Nee hoor. Ik snap alleen zo goed niet waarom een 2L Saab turbo slechts 154pk heeft. Dat is geen turbo te noemen man.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:05 schreef delano.888 het volgende:
Geralt is jaloers op Saab rijders en probeert ze daarom maar af te kraken
Heeft die Saab geen low pressure turbo? Dat heet dan wel turbo maar is iets anders dan zie dingen in een Supra of Skyline.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik snap alleen zo goed niet waarom een 2L Saab turbo slechts 154pk heeft. Dat is geen turbo te noemen man.
Heel de acceleratie is een groot turbogat bij die dingen; nergens krijg je een beuk in je rug en nee 8,5s is niet snel. Maargoed, het is nogal offtopic verder dus ik wens jou (en de rest van degene die een trage saab turbo rijden) veel plezier verder
Kleine lagedrukturbo voor boost onderin de toeren, comfort dus, is nooit bedoeld als bom die afgaat zodra je de naald tegen het rood trekt.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik snap alleen zo goed niet waarom een 2L Saab turbo slechts 154pk heeft. Dat is geen turbo te noemen man.
Heel de acceleratie is een groot turbogat bij die dingen; nergens krijg je een beuk in je rug en nee 8,5s is niet snel. Maargoed, het is nogal offtopic verder dus ik wens jou (en de rest van degene die een trage saab turbo rijden) veel plezier verder
Ik heb geen idee wat voor een turbo ze hebben. Een trage kutturbo in elk geval. Alle de doorsnee modellen dan, zo een griffith of wiggen uitvoering zal hendig lekker lopen. Zo een 154pk versie doet dat niet. Maargoed, ik ben wel klaar met die saab discussie.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:02 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Heeft die Saab geen low pressure turbo? Dat heet dan wel turbo maar is iets anders dan zie dingen in een Supra of Skyline.
Dat ligt eraan, een t is een lpt en een T is een hpt.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:02 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Heeft die Saab geen low pressure turbo? Dat heet dan wel turbo maar is iets anders dan zie dingen in een Supra of Skyline.
De Supra was kapot?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:05 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Grappig, kort geleden bij het stoplicht stonden er 2 petjes naast me in een paarse verlaagde supra. Maar mooi niet dat ze me bij konden houden in mijn simpele saab! (En ja ze probeerde het wel)
Dat dusquote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:11 schreef boegschroef het volgende:
[..]
lol... ondertussen op het supra forum....
"
Van de week toen ik naar de garage moest omdat mijn Supra een kapotte turbo had en maar op de helft van de cilinders reed voor een stoplicht met een gare Saab naast me. Hij daagde me uit en even vergat ik dat mijn wagen nog maar 30% vermogen had. Hij was net te snel voor mijn manke Supra en trots dat hij was….
"
Het waren overduidelijk 2 petjes (letterlijk met petjes) van 18/19, dus waarschijnlijk niet de beste controle over het voertuig.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:18 schreef D. het volgende:
[..]
De Supra was kapot?
Zo'n ding kan toch standaard al in 6 sec. van 0-100?
Is dat een Saabaru?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:24 schreef Hyperdude het volgende:
Wat een off-topic huilie gedoe hier over die Saabjes
Enige goede Saab ever:
[ afbeelding ]
Nog nooit gezien. Het is net een Subaru. Is dat toevallig een samenwerking tussen Saab en Subaru geweest?quote:
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
9-2X
http://en.wikipedia.org/w(...)second_generation%29
onderaan
Dat zei ik net ookquote:the car earned the nickname "Saabaru
Waar is die smiley met dat hoofdje en dat lamme duimpje als je 'm nodig hebt?quote:
Mensen vergeten nog wel eens dat PK's lang niet alles zeggen. Een standaard Saabturbo heeft bijv 250nm aan koppel; trekt zeker snel weg. Als je m dan ook nog even laat tunen (zoals ehmm 'sommigen' hierquote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een vrouw met een pittig kort kapsel en 2,3 kinderen, een 2-onder-1-kapper en een golden retriever of labrador.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:06 schreef D. het volgende:
Hebben de mensen die een Saab als droomauto hebben ook saaie andere wensen?
Dan nog liever homoquote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een vrouw met een pittig kort kapsel en 2,3 kinderen, een 2-onder-1-kapper en een golden retriever of labrador.
Stuur Rezania een DM zou ik zeggen; die heeft misschien nog wel een gaatje voor jequote:
Saai?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:06 schreef D. het volgende:
Hebben de mensen die een Saab als droomauto hebben ook saaie andere wensen?
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:49 schreef penny-wise het volgende:
Opvolger van mijn Aerodeck denk ik.
[ afbeelding ]
Mooie auto's inderdaad. Anne postte er ook al 1. Wijlen Senna heeft daar nog meegeholpen aan de ontwikkelingquote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:49 schreef penny-wise het volgende:
Opvolger van mijn Aerodeck denk ik.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |