abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137612526
Ik werd trouwens laatst berispt toen ik wilde helpen met een puzzel: "Kijken met de oogjes, mama!!" :o :@
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 12:04:50 #177
30252 Soempie
Procreating
pi_137612653
_O-

Zo herkenbaar!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:13:15 #178
30252 Soempie
Procreating
pi_137614586
Hier trouwens een hele trukendoos om met zulke situaties om te gaan. Wat hij zelf kan (eventueel met een beetje hulp) laat ik hem ook zoveel mogelijk zelf doen, zoals ik al zei. Verder geef ik ook vooraf aan wat er gaat gebeuren, zoals CS al had gepost.

En ik maak er vaak een spelletje van: 'zo langzaam als een schildpad (naar boven lopen, kleren aandoen, eten) en nu weer zo snel als een..rendier (volgens M.)'. Of kleine stappen, happen, enz. als een muis (of grote als een... rendier, gruffalo, papa, koekiemonster, enz.). Dat is nu trouwens meer: 'hoe zou een ... dat doen?' en dan vult M. dat zelf in. Als ik hem graag sneller wil laten lopen: 'neee, niet op m'n schaduw staan!!' en dan zelf heen en weer rennen, terwijl M. gierend van het lachen achter m'n schaduw aan gaat.

Of we praten over wat er geweest is of komen gaat, zodat daar de aandacht ligt. Tijdens het aankleden bijvoorbeeld al vragen welk verhaal hij graag wil lezen en hem laten vertellen hoe dat ook alweer ging. Of het hebben over wat we straks in de auto tegen zullen komen onderweg naar de kinderboerderij.

Een grote trukendoos, maar het maakt het meestal wel erg gezellig en makkelijk. O+

[ Bericht 3% gewijzigd door Soempie op 11-03-2014 13:25:17 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:30:06 #179
30252 Soempie
Procreating
pi_137615042
Of aangeven dat de broek nu wel aan gaat, omdat jullie boodschappen gaan doen. En dat hij weer uit mag als jullie thuis komen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:48:13 #180
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137615556
Ik zal morgen eens een poging doen...
Dat zelf uitkiezen van de kleding heb ik vanochtend geprobeerd, maar alles was nee...Maargoed, misschien morgenvroeg...

Net ook weer groot drama vanaf 12 uur, allemaal krijsen en hoofdbonken en zuks. ik had dr naar boveng ebracht maar dat werkte al helemaal niet, ze klom trouwens bijna over het traphekje heen :X
Eenmaal beneden wees ze elke keer naar de keuken, en bleek dat ze dus een snoepje wou....eerst gezegd van nee, je moet eerst maar een broodje eten, maar uiteindelijk was ik het echt spuug en spuugzat, dus toen heeft ze wel een snoepje gepakt, om vervolgens heel erg lief bij mij op de bank te gaan zitten knuffelen, en daar ligt ze nu te slapen...

Hoe gaan jullie met zo'n situatie om? Ik vind dit erg lastig. Want ze heeft nu wel haar zin gekregen terwijl dat niet de bedoeling was....(ben altijd beetje bang dat ik dit dan elke dag zo krijg, zo van....mama doet niet wat ik wil, dus ga ik maar krijsen, en dan krijg ik wel mn zin.)
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:48:22 #181
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137615563
Zo herkenbaar CS en Soempie! :D :') O+

In onze trukendoos zit tegenwoordig ook "dat moet van de politie" :@
Oude (on)bekende.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 15:17:53 #182
30252 Soempie
Procreating
pi_137618532
Meestal veer ik wat mee, om vervolgens uit te leggen waarom iets niet kan op dat moment en dan geef ik aan wanneer het wel kan.
Als M. bijvoorbeeld zegt: 'nog een koekje hebben, mama, ja, nog een'(al knikkend, terwijl hij nog benadrukt: 'ja, goed idee!'.
Dan zeg ik bijvoorbeeld: 'ooh, je vindt koekjes heel lekker he? Mama vindt ze ook zo lekker!' en dat beaamt hij dan. Vervolgens geef ik dan aan dat we maar een koekje eten bij de thee en dat hij er al een heeft gehad. (Net was die situatie er en toen riep ik: 'oooh, heb je hem al helemaal op? Zit die hele koek al in jouw buik? Laat eens voelen?! (en dan kietelen)'. En vervolgens zeg ik iets van: 'nu eten we geen koekje meer, maar als je nog trek hebt mag je wel een appel. Morgen eten we weer een koekje.'

En dan is het meestal wel goed. Of hij zegt: 'Maar Toet (knuffel) wil een koekje mama. Toet heeft niet gehad.' :')

En soms zeg ik gewoon: 'nee, geen koekje meer.' en dat was het dan. :+

[ Bericht 2% gewijzigd door Soempie op 11-03-2014 16:54:13 ]
  dinsdag 11 maart 2014 @ 15:21:40 #183
30252 Soempie
Procreating
pi_137618670
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:48 schreef Mevr_Mus het volgende:
Zo herkenbaar CS en Soempie! :D :') O+

In onze trukendoos zit tegenwoordig ook "dat moet van de politie" :@
:D

Die heb ik hier nog niet gebruikt, maar die is wel vaak inzetbaar! :D
  dinsdag 11 maart 2014 @ 15:50:03 #184
30252 Soempie
Procreating
pi_137619554
Wat ook wel helpt is dat hij normaal gesproken alleen 's middags wat te snoepen krijgt, bij het drinken. Ik kan dus ook heel makkelijk aangeven dat hij het dan krijgt of al gekregen heeft.

Drie op een rij. :@

PE, het lijkt me sowieso een hele uitdaging, drie kinderen. En dan heb je zo'n pittige tante! Aan de ene kant natuurlijk hartstikke leuk, maar ik kan me ook voorstellen dat je af en toe met je handen in het haar zit. Dan heb ik wel heel makkelijk praten met m'n tips, natuurlijk. :*

[ Bericht 38% gewijzigd door Soempie op 11-03-2014 16:10:48 ]
pi_137620567
M is ook heel gevoelig voor "anders wordt de politie boos" :Y Hij wil vaak tijdens het autorijden op mijn schoot zitten maar als hij weet dat het niet mag van de politie dan is het weer goed :+

PE, zoals Soempie ook al aangeeft zou ik in dat geval in ieder geval het begrijpen van haar wens en het voldoen eraan los van elkaar ziet. Ze kan natuurlijk boos worden omdat ze het snoepje niet krijgt in eerste instantie, maar het kan ook zijn dat ze boos en gefrustreerd is omdat jij haar niet lijkt te snappen; als ik direct 'nee' zeg op iets wat M wil, dan kan hij dat moeilijk accepteren en ik heb het idee dat het komt omdat hij het gevoel heeft dat ik zijn wens niet serieus neem.

Ik zou in jouw geval, zoals Soempie ook al zegt, eerst aangeven dat je snapt dat ze een snoepje wil en dat snoepjes inderdaad erg lekker zijn. En het daar dan even bij laten, want met een "maaaaaar: je mag er geen" poets je al je begrip ook weer weg. Als ze daarna nog verder vraagt dan kun je altijd nog zeggen dat je dat niet wilt (of dat het mag, maar dat ze heeft even moet vragen in plaats van te schreeuwen) en ook waarom niet. Ik denk inderdaad ook dat duidelijkheid over het snoe/koekmoment een hoop drama kan voorkomen. Ik probeer er ook wel voor te waken om gevoelig te zijn voor drama of drammen, maar ik merk ook dat er dagen (of weken) zijn waarin alles moeizaam loopt en ik het moeilijk vind om consequent en duidelijk te zijn, terwijl het even later weer geen enkel probleem is.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 16:32:50 #186
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137621148
Ik merk inderdaad dat M best wel veel begrijpt als je het hem maar uitlegt. Laatst wilde hij 's ochtends per se zijn knuffel mee naar beneden nemen. Normaal mag dat niet maar in het kader van "pick you battles"... Alleen wat later gingen we boodschappen doen en M liep nog steeds met zijn knuffel. En ik wil echt niet dat dat ding buiten komt want we hebben er maar 1. Dus M voorbereid dat we boodschapjes gingen doen en dat Tijger thuis bleef om op het huis en op de kat te passen want dat doet hij altijd. Even piepen want tijger moet meeeheee. Toen vertelt dat we eerst een schone luier gingen halen en dat zijn autootjes wel mee mogen boodschappen doen. Luier verschoond en eenmaal terug beneden loopt hij zo naar de kast, pakt zijn autootjes en legt zijn knuffel er voor in de plaats.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 maart 2014 @ 16:47:58 #187
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137621754
Hier ook een peuter die alles zelluf wil doen en bijvoorbeeld de deur dichtsmijt om vervolgens weer open te doen als ik hem per ongeluk zelf heb open gedaan :') Of opendoen en vervolgens weer dicht te doen omdat hij het wilde doen :')

Ze hadden net het briefje dat er waterpokken heersen verwijderd bij de peuterspeelzaal, ze kunnen hem morgen weer ophangen :+ Geert heeft ze *O*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_137622258
Dat zou M ook zo kunnen doen, met die deuren :D We hebben hier nu elke avond bij het naar bed gaat een gesprek of de deur open, dicht of 'op een tier' moet ;) En als ie open moet, moet ie vaak nog een beetje verder open, of een beetje minder open, maar niet te weinig want dan is het weer een kier en dat was niet de bedoeling. Moeilijk hoor, die controlebehoefte :+

quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:32 schreef Kyara het volgende:
Ik merk inderdaad dat M best wel veel begrijpt als je het hem maar uitlegt. Laatst wilde hij 's ochtends per se zijn knuffel mee naar beneden nemen. Normaal mag dat niet maar in het kader van "pick you battles"... Alleen wat later gingen we boodschappen doen en M liep nog steeds met zijn knuffel. En ik wil echt niet dat dat ding buiten komt want we hebben er maar 1. Dus M voorbereid dat we boodschapjes gingen doen en dat Tijger thuis bleef om op het huis en op de kat te passen want dat doet hij altijd. Even piepen want tijger moet meeeheee. Toen vertelt dat we eerst een schone luier gingen halen en dat zijn autootjes wel mee mogen boodschappen doen. Luier verschoond en eenmaal terug beneden loopt hij zo naar de kast, pakt zijn autootjes en legt zijn knuffel er voor in de plaats.
Ze kunnen je soms verrassen met hun redelijkheid he? :+ Weggaan op kdv-dagen is hier vaak een gedoe, maar vanochtend ging het opeens zo makkelijk weer. Ik moest nog een luier verschonen ( }:| ) en dat was gewoon een simpel: "we gaan even je luier verschonen" "NEE!" "Weet je nog dat het pijn doet als je geen schone luier krijgt? "Oh ja!" *gaat liggen* En daarna: "ga maar even naar de gang en pak je helm maar vast" "Ok, goetidee mama!" Als ik toch zou weten op welk knopje ik soms onbewust druk :?
  dinsdag 11 maart 2014 @ 17:11:17 #189
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137622536
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 17:01 schreef Clubsoda het volgende:
Ze kunnen je soms verrassen met hun redelijkheid he?
Precies dit ja. Je bereid je al helemaal voor op strijd en dan krijg je een "okey" :?
  dinsdag 11 maart 2014 @ 18:14:50 #190
30252 Soempie
Procreating
pi_137624397
Hier ook zaken die opnieuw moeten als ik het in m'n hoofd heb gehaald het voor M. te doen.
Elke avond ga ik weer de mist in als ik hem in bed leg: 'Neee, zelf liggen!' zegt hij dan. Om vervolgens overeind te komen en direct weer te gaan liggen. :z
pi_137625365
Wat een heerlijkheid, dat zelfgedoe hebben wij helemaal niet *O*
Onze tantrums gaan om dingen als luier aan -O-
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_137625425
Dat lijkt me inderdaad een stuk eenvoudiger ja :P
  dinsdag 11 maart 2014 @ 18:57:46 #193
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137625705
Wij hebben dat zelf doen ook totaal niet.

Hij heeft wel ontdekt dat hij met zijn stoeltje of de kinderstoel er bij allerlei kasten open kan trekken en bij de kraan kan :X
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 11 maart 2014 @ 19:35:45 #194
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137627630
En mijn kind heeft ook best manieren.

Als je zegt ga je even opruimen zegt hij 'nee nee nee, bedankt.'
Ik heb je lief mijn hele leven
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 maart 2014 @ 19:36:49 #195
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137627686
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:35 schreef laziness het volgende:

dat klinkt beter dan: "jij doet dat! }:| " :') _O-
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

dinsdag 11 maart 2014 @ 21:29:53 #196
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137633800
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:35 schreef laziness het volgende:

Goed opgevoed ^O^
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 11 maart 2014 @ 21:34:56 #197
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137634143
Anouk moet eerst vragen of ze iets mag: "Mama? Vragen?" O+

En dat knuffelverhaal van M. Heel herkenbaar! Anouk probeert iedere ochtend haar speen weer mee naar beneden te nemen, ook zielig erbij kijken. En als ik dan zeg nee, dat hebben we toch afgesproken, hangt ze hem vervolgens op het haakje en springt in mijn armen.
Hier mag haar knuffie wel gewoon mee naar beneden, maar ook niet mee naar buiten. Ze heeft nog wel een knuffie, maar dat is de mama van knuffie O+
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:17:43 #198
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137636611
Even kijken of dit lukt:

Bekijk deze YouTube-video
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 maart 2014 @ 22:28:20 #199
147316 crew  DJMO
#trut
pi_137637338
mijn arme pokkepeutertje.. werd net wakker van de jeuk ;(
even kijken hoe erg het morgen is anders toch maar even langs de huisarts voor iets jeukstillends oid.

wel lief: buuv neemt Jan morgen mee naar school, zodat ik geert niet extra hoef te stressen om aan te kleden om op tijd op school te zijn. Hij mag sowieso niet naar logo morgen omdat ze ook een baby heeft morgen dus ..

woensdag 12 maart 2014 @ 05:57:38 #200
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_137645687
Kidsclin halen DJMO. Smerig spul (bij Anouk zaten er veel pokkken ook in haar haar, dus lekker vet), maar helpt wel tegen de jeuk. Ha doet niet veel volgens mij en als je er al mag komen met hem.
Beterschap!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')