Een overheid is er niet om te regeren op basis van de waan van de dag.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik ben zeker niet de overheid en jij ook niet. Dat is een sprookje. We leven in een schijndemocratie. Dat is de laatste jaren erg duidelijk geworden. Leugens om een oorlog te beginnen, een referendum waar niet aan gehouden word, banken die overeind worden gehouden ten koste van het volk. Dat zijn allemaal dingen die ondemocratisch zijn en tegen bijna ieders belang ingaat.
Terreurorganisaties bestaan opeens niet?quote:Op zondag 30 maart 2014 17:08 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
jij bent er bang voor, dat zijn jouw woorden, 10 posts terug noem je het nog het grote gevaar
ik ben niet bang voor dingen die niet bestaan
quote:
Nou ja, bang is een groot woord, maar je moet in ieder geval wel voorzichtig zijn want nog niet zo lang geleden had Al Qaida hun grote machtsbases toch aardig om de hoek liggen. Ik ben een fan van de CIA inderdaad het zou mij fantastisch lijken om voor de CIA te mogen werken.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:08 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat erg dat je elke dag bang bent voor een clubje (Al Qaida) dat is opgericht door de CIA. Jij hebt toch juist heel veel vertrouwen in de CIA? Dat is toch de overheid? En die doen toch alleen maar goeie dingen?
Volgens mij is er wel degelijk een strafbaar feit begaan, daarvoor is hij ook opgepakt en voorgeleid, gelukkig zag justitie dat deze man dusdanige problemen heeft dat hij behandeld moest worden.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Iemand veroordelen zonder dat er een strafbaar feit is begaan? Gaat-ie wel lekker?
Dat je fan van de CIA bent zegt wel genoeg. Je keurt dus massamoord, marteling, politiestaat praktijkenen, het elimineren van mensen om zo hele landen onder een ander bewind te krijgen en dus zo ongeveer alles wat slecht is in de wereld goed. Kan je aanraden om dit boek eens te lezen:quote:Op zondag 30 maart 2014 17:20 schreef DeParo het volgende:
Nou ja, bang is een groot woord, maar je moet in ieder geval wel voorzichtig zijn want nog niet zo lang geleden had Al Qaida hun grote machtsbases toch aardig om de hoek liggen. Ik ben een fan van de CIA inderdaad het zou mij fantastisch lijken om voor de CIA te mogen werken.
[..]
.
Dat is nu juist wel wat gebeurt.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:20 schreef DeParo het volgende:
Een overheid is er niet om te regeren op basis van de waan van de dag.
Ik kan er niks aan doen dat jij alleen boeken leest die jouw wereldbeeld lijken te bevestigen, wellicht een aanrader om ook eens andere boeken te lezen, ook goed voor je stressniveau want ik vrees dat dat bij jou zeer hoog is inmiddels en dat is toch niet zo mooi.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat je fan van de CIA bent zegt wel genoeg. Je keurt dus massamoord, marteling, politiestaat praktijkenen, het elimineren van mensen om zo hele landen onder een ander bewind te krijgen en dus zo ongeveer alles wat slecht is in de wereld goed. Kan je aanraden om dit boek eens te lezen:
http://nl.wikipedia.org/w(...)ische_huurmoordenaar
Misschien dat je dat nog eens op andere gedachtes kan zetten. Maar je bent ook een aanhanger van al die corrupte dingen die Israel doet zag ik dus denk dat het moeilijk voor je gaat worden.
Cheers
quote:
Dit zijn feiten. Je kan het wel ontkennen maar dat maakt het niet minder waar. Verder is mijn stressniveau prima hoor. Maar bedankt voor de bezorgdheid.quote:Op zondag 30 maart 2014 17:55 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik kan er niks aan doen dat jij alleen boeken leest die jouw wereldbeeld lijken te bevestigen, wellicht een aanrader om ook eens andere boeken te lezen, ook goed voor je stressniveau want ik vrees dat dat bij jou zeer hoog is inmiddels en dat is toch niet zo mooi.
Nee, omdat je de realiteit ontkent en kinderlijk naief doet, en daarna iets anders te zeggenquote:Op zondag 30 maart 2014 18:04 schreef DeParo het volgende:
[..]![]()
Pardon, omdat ik het niet eens ben het wereldbeeld dat de overheid er alles aan doet om de bevolking kapot te terroriseren, ben ik opeens een troll, haha, nou wordt ie helemaal mooi![]()
.
Welke realiteit?quote:Op zondag 30 maart 2014 18:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee, omdat je de realiteit ontkent en kinderlijk naief doet, en daarna iets anders te zeggen
Er is een heel groot verschil tussen een overheid die alles doet om de bevolking kapot te terroriseren en geloven dat een overheid alles doet om de belangen van de burgers te beschermen en compleet te vertrouwen is. Jij gelooft het laatste, wij zitten meer in het midden.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:04 schreef DeParo het volgende:
[..]![]()
Pardon, omdat ik het niet eens ben het wereldbeeld dat de overheid er alles aan doet om de bevolking kapot te terroriseren, ben ik opeens een troll, haha, nou wordt ie helemaal mooi![]()
.
Luister eens, ik weet prima dat Amerika in het verleden ook harde middelen in heeft gezet, middelen die niet altijd het zonlicht lijken te verdragen. Maar ik weet ook dat het doel de middelen kan heiligen en in sommige gevallen is dat zo. Veel geheime operaties zijn geheim, daarover is het lastig te oordelen, maar andere voorbeelden zijn de atoombommen en bombardementen van Duitse steden. Harde maatregelen maar ze waren wel nodig om de oorlog te winnen. Hetzelfde geldt voor veel operaties van de CIA, soms moet je een dictator steunen om een andere dreiging uit de weg te kunnen ruimen, dan komt diezelfde dictator wellicht later nog wel een keer.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dit zijn feiten. Je kan het wel ontkennen maar dat maakt het niet minder waar. Verder is mijn stressniveau prima hoor. Maar bedankt voor de bezorgdheid.
Het enige wat jij weet van Al Qaida is wat je van de overheid hebt gehoord. Als je je eens wat meer erin zou verdiepen zou je zien dat er veel meer kanten aan de zaak zitten. Maar dat is weer een heel andere discussie.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Welke realiteit?
Dat terreurorganisaties niet bestaan zoals jij zegt?
Dat Al Qaida een informatiegroepje is?
Die werkelijkheid?
Ach ach.
Zoals je typt zit je echt niet in het midden, en ja ik denk dat de Nederlandse overheid er veel aan doet om de burgers te beschermen, en nee ik ben het niet klakkeloos eens met alles wat de overheid doet.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:10 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er is een heel groot verschil tussen een overheid die alles doet om de bevolking kapot te terroriseren en geloven dat een overheid alles doet om de belangen van de burgers te beschermen en compleet te vertrouwen is. Jij gelooft het laatste, wij zitten meer in het midden.
troll gewoon ergens anders verder over je voorliefde voor de vsquote:Op zondag 30 maart 2014 18:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Luister eens, ik weet prima dat Amerika in het verleden ook harde middelen in heeft gezet, middelen die niet altijd het zonlicht lijken te verdragen. Maar ik weet ook dat het doel de middelen kan heiligen en in sommige gevallen is dat zo. Veel geheime operaties zijn geheim, daarover is het lastig te oordelen, maar andere voorbeelden zijn de atoombommen en bombardementen van Duitse steden. Harde maatregelen maar ze waren wel nodig om de oorlog te winnen. Hetzelfde geldt voor veel operaties van de CIA, soms moet je een dictator steunen om een andere dreiging uit de weg te kunnen ruimen, dan komt diezelfde dictator wellicht later nog wel een keer.
Ik denk dat ik wel wat meer weet van Al Qaida dan wat ik van de overheid heb gehoordquote:Op zondag 30 maart 2014 18:11 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het enige wat jij weet van Al Qaida is wat je van de overheid hebt gehoord. Als je je eens wat meer erin zou verdiepen zou je zien dat er veel meer kanten aan de zaak zitten. Maar dat is weer een heel andere discussie.
Tja het doel heiligt de middelen... Hoe verklaar je dan precies de USA die Irak binnenvalt op basis van leugens over de massavernietigingswapens (die er dus niet waren) om er democratie te brengen (lees wel amerikaanse bedrijven neer te planten die alle rijkdom er wegroven) en het land 1000x meer fucked up achter laten dan dat het was.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Luister eens, ik weet prima dat Amerika in het verleden ook harde middelen in heeft gezet, middelen die niet altijd het zonlicht lijken te verdragen. Maar ik weet ook dat het doel de middelen kan heiligen en in sommige gevallen is dat zo. Veel geheime operaties zijn geheim, daarover is het lastig te oordelen, maar andere voorbeelden zijn de atoombommen en bombardementen van Duitse steden. Harde maatregelen maar ze waren wel nodig om de oorlog te winnen. Hetzelfde geldt voor veel operaties van de CIA, soms moet je een dictator steunen om een andere dreiging uit de weg te kunnen ruimen, dan komt diezelfde dictator wellicht later nog wel een keer.
Ik heb inderdaad een voorliefde voor de VS en nee, ik troll niet, maar ik ben blij dat je de inhoudelijke discussie uit de weg gaat dat zegt dan wel weer voldoende.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
troll gewoon ergens anders verder over je voorliefde voor de vs
Wist je dit ook? Nog een mooi voorbeeld van het doel heiligt de middelen. Het doel (creeeren van Al Qaida) wordt later het doel (bestrijden van Al Qaida).quote:Op zondag 30 maart 2014 18:13 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel wat meer weet van Al Qaida dan wat ik van de overheid heb gehoord![]()
.
Ik zie de invasie van Irak als een gevolg van 9/11, Amerika's imago was zwaar gehavend door die terreuraanslagen, al snel volgde de invasie van Afghanistan. Omdat Al Qaida en de Taliban op het slagveld snel waren verslagen, maar de zoektocht naar kopstukken lang kon duren, was daar weinig mee te winnen. Tegelijkertijd wilde Amerika haar imago weer oppoetsen door het verslaan van alles en iedereen wat met terreur te maken heeft. Irak, met de toch al min of meer verslagen Saddam, was een prima volgende stap. Amerika heeft het gevaar opgeblazen, groter doen voorkomen, om zo een voorbeeld te stellen. De daadwerkelijke oorlog hebben ze enorm onderschat waardoor andere operaties daarna minder mogelijk waren. Ik ben het volledig met je eens dat ze de wederopbouw van Irak enorm verkeerd hebben aangepakt gisteren nog een interessant commentaar tegen Rumsfeld gelezen. Maar heel vreemd is het niet aangezien men dacht dat deze oorlog slechts op conventionele wijze gevoerd zou gaan worden.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja het doel heiligt de middelen... Hoe verklaar je dan precies de USA die Irak binnenvalt op basis van leugens over de massavernietigingswapens (die er dus niet waren) om er democratie te brengen (lees wel amerikaanse bedrijven neer te planten die alle rijkdom er wegroven) en het land 1000x meer fucked up achter laten dan dat het was.
Dat doel bedoel je?
En als je begint over WW2. Raad eens wie de duitsers oa financierden? Rijke bankiers ea uit de USA waaronder Prescott Bush (de opa van de laatste president Bush).
welke discussie?quote:Op zondag 30 maart 2014 18:16 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een voorliefde voor de VS en nee, ik troll niet, maar ik ben blij dat je de inhoudelijke discussie uit de weg gaat dat zegt dan wel weer voldoende.
Zucht. Alles goedpraten. Tja ik kan er niks meer mee. En dan ook nog beginnen over de zielige Joden omdat jezelf een Jood bent. Tja. Leef lekker verder in je fantasiewereldje en ga lekker bij de CIA zou ik zeggen. Ik (en vele andere mensen) gaan de andere kant op.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik zie de invasie van Irak als een gevolg van 9/11, Amerika's imago was zwaar gehavend door die terreuraanslagen, al snel volgde de invasie van Afghanistan. Omdat Al Qaida en de Taliban op het slagveld snel waren verslagen, maar de zoektocht naar kopstukken lang kon duren, was daar weinig mee te winnen. Tegelijkertijd wilde Amerika haar imago weer oppoetsen door het verslaan van alles en iedereen wat met terreur te maken heeft. Irak, met de toch al min of meer verslagen Saddam, was een prima volgende stap. Amerika heeft het gevaar opgeblazen, groter doen voorkomen, om zo een voorbeeld te stellen. De daadwerkelijke oorlog hebben ze enorm onderschat waardoor andere operaties daarna minder mogelijk waren. Ik ben het volledig met je eens dat ze de wederopbouw van Irak enorm verkeerd hebben aangepakt gisteren nog een interessant commentaar tegen Rumsfeld gelezen. Maar heel vreemd is het niet aangezien men dacht dat deze oorlog slechts op conventionele wijze gevoerd zou gaan worden.
Wat betreft de Tweede Wereldoorlog, een enorme misvatting, ongetwijfeld zal Hitler Amerikaans geld hebben gezien maar dit was privaat geld. Daarnaast zijn er genoeg bronnen die laten zien dat Hitler geld kreeg van over de hele wereld, opnieuw vaak privaat geld, maar zijn daadwerkelijke financiële bases lag gewoon in Duitse gebieden die invloed van buitenlands geld wordt zoals gewoonlijk enorm overschat.
Dus kom niet aan met dat soort onzin dat is zo'n flauwekul, als je kritiek hebt op Amerika benoem dan hoe slecht ze zijn omgegaan met het lot van de Joden in Europa, daar mag je kritisch over zijn want ze hadden er heel veel kunnen redden en dat hebben ze vaak nagelaten helaas.
De Verenigde Staten hebben in de Afghanistan-Sovjetoorlog talloze warlords gesteund en gefinancierd waaronder ook Osama Bin Laden. Dat Osama Bin Laden zich uiteindelijk tegen de Verenigde Staten zou keren hebben ze niet aan zien komen of onderschat. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de Taliban is de visie van Al Qaida niet beperkt tot een land of enkele landen maar de gehele islamitische wereld.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wist je dit ook? Nog een mooi voorbeeld van het doel heiligt de middelen. Het doel (creeeren van Al Qaida) wordt later het doel (bestrijden van Al Qaida).
Blij dat je het ziet.quote:
Heb ik je ooit gezegd of ik een Jood ben?quote:Op zondag 30 maart 2014 18:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zucht. Alles goedpraten. Tja ik kan er niks meer mee. En dan ook nog beginnen over de zielige Joden omdat jezelf een Jood bent. Tja. Leef lekker verder in je fantasiewereldje en ga lekker bij de CIA zou ik zeggen. Ik (en vele andere mensen) gaan de andere kant op.
Cheers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |