje te koop... ¤120.000quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:07 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Een bunker aanschaffen.
¤ 500 ,-
Denk niet dat de boswachter er blij mee gaat zijn als ik daar rustig een gat ga graven en daarin een houten bunker met fundering ga bouwen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:00 schreef Basxt het volgende:
Alsof iemand een neuk geeft of jij een bunker neer zet op een onbewoond stukje bos..
Die brommer past niet echt in mijn militaria-berzameling.quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:09 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik weet er wel eentje te koop... ¤120.000
Ga jij lekker een brommer kopen ofzo...
Koop een MZ nva...quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:11 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Die brommer past niet echt in mijn militaria-berzameling.
Dan moet je daar belasting over betalen... en dan heb ik het nog niet over de notariskosten...quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:12 schreef vluggejapie99 het volgende:
Maar wat nou als ik een stukje grond (10 m2) koop van iemand die aan de bosrand woont en toch niets met zijn achtertuin doet?
Dat kan ik toch zo wel even regelen met diegene? Hoeft die poespas niet aan bod te komen lijkt mij.quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:14 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dan moet je daar belasting over betalen... en dan heb ik het nog niet over de notariskosten...
Waarom zou een particulier jouw "gepang pang" in zn achtertuin willen voor 500?
Ga toch fijn weer met je speelgoed spelen joh
Neequote:Op donderdag 6 maart 2014 18:19 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Dat kan ik toch zo wel even regelen met diegene? Hoeft die poespas niet aan bod te komen lijkt mij.
Ik ga geen mortieren afvuren, het is al Sylvester geweest.
Bosgrond wordt niet per 10m2 verkocht, en het is al helemaal niet zo dat willekeurig stukjes bos te koop staan. En als je een stukje gevonden hebt, dan mag je daar effectief helemaal niks. Daarom is het ook zo goedkoop.quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:01 schreef borbit het volgende:
[..]
Hoe hoog zijn de transactie kosten? Waar koop je zoiets. Voor dat geld wil ik best een stukje hebben. Wat mag je er dan mee? Als er een bunker instaat en ik ga er in wonen. Wie gaat me dan weg sturen? Mag ik bijvoorbeeld een busje neerzetten of een container of iets tijdelijks als huisje. Liefst natuurlijk een stukje met bunker.
Zoveel bos is er toch niet? Lijkt me sterk dat ik gewoon staats bosbeheer opbel en zeg mag ik 20m2 van het panbos geef ik je er 40 euro voor oke?
Als je een stukje bos met water vindt. Mag je dan ook je bootje in je stuk bos leggen? Lijkt me wel fijn. Kun je een water aansluiting krijgen? En stroom? Ik ben helaas zonder anus geboren dus een riool aansluiting is niet zo belangrijk.
Bedenk je ook dat je niet zomaar mag bouwen zonder vergunning, en dat je die lastig zult krijgen voor zoiets. Zeker als je echt iets in het bos vindt.quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:19 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Dat kan ik toch zo wel even regelen met diegene? Hoeft die poespas niet aan bod te komen lijkt mij.
Ik ga geen mortieren afvuren, het is al Sylvester geweest.
Rond de vier. Misschien vijf.quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:55 schreef DW457 het volgende:
Wat zou de prijs zijn van n gemiddelde bunker?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |