Vervelend die dromen...zeker in combinatie met die krampen. Fijn dat de VK vanavond al tijd voor je heeft. Wat grappig dat je een man hebtquote:Op maandag 3 maart 2014 19:04 schreef geppie het volgende:
Morgen naar Antwerpen voor de nipt, ik ben er helemaal zenuwachtig voor terwijl ik nadien nog 2 weken moet wachten op de uitslag![]()
Laatste nachten gedroomd dat het niet goed zat met het kindje plus sinds gisteravond best wel heftige krampen, maakten dat ik vanochtend meteen de vk heb gemaild of ik niet vanavond ipv woensdagmiddag terecht kon. Gelukkig had hij een gaatje om 19.40...
Hij mailde ook terug dat ik me geen zorgen moest maken zolang er geen bloedverlies bij kwam kijken, dat het gewoon een teken is dat ik wat rustiger aan moet doen.
Ga ff snel douchen en richting de praktijk
Drukke dag gehad op.t werk? KP heeft ook vaak bloed gezien en is nu trotse mama van een prachtige meid..quote:Op maandag 3 maart 2014 19:50 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Goh, zou die onzekerheid in de lucht hangen, zie dat er meer last van hebben hier..
Na donderdag een bloeding te hebben gehad, en eindelijk weer het vertrouwen terug te hebben dat het niets hoeft te betekenen, kwam ik vanmiddag weer bloed tegen![]()
Gelukkig heb ik woensdag de eerste echo, eerst had ik nog wat twijfel over het feit dat het wel erg vroeg is, maar zeker na al dit gedoe vind ik een check heel erg welkom.
Irritant he? Ik heb ook het idee dat mijn moeheid alweer wat beter wordt (wel een klein einde-middag-dutje trouwens, maar toen ik vandaag thuis kwam viel het wel mee). Maar ja, met 9 weken al?quote:Op maandag 3 maart 2014 19:46 schreef Stormqueen het volgende:
ik wil zeker wel een prenatale screening. Daar zijn we al jaren over eens
Meh, ook hier weer een aanval van onzekerheid. "woensdag deed ie het nog, maar wie zegt dat ie het nu nog doet?" dat idee. Ik hoop echt dat er een moment komt dat dat over gaat
Hij is meegeweest naar de eerste echo omdat dit 's avonds was maar de rest van de vk afspraken was altijd overdag en zou teveel vrije dagen kosten.quote:Op maandag 3 maart 2014 19:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
IMA, wil je mij in de OP zetten met als voorlopige uitgerekende datum 9 november?
Morgen komt de consulente van Moeders voor Moeders al! Ik ben benieuwd of dat gaat helpen om het wat 'echter' te doen voelen.
Razz, wat lijkt me dat vertellen superleuk! Ik krijg ook regelmatig van leerlingen vragen over of ik ook een baby wil en zo..
En oh ja, namen/nemen jullie je partner mee naar het intakegesprek van de verloskundige?
De vragenlijst voor het intakegesprek staat op de website van de verloskundige, dus die kunnen we mooi samen invullen!quote:Op maandag 3 maart 2014 20:11 schreef mignonne het volgende:
Mijn vriend ging alleen mee naar de echo's, verder is hij niet meegeweest, behalve 1 maal. De verloskundige had, in mijn beleving althans, door laten schemeren dat ze het apart vond dat hij er nooit bij was, dus sleepte ik hem mee de keer erop, bij wijze van sociaal verplicht. Spek en bonen it washij is niet meer meegeweest erna
Het is wel goed om samen met je partner wat vragen door te nemen die bij de intake besproken worden. Het komt vrij veel voor dat vrouwen geen idee hebben over de gezondheid van familieleden van haar partner. Je kunt overwegen om samen bijvoorbeeld de zwangerwijzer in te vullen op www.zwangerwijzer.nl Als je dan uiteindelijk niet verzend maar opslaat/uitprint dan heb je een klein beetje een idee van wat er aan bod komt onder andere tijdens een intake. (die lijst is eigenlijk bedoelt voor het preconceptiespreekuur, maar ik vind hem ook nuttig om samen met je partner in te vullen omdat er toch een hoop overeen komt met een intake)
Eigenlijk een heel relaxte dag, wel gister seks gehad, dus vriend gooit het daarop. Hij komt ook met allerlei cijfers en voorbeelden die hij heeft gevonden waarbij het goed was afgelopen, heel lief.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Drukke dag gehad op.t werk? KP heeft ook vaak bloed gezien en is nu trotse mama van een prachtige meid..
SQ: ik heb dat gevoel al, kan mij voorstellen dat het bij jou na 2mk nog heftiger is...
Soms zou ik wel een eigen echoapp willen hebben...
Man wilde een angelsounds bestellen maar heeft daar uiteindelijk vanaf gezien nadat hij erop.gegoogled had... Misschien maar beter ook
ik blijf het belachelijk vinden, werkelijkquote:Op maandag 3 maart 2014 20:12 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh trouwens...
Bloedonderzoeken, ook degene die bij de combinatietest horen, worden NIET vergoed, ook niet bij aanvullende verzekering.
Dus bereidt je voor dat je daar eigen bijdrage hebt. Welke algauw richting 100 euro gaat.
oh dat is helemaal slim van ze! Ja idd ff voor gaan zitten samenquote:Op maandag 3 maart 2014 20:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
De vragenlijst voor het intakegesprek staat op de website van de verloskundige, dus die kunnen we mooi samen invullen!
Soms heb ik het gewoon even nodig om met beide beentjes terug op de grond gezet te worden en dat is precies wat deze gyn deed. Het was zo'n niet lullen maar poetsen type. En een man. Ik heb tot nu toe eigenlijk vooral met de mannelijke gyns een klik, de vrouwelijke zijn een beetje te soft ofzo. Maargoed, als ik alleen om het niet slapen de handdoek in de ring gooi is dat wel erg makkelijk. Ik ga gewoon overdag wat bijtukken als dat lukt met de peuter en verder zien we het wel. Die 14 dagen die ik officieel nog 'moet' kunnen er ook nog wel bij. En als er echt iets aan de hand is dan kan ik altijd bellen.quote:Op maandag 3 maart 2014 18:41 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Nikki, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad vandaag! Er vallen me wel twee stukjes op uit je stukje, namelijk 'schop onder mijn kont' en 'niet meer zeuren'. Misschien bedoel je het niet zo hoor, maar ik hoop niet dat je ze zo meent. Je doet het hartstikke goed volgens mij en twee jongetjes is wel even wat anders dan één babytje. Het lijkt alsof je wilt voldoen aan de 'maatstaven' van een 'gewone' zwangerschap en iets niet goed doet als je klaagt of iets. En dus niet mag 'zeuren', maar voel je toch vooral wel vrij om het aan te geven als het niet lekker gaat.
Nouja, heel verhaal waar ik me misschien niet mee moet bemoeien, maar zou het zonde vinden als je onterecht het gevoel hebt dat je iets niet goed doet en werd erg getriggerd door die stukjes.
Ik heb er nog met Agis over gehad. De dame bij wie ik het naging heeft er nog van alles over geprobeerd dat ik het toch vergoed kon krijgen want ik had volgens haar an sich gelijk wat betreft de combinatietest labafname en dat dat vergoed zou worden.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik blijf het belachelijk vinden, werkelijknet als eigen risico op ambulancevervoer tijdens je bevalling. Alsof ik voor jan &^(* een ambulance bel voor een vrouw
![]()
Blijkbaar ligt daar de grens qua wat wel en niet onder verloskundige zorg wordt geschaard.
Een weekjequote:Op maandag 3 maart 2014 20:14 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
Eigenlijk een heel relaxte dag, wel gister seks gehad, dus vriend gooit het daarop. Hij komt ook met allerlei cijfers en voorbeelden die hij heeft gevonden waarbij het goed was afgelopen, heel lief.
We zullen het woensdag zien, dat zal toch zeker 3 dagen geruststelling moeten brengen als het goed nieuws is
Was helemaal niet vervelend bedoeld hoor! En is mijn zaak ook niet verder.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Soms heb ik het gewoon even nodig om met beide beentjes terug op de grond gezet te worden en dat is precies wat deze gyn deed. Het was zo'n niet lullen maar poetsen type. En een man. Ik heb tot nu toe eigenlijk vooral met de mannelijke gyns een klik, de vrouwelijke zijn een beetje te soft ofzo. Maargoed, als ik alleen om het niet slapen de handdoek in de ring gooi is dat wel erg makkelijk. Ik ga gewoon overdag wat bijtukken als dat lukt met de peuter en verder zien we het wel. Die 14 dagen die ik officieel nog 'moet' kunnen er ook nog wel bij. En als er echt iets aan de hand is dan kan ik altijd bellen.
Ja, dat vond ik ook zo hard, die rekening na m'n miskraam. Het wel/niet eigen risico is een groot mysterie voor mij...quote:Op maandag 3 maart 2014 20:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik blijf het belachelijk vinden, werkelijknet als eigen risico op ambulancevervoer tijdens je bevalling. Alsof ik voor jan &^(* een ambulance bel voor een vrouw
![]()
Blijkbaar ligt daar de grens qua wat wel en niet onder verloskundige zorg wordt geschaard.
Ja dat plekje staat in magische verbinding met je vliezen. Door zes keer per dag daar te blazen zullen je vliezen spontaan breken rond 39 weken!quote:Op maandag 3 maart 2014 20:19 schreef Roomsnoes het volgende:
Vraagje btw. Laatst werd Burdie aangeraden om op de bolle kant van haar hand te blazen, om te kijken of het haar vliezen waren die waren gebroken. Dit heb ik vaker gelezen. Kan me voorstellen dat je door te blazen ontspant daarbenee, en je dus water verliest. Of is er een andere reden? En waarom de bolle kant, en niet je mans hand/binnenkant han/knie/teddybeer? Of is er een magisch plekje op de bolle kant van je hand die in verbinding staat met je vliezen?
Shit! Nee! Ik blies daar net! Om te testen... niemeerdoendus. Wil dat mini nog een week of 20 bijft zitten. Met 38.4 kan ik weer beginnen dus?quote:Op maandag 3 maart 2014 20:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja dat plekje staat in magische verbinding met je vliezen. Door zes keer per dag daar te blazen zullen je vliezen spontaan breken rond 39 weken!
Maar wel precies dat plekje hoor! Een cm naar onder en je blaast je aambeien op, das niet de bedoeling
quote:Op maandag 3 maart 2014 20:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja dat plekje staat in magische verbinding met je vliezen. Door zes keer per dag daar te blazen zullen je vliezen spontaan breken rond 39 weken!
Maar wel precies dat plekje hoor! Een cm naar onder en je blaast je aambeien op, das niet de bedoeling
quote:Op maandag 3 maart 2014 20:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oh, maar zo had ik het niet opgevat hoor. No hard feelings.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Was helemaal niet vervelend bedoeld hoor! En is mijn zaak ook niet verder.
Fijn dat je er weer een goed gevoel bij hebt!
troost je, voor mij ookquote:Op maandag 3 maart 2014 20:25 schreef marel88 het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik ook zo hard, die rekening na m'n miskraam. Het wel/niet eigen risico is een groot mysterie voor mij...
Ik heb het zojuist even getest, en het is makkelijker op de bolle kant, dan kan er minder goed lucht ontsnappen. De vorm van je mond past beter bij de bolle kant van je handquote:Op maandag 3 maart 2014 20:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja zoiets dacht ik al, GM. Maar je kan als advies dan toch ook zeggen: fluit eens een deuntje, of doe ns alsof je moet plassen zonder te plassen, zeg maar. Of blaas op je duim.
Ja stomme vraag misschien, maar ik vond het zo raar dat in alle adviezen die ik las de bolle kant werd genoemd. En niet de holle kant. Ofzo.
Roomsnoes is van nature wat eigenwijs. Mijn bolle kant wordt bij evt gebroken vliezen met rust gelaten. Ik ga voor de holle kant.
Pers eens een beetje hoor ik ook nog wel eens.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja zoiets dacht ik al, GM. Maar je kan als advies dan toch ook zeggen: fluit eens een deuntje, of doe ns alsof je moet plassen zonder te plassen, zeg maar. Of blaas op je duim.
Ja stomme vraag misschien, maar ik vond het zo raar dat in alle adviezen die ik las de bolle kant werd genoemd. En niet de holle kant. Ofzo.
Roomsnoes is van nature wat eigenwijs. Mijn bolle kant wordt bij evt gebroken vliezen met rust gelaten. Ik ga voor de holle kant.
oeh ga je aan de lachgas ja?quote:Op maandag 3 maart 2014 20:39 schreef Roomsnoes het volgende:
Godver. Zit hier als een malle op verschillende delen van mijn hand te blazen. Komt manlief binnen. Waar of dat ik mee bezig ben.
Leg dat maar eens uit
(neus dichtknijpen net als om je oren open te ploppen werkt ook! Niet te hard blazen btw)
Goed. Dank voor deze uiteenzetting haha. Ik ga me verdiepen in het volgende mysterie van de bevalling. Lachgas. Hihi
roomsnoes woont niet in NL.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik wist überhaupt niet dat lachgas een optie is in Nederland.
jouw naam? of de naam voor de baby?quote:Op maandag 3 maart 2014 20:43 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik zag net iemand met mijn naam op tv, dat gebeurt echt nooit!
Toch ook wel leuk, een niet teveel voorkomende naam. Gelukkig hebben we nog wel een tijdje
Mijn eigen naam. Ik vind het zelf wel leuk om geen super-doorsnee naam te hebben, dus dat lijkt me voor mijn kind ook wel leuk, maar het moet ook wel normaal blijvenquote:Op maandag 3 maart 2014 20:49 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
jouw naam? of de naam voor de baby?
roomsoes aan het lachgas dan maar. had gulara dat ook niet? volgens mij word je er wel vrolijk van.
Ja nu ben ik benieuwd naar je naamquote:Op maandag 3 maart 2014 20:51 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Mijn eigen naam. Ik vind het zelf wel leuk om geen super-doorsnee naam te hebben, dus dat lijkt me voor mijn kind ook wel leuk, maar het moet ook wel normaal blijven
die had gulara ook. en die zit in australie dus volgens mij loopt nl gewoon hopeloos achter.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:50 schreef Roomsnoes het volgende:
Vind het wel interessant eigenlijk. In Engeland gebruiken ze het ook, als ik One Born Every Minute mag geloven.
Het lijkt me een laagdrempelige manier van pijnbestrijding, maar vraag me dus af waarom het in NL niet gebruikt wordt (veiligheidsrisico´s? Duur? Geen idee)
Acupunctuur wordt hier ook aageboden, evenals naalden met steriel water oid ("sterilpapler"weet de vertaling niet). Daar heb ik op Nederlandse sites ook nog nooit over gehoord.
ja en nu ben ik nieuwsgierig naar je naam.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:51 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Mijn eigen naam. Ik vind het zelf wel leuk om geen super-doorsnee naam te hebben, dus dat lijkt me voor mijn kind ook wel leuk, maar het moet ook wel normaal blijven
Er zijn in een bepaald NL's ziekenhuis in korte tijd een aantal verpleegkundigen geweest die kinderen hebben gekregen met aangeboren afwijkingen. Ik weet niet precies de hele ins en outs maar die afwijkingen zouden samenhangen met de manier waarop lachgas hier werd toegediend. Slechte ventilatie zeg maar zorgde voor slechte werkomstandigheden dus. Om de veiligheid van medewerkers te waarborgen is het afgeschaft.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:50 schreef Roomsnoes het volgende:
Vind het wel interessant eigenlijk. In Engeland gebruiken ze het ook, als ik One Born Every Minute mag geloven.
Het lijkt me een laagdrempelige manier van pijnbestrijding, maar vraag me dus af waarom het in NL niet gebruikt wordt (veiligheidsrisico´s? Duur? Geen idee)
Acupunctuur wordt hier ook aageboden, evenals naalden met steriel water oid ("sterilpapler"weet de vertaling niet). Daar heb ik op Nederlandse sites ook nog nooit over gehoord.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn nu trials waarin het weer ingevoerd wordt, maar dan onder strikte voorwaarden, zo moet de ruimte waar het toegediend wordt voorzien zijn van een speciale afzuiginstallatie laag in de grond omdat het gas zwaarder is dan zuurstof. Het kost dus behoorlijk om het te kunnen introduceren in de ziekenhuizen als je alle verloskamers opnieuw moet gaan voorzien van zo'n afzuig.:)
een barende vrouw krijgt eventjes een beetje, en het kind ook. een verpleegkundige krijgt dag in dag uit de stof binnen terwijl zich een foetus ontwikkelt, dat lijkt me nog al een verschil.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Als verpleegkundigen kindjes met aangeboren afwijkingen lijken te krijgen van het spul, is het dan wel veilig genoeg voor barende vrouwen vraag ik me dan af. Ik neem nu al geen paracetamol.
Dat, inderdaad.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:01 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
een barende vrouw krijgt eventjes een beetje, en het kind ook. een verpleegkundige krijgt dag in dag uit de stof binnen terwijl zich een foetus ontwikkelt, dat lijkt me nog al een verschil.
wat is het probleem met paracetamol, als ik vragen mag?
Wanneer moet die combinatietest dan? ik dacht dat dat ook pas met 15 weken was ofzo?quote:Op maandag 3 maart 2014 21:02 schreef Amsel het volgende:
Nemen jullie vrij als jullie voor controle naar de VK moeten? Valt dat niet gewoon onder doktersbezoek? Ik heb eigenlijk geen idee, ik ga altijd gewoon en registreer dat nergens. Maar heb dan ook een manager die blij is met m'n zwangerschap en zelf vindt dat het goed uitkomt! Laatst mailde hij dat hij me dringend die middag moest spreken, dus ik antwoordde dat dat niet kon omdat ik controle bij de VK had. Het antwoord: "Tof!!"
En over de combinatietest: Ik wilde met name weten of het kindje een van de niet met het leven verenigbare trisomieën had. En als het kindje Down zou hebben, zou ik voorbereid willen zijn. Ben geen risicogroep, dus de kans zou miniem zijn, maar er zijn ook mensen die de loterij winnen en die kans is ook miniem. Dus tja.
waarom zou je ze dan nemenquote:Op maandag 3 maart 2014 21:02 schreef Cwen het volgende:
Steriel waterinjecties zijn hier nu ook wel, mijn vkpraktijk bood dat aan bij thuisbevallingen. Schijnt flink pijnlijk te zijn...
Je hebt zelfs een boel rechten als zwangerequote:Op maandag 3 maart 2014 21:02 schreef Amsel het volgende:
Nemen jullie vrij als jullie voor controle naar de VK moeten? Valt dat niet gewoon onder doktersbezoek? Ik heb eigenlijk geen idee, ik ga altijd gewoon en registreer dat nergens. Maar heb dan ook een manager die blij is met m'n zwangerschap en zelf vindt dat het goed uitkomt! Laatst mailde hij dat hij me dringend die middag moest spreken, dus ik antwoordde dat dat niet kon omdat ik controle bij de VK had. Het antwoord: "Tof!!"
En over de combinatietest: Ik wilde met name weten of het kindje een van de niet met het leven verenigbare trisomieën had. En als het kindje Down zou hebben, zou ik voorbereid willen zijn. Ben geen risicogroep, dus de kans zou miniem zijn, maar er zijn ook mensen die de loterij winnen en die kans is ook miniem. Dus tja.
welk boekje, vertel! ik zoek goeie boekjes. bij de american book centre hadden ze vanalles, maar was natuurlijk erg toegespitst op amerika...quote:Op maandag 3 maart 2014 21:07 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Kwak, ik heb het boekje net uittussen 9 en 14 weken.
Gewoon een brochure hoor, kregen we van de VK, zijn van het RIVM. www.rivm.nl/downscreeningquote:Op maandag 3 maart 2014 21:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
welk boekje, vertel! ik zoek goeie boekjes. bij de american book centre hadden ze vanalles, maar was natuurlijk erg toegespitst op amerika...
Mijn rector vertelde dat ik geen verlof hoef te vragen voor alle zwangerschapsafspraken. Daar heb je gewoon recht op. Ik werk fulltime dus heb geen vrije dag, maar ik probeer er voor m'n eigen gemoedsrust zo min mogelijk lessen voor uit te laten vallen. Maar wat moet, dat moet.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:04 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wanneer moet die combinatietest dan? ik dacht dat dat ook pas met 15 weken was ofzo?
Ik moet er wel verlof voor vragen, en in t onderwijs is t doorgaans: als t even kan buiten werktijd. Ik heb een vrije dag dus ik wil die het liefste aanhouden voor de afspraken. vriendje gaat wel mee de eerste keer (want meteen echo) en daarna bij de andere echo's ook denk ik. die is ook vrij flexibel met werk.
[..]
waarom zou je ze dan nemen![]()
Voel me een enorme noob zeg!
de vrouwen niet, maar de mannen denk ik welquote:Op maandag 3 maart 2014 21:02 schreef Amsel het volgende:
Ik dacht idd ook max 12 wekenquote:Op maandag 3 maart 2014 21:26 schreef laziness het volgende:
Ik dacht dat de echo voor de nekplooimeting specifieker uitkwam. Tussen 12 en 13 weken meen ik? Daarna kan het toch niet meer?
danku, ik wilde het net tikkenquote:Op maandag 3 maart 2014 21:30 schreef Razztwizzle het volgende:
In de brief van mijn VK staat tussen de 11 weken en 3 dagen en 13 weken en 6 dagen.
Hier met 9 wekenquote:Op maandag 3 maart 2014 21:34 schreef Stormqueen het volgende:
Doen ze termijnecho al met 9/10 weken ja?
Termijn moet tussen 10 en 12 weken gesteld worden. Echo dichtst bij de 10 weken is de termijn. Echo voor de 9 weken (vooruit, 8+6) mag nooit als termijn worden gerekend.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:34 schreef Stormqueen het volgende:
Doen ze termijnecho al met 9/10 weken ja?
Hoezo nutteloos?quote:Op maandag 3 maart 2014 21:36 schreef mignonne het volgende:
Gut wat een 6berg nutteloze info zit er toch in mn hoofd![]()
Nee! Enorm vol nut! Vooral mee doorgaanquote:Op maandag 3 maart 2014 21:36 schreef mignonne het volgende:
Gut wat een 6berg nutteloze info zit er toch in mn hoofd![]()
Handig toch!quote:Op maandag 3 maart 2014 21:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
nah niet nutteloosmaar rivm-folder feitjes
leuk idee in theorie, ware het niet dat ik slaap zodra ik mijn kussen raakquote:Op maandag 3 maart 2014 21:40 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mijn Zwanger.nl-app zegt dat ik seks moet hebben (of, nouja, 'vergeet je partner niet, ga samen vroeg naar bed' *winkwink), bemoei je met je eigen zaken zeg!
spannendquote:Op maandag 3 maart 2014 21:37 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb de volgende echo-afspraak staan met 10+2 bij de vk zelf, dat zal dan ook wel meteen de termijnecho zijn?
Gelukkig morgen intake, zoveel vragen
de app-builder is een man?quote:Op maandag 3 maart 2014 21:40 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mijn Zwanger.nl-app zegt dat ik seks moet hebben (of, nouja, 'vergeet je partner niet, ga samen vroeg naar bed' *winkwink), bemoei je met je eigen zaken zeg!
Ja! Die heb ik ook net uitquote:Op maandag 3 maart 2014 21:47 schreef mignonne het volgende:
Ha, gevonden. Kun je die alvast lezen als je hem nog niet gelezen had
Zwanger!
zal ik doenquote:Op maandag 3 maart 2014 21:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
spannend
schrijf al je vragen op. serieus. Je krijgt echt een enorme stortvloed aan informatie en vragen over je heen.
Ik heb meestal 45 minuten voor een intake en dat is te doen als mn zwangere niet teveel vragen heeft. Laatste praktijk had 30 minuten voor een intake, das geen doen.
Voel je overigens niet bezwaard om je vragen te stellen hoor! Daar zijn ze voor. Die voedingsadviezen en alle andere info kun je ook lezen in het boekje Zwanger! van de knov/het rivm wat je als het goed is mee krijgt. Daar staat het veel duidelijker in uitgelegd dan wat je vk kan in die 3 kwartier. En als je nog vragen hebt dan bewaar je ze voor de volgende keer of je stuurt een pm
kloptquote:Op maandag 3 maart 2014 21:51 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ja! Die heb ik ook net uit
Wat ik me nog avroeg met die toxoplasmose. Er staat dat als je dat al eens gehad hebt, dat je tegen de ziekte beschermd bent.
kloptquote:Maar vormt het dan ook geen risico meer voor de baby?
Kans is idd dat je het al gehad hebt. Zeker als ej bijvoorbeeld ook katten hebt of had.quote:En ik las ergens dat 50% van de bevolking het al eens heeft gehad en enorm veel rundvlees is besmet? Dan is de kans toch heel groot dat je het hebt gehad als je met regelmaat carpaccio of een steak hebt gegeten?
Niet dat ik niet meer ga oppassen hoor, maar vroeg het me af toen ik het las.
En dan val je in een gatquote:Op maandag 3 maart 2014 21:38 schreef Stormqueen het volgende:
En dan nog een aparte nekplooi-echo dus. Veel spieken
Daar hebben ze pretecho/geslachtsecho's met 16 weken voor uitgevonden!quote:Op maandag 3 maart 2014 22:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
En dan val je in een gat![]()
Wij hadden met 6-8-12 weken een echo en nu pas weer met 20... En ik wil zo graag weer spieken
ik ga dan wel voor een pretecho denk ik. Plus dat ze hier momenteel echoscopisten opleiden, mag je een keer gratiesch tussen de 10 en 14 wekenquote:Op maandag 3 maart 2014 22:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
En dan val je in een gat![]()
Wij hadden met 6-8-12 weken een echo en nu pas weer met 20... En ik wil zo graag weer spieken
Ja dat wilde ik wel maar we hebben er ook al 1 staan met 25 weken... En man vind t overdreven want je mag toch.vrijdag weer het hartje luisteren...quote:Op maandag 3 maart 2014 22:02 schreef mignonne het volgende:
[..]
Daar hebben ze pretecho/geslachtsecho's met 16 weken voor uitgevonden!![]()
quote:Op maandag 3 maart 2014 22:03 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vlieg echt met de dag of soms zelfs met het uur heen en weer van "alles is vast goed" naar paniek dat ik niet meer zo moe ben, niet misselijk... Mijn borsten voel ik wel maar ik had voor ik zwanger was ook al last van mijn tepels/eczeem en steken. Meh. Vriendje kan ik het niet goed uitleggen
Ergens staat mijn hoofd daardoor ook nog niet naar nadenken over screenings enzo... nog een week tot de eerste intake en echo...
(Sorry voor mijn gezeur over niks)
Klopt. Dit zijn in theorie ook de enige echo's waar je als zwangere recht op hebt, ook wanneer de praktijk zelf een echo-apparaat heeft staan.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mijn verloskundigenpraktijk doet zelf geen echo's, dus dat betekent neem ik aan alleen een echo bij ongeveer 12 en 20 weken, dan?
Ok! Nee, zeker weet je het niet als je het niet test inderdaad. Rood vlees (nouja, niet 3x per weekquote:Op maandag 3 maart 2014 21:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
klopt
[..]
klopt
[..]
Kans is idd dat je het al gehad hebt. Zeker als ej bijvoorbeeld ook katten hebt of had.
We screenen er alleen niet actief op dus we weten het niet. Maar de kans is niet zo groot dat het risico verwaarloosbaar is, vandaar de adviezen, kans is natuurlijk evengoed 50% dat je het nog niet hebt gehad.
Je zou denken dat als je 3 keer pw rood rundvlees eet en veel in de tuin werkt en wanneer je er zes katten op na houdt dat de kans wel groot is dat je t al gehad hebt, maar zeker weten doe je t niet.
je kunt het laten bepalen hoor, via de huisarts of via je vk als ze er zin in hebben. Maar voor eigen risico, en kijk naar lazi, kan zomaar zijn dat je geen antistoffen hebt.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:12 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ok! Nee, zeker weet je het niet als je het niet test inderdaad. Rood vlees (nouja, niet 3x per week), tuin en katten: check!
Maar geen risico's!
Was ik tot vorige week ook echt niet mee bezig hoor! Stap voor stap. En de onzekerheid blijft nog een hele tijd denk ikquote:Op maandag 3 maart 2014 22:03 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vlieg echt met de dag of soms zelfs met het uur heen en weer van "alles is vast goed" naar paniek dat ik niet meer zo moe ben, niet misselijk... Mijn borsten voel ik wel maar ik had voor ik zwanger was ook al last van mijn tepels/eczeem en steken. Meh. Vriendje kan ik het niet goed uitleggen
Ergens staat mijn hoofd daardoor ook nog niet naar nadenken over screenings enzo... nog een week tot de eerste intake en echo...
(Sorry voor mijn gezeur over niks)
Ach ja, ik vraag me af of ik er uiteindelijk echt gerust op zou zijn. Ook als het wel getest isquote:Op maandag 3 maart 2014 22:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
je kunt het laten bepalen hoor, via de huisarts of via je vk als ze er zin in hebben. Maar voor eigen risico, en kijk naar lazi, kan zomaar zijn dat je geen antistoffen hebt.
gelukkig nietquote:Op maandag 3 maart 2014 22:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik dacht altijd dat de 35 weken groei echo ook standaard was maar niet dus.
Ik zit ook.bij de gyn maar zoals t er nu uitziet, geen extra's meer ( gelukkig maar want dan gaat t goed met uk)quote:Op maandag 3 maart 2014 22:27 schreef Loj het volgende:
Ik mag met 6, 9 en 12 weken gluren
En ik denk ook dat ik bij de gyn blijf, dus dan misschien ook wel wat meer echo's?!
Hoe zit dat trouwens met de 20 weken echo? Ik weet dat de vk praktijk hier deze niet mocht doen (de rest wel), mag een gyn deze wel doen?
Hier worden de SEO's in een echocentrum gedaan. Ik heb beide keren daar de SEO gehad (en de eerste keer liep ik bij de VK en de 2e keer bij de gyn). Denk dat het afhankelijk is van het ziekenhuis.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:27 schreef Loj het volgende:
En ik denk ook dat ik bij de gyn blijf, dus dan misschien ook wel wat meer echo's?!
Hoe zit dat trouwens met de 20 weken echo? Ik weet dat de vk praktijk hier deze niet mocht doen (de rest wel), mag een gyn deze wel doen?
Ik kreeg vanwege de 20 weken echo met 32 weken idd een echo of de placenta goed lag, maar dat was dus met reden. Mijn vk maakt zelf echo's dus toen kregen we met 35 weken nog een liggingsecho, terwijl ze goed voelde dat hij goed lag. Ik vond het wel fijn, want bij de placenta-echo werd echt alleen naar de placenta gekeken en heeft ze dus niet even gemeten of alles nog op zijn lijntje zat en dat kon de vk dus welquote:Op maandag 3 maart 2014 22:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
gelukkig niet![]()
er zijn wel nog praktijken die hem doen hoor! 30 weken groei, 34 weken placenta en 36 weken ligging.
Dikke onzin, en maar declareren...
Duidelijk, dank je! Dus nog misschien wel bijna acht weken wachten tot ik weet of het allemaal een beetje goed gaat in m'n buik...quote:Op maandag 3 maart 2014 22:10 schreef mignonne het volgende:
[..]
Klopt. Dit zijn in theorie ook de enige echo's waar je als zwangere recht op hebt, ook wanneer de praktijk zelf een echo-apparaat heeft staan.
Maar dan heb je een indicatie. Ik vind het echt hele dikke onzin om standaard iedere zwangere met 32-34 weken te gaan echo'en voor de placentalokatie. Het enige wat je van dat ding wilt weten is of ie niet over de baarmoedermond ligt of binnen 2 cm van de rand. Als het ding met de 20 weken echo al helemaal bovenin de baarmoeder ligt bijvoorbeeld, dan springt ie echt niet ineens naar beneden om over die bmm heen te gaan liggenquote:Op maandag 3 maart 2014 22:31 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik kreeg vanwege de 20 weken echo met 32 weken idd een echo of de placenta goed lag, maar dat was dus met reden. Mijn vk maakt zelf echo's dus toen kregen we met 35 weken nog een liggingsecho, terwijl ze goed voelde dat hij goed lag. Ik vond het wel fijn, want bij de placenta-echo werd echt alleen naar de placenta gekeken en heeft ze dus niet even gemeten of alles nog op zijn lijntje zat en dat kon de vk dus wel
Maar vorige keer had je ook geen ontsluiting toch?...quote:Op maandag 3 maart 2014 22:38 schreef _NIKKI_ het volgende:
Bij mij heeft de gyn vanmiddag in mijn doosch gewroet en nu heb ik al de hele tijd een soort ongesteldheidsgevoel daarbeneden. Niet pijnlijk, maar gewoon een beetje ongemakkelijk. Vorige keer dat er gevoeld werd had ik er helemaal geen last van, maar in het verleden behaald resultaat blijkt wederom geen garantie voor de toekomst. Of deze gyn had gewoon dikkere vingers dan die andere.![]()
De suikertest weigeren heeft mijn moeder ook gedaan bij de derde en toen was ik uiteindelijk ruim 9 pondquote:Op maandag 3 maart 2014 22:41 schreef mignonne het volgende:
Zelf ben ik overigens van plan om echo's buiten de SEO en termijn/nt buiten de deur te houden. Ik heb geen reden voor een groeiecho, en straks willen ze ineens van alles omdat kind groot isnah, thnx but no thnx. Zelfde geldt voor de suikertest, die mogen ze ook houden.
heeft ie stiekem een beetje gestript? de boefquote:Op maandag 3 maart 2014 22:43 schreef _NIKKI_ het volgende:
Geen idee Dot. Toen hebben ze er niets over gezegd, maar of er ook echt geen ontsluiting was weet ik eerlijkgezegd niet.
oh ghehe, och, mijn 2e woog 4,3 en was ietsjes vroeg. Ik kan er niet wakker van liggen. Die 4,3 kilo kostte me 2 persweeën. Maar goed, ik woon in een gebied wat berucht is om zn grote baby's, ik geloof niet dat mijn verloskundigen onder de indruk zijn van dit gewicht.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:43 schreef Dot. het volgende:
[..]
De suikertest weigeren heeft mijn moeder ook gedaan bij de derde en toen was ik uiteindelijk ruim 9 pondMaar ik was ook wat laat
Daar heb ik niet om gevraagd, dus ik hoop het niet. Aan de andere kant heb ik geen idee hoe dat voelt, dus voor 't zelfde geld heeft ie het gewoon maar gedaan.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
heeft ie stiekem een beetje gestript? de boef![]()
Hoe bedoel je dat, de Suikertest mogen ze houden?quote:Op maandag 3 maart 2014 22:41 schreef mignonne het volgende:
Zelf ben ik overigens van plan om echo's buiten de SEO en termijn/nt buiten de deur te houden. Ik heb geen reden voor een groeiecho, en straks willen ze ineens van alles omdat kind groot isnah, thnx but no thnx. Zelfde geldt voor de suikertest, die mogen ze ook houden.
Nee johquote:Op maandag 3 maart 2014 22:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Daar heb ik niet om gevraagd, dus ik hoop het niet. Aan de andere kant heb ik geen idee hoe dat voelt, dus voor 't zelfde geld heeft ie het gewoon maar gedaan.
Dat ik de ogtt niet doe als ze het voor zouden stellen gebaseerd op het geboortegewicht van mijn jongste. Dat geldt overigens niet voor de nuchtere/random glucose die mijn praktijk standaard bepaald rond 12 en 30 weken.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat, de Suikertest mogen ze houden?
Nee vanavond ga ik niet bevallen, ik ga voor 14-03-14.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:50 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee johIk heb ze nog niet gezien hoor, bij wie er ongemerkt gestript wordt
Ik denk dat hij, door het meten van ontsluiting, wel je baarmoedermond geprikkeld heeft, kan wat krampjes geven. Als je nou even goed aan het prostaglandingesen slaat vanavond, slaap je vannacht misschien wel weer niet
dat druk je zachtjes uitquote:Op maandag 3 maart 2014 22:52 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Nee vanavond ga ik niet bevallen, ik ga voor 14-03-14.
Oh en fijn dat ie dan niet gestript heeft zonder mijn toestemming. Dat zou ik niet zo heel netjes vinden.
Ik had bij de gyn iedere keer een korte echo. Maar ik weet niet of dat standaard is.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:27 schreef Loj het volgende:
Ik vond die liggingsecho niks fijns aan hoorquote:Op maandag 3 maart 2014 22:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
Maar dan heb je een indicatie. Ik vind het echt hele dikke onzin om standaard iedere zwangere met 32-34 weken te gaan echo'en voor de placentalokatie. Het enige wat je van dat ding wilt weten is of ie niet over de baarmoedermond ligt of binnen 2 cm van de rand. Als het ding met de 20 weken echo al helemaal bovenin de baarmoeder ligt bijvoorbeeld, dan springt ie echt niet ineens naar beneden om over die bmm heen te gaan liggen![]()
Ik vind placenta-lokalisatie dus echt een kul-argument om standaard uit te voeren en puur iets om geld mee te verdienen.
En waarom je zou echo'en voor een ligging als je het goed voelt is me ook niet duidelijkbij twijfel of vermoeden van stuit wordt het wat anders natuurlijk. Maar standaard, nah.
Hou me ten goede hoor, ik begrijp heel goed dat het voor de zwangere zelf alleen maar fijn is om nog even te spieken en nog even te weten dat alles goed gaat. Als iemand zich zorgen maakt ben ik de laatste die ingewikkeld doet over een echo. Maar al die standaardecho's zonder indicatie kosten ook een bak geld en de zorg wordt er niet goedkoper op op die manier. Net alsof we alle jongetjes zouden doorsturen naar een kinderarts om te zien of ze wel echt jongetjes zijn... laten we please alleen de jongetjes zonder zaadballetjes doorsturen, iesch goedkoop voor jou mai vriend!
De ogtt is de uitgebreide test? Die zou je neem ik aan wel doen als de nuchtere glucose test niet goed uitvalt?quote:Op maandag 3 maart 2014 22:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat ik de ogtt niet doe als ze het voor zouden stellen gebaseerd op het geboortegewicht van mijn jongste. Dat geldt overigens niet voor de nuchtere/random glucose die mijn praktijk standaard bepaald rond 12 en 30 weken.
Natuurlijk, maar dat is een ander verhaalquote:Op maandag 3 maart 2014 23:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De ogtt is de uitgebreide test? Die zou je neem ik aan wel doen als de nuchtere glucose test niet goed uitvalt?
Ach, het kan een indicatie zijn. Ik kreeg een extra gewone test omdat mijn buik zo groot was, en omdat die niet goed uitviel, de ogtt, en bleek ik zwangerschapsdiabetes te hebben. Ik vond de omvang van mijn buik best meevallen, maar kennelijk was het toch een goede indicatie om de test te gaan doen. Ze doen toch ook altijd eerst een gewone glucosetest en niet meteen de uitgebreide?quote:Op maandag 3 maart 2014 23:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dat is een ander verhaalZelfde wanneer ik klachten zou krijgen bijvoorbeeld.
Ik heb het puur over het aanbieden van de test op basis van het geboortegewicht van mn jongste. tnx but no tnx, die hoef ik niet, en extra groeiecho's ook niet.
Maar dat zeg ik dus al, als ik klachten zou krijgen of er zou tijdens de zw.schap een reden ontstaan dan vind ik het iets anders.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ach, het kan een indicatie zijn. Ik kreeg een extra gewone test omdat mijn buik zo groot was, en omdat die niet goed uitviel, de ogtt, en bleek ik zwangerschapsdiabetes te hebben. Ik vond de omvang van mijn buik best meevallen, maar kennelijk was het toch een goede indicatie om de test te gaan doen. Ze doen toch ook altijd eerst een gewone glucosetest en niet meteen de uitgebreide?
Aangenaam danquote:Op maandag 3 maart 2014 22:50 schreef mignonne het volgende:
Nee johIk heb ze nog niet gezien hoor, bij wie er ongemerkt gestript wordt
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 01:35 schreef Burdie het volgende:
Over anderhalf uur pas weer hoop ik, hij slaapt net eindelijk.
Het wordt fysiek gezien echt beter en beter, Kim. Mijn I. is nu vijf weken en die eerste kraamtijd lijkt heel lang geleden (incl dus het fysieke ongemak). Het wordt steeds meer puur genieten. Ik hoop voor jou ook. En verder ben ik het eens met je. Ik vond zwanger zijn ook heel leuk en ben ook wel blij dat ik er tot bijna 42 weken van heb kunnen genieten. Kijk bijna weemoedig naar foto's met mijn dikke buik erop. Ik wil geen tweede kind, maar ohoh. Begin soms toch wat te twijfelen... (Maar dan moet ik met mijn 38 1/2 wel heel erg gaan opschieten.)quote:Op dinsdag 4 maart 2014 07:50 schreef Kimpossible het volgende:
Even jompelen voor nik!goed gedaan jullie!
Hier is het wat te druk om lekker aan te haken, maar gut wat zijn we verliefd! Ik had me het moederschap fysiek iets minder pijnlijk voorgesteld, maar zon warm klein mensje dat tevreden op je slaapt is t mooiste wat er is!
Echt ja? Vind ik niet zo nuttig. Je wilt juist onderzoeken hoe je lijf reageert op suikerpieken, niet zozeer hoe je glucosewaarden gedurende de dag zijn. Dat is pas interessant als je inderdaad diabetes blijkt te hebben.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:06 schreef mignonne het volgende:
de ogtt is de test met het suikerdrankje en daarna 2 of meer keer prikken afhankelijk van welke soort je hebt.
Overigens als mijn nuchtere gluc. slecht zou uitvallen zou ik een dagcurve doen, maar das weer een ander verhaal. Ik sta niet negatief tegenover vervolgtesten als er uit de screening iets afwijkends komt, in dat geval zou ik ook niet screenen.
Hier even op inspringen. Mijn suiker was met de steekproeven bij de vk steeds binnen de grenzen. Ja het was wel ietsjes aan de hoge kant als ik er was, maar geen waardes waar je je druk om moest maken.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:06 schreef mignonne het volgende:
de ogtt is de test met het suikerdrankje en daarna 2 of meer keer prikken afhankelijk van welke soort je hebt.
Overigens als mijn nuchtere gluc. slecht zou uitvallen zou ik een dagcurve doen, maar das weer een ander verhaal. Ik sta niet negatief tegenover vervolgtesten als er uit de screening iets afwijkends komt, in dat geval zou ik ook niet screenen.
Ohh! Als je ze weer eens tegenkomt zou je mij dan de naam willen pm'enquote:Op maandag 3 maart 2014 22:12 schreef mignonne het volgende:
Er is een praktijk in Noord-Holland geloof ik, ik dacht bij Alkmaar ofzo in de buurt? Een echtpaar is dat. Die doen af en toe op hun facebook een oproep van joehoe we hebben zin om te echo'en dus kom gerust langs dan spieken we even
Heel cliënt-gericht werken zij.
ik vind het iig knap van je! Ik blijf maar bezig in mijn hoofd met 100000000 what-if scenario's. Internet is wat dat betreft geen goede vriend van me. Dan lees ik al die symptomen die andere mensen hebben: steken in de baarmoeder, obstipatie, borsten die zo pijnlijk zijn dat je er niet eens bij in de buurt kan komen, opgeblazen darmen, misselijkheid, hoofdpijn, en het enige wat ik dan denk is OH GOD DAT HEB IK ALLEMAAL NIET HET ZAL WEL FOUT GAAN.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:19 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ohh! Als je ze weer eens tegenkomt zou je mij dan de naam willen pm'en![]()
Vandaag 11 weken! Gister bij de vk geweest. Stelt nu nog zo weinig voor (bloeddruk meten en vragen hoe het gaat) maar alles prima. M'n bloeduitslagen waren al binnen en m'n suiker was goed, bloeddruk ook goed. Ze heeft nog geprobeerd het hartje te vinden maar dat lukte niet. Niet zo gek met die termijn (10+6) + dat de baby heel diep ligt (zei de echoscopiste). Ze heeft wel 10x gevraagd of ik me nu geen zorgen maakte maar dat doe ik eigenlijk helemaal niet. ook niet nodig toch? . Ben behoorlijk zen deze zwangerschap
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.verder uiteraard eenvoor de wisseldagen!
disclaimer
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
. Ben behoorlijk zen deze zwangerschap
ik vind het iig knap van je! Ik blijf maar bezig in mijn hoofd met 100000000 what-if scenario's. Internet is wat dat betreft geen goede vriend van me. Dan lees ik al die symptomen die andere mensen hebben: steken in de baarmoeder, obstipatie, borsten die zo pijnlijk zijn dat je er niet eens bij in de buurt kan komen, opgeblazen darmen, misselijkheid, hoofdpijn, en het enige wat ik dan denk is OH GOD DAT HEB IK ALLEMAAL NIET HET ZAL WEL FOUT GAAN.Had ik bij E. ook hoor, toen was ik echt best bang dat er iets mis was. En nu? Geen idee waar het vandaan komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.verder uiteraard eenvoor de wisseldagen!
Ik heb ook geen mega symptomen hoor. Beetje gevoelige borsten en moe. Dat is het eigenlijk wel een beetje. Oh, en ik voel m'n heupen/bekken alweer. Maarja, dat heb ik ook rond een menstruatie. Wat ik dan weer wel merk, m'n buik groeit. Dat is wel geruststellend al zegt het ook weinig.
Oh, en je spoiler is mega begrijpelijk. Stomme testen ook![]()
[..]
. Ben behoorlijk zen deze zwangerschap
quote:ik vind het iig knap van je! Ik blijf maar bezig in mijn hoofd met 100000000 what-if scenario's. Internet is wat dat betreft geen goede vriend van me. Dan lees ik al die symptomen die andere mensen hebben: steken in de baarmoeder, obstipatie, borsten die zo pijnlijk zijn dat je er niet eens bij in de buurt kan komen, opgeblazen darmen, misselijkheid, hoofdpijn, en het enige wat ik dan denk is OH GOD DAT HEB IK ALLEMAAL NIET HET ZAL WEL FOUT GAAN.Jouw baby poept gewoon weinig hcg uit en braakt heel veel hcg antagonisten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.verder uiteraard eenvoor de wisseldagen!
![]()
![]()
![]()
[..]
ik vind het iig knap van je! Ik blijf maar bezig in mijn hoofd met 100000000 what-if scenario's. Internet is wat dat betreft geen goede vriend van me. Dan lees ik al die symptomen die andere mensen hebben: steken in de baarmoeder, obstipatie, borsten die zo pijnlijk zijn dat je er niet eens bij in de buurt kan komen, opgeblazen darmen, misselijkheid, hoofdpijn, en het enige wat ik dan denk is OH GOD DAT HEB IK ALLEMAAL NIET HET ZAL WEL FOUT GAAN.Ik was ook echt alleen maar moe in het begin, maar dan wel echt dood en doodmoeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.verder uiteraard eenvoor de wisseldagen!
![]()
En 38 weken je baby's bij je Nikki!En de mijne bij mij!
![]()
Daarna werd het bij mij niet veel minder eigenlijkquote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:55 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind het maar stom gedoe, de eerste 12 weken
Ja, en daarna vond ik ze ook nog stom. Ik voelde S pas met 18 weken of zo. Ik had wel een angelsound, om zo nu en dan mijn onrust weg te nemen. Dat heeft zo vroeg natuurlijk nog weinig zin.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:55 schreef Stormqueen het volgende:
Helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:55 schreef Stormqueen het volgende:
Die vrouw met die ks kon ik me juist helemaal niet in verplaatsen. Ik heb die drang om het per sé zelf te doen momenteel nog helemaal niet. Lijkt me stiekem echt een verlossing als je voor een ks mag als t niet goed lukt. Maar ik weet uit verhalen dat heel veel mieders dat anders over denken.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Jeetje kursor jij krijgt het ook weer voor je kiezen zeg. Hopelijk kun je snel terecht!
Pffff .. zit te brullen bij dat programma .. ook toen die vrouw hoorde dat het uiteindelijk een ks zou worden. Zie mezelf daar zo liggen.
Ben sowieso beetje hormonaal de laatste dagen. Zeker als dingen niet gaan zoals ik wil/graag zie
+1quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Die vrouw met die ks kon ik me juist helemaal niet in verplaatsen. Ik heb die drang om het per sé zelf te doen momenteel nog helemaal niet. Lijkt me stiekem echt een verlossing als je voor een ks mag als t niet goed lukt. Maar ik weet uit verhalen dat heel veel mieders dat anders over denken.
Misschien komt t omdat ik zelf met een ks ben geboren en mijn moeder dat altijd heel nuchter over is geweest, heb ook altijd een hele sterke band met haar gehad.
Weer beetje rustig...thee en chocolaquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:34 schreef Spees_Eend het volgende:
Sterkte Kursor, hopelijk loopt het allemaal wel los. Ook al is iedere situatie anders, misschien toch een hart onder de riem: bij mij werd mijn buik ook ineens kleiner ingeschat ergens tussen de 25-30 weken, ben ook doorgestuurd voor groeiecho. Alles was prima, S was alleen net even anders en raar gaan liggen waardoor hij ineens kleiner aanvoelde en mijn buik een beetje was ingezakt of zoiets. Was uiteindelijk een P50-er(Nou oké, P48 ofzo)
Maar lieverds, ik heb het niet over testen tijdens de zw.schap nav andere parameters he, ik heb het over ongefundeerd (imho) testen naar aanleiding van mijn vorige zwangerschap. Dat zou ik dus niet doen. Als er op een of andere wijze reden is om mij tijdens de zw.schap te verdenken van dg dan zou ik er wel over denken. Maar niet op voorhand al.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hier even op inspringen. Mijn suiker was met de steekproeven bij de vk steeds binnen de grenzen. Ja het was wel ietsjes aan de hoge kant als ik er was, maar geen waardes waar je je druk om moest maken.
Als bij mij niet bij die 30 weken een extra echo was gemaakt, wat standaard was bij de praktijk, was er waarschijnlijk niet ontdekt dat er wel degelijk sprake was van zwangerschapsdiabetes. De gyn schatte Bram ook niet goed op gewicht.
En ja, uiteindelijk moest ik de suikertest gaan doen naar aanleiding van 3 dagcurves.
En nee, ik ben niet te dik en nee ik had ook geen extreme buik. Dus alles bij elkaar zag het er echt niet uit alsof er sprake was van diabetes. Urinetesten en prikken na de maaltijd gaven aan dat er wel degelijk sprake van was en ik heb zelfs insuline moeten spuiten voor de laatste paar weken.
Dat snap ik ook niet dat dat gebeurt, de ene zwangerschap hoeft toch niet perse iets te zeggen over de andere zwangerschapquote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
Maar lieverds, ik heb het niet over testen tijdens de zw.schap nav andere parameters he, ik heb het over ongefundeerd (imho) testen naar aanleiding van mijn vorige zwangerschap. Dat zou ik dus niet doen. Als er op een of andere wijze reden is om mij tijdens de zw.schap te verdenken van dg dan zou ik er wel over denken. Maar niet op voorhand al.
Het kán iets zeggen, als baby echt heel groot is.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:27 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet dat dat gebeurt, de ene zwangerschap hoeft toch niet perse iets te zeggen over de andere zwangerschapVriendin van me moet dus zo'n test met vies drankje doen omdat haar eerste dochter wat groot was (beide ouders waren ook groot met de geboorte), terwijl haar tweede dochter gewoon normaal was en daar verder niks extra getest is en er nu ook geen aanleiding is om extra te testen maar dat doen ze ineens standaard vanwege haar eerste zwangerschap
Dit dus, intake + de echo bij de verloskundige staat gepland voor 8 april... Ik moet dus nog 5 weken geduld hebben. Ik krijg het idee dat ik eigenlijk niet zwanger ben maar niet uit m'n hoofd, en dat al m'n 7 (!) testen gewoon vals positief warenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:55 schreef Stormqueen het volgende:
helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:55 schreef Stormqueen het volgende:
Dat zou morgen 6 weken moeten zijn.. Maar tijdens mijn laatste menstruatie was ik nog aan de pil dus ik heb geen flauw idee wanneer ik een ei gehad zou moeten hebben!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:07 schreef BlueEyes het volgende:
Krijgerrtje dat duurt toch nog best even lang![]()
Hoever ben je nu ongeveer berekend vanaf je laatste menstruatie?
Sorry :$quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:16 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Welke mafketel raad er hier in deze hormonenpitt de serie kleine baby's grote zorg aan?! Ik zit me toch te snuffen voor de laptop!
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:16 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Welke mafketel raad er hier in deze hormonenpitt de serie kleine baby's grote zorg aan?! Ik zit me toch te snuffen voor de laptop!
Ik heb alleen ervaring met een ks, maar dat vond ik qua herstel enorm meevallenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:29 schreef Twinkle20 het volgende:
Mja als het niet anders kan dan moet een ks. Alles in het belang van het kindje (en moeders gezondheid). Maar vaginaal was ik na een week alweer op de been. Het herstel van een ks lijkt me gewoon zwaar klote. Zeker omdat ik hier nog zon aapje rond heb lopen.
Hoe doen die moeders dat dan toch? Plaren ze maar wat aan? Krihgt man zorgverlof?
ik was echt redelijk emotieloos over de tv. Tot ik een maand of 3 zwanger was. Toen kwam er een zielige docu over ezeltjes in irak gevolgd door (ja echtquote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]hormoontje!
Ik heb er (nog) geen last van, kan dat echt heel geïnteresseerd kijken maar huilen hoef ik niet.
(nu heb ik sowieso maar 1 of 2 keer in mijn leven gehuild om iets op tv, maar ik ben benieuwd of die hormonen er nog in gaan kicken)
Ik vind zielige beestjes ook oprecht (nog) een stuk huilwaardiger dan zielige mensjesquote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:23 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik was echt redelijk emotieloos over de tv. Tot ik een maand of 3 zwanger was. Toen kwam er een zielige docu over ezeltjes in irak gevolgd door (ja echt)
Free Willy. Jánken! En dat je het ziet gebeuren en het zelf ook niet snapt.
Het ergste: het is nooit meer helemaal over gegaan.
Ik had dat ook altijd, en dat is nog steeds zo. Ik heb wat vaker een brok in mijn keel, misschien, maar huilen vanwege iets op tv hoef ik nog steeds eigenlijk nooit.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]hormoontje!
Ik heb er (nog) geen last van, kan dat echt heel geïnteresseerd kijken maar huilen hoef ik niet.
(nu heb ik sowieso maar 1 of 2 keer in mijn leven gehuild om iets op tv, maar ik ben benieuwd of die hormonen er nog in gaan kicken)
Wij zijn zelf wel redelijk normaal qua lengte volgens mij (ik 1.75m en man 1.85m). Zelf was ik een prematuur, dus niet echt goed vergelijk, en man was netjes qua gewicht bij geboorte. We zijn beiden best slank (ik nu natuurlijk niet echt), dus diëtiste vond bouw van dichter en bijbehorend ondergewicht niet verontrustend. Mogelijke oorzaken dat dochter wat klein was tijdens zwangerschap zou gelegen kunnen hebben aan het feit dat de navelstreng aangehecht zat op de vliezen ipv op de placenta en misschien aan een afwijkende vorm placenta (maar dat was volgens mij geen duidelijke indicatie). Verder draag ik erg naar binnen ondanks dat ik op zich dus slank ben. Gyn had destijds eerst gevoeld en was daarna zeer verbaasd over het formaat van dochter bij de echo (nog steeds klein, maar lang niet zo klein als verwacht).quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:24 schreef ferrari_rood het volgende:
Hier 2x een ks en helemaal vrede heb ik er nog niet mee.
De 1e keer viel het herstel echt 100% mee de 2e keer niet. Al vond zowel de kraam als de vk dat ik wel snel weer liep enzo.
Kursor hebben ze een reden gevonden dat je oudste klein was? Zijn jullie zelf klein en/of jullie ouders? Hopelijk kunnen ze je donderdag gerust stellen.
Hopelijk zien ze een mooie groei op de echo. mag je terug naar de vk of moet je bij de gyn blijven?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:34 schreef Kursor het volgende:
[..]
Wij zijn zelf wel redelijk normaal qua lengte volgens mij (ik 1.75m en man 1.85m). Zelf was ik een prematuur, dus niet echt goed vergelijk, en man was netjes qua gewicht bij geboorte. We zijn beiden best slank (ik nu natuurlijk niet echt), dus diëtiste vond bouw van dichter en bijbehorend ondergewicht niet verontrustend. Mogelijke oorzaken dat dochter wat klein was tijdens zwangerschap zou gelegen kunnen hebben aan het feit dat de navelstreng aangehecht zat op de vliezen ipv op de placenta en misschien aan een afwijkende vorm placenta (maar dat was volgens mij geen duidelijke indicatie). Verder draag ik erg naar binnen ondanks dat ik op zich dus slank ben. Gyn had destijds eerst gevoeld en was daarna zeer verbaasd over het formaat van dochter bij de echo (nog steeds klein, maar lang niet zo klein als verwacht).
Voor nu naar extern echobureau voor twee groei-echo's en contact houden met vk. Ben dus nog niet overgedragen naar gyn. Was bij dochter wel het geval en toen mocht ik na de tweede groei-echo weer terug naar vk. Weet niet waarom het nu anders is (vk weet wel dat ik geen goed gevoel bij ziekenhuizen heb).quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:39 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Hopelijk zien ze een mooie groei op de echo. mag je terug naar de vk of moet je bij de gyn blijven?
Wacht maar tot je hoogzwanger bent en ze spelen die reclame van huiselijk geweld van Sire.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik vind zielige beestjes ook oprecht (nog) een stuk huilwaardiger dan zielige mensjes![]()
Hoewel ik dus 2 weken terug ging janken om een strijdlustige Oekraiense bejaarde vrouw op het journaal. De andere keer was de reclame van het WNF![]()
Die opa is ook wel erg zielig in de categorie zielige mensen, dus daar kan ik best inkomen!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wacht maar tot je hoogzwanger bent en ze spelen die reclame van huiselijk geweld van Sire.
Die opa met zn kapotte bootje*brul*
maar ik ben van nature al een emotioneel incontinent weekdier, zwangerschap helpt niet
Skjoe het weekdier. Wie had dat ooit gedachtquote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Die opa is ook wel erg zielig in de categorie zielige mensen, dus daar kan ik best inkomen!
Haha, ik laat het wel over me heen komen, ik merk dat het nu vooral heel abrupt om kan slaan, van vrolijk en fruitig naar trillende onderlip in 3.7 seconden
Nou, ik heb niet voor niks ooit 6 jaar lang seroxatjes gesnoept, het janken om niks komt niet geheel uit de lucht vallen. Ik (en de mensen om mij heen) ben het gewoon niet meer gewend van mezelfquote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:10 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Skjoe het weekdier. Wie had dat ooit gedacht
Oh die.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wacht maar tot je hoogzwanger bent en ze spelen die reclame van huiselijk geweld van Sire.
Die opa met zn kapotte bootje*brul*
maar ik ben van nature al een emotioneel incontinent weekdier, zwangerschap helpt niet
I knowquote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou, ik heb niet voor niks ooit 6 jaar lang seroxatjes gesnoept, het janken om niks komt niet geheel uit de lucht vallen. Ik (en de mensen om mij heen) ben het gewoon niet meer gewend van mezelf
Gewoon geen tv meer kijken.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:24 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
I know
Ik ken je ook anders
Maar het is herkenbaar hoor verder. En het gaat ook nooit meer over
Ik ben op Fok wel stoerder dan in het echt denk ik, maar daar prik jij soberso wel doorheen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:24 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
I know
Ik ken je ook anders
Maar het is herkenbaar hoor verder. En het gaat ook nooit meer over
Ja nou dat helpt geen kleute. Dan gooi je het er gewoon op andere momenten uitquote:
Als je pakketje bij de buren wordt bezorgd en ze zijn niet thuis als je het op wil halen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ja nou dat helpt geen kleute. Dan gooi je het er gewoon op andere momenten uit
Ja, dat. Of dat er iemand op je favoriete parkeerplekje geparkeerd staatquote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Als je pakketje bij de buren wordt bezorgd en ze zijn niet thuis als je het op wil halen bijvoorbeeld.
of dat het buiten mistig is en je (dus?) de was niet op kan hangen? De meest idiote. (Was een dag 4 kraamtraan maar toch)quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Als je pakketje bij de buren wordt bezorgd en ze zijn niet thuis als je het op wil halen bijvoorbeeld.
Oh ik kan nog steeds janken als ik thuis kom en de ovenschotel is mislukt.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:28 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ja, dat. Of dat er iemand op je favoriete parkeerplekje geparkeerd staat
hehehequote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:30 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
of dat het buiten mistig is en je (dus?) de was niet op kan hangen? De meest idiote. (Was een dag 4 kraamtraan maar toch)
Ja dat laatste vooral... Echt gênant af en toe.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:23 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik was echt redelijk emotieloos over de tv. Tot ik een maand of 3 zwanger was. Toen kwam er een zielige docu over ezeltjes in irak gevolgd door (ja echt)
Free Willy. Jánken! En dat je het ziet gebeuren en het zelf ook niet snapt.
Het ergste: het is nooit meer helemaal over gegaan.
Marktplaats?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:35 schreef BlueEyes het volgende:
Iemand van jullie goeie tip qua beha?
Ben nu 23 weken, zal vast nog wel een eindje gaan groeien qua cupmaat.
Heb er nu al de balen van en heb geen zin in om enorme bedragen uit te gaan geven voor maatje Gdie misschien nog wel een maat (of 2?) gaan groeien.
Mijn huidige F-cup past net aan-net niet meer om er een hele dag mee rond te hupsen, dus lang leve de ziektewet en de hele dag maar de boel de boel te laten.
Hellup!
ik heb een "prachtige" witte triumph, zonder beugels, in maat F (en een grote omvang ook nog)quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:49 schreef BlueEyes het volgende:
Ik had gelukkig nog een aantal grote beha's van toen ik ruim 15 kilo zwaarder was. Maar die ben ik inmiddels ontgroeit.
Maar alle beetje betaalbare meegroei/voedingsbeha's gaan maar tot maat E lijkt wel.
En daar ga ik ze écht niet ingefrummelt krijgen.
Ik wil best wat investeren in een voedingsbeha, maar straks lukt bv niet en heb ik dure beha, offff... koop ik nu passend en past straks niet meer.
Misschien maar eens een oncharmante kopen inderdaad bij een Livera of Hunkemoller.
Marktplaats durf ik niet aan, qua merken die nogal eens verschillen van cupmaten ookal beweren ze hetzelfde maatje te hebben.
Hulptroepen inschakelen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:29 schreef Twinkle20 het volgende:
Mja als het niet anders kan dan moet een ks. Alles in het belang van het kindje (en moeders gezondheid). Maar vaginaal was ik na een week alweer op de been. Het herstel van een ks lijkt me gewoon zwaar klote. Zeker omdat ik hier nog zon aapje rond heb lopen.
Hoe doen die moeders dat dan toch? Plaren ze maar wat aan? Krihgt man zorgverlof?
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Sterkte Kursor, ik hoop dat het allemaal vals alarm blijkt te zijn!
Hier zojuist een afspraak gemaakt voor de eerste (tevens termijn-) echo en intake bij de verloskundige.. Ze zei zelf dat het voor mijn vriend waarschijnlijk leuker is om te proberen er bij de tweede afspraak bij te zijn, want dan gaat ze proberen het hartje te laten horen. Die afspraak kan dan ook eventueel 's avonds, dus dat is fijn. Verder voel ik me (te?) goed, ik heb alleen totaal geen eetlust. Ik eet al een paar dagen alleen maar muizenhapjes en zit erg snel vol. Is dit normaal/herkenbaar?
Oh prima, dus bij jou kwam je eetlust wel weer terug? Met m'n 59 kilo heb ik op dit moment niet zo erg veel reserves, geloof ik.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:45 schreef kwakz0r het volgende:
[..]heb ik ook een poosje gehad. hier ook vrijwel geen misselijkheid (ik denk maar een weekje ofzo) en vooral darmen/eetlust problemen.
ik las trws dat baard een andere baan heeft, wat fijn? minder overwerk etc? (ik lees natuurlijk niet meer in slank dus had het gemist)
Dat idd, maar daarbij vind ik de termijnecho ook een hele speciale. Het is de eerste echo waarbij je écht een mensje ziet spartelenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:52 schreef Stormqueen het volgende:
DaD, ik zou ook zèker proberen hem bij de termijnecho mee te hebben.
(dit is niet iets wat je wil horen of aan wil denken, maar als de echo slecht is, wil je echtechtecht niet in je eentje zijn)
oh, dan las ik het even verkeerd, ik las echo als eerste en intake als tweede afspraakquote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, de echo en het intakegesprek zijn niet tegelijkertijd! De echo heb ik 's ochtends op het vroegst mogelijke tijdstip gepland, zodat Baard voor z'n werk (hopelijk) mee kan. Maar dan hoeft hij niet later die ochtend een uur bij het gesprek te zitten, terwijl dat voor hem niet interessant is.
En dat sowiesoquote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:54 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat idd, maar daarbij vind ik de termijnecho ook een hele speciale. Het is de eerste echo waarbij je écht een mensje ziet spartelen. Voor je partner ook erg bijzonder lijkt me!
oh wat heerlijk!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Oh prima, dus bij jou kwam je eetlust wel weer terug? Met m'n 59 kilo heb ik op dit moment niet zo erg veel reserves, geloof ik.
Ik post ook niet meer in Slank, dus daar had je het niet kunnen vinden.. Maar ja, nieuwe baan, en volgens mij bij een bedrijf met gewoon een 9 tot 5 mentaliteit. Heerlijk.
.
Ik had met 9 weken idd een echo om te kijken of er iets was en met 11 weken alweer de termijnecho. En mijn vk heeft bij mij bloed afgenomen de eerste keer. Met 30 weken moest ik wel naar het lab.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:00 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb trouwens mijn eerste afspraak met 8w5d, dat is te vroeg voor termijn echo, maar ik krijg wel meteen een echo zag ik op de site.
dan kan ik dus al vrij snel en tweede echo verwachten?
en wie neemt er eigenlijk meestal bloed af, de vk? of moet je daarvoor naar een lab?ik ben erg bang voor naalden maar in tegenstelling tot vroeger laat ik me er niet meer door tegenhouden, zie wel op tegen de afnames en eventuele andere injecties etc, maar ik weet dat t wel meevalt als ik maar niet kijk naar wat ze doen
Thanks, mijn eerste afspraak is volgens mij ook op de echolokatie. vind t echt superspannend, vriendje gaat gelukkig wel mee.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:05 schreef mignonne het volgende:
In jouw geval kwak, is de kans groot dat je naar het echocentrum gaat, en dat de afname daar gebeurt. Als verloskundige zelf bevoegd is om nt-meting te doen dan kunnen ze ook zelf bloedafname doen, er zijn vk's die dit zelf doen, hangt er maar net van af.
Een voedingsbh is echt niet ineens totaal onbruikbaar als je kunstvoeding geeft hoorquote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:49 schreef BlueEyes het volgende:
Ik had gelukkig nog een aantal grote beha's van toen ik ruim 15 kilo zwaarder was. Maar die ben ik inmiddels ontgroeit.
Maar alle beetje betaalbare meegroei/voedingsbeha's gaan maar tot maat E lijkt wel.
En daar ga ik ze écht niet ingefrummelt krijgen.
Ik wil best wat investeren in een voedingsbeha, maar straks lukt bv niet en heb ik dure beha, offff... koop ik nu passend en past straks niet meer.
Misschien maar eens een oncharmante kopen inderdaad bij een Livera of Hunkemoller.
Marktplaats durf ik niet aan, qua merken die nogal eens verschillen van cupmaten ookal beweren ze hetzelfde maatje te hebben.
Haha, nee zó bedoelde ik het ook nietquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:28 schreef WupWup het volgende:
[..]
Een voedingsbh is echt niet ineens totaal onbruikbaar als je kunstvoeding geeft hoor
Die heb ik ook, zijn fijn!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:20 schreef WupWup het volgende:
Dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk. Ik heb in de kraamweek geen bhs gedragen. Nu wel, omdat ik absoluut zoogkompressen nodig heb. Ik heb bh's besteld bij bonprix, waren maar 15 euro p stuk.
Ligt eraan welke vlekjesziekte en of je het zelf hebt gehad?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:38 schreef Loj het volgende:
Okeej, ehmz... Hoe zat t ook al weer met vlekjesziektes bij je dreumes en net zwanger zijn?
Morgen mee langs de huisarts. Heb ik vorig jaar ook gedaan met onze dreumes. Doen ze niet moeilijk over.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:48 schreef Loj het volgende:
Ja weet ik nog niet... Ben alleen bang voor...
Ow zit net vol kleine rode vlekjes en hij had 2 dagen geleden koorts... Klinkt niet goed.. Maar kan ook een allergische reactie zijn. Foto's gemaakt, morgen opnieuw bekijken..
Lijken me geen waterpokken, die heb ik gehad. Verder vermoed ik alles wel, maar zeker weten doe ik t niet (en m'n ma ook niet, vorige zwangerschap gevraagd..)
Nu snel naar een afspraak toe... Vanavond wel ff zoeken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben verliefd en gelukkig![]()
En moe, dus ik ga maar eens naar bed. Het is tenslotte al 21.00 uur geweest![]()
Even teruggebladerd, maar nee.. Hoop dat er niks geks is.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Heeft Geppie zich gister eigenlijk al gemeld na haar vervroegde bezoek aan de vk?
Volgens mij zou ze vandaag ook naar België voor de NIPT toch?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Even teruggebladerd, maar nee.. Hoop dat er niks geks is.
Ja, vandaag inderdaad. Misschien had ze gewoon geen tijd/zin door de spanning.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:18 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Volgens mij zou ze vandaag ook naar België voor de NIPT toch?
Heb ook al aan haar gedacht vandaag nav gisteravond.
Fijnquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:31 schreef geppie het volgende:
Wat lief dat jullie aan me denken! Kind doet het nog prima, hartje klonk weer als een paardje in galopwel een beetje hoge bloeddruk.
Vandaag idd heen en weer naar Antwerpen gereden (man moest werken) stond binnen 20 min weer buiten. Sjezus wat een end vanuit Alkmaar.
Voor de rest niet echt bijgelezen, lig al gaar in mijn bed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |