abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137406634
Hey allemaal,

Ik ben een jongen van 20 jaar die nu 5 maanden een relatie heeft met een iemand uit Noorwegen. Zij is 17 en word bijna 18. Dit is ook mijn 1e relatie, en dit heb ik haar in het begin van de relatie ook uitgelegd. Dus ik heb nog niet veel ervaring met een relatie, maar goed dit maakte niet uit en heb veel geleerd in een korte tijd. Ik ben 3 keer naar Noorwegen geweest, de 1e keer was fantastisch! de 2e keer was ook super, maar na de 3e keer begon ik lichtelijk geïrriteerd te raken in de dingen die ze doet. Ik praat elke dag met haar op skype en begin nu ook daarop geïrriteerd te raken. Ik heb het gevoel dat zij mij onder de duim heeft, paar voorbeelden:

- In het begin kreeg ik een tijd mee wanneer ik terug moest zijn bijvoorbeeld met eten, was ik niet optijd, werd ze boos
- ik word onder druk gezet als ik niks te zeggen heb ( omdat we elke dag op skype zitten voor 5+ uur en op zaterdag en zondag hele dag) dan zegt ze dingen als "So you dont have to say anything to your girlfriend anymore?" waardoor ik het gevoel krijg dat ik wanhopig iets moet zoeken naar een onderwerp omdat ik heb idee krijg dat het niet normaal is dat een vriend niks te zeggen heeft tegen haar vriendin?
- Dit is een raar iets, maar we skypen zelfs als we naar bed gaan, zij kan niet slapen als ik er niet ben dus ben ik geforceerd om op te blijven en te praten als zij probeert te slapen, doe ik het niet, dan krijg ik te horen dat ik niks voor haar over heb en dat ik mezelf moet pushen om dingen te doen die ik soms niet wil.

- Zij heeft vroeger depressies gehad, en heeft er soms nog wel last van en zegt soms uit het niets dat als ik er niet was geweest dat ze dood zou zijn geweest, en als ik haar zou verlaten dat ze niet lang zou leven en dit is ook iets waar ik me dodelijk aan irriteer. Ik wil er voor haar zijn als ze zich niet op en top voelt en ook als ze depressief is maar ze maakt mij er depressief bij.

Wat ik begrijp is dat je in een relatie moet geven en nemen, maar is dit niet wat heel extreem?
En ik ben bang om met haar over te praten want zij huilt al heel snel om kleine dingen en dat doet mij pijn. zo zijn er nog meer dingen dat mij irriteerd, blazen/schreeuwen in de microfoon, of dan loopt ze uit het niets gekke gezichten te trekken waar ik totaal niet om kan lachen en dat vind ze raar. en onze humor is verschillend maar ik krijg haar wel aan het lachen.
Zou het kunnen zijn dat we wat uit elkaar groeien? of is een relatie echt zo ingewikkeld. Zoals ik al zei, heb ik niet veel ervaring met relaties maar ligt dit nou aan mij?
Er zijn nog meer dingen maar ik denk dat jullie het punt wel snappen.
Oja, en ook een ding, ze wil dat ik daar kom wonen in een maand maar weet niet of dat zo verstandig is als ik het zo voel. En natuurlijk hebben we ook leuke tijden waar ik eigenlijk naar zou moeten kijken maar dit knaagt.

Hoop voor een paar zinvolle reacties! Alvast bedankt
pi_137406685
Als je zo enorm veel met haar skyped heb je voldoende tijd om dit aan haar te vertellen lijkt me zo.
pi_137406695
Kweek ballen en zeg dat je geen zin hebt om elke dag te skypen.
Ja doei.
pi_137406713
Nog paar punten erbij:
- ik spreek mijn vrienden niet vaak meer omdat ik daar simpel geen tijd voor krijg van haar.
- Als ik tijd krijg mag ik alleen weg op een zaterdag middag met geluk, en als het mag moet ik geluk hebben dat ik niet hoef te werken.
  woensdag 5 maart 2014 @ 10:01:21 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137406714
Jullie skypen echt veel en veel te veel. Daar gaat je relatie echt niet beter van worden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_137406718
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:00 schreef motorbloempje het volgende:
moblo heeft altijd gelijk
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_137406724
Dit is vrij extreem ja
En jullie moeten het nog helemaal niet over samen wonen en zo hebben :? jullie zijn nog piep jong!

Relaties zijn inderdaad ingewikkeld, maar ze worden een stuk makkelijker als je communiceert, open bent naar elkaar, geeft en neemt en als er gelijkwaardigheid is.
Dat zijn allemaal dingen die ik mis in je verhaal

Ja jullie praten veel, maar jullie bespreken dus niet echt dingen, want jij geeft niet aan dat dit niet is wat jij prettig vind?
Zij neemt en jij geeft, niet andersom en daardoor is er ook geen gelijkwaardigheid

Je zult het dus echt met haar moeten bespreken. Misschien kom je er samen niet uit, dat kan. Misschien ook wel
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_137406752
Tijd om het te vertellen heb ik zeker, maar het punt is dat als ik er wat van zou zeggen dat ze weer emotioneel word en boos etc.

Heb trouwens geen idee hoe ik moet quoten want ik ben nieuw hier hehe.
  woensdag 5 maart 2014 @ 10:03:35 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137406756
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:01 schreef Mattie3001 het volgende:
Nog paar punten erbij:
- ik spreek mijn vrienden niet vaak meer omdat ik daar simpel geen tijd voor krijg van haar.
- Als ik tijd krijg mag ik alleen weg op een zaterdag middag met geluk, en als het mag moet ik geluk hebben dat ik niet hoef te werken.
Dit slaat echt helemaal nergens op. Hoe kun je dit nou accepteren?
The love you take is equal to the love you make.
pi_137406778
Gefeliciteerd mattie3001, je hebt een parasiet te pakken. *O*
The waves you made will always be
pi_137406784
quote:
Nog paar punten erbij:
Wat :')

Oke, je zit echter onder de duim.
Gewoon zeggen dat je ook een eigen leven hebt, zij is niet de enige persoon in je leven.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:00 schreef motorbloempje het volgende:
En dit dus.

Zijn er trouwens dingen aan je vriendin die positief zijn? Komt allemaal nogal negatief over namelijk.
  woensdag 5 maart 2014 @ 10:07:11 #12
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_137406845
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:04 schreef pepper_961 het volgende:
Gefeliciteerd mattie3001, je hebt een parasiet te pakken. *O*
Dit.

Als je zo doorgaat heeft ze je een minderwaardigheidscomplex weten aan te praten _O-
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_137406900
quote:
Nog paar punten erbij:
wat :')
pi_137406915
WTF, 5 uur per dag met je vriendin praten. Is niet gek hoor dat je dan snel door je stof heen bent. Je bent immers meer tijd kwijt aan het praten over dingen dan dat je tijd overhoud om dingen te beleven, waar je vervolgens over zóu kunnen praten.

Ik zou er mee kappen, parasitair idd :P
hula
pi_137406957
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:57 schreef Mattie3001 het volgende:
Wat ik begrijp is dat je in een relatie moet geven en nemen, maar is dit niet wat heel extreem?
wat extreem is, is dat je die zin kennelijk niet verder leest dan het 'geven', en je overdreven aan haar gaat 'toegeven' en niks 'neemt'..
(en zelf spreekt over 'soms op zaterdag weg mogen' alsof het je moeder of zoiets is...)

stel gewoon ook je eigen grenzen en houd op met te pogen haar de hele tijd 'naar de mond te praten', enkel uit angst dat zij misschien 'wel gaat huilen'.

Overigens, wat je beschrijft klinkt niet eens naar 'uit elkaar groeien' maar eigenlijk alsof die relatie al niet echt werkelijk veel is of veel toekomst heeft.. De vraag bij een relatie is vooral of beide partners bij elkaar passen, elkaar aanvullen en ook de levenskwaliteit van hun partner verbeteren... eerlijk gezegd blijkt daarvan niks uit je OP.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_137406971
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:03 schreef Mattie3001 het volgende:
  woensdag 5 maart 2014 @ 10:11:47 #17
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_137406977
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:04 schreef Sauslepel het volgende:
Zijn er trouwens dingen aan je vriendin die positief zijn? Komt allemaal nogal negatief over namelijk.
Het is een vrouw en ze geeft hem aandacht. :7 Gok ik...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_137407038
quote:
12s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:11 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het is een vrouw en ze geeft hem aandacht. :7 Gok ik...
Ja, maar wel aandacht waar hij momenteel niet tevreden mee is.
pi_137407064
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:03 schreef Mattie3001 het volgende:
Tijd om het te vertellen heb ik zeker, maar het punt is dat als ik er wat van zou zeggen dat ze weer emotioneel word en boos etc.

Ja ze zal vast wel not amused zijn
Maar conflict vermijden gaat je niets opleveren en daar zullen je relaties dan altijd aan sneuvelen omdat je jezelf helemaal onder laat sneeuwen, ongelukkig word en op een dag denkt 'fuck dit, ik ben weg'
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_137407087
Ren. Nu het nog kan.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_137407102
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:57 schreef Mattie3001 het volgende:

Wat neem jij dan precies in deze relatie?

Tevens hoop ik dat ze fulltime volledig naakt skyped, en dan nog valt het niet goed te praten. :')
  woensdag 5 maart 2014 @ 10:19:34 #22
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137407181
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:04 schreef Sauslepel het volgende:

Noors, dus hoogstwaarschijnlijk om op te eten :9

OT: ik zit ook in een langeafstandsrelatie, waarin, alhoewel niet zo extreem als bij TS, er ook nodige perikelen waren omtrent Skype. Ik vond dat ik veel te veel werd geclaimd en heb dat ook duidelijk gemaakt. Ja, dat levert woordenwisselingen op maar so be it. Laat niet over je heen lopen kerel!
pi_137407193
RUN!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 5 maart 2014 @ 10:21:41 #24
65918 IBAZ
broeinest
pi_137407221
Wat ben ik blij dat er 25 jaar geleden geen "online" leven was.
Zij woonde in the UK en ik in NL. En twee keer per week belden we, gewoon met een telefoon.
Niks mis mee.
pi_137407222
Uitmaken. Wat een freak.
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')