abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juni 2014 @ 14:38:08 #51
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_140915211
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 14:34 schreef Zaibatsu01 het volgende:

[..]

Dan kan je het hele midden-oosten wel opnieuw herindelen aangezien we nog veel restjes van de Fransen en Britten hebben :)
Ja hoor.

Een Groot-Koerdistan bijvoorbeeld.

En Syrië, Libanon, Irak, Iran en alle andere landen verdelen langs sektarische lijnen.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 14:39:28 #52
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_140915244
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 14:27 schreef Peunage het volgende:

[..]

Denk je dat het ISIS om Maliki gaat? Ze zullen zich tegen iedereen keren. Sonnieten en Koerden inclusief.
Soennieten zijn nu grotendeels pro-ISIS.

En de Koerden (Peshmarga) zijn te sterk voor ISIS.
pi_140915318
Ik ben van mening dat in de komende maanden actie zal worden ondernomen door de buurlanden.
pi_140915323
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 14:39 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Soennieten zijn nu grotendeels pro-ISIS.

En de Koerden (Peshmarga) zijn te sterk voor ISIS.
Te sterk voor ISIS? Dan heb je het nieuws niet gekeken want de Koerden worden ook aangepakt.

Maar ISIS heeft hun handen vol aan de regering, en andersom.
pi_140915403
Iraakse KNMI waarschuwt voor zandstormen in het land.
-
  dinsdag 10 juni 2014 @ 14:52:51 #56
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_140915669
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 14:42 schreef Peunage het volgende:

[..]

Te sterk voor ISIS? Dan heb je het nieuws niet gekeken want de Koerden worden ook aangepakt.

Maar ISIS heeft hun handen vol aan de regering, en andersom.
Maar tegen de Koerden hebben ze wel meer moeite mee. :D
  dinsdag 10 juni 2014 @ 14:53:50 #57
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_140915690
Ik dekn dat ISIS nu dit aan het luisteren is.

Een actuele Nasheed/Ilahi

pi_140915693
Ik weet niet in hoeverre dit klopt, ik denk faal van Volkskrant/AFP:

Persbureau AFP schrijft op gezag van parlementsvoorzitter Osama al-Nujaifi dat de rebellen de macht in de hele provincie Nineveh hebben overgenomen. Na de aanval werd een zwarte vlag met daarop het islamitische geloofscredo boven de stad gehesen. Ook lieten de rebellen honderden gevangenen vrij en staken de politiestations vervolgens in brand.
http://www.volkskrant.nl/(...)eede-stad-Irak.dhtml
-
pi_140915753
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 14:52 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Maar tegen de Koerden hebben ze wel meer moeite mee. :D
Ze hebben geen enkele moeite er mee. Het is geen conventioneel leger. Ze doen zich voor als burgers en kunnen elk moment hun wapens pakken.
pi_140915944
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 14:55 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ze hebben geen enkele moeite er mee. Het is geen conventioneel leger. Ze doen zich voor als burgers en kunnen elk moment hun wapens pakken.
En dat is juist waarom ISIS zo gevaarlijk is voor zowel de centrale regering als de KRG. Iedereen kan de terrorist zijn.
pi_140915985
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 14:41 schreef expans het volgende:
Ik ben van mening dat in de komende maanden actie zal worden ondernomen door de buurlanden.
Denk dat dat zal gebeuren als ISIS de olie onder controle krijgt. Westerse landen zullen hun handen niet vuil willen maken, die laten het liever over aan Irak, Turkije en dergelijke.

Ik heb gemengde gevoelens hierover, zowel Irak als de Peshmerga zal Isis niet kunnen verslaan. Eigenlijk kan geen enkel leger Isis verslaan zonder ze plat te bombarderen of op hun manier te vechten. Zou het een goed idee zijn als Turkije zich hiermee mengt? Ik denk dat ze enorm veel verliezen zullen lijden. Je kan Isis alleen met guerillaroorlog(Turkije is er bekend mee) of door genadeloos platbombarderen uitschakelen. Maar het toestaan van een terroristenstaat aan je grens van Syrië tot Mosul is een nog grotere risico.

Wel heel toevallig dat dit allemaal gebeurt nu Turkije de Irakese regering opzij zet en met de Koerden samenwerkt.
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_140916017
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 15:03 schreef Zaibatsu01 het volgende:
En dat is juist waarom ISIS zo gevaarlijk is voor zowel de centrale regering als de KRG. Iedereen kan de terrorist zijn.
Volgens Iraakse bronnen waren de aanslagplegers van ISIL die de Koerdische partijen gingen aanvallen een Egyptenaar en een Koerd.
-
pi_140916063
quote:
Helaas, alleen de titel heeft het over Nineveh.
-
  dinsdag 10 juni 2014 @ 15:08:05 #65
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_140916076
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 15:04 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Denk dat dat zal gebeuren als ISIS de olie onder controle krijgt. Westerse landen zullen hun handen niet vuil willen maken, die laten het liever over aan Irak, Turkije en dergelijke.

Ik heb gemengde gevoelens hierover, zowel Irak als de Peshmerga zal Isis niet kunnen verslaan. Eigenlijk kan geen enkel leger Isis verslaan zonder ze plat te bombarderen of op hun manier te vechten. Zou het een goed idee zijn als Turkije zich hiermee mengt? Ik denk dat ze enorm veel verliezen zullen lijden. Je kan Isis alleen met guerillaroorlog(Turkije is er bekend mee) of door genadeloos platbombarderen uitschakelen. Maar het toestaan van een terroristenstaat aan je grens van Syrië tot Mosul is een nog grotere risico.

Wel heel toevallig dat dit allemaal gebeurt nu Turkije de Irakese regering opzij zet en met de Koerden samenwerkt.
Waarom ben je bang voor ISIS. Ze zijn de enige die effectief zijn tegen Assad etc.

En ISIS heeft geen belang bij om Turkije aan te vallen.
pi_140916256
Iraqi Prime Minister Nouri al-Maliki’s statement in Baghdad
Insurgents seized control of the northern city Mosul, Iraq early Tuesday. Prime Minister Nouri al -Maliki delivered this televised statement in response:

I announce General Mobilization and total readiness to all powers -- political, financial and popular -- to stop the terrorism and bring life to normal in the areas controlled by the terrorists in Mosul or any other city that they might be there. We will not allow for Nineveh and Mosul to be under the shadows of terror and terrorists.
The cabinet prepared for all the needed authorizations, and all the financial needs, and all possible gatherings. It created a special unit, called the Crisis Unit, to follow up on the operations of gathering and preparing and arming and planning, and taking all needed steps. There will be a serious effort put by the security forces, and the military leaderships, firstly to evaluate the previous period of time, and to punish those who were reckless and those who did not rise to the challenge, and secondly, to benefit from the experience, so it would be avoided in the future.
http://www.washingtonpost(...)tatement-in-baghdad/
-
  dinsdag 10 juni 2014 @ 15:13:49 #67
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_140916263
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 15:04 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Ik vind niet dat je het Iraakse leger kunt vergelijken met de Peshmerga of zelfs de guerila van PKK en YPG. Het is al langer bekend dat het leger van Irak lijdt aan motivatie- en disciplinegebrek. Dat is bij de meeste leger in de Arabische wereld. Nu ook weer, Mosul is overgenomen met minimale strijd, de soldaten van de centrale regering hebben het gewoon opgegeven. Dat gaan de Peshmerga niet doen en ik acht ze ook in staat om ISIS te verslaan, in ieder geval in de Koerdische regio's als Kerkuk en delen van Ninewe. Hetzelfde geldt voor de Shia milities, die zijn ook een stuk gedisciplineerder dan het Iraakse leger en zouden een stuk meer weerstand bieden tegen ISIS. Het Mahdi Army bijvoorbeeld kan een terugkeer maken. ISIS profiteert nu enkel van de zwakke regering en de slechte relaties tussen Hawler en Bagdad.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_140916308
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 15:08 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Waarom ben je bang voor ISIS. Ze zijn de enige die effectief zijn tegen Assad etc.

En ISIS heeft geen belang bij om Turkije aan te vallen.
Ik zie ze eerder andere groeperingen aanvallen dan Assad. Assad laat ze liever hun gang gaan zodat mildere groeperingen als FSA hun positie verliezen.
pi_140916313
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 15:13 schreef Senor__Chang het volgende:
Het Mahdi Army bijvoorbeeld kan een terugkeer maken.
Dan moet al-Maliki concessies doen aan al-Sadr, want op dit moment is hun relatie belabberd.
-
  dinsdag 10 juni 2014 @ 15:16:50 #70
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_140916358
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 15:15 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Dan moet al-Maliki concessies doen aan al-Sadr, want op dit moment is hun relatie belabberd.
Ik vraag me af hoeveel invloed Maliki nog zal hebben op Shia milities als zij zien dat ISIS geen enkel weerstand bevindt van het leger.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_140916404
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 15:16 schreef Senor__Chang het volgende:
Ik vraag me af hoeveel invloed Maliki nog zal hebben op Shia milities als zij zien dat ISIS geen enkel weerstand bevindt van het leger.
Er zijn in ieder geval Irakezen die zich spottend afvragen wat die Iraakse sjiitische milities in Syrië aan het uitvreten zijn terwijl de situatie in Irak steeds meer uit de hand loopt en die sjiitische milities beter 'thuis' kunen opereren.
-
pi_140916515
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 15:13 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik vind niet dat je het Iraakse leger kunt vergelijken met de Peshmerga of zelfs de guerila van PKK en YPG. Het is al langer bekend dat het leger van Irak lijdt aan motivatie- en disciplinegebrek. Dat is bij de meeste leger in de Arabische wereld. Nu ook weer, Mosul is overgenomen met minimale strijd, de soldaten van de centrale regering hebben het gewoon opgegeven. Dat gaan de Peshmerga niet doen en ik acht ze ook in staat om ISIS te verslaan, in ieder geval in de Koerdische regio's als Kerkuk en delen van Ninewe. Hetzelfde geldt voor de Shia milities, die zijn ook een stuk gedisciplineerder dan het Iraakse leger en zouden een stuk meer weerstand bieden tegen ISIS. Het Mahdi Army bijvoorbeeld kan een terugkeer maken. ISIS profiteert nu enkel van de zwakke regering en de slechte relaties tussen Hawler en Bagdad.
Ik ben het met je eens maar ik denk niet dat ISIS richting de Koerdische regio's zal gaan om confrontatie op te zoeken met de Peshmerga. Maar ISIS uit Mosul schoppen zal niet makkelijk zijn, voor niemand. Je zal het straat voor straat moeten innemen en dan ben je nog niet zeker van een overwinning. Ik ben bang dat Mosul volledig verwoest zal worden :N
pi_140916760
26 of 28 Turkse vrachtwagenchauffeurs zijn gekidnapt volgens Turkse nieuwssites. En de Turkse consulaat kan niet meer communiceren met Turkije. Er is alleen mobiele communicatie mogelijk. Turkije zou wel een (kleine-)operatie kunnen beginnen om de consulaat personeel te redden als het totaal uit de hand loopt.
pi_140916851
- Arabische Liga heeft haar steun uitgesproken voor de Iraakse regering ( :') ).

- ISIL heeft aangegeven dat ze 3000 gevangenen hebben bevrijd.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')