Je bedoelt dat het iets onbemand is geweest? Zou kunnen. Je kan alleen ook de paden zien waar ze regelmatig langs zijn gelopen. Het Apollo 11 landings profiel (ze moesten stoppen met de afdaling vanwege een ongeschikte landing site) is ook veel te complex voor de simpele computers van die tijd. En zo is er wel meerquote:Op vrijdag 7 maart 2014 08:41 schreef Lambiekje het volgende:
Over het dat je met telescopen maanlander op maan ziet ... geeft nog steeds geen verklaring dat er een man op de maan is geweest.
Hij heeft zeker 'n lekker leventje gehad na 't oorlog.quote:Op donderdag 6 maart 2014 19:06 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Goed, laat ik het dan anders vragen: wat heeft Von Braun volgens jou in de Verenigde Staten gedaan? De Verenigde Staten hebben de oorlog gewonnen. De volgende oorlog dient zich alweer aan, en ze bemachtigen de beste wetenschapper van de verslagen vijand. Ze laten zich dus in met een Nazi, wat niet zonder gevaren is.
Welke opdrachten geven ze hem zoal? Het publiek voorliegen over de ruimtevaart?
Van alle bronnen dat ik heb gelezen waren de laser ranging experiments van 1962 heel successvol.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:09 schreef nikao het volgende:
[..]
Ok, dan blijft de vraag hoe het kan dat we sinds de reflectors geplaatst zijn, wat jij dus niet geloofd, toch enorm accurate metingen kunnen doen met behulp van lasers? Iets wat met de metingen van 1962 absoluut niet lukt?
Het lijkt alsof die 'moon mirror' hovered 4 of 5 cm boven de desert sand,oh sorry moon surface bedoel ik.quote:[
Plus als ik weer eens een berichtje terug lees van Lambiekje die wel de mogelijkheid plaatst om een reflector te plaatsen maar dat het niet geplaatst kan worden door mensen, beetje wazig..
Bedoel
[ afbeelding ]
hoe zie je dat? Zie ik er niet in.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:46 schreef Tingo het volgende:
[..]
Het lijkt alsof die 'moon mirror' hovered 4 of 5 cm boven de desert sand,oh sorry moon surface bedoel ik.
De ding ziet eruit als 'n portable solarpanel voor op de camping of zo.
Ja, en wat heeft hij zoal gedaan in de Verenigde Staten?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:31 schreef Tingo het volgende:
[..]
Hij heeft zeker 'n lekker leventje gehad na 't oorlog.
Nou, Einstein heeft al in 1946 kritiek geleverd op het besluit om Von Braun in dienst te nemen.quote:Ik denk niet dat de Amerikaanse publiek waren op de hoogte van Herr von Braun z'n verleden toen ie heeft die leuke filmpje met z'n vriend Walt Disney gemaakt.
Ik snap niet wat voor punt je probeert te maken met je vraag.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:40 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ja, en wat heeft hij zoal gedaan in de Verenigde Staten?
[..]
Nou, Einstein heeft al in 1946 kritiek geleverd op het besluit om Von Braun in dienst te nemen.
Maar dit is alweer volslagen irrelevant, dus ik neem aan dat je geen goed antwoord hebt op mijn vraag.
Jij beweert dat de maanlanding een verzinsel is. Volgens de gebruikelijke lezing heeft hij een belangrijke bijdrage geleverd aan de maanlanding. Als de maanlanding nu een verzinsel is, wat heeft hij dan wel gedaan tijdens zijn langdurige verblijf in de Verenigde Staten? Want het lijkt er nu op dat hij volgens jou alleen maar goed was om het publiek voor te liegen over de maanlanding, terwijl hij een uitstekende wetenschapper was die zowel door de Britten als de Amerikanen begeerd werd.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:31 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik snap niet wat voor punt je probeert te maken met je vraag.
Wat maakt t nou uit wat Von Braun en z'n nazi collegas heeft gedaan in 't VS?
Ik heb geen twijfel dat ie 'n hooggeleerde,slimme vent was.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:44 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Jij beweert dat de maanlanding een verzinsel is. Volgens de gebruikelijke lezing heeft hij een belangrijke bijdrage geleverd aan de maanlanding. Als de maanlanding nu een verzinsel is, wat heeft hij dan wel gedaan tijdens zijn langdurige verblijf in de Verenigde Staten? Want het lijkt er nu op dat hij volgens jou alleen maar goed was om het publiek voor te liegen over de maanlanding, terwijl hij een uitstekende wetenschapper was die zowel door de Britten als de Amerikanen begeerd werd.
mmm Von Braun liegtquote:First landing on the moon by the Germans was at Mare Imbrium on August 23, 1942 at 11:26 MEZ, using a Miethe rocket.
The first man on the moon was Kapitänleutnant Werner Theisenberg of the Kriegsmarine. Actually, the Navy did most of the work on the moon shots, not the Luftwaffe.
Landing took place without radio contact to the main control center at the Wilhelmshaven or the second control center located near Anzio, Italy. Ever since their first day of landing on the Moon, the Germans started boring and tunneling under the surface and by the end of the war there was a small Nazi research base on the Moon.
bron
Dan doen we het toch gewoon zoquote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:01 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik heb me helemaal geen verklaringen gezien over de fotos behalve dat het was studio verlichting maar dit is off-topic.
Ik krijg die video niet goed geladen... Zit er iets spannenders in dan weer die "wapperende" vlag? Als dat het niveau aantoont zegt dat niet veel goeds.quote:
Je kunt hooguit beweren dat Von Braun in de eerste helft van de jaren vijftig pessimistisch gestemd was over bepaalde voorstellen, maar bepaald niet over de mogelijkheid om de maan te bereiken (het boek heet nota bene Conquest of the Moon.)quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:57 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik heb geen twijfel dat ie 'n hooggeleerde,slimme vent was.
Maar de volgende(hieronder) heeft ie geschreven 5 jaar voor dat ie heeft die leuke Disney film gemaakt.
Von Braun wist allang dat de maanlandingen waren 'doomed to fail' ? Ik weet het ook niet.
Heeft iemand dat dan beweerd? De Verenigde Staten hebben in verscheidene landen samengewerkt met de georganiseerde misdaad. Ze maalden er heus niet om dat von Braun voor Hitler had gewerkt.quote:Zijn alle hooggeleerde incorruptible? Natuurlijk niet!
Dat lijkt me sterk: von Braun heeft zich overgegeven aan de Verenigde Staten en aangeboden om voor hen te werken. Zouden ze hem bijna dertig jaar na de oorlog laten vervolgen omdat 'ie niet wilde meewerken aan het bedrog? Ze hadden hem eerst valse papieren verschaft om zijn nazi-verleden uit te wissen, dat zou dan ook aan het licht zijn gekomen.quote:Misschien heeft wie-dan-ook bedreigt hem met deportatie to face charges of war crimes?
Punt is, ze zijn ook niet direct van de aarde naar de maan gevlogen. De Saturnus V is eerst in een baan om de aarde gegaan om vervolgens door te vliegen naar de maan. Daardoor maak je gebruik van het oberth effect, wat veel brandstof scheelt.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:57 schreef Tingo het volgende:
[..]
“It is commonly believed that man will fly directly from the earth to the moon, but to do this, we would require a vehicle of such gigantic proportions that it would prove an economic impossibility. It would have to develop sufficient speed to penetrate the atmosphere and overcome the earth’s gravity and, having traveled all the way to the moon, it must still have enough fuel to land safely and make the return trip to earth. Furthermore, in order to give the expedition a margin of safety, we would not use one ship alone, but a minimum of three … each rocket ship would be taller than New York’s Empire State Building [almost ¼ mile high] and weigh about ten times the tonnage of the Queen Mary, or some 800,000 tons.”
Wernher von Braun, the father of the Apollo space program, writing in Conquest of the Moon (1954)
Duidelijk mijn gelinkte artikel niet gelezen. Is niet te verklaren met de technologische vooruitgang.. (en als jij zegt van wel, leg het me aub uit)quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:36 schreef Tingo het volgende:
[..]
Van alle bronnen dat ik heb gelezen waren de laser ranging experiments van 1962 heel successvol.
Dan met 'advancements in technology' ,kunnen ze het wel beter doen 7 jaren later.
Ja.. standaard reactie van dat gare forum... dan kan je gewoon echt niet goed kijken. Er hoovered helemaal nietsquote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:46 schreef Tingo het volgende:
[..]
Het lijkt alsof die 'moon mirror' hovered 4 of 5 cm boven de desert sand,oh sorry moon surface bedoel ik.
Denk je niet dat als het nep zou zijn, ze het niet beter zouden hebben gedaan?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:46 schreef Tingo het volgende:
[..]
Wat ik heb gelezen op verschillende links is dat de eerste successvol experimenten waren in 1962.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:35 schreef nikao het volgende:
[..]
Duidelijk mijn gelinkte artikel niet gelezen. Is niet te verklaren met de technologische vooruitgang.. (en als jij zegt van wel, leg het me aub uit)
Kortom: je kiest er nu dus heel bewust voor om bewijs te negeren wat niet strookt met wat je gelooft. Wat mij betreft prima, maar dan vraag ik me af waarom we hier uberhaupt discussie hebben? Jij gelooft iets omdat je er zelf voor kiest, niet omdat het bewijs dat ondersteunt.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:16 schreef Tingo het volgende:
[..]
Wat ik heb gelezen op verschillende links is dat de eerste successvol experimenten waren in 1962.
Verder heb ik veel interessanter dingen over te lezen dan fckin moon mirrors.
En jij vroeg je pas nog af hoe we er toch bij kwamen dat je niets van anderen aan wou nemenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:16 schreef Tingo het volgende:
[..]
Wat ik heb gelezen op verschillende links is dat de eerste successvol experimenten waren in 1962.
Verder heb ik veel interessanter dingen over te lezen dan fckin moon mirrors.
Ach ja - I didn't want to upset you by my departure sweetie.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:13 schreef Copycat het volgende:
Ach, het bozige Britje heeft toch zijn account niet door de shredder gegooid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |