abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137550926
oo oke je bedoelde die 2 daihatsu dealersgarages die ik gisteren om advieshulp belde, jaaaa afkeur zeiden zij, dank Chuck oma vat hem, sorry was even te snel net.
  zondag 9 maart 2014 @ 18:56:30 #102
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_137552377
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 17:38 schreef ecktebaas123 het volgende:
Is dit een serieus topic? Met een cuore 1.0 een aanhanger trekken ? :') !!!!
Volgens mij heeft zo een cuore al moeite met 4 personen te vervoeren laat staan nog een aanhangwagen met lading :')

Koop gewoon een diesel bestelbus ofzo en trek daarmee wat je wilt
Je hebt ook aanhangertjes die minder dan 200 kilo wegen, hoor.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_137552522
Juist en ongeremd mag tot 250 kg. (mijn aanhangertje was hooguit 125 kg) en geremd tot 400 kg., dus dat zou moeten, tja alssss ik maandag jl. een goede auto had gekocht zonder doorgeroeste veerschotel.
pi_137554139
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 18:08 schreef cuore1999 het volgende:
Hier zit meestal maar 1 persoon in, en zoals op de bumper te zien heeft er een trekhaak onder gezeten.
Een diesel "gewoon"dit ding is maar 15,50 belasting en 6.76 verzekering, kan me dit net permiteren, dus heel soms even benzine en rijden maar.

Chuck die eerste garage kwam hij van, 2de garage liet ik even onderkant keuren voor 20 euro en ikzelf heb die trekhaak partikulier van een andere cuore gekocht woensdag jl. met ijzeren platen voor binnenin kofferbak daar de bouten door etc. alles kompleet ik zag die cuore waar hij af gehaald is, busjes, bouten moeren alles is erbij en de gaten passen, het onderste gat op die foto oftewel hart ongeveer op 83 cm en middenschroeven/plaat hart op 20 cm, al die gaten zitten al in deze bodemplaat.

Maar dus die garage de balk vernieuwen of ik die 1150 terug morgen, ppff en ikw as zo blij, we zullen zien.
Hoever je in je recht staat, is zo moeilijk te beoordelen. Heb je een aankoop keuring gedaan, of ben je op blind vertrouwen gegaan? Zomaar je geld terug gaat namelijk niet in Nederland, er zitten wat haken en ogen aan het ontbinden van een koop. Maar daar zou je onze buren van Werk, Geldzaken & Recht voor moeten hebben
  zondag 9 maart 2014 @ 20:14:22 #105
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_137555657
quote:
Volgens mij heeft zo een cuore al moeite met 4 personen te vervoeren laat staan nog een aanhangwagen met lading :')

Wereldvreemde....

One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zondag 9 maart 2014 @ 20:43:18 #106
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_137557243
als je hem bij een garagebedrijf/ dealer hebt gekocht, mag je ervan uitgaan dat deze verstand van zaken
heeft. Je mag ervan uitgaan dat je met de auto die je aanschaft veilig op de openbare weg mag en kan,mits dit niet expliciet aan je wordt verteld.

Dit gebrek is niet plots ontstaan dit gebrek was aanwezig ten de auto je werd verkocht.

Heb je particulier gekocht, dan heb je een probleem en ben je aangewezen op coulance van de verkoper
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_137567411
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:43 schreef zuigmarmot het volgende:
als je hem bij een garagebedrijf/ dealer hebt gekocht, mag je ervan uitgaan dat deze verstand van zaken
heeft. Je mag ervan uitgaan dat je met de auto die je aanschaft veilig op de openbare weg mag en kan,mits dit niet expliciet aan je wordt verteld.

Dit gebrek is niet plots ontstaan dit gebrek was aanwezig ten de auto je werd verkocht.

Heb je particulier gekocht, dan heb je een probleem en ben je aangewezen op coulance van de verkoper
Al koop je bij een dealer het ontslaat je niet van je onderzoeksplicht.
  zondag 9 maart 2014 @ 23:20:38 #108
53151 T42
Pinball Wizard
pi_137567585
quote:

onzin een 2cv of kever trek ik ook aanhanger mee. en waar dikke volvo's hun koppeling staan te verbranden trek ik met 34pk een boot uit het water. (boot en trailer zijn meer dan 750 kg officieel)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 19% gewijzigd door T42 op 09-03-2014 23:25:46 ]
  zondag 9 maart 2014 @ 23:23:09 #109
53151 T42
Pinball Wizard
pi_137567678
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:14 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Wereldvreemde....

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
pi_137568460
hahaha enig die honda met aanhanger en dat heb ik dus ook gehad een aanhangertje achter mijn honda cx custom motor,wacht ff zoeken, hond is nov. overleden dus niet meer nodig en verkocht.

En heren die auto kocht ik bij een officiele auto garage met nieuwe apk, gekeurd door een medewerker daar.
Die andere apk garage checkte de bodem voor mij voor 20 eu, omdat ik die week ervoor 1 wk een verrotte auto had van een handelaar, ik zei geen geld dan bel ik het rdw en dat wilde hij niet, was dus door de apk gedrukt bij kennissen bleek (license to kil noem ik dit levensgevaarlijk).

Al met al, ik heb altijd mijn radar tasje :-), en zij hebben deze auto gemaakt want ik zag op het rdw.nl/ovi dat hij vanaf ca. 17 januari in hun bezit was, opgeknapt inclusief een nieuw stuurhuis zei hij maandag en al het personeel idem dito en 4 banden uitballanseren was hij maandag 13 uur nog mee weg, ik was te vroeg, en de apk hebben zij op 28 januari verricht dus gelijk na de tenaamstelling bij hen en later in de verkoop, dus zij hebben hem zelf gekeurd, dus ........

nu die motorfoto zoeken van oma met d hond in 2010 genomen, motor is er nog, aanhanger weg, mijn schat hond Bo is helaas overleden in nov. jl. ze was 14 1/2 jaar

[ Bericht 0% gewijzigd door cuore1999 op 10-03-2014 00:03:17 ]
pi_137568606
Mijn hond in haar aanhanger, ik kocht een freebird in lopikerkapel, 2 wielige as in hoorn en maakte de bak v.d. freebird op die 2 wielige as, uit plexi heb ik die kap gezaagt, roostertje erin, hele dikke isolatie hele binnenkant en madam haar kussen erin, ruimte genoeg, maar ze wilde naar buiten kijken :-) lief he, slik slik...ze is niet meer, heb 4 zonen, zij was mijn hondendochter en zo trouw als maar kan, die schat!!!!!

† In Memoriam † zondag 9 maart 2014 @ 23:55:20 #112
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137568894
Gelukkig hoeft het examen voor het internet-rijbewijs niet zo zwaar te zijn.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_137568949
oja hij is bij die dubbelcheck garage zelfs op de rollerrembank geweest, dus dat was ook goed.

Al met al had ik totaal zo'n 10 km gereden naar die garage en kocht ik een goede auto waar ik een kleine 3 jr soms mee wilde rijden, hij was verder goed, ik vertelde van die bodem van de vorige week en dat alles weten zij, dus zeg dan; nee mevrouw ik verkoop hem liever niet aan u, dat zei laatst een jonge man met een bakkie van 500 euro, zoals ik dit zei tegen een rotterdamse zwangere vrouw met mijn wagon R, die haar man hier in aug. jl. wilde kopen, eerlijkheid duurt het langst
  maandag 10 maart 2014 @ 08:10:01 #114
6468 zuigmarmot
pi_137572091
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Al koop je bij een dealer het ontslaat je niet van je onderzoeksplicht.
Dat klopt, maar dat rijkt voor een consument maar tot een bepaalde hoogte, en dat is alles wat de consument rederlijkwijs ter plaatse kan controleren. Dus komt in de praktijk neer op kilometerstand vragen, uiterlijke kenmerken zoals deuken e.d en alles wat duidelijk komt bovendrijven bij een proefrit

Van een consument hoeft men geen technische kennis te verwachten bij de koop van een auto.

Hier is genoeg jurispredentie over, en ik heb mij hierop met success al een kunnen beroepen
  FOK!fotograaf maandag 10 maart 2014 @ 16:24:50 #115
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137584807
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 00:35 schreef cuore1999 het volgende:
Een 1000 cc suzuki wagon r v 1998 en 4 jr lang heb ik een aanhanger er achter gehad met grote schuren, honderden grote 5 en 6 cm dikke betontegels v 25 kg per stuk tot een kuub zand
Een kuub zand achter een WagonR? 8)7 Een kuub droog zand is zo'n 1500 kg, dat ding mag 1000 kg geremd hebben, dus daar zit je al 50% overheen en dan moet er nog een aanhanger omheen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 10 maart 2014 @ 16:41:33 #116
6468 zuigmarmot
pi_137585344
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:24 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Een kuub zand achter een WagonR? 8)7 Een kuub droog zand is zo'n 1500 kg, dat ding mag 1000 kg geremd hebben, dus daar zit je al 50% overheen en dan moet er nog een aanhanger omheen.
Doet me meteen denken aan die James bond scene in frankrijk met die mini's
dat die doormidden scheurt maar nog wel doorrijd
pi_137585810
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:24 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Mensen die zoiets moedwillig achter zo'n frikandel hangen moeten ze meteen hun rijbewijs voor 10 jaar afnemen.
Als je per ongeluk 100 kg te veel laad kan gebeuren, maar zoveel....

Als het nou een patrol of iets dergelijks was. vooruit dan, maar zo'n ding? levensgevaarlijk :N :N
pi_137588146
Pizza, zuigmarmot en niemand, ik zei een kuub zand ik 3 keer (3 ritten) en dacht dat het 1000 kg was doordat ik thuis komend de emmers en speciekuip woog op de personen weegschaal.
Het was dus 3 x 350 kg en merk nu dus hier dat ik sept. 2011 voor 1500 kg/1 kuub hebt betaald, die kantoordame zei toen; dat is samen een kuub, dus ik reed 3 keer in 2 weken.
En toen had ik nog geen aanhanger dus die zat er niet achter, ook daar gingen niet te zware dingen in hooguit een tuinset, en een keer een eettafel van 220x100 cm op de kop erop en zo leerde ik weer dat hij dan danst op de weg als je met 80 km snelheid rijd en de 50 cm hoge laadbak onderin leeg is, al doende leert men :-) dus dat was gewoon 70 km rijden van hoofddorp naar zwolle (was even een zoon blij maken), soms gewoon engelengeduld hebben, niets mis mee, je weet waarvoor je het doet.

Hahahaha mijn rijbewijs afnemen rij al 41 jaar van mercedusbussen met aanhangers tot spitfire's (80tige jaren), nog nooit een ongeluk gehad, alleen rijdend naar oa. passau, leipzich, zwitserland, spanje, alles ondernomen.

Ik ben juist een persoon van; je moet je aan de regels houden.

Wat mijn auto betreft, de garage zei dat deze balk achter de vering verder loopt en deze zeker wel gelast mag worden, morgenvroeg hoor ik hoe en wat, ze zijn vast wel zo couland omdat de apk keurder dit wel gezien had maar mag eigelijk wel voor de apk en zo smeerde hij er iets overheen.

Voor een aanhanger moest hij zeker gelast worden, en jaa ik kocht deze en de eerste met die bumper zodat de uitlaat er zo onder kan, verder ben ik erg blij met deze aankoop.

Ik dankkkk jullie hartelijk voor het meedenken,

vriendelijke groetjes M.

[ Bericht 8% gewijzigd door cuore1999 op 10-03-2014 18:28:30 ]
  maandag 10 maart 2014 @ 19:49:50 #119
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_137591753
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:48 schreef cuore1999 het volgende:
Mijn hond in haar aanhanger, ik kocht een freebird in lopikerkapel, 2 wielige as in hoorn en maakte de bak v.d. freebird op die 2 wielige as, uit plexi heb ik die kap gezaagt, roostertje erin, hele dikke isolatie hele binnenkant en madam haar kussen erin, ruimte genoeg, maar ze wilde naar buiten kijken :-) lief he, slik slik...ze is niet meer, heb 4 zonen, zij was mijn hondendochter en zo trouw als maar kan, die schat!!!!!

[ afbeelding ]
Haha stoer!
I am just a dreamer, but you are just a dream
  FOK!fotograaf maandag 10 maart 2014 @ 21:48:52 #120
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137598553
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:21 schreef cuore1999 het volgende:
ik zei een kuub zand ik 3 keer (3 ritten)
Dat zei je niet. Ik heb je letterlijk geciteerd. Vandaar dus dat ik ook schrok. Doet er verder ook niet toe.
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:21 schreef cuore1999 het volgende:
Hahahaha mijn rijbewijs afnemen rij al 41 jaar van mercedusbussen met aanhangers tot spitfire's (80tige jaren), nog nooit een ongeluk gehad, alleen rijdend naar oa. passau, leipzich, zwitserland, spanje, alles ondernomen.
En dat zegt natuurlijk niets, haha! ;) Kan ook aan goed opletten van andere weggebruikers hebben gelegen (of het krijgen van een ongeluk juist aan het niet goed opletten van andere weggebruikers). Maar je bent voor de verzekering dus een goedkope :)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_137733235
En nu de volgende vraag, gisteren heb ik voor het eerst weer gereden en onder het schakelen kraakt de koppelingpendaal het klinkt net als oude vering van een stoel of zo.

Dit heb ik nu met een koude motor weer geprobeerd bij stilstand en binnenin hoorde ik nu niets maar
met de deur open hoor ik een krakend geluid wegkomen onder de motorkap.

Is dit ook normaal en geen drukgroep o.i.d. die het snel begeeft???

As. maandag wordt hij gelukkig goed gelast bij de desbetreffende garage op hun kosten dat is goed.
pi_139225300
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:20 schreef cuore1999 het volgende:
En nu de volgende vraag, gisteren heb ik voor het eerst weer gereden en onder het schakelen kraakt de koppelingpendaal het klinkt net als oude vering van een stoel of zo.

Dit heb ik nu met een koude motor weer geprobeerd bij stilstand en binnenin hoorde ik nu niets maar
met de deur open hoor ik een krakend geluid wegkomen onder de motorkap.

Is dit ook normaal en geen drukgroep o.i.d. die het snel begeeft???

As. maandag wordt hij gelukkig goed gelast bij de desbetreffende garage op hun kosten dat is goed.
Het lager op de drukgroep, misschien?
Trouwens pas maar goed op met de aanhanger. Voorzichtig remmen want lichte auto, zware ongeremde aanhanger is levensgevaarlijk.
  donderdag 24 april 2014 @ 20:31:30 #123
363079 ecktebaas123
VVD = Fop-liberalisme
pi_139226507
Breng dat stuk troep naar de sloop en koop een fatsoenlijke auto :')
  donderdag 24 april 2014 @ 20:35:09 #124
363079 ecktebaas123
VVD = Fop-liberalisme
pi_139226685
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:14 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Wereldvreemde....

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zulke aanhangers trek ik met een fiets
pi_139238310
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:35 schreef ecktebaas123 het volgende:

[..]

zulke aanhangers trek ik met een fiets
Je zal wel moeten als je niet meer dan een fiets hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')