abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137372668
Славься, славься, родина-Россия!
Сквозь века и грозы ты прошла
И сияет солнце над тобою
И судьба твоя светла.

Над старинным московским Кремлём
Вьётся знамя с двуглавым орлом
И звучат священные слова:
Славься, Русь – Отчизна моя!
pi_137372696
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:41 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Kiev heeft geen keus, Kiev zit met handen en voeten gebonden aan Rusland. Kiev is nagenoeg failliet, Kiev heeft misschien 185.000 militairen, die allemaal slecht gewapend zijn, doordat wapentuig in Oekraïne verouderd is. Ze kunnen eventueel wat reservisten oproepen, maar dat loopt nog niet storm, en van de 1000000 reservisten, is het maar de vraag hoeveel wil vechten. Kiev weet ook dat het geen militaire hulp hoeft te verwachten van het Westen, wellicht financiële steun, maar daar houd je de Russen niet mee tegen. Met andere woorden, die status quo zoals jij het noemt, verbreken met geweld, zou politieke zelfmoord zijn. Dat weet Kiev. Kiev weet dat het geen zin heeft om de Krim te behouden, net zoals andere gebieden in het Oosten. Er is nauwelijks steun vanuit het volk, en Rusland is te machtig.
Daarom roept Kiev nu ook al heel de wereld op tot militaire steun. En Kiev zit niet alleen aan Rusland gebonden maar ook aan de EU. En beide partijen vechten een machtspelletje uit over Oekraine. Het is te hopen dat het loopt zoals jij stelt. Maar zodra er 1 schot gelost gaat worden zie ik de EU/NATO ingrijpen en dan wordt het maar hopen dat het binnen Oekraine blijft en zonder veel bloedvergieten.

Verder hoeft het geweld niet te komen vanuit Kiev. Tot nu toe proberen de Russen zonder geweld de Oekrainse basisen over te nemen. Maar dat gaat geen maanden duren. Ook een eventueel referendum zie ik niet erkend worden door Kiev. Ik vrees er dus voor dat Rusland eerder op een gewapend conflict aanstuurt dan Kiev
pi_137372711
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:45 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Dat zegt wat over de tegenstellingen die er daar heersen nu, gaan soldaten in opstand tegen de Russen?
Denk het niet, die kiezen eieren voor hun geld.
Als ze dat zouden doen hadden ze dat nu al gedaan natuurlijk. En je zit in het leger je land te beschermen. Niet om eieren voor je geld te kiezen...
pi_137372727
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:41 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dat is heel lastig vanwege de grote verdeeldheid. Je hebt daar zoveel groepen. Het westelijke deel wil toenadering tot de EU, en heeft uiteindelijk Janoekovitsj verjaagt. Dan is er het Oostelijke deel - een groot gebied - dat uit veel etnische Russen bestaat, en die moeten weer niets van de opstandelingen of het hypocriete Westen weten. Dan heb je bepaalde groepen, waaronder de Tartaren, die het islamitische geloof aanhangen en niets van Rusland moeten weten.

Met andere woorden, het is een broeinest. Net zoals veel van die gebieden daar in het Oostblok en de Balkan. Daarom is het van tijd tot tijd daar ook gigantische gelazer, en dat is er al sinds het Osmaanse Rijk en het afbrokkelen daarvan.
Wanneer Oekraine nog als zelfstandige staat verder wil zullen ze concessies moeten doen qua grondgebied dat is wel duidelijk.
Gaat de Navo er wat aan doen? Denk het niet.
pi_137372767
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:21 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

wie moet het overnemen dan China ? of India soms ?

Ja china is de meest voor de hand liggende opvolger.

Na china zou het wel eens Brazilië kunnen zijn of een van de andere bric landen.
pi_137372802
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:48 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Wanneer Oekraine nog als zelfstandige staat verder wil zullen ze concessies moeten doen qua grondgebied dat is wel duidelijk.
Gaat de Navo er wat aan doen? Denk het niet.
Gelukkig is Oekraine enkel kandidaat Navo lid... :Y Anders was er geen keuze...
pi_137372825
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De VS heeft nog zo'n 50 jaar te gaan als de leidende grootmacht in de wereld.
Dit blijkt uit zowel de geschiedenis qua iedere ong. 150 jaar dat zoiets wisselt, eveneens zoals de tekenen aan de wand de afgelopen paar jaar, dat het zowel economisch maar ook van binnenuit een beetje uit elkaar lijkt te vallen.

Rusland is weer beetje opgestaan na zijn val in de jaren 90.
Ik zou er niet voor kiezen, ik zou er ook niet tegen vechten, immers wij kennen niet precies welke vieze spelletjes onze kant van het verhaal precies pleegt en andersom.

Het riekt naar uit uitlokking vanuit de EU / VS.

Ik zal in eerste instantie doorfokken, en anders vertrekken met de loveboat.
Vroegah waren de rijken gewoon wat te groot om nog te besturen. Daarom viel het op een gegeven moment uit elkaar. Maar toen hadden ze ook nog niet de interwebs.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_137372922
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:53 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Vroegah waren de rijken gewoon wat te groot om nog te besturen. Daarom viel het op een gegeven moment uit elkaar. Maar toen hadden ze ook nog niet de interwebs.
De basis principes van wat een grootmacht een grootmacht maakt, is niet anders.

Amerika hanteert nog steeds de oude principes namelijk.
Veel "koloniën", ala militaire basissen, voor de duidelijkheid, ze hebben er wereldwijd meer dan 750, wat op zichzelf al bizar te noemen is.

Ze behouden de machtspositie voornamelijk nog via controle uitoefening via de dollar en militaire macht.

Zo deden de Britten dat ook destijds, net zoals de fransen, spanjaarden etc.

Maar sowieso kun je zien dat de invloed van Amerika afneemt, overigens is die theorie dat Amerika uiteindelijk zijn positie verliest niet mijn idee of theorie, maar die van professor Dyson. (je weet wel die aparte man van de Dyson Sphere theorie, een van de meest onderschatte wetenschapper in mijn mening)
pi_137372923
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:47 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

Als ze dat zouden doen hadden ze dat nu al gedaan natuurlijk. En je zit in het leger je land te beschermen. Niet om eieren voor je geld te kiezen...
Dat werkt daar wat anders.
pi_137372995
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

De basis principes van wat een grootmacht een grootmacht maakt, is niet anders.

Amerika hanteert nog steeds de oude principes namelijk.
Veel "koloniën", ala militaire basissen, voor de duidelijkheid, ze hebben er wereldwijd meer dan 750, wat op zichzelf al bizar te noemen is.

Ze behouden de machtspositie voornamelijk nog via controle uitoefening via de dollar en militaire macht.

Zo deden de Britten dat ook destijds, net zoals de fransen, spanjaarden etc.

Maar sowieso kun je zien dat de invloed van Amerika afneemt, overigens is die theorie dat Amerika uiteindelijk zijn positie verliest niet mijn idee of theorie, maar die van professor Dyson. (je weet wel die aparte man van de Dyson Sphere theorie, een van de meest onderschatte wetenschapper in mijn mening)
Op het moment dat een deelstaat in opstand komt, en het duurt een maand voordat je uberhaupt weet dat er iets gebeurd is, wordt dat toch heel wat lastiger dan dat je even een video conferentie overlegt.

Voor de rest blijft besturen natuurlijk hetzelfde maar de communicatie verloopt gewoon snel genoeg om groot te zijn.
pi_137373055
http://www.nu.nl/buitenla(...)ampaign=nunl_twitter

ik vrees op het moment meer voor een schep bovenop de economische crisis
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_137373060
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:57 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Dat werkt daar wat anders.
Volgens mij zijn ze daar erg chauvinistisch. En dus zie ik ze niet vlug overstappen naar Rusland. Daar komt bij dat de meeste militairen die daar zitten niet allemaal uit de Krim komen en misschien dus meer EU georienteerd zijn
pi_137373080
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:02 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze daar erg chauvinistisch. En dus zie ik ze niet vlug overstappen naar Rusland. Daar komt bij dat de meeste militairen die daar zitten niet allemaal uit de Krim komen en misschien dus meer EU georienteerd zijn
Hoop je dat of weet je dat?
pi_137373116
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:02 schreef eend112 het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)ampaign=nunl_twitter

ik vrees op het moment meer voor een schep bovenop de economische crisis
Het westen is toch niet afhankelijk van Rusland?
pi_137373119
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:03 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Hoop je dat of weet je dat?
Ik denk dat ik de mentaliteit en vooral kwa chauvinisme redelijk kan inschatten daar ik zelf ook in Oost-Europa zit wat onder de Russen heeft gezeten en ze hier nog fijn vlaggetjes buiten hangen enzo op nationale feestdagen. En begin niet over de Russen :{w
pi_137373136
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:05 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Nee, enkel gas en olie... Verder niiks...
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:06:49 #92
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_137373148
quote:

[..]

:')
En altijd het laatste woord.
pi_137373154
quote:

[..]

Lijkt me wel, en Rusland dreigt ook met zelfvoorzienend te worden.
Als zelfs dat Europa niet treft, treft het Amerika wel en daarmee indirect Europa
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_137373160
Ik ken toevallig wat Tartaren In De Krim.
pi_137373173
Iedereen is afhankelijk van elkaar. Het is wachten totdat iemand op de grote rode knop durft te drukken. Putin is er al als een echte psycho overheen aan het aaien, de rest van de wereld kijkt toe en durft niet in de buurt te komen.
pi_137373176
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:07 schreef schvvmert het volgende:
Ik ken toevallig wat Tartaren In De Krim.
Ik eet altijd tataatjes... Lekker!
pi_137373181
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:07 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

Ik eet altijd tataatjes... Lekker!
Niet te vreten vind ik dat :P
pi_137373195
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:08 schreef eend112 het volgende:

[..]

Niet te vreten vind ik dat :P
Ze moeten ook niet te taai zijn natuurlijk. Mooi rondborstig rood vlees. En ze zijn ernstig anti Rusland. Dat is dan op zich wel weer charnant
  Moderator dinsdag 4 maart 2014 @ 10:09:11 #99
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_137373203
Holy shit zijn jullie nu al in #6 over dit topic? :') damn....
pi_137373216
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:09 schreef dick_laurent het volgende:
Holy shit zijn jullie nu al in #6 over dit topic? :') damn....
We zijn in #6 van dit topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')