Ja hoor.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:34 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Dan kan je het hele midden-oosten wel opnieuw herindelen aangezien we nog veel restjes van de Fransen en Britten hebben
Soennieten zijn nu grotendeels pro-ISIS.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:27 schreef Peunage het volgende:
[..]
Denk je dat het ISIS om Maliki gaat? Ze zullen zich tegen iedereen keren. Sonnieten en Koerden inclusief.
Te sterk voor ISIS? Dan heb je het nieuws niet gekeken want de Koerden worden ook aangepakt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:39 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Soennieten zijn nu grotendeels pro-ISIS.
En de Koerden (Peshmarga) zijn te sterk voor ISIS.
Maar tegen de Koerden hebben ze wel meer moeite mee.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:42 schreef Peunage het volgende:
[..]
Te sterk voor ISIS? Dan heb je het nieuws niet gekeken want de Koerden worden ook aangepakt.
Maar ISIS heeft hun handen vol aan de regering, en andersom.
Ze hebben geen enkele moeite er mee. Het is geen conventioneel leger. Ze doen zich voor als burgers en kunnen elk moment hun wapens pakken.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:52 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Maar tegen de Koerden hebben ze wel meer moeite mee.
En dat is juist waarom ISIS zo gevaarlijk is voor zowel de centrale regering als de KRG. Iedereen kan de terrorist zijn.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ze hebben geen enkele moeite er mee. Het is geen conventioneel leger. Ze doen zich voor als burgers en kunnen elk moment hun wapens pakken.
Denk dat dat zal gebeuren als ISIS de olie onder controle krijgt. Westerse landen zullen hun handen niet vuil willen maken, die laten het liever over aan Irak, Turkije en dergelijke.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:41 schreef expans het volgende:
Ik ben van mening dat in de komende maanden actie zal worden ondernomen door de buurlanden.
Volgens Iraakse bronnen waren de aanslagplegers van ISIL die de Koerdische partijen gingen aanvallen een Egyptenaar en een Koerd.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:03 schreef Zaibatsu01 het volgende:
En dat is juist waarom ISIS zo gevaarlijk is voor zowel de centrale regering als de KRG. Iedereen kan de terrorist zijn.
Helaas, alleen de titel heeft het over Nineveh.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:05 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Meerdere bronnen:
http://www.sbs.com.au/new(...)aqs-nineveh-province
http://english.ahram.org.(...)itants-Parliame.aspx
Waarom ben je bang voor ISIS. Ze zijn de enige die effectief zijn tegen Assad etc.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:04 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Denk dat dat zal gebeuren als ISIS de olie onder controle krijgt. Westerse landen zullen hun handen niet vuil willen maken, die laten het liever over aan Irak, Turkije en dergelijke.
Ik heb gemengde gevoelens hierover, zowel Irak als de Peshmerga zal Isis niet kunnen verslaan. Eigenlijk kan geen enkel leger Isis verslaan zonder ze plat te bombarderen of op hun manier te vechten. Zou het een goed idee zijn als Turkije zich hiermee mengt? Ik denk dat ze enorm veel verliezen zullen lijden. Je kan Isis alleen met guerillaroorlog(Turkije is er bekend mee) of door genadeloos platbombarderen uitschakelen. Maar het toestaan van een terroristenstaat aan je grens van Syrië tot Mosul is een nog grotere risico.
Wel heel toevallig dat dit allemaal gebeurt nu Turkije de Irakese regering opzij zet en met de Koerden samenwerkt.
Ik vind niet dat je het Iraakse leger kunt vergelijken met de Peshmerga of zelfs de guerila van PKK en YPG. Het is al langer bekend dat het leger van Irak lijdt aan motivatie- en disciplinegebrek. Dat is bij de meeste leger in de Arabische wereld. Nu ook weer, Mosul is overgenomen met minimale strijd, de soldaten van de centrale regering hebben het gewoon opgegeven. Dat gaan de Peshmerga niet doen en ik acht ze ook in staat om ISIS te verslaan, in ieder geval in de Koerdische regio's als Kerkuk en delen van Ninewe. Hetzelfde geldt voor de Shia milities, die zijn ook een stuk gedisciplineerder dan het Iraakse leger en zouden een stuk meer weerstand bieden tegen ISIS. Het Mahdi Army bijvoorbeeld kan een terugkeer maken. ISIS profiteert nu enkel van de zwakke regering en de slechte relaties tussen Hawler en Bagdad.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:04 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Denk dat dat zal gebeuren als ISIS de olie onder controle krijgt. Westerse landen zullen hun handen niet vuil willen maken, die laten het liever over aan Irak, Turkije en dergelijke.
Ik heb gemengde gevoelens hierover, zowel Irak als de Peshmerga zal Isis niet kunnen verslaan. Eigenlijk kan geen enkel leger Isis verslaan zonder ze plat te bombarderen of op hun manier te vechten. Zou het een goed idee zijn als Turkije zich hiermee mengt? Ik denk dat ze enorm veel verliezen zullen lijden. Je kan Isis alleen met guerillaroorlog(Turkije is er bekend mee) of door genadeloos platbombarderen uitschakelen. Maar het toestaan van een terroristenstaat aan je grens van Syrië tot Mosul is een nog grotere risico.
Wel heel toevallig dat dit allemaal gebeurt nu Turkije de Irakese regering opzij zet en met de Koerden samenwerkt.
Ik zie ze eerder andere groeperingen aanvallen dan Assad. Assad laat ze liever hun gang gaan zodat mildere groeperingen als FSA hun positie verliezen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:08 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Waarom ben je bang voor ISIS. Ze zijn de enige die effectief zijn tegen Assad etc.
En ISIS heeft geen belang bij om Turkije aan te vallen.
Dan moet al-Maliki concessies doen aan al-Sadr, want op dit moment is hun relatie belabberd.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:13 schreef Senor__Chang het volgende:
Het Mahdi Army bijvoorbeeld kan een terugkeer maken.
Ik vraag me af hoeveel invloed Maliki nog zal hebben op Shia milities als zij zien dat ISIS geen enkel weerstand bevindt van het leger.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:15 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Dan moet al-Maliki concessies doen aan al-Sadr, want op dit moment is hun relatie belabberd.
Er zijn in ieder geval Irakezen die zich spottend afvragen wat die Iraakse sjiitische milities in Syrië aan het uitvreten zijn terwijl de situatie in Irak steeds meer uit de hand loopt en die sjiitische milities beter 'thuis' kunen opereren.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:16 schreef Senor__Chang het volgende:
Ik vraag me af hoeveel invloed Maliki nog zal hebben op Shia milities als zij zien dat ISIS geen enkel weerstand bevindt van het leger.
Ik ben het met je eens maar ik denk niet dat ISIS richting de Koerdische regio's zal gaan om confrontatie op te zoeken met de Peshmerga. Maar ISIS uit Mosul schoppen zal niet makkelijk zijn, voor niemand. Je zal het straat voor straat moeten innemen en dan ben je nog niet zeker van een overwinning. Ik ben bang dat Mosul volledig verwoest zal wordenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:13 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je het Iraakse leger kunt vergelijken met de Peshmerga of zelfs de guerila van PKK en YPG. Het is al langer bekend dat het leger van Irak lijdt aan motivatie- en disciplinegebrek. Dat is bij de meeste leger in de Arabische wereld. Nu ook weer, Mosul is overgenomen met minimale strijd, de soldaten van de centrale regering hebben het gewoon opgegeven. Dat gaan de Peshmerga niet doen en ik acht ze ook in staat om ISIS te verslaan, in ieder geval in de Koerdische regio's als Kerkuk en delen van Ninewe. Hetzelfde geldt voor de Shia milities, die zijn ook een stuk gedisciplineerder dan het Iraakse leger en zouden een stuk meer weerstand bieden tegen ISIS. Het Mahdi Army bijvoorbeeld kan een terugkeer maken. ISIS profiteert nu enkel van de zwakke regering en de slechte relaties tussen Hawler en Bagdad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |