abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137405191
Nooit gedacht dat ik huisbezitter zou worden...maar vrijdag is het dan zover

het gaat om een pand uit 1907 met twee woningen en totaal 7 kamers ( en nog wot ruimte;s)

beneden woning is gedateerd maar in workin order, bovenwoning is ouder, en moet worden opgeknapt

bouwkundig onderzoek geweest, daaruit bleek dat het huis constructief in goede staat is

voornaamste dingen die snel aangepakt moeten worden;

dakbedekking dakterras moet vervangen worden want die zorgt voor lekkage waardoor een plavond ( gipsplaten) er niet uitziet en vernieuwd met worden

begane grond 1 slechte plek in de vloer, vloerbalken moeten gedeeltelijk vervangen worden omdat ter plekke het riool niet ok is, wat dan meteen gereparerd gaat worden, waarna er chips als vloerisolatie onder gebracht gaan worden

het hele huis moet geschilderd worden,,, zit slecht in de verf maar het hout is op zichzelf in goede konditie

op twee plekken moeten stukken kozijn vervangen worden ( is in het verleden slecht gedaan; originele kozijnhout is een soort hardhout, repartatiestukken waren dat niet )

plan is beneden de punten aan te pakken, dan te verhuizen, vervobovenwoning op orde maken; naar boven verhuizen en dan de beneden woning in orde maken

we willen niet "moderniseren" maar het huis zo goed mogelijk in periodestijl ( jugenstil) terugbrengen,

we willen in de badkamers een terrazzovloer laten maken en de keukens goed functioneel te maken

ook het balcon voor weer in oude stijl maken ; dubbele deuren terugbrengen - zit nu een vast raam voor- en boven achter vanuit de slaapkamer een toegenang naar het dakterras creeren ( kozijn met raam vervangen door openslaande deuren

enfin het nodige toe doen, maar we hebben er zin in en houden jullie op de hoogte
  woensdag 5 maart 2014 @ 08:41:23 #2
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_137405245
Foto's zijn zeer welkom :D
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_137405351
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 08:41 schreef Metro2005 het volgende:
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_137405521
Mooi plan en handig dat je twee woningen hebt. Ga je ze samenvoegen?

Laat het balkon extra controleren, misschien zit er wel niet voor niks een vast raam voor ivm instortingsgevaar.

Ik zou wel de keuken en electra moderniseren maar dan zo dat het niet opvalt. Op een oude keuken (te laag vaak) zit niemand te wachten lijkt me. Ik heb wel hele mooi renovaties geoien van oude jaren 30 panden met een moderne keuken zonder dat het afbreuk doet aan de stijl.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_137405627
Leuk, waar staat het huis? En ga je een deel verhuren of ga je alles samenvoegen?
"Leef met Vlag en Wimpel, maar hou het simpel"
pi_137405659
uiteraard laat ik het balcon goed kontroleren

huis is in 95 gerenoveerd, elektra en kap en zinkwerk zijn toen vernieuwd

we zijn ons al aan het orienteren vwb de keuken...wiullen er wel een 6-pits fornhuis in bijvoorbeeld, moet wel goed werkbaar worden uiteraard

en foto's komen zeker
  † In Memoriam † woensdag 5 maart 2014 @ 09:37:42 #7
37843 lady-wrb
kortaf
  woensdag 5 maart 2014 @ 12:05:49 #9
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_137409874
^^ Wauw, leuk huis hoor! Maar wel een klusproject kennelijk. Veel succes! :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_137410293
dank je...het gaat lukken :-)
pi_137426455
Echt heel sfeervol! Jammer dat er geen interieurfoto's bijzitten :) Maar een nieuw dak scheelt natuurlijk al veel. Ik denk dat je echt een mooie prijs hebt betaald. Maar waarom is het zo'n heftig klusproject als het in 1995 al een keer gerenoveerd is?
"Leef met Vlag en Wimpel, maar hou het simpel"
pi_137426736
Mooi pand! Inderdaad jammer dat er geen foto's van binnen de woning zijn, maar krijgen we vast nog wel te zien? ;)

Veel plezier vrijdag!
pi_137426814
Gaaf object, relatief "geen geld" voor het pand!

Ik ken die plek wel. Den Helder blijft lastig i.v.m. werk maar als je dat voor elkaar hebt, goed!

Veel succes en houd ons op de hoogte. Ik ben erg benieuwd naar de binnenkant :)
Laat die handjes wapperen!
pi_137427640
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:46 schreef Gijsch het volgende:
Maar waarom is het zo'n heftig klusproject als het in 1995 al een keer gerenoveerd is?
Dat heet "groot onderhoud"En als het in 1995 is gerenoveerd, zijn diverse onderdelen (schilder- & sauswerk) wel aan een inieuwe laag toe. Idem bitumineuze dakbedekking
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  † In Memoriam † woensdag 5 maart 2014 @ 21:58:39 #15
37843 lady-wrb
kortaf
pi_137430588
wat een leuk huis zeg !
zit er een tuin bij? (dat zie ik zo even niet :@ )
pi_137431683
Ik ben reuze benieuwd!!
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:22:06 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137431916
Gaaf zeg! Mooi pand. :Y
pi_137879920
update
we zijn nu een week bezig

twee volle containers hardboard en zachtboard en vloerbedekking en overal triplex kastjes eruitgehaald alsmede ijzeren pijp met stoffen bedrading

kwam zelfs een stuk telefoonkabel tegen met loden mantel :-)

op 1 hoog is nu de keuken en badkamer verwijderd, donderdag komen terrazzovloerleggers offerte maken voor niuwe vloer

dakbedekking van dakterras is inmiddels vervangen..zat grote rotte plek in vloerplaat, dat is vervangen, dakterras is nu weer 100 %

we hebben op marktplaat deuren gevonden voor naar het balkon ( was dichtgemaakt) en tussendeuren naar onze slaap kamer en de woonkamer ( waren ooit mooie hoge dubbele deuren maar er zat een standaard deur met hardboard in )

ook vanuit woonkamer naar dakterras hebben we deuren voor gevonden dit kozijn was ook van later datum en behoorlijk rot

op de beneden etage vonden we een heel leuk gebeuren

in een van de kamers (onder het dakterras) was het gipsplaten plavond zwart van de schimmel ( het huis heeft ruim 4 jaar leeg gestaan)

wij dachten door lekkage van het dakterras

welnu dit bleek niet het geval

er ware twee oorzaken
de eerste was het kozijn van de woonkamer boven, daar liep het water langs het glas zo het pand in - kozijn was op zn janboerenfluitjes gemaakt-

oorzaak twee, veel leuker was dat er een ijzeren constructie boven het plavond is om de achtergevel te dragen

deze balken fungeerde als koudebrug, met condensatie en lekkage als gevolg....
en wat had de vorige eigenaar ( hij ruste in vrede) nu gedaan?

gootje onder de balk met slangetje in de spouw om water op te vangen/af te voeren
gevolg; konstant natte muur, en later toen het slangetje verstopt raakte, gootje vol, loopt over op plavond, plavond vol water - en gipsplaat vind dat niet prettig

oplossing1; gootje weg, balk goed isoleren; geen condensatie meer; droog plavond

en 2; nieuw kozijn in woonkamer boven ( daar komen balkondeuren in) en daarna nieuw plavond erin schroeven...

kortom spanning en sensatie :-)

voor meer info;

we maken een faceboekpagina over het huis met alle foto's en info

zodra die live is geef ik hier de link wel door

Will
pi_137896267
Leuk, ik volg de ontwikkelingen graag. Prachtig pand!
  Moderator dinsdag 18 maart 2014 @ 19:51:11 #20
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_137896396
Wauw, van buiten zeker een leuk pand je ! :)
Ga je één van de twee woningen straks verhuren ? Of ga je alles samenvoegen ?
pi_137902798
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 08:41 schreef Metro2005 het volgende:
*O*

We lurken vrolijk mee.
Laat die handjes wapperen!
pi_137957227
het is de bedoeling dat we het hele huis gaan gebruiken ( we zijn met zn zessen) en ook een gastenruimte hebben voor als mensen overnachten
  Moderator donderdag 20 maart 2014 @ 19:33:56 #23
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_137975722
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:17 schreef sijs het volgende:
het is de bedoeling dat we het hele huis gaan gebruiken ( we zijn met zn zessen) en ook een gastenruimte hebben voor als mensen overnachten
Oke, duidelijk !

Zal ik deze verbouwing even onder het kopje projecten zetten ? :)
pi_137977760
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 19:33 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Oke, duidelijk !

Zal ik deze verbouwing even onder het kopje projecten zetten ? :)
uitstekend :-)
pi_138001593
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:46 schreef Gijsch het volgende:
Maar waarom is het zo'n heftig klusproject als het in 1995 al een keer gerenoveerd is?
Dat is ook al weer bijna 20 jaar geleden natuurlijk.
Technieken gaan ook verder, isolatie bijvoorbeeld.
  Knikkerking vrijdag 21 maart 2014 @ 12:54:56 #26
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_138001759
Ik zie nog welgeteld 0 foto's... iets waar veel mensen (waaronder ik) toch wel blij van zouden worden als die er wél waren ;)

Verder: succes met alles!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')