abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138331554
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:07 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik ben zeker niet de overheid en jij ook niet. Dat is een sprookje. We leven in een schijndemocratie. Dat is de laatste jaren erg duidelijk geworden. Leugens om een oorlog te beginnen, een referendum waar niet aan gehouden word, banken die overeind worden gehouden ten koste van het volk. Dat zijn allemaal dingen die ondemocratisch zijn en tegen bijna ieders belang ingaat.
Een overheid is er niet om te regeren op basis van de waan van de dag.

quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:08 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

jij bent er bang voor, dat zijn jouw woorden, 10 posts terug noem je het nog het grote gevaar _O-

ik ben niet bang voor dingen die niet bestaan
Terreurorganisaties bestaan opeens niet?

quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:08 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

thoughtcrime?
:? :?

quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:08 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat erg dat je elke dag bang bent voor een clubje (Al Qaida) dat is opgericht door de CIA. Jij hebt toch juist heel veel vertrouwen in de CIA? Dat is toch de overheid? En die doen toch alleen maar goeie dingen?
Nou ja, bang is een groot woord, maar je moet in ieder geval wel voorzichtig zijn want nog niet zo lang geleden had Al Qaida hun grote machtsbases toch aardig om de hoek liggen. Ik ben een fan van de CIA inderdaad het zou mij fantastisch lijken om voor de CIA te mogen werken.

quote:
10s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Iemand veroordelen zonder dat er een strafbaar feit is begaan? Gaat-ie wel lekker?
Volgens mij is er wel degelijk een strafbaar feit begaan, daarvoor is hij ook opgepakt en voorgeleid, gelukkig zag justitie dat deze man dusdanige problemen heeft dat hij behandeld moest worden.
  zondag 30 maart 2014 @ 17:27:13 #177
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_138331732
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:20 schreef DeParo het volgende:

Nou ja, bang is een groot woord, maar je moet in ieder geval wel voorzichtig zijn want nog niet zo lang geleden had Al Qaida hun grote machtsbases toch aardig om de hoek liggen. Ik ben een fan van de CIA inderdaad het zou mij fantastisch lijken om voor de CIA te mogen werken.

[..]

.
Dat je fan van de CIA bent zegt wel genoeg. Je keurt dus massamoord, marteling, politiestaat praktijkenen, het elimineren van mensen om zo hele landen onder een ander bewind te krijgen en dus zo ongeveer alles wat slecht is in de wereld goed. Kan je aanraden om dit boek eens te lezen:
http://nl.wikipedia.org/w(...)ische_huurmoordenaar

Misschien dat je dat nog eens op andere gedachtes kan zetten. Maar je bent ook een aanhanger van al die corrupte dingen die Israel doet zag ik dus denk dat het moeilijk voor je gaat worden.

Cheers
Feyenoord!
pi_138331796
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:20 schreef DeParo het volgende:
Een overheid is er niet om te regeren op basis van de waan van de dag.
Dat is nu juist wel wat gebeurt.
pi_138332272
Willen jullie het aub over Demmink hebben? Voor de waxinelichthouder kunnen jullie een nieuw topic openen.
pi_138332476
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:27 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat je fan van de CIA bent zegt wel genoeg. Je keurt dus massamoord, marteling, politiestaat praktijkenen, het elimineren van mensen om zo hele landen onder een ander bewind te krijgen en dus zo ongeveer alles wat slecht is in de wereld goed. Kan je aanraden om dit boek eens te lezen:
http://nl.wikipedia.org/w(...)ische_huurmoordenaar

Misschien dat je dat nog eens op andere gedachtes kan zetten. Maar je bent ook een aanhanger van al die corrupte dingen die Israel doet zag ik dus denk dat het moeilijk voor je gaat worden.

Cheers
Ik kan er niks aan doen dat jij alleen boeken leest die jouw wereldbeeld lijken te bevestigen, wellicht een aanrader om ook eens andere boeken te lezen, ook goed voor je stressniveau want ik vrees dat dat bij jou zeer hoog is inmiddels en dat is toch niet zo mooi.
pi_138332484
quote:
7s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is nu juist wel wat gebeurt.
Op dit moment inderdaad.
  zondag 30 maart 2014 @ 18:02:21 #182
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_138332621
oh paro is een matige troll, oook goed
pi_138332669
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:02 schreef Life2.0 het volgende:
oh paro is een matige troll, oook goed
Pardon, omdat ik het niet eens ben het wereldbeeld dat de overheid er alles aan doet om de bevolking kapot te terroriseren, ben ik opeens een troll, haha, nou wordt ie helemaal mooi :') :').
  zondag 30 maart 2014 @ 18:09:01 #184
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_138332791
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 17:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik kan er niks aan doen dat jij alleen boeken leest die jouw wereldbeeld lijken te bevestigen, wellicht een aanrader om ook eens andere boeken te lezen, ook goed voor je stressniveau want ik vrees dat dat bij jou zeer hoog is inmiddels en dat is toch niet zo mooi.
Dit zijn feiten. Je kan het wel ontkennen maar dat maakt het niet minder waar. Verder is mijn stressniveau prima hoor. Maar bedankt voor de bezorgdheid. :Y
Feyenoord!
  zondag 30 maart 2014 @ 18:09:19 #185
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_138332802
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:04 schreef DeParo het volgende:

[..]

Pardon, omdat ik het niet eens ben het wereldbeeld dat de overheid er alles aan doet om de bevolking kapot te terroriseren, ben ik opeens een troll, haha, nou wordt ie helemaal mooi :') :').
Nee, omdat je de realiteit ontkent en kinderlijk naief doet, en daarna iets anders te zeggen
pi_138332821
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:09 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Nee, omdat je de realiteit ontkent en kinderlijk naief doet, en daarna iets anders te zeggen
Welke realiteit?
Dat terreurorganisaties niet bestaan zoals jij zegt?
Dat Al Qaida een informatiegroepje is?
Die werkelijkheid?

Ach ach.
  zondag 30 maart 2014 @ 18:10:39 #187
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_138332838
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:04 schreef DeParo het volgende:

[..]

Er is een heel groot verschil tussen een overheid die alles doet om de bevolking kapot te terroriseren en geloven dat een overheid alles doet om de belangen van de burgers te beschermen en compleet te vertrouwen is. Jij gelooft het laatste, wij zitten meer in het midden.
Feyenoord!
pi_138332875
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:09 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dit zijn feiten. Je kan het wel ontkennen maar dat maakt het niet minder waar. Verder is mijn stressniveau prima hoor. Maar bedankt voor de bezorgdheid. :Y
Luister eens, ik weet prima dat Amerika in het verleden ook harde middelen in heeft gezet, middelen die niet altijd het zonlicht lijken te verdragen. Maar ik weet ook dat het doel de middelen kan heiligen en in sommige gevallen is dat zo. Veel geheime operaties zijn geheim, daarover is het lastig te oordelen, maar andere voorbeelden zijn de atoombommen en bombardementen van Duitse steden. Harde maatregelen maar ze waren wel nodig om de oorlog te winnen. Hetzelfde geldt voor veel operaties van de CIA, soms moet je een dictator steunen om een andere dreiging uit de weg te kunnen ruimen, dan komt diezelfde dictator wellicht later nog wel een keer.
  zondag 30 maart 2014 @ 18:11:58 #189
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_138332885
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:10 schreef DeParo het volgende:

[..]

Welke realiteit?
Dat terreurorganisaties niet bestaan zoals jij zegt?
Dat Al Qaida een informatiegroepje is?
Die werkelijkheid?

Ach ach.
Het enige wat jij weet van Al Qaida is wat je van de overheid hebt gehoord. Als je je eens wat meer erin zou verdiepen zou je zien dat er veel meer kanten aan de zaak zitten. Maar dat is weer een heel andere discussie.
Feyenoord!
pi_138332908
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:10 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Er is een heel groot verschil tussen een overheid die alles doet om de bevolking kapot te terroriseren en geloven dat een overheid alles doet om de belangen van de burgers te beschermen en compleet te vertrouwen is. Jij gelooft het laatste, wij zitten meer in het midden.
Zoals je typt zit je echt niet in het midden, en ja ik denk dat de Nederlandse overheid er veel aan doet om de burgers te beschermen, en nee ik ben het niet klakkeloos eens met alles wat de overheid doet.
  zondag 30 maart 2014 @ 18:12:52 #191
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_138332912
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Luister eens, ik weet prima dat Amerika in het verleden ook harde middelen in heeft gezet, middelen die niet altijd het zonlicht lijken te verdragen. Maar ik weet ook dat het doel de middelen kan heiligen en in sommige gevallen is dat zo. Veel geheime operaties zijn geheim, daarover is het lastig te oordelen, maar andere voorbeelden zijn de atoombommen en bombardementen van Duitse steden. Harde maatregelen maar ze waren wel nodig om de oorlog te winnen. Hetzelfde geldt voor veel operaties van de CIA, soms moet je een dictator steunen om een andere dreiging uit de weg te kunnen ruimen, dan komt diezelfde dictator wellicht later nog wel een keer.
troll gewoon ergens anders verder over je voorliefde voor de vs :W
pi_138332926
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:11 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het enige wat jij weet van Al Qaida is wat je van de overheid hebt gehoord. Als je je eens wat meer erin zou verdiepen zou je zien dat er veel meer kanten aan de zaak zitten. Maar dat is weer een heel andere discussie.
Ik denk dat ik wel wat meer weet van Al Qaida dan wat ik van de overheid heb gehoord ;) ;).
  zondag 30 maart 2014 @ 18:15:36 #193
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_138333000
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Tja het doel heiligt de middelen... Hoe verklaar je dan precies de USA die Irak binnenvalt op basis van leugens over de massavernietigingswapens (die er dus niet waren) om er democratie te brengen (lees wel amerikaanse bedrijven neer te planten die alle rijkdom er wegroven) en het land 1000x meer fucked up achter laten dan dat het was.

Dat doel bedoel je?

En als je begint over WW2. Raad eens wie de duitsers oa financierden? Rijke bankiers ea uit de USA waaronder Prescott Bush (de opa van de laatste president Bush).

En by the way het noemen van martelingen, grondrechten van mensen schenden(Patriot Act), mensen die zogenaamd een gevaar zijn voor de USA elimineren, de hele wereldbevolking bespioneren etc etc harde maatregelen noemen is natuurlijk de belachelijkheid ten top.

[ Bericht 7% gewijzigd door Japie77 op 30-03-2014 18:21:46 ]
Feyenoord!
pi_138333016
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:12 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

troll gewoon ergens anders verder over je voorliefde voor de vs :W
Ik heb inderdaad een voorliefde voor de VS en nee, ik troll niet, maar ik ben blij dat je de inhoudelijke discussie uit de weg gaat dat zegt dan wel weer voldoende.
  zondag 30 maart 2014 @ 18:18:09 #195
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_138333088
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik denk dat ik wel wat meer weet van Al Qaida dan wat ik van de overheid heb gehoord ;) ;).
Wist je dit ook? Nog een mooi voorbeeld van het doel heiligt de middelen. Het doel (creeeren van Al Qaida) wordt later het doel (bestrijden van Al Qaida).

Feyenoord!
pi_138333183
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:15 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Tja het doel heiligt de middelen... Hoe verklaar je dan precies de USA die Irak binnenvalt op basis van leugens over de massavernietigingswapens (die er dus niet waren) om er democratie te brengen (lees wel amerikaanse bedrijven neer te planten die alle rijkdom er wegroven) en het land 1000x meer fucked up achter laten dan dat het was.

Dat doel bedoel je?

En als je begint over WW2. Raad eens wie de duitsers oa financierden? Rijke bankiers ea uit de USA waaronder Prescott Bush (de opa van de laatste president Bush).
Ik zie de invasie van Irak als een gevolg van 9/11, Amerika's imago was zwaar gehavend door die terreuraanslagen, al snel volgde de invasie van Afghanistan. Omdat Al Qaida en de Taliban op het slagveld snel waren verslagen, maar de zoektocht naar kopstukken lang kon duren, was daar weinig mee te winnen. Tegelijkertijd wilde Amerika haar imago weer oppoetsen door het verslaan van alles en iedereen wat met terreur te maken heeft. Irak, met de toch al min of meer verslagen Saddam, was een prima volgende stap. Amerika heeft het gevaar opgeblazen, groter doen voorkomen, om zo een voorbeeld te stellen. De daadwerkelijke oorlog hebben ze enorm onderschat waardoor andere operaties daarna minder mogelijk waren. Ik ben het volledig met je eens dat ze de wederopbouw van Irak enorm verkeerd hebben aangepakt gisteren nog een interessant commentaar tegen Rumsfeld gelezen. Maar heel vreemd is het niet aangezien men dacht dat deze oorlog slechts op conventionele wijze gevoerd zou gaan worden.

Wat betreft de Tweede Wereldoorlog, een enorme misvatting, ongetwijfeld zal Hitler Amerikaans geld hebben gezien maar dit was privaat geld. Daarnaast zijn er genoeg bronnen die laten zien dat Hitler geld kreeg van over de hele wereld, opnieuw vaak privaat geld, maar zijn daadwerkelijke financiële bases lag gewoon in Duitse gebieden die invloed van buitenlands geld wordt zoals gewoonlijk enorm overschat.

Dus kom niet aan met dat soort onzin dat is zo'n flauwekul, als je kritiek hebt op Amerika benoem dan hoe slecht ze zijn omgegaan met het lot van de Joden in Europa, daar mag je kritisch over zijn want ze hadden er heel veel kunnen redden en dat hebben ze vaak nagelaten helaas.
  zondag 30 maart 2014 @ 18:23:14 #197
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_138333256
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:16 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad een voorliefde voor de VS en nee, ik troll niet, maar ik ben blij dat je de inhoudelijke discussie uit de weg gaat dat zegt dan wel weer voldoende.
welke discussie? :')
  zondag 30 maart 2014 @ 18:24:37 #198
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_138333301
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik zie de invasie van Irak als een gevolg van 9/11, Amerika's imago was zwaar gehavend door die terreuraanslagen, al snel volgde de invasie van Afghanistan. Omdat Al Qaida en de Taliban op het slagveld snel waren verslagen, maar de zoektocht naar kopstukken lang kon duren, was daar weinig mee te winnen. Tegelijkertijd wilde Amerika haar imago weer oppoetsen door het verslaan van alles en iedereen wat met terreur te maken heeft. Irak, met de toch al min of meer verslagen Saddam, was een prima volgende stap. Amerika heeft het gevaar opgeblazen, groter doen voorkomen, om zo een voorbeeld te stellen. De daadwerkelijke oorlog hebben ze enorm onderschat waardoor andere operaties daarna minder mogelijk waren. Ik ben het volledig met je eens dat ze de wederopbouw van Irak enorm verkeerd hebben aangepakt gisteren nog een interessant commentaar tegen Rumsfeld gelezen. Maar heel vreemd is het niet aangezien men dacht dat deze oorlog slechts op conventionele wijze gevoerd zou gaan worden.

Wat betreft de Tweede Wereldoorlog, een enorme misvatting, ongetwijfeld zal Hitler Amerikaans geld hebben gezien maar dit was privaat geld. Daarnaast zijn er genoeg bronnen die laten zien dat Hitler geld kreeg van over de hele wereld, opnieuw vaak privaat geld, maar zijn daadwerkelijke financiële bases lag gewoon in Duitse gebieden die invloed van buitenlands geld wordt zoals gewoonlijk enorm overschat.

Dus kom niet aan met dat soort onzin dat is zo'n flauwekul, als je kritiek hebt op Amerika benoem dan hoe slecht ze zijn omgegaan met het lot van de Joden in Europa, daar mag je kritisch over zijn want ze hadden er heel veel kunnen redden en dat hebben ze vaak nagelaten helaas.
Zucht. Alles goedpraten. Tja ik kan er niks meer mee. En dan ook nog beginnen over de zielige Joden omdat jezelf een Jood bent. Tja. Leef lekker verder in je fantasiewereldje en ga lekker bij de CIA zou ik zeggen. Ik (en vele andere mensen) gaan de andere kant op.

Cheers
Feyenoord!
pi_138333337
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:18 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wist je dit ook? Nog een mooi voorbeeld van het doel heiligt de middelen. Het doel (creeeren van Al Qaida) wordt later het doel (bestrijden van Al Qaida).

De Verenigde Staten hebben in de Afghanistan-Sovjetoorlog talloze warlords gesteund en gefinancierd waaronder ook Osama Bin Laden. Dat Osama Bin Laden zich uiteindelijk tegen de Verenigde Staten zou keren hebben ze niet aan zien komen of onderschat. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de Taliban is de visie van Al Qaida niet beperkt tot een land of enkele landen maar de gehele islamitische wereld.

Osama Bin Laden, voorheen een vijand van een vijand, werd niet zo plotseling (gezien de Amerikaanse invloeden op dat moment in het Midden-Oosten) ook een vijand van de Amerikanen. Om nou te zeggen dat Amerika daarmee Al Qaida heeft opgericht is weer heel extreem. Je kan ook letten op warlords die juist Amerika zijn blijven steunen ook na de invasie in Afghanistan bijvoorbeeld.
pi_138333440
quote:
7s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:23 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

welke discussie? :')
Blij dat je het ziet.

quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 18:24 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Zucht. Alles goedpraten. Tja ik kan er niks meer mee. En dan ook nog beginnen over de zielige Joden omdat jezelf een Jood bent. Tja. Leef lekker verder in je fantasiewereldje en ga lekker bij de CIA zou ik zeggen. Ik (en vele andere mensen) gaan de andere kant op.

Cheers
Heb ik je ooit gezegd of ik een Jood ben?
En wat heeft dat er mee te maken dan?

Beetje kortzichtig van je, jammer dat je je nu terugtrekt, de discussie ging net een interessante kant op. Maar als je niet wilt reageren, van mij mag je ik ga je niet dwingen, toch raad ik je aan je niet te laten leiden door dit soort complottheorieën.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')