abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137355987
Zwangerschap & geboorte

2014

18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
21 maart: Dodoria
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus (jongetje)
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
08 juni: Kwisted (jongen)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongetje)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87
17 augustus: geppie
22 augustus: rebel-angel
22 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine

18 september: Razztwizzle
25 september: Tante_Soesa

4 oktober: Spees_Eend
5 oktober: IsabellaMariaAnna
9 oktober: Skittles
10 oktober: DagenNachtdromer
***12 oktober: Stormqueen & bleiblei***
16 oktober: Loj
16 oktober: kwakz0r
20 oktober: Fee-nix
29 oktober: Little_Miss_Naughty

9 november: DevilsAndDust
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 1% gewijzigd door IsabellaMariaAnna op 03-03-2014 19:58:31 ]
pi_137355999
Wijzigingen?
pi_137356002
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 19:04 schreef geppie het volgende:

Morgen naar Antwerpen voor de nipt, ik ben er helemaal zenuwachtig voor terwijl ik nadien nog 2 weken moet wachten op de uitslag :{
Laatste nachten gedroomd dat het niet goed zat met het kindje plus sinds gisteravond best wel heftige krampen, maakten dat ik vanochtend meteen de vk heb gemaild of ik niet vanavond ipv woensdagmiddag terecht kon. Gelukkig had hij een gaatje om 19.40...
Hij mailde ook terug dat ik me geen zorgen moest maken zolang er geen bloedverlies bij kwam kijken, dat het gewoon een teken is dat ik wat rustiger aan moet doen.
Ga ff snel douchen en richting de praktijk :W
Vervelend die dromen...zeker in combinatie met die krampen. Fijn dat de VK vanavond al tijd voor je heeft. Wat grappig dat je een man hebt :D (verder niet generaliserend bedoeld ofzo hoor :@ Maar een mannelijke verloskundige hoor je in tegenstelling tot een mannelijke gynaeceloog niet vaak)
Kleine geruststelling: ik heb nog wekenlang menstruatie-achtige krampen had terwijl ik toch echt hartstikke zwanger ben ;)

Waarom hebben jullie gekozen voor een NIPT-test? Ook die onzekerheid of zit je in een risico-groep?

Ik heb er ook 2 tellen over nagedacht. Iets meer zekerheid is altijd beter dan geen zekerheid :+ Maar die 600 euro had ik er toch niet echt voor over :o
  maandag 3 maart 2014 @ 19:41:24 #4
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_137356112
Nikki wat fijn *O*

Kwak wat een gedoe daar zit je niet op te wachten :(

Spees kan me voorstellen dat je in een dubio zit :*

En geppie succes morgen!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 3 maart 2014 @ 19:46:49 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_137356428
ik wil zeker wel een prenatale screening. Daar zijn we al jaren over eens :)

Meh, ook hier weer een aanval van onzekerheid. "woensdag deed ie het nog, maar wie zegt dat ie het nu nog doet?" dat idee. Ik hoop echt dat er een moment komt dat dat over gaat :{
disclaimer
pi_137356574
Live uit de wachtkamer; ik heb 2 mannen als vk ;) heerlijk die nuchtere benadering van die kerels en heel meelevend! Na mijn mk hebben ze nog 2 x gebeld hoe het met mij ging. Echt tof!
Zes jaar geleden had ik een stuk of vijf dames, vond ze niet bijzonder aardig en toen de bevalling begon had ik opeens een hele andere chick aan mijn bed. Nee niet voor herhaling vatbaar ;)

Die test doen we omdat ik 35 ben, de combitest slechts een kansberekening is én klinkt misschien heel cru...ik vind een gezond kind al een uitdaging maar een kind met beperkingen daar kan ik (ben ik bang) niet mee omgaan. Plus de impact op je andere kind, je gezin, je relatie.

Zal voor veel mensen heel hard klinken maar we hebben het er uitvoerig over gehad en we denken er allebei zo over. En natuurlijk kun je niet alles uitsluiten, maar toch...
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_137356642
Goh, zou die onzekerheid in de lucht hangen, zie dat er meer last van hebben hier..
Na donderdag een bloeding te hebben gehad, en eindelijk weer het vertrouwen terug te hebben dat het niets hoeft te betekenen, kwam ik vanmiddag weer bloed tegen ;(

Gelukkig heb ik woensdag de eerste echo, eerst had ik nog wat twijfel over het feit dat het wel erg vroeg is, maar zeker na al dit gedoe vind ik een check heel erg welkom.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_137356716
Geppie, als jullie hier met z'n tweetjes duidelijk hetzelfde over denken en op 1 lijn zitten dat jullie die test graag willen doen, prima toch? Het is júllie gezinnetje :)
pi_137356978
IMA, wil je mij in de OP zetten met als voorlopige uitgerekende datum 9 november?

Morgen komt de consulente van Moeders voor Moeders al! Ik ben benieuwd of dat gaat helpen om het wat 'echter' te doen voelen.

Razz, wat lijkt me dat vertellen superleuk! Ik krijg ook regelmatig van leerlingen vragen over of ik ook een baby wil en zo. :D.

En oh ja, namen/nemen jullie je partner mee naar het intakegesprek van de verloskundige?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_137357034
Graag zelfs! :)
pi_137357095
Novemberdames al :o *O*

Ja, mijn vriend is tot nu toe iedere keer mee geweest naar de VK. Bij de controles hoeft het voor mij niet perse, maar hij wil het zelf heel graag. (hij krijgt er verder al zo weinig van mee natuurlijk, meer betrekken bij dit soort dingen maakt het voor hem ook wel weer wat 'echter' denk ik)
pi_137357160
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 19:50 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Goh, zou die onzekerheid in de lucht hangen, zie dat er meer last van hebben hier..
Na donderdag een bloeding te hebben gehad, en eindelijk weer het vertrouwen terug te hebben dat het niets hoeft te betekenen, kwam ik vanmiddag weer bloed tegen ;(

Gelukkig heb ik woensdag de eerste echo, eerst had ik nog wat twijfel over het feit dat het wel erg vroeg is, maar zeker na al dit gedoe vind ik een check heel erg welkom.
Drukke dag gehad op.t werk? KP heeft ook vaak bloed gezien en is nu trotse mama van een prachtige meid..

SQ: ik heb dat gevoel al, kan mij voorstellen dat het bij jou na 2mk nog heftiger is...
Soms zou ik wel een eigen echoapp willen hebben...
Man wilde een angelsounds bestellen maar heeft daar uiteindelijk vanaf gezien nadat hij erop.gegoogled had... Misschien maar beter ook :')
S. 2014
J. 2016
pi_137357163
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 19:46 schreef Stormqueen het volgende:
ik wil zeker wel een prenatale screening. Daar zijn we al jaren over eens :)

Meh, ook hier weer een aanval van onzekerheid. "woensdag deed ie het nog, maar wie zegt dat ie het nu nog doet?" dat idee. Ik hoop echt dat er een moment komt dat dat over gaat :{
Irritant he? Ik heb ook het idee dat mijn moeheid alweer wat beter wordt (wel een klein einde-middag-dutje trouwens, maar toen ik vandaag thuis kwam viel het wel mee). Maar ja, met 9 weken al?
Achteraf blijkt misschien gewoon dat ik heel veel mazzel heb gehad met zulke makkelijke eerste maanden, maar nu vind ik het vooral soms irritant. En ik vind het dus ook irritant dat ik klaag omdat ik me te goed voel :+
pi_137357195
Jeetje, novemberkindjes in de maak al! Wat vliegt de tijd!

Hopelijk helpt MvM om het wat echter te laten voelen, DaD! Dat heeft bij mij echt heel lang geduurd, voor ik me echtz anger voelde.
Nu nog, met 20 weken en ik voel de baby al vaak, kan ik soms naar mijn buik kijken en denken: ja doei troela, je bent niet zwanger hoor, je bent gewoon dik.
Maar het is echt!

Eerste afspraak was manlief mee. Nu zo af ent oe, en uiteraard bij de echo.
  maandag 3 maart 2014 @ 20:04:01 #15
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137357273
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 19:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
IMA, wil je mij in de OP zetten met als voorlopige uitgerekende datum 9 november?

Morgen komt de consulente van Moeders voor Moeders al! Ik ben benieuwd of dat gaat helpen om het wat 'echter' te doen voelen.

Razz, wat lijkt me dat vertellen superleuk! Ik krijg ook regelmatig van leerlingen vragen over of ik ook een baby wil en zo. :D.

En oh ja, namen/nemen jullie je partner mee naar het intakegesprek van de verloskundige?
Hij is meegeweest naar de eerste echo omdat dit 's avonds was maar de rest van de vk afspraken was altijd overdag en zou teveel vrije dagen kosten.
Wat mij betreft had ie er ook echt voor spek en bonen bij gezeten dus liever de dagen bewaren voor na de bevalling was onze insteek.
SEO en extra ingelaste groei echo's etc is hij wel altijd mee geweest uiteraard.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_137357310
Hier gaat man ook mee naar de controles, moet het ook niet in mijn hoofd halen alleen te gaan... Hij zegt idd dat dit het een beetje tastbaar maakt...

Maar hij is ook thuis, dus makkelijk uitgangspunt.
S. 2014
J. 2016
pi_137357594
Ja, Baard is net vandaag bij zijn nieuwe werkgever begonnen, dus hij heeft nog niets opgebouwd qua vakantiedagen natuurlijk. Ik hoop dat het misschien zo nu en dan mogelijk is om 's avonds een afspraak te maken.
pi_137357600
Mijn vriend ging alleen mee naar de echo's, verder is hij niet meegeweest, behalve 1 maal. De verloskundige had, in mijn beleving althans, door laten schemeren dat ze het apart vond dat hij er nooit bij was, dus sleepte ik hem mee de keer erop, bij wijze van sociaal verplicht. Spek en bonen it was :+ hij is niet meer meegeweest erna ;)

Het is wel goed om samen met je partner wat vragen door te nemen die bij de intake besproken worden. Het komt vrij veel voor dat vrouwen geen idee hebben over de gezondheid van familieleden van haar partner. Je kunt overwegen om samen bijvoorbeeld de zwangerwijzer in te vullen op www.zwangerwijzer.nl Als je dan uiteindelijk niet verzend maar opslaat/uitprint dan heb je een klein beetje een idee van wat er aan bod komt onder andere tijdens een intake. (die lijst is eigenlijk bedoelt voor het preconceptiespreekuur, maar ik vind hem ook nuttig om samen met je partner in te vullen omdat er toch een hoop overeen komt met een intake)
:)
pi_137357605
Hm. Ik zie dat met mijn aanvullende verzekering de combinatietest ook zonder indicatie vergoedt. Nou, dan doen we het toch maar, denk ik. Nog maar even overleggen. Ben ik met bijna 12 weken niet te laat?
pi_137357608
Succes met de onzekerheid meiden.
Zou het graag willen wegpraten voor jullie maar dat lukt me niet. Heb het zelf ook enorm gehad.
Het is en blijft nu afwachten en uitgaan van het positieve :*

Mijn vriend is de eerste echo's meegeweest + intake.
Combinatietest en 20weken echo ook.
Verder gaat hij mee als het lukt. Een routinecheck van 10-20 minuten met een bloeddrukcontrole vind ik zonde om vrij voor te regelen of afspraken voor te verzetten.
pi_137357673
Ooh trouwens...

Bloedonderzoeken, ook degene die bij de combinatietest horen, worden NIET vergoed, ook niet bij aanvullende verzekering.
Dus bereidt je voor dat je daar eigen bijdrage hebt. Welke algauw richting 100 euro gaat.
pi_137357715
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:11 schreef mignonne het volgende:
Mijn vriend ging alleen mee naar de echo's, verder is hij niet meegeweest, behalve 1 maal. De verloskundige had, in mijn beleving althans, door laten schemeren dat ze het apart vond dat hij er nooit bij was, dus sleepte ik hem mee de keer erop, bij wijze van sociaal verplicht. Spek en bonen it was :+ hij is niet meer meegeweest erna ;)

Het is wel goed om samen met je partner wat vragen door te nemen die bij de intake besproken worden. Het komt vrij veel voor dat vrouwen geen idee hebben over de gezondheid van familieleden van haar partner. Je kunt overwegen om samen bijvoorbeeld de zwangerwijzer in te vullen op www.zwangerwijzer.nl Als je dan uiteindelijk niet verzend maar opslaat/uitprint dan heb je een klein beetje een idee van wat er aan bod komt onder andere tijdens een intake. (die lijst is eigenlijk bedoelt voor het preconceptiespreekuur, maar ik vind hem ook nuttig om samen met je partner in te vullen omdat er toch een hoop overeen komt met een intake)
De vragenlijst voor het intakegesprek staat op de website van de verloskundige, dus die kunnen we mooi samen invullen!
pi_137357722
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Drukke dag gehad op.t werk? KP heeft ook vaak bloed gezien en is nu trotse mama van een prachtige meid..

SQ: ik heb dat gevoel al, kan mij voorstellen dat het bij jou na 2mk nog heftiger is...
Soms zou ik wel een eigen echoapp willen hebben...
Man wilde een angelsounds bestellen maar heeft daar uiteindelijk vanaf gezien nadat hij erop.gegoogled had... Misschien maar beter ook :')
Eigenlijk een heel relaxte dag, wel gister seks gehad, dus vriend gooit het daarop. Hij komt ook met allerlei cijfers en voorbeelden die hij heeft gevonden waarbij het goed was afgelopen, heel lief.
We zullen het woensdag zien, dat zal toch zeker 3 dagen geruststelling moeten brengen als het goed nieuws is :+
pi_137357745
Vriend is vorige week meegeweest en gaat ook mee naar de echo's. De termijnecho is ook weer 's avonds (ze hebben 2x per week avondspreekuur), dus dat is erg handig. Maar alle reguliere controles hoeft hij van mij niet mee hoor.
pi_137357767
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:12 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh trouwens...

Bloedonderzoeken, ook degene die bij de combinatietest horen, worden NIET vergoed, ook niet bij aanvullende verzekering.
Dus bereidt je voor dat je daar eigen bijdrage hebt. Welke algauw richting 100 euro gaat.
ik blijf het belachelijk vinden, werkelijk :') net als eigen risico op ambulancevervoer tijdens je bevalling. Alsof ik voor jan &^(* een ambulance bel voor een vrouw :')
Blijkbaar ligt daar de grens qua wat wel en niet onder verloskundige zorg wordt geschaard.
  maandag 3 maart 2014 @ 20:16:36 #26
52229 Chanty
pi_137357790
Mijn man gaat ook altijd mee :Y

En ik sta precies in het midden in de OP :D 25 mensen onder me en 25 boven me *)
pi_137357792
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:14 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

De vragenlijst voor het intakegesprek staat op de website van de verloskundige, dus die kunnen we mooi samen invullen!
oh dat is helemaal slim van ze! Ja idd ff voor gaan zitten samen :Y
pi_137357815
Ik heb ook liever dat manlief zijn vrije dagen opspaart tot wanneer ik m echt nodig heb. Bloeddruk laten meten en potje pies inleveren kan ik zelf wel, en als er iets dringens is, kan ik hem altijd bellen. Maar goed, we hebben de verloskundige dan ook niet naast de deur ofzo. Hij is al snel 2 uur kwijt met reistijd. En dan vind ik dat gewoon zonde. Hij ook gelukkig :P
pi_137357840
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 18:41 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Nikki, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad vandaag! Er vallen me wel twee stukjes op uit je stukje, namelijk 'schop onder mijn kont' en 'niet meer zeuren'. Misschien bedoel je het niet zo hoor, maar ik hoop niet dat je ze zo meent. Je doet het hartstikke goed volgens mij en twee jongetjes is wel even wat anders dan één babytje. Het lijkt alsof je wilt voldoen aan de 'maatstaven' van een 'gewone' zwangerschap en iets niet goed doet als je klaagt of iets. En dus niet mag 'zeuren', maar voel je toch vooral wel vrij om het aan te geven als het niet lekker gaat.
Nouja, heel verhaal waar ik me misschien niet mee moet bemoeien, maar zou het zonde vinden als je onterecht het gevoel hebt dat je iets niet goed doet en werd erg getriggerd door die stukjes.
Soms heb ik het gewoon even nodig om met beide beentjes terug op de grond gezet te worden en dat is precies wat deze gyn deed. Het was zo'n niet lullen maar poetsen type. En een man. Ik heb tot nu toe eigenlijk vooral met de mannelijke gyns een klik, de vrouwelijke zijn een beetje te soft ofzo. Maargoed, als ik alleen om het niet slapen de handdoek in de ring gooi is dat wel erg makkelijk. Ik ga gewoon overdag wat bijtukken als dat lukt met de peuter en verder zien we het wel. Die 14 dagen die ik officieel nog 'moet' kunnen er ook nog wel bij. En als er echt iets aan de hand is dan kan ik altijd bellen.
pi_137357912
Vraagje btw. Laatst werd Burdie aangeraden om op de bolle kant van haar hand te blazen, om te kijken of het haar vliezen waren die waren gebroken. Dit heb ik vaker gelezen. Kan me voorstellen dat je door te blazen ontspant daarbenee, en je dus water verliest. Of is er een andere reden? En waarom de bolle kant, en niet je mans hand/binnenkant han/knie/teddybeer? Of is er een magisch plekje op de bolle kant van je hand die in verbinding staat met je vliezen?
pi_137358035
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik blijf het belachelijk vinden, werkelijk :') net als eigen risico op ambulancevervoer tijdens je bevalling. Alsof ik voor jan &^(* een ambulance bel voor een vrouw :')
Blijkbaar ligt daar de grens qua wat wel en niet onder verloskundige zorg wordt geschaard.
Ik heb er nog met Agis over gehad. De dame bij wie ik het naging heeft er nog van alles over geprobeerd dat ik het toch vergoed kon krijgen want ik had volgens haar an sich gelijk wat betreft de combinatietest labafname en dat dat vergoed zou worden.
Plus ze wilde wel eens kijken en nagaan waarom alle verloslundige standaardzorg vergoed wordt behalve dat bloed afnemen.
Ze zei nog, ik probeer het gewoon voor je.
Nul op rekest natuurlijk maar was te proberen.

En die van die ambu heb ik hier ook al eens voorbij zien komen ja.
Hoe krom het vergoedingenstelse ook in elkaar zit. In al die jaren dat ik in de gezondheidszorg werk veranderd het ook per jaar nog eens. Het bijhouden is niet te doen!
pi_137358127
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:14 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]

Eigenlijk een heel relaxte dag, wel gister seks gehad, dus vriend gooit het daarop. Hij komt ook met allerlei cijfers en voorbeelden die hij heeft gevonden waarbij het goed was afgelopen, heel lief.
We zullen het woensdag zien, dat zal toch zeker 3 dagen geruststelling moeten brengen als het goed nieuws is :+
Een weekje :+
S. 2014
J. 2016
pi_137358132
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:17 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Soms heb ik het gewoon even nodig om met beide beentjes terug op de grond gezet te worden en dat is precies wat deze gyn deed. Het was zo'n niet lullen maar poetsen type. En een man. Ik heb tot nu toe eigenlijk vooral met de mannelijke gyns een klik, de vrouwelijke zijn een beetje te soft ofzo. Maargoed, als ik alleen om het niet slapen de handdoek in de ring gooi is dat wel erg makkelijk. Ik ga gewoon overdag wat bijtukken als dat lukt met de peuter en verder zien we het wel. Die 14 dagen die ik officieel nog 'moet' kunnen er ook nog wel bij. En als er echt iets aan de hand is dan kan ik altijd bellen.
Was helemaal niet vervelend bedoeld hoor! En is mijn zaak ook niet verder.
Fijn dat je er weer een goed gevoel bij hebt!
pi_137358143
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja, dat vond ik ook zo hard, die rekening na m'n miskraam. Het wel/niet eigen risico is een groot mysterie voor mij...
pi_137358162
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:19 schreef Roomsnoes het volgende:
Vraagje btw. Laatst werd Burdie aangeraden om op de bolle kant van haar hand te blazen, om te kijken of het haar vliezen waren die waren gebroken. Dit heb ik vaker gelezen. Kan me voorstellen dat je door te blazen ontspant daarbenee, en je dus water verliest. Of is er een andere reden? En waarom de bolle kant, en niet je mans hand/binnenkant han/knie/teddybeer? Of is er een magisch plekje op de bolle kant van je hand die in verbinding staat met je vliezen?
Ja dat plekje staat in magische verbinding met je vliezen. Door zes keer per dag daar te blazen zullen je vliezen spontaan breken rond 39 weken! :Y
Maar wel precies dat plekje hoor! Een cm naar onder en je blaast je aambeien op, das niet de bedoeling :o
pi_137358224
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja dat plekje staat in magische verbinding met je vliezen. Door zes keer per dag daar te blazen zullen je vliezen spontaan breken rond 39 weken! :Y
Maar wel precies dat plekje hoor! Een cm naar onder en je blaast je aambeien op, das niet de bedoeling :o
Shit! Nee! Ik blies daar net! Om te testen... niemeerdoendus. Wil dat mini nog een week of 20 bijft zitten. Met 38.4 kan ik weer beginnen dus?
pi_137358231
quote:

[..]

:D
pi_137358250
_O-
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_137358261
quote:

[..]

Soesje volgens mij is het puur omdat je druk zet, en als die druk ergens kan ontsnappen, zelfde met een liesbreuk, dan moet je ook op je hand blazen om een bult in je lies te laten verschijnen, (als er een breuk zit)
S. 2014
J. 2016
pi_137358317
Toch lullig voor Burdie dat die tip pas zo laat werd gegeven, anders was het tóch nog een februarikindje geweest.
pi_137358332
Grapje eh snoes :+
Het idee is dat je door op je hand te blazen (of arm, buik van je man, weet ik veel), druk creëert in je buik doordat je je buikspieren aanspant enz. Doorgaans zal er als je vliezen werkelijk gebroken zijn steeds een beetje vruchtwater aflopen wanneer je dit doet doordat je als t ware je baarmoeder een beetje samenknijpt. Provocatietest noemen ze het. Soms is het echt overduidelijk, soms superdubieus. Soms loopt er gelijktijdig urine af en kun je er geen kont over zeggen :')

Als er twijfel is kan men nog een keer kijken met een speculum, dan zie je vanuit de baarmoedermond echt vocht aflopen (of er wordt over je hand heen geplast :+ ) en soms kan een beetje vocht onder de microscoop bekeken worden.
pi_137358353
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Was helemaal niet vervelend bedoeld hoor! En is mijn zaak ook niet verder.
Fijn dat je er weer een goed gevoel bij hebt!
Oh, maar zo had ik het niet opgevat hoor. No hard feelings. ;)
Lief dat je erop reageerde. Ik ben ook wel wat hard voor mezelf hoor, maar ik heb altijd gezegd dat ik niet 'zomaar' wil inleiden en ik ben nu blij met de keuze die we gemaakt hebben.
pi_137358502
Mijn afspraken bij de VK zijn altijd 's avonds. Ideaal, want zo hoeven we er geen vrije dagen/uren voor op te nemen en kan vriendje alles opsparen voor na de bevalling :) Het was alleen vervelend toen we de echo's kregen, want een hele dag wachten duur dan lang :P (wel eigen schuld, want 's ochtends mag ook altijd)
pi_137358520
Ja zoiets dacht ik al, GM. Maar je kan als advies dan toch ook zeggen: fluit eens een deuntje, of doe ns alsof je moet plassen zonder te plassen, zeg maar. Of blaas op je duim.

Ja stomme vraag misschien, maar ik vond het zo raar dat in alle adviezen die ik las de bolle kant werd genoemd. En niet de holle kant. Ofzo. :D

Roomsnoes is van nature wat eigenwijs. Mijn bolle kant wordt bij evt gebroken vliezen met rust gelaten. Ik ga voor de holle kant.
pi_137358567
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:25 schreef marel88 het volgende:

[..]

Ja, dat vond ik ook zo hard, die rekening na m'n miskraam. Het wel/niet eigen risico is een groot mysterie voor mij...
troost je, voor mij ook :')

zwangeren komen soms met de raarste dingen aan en vragen dan of de rekening terecht is. Ik heb geen idee :{ telefoontje verzekering dan maar weer? Het is inderdaad extra zuur na een miskraam of andere nare zaken om dan nog een rekening te krijgen.

Ik heb het zelf gehad met een verkeerde code die gebruikt was voor een echo door de gynaecoloog nav de guo. Rekening van 150 e. op de mat. Gebeld met de verzekeraar, die kon alle andere gedeclareerde echo's zien en 6geloofde wel dat het gewoon voor mn zwangerschap was. ik moest maar even 6bellen met het ziekenhuis. Daar aan de stok met een telefoniste die het niet wilde weigeren want ze kon nu niet meer zien om welke reden die echo was gemaakt :? echt heel stom vond ik het. Gelukkig werd de nekplooimeting vergoed, ik kon het dus beschouwen als collateral damage, maar voor veel mensen is 150 e echt heel erg veel geld, dan zijn dit geen leuke geintjes.
pi_137358597
En als je je op een dag erg druk maakt om uk dan kriebelt ukkie s'avonds even aan de binnenkant... Heel zacht gefriemel O+ O+
S. 2014
J. 2016
pi_137358646
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja zoiets dacht ik al, GM. Maar je kan als advies dan toch ook zeggen: fluit eens een deuntje, of doe ns alsof je moet plassen zonder te plassen, zeg maar. Of blaas op je duim.

Ja stomme vraag misschien, maar ik vond het zo raar dat in alle adviezen die ik las de bolle kant werd genoemd. En niet de holle kant. Ofzo. :D

Roomsnoes is van nature wat eigenwijs. Mijn bolle kant wordt bij evt gebroken vliezen met rust gelaten. Ik ga voor de holle kant.
Ik heb het zojuist even getest, en het is makkelijker op de bolle kant, dan kan er minder goed lucht ontsnappen. De vorm van je mond past beter bij de bolle kant van je hand :+ En dat lucht ontsnapt wil je immers niet, want anders ontstaat er geen druk.
pi_137358656
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:33 schreef Roomsnoes het volgende:

Pers eens een beetje hoor ik ook nog wel eens.
Maar om nou te voorkomen dat iemand als een malle gaat liggen persen is die hand wel mooi gedoseerd :P

En de bolle kant sluit net wat makkelijker aan op oe bakkes jonguh! probeer maar es :D
pi_137358817
Godver. Zit hier als een malle op verschillende delen van mijn hand te blazen. Komt manlief binnen. Waar of dat ik mee bezig ben.

Leg dat maar eens uit :D

(neus dichtknijpen net als om je oren open te ploppen werkt ook! Niet te hard blazen btw)

Goed. Dank voor deze uiteenzetting haha. Ik ga me verdiepen in het volgende mysterie van de bevalling. Lachgas. Hihi
pi_137358916
GM gewriemel, wat fijn. O+
pi_137358942
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:39 schreef Roomsnoes het volgende:
Godver. Zit hier als een malle op verschillende delen van mijn hand te blazen. Komt manlief binnen. Waar of dat ik mee bezig ben.

Leg dat maar eens uit :D

(neus dichtknijpen net als om je oren open te ploppen werkt ook! Niet te hard blazen btw)

Goed. Dank voor deze uiteenzetting haha. Ik ga me verdiepen in het volgende mysterie van de bevalling. Lachgas. Hihi
oeh ga je aan de lachgas ja? :D

en ja leg dat maar eens uit. Van die momenten :P
pi_137358960

Ik zag net iemand met mijn naam op tv, dat gebeurt echt nooit!
Toch ook wel leuk, een niet teveel voorkomende naam. Gelukkig hebben we nog wel een tijdje :)
pi_137359050
Ik wist überhaupt niet dat lachgas een optie is in Nederland. :o
pi_137359098
Snoes zit in Noorwegen toch?
pi_137359109
In NL weet ik niet hoor. Maar hier in Noorwegen wordt het wel aangeboden ja. Geen idee of ik er gebruik van ga maken nog, maar inlezen kan geen kwaad.
pi_137359144
Aha niet bij stilgestaan. Geheugen als een zeef enzo. :@
pi_137359150
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik wist überhaupt niet dat lachgas een optie is in Nederland. :o
roomsnoes woont niet in NL.

Maar het kan tegenwoordig wel weer in NL. Na weggeweest te zijn nu dus weer terug op de kaart. Ze zijn in een aantal ziekenhuizen entonox weer gaan gebruiken en het schijnt dat er wel weer veel interesse is vanuit ziekenhuizen.
pi_137359239
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:43 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

Ik zag net iemand met mijn naam op tv, dat gebeurt echt nooit!
Toch ook wel leuk, een niet teveel voorkomende naam. Gelukkig hebben we nog wel een tijdje :)
jouw naam? of de naam voor de baby?

roomsoes aan het lachgas dan maar. had gulara dat ook niet? volgens mij word je er wel vrolijk van.
pi_137359273
Vind het wel interessant eigenlijk. In Engeland gebruiken ze het ook, als ik One Born Every Minute mag geloven.
Het lijkt me een laagdrempelige manier van pijnbestrijding, maar vraag me dus af waarom het in NL niet gebruikt wordt (veiligheidsrisico´s? Duur? Geen idee)

Acupunctuur wordt hier ook aageboden, evenals naalden met steriel water oid ("sterilpapler"weet de vertaling niet). Daar heb ik op Nederlandse sites ook nog nooit over gehoord.
pi_137359347
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:49 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

jouw naam? of de naam voor de baby?

roomsoes aan het lachgas dan maar. had gulara dat ook niet? volgens mij word je er wel vrolijk van.
Mijn eigen naam. Ik vind het zelf wel leuk om geen super-doorsnee naam te hebben, dus dat lijkt me voor mijn kind ook wel leuk, maar het moet ook wel normaal blijven :+
pi_137359420
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:51 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Mijn eigen naam. Ik vind het zelf wel leuk om geen super-doorsnee naam te hebben, dus dat lijkt me voor mijn kind ook wel leuk, maar het moet ook wel normaal blijven :+
Ja nu ben ik benieuwd naar je naam :+
S. 2014
J. 2016
pi_137359430
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:50 schreef Roomsnoes het volgende:
Vind het wel interessant eigenlijk. In Engeland gebruiken ze het ook, als ik One Born Every Minute mag geloven.
Het lijkt me een laagdrempelige manier van pijnbestrijding, maar vraag me dus af waarom het in NL niet gebruikt wordt (veiligheidsrisico´s? Duur? Geen idee)

Acupunctuur wordt hier ook aageboden, evenals naalden met steriel water oid ("sterilpapler"weet de vertaling niet). Daar heb ik op Nederlandse sites ook nog nooit over gehoord.
die had gulara ook. en die zit in australie dus volgens mij loopt nl gewoon hopeloos achter.
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:51 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

ja en nu ben ik nieuwsgierig naar je naam.
pi_137359537
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:50 schreef Roomsnoes het volgende:

Er zijn in een bepaald NL's ziekenhuis in korte tijd een aantal verpleegkundigen geweest die kinderen hebben gekregen met aangeboren afwijkingen. Ik weet niet precies de hele ins en outs maar die afwijkingen zouden samenhangen met de manier waarop lachgas hier werd toegediend. Slechte ventilatie zeg maar zorgde voor slechte werkomstandigheden dus. Om de veiligheid van medewerkers te waarborgen is het afgeschaft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn nu trials waarin het weer ingevoerd wordt, maar dan onder strikte voorwaarden, zo moet de ruimte waar het toegediend wordt voorzien zijn van een speciale afzuiginstallatie laag in de grond omdat het gas zwaarder is dan zuurstof. Het kost dus behoorlijk om het te kunnen introduceren in de ziekenhuizen als je alle verloskamers opnieuw moet gaan voorzien van zo'n afzuig.
pi_137359783
Als verpleegkundigen kindjes met aangeboren afwijkingen lijken te krijgen van het spul, is het dan wel veilig genoeg voor barende vrouwen vraag ik me dan af. Ik neem nu al geen paracetamol omdat ik dat al eng vind.
  maandag 3 maart 2014 @ 21:01:41 #65
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137359848
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Als verpleegkundigen kindjes met aangeboren afwijkingen lijken te krijgen van het spul, is het dan wel veilig genoeg voor barende vrouwen vraag ik me dan af. Ik neem nu al geen paracetamol.
een barende vrouw krijgt eventjes een beetje, en het kind ook. een verpleegkundige krijgt dag in dag uit de stof binnen terwijl zich een foetus ontwikkelt, dat lijkt me nog al een verschil.

wat is het probleem met paracetamol, als ik vragen mag?
Kwak
  maandag 3 maart 2014 @ 21:02:21 #66
344469 Amsel
zonder t
pi_137359880
Nemen jullie vrij als jullie voor controle naar de VK moeten? Valt dat niet gewoon onder doktersbezoek? Ik heb eigenlijk geen idee, ik ga altijd gewoon en registreer dat nergens. Maar heb dan ook een manager die blij is met m'n zwangerschap en zelf vindt dat het goed uitkomt! Laatst mailde hij dat hij me dringend die middag moest spreken, dus ik antwoordde dat dat niet kon omdat ik controle bij de VK had. Het antwoord: "Tof!!" :D

En over de combinatietest: Ik wilde met name weten of het kindje een van de niet met het leven verenigbare trisomieën had. En als het kindje Down zou hebben, zou ik voorbereid willen zijn. Ben geen risicogroep, dus de kans zou miniem zijn, maar er zijn ook mensen die de loterij winnen en die kans is ook miniem. Dus tja.
pi_137359888
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:01 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

een barende vrouw krijgt eventjes een beetje, en het kind ook. een verpleegkundige krijgt dag in dag uit de stof binnen terwijl zich een foetus ontwikkelt, dat lijkt me nog al een verschil.

wat is het probleem met paracetamol, als ik vragen mag?
Dat, inderdaad.

En er is geen probleem met paracetamol, maar das voor ieder persoonlijk :)
pi_137359896
Steriel waterinjecties zijn hier nu ook wel, mijn vkpraktijk bood dat aan bij thuisbevallingen. Schijnt flink pijnlijk te zijn...
Home is where the O+ is...
  maandag 3 maart 2014 @ 21:04:56 #69
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137359996
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:02 schreef Amsel het volgende:
Nemen jullie vrij als jullie voor controle naar de VK moeten? Valt dat niet gewoon onder doktersbezoek? Ik heb eigenlijk geen idee, ik ga altijd gewoon en registreer dat nergens. Maar heb dan ook een manager die blij is met m'n zwangerschap en zelf vindt dat het goed uitkomt! Laatst mailde hij dat hij me dringend die middag moest spreken, dus ik antwoordde dat dat niet kon omdat ik controle bij de VK had. Het antwoord: "Tof!!" :D

En over de combinatietest: Ik wilde met name weten of het kindje een van de niet met het leven verenigbare trisomieën had. En als het kindje Down zou hebben, zou ik voorbereid willen zijn. Ben geen risicogroep, dus de kans zou miniem zijn, maar er zijn ook mensen die de loterij winnen en die kans is ook miniem. Dus tja.
Wanneer moet die combinatietest dan? ik dacht dat dat ook pas met 15 weken was ofzo?

Ik moet er wel verlof voor vragen, en in t onderwijs is t doorgaans: als t even kan buiten werktijd. Ik heb een vrije dag dus ik wil die het liefste aanhouden voor de afspraken. vriendje gaat wel mee de eerste keer (want meteen echo) en daarna bij de andere echo's ook denk ik. die is ook vrij flexibel met werk.

quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:02 schreef Cwen het volgende:
Steriel waterinjecties zijn hier nu ook wel, mijn vkpraktijk bood dat aan bij thuisbevallingen. Schijnt flink pijnlijk te zijn...
waarom zou je ze dan nemen :? :@

Voel me een enorme noob zeg!
Kwak
  maandag 3 maart 2014 @ 21:05:24 #70
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137360040
Hee, dus geen lachgas kans in 'mijn' ziekenhuis. Nja, prima :)
Al ziet het er wel altijd prettig uit in de Britse series.

Overigens, mochten jullie je hormonen willen kietelen: Kleine baby's, grote zorgen is straks weer op tv :).
  maandag 3 maart 2014 @ 21:06:45 #71
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137360107
quote:

Je hebt zelfs een boel rechten als zwangere :)
-Extra pauzes (maximaal 1/8 deel van jouw werktijd)
-Een geschikte, afsluitbare ruimte om te kunnen rusten (met bank of bed)
-Geen verplichting tot overwerk en/ of nachtdiensten
-Zwangerschapsonderzoek in werktijd (uiteraard geldt dit na je bevalling niet meer)
pi_137360122
Kwak, ik heb het boekje net uit :+ tussen 9 en 14 weken. (Bloed tussen 9 en 14, nekplooi tussen 11 en 14)
pi_137360205
Ja logisch inderdaad. Tjee dat had ik zelf ook kunnen bedenken, mijn hersencellen staan echt uit de laatste tijd.

En paracetamol.. dat is gewoon een gevoel. Sowieso helpt het niet bij mijn migraine (die ik de eerste 18 weken had), dus ik hoef er verder ook niet over na te denken.
  maandag 3 maart 2014 @ 21:08:39 #74
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137360208
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:07 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Kwak, ik heb het boekje net uit :+ tussen 9 en 14 weken.
welk boekje, vertel! ik zoek goeie boekjes. bij de american book centre hadden ze vanalles, maar was natuurlijk erg toegespitst op amerika...
Kwak
pi_137360368
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

welk boekje, vertel! ik zoek goeie boekjes. bij de american book centre hadden ze vanalles, maar was natuurlijk erg toegespitst op amerika...
Gewoon een brochure hoor, kregen we van de VK, zijn van het RIVM. www.rivm.nl/downscreening
pi_137360923
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:04 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wanneer moet die combinatietest dan? ik dacht dat dat ook pas met 15 weken was ofzo?

Ik moet er wel verlof voor vragen, en in t onderwijs is t doorgaans: als t even kan buiten werktijd. Ik heb een vrije dag dus ik wil die het liefste aanhouden voor de afspraken. vriendje gaat wel mee de eerste keer (want meteen echo) en daarna bij de andere echo's ook denk ik. die is ook vrij flexibel met werk.

[..]

waarom zou je ze dan nemen :? :@

Voel me een enorme noob zeg!
Mijn rector vertelde dat ik geen verlof hoef te vragen voor alle zwangerschapsafspraken. Daar heb je gewoon recht op. Ik werk fulltime dus heb geen vrije dag, maar ik probeer er voor m'n eigen gemoedsrust zo min mogelijk lessen voor uit te laten vallen. Maar wat moet, dat moet.

Verder zijn ze heel lief op school, kreeg te horen dat als ik een rustdag nodig had of af en toe een tussenuur tussen twee lessen om bij te komen, dat dat goed was. Alles om te zorgen dat ik het tot de zonervakantie volhoud. Toch lief!
  maandag 3 maart 2014 @ 21:21:45 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_137360942
quote:

de vrouwen niet, maar de mannen denk ik wel :)

Ik moet ook echt puzzelen om de afspraken met de agenda van mijn echtgenoot in te passen, hij wil toch erg graag mee nu nog. Gelukkig kon de intake ineens morgenavond :D
disclaimer
  maandag 3 maart 2014 @ 21:25:37 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_137361137
LMN, ik hoop echt heel erg dat het bloedverlies onschuldig is! :*
disclaimer
  maandag 3 maart 2014 @ 21:26:39 #79
244125 laziness
pi_137361216
Ik dacht dat de echo voor de nekplooimeting specifieker uitkwam. Tussen 12 en 13 weken meen ik? Daarna kan het toch niet meer?
pi_137361299
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:26 schreef laziness het volgende:
Ik dacht dat de echo voor de nekplooimeting specifieker uitkwam. Tussen 12 en 13 weken meen ik? Daarna kan het toch niet meer?
Ik dacht idd ook max 12 weken
S. 2014
J. 2016
pi_137361450
In de brief van mijn VK staat tussen de 11 weken en 3 dagen en 13 weken en 6 dagen.
pi_137361540
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:30 schreef Razztwizzle het volgende:
In de brief van mijn VK staat tussen de 11 weken en 3 dagen en 13 weken en 6 dagen.
danku, ik wilde het net tikken :P
en om die reden wordt ie meestal gewoon ergens in de twaalfde week gedaan. Lekker in het midden.

Bloedprikken gebeurd vaak rond 9/10 weken, als je voor de termijnecho gaat, op die manier hebben ze direct de uitslag van de NT wanneer je weer voor echo komt. Anders moet je ff wachten, een week ofzo.
moeten beide echo's wel in hetzelfde centrum gem0aakt worden.
  maandag 3 maart 2014 @ 21:34:41 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_137361649
Doen ze termijnecho al met 9/10 weken ja?
disclaimer
pi_137361662
Ik denk na het lezen nog steeds dat we het niet gaan doen :)
  maandag 3 maart 2014 @ 21:35:25 #85
244125 laziness
pi_137361694
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:34 schreef Stormqueen het volgende:
Hier met 9 weken :Y en een paar dagen.
pi_137361733
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:34 schreef Stormqueen het volgende:
Termijn moet tussen 10 en 12 weken gesteld worden. Echo dichtst bij de 10 weken is de termijn. Echo voor de 9 weken (vooruit, 8+6) mag nooit als termijn worden gerekend.
pi_137361755
Hier met 11 weken :)
pi_137361758
Gut wat een 6berg nutteloze info zit er toch in mn hoofd :D :')
pi_137361791
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:36 schreef mignonne het volgende:
Hoezo nutteloos? :D
pi_137361803
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:36 schreef mignonne het volgende:
Nee! Enorm vol nut! Vooral mee doorgaan _O_ !
  maandag 3 maart 2014 @ 21:37:36 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_137361810
Ik heb de volgende echo-afspraak staan met 10+2 bij de vk zelf, dat zal dan ook wel meteen de termijnecho zijn?
Gelukkig morgen intake, zoveel vragen :')
disclaimer
pi_137361835
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:37 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Hoezo nutteloos? :D
nah niet nutteloos :D maar rivm-folder feitjes :P
pi_137361872
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

nah niet nutteloos :D maar rivm-folder feitjes :P
Handig toch!
  maandag 3 maart 2014 @ 21:38:54 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_137361875
En dan nog een aparte nekplooi-echo dus. Veel spieken O+
disclaimer
pi_137361943
Mijn Zwanger.nl-app zegt dat ik seks moet hebben (of, nouja, 'vergeet je partner niet, ga samen vroeg naar bed' *winkwink), bemoei je met je eigen zaken zeg! :D
  maandag 3 maart 2014 @ 21:40:58 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_137361977
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:40 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mijn Zwanger.nl-app zegt dat ik seks moet hebben (of, nouja, 'vergeet je partner niet, ga samen vroeg naar bed' *winkwink), bemoei je met je eigen zaken zeg! :D
leuk idee in theorie, ware het niet dat ik slaap zodra ik mijn kussen raak :')
disclaimer
pi_137362083
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:37 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb de volgende echo-afspraak staan met 10+2 bij de vk zelf, dat zal dan ook wel meteen de termijnecho zijn?
Gelukkig morgen intake, zoveel vragen :')
spannend O+
schrijf al je vragen op. serieus. Je krijgt echt een enorme stortvloed aan informatie en vragen over je heen.

Ik heb meestal 45 minuten voor een intake en dat is te doen als mn zwangere niet teveel vragen heeft. Laatste praktijk had 30 minuten voor een intake, das geen doen.
Voel je overigens niet bezwaard om je vragen te stellen hoor! Daar zijn ze voor. Die voedingsadviezen en alle andere info kun je ook lezen in het boekje Zwanger! van de knov/het rivm wat je als het goed is mee krijgt. Daar staat het veel duidelijker in uitgelegd dan wat je vk kan in die 3 kwartier. En als je nog vragen hebt dan bewaar je ze voor de volgende keer of je stuurt een pm ;)
pi_137362117
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:40 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
de app-builder is een man? :P
pi_137362277
Ha, gevonden. Kun je die alvast lezen als je hem nog niet gelezen had :)

Zwanger!
pi_137362286
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

de app-builder is een man? :P
Waarschijnlijk :D
pi_137362468
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:47 schreef mignonne het volgende:
Ha, gevonden. Kun je die alvast lezen als je hem nog niet gelezen had :)

Zwanger!
Ja! Die heb ik ook net uit ;)

Wat ik me nog avroeg met die toxoplasmose. Er staat dat als je dat al eens gehad hebt, dat je tegen de ziekte beschermd bent. Maar vormt het dan ook geen risico meer voor de baby?
En ik las ergens dat 50% van de bevolking het al eens heeft gehad en enorm veel rundvlees is besmet? Dan is de kans toch heel groot dat je het hebt gehad als je met regelmaat carpaccio of een steak hebt gegeten?
Niet dat ik niet meer ga oppassen hoor, maar vroeg het me af toen ik het las.
  maandag 3 maart 2014 @ 21:56:12 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_137362688
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:43 schreef mignonne het volgende:

[..]

spannend O+
schrijf al je vragen op. serieus. Je krijgt echt een enorme stortvloed aan informatie en vragen over je heen.

Ik heb meestal 45 minuten voor een intake en dat is te doen als mn zwangere niet teveel vragen heeft. Laatste praktijk had 30 minuten voor een intake, das geen doen.
Voel je overigens niet bezwaard om je vragen te stellen hoor! Daar zijn ze voor. Die voedingsadviezen en alle andere info kun je ook lezen in het boekje Zwanger! van de knov/het rivm wat je als het goed is mee krijgt. Daar staat het veel duidelijker in uitgelegd dan wat je vk kan in die 3 kwartier. En als je nog vragen hebt dan bewaar je ze voor de volgende keer of je stuurt een pm ;)
zal ik doen :)
Maar nu eerst, slapen :')
disclaimer
pi_137362734
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:51 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ja! Die heb ik ook net uit ;)

Wat ik me nog avroeg met die toxoplasmose. Er staat dat als je dat al eens gehad hebt, dat je tegen de ziekte beschermd bent.

klopt :Y

quote:
Maar vormt het dan ook geen risico meer voor de baby?

quote:
En ik las ergens dat 50% van de bevolking het al eens heeft gehad en enorm veel rundvlees is besmet? Dan is de kans toch heel groot dat je het hebt gehad als je met regelmaat carpaccio of een steak hebt gegeten?
Niet dat ik niet meer ga oppassen hoor, maar vroeg het me af toen ik het las.
Kans is idd dat je het al gehad hebt. Zeker als ej bijvoorbeeld ook katten hebt of had.
We screenen er alleen niet actief op dus we weten het niet. Maar de kans is niet zo groot dat het risico verwaarloosbaar is, vandaar de adviezen, kans is natuurlijk evengoed 50% dat je het nog niet hebt gehad.

Je zou denken dat als je 3 keer pw rood rundvlees eet en veel in de tuin werkt en wanneer je er zes katten op na houdt dat de kans wel groot is dat je t al gehad hebt, maar zeker weten doe je t niet.
  maandag 3 maart 2014 @ 21:59:44 #104
244125 laziness
pi_137362910
Ik heb zelf gevraagd om er extra op te testen.
Eet rood vlees, heb al jaren katten maar mooi dat ik geen antistoffen had.

Maar sinds ik zwanger was doet manlief standaard de kattenbak dus dat is best een positief gevolg er van eigenlijk :D
pi_137363013
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:38 schreef Stormqueen het volgende:
En dan nog een aparte nekplooi-echo dus. Veel spieken O+
En dan val je in een gat :P
Wij hadden met 6-8-12 weken een echo en nu pas weer met 20... En ik wil zo graag weer spieken :P
S. 2014
J. 2016
pi_137363109
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Wij hadden met 6-8-12 weken een echo en nu pas weer met 20... En ik wil zo graag weer spieken :P
Daar hebben ze pretecho/geslachtsecho's met 16 weken voor uitgevonden! :{w :P
  maandag 3 maart 2014 @ 22:02:27 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_137363139
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

ik ga dan wel voor een pretecho denk ik. Plus dat ze hier momenteel echoscopisten opleiden, mag je een keer gratiesch tussen de 10 en 14 weken :9
disclaimer
  maandag 3 maart 2014 @ 22:03:52 #108
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137363263
Ik vlieg echt met de dag of soms zelfs met het uur heen en weer van "alles is vast goed" naar paniek dat ik niet meer zo moe ben, niet misselijk... Mijn borsten voel ik wel maar ik had voor ik zwanger was ook al last van mijn tepels/eczeem en steken. Meh. Vriendje kan ik het niet goed uitleggen :'(

Ergens staat mijn hoofd daardoor ook nog niet naar nadenken over screenings enzo... nog een week tot de eerste intake en echo...

(Sorry voor mijn gezeur over niks :@ )
Kwak
  maandag 3 maart 2014 @ 22:04:46 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_137363336
Das geen gezeur om niks kwak, die zorgen horen er evengoed bij! :*
disclaimer
pi_137363386
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:02 schreef mignonne het volgende:

[..]

Daar hebben ze pretecho/geslachtsecho's met 16 weken voor uitgevonden! :{w :P
Ja dat wilde ik wel maar we hebben er ook al 1 staan met 25 weken... En man vind t overdreven want je mag toch.vrijdag weer het hartje luisteren... o|O
S. 2014
J. 2016
pi_137363519
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:03 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vlieg echt met de dag of soms zelfs met het uur heen en weer van "alles is vast goed" naar paniek dat ik niet meer zo moe ben, niet misselijk... Mijn borsten voel ik wel maar ik had voor ik zwanger was ook al last van mijn tepels/eczeem en steken. Meh. Vriendje kan ik het niet goed uitleggen :'(

Ergens staat mijn hoofd daardoor ook nog niet naar nadenken over screenings enzo... nog een week tot de eerste intake en echo...

:*

Wel of geen kwaaltjes zegt niets over een goede zwangerschap, al heb je daar nu geen reet aan...
En t is geen gezeur,.t is je hart luchten.
S. 2014
J. 2016
pi_137363551
:'(
Ik denk dat ik daarnet een van mijn laatste keren zelf scheren van den doosch heb meegemaakt.
Vrees dat de volgende keer mijn vriend het doen mag (goh en dat vindt hij vervelend)
Kan het allemaal nog net aan zien maar voor goed scheren is het net niet handig meer.
Krijg er gewoon pijn in mijn rug van van het enorme gebukt staan om het te kunnen zien.
Goh nooit geweten wat een echt dikke buik je kan hebben als dit je overkomt :D
pi_137363614
Gaan zitten op t toilet BE :Y)
S. 2014
J. 2016
pi_137363648
Mijn verloskundigenpraktijk doet zelf geen echo's, dus dat betekent neem ik aan alleen een echo bij ongeveer 12 en 20 weken, dan?
pi_137363747
Ja termijn echo en de seo.
De rest is niet meer standaard :)
pi_137363790
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mijn verloskundigenpraktijk doet zelf geen echo's, dus dat betekent neem ik aan alleen een echo bij ongeveer 12 en 20 weken, dan?
Klopt. Dit zijn in theorie ook de enige echo's waar je als zwangere recht op hebt, ook wanneer de praktijk zelf een echo-apparaat heeft staan.
pi_137363811
Wij hebben bij 16 weken en 30 weken extra gespiekt!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137363873
Er is een praktijk in Noord-Holland geloof ik, ik dacht bij Alkmaar ofzo in de buurt? Een echtpaar is dat. Die doen af en toe op hun facebook een oproep van joehoe we hebben zin om te echo'en dus kom gerust langs dan spieken we even :D

Heel cliënt-gericht werken zij.
pi_137363913
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

[..]

[..]

Kans is idd dat je het al gehad hebt. Zeker als ej bijvoorbeeld ook katten hebt of had.
We screenen er alleen niet actief op dus we weten het niet. Maar de kans is niet zo groot dat het risico verwaarloosbaar is, vandaar de adviezen, kans is natuurlijk evengoed 50% dat je het nog niet hebt gehad.

Je zou denken dat als je 3 keer pw rood rundvlees eet en veel in de tuin werkt en wanneer je er zes katten op na houdt dat de kans wel groot is dat je t al gehad hebt, maar zeker weten doe je t niet.
Ok! Nee, zeker weet je het niet als je het niet test inderdaad. Rood vlees (nouja, niet 3x per week :+), tuin en katten: check! ;) Maar geen risico's!
  maandag 3 maart 2014 @ 22:13:12 #120
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137363944
Zal Ik er maar openbaar voor uitkomen dan? Ik weiger mijn doos te scheren. Ik krijg er jeuk van een bulten en eczeem en ik ben er mee gestopt na mijn eerste vriendje. Ga er voor een dokter of vk niet meer mee beginnen. Misschien laat Ik vriendje een keer de trimmer ter hand nemen ofzo. :@

J. vindt het ook niet nodig, en ik vind het heel fijn om me er niet druk over te maken.

O+ heerlijk.
Kwak
  maandag 3 maart 2014 @ 22:13:59 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_137364008
Mijn vk-praktijk heeft maar 1 vk die echo's mag doen, dus dat is nog steeds niet altijd een optie.

Maar ik ging slapen :@
disclaimer
pi_137364033
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:12 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ok! Nee, zeker weet je het niet als je het niet test inderdaad. Rood vlees (nouja, niet 3x per week :+), tuin en katten: check! ;) Maar geen risico's!
je kunt het laten bepalen hoor, via de huisarts of via je vk als ze er zin in hebben. Maar voor eigen risico, en kijk naar lazi, kan zomaar zijn dat je geen antistoffen hebt. :D
pi_137364038
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:03 schreef kwakz0r het volgende:

Was ik tot vorige week ook echt niet mee bezig hoor! Stap voor stap. En de onzekerheid blijft nog een hele tijd denk ik :*
pi_137364116
Hahaha Kwak :D prima toch? :D voor je vk of arts hoef je t niet te doen hoor ;)

En idd, stap voor stap, er komt zoveel op je af al.
pi_137364121
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

je kunt het laten bepalen hoor, via de huisarts of via je vk als ze er zin in hebben. Maar voor eigen risico, en kijk naar lazi, kan zomaar zijn dat je geen antistoffen hebt. :D
Ach ja, ik vraag me af of ik er uiteindelijk echt gerust op zou zijn. Ook als het wel getest is :+
pi_137364184
Ik dacht altijd dat de 35 weken groei echo ook standaard was maar niet dus.
S. 2014
J. 2016
pi_137364399
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik dacht altijd dat de 35 weken groei echo ook standaard was maar niet dus.
gelukkig niet ;)

er zijn wel nog praktijken die hem doen hoor! 30 weken groei, 34 weken placenta en 36 weken ligging.
Dikke onzin, en maar declareren...
pi_137364601
Wohh ik heb gemist dat SQ zwanger is! Gefeliciteerd joh, prachtige echo! Enne: die driemaal is scheepsrechtkindjes worden echt hele mooie! :D :*

En burdie is bevallen! Gefeliciteerd!! :*:*
E.
pi_137364821
Ik mag met 6, 9 en 12 weken gluren ;)
En ik denk ook dat ik bij de gyn blijf, dus dan misschien ook wel wat meer echo's?!
Hoe zit dat trouwens met de 20 weken echo? Ik weet dat de vk praktijk hier deze niet mocht doen (de rest wel), mag een gyn deze wel doen?
pi_137364921
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:27 schreef Loj het volgende:
En ik denk ook dat ik bij de gyn blijf, dus dan misschien ook wel wat meer echo's?!
Hoe zit dat trouwens met de 20 weken echo? Ik weet dat de vk praktijk hier deze niet mocht doen (de rest wel), mag een gyn deze wel doen?
Ik zit ook.bij de gyn maar zoals t er nu uitziet, geen extra's meer ( gelukkig maar want dan gaat t goed met uk)
S. 2014
J. 2016
  maandag 3 maart 2014 @ 22:30:26 #131
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137365006
quote:
Hier worden de SEO's in een echocentrum gedaan. Ik heb beide keren daar de SEO gehad (en de eerste keer liep ik bij de VK en de 2e keer bij de gyn). Denk dat het afhankelijk is van het ziekenhuis.
pi_137365037
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

gelukkig niet ;)

er zijn wel nog praktijken die hem doen hoor! 30 weken groei, 34 weken placenta en 36 weken ligging.
Dikke onzin, en maar declareren...
Ik kreeg vanwege de 20 weken echo met 32 weken idd een echo of de placenta goed lag, maar dat was dus met reden. Mijn vk maakt zelf echo's dus toen kregen we met 35 weken nog een liggingsecho, terwijl ze goed voelde dat hij goed lag. Ik vond het wel fijn, want bij de placenta-echo werd echt alleen naar de placenta gekeken en heeft ze dus niet even gemeten of alles nog op zijn lijntje zat en dat kon de vk dus wel :)
pi_137365329
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:10 schreef mignonne het volgende:

[..]

Klopt. Dit zijn in theorie ook de enige echo's waar je als zwangere recht op hebt, ook wanneer de praktijk zelf een echo-apparaat heeft staan.
Duidelijk, dank je! Dus nog misschien wel bijna acht weken wachten tot ik weet of het allemaal een beetje goed gaat in m'n buik... :@.
pi_137365332
Bij mij heeft de gyn vanmiddag in mijn doosch gewroet en nu heb ik al de hele tijd een soort ongesteldheidsgevoel daarbeneden. Niet pijnlijk, maar gewoon een beetje ongemakkelijk. Vorige keer dat er gevoeld werd had ik er helemaal geen last van, maar in het verleden behaald resultaat blijkt wederom geen garantie voor de toekomst. Of deze gyn had gewoon dikkere vingers dan die andere. :D
pi_137365372
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:31 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik kreeg vanwege de 20 weken echo met 32 weken idd een echo of de placenta goed lag, maar dat was dus met reden. Mijn vk maakt zelf echo's dus toen kregen we met 35 weken nog een liggingsecho, terwijl ze goed voelde dat hij goed lag. Ik vond het wel fijn, want bij de placenta-echo werd echt alleen naar de placenta gekeken en heeft ze dus niet even gemeten of alles nog op zijn lijntje zat en dat kon de vk dus wel :)
Maar dan heb je een indicatie. Ik vind het echt hele dikke onzin om standaard iedere zwangere met 32-34 weken te gaan echo'en voor de placentalokatie. Het enige wat je van dat ding wilt weten is of ie niet over de baarmoedermond ligt of binnen 2 cm van de rand. Als het ding met de 20 weken echo al helemaal bovenin de baarmoeder ligt bijvoorbeeld, dan springt ie echt niet ineens naar beneden om over die bmm heen te gaan liggen :')
Ik vind placenta-lokalisatie dus echt een kul-argument om standaard uit te voeren en puur iets om geld mee te verdienen.

En waarom je zou echo'en voor een ligging als je het goed voelt is me ook niet duidelijk :D bij twijfel of vermoeden van stuit wordt het wat anders natuurlijk. Maar standaard, nah.

Hou me ten goede hoor, ik begrijp heel goed dat het voor de zwangere zelf alleen maar fijn is om nog even te spieken en nog even te weten dat alles goed gaat. Als iemand zich zorgen maakt ben ik de laatste die ingewikkeld doet over een echo. Maar al die standaardecho's zonder indicatie kosten ook een bak geld en de zorg wordt er niet goedkoper op op die manier. Net alsof we alle jongetjes zouden doorsturen naar een kinderarts om te zien of ze wel echt jongetjes zijn... laten we please alleen de jongetjes zonder zaadballetjes doorsturen, iesch goedkoop voor jou mai vriend!
pi_137365381
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:38 schreef _NIKKI_ het volgende:
Bij mij heeft de gyn vanmiddag in mijn doosch gewroet en nu heb ik al de hele tijd een soort ongesteldheidsgevoel daarbeneden. Niet pijnlijk, maar gewoon een beetje ongemakkelijk. Vorige keer dat er gevoeld werd had ik er helemaal geen last van, maar in het verleden behaald resultaat blijkt wederom geen garantie voor de toekomst. Of deze gyn had gewoon dikkere vingers dan die andere. :D
Maar vorige keer had je ook geen ontsluiting toch?...
pi_137365444
Zelf ben ik overigens van plan om echo's buiten de SEO en termijn/nt buiten de deur te houden. Ik heb geen reden voor een groeiecho, en straks willen ze ineens van alles omdat kind groot is :D nah, thnx but no thnx. Zelfde geldt voor de suikertest, die mogen ze ook houden.
pi_137365514
Geen idee Dot. Toen hebben ze er niets over gezegd, maar of er ook echt geen ontsluiting was weet ik eerlijkgezegd niet.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:43:29 #139
344469 Amsel
zonder t
pi_137365518
Volgens mij voelde ik net een echte kietel in m'n buik :o O+ (Of ik beeld het me in omdat ik het zo graag wil...)
pi_137365527
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:41 schreef mignonne het volgende:
Zelf ben ik overigens van plan om echo's buiten de SEO en termijn/nt buiten de deur te houden. Ik heb geen reden voor een groeiecho, en straks willen ze ineens van alles omdat kind groot is :D nah, thnx but no thnx. Zelfde geldt voor de suikertest, die mogen ze ook houden.
De suikertest weigeren heeft mijn moeder ook gedaan bij de derde en toen was ik uiteindelijk ruim 9 pond :Y) Maar ik was ook wat laat O-)
pi_137365561
Het was dat de vk vrijdag mn moeder een klein spiekje gaf en zo meteen voor haar eigen echo-opleiding een plaatje kon maken.
Anders zou het bij mij ook bij de 8-10- combinatietest en 20weeks zijn gebleven so far aan echo's.
pi_137365564
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:43 schreef _NIKKI_ het volgende:
Geen idee Dot. Toen hebben ze er niets over gezegd, maar of er ook echt geen ontsluiting was weet ik eerlijkgezegd niet.
heeft ie stiekem een beetje gestript? de boef :D :P
pi_137365590
Maaruh, nog iets op de checklist hier. Welke app is fijn als weeentimer? Ik zie ons nog niet echt aan de slag gaan met pen en papier en een stopwatch namelijk :)
pi_137365672
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:43 schreef Dot. het volgende:

[..]

De suikertest weigeren heeft mijn moeder ook gedaan bij de derde en toen was ik uiteindelijk ruim 9 pond :Y) Maar ik was ook wat laat O-)
oh ghehe, och, mijn 2e woog 4,3 en was ietsjes vroeg. Ik kan er niet wakker van liggen. Die 4,3 kilo kostte me 2 persweeën. Maar goed, ik woon in een gebied wat berucht is om zn grote baby's, ik geloof niet dat mijn verloskundigen onder de indruk zijn van dit gewicht.
pi_137365736
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

heeft ie stiekem een beetje gestript? de boef :D :P
Daar heb ik niet om gevraagd, dus ik hoop het niet. Aan de andere kant heb ik geen idee hoe dat voelt, dus voor 't zelfde geld heeft ie het gewoon maar gedaan.
  Moderator maandag 3 maart 2014 @ 22:49:28 #146
5428 crew  miss_sly
pi_137365782
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:41 schreef mignonne het volgende:
Hoe bedoel je dat, de Suikertest mogen ze houden?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137365823
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:48 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Daar heb ik niet om gevraagd, dus ik hoop het niet. Aan de andere kant heb ik geen idee hoe dat voelt, dus voor 't zelfde geld heeft ie het gewoon maar gedaan.
Nee joh :D Ik heb ze nog niet gezien hoor, bij wie er ongemerkt gestript wordt ;)

Ik denk dat hij, door het meten van ontsluiting, wel je baarmoedermond geprikkeld heeft, kan wat krampjes geven. Als je nou even goed aan het prostaglandingesen slaat vanavond, slaap je vannacht misschien wel weer niet :+
pi_137365898
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat, de Suikertest mogen ze houden?
Dat ik de ogtt niet doe als ze het voor zouden stellen gebaseerd op het geboortegewicht van mijn jongste. Dat geldt overigens niet voor de nuchtere/random glucose die mijn praktijk standaard bepaald rond 12 en 30 weken.
pi_137365917
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:50 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee joh :D Ik heb ze nog niet gezien hoor, bij wie er ongemerkt gestript wordt ;)

Ik denk dat hij, door het meten van ontsluiting, wel je baarmoedermond geprikkeld heeft, kan wat krampjes geven. Als je nou even goed aan het prostaglandingesen slaat vanavond, slaap je vannacht misschien wel weer niet :+
Nee vanavond ga ik niet bevallen, ik ga voor 14-03-14. :)

Oh en fijn dat ie dan niet gestript heeft zonder mijn toestemming. Dat zou ik niet zo heel netjes vinden.
pi_137366009
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:52 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Nee vanavond ga ik niet bevallen, ik ga voor 14-03-14. :)

Oh en fijn dat ie dan niet gestript heeft zonder mijn toestemming. Dat zou ik niet zo heel netjes vinden.
dat druk je zachtjes uit :D

En als de 14e het doel is (goeie datum!) dan nog ff on hold idd :D
  maandag 3 maart 2014 @ 22:55:00 #151
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_137366025
quote:
Ik had bij de gyn iedere keer een korte echo. Maar ik weet niet of dat standaard is.
pi_137366052
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar dan heb je een indicatie. Ik vind het echt hele dikke onzin om standaard iedere zwangere met 32-34 weken te gaan echo'en voor de placentalokatie. Het enige wat je van dat ding wilt weten is of ie niet over de baarmoedermond ligt of binnen 2 cm van de rand. Als het ding met de 20 weken echo al helemaal bovenin de baarmoeder ligt bijvoorbeeld, dan springt ie echt niet ineens naar beneden om over die bmm heen te gaan liggen :')
Ik vind placenta-lokalisatie dus echt een kul-argument om standaard uit te voeren en puur iets om geld mee te verdienen.

En waarom je zou echo'en voor een ligging als je het goed voelt is me ook niet duidelijk :D bij twijfel of vermoeden van stuit wordt het wat anders natuurlijk. Maar standaard, nah.

Hou me ten goede hoor, ik begrijp heel goed dat het voor de zwangere zelf alleen maar fijn is om nog even te spieken en nog even te weten dat alles goed gaat. Als iemand zich zorgen maakt ben ik de laatste die ingewikkeld doet over een echo. Maar al die standaardecho's zonder indicatie kosten ook een bak geld en de zorg wordt er niet goedkoper op op die manier. Net alsof we alle jongetjes zouden doorsturen naar een kinderarts om te zien of ze wel echt jongetjes zijn... laten we please alleen de jongetjes zonder zaadballetjes doorsturen, iesch goedkoop voor jou mai vriend!
Ik vond die liggingsecho niks fijns aan hoor :')
Ging zowat van MN stokje en er was eigenlijk ook geen reden voor. Ze lag de hele zwangerschap gezellig met dr kop naar beneden. Echt draaierig was ze niet, stuiterde alleen in en uit MN bekken :+
Het was voor mij meer van, als jullie te willen prima. Nooit zo over na gedacht eigenlijk.
Ik vond de echo met 8 weken wel fijn, maar vooral omdat er een echo met 12 weken achteraan kwam. En bij oudste had ik alleen MN termijn echo met 9 weken en een beetje. Toch minder leuke plaatjes :+
pi_137366188
Tusaen 12 - 20 weken was voor mij niemandsland .. dus vandaar idd pret/geslachtecho met 16 weken. Dikke aanrader!

En mijn zkh is zon universitair zkh met stagiaires die veeeeeel moeten oefenen met voelen, wroeten en echo's maken :+. Ik heb nu ook een vaste stagiaire die er gedurende de hele rit bij is als ik daar ben. Vind het wel belangrijk om anderen de kans te geven om te leren.
  Moderator maandag 3 maart 2014 @ 23:01:28 #154
5428 crew  miss_sly
pi_137366253
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat ik de ogtt niet doe als ze het voor zouden stellen gebaseerd op het geboortegewicht van mijn jongste. Dat geldt overigens niet voor de nuchtere/random glucose die mijn praktijk standaard bepaald rond 12 en 30 weken.
De ogtt is de uitgebreide test? Die zou je neem ik aan wel doen als de nuchtere glucose test niet goed uitvalt?
pi_137366391
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 23:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De ogtt is de uitgebreide test? Die zou je neem ik aan wel doen als de nuchtere glucose test niet goed uitvalt?
Natuurlijk, maar dat is een ander verhaal :) Zelfde wanneer ik klachten zou krijgen bijvoorbeeld.
Ik heb het puur over het aanbieden van de test op basis van het geboortegewicht van mn jongste. tnx but no tnx, die hoef ik niet, en extra groeiecho's ook niet.
pi_137366461
de ogtt is de test met het suikerdrankje en daarna 2 of meer keer prikken afhankelijk van welke soort je hebt.

Overigens als mijn nuchtere gluc. slecht zou uitvallen zou ik een dagcurve doen, maar das weer een ander verhaal. Ik sta niet negatief tegenover vervolgtesten als er uit de screening iets afwijkends komt, in dat geval zou ik ook niet screenen.
  Moderator maandag 3 maart 2014 @ 23:09:19 #157
5428 crew  miss_sly
pi_137366546
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 23:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar dat is een ander verhaal :) Zelfde wanneer ik klachten zou krijgen bijvoorbeeld.
Ik heb het puur over het aanbieden van de test op basis van het geboortegewicht van mn jongste. tnx but no tnx, die hoef ik niet, en extra groeiecho's ook niet.
Ach, het kan een indicatie zijn. Ik kreeg een extra gewone test omdat mijn buik zo groot was, en omdat die niet goed uitviel, de ogtt, en bleek ik zwangerschapsdiabetes te hebben. Ik vond de omvang van mijn buik best meevallen, maar kennelijk was het toch een goede indicatie om de test te gaan doen. Ze doen toch ook altijd eerst een gewone glucosetest en niet meteen de uitgebreide?
pi_137366779
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 23:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ach, het kan een indicatie zijn. Ik kreeg een extra gewone test omdat mijn buik zo groot was, en omdat die niet goed uitviel, de ogtt, en bleek ik zwangerschapsdiabetes te hebben. Ik vond de omvang van mijn buik best meevallen, maar kennelijk was het toch een goede indicatie om de test te gaan doen. Ze doen toch ook altijd eerst een gewone glucosetest en niet meteen de uitgebreide?
Maar dat zeg ik dus al, als ik klachten zou krijgen of er zou tijdens de zw.schap een reden ontstaan dan vind ik het iets anders.

Er zijn indicaties waarbij je direct voor een ogtt door mag, zoals bijv. een moeder met (zw.schaps)diabetes, eerder zw.schap met diabetes, hoog geboortegewicht van eerder kind enz. Er zijn zelfs praktijken die hem standaard doen bij hun zwangeren.

Ik heb geen risico-factoren. Geen familieleden met diabetes, geen eerdere zw.schap met diabetes, geen hoge leeftijd, enz., geen te hoog geb.gewicht van eerdere kinderen. Op voorhand testen dmv ogtt vind ik dus voorbarig en onnodig.
pi_137366799
Ik had bij de tweede een standaard liggings-/groeiecho met 35 weken. Even spieken vond ik fijn, maar uiteindelijk heeft het alleen maar gedoe opgeleverd omdat ze groot zou zijn. Uiteindelijk bleek ee na een extra echo en een suikertest niks aan de hand, ze was gewoon de op de hand geschatte 8 pond. En qua ligging... tsja, dat ze met haar koppie naar beneden lag kon de vk ook wel voelen, en ik zelf ook. Er was dus geen reden om verder te vervolgen. En toen werd het ironisch genoeg door de combi van kruinligging en formaat toch een keizersnede. :')
  maandag 3 maart 2014 @ 23:28:00 #160
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137367260
Bedtijd!
Kwak
  dinsdag 4 maart 2014 @ 01:25:56 #161
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137369920
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:50 schreef mignonne het volgende:

Aangenaam dan :+. Ik heb geen verschil gevoeld tussen toucheren en strippen... :P.
KuikenGuppy
pi_137369973
Lekker aan de nachtvoeding burdie :)
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 4 maart 2014 @ 01:35:04 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137369988
Over anderhalf uur pas weer hoop ik, hij slaapt net eindelijk O+.
KuikenGuppy
pi_137369995
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 01:35 schreef Burdie het volgende:
Over anderhalf uur pas weer hoop ik, hij slaapt net eindelijk O+.
O+

Heb je ook.een foto van het mooie kuiken? 8-)
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 4 maart 2014 @ 01:44:43 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137370043
Heel veel ;) maar ik moet even overleggen of er een foto online komt, daar willen we wat terughoudend mee zijn.
KuikenGuppy
pi_137370727
38 weken vandaag! *O*

En ik heb gewoon geslapen vanacht. Om kwart over 5 wakker na een hele nacht slaap. I like! en nu ga ik nog even soezen tot de peuter wakker wordt. :)
  dinsdag 4 maart 2014 @ 07:46:32 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137371059
Nikki, 38 weken, wat goed *O*.
KuikenGuppy
pi_137371064
Nikki, goed gedaan! *O* 38 weken *O*

Ik vandaag 37 weken *O*

Al 2 nachten lekker geslapen, heerlijk :)
  dinsdag 4 maart 2014 @ 07:50:36 #169
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137371099
Even jompelen voor nik! *O* goed gedaan jullie!

Hier is het wat te druk om lekker aan te haken, maar gut wat zijn we verliefd! Ik had me het moederschap fysiek iets minder pijnlijk voorgesteld, maar zon warm klein mensje dat tevreden op je slaapt is t mooiste wat er is! Geniet nog (even) van jullie bollen dames, voor je t weet is het voorbij. En er komt een prachtig geluk voor in de plaats, maar zwangerzijn is ook zo mooi! O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 07:50:42 #170
52229 Chanty
pi_137371100
*O* 38 weken jompel! En fijn dat je weer goed geslapen hebt hopelijk blijft dat zo.

En ook een 37 weken jompel *O*

Hier nog 100 dagen te gaan aldus mijn app O+
pi_137371195
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 07:50 schreef Kimpossible het volgende:
Even jompelen voor nik! *O* goed gedaan jullie!

Hier is het wat te druk om lekker aan te haken, maar gut wat zijn we verliefd! Ik had me het moederschap fysiek iets minder pijnlijk voorgesteld, maar zon warm klein mensje dat tevreden op je slaapt is t mooiste wat er is!
Het wordt fysiek gezien echt beter en beter, Kim. Mijn I. is nu vijf weken en die eerste kraamtijd lijkt heel lang geleden (incl dus het fysieke ongemak). Het wordt steeds meer puur genieten. Ik hoop voor jou ook. En verder ben ik het eens met je. Ik vond zwanger zijn ook heel leuk en ben ook wel blij dat ik er tot bijna 42 weken van heb kunnen genieten. Kijk bijna weemoedig naar foto's met mijn dikke buik erop. Ik wil geen tweede kind, maar ohoh. Begin soms toch wat te twijfelen... (Maar dan moet ik met mijn 38 1/2 wel heel erg gaan opschieten.)

Nikki, wat fijn! Op deze manier is het vol te houden. Wat zijn je plannen vandaag? Het is zo lekker weer nu? Kun je er met je andere kleine even lekker op uit, en thuis de boel de boel laten?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_137371471
Nikki top dat je zo'n goeie nacht hebt gehad.
En wat een mijlpaal, maar die 14-03-14 vind ik ook wel erg mooi bedacht van je!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 08:33:00 #173
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_137371525
Wat Franny zegt, Kim. Maar ik begrijp je wel, ik vond de kraamperiode fysiek ook pittig hoor. Zitten ging bijna niet en dan die stuwing en die pijn bij het voeden (dan bedoel ik de kracht, S heeft vanaf t begin goed aangehapt dus laat staan als je ook nog kloven hebt). Ik denk dat de vermoeidheid het nog een beetje versterkt allemaal. Maar een groot gedeelte wordt straks echt met de dag beter! Dag 8 was al heel anders dan dag 5 en na een paar weken is het echt allemaal weer heel anders :)
pi_137371665
38 weken Nikki! Wat ga je goed!! *O*

En een 37 weken jompel *O*

Gisteren zitten huilen bij kleine baby's grote zorgen. Ik heb zo'n medelijden met de kleine Gwen, geboren met 23 weken. Maar och wat een vechtlust!
In life, every ending is a new beginning..
pi_137371798
Ik ben het vergeten op te nemen .. hopelijk wordt het nog herhaald.
pi_137371835
Even online terugkijken Twinkle.
pi_137371945
Ja volgens mij is het ook terug te kijken online of via programma gemist.

edit; het gaat om dit verhaal :
http://www.earlybirdsfotografie.nl/gwen/
In life, every ending is a new beginning..
pi_137372066
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 23:06 schreef mignonne het volgende:
de ogtt is de test met het suikerdrankje en daarna 2 of meer keer prikken afhankelijk van welke soort je hebt.

Overigens als mijn nuchtere gluc. slecht zou uitvallen zou ik een dagcurve doen, maar das weer een ander verhaal. Ik sta niet negatief tegenover vervolgtesten als er uit de screening iets afwijkends komt, in dat geval zou ik ook niet screenen.
Echt ja? Vind ik niet zo nuttig. Je wilt juist onderzoeken hoe je lijf reageert op suikerpieken, niet zozeer hoe je glucosewaarden gedurende de dag zijn. Dat is pas interessant als je inderdaad diabetes blijkt te hebben.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 09:19:29 #179
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137372193
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 23:06 schreef mignonne het volgende:

Hier even op inspringen. Mijn suiker was met de steekproeven bij de vk steeds binnen de grenzen. Ja het was wel ietsjes aan de hoge kant als ik er was, maar geen waardes waar je je druk om moest maken.
Als bij mij niet bij die 30 weken een extra echo was gemaakt, wat standaard was bij de praktijk, was er waarschijnlijk niet ontdekt dat er wel degelijk sprake was van zwangerschapsdiabetes. De gyn schatte Bram ook niet goed op gewicht.
En ja, uiteindelijk moest ik de suikertest gaan doen naar aanleiding van 3 dagcurves.

En nee, ik ben niet te dik en nee ik had ook geen extreme buik. Dus alles bij elkaar zag het er echt niet uit alsof er sprake was van diabetes. Urinetesten en prikken na de maaltijd gaven aan dat er wel degelijk sprake van was en ik heb zelfs insuline moeten spuiten voor de laatste paar weken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 09:19:40 #180
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_137372195
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:12 schreef mignonne het volgende:
Er is een praktijk in Noord-Holland geloof ik, ik dacht bij Alkmaar ofzo in de buurt? Een echtpaar is dat. Die doen af en toe op hun facebook een oproep van joehoe we hebben zin om te echo'en dus kom gerust langs dan spieken we even :D

Heel cliënt-gericht werken zij.
Ohh! Als je ze weer eens tegenkomt zou je mij dan de naam willen pm'en O-)

Vandaag 11 weken *O*! Gister bij de vk geweest. Stelt nu nog zo weinig voor (bloeddruk meten en vragen hoe het gaat) maar alles prima. M'n bloeduitslagen waren al binnen en m'n suiker was goed, bloeddruk ook goed. Ze heeft nog geprobeerd het hartje te vinden maar dat lukte niet. Niet zo gek met die termijn (10+6) + dat de baby heel diep ligt (zei de echoscopiste). Ze heeft wel 10x gevraagd of ik me nu geen zorgen maakte maar dat doe ik eigenlijk helemaal niet. ook niet nodig toch? . Ben behoorlijk zen deze zwangerschap :7
  dinsdag 4 maart 2014 @ 09:28:08 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_137372353
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:19 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ohh! Als je ze weer eens tegenkomt zou je mij dan de naam willen pm'en O-)

Vandaag 11 weken *O*! Gister bij de vk geweest. Stelt nu nog zo weinig voor (bloeddruk meten en vragen hoe het gaat) maar alles prima. M'n bloeduitslagen waren al binnen en m'n suiker was goed, bloeddruk ook goed. Ze heeft nog geprobeerd het hartje te vinden maar dat lukte niet. Niet zo gek met die termijn (10+6) + dat de baby heel diep ligt (zei de echoscopiste). Ze heeft wel 10x gevraagd of ik me nu geen zorgen maakte maar dat doe ik eigenlijk helemaal niet. ook niet nodig toch? . Ben behoorlijk zen deze zwangerschap :7
ik vind het iig knap van je! Ik blijf maar bezig in mijn hoofd met 100000000 what-if scenario's. Internet is wat dat betreft geen goede vriend van me. Dan lees ik al die symptomen die andere mensen hebben: steken in de baarmoeder, obstipatie, borsten die zo pijnlijk zijn dat je er niet eens bij in de buurt kan komen, opgeblazen darmen, misselijkheid, hoofdpijn, en het enige wat ik dan denk is OH GOD DAT HEB IK ALLEMAAL NIET HET ZAL WEL FOUT GAAN.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
verder uiteraard een *O* voor de wisseldagen!
disclaimer
  dinsdag 4 maart 2014 @ 09:31:09 #182
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_137372409
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:28 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

. Ben behoorlijk zen deze zwangerschap :7

ik vind het iig knap van je! Ik blijf maar bezig in mijn hoofd met 100000000 what-if scenario's. Internet is wat dat betreft geen goede vriend van me. Dan lees ik al die symptomen die andere mensen hebben: steken in de baarmoeder, obstipatie, borsten die zo pijnlijk zijn dat je er niet eens bij in de buurt kan komen, opgeblazen darmen, misselijkheid, hoofdpijn, en het enige wat ik dan denk is OH GOD DAT HEB IK ALLEMAAL NIET HET ZAL WEL FOUT GAAN.

SPOILER
Had ik bij E. ook hoor, toen was ik echt best bang dat er iets mis was. En nu? Geen idee waar het vandaan komt.

Ik heb ook geen mega symptomen hoor. Beetje gevoelige borsten en moe. Dat is het eigenlijk wel een beetje. Oh, en ik voel m'n heupen/bekken alweer. Maarja, dat heb ik ook rond een menstruatie. Wat ik dan weer wel merk, m'n buik groeit. Dat is wel geruststellend al zegt het ook weinig.

Oh, en je spoiler is mega begrijpelijk. Stomme testen ook ;)
  dinsdag 4 maart 2014 @ 09:34:50 #183
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_137372471
quote:

[..]

. Ben behoorlijk zen deze zwangerschap :7
quote:

SPOILER
Jouw baby poept gewoon weinig hcg uit en braakt heel veel hcg antagonisten.

8-)

:7

c_/
pi_137372519
quote:

[..]

SPOILER
Ik was ook echt alleen maar moe in het begin, maar dan wel echt dood en doodmoe ;)

En 38 weken je baby's bij je Nikki! *O* En de mijne bij mij! *O*
pi_137372667
SQ ik heb ook een test gehad die lichter was dan alle anderen, en een cb die niet opschoof qua weken... En toch ben ik nu 16 weken en werd er gister gefriemeld aan de binnenkant.

Wb symptomen, mijn borsten groeien extreem hard maar zijn niet mega pijnlijk, obstipatie wisselt hier, en krampjes heb ik wel gehad maar ook niet iedere dag.

:* voor je zorgen
S. 2014
J. 2016
pi_137372734
Sq, dat van je spoiler heb ik ook precies zo gehad. Toch nog even testen, even mezelf gerust stellen ivm bloedverlies. Nou mooi niet dus, meteen dikke paniek ook. Alles bleek toen ook goed maar heb er van de verloskundige toen ook geen verklaring voor gekregen. Heb er wel van geleerd :').
  dinsdag 4 maart 2014 @ 09:55:42 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_137372883
ik vind het maar stom gedoe, de eerste 12 weken :{w
disclaimer
pi_137372953
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:55 schreef Stormqueen het volgende:
Daarna werd het bij mij niet veel minder eigenlijk :@ Ik kan nu nog steeds in paniek schieten als ik me bedenk dat ik hem al een tijdje niet gevoeld heb, maar vaak is het gewoon dat ik hem wel heb gevoeld, maar het niet bewust heb opgeslagen ofzo. En dan voel ik hem vaak heel snel erna weer :)

Nu heeft meneer ook weer de hik, dat is vaak 2x per dag O+
  Moderator dinsdag 4 maart 2014 @ 09:58:46 #189
5428 crew  miss_sly
pi_137372961
quote:
Ja, en daarna vond ik ze ook nog stom. Ik voelde S pas met 18 weken of zo. Ik had wel een angelsound, om zo nu en dan mijn onrust weg te nemen. Dat heeft zo vroeg natuurlijk nog weinig zin.
Ik was ook niet misselijk, geen pijnlijke borsten, alleen ietwat moe. Stomme tijd is het :*
pi_137373057
Ik vind t nu nog niet altijd leuk!
S. 2014
J. 2016
pi_137373104
Net op controle geweest....doorverwijzing voor groei-echo's...fundushoogte onveranderd ten opzichte van drie weken terug en bij cm's een aardig verschil tussen vk en stagiaire. Stagiaire kwam op bet iets groei en vk zelfs op krimp van buik tov meting van haar collega de vorige afspraak.

Helaas antwoordapparaat bij echobureau, maar hoop dat ze snel terugbelt voor afspraak plannen. hartje en beweging waren wel ok. Bij dochter ook een echt te kleine buik, dus ik ben niet gelijk compleet in stress...maar wel wat unheimisch. Vk gaf ook niet echt een verontrustend gevoel, maar wil het wel goed laten monitoren. Kleintjes zijn ook welkom, maar dan wel graag weten dat zo'n kleintje ook gestaag groeit.

Voor de eerste-trimester-zwangeren...die eerste periode is ook gewoon spannend. De een zal het als zwaarder ervaren dan de ander, er verschillend in staan wat betreft vertrouwen (al dan niet gebaseerd op eerdere ervaringen). Het zou ontzettend mooi zijn als een ieder van elke meegepikte dag zwanger zou genieten, maar als dat niet zo is veroordeel jezelf daar alsjeblieft niet om. :*
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:05:06 #192
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_137373108
Als je het eenmaal voelt bewegen zou ik dat toch echt proberen los te laten, het is zo zonde van je zwangerschap. De kans dat het nog misgaat is gewoon heel erg klein dan.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:10:59 #193
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_137373233
quote:
Helemaal mee eens!
pi_137373251
Jeetje kursor jij krijgt het ook weer voor je kiezen zeg. Hopelijk kun je snel terecht! :*

Pffff .. zit te brullen bij dat programma .. ook toen die vrouw hoorde dat het uiteindelijk een ks zou worden. Zie mezelf daar zo liggen.

Ben sowieso beetje hormonaal de laatste dagen. Zeker als dingen niet gaan zoals ik wil/graag zie :(
pi_137373361
Rothormonen...zit nu toch te huilen :'( en dan had ik juist vanochtend in de planning om maar weer eens wat op papier te zetten voor m 'n bevalplan, want tijd (dochter is even met oma weg), ik voelde me sterk genoeg en m'n man heeft me een deadline opgelegd omdat ik er iedere keer dat ik er mee bezig ben van over de zeik ga :'(
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:19:40 #196
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137373407
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Jeetje kursor jij krijgt het ook weer voor je kiezen zeg. Hopelijk kun je snel terecht! :*

Pffff .. zit te brullen bij dat programma .. ook toen die vrouw hoorde dat het uiteindelijk een ks zou worden. Zie mezelf daar zo liggen.

Ben sowieso beetje hormonaal de laatste dagen. Zeker als dingen niet gaan zoals ik wil/graag zie :(
Die vrouw met die ks kon ik me juist helemaal niet in verplaatsen. Ik heb die drang om het per sé zelf te doen momenteel nog helemaal niet. Lijkt me stiekem echt een verlossing als je voor een ks mag als t niet goed lukt. Maar ik weet uit verhalen dat heel veel mieders dat anders over denken.

Misschien komt t omdat ik zelf met een ks ben geboren en mijn moeder dat altijd heel nuchter over is geweest, heb ook altijd een hele sterke band met haar gehad.
Kwak
pi_137373485
Kursor sjonge, dat unheimische gevoel is best in te denken.
Hoop dat je snel duidelijkheid hebt :*

Vanaf het moment dat je zwanger bent is het zorgeloze eraf meiden.
Dan gaat je oergevoel spreken en heb je zorgen om je kindje, hoe pril het ook is.
En dat gaat de komende jaren nog lang door.
(een van mijn grootste inzichten die ik heb gekregen na de miskraam en nu weer ervaar...)
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:26:35 #198
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_137373543
Ik ook niet hoor kwak. Mijn bevalling verliep voor een (groot) deel hetzelfde. Maar toen het duidelijk was dat het met mijn meisje niet goed ging moest ze er maar zo snel mogelijk uit. Zij was het belangrijkste
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:34:54 #199
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_137373712
Sterkte Kursor, hopelijk loopt het allemaal wel los. Ook al is iedere situatie anders, misschien toch een hart onder de riem: bij mij werd mijn buik ook ineens kleiner ingeschat ergens tussen de 25-30 weken, ben ook doorgestuurd voor groeiecho. Alles was prima, S was alleen net even anders en raar gaan liggen waardoor hij ineens kleiner aanvoelde en mijn buik een beetje was ingezakt of zoiets. Was uiteindelijk een P50-er ;) (Nou oké, P48 ofzo)
pi_137373771
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:19 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Die vrouw met die ks kon ik me juist helemaal niet in verplaatsen. Ik heb die drang om het per sé zelf te doen momenteel nog helemaal niet. Lijkt me stiekem echt een verlossing als je voor een ks mag als t niet goed lukt. Maar ik weet uit verhalen dat heel veel mieders dat anders over denken.

Misschien komt t omdat ik zelf met een ks ben geboren en mijn moeder dat altijd heel nuchter over is geweest, heb ook altijd een hele sterke band met haar gehad.
+1
Heb het net ook gekeken, kon me niet zo goed in haar verplaatsen. Al hoor ik genoeg verhalen van vrouwen die echt een enorme drang hebben het zelf te willen doen.
Zelfde met borstvoeding. Lukt het niet, stap ik over. Ik ga geen week meer aanklooien om alles koste wat kost op gang te houden/krijgen.

Och, Kursor toch :* even je gevoel de kans geven en dan rustig verder met je bevalplan. Als die af is, zal je dat ook rust geven :*
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:37:46 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137373779
Kursor :* het is een momentopname he, bij de VK.
En soms ligt een kleintje net weer even anders, waardoor je buik anders aanvoelt.
KuikenGuppy
pi_137373910
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:34 schreef Spees_Eend het volgende:
Sterkte Kursor, hopelijk loopt het allemaal wel los. Ook al is iedere situatie anders, misschien toch een hart onder de riem: bij mij werd mijn buik ook ineens kleiner ingeschat ergens tussen de 25-30 weken, ben ook doorgestuurd voor groeiecho. Alles was prima, S was alleen net even anders en raar gaan liggen waardoor hij ineens kleiner aanvoelde en mijn buik een beetje was ingezakt of zoiets. Was uiteindelijk een P50-er ;) (Nou oké, P48 ofzo)
Weer beetje rustig...thee en chocola ;).
M'n dochter was wel echt wat kleiner, maar niet verontrustend (p weet ik niet van toen, anderhalve week groei-achterstand bij 34 weken). Geboortegewicht viel met 2880g iedereen mee. En nu is ze bijna 4 en begint ze met lengte bij te trekken (-1) en zit ze met lengte/gewicht-ratio onder -2.5. Weer een kleintje vind ik dus niet heel gek. (If zou ik dat we behoren te vinden?...of zit in die gedachte het probleem?)
pi_137374036
Kursor het zit je ook echt niet mee zeg. :* Ik hoop op een snelle afspraak bij het echobureau en dat het gewoon allemaal mee blijkt te vallen.

En die eerste zwangere weken, ik heb er nooit iets aan gevonden. Bij mij begon het genieten pas na de 20 weken. En eigenlijk pas echt na de geboorte. Ik bleef de hele tijd zo'n eerst zien dan geloven gevoel houden bij de zwangerschap van L. En nu heb ik dat eigenlijk weer. Ik kan me nog helemaal niet voorstellen dat er straks echt twee mannetjes mee naar huis gaan. Ik ben nog altijd bang dat er eentje af gaat vallen bij de geboorte. En natuurlijk ben ik me ervan bewust dat er maar een heel kleine kans is dat het fout gaat, maar toch kan ik het niet helemaal loslaten.

Mijn man kon gisteren niet kijken naar kleine baby's grote zorg, hij wil liever niet met bevallingen e.d. geconfronteerd worden. Hij was ook helemaal zweterig toen de gyn had verteld dat ik 3cm ontsluiting heb. Terwijl dat best nog twee weken zo zou kunnen blijven.
Ik was bij het zien van de verhalen vooral blij dat ik de termijn waarop de kleine Gwen geboren werd al lang voorbij ben, wát een onzekerheid zo'n periode. En sowieso het verdriet van die ouders om het verlies van hun andere dochtertje, verschrikkelijk. ;( En met dit kindje is het eigenlijk ook nog maar afwachten of ze niets aan de vroege geboorte over zal houden.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:10:19 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_137374631
Kursor, hopelijk heb je snel geruststelling :*

En idd, iedereen heeft die onzekerheid, ergens ook wel fijn om te lezen zo, al is het helemaal niet leuk...
disclaimer
pi_137374645
Maar wat vond ik die moeder van Gwen sterk!
Ik kon me de reactie van de andere moeder over de ks wel voorstellen. Dat was ook mijn eerste reactie (alleen niet huilend dan), en ik was nog niet eens echt begonnen. Maar dat was een compleet andere situatie.

Ik maak me eigenlijk tot nu toe ook geen zorgen. Stiekem vind ik de echo van volgende week nog wel spannend, maar als die goed is heb ik zeker vertrouwen erin. Verder maak ik me geen zorgen over de grotere risico's op weer hellp, ik weet nu hoe t voelt en wat t is :)

Ik vond m'n vorige zwangerschap eigenlijk niet zo boeiend, totdat het voorbij was. Iets met geen afscheid kunnen nemen enzo!

Kursor, hopelijk valt t allemaal mee! :*
pi_137374827
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier even op inspringen. Mijn suiker was met de steekproeven bij de vk steeds binnen de grenzen. Ja het was wel ietsjes aan de hoge kant als ik er was, maar geen waardes waar je je druk om moest maken.
Als bij mij niet bij die 30 weken een extra echo was gemaakt, wat standaard was bij de praktijk, was er waarschijnlijk niet ontdekt dat er wel degelijk sprake was van zwangerschapsdiabetes. De gyn schatte Bram ook niet goed op gewicht.
En ja, uiteindelijk moest ik de suikertest gaan doen naar aanleiding van 3 dagcurves.

En nee, ik ben niet te dik en nee ik had ook geen extreme buik. Dus alles bij elkaar zag het er echt niet uit alsof er sprake was van diabetes. Urinetesten en prikken na de maaltijd gaven aan dat er wel degelijk sprake van was en ik heb zelfs insuline moeten spuiten voor de laatste paar weken.
Maar lieverds, ik heb het niet over testen tijdens de zw.schap nav andere parameters he, ik heb het over ongefundeerd (imho) testen naar aanleiding van mijn vorige zwangerschap. Dat zou ik dus niet doen. Als er op een of andere wijze reden is om mij tijdens de zw.schap te verdenken van dg dan zou ik er wel over denken. Maar niet op voorhand al.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:27:42 #207
52229 Chanty
pi_137375129
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar lieverds, ik heb het niet over testen tijdens de zw.schap nav andere parameters he, ik heb het over ongefundeerd (imho) testen naar aanleiding van mijn vorige zwangerschap. Dat zou ik dus niet doen. Als er op een of andere wijze reden is om mij tijdens de zw.schap te verdenken van dg dan zou ik er wel over denken. Maar niet op voorhand al.
Dat snap ik ook niet dat dat gebeurt, de ene zwangerschap hoeft toch niet perse iets te zeggen over de andere zwangerschap :? Vriendin van me moet dus zo'n test met vies drankje doen omdat haar eerste dochter wat groot was (beide ouders waren ook groot met de geboorte), terwijl haar tweede dochter gewoon normaal was en daar verder niks extra getest is en er nu ook geen aanleiding is om extra te testen maar dat doen ze ineens standaard vanwege haar eerste zwangerschap :{
pi_137375311
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:27 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat snap ik ook niet dat dat gebeurt, de ene zwangerschap hoeft toch niet perse iets te zeggen over de andere zwangerschap :? Vriendin van me moet dus zo'n test met vies drankje doen omdat haar eerste dochter wat groot was (beide ouders waren ook groot met de geboorte), terwijl haar tweede dochter gewoon normaal was en daar verder niks extra getest is en er nu ook geen aanleiding is om extra te testen maar dat doen ze ineens standaard vanwege haar eerste zwangerschap :{
Het kán iets zeggen, als baby echt heel groot is.
Veel praktijken bieden een test aan bij geb.gew. >4 kg of boven p90, terwijl er alleen evidence is bij macrosomen, en macrosoom is boven p97.5/p98, dat kan dus óók een kind zijn van 3800 gram bij 38 weken bijv.

Verder weet ik dat ik geen diabetes had vorige zw.schap en E. hield haar glucose goed, bij een ongereguleerde diabetes zou ik verwachten dat ze daar problemen mee heeft.
pi_137376074
quote:
Dit dus, intake + de echo bij de verloskundige staat gepland voor 8 april... Ik moet dus nog 5 weken geduld hebben. Ik krijg het idee dat ik eigenlijk niet zwanger ben maar niet uit m'n hoofd, en dat al m'n 7 (!) testen gewoon vals positief waren :')

Kursor, Ik hoop dat je snel terecht kunt voor een echo!
pi_137376115
Krijgerrtje dat duurt toch nog best even lang :o
Hoever ben je nu ongeveer berekend vanaf je laatste menstruatie?
pi_137376150
quote:
helemaal mee eens! :{
pi_137376234
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 12:07 schreef BlueEyes het volgende:
Krijgerrtje dat duurt toch nog best even lang :o
Hoever ben je nu ongeveer berekend vanaf je laatste menstruatie?
Dat zou morgen 6 weken moeten zijn.. Maar tijdens mijn laatste menstruatie was ik nog aan de pil dus ik heb geen flauw idee wanneer ik een ei gehad zou moeten hebben!
pi_137376788
Digitale proefdruk van kaartje binnen. Wat mooi om de naam enzo te zien O+
Oh, en goedgekeurd bij vk.

Sterkte voor de dames die nog wachten op de eerste echo, die eerste weken zijn ook gewoon onzeker :*
pi_137376917
Mja als het niet anders kan dan moet een ks. Alles in het belang van het kindje (en moeders gezondheid). Maar vaginaal was ik na een week alweer op de been. Het herstel van een ks lijkt me gewoon zwaar klote. Zeker omdat ik hier nog zon aapje rond heb lopen.

Hoe doen die moeders dat dan toch? Plaren ze maar wat aan? Krihgt man zorgverlof?
pi_137377958
Donderdagochtend mag ik langskomen.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:12:24 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_137378090
Fijn kursor!
disclaimer
pi_137378200
Welke mafketel raad er hier in deze hormonenpitt de serie kleine baby's grote zorg aan?! Ik zit me toch te snuffen voor de laptop! :@
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:16:43 #218
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_137378204
Nikki 38 weken! *O*

Soesa 11 weken! :D *O*

Kursor :* hoop dat 't allemaal meevalt! fijn dat je snel langs mag komen :)

Ik heb hier mijn bekkenband weer eens omgedaan toen ik een stukje ging lopen met dochter, was even vergeten hoe goddelijk dat ding zit!! O+ Dus die ga ik vaker omdoen als ik actief ga zijn :D En joepie, iets waar ik blij van word! hihi. :D
Vannacht beetje raar nachtje, licht geslapen. Dacht dat vandaag wel een baggerdag zou worden maar het valt me alles mee. Zo gek hoe het kan verschillen per dag, zowel qua klachen alsook met je humeur enzo :+
Ik ga zo nog even lekker liggen want dochter pit nu ook al eventjes, ff mn bekken rust gunnen!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_137378263
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:16 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Welke mafketel raad er hier in deze hormonenpitt de serie kleine baby's grote zorg aan?! Ik zit me toch te snuffen voor de laptop! :@
Sorry :$
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:19:53 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_137378292
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:16 schreef DagenNachtdromer het volgende:
:D hormoontje! O+

Ik heb er (nog) geen last van, kan dat echt heel geïnteresseerd kijken maar huilen hoef ik niet.
(nu heb ik sowieso maar 1 of 2 keer in mijn leven gehuild om iets op tv, maar ik ben benieuwd of die hormonen er nog in gaan kicken :D)
disclaimer
pi_137378370
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 12:29 schreef Twinkle20 het volgende:
Mja als het niet anders kan dan moet een ks. Alles in het belang van het kindje (en moeders gezondheid). Maar vaginaal was ik na een week alweer op de been. Het herstel van een ks lijkt me gewoon zwaar klote. Zeker omdat ik hier nog zon aapje rond heb lopen.

Hoe doen die moeders dat dan toch? Plaren ze maar wat aan? Krihgt man zorgverlof?
Ik heb alleen ervaring met een ks, maar dat vond ik qua herstel enorm meevallen :Y Vond het vooral erg relaxed dat mijn onderkant nog intact was :D :+

Oh, M. had toen bijna 3 weken verlof gespaard, en dan 2 weken zorgverlof. Dat zal 't dit keer waarschijnlijk weer worden. Volgens mij heeft hij nog meer verlof gespaard zelfs. Bovendien werkt hij 3x9, dus dat betekent dat hij maar 2 dagen van huis is als hij weer aan het werk is.

De eerst dagen in het ziekenhuis was ergens ook juist praktisch/handig. Qua bezoek, qua M. die kon gaan bijslapen thuis, qua verzorging van S. Die ga ik wel missen denk ik, als ik een paar dagen in het zhuis moet blijven, maar ik heb toen ze 3 maanden oud was 8 dagen in het ziekenhuis gelegen, dus die 3-4 dagen voor de ks gaan nu peanuts worden ;) :+

Naja, allebei zal voor- en nadelen hebben :Y Maar ik heb er geen moment spijt van gehad of een naar gevoel aan over gehouden, mijn bevalling/ks.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:23:01 #222
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137378386
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb er (nog) geen last van, kan dat echt heel geïnteresseerd kijken maar huilen hoef ik niet.
(nu heb ik sowieso maar 1 of 2 keer in mijn leven gehuild om iets op tv, maar ik ben benieuwd of die hormonen er nog in gaan kicken :D)
ik was echt redelijk emotieloos over de tv. Tot ik een maand of 3 zwanger was. Toen kwam er een zielige docu over ezeltjes in irak gevolgd door (ja echt :@)
Free Willy. Jánken! En dat je het ziet gebeuren en het zelf ook niet snapt.

Het ergste: het is nooit meer helemaal over gegaan. -O-
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_137378401
Kursor, ik ga er ook vanuit dat er niks aan de hand is, maar tis wel weer even balen zoiets. En thee en chocola doen inderdaad wonderen :Y ;)
pi_137378435
Ik heb net mijn buik opgemeten, en hij is qua omtrek 1cm meer dan bij Saar met deze termijn. Dus gaat redelijk gelijk op nog :)
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:24:53 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_137378447
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:23 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik was echt redelijk emotieloos over de tv. Tot ik een maand of 3 zwanger was. Toen kwam er een zielige docu over ezeltjes in irak gevolgd door (ja echt :@)

Ik vind zielige beestjes ook oprecht (nog) een stuk huilwaardiger dan zielige mensjes :@ :')
Hoewel ik dus 2 weken terug ging janken om een strijdlustige Oekraiense bejaarde vrouw op het journaal. De andere keer was de reclame van het WNF :@ :')
disclaimer
pi_137378451
Hier 2x een ks en helemaal vrede heb ik er nog niet mee.
De 1e keer viel het herstel echt 100% mee de 2e keer niet. Al vond zowel de kraam als de vk dat ik wel snel weer liep enzo.

Kursor hebben ze een reden gevonden dat je oudste klein was? Zijn jullie zelf klein en/of jullie ouders? Hopelijk kunnen ze je donderdag gerust stellen.
pi_137378536
Oh, ik ben serieus dat soort series aan het vermijden. Sinds mijn zwangerschap van & de geboorte van Saar en de ziekteperiode daarna kan ik daar echt 0,0 meer tegen.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:30:21 #228
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_137378608
Ik moet ook janken van die programma's maar ik zoek het dan toch wel weer op :') . Vind het wel een erg mooie serie!
  Moderator dinsdag 4 maart 2014 @ 13:31:44 #229
5428 crew  miss_sly
pi_137378640
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik had dat ook altijd, en dat is nog steeds zo. Ik heb wat vaker een brok in mijn keel, misschien, maar huilen vanwege iets op tv hoef ik nog steeds eigenlijk nooit.
Enige dat me sinds zwangerschap en baby meer raakt, is iets over kindjes. Dus zo'n programma als kleine baby's grote zorgen zou me wel raken. Of ik erbij moet huilen is een tweede.

Dus kan best dat het niet zo erg wordt, hoor! :)
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:33:17 #230
73386 Fazz
onderweg
pi_137378680
Ik heb gisteren voor het eerst gekeken naar die serie. Vond het eigenlijk wel interessant! Maar dat kleine meisje, dat geboren was na 23 weken :o , wat een triest verhaal was dat zeg :'(

Mijn mini moet nog even binnenblijven, maar vandaag wel al 30 weken!!

Kursor, fijn dat je deze week nog terecht kan :*
pi_137378700
Ik was altijd een emotioneel wrak bij films en series maar dat was ik kwijt. Denk dat me echte zorgen maken ervoor zorgt dat ik er beter tegen kan ofzo... tot gisteravond, we keken de nieuweaaflevering van Vikings en ik heb de hele tijd zitten janken ;) en nu weer bij kleine baby's grote zorg. Wel een mooie serie :Y
pi_137378705
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:24 schreef ferrari_rood het volgende:
Hier 2x een ks en helemaal vrede heb ik er nog niet mee.
De 1e keer viel het herstel echt 100% mee de 2e keer niet. Al vond zowel de kraam als de vk dat ik wel snel weer liep enzo.

Kursor hebben ze een reden gevonden dat je oudste klein was? Zijn jullie zelf klein en/of jullie ouders? Hopelijk kunnen ze je donderdag gerust stellen.
Wij zijn zelf wel redelijk normaal qua lengte volgens mij (ik 1.75m en man 1.85m). Zelf was ik een prematuur, dus niet echt goed vergelijk, en man was netjes qua gewicht bij geboorte. We zijn beiden best slank (ik nu natuurlijk niet echt), dus diëtiste vond bouw van dichter en bijbehorend ondergewicht niet verontrustend. Mogelijke oorzaken dat dochter wat klein was tijdens zwangerschap zou gelegen kunnen hebben aan het feit dat de navelstreng aangehecht zat op de vliezen ipv op de placenta en misschien aan een afwijkende vorm placenta (maar dat was volgens mij geen duidelijke indicatie). Verder draag ik erg naar binnen ondanks dat ik op zich dus slank ben. Gyn had destijds eerst gevoeld en was daarna zeer verbaasd over het formaat van dochter bij de echo (nog steeds klein, maar lang niet zo klein als verwacht).
pi_137378896
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:34 schreef Kursor het volgende:

[..]

Wij zijn zelf wel redelijk normaal qua lengte volgens mij (ik 1.75m en man 1.85m). Zelf was ik een prematuur, dus niet echt goed vergelijk, en man was netjes qua gewicht bij geboorte. We zijn beiden best slank (ik nu natuurlijk niet echt), dus diëtiste vond bouw van dichter en bijbehorend ondergewicht niet verontrustend. Mogelijke oorzaken dat dochter wat klein was tijdens zwangerschap zou gelegen kunnen hebben aan het feit dat de navelstreng aangehecht zat op de vliezen ipv op de placenta en misschien aan een afwijkende vorm placenta (maar dat was volgens mij geen duidelijke indicatie). Verder draag ik erg naar binnen ondanks dat ik op zich dus slank ben. Gyn had destijds eerst gevoeld en was daarna zeer verbaasd over het formaat van dochter bij de echo (nog steeds klein, maar lang niet zo klein als verwacht).
Hopelijk zien ze een mooie groei op de echo. mag je terug naar de vk of moet je bij de gyn blijven?
pi_137379365
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:39 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Hopelijk zien ze een mooie groei op de echo. mag je terug naar de vk of moet je bij de gyn blijven?
Voor nu naar extern echobureau voor twee groei-echo's en contact houden met vk. Ben dus nog niet overgedragen naar gyn. Was bij dochter wel het geval en toen mocht ik na de tweede groei-echo weer terug naar vk. Weet niet waarom het nu anders is (vk weet wel dat ik geen goed gevoel bij ziekenhuizen heb).
pi_137379960
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik vind zielige beestjes ook oprecht (nog) een stuk huilwaardiger dan zielige mensjes :@ :')
Hoewel ik dus 2 weken terug ging janken om een strijdlustige Oekraiense bejaarde vrouw op het journaal. De andere keer was de reclame van het WNF :@ :')
Wacht maar tot je hoogzwanger bent en ze spelen die reclame van huiselijk geweld van Sire.

Die opa met zn kapotte bootje ;( *brul*

maar ik ben van nature al een emotioneel incontinent weekdier, zwangerschap helpt niet :')
pi_137379974
Lieve Kursor :*
houdt moed. Echt.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:08:36 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_137380027
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wacht maar tot je hoogzwanger bent en ze spelen die reclame van huiselijk geweld van Sire.

maar ik ben van nature al een emotioneel incontinent weekdier, zwangerschap helpt niet :')
Die opa is ook wel erg zielig in de categorie zielige mensen, dus daar kan ik best inkomen! :D
Haha, ik laat het wel over me heen komen, ik merk dat het nu vooral heel abrupt om kan slaan, van vrolijk en fruitig naar trillende onderlip in 3.7 seconden :9
disclaimer
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:10:13 #238
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_137380078
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Die opa is ook wel erg zielig in de categorie zielige mensen, dus daar kan ik best inkomen! :D
Haha, ik laat het wel over me heen komen, ik merk dat het nu vooral heel abrupt om kan slaan, van vrolijk en fruitig naar trillende onderlip in 3.7 seconden :9
Skjoe het weekdier. Wie had dat ooit gedacht O+
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:14:46 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_137380206
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:10 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Skjoe het weekdier. Wie had dat ooit gedacht O+
Nou, ik heb niet voor niks ooit 6 jaar lang seroxatjes gesnoept, het janken om niks komt niet geheel uit de lucht vallen. Ik (en de mensen om mij heen) ben het gewoon niet meer gewend van mezelf :D
disclaimer
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:17:23 #240
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137380311
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oh die. :@ . Check.
Kwak
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:24:59 #241
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_137380493
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou, ik heb niet voor niks ooit 6 jaar lang seroxatjes gesnoept, het janken om niks komt niet geheel uit de lucht vallen. Ik (en de mensen om mij heen) ben het gewoon niet meer gewend van mezelf :D
I know
Ik ken je ook anders ;)

Maar het is herkenbaar hoor verder. En het gaat ook nooit meer over :')
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:26:17 #242
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137380526
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:24 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

I know
Ik ken je ook anders ;)

Gewoon geen tv meer kijken.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:26:28 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_137380530
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:24 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

I know
Ik ken je ook anders ;)

Ik ben op Fok wel stoerder dan in het echt denk ik, maar daar prik jij soberso wel doorheen.
Ik kan niet wachten, lekker overal om janken! *O*
disclaimer
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:26:56 #244
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_137380547
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gewoon geen tv meer kijken.
Ja nou dat helpt geen kleute. Dan gooi je het er gewoon op andere momenten uit :')
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:27:31 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_137380564
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Ja nou dat helpt geen kleute. Dan gooi je het er gewoon op andere momenten uit :')
Als je pakketje bij de buren wordt bezorgd en ze zijn niet thuis als je het op wil halen bijvoorbeeld. O+
disclaimer
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:28:15 #246
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_137380585
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Als je pakketje bij de buren wordt bezorgd en ze zijn niet thuis als je het op wil halen bijvoorbeeld. O+
Ja, dat. Of dat er iemand op je favoriete parkeerplekje geparkeerd staat :')
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:30:34 #247
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_137380662
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

of dat het buiten mistig is en je (dus?) de was niet op kan hangen? De meest idiote. (Was een dag 4 kraamtraan maar toch)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_137380692
Ik vond het janken alleen wat genant toen ik in de trein een artikel las over mensen die naar Euro Disney mochten, omdat ze een rotjaar achter de rug hadden en ik dat dus zo lief vond van die mensen die hun hadden opgegeven dat ik het niet droog hield :')

Ik heb net eens een aflvering van die baby's gekeken, maar dat was volgens mij een oude. Voelde wel twee keer een snikje toen een baby op de borst werd gelegd en toen een moeder zei dat ze dr baby eigenlijk ook wel mee naar buiten wilde nemen als het niet goed ging zodat ze dan iig de bomen een keer gezien zou hebben, maar geen jankbui :P
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:32:18 #249
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137380717
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:28 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Ja, dat. Of dat er iemand op je favoriete parkeerplekje geparkeerd staat :')
Oh ik kan nog steeds janken als ik thuis kom en de ovenschotel is mislukt. :')
pi_137380900
Wacht ff dames, zeggen jullie nou dat het niet meer ophoudt?

Ik jank tegenwoordig ook veel sneller maar ben ook snel boos... Hormonen O+

Vanmorgen leuke spulletjes gekocht om zelf een speenkoord te maken.. Zie ik.dat ze de klemmen dubbel heeft gerekend, en normaal denk ik dan,.ach kan gebeuren, maar nu... :( o|O
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:44:01 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_137381094
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:30 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

of dat het buiten mistig is en je (dus?) de was niet op kan hangen? De meest idiote. (Was een dag 4 kraamtraan maar toch)
hehehe _O-
disclaimer
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:57:14 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137381497
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:23 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ja dat laatste vooral... Echt gênant af en toe.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_137382639
Iemand van jullie goeie tip qua beha?

Ben nu 23 weken, zal vast nog wel een eindje gaan groeien qua cupmaat.
Heb er nu al de balen van en heb geen zin in om enorme bedragen uit te gaan geven voor maatje G }:| die misschien nog wel een maat (of 2?) gaan groeien.
Mijn huidige F-cup past net aan-net niet meer om er een hele dag mee rond te hupsen, dus lang leve de ziektewet en de hele dag maar de boel de boel te laten.

Hellup! ;)
  dinsdag 4 maart 2014 @ 15:37:02 #254
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_137382684
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:35 schreef BlueEyes het volgende:
Iemand van jullie goeie tip qua beha?

Ben nu 23 weken, zal vast nog wel een eindje gaan groeien qua cupmaat.
Heb er nu al de balen van en heb geen zin in om enorme bedragen uit te gaan geven voor maatje G }:| die misschien nog wel een maat (of 2?) gaan groeien.
Mijn huidige F-cup past net aan-net niet meer om er een hele dag mee rond te hupsen, dus lang leve de ziektewet en de hele dag maar de boel de boel te laten.

Hellup! ;)
Marktplaats?
pi_137382741
BE ik herken het, ik wacht gewoon om nieuwe te kopen.. Al zijn ze hier nog niet super gegroeid, ik wil wachten tot einde van de zwangerschap.. Maar irritant is het wel..
  dinsdag 4 maart 2014 @ 15:42:18 #256
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137382858
Ik ben heel blij dat ik met zeven weken al een andere heb gekocht. Mijn oude wad al aan de kleine kant en deed echt pijn.

Nu heb ik een lelijke omabeha, maar god wat issie comfortabel, en ik heb met de bandjes, sluiting en cups nog wat groeiruimte over. Desnoods over een paar maanden weer eentje.
Kwak
pi_137383057
Ik had gelukkig nog een aantal grote beha's van toen ik ruim 15 kilo zwaarder was. Maar die ben ik inmiddels ontgroeit.

Maar alle beetje betaalbare meegroei/voedingsbeha's gaan maar tot maat E lijkt wel.
En daar ga ik ze écht niet ingefrummelt krijgen.
Ik wil best wat investeren in een voedingsbeha, maar straks lukt bv niet en heb ik dure beha, offff... koop ik nu passend en past straks niet meer.

Misschien maar eens een oncharmante kopen inderdaad bij een Livera of Hunkemoller.
Marktplaats durf ik niet aan, qua merken die nogal eens verschillen van cupmaten ookal beweren ze hetzelfde maatje te hebben.
pi_137383214
Ik heb twee hele oncharmante sportbhs van hunkemoller die echt goddelijk zitten.
pi_137383330
Nee sinds mijn vorige zwschap ook emotioneel incontinent ... gaat nooit meer goed konen.

O die scene die jij beschrijft idd Dot... daar heb ik ook bij zitten brullen.

Ben een brulaap :D
  dinsdag 4 maart 2014 @ 16:34:59 #260
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137384567
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:49 schreef BlueEyes het volgende:
Ik had gelukkig nog een aantal grote beha's van toen ik ruim 15 kilo zwaarder was. Maar die ben ik inmiddels ontgroeit.

Maar alle beetje betaalbare meegroei/voedingsbeha's gaan maar tot maat E lijkt wel.
Ik wil best wat investeren in een voedingsbeha, maar straks lukt bv niet en heb ik dure beha, offff... koop ik nu passend en past straks niet meer.

Misschien maar eens een oncharmante kopen inderdaad bij een Livera of Hunkemoller.
Marktplaats durf ik niet aan, qua merken die nogal eens verschillen van cupmaten ookal beweren ze hetzelfde maatje te hebben.
ik heb een "prachtige" witte triumph, zonder beugels, in maat F (en een grote omvang ook nog) :') maar echt, het is de hemel. hij is nu in de was dus heb mn oude aan, en auw auw auw.
Kwak
  dinsdag 4 maart 2014 @ 16:35:48 #261
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137384591
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 12:29 schreef Twinkle20 het volgende:

Hulptroepen inschakelen.

Nou was onze situatie wel ietsje anders misschien maar ik vond de combinatie herstel ks, niet zelf auto kunnen rijden, 2 premature baby's in het ziekenhuis, 1 net dreumes thuis die ik nog niet eens zelf uit zijn bed kon halen best wel euh pittig. Ik kon niet alleen naar mijn dochters en ik kon niet alleen met mijn zoon thuis zijn. Het was een logistieke uitdaging zeg maar.

Mijn man was weer aan het werk want die wilde thuis zijn als de meisjes thuis kwamen.

Maar we hebben het overleefd en het is gelukt ;)
pi_137384772
Sterkte Kursor, ik hoop dat het allemaal vals alarm blijkt te zijn!

Hier zojuist een afspraak gemaakt voor de eerste (tevens termijn-) echo en intake bij de verloskundige. *O*. Ze zei zelf dat het voor mijn vriend waarschijnlijk leuker is om te proberen er bij de tweede afspraak bij te zijn, want dan gaat ze proberen het hartje te laten horen. Die afspraak kan dan ook eventueel 's avonds, dus dat is fijn. Verder voel ik me (te?) goed, ik heb alleen totaal geen eetlust. Ik eet al een paar dagen alleen maar muizenhapjes en zit erg snel vol. Is dit normaal/herkenbaar?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 16:45:48 #263
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137384903
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Sterkte Kursor, ik hoop dat het allemaal vals alarm blijkt te zijn!

Hier zojuist een afspraak gemaakt voor de eerste (tevens termijn-) echo en intake bij de verloskundige. *O*. Ze zei zelf dat het voor mijn vriend waarschijnlijk leuker is om te proberen er bij de tweede afspraak bij te zijn, want dan gaat ze proberen het hartje te laten horen. Die afspraak kan dan ook eventueel 's avonds, dus dat is fijn. Verder voel ik me (te?) goed, ik heb alleen totaal geen eetlust. Ik eet al een paar dagen alleen maar muizenhapjes en zit erg snel vol. Is dit normaal/herkenbaar?
:Y heb ik ook een poosje gehad. hier ook vrijwel geen misselijkheid (ik denk maar een weekje ofzo) en vooral darmen/eetlust problemen.

ik las trws dat baard een andere baan heeft, wat fijn? minder overwerk etc? (ik lees natuurlijk niet meer in slank dus had het gemist)
Kwak
pi_137385015
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:45 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:Y heb ik ook een poosje gehad. hier ook vrijwel geen misselijkheid (ik denk maar een weekje ofzo) en vooral darmen/eetlust problemen.

ik las trws dat baard een andere baan heeft, wat fijn? minder overwerk etc? (ik lees natuurlijk niet meer in slank dus had het gemist)
Oh prima, dus bij jou kwam je eetlust wel weer terug? Met m'n 59 kilo heb ik op dit moment niet zo erg veel reserves, geloof ik.

Ik post ook niet meer in Slank, dus daar had je het niet kunnen vinden. :P. Maar ja, nieuwe baan, en volgens mij bij een bedrijf met gewoon een 9 tot 5 mentaliteit. Heerlijk. ;).
  dinsdag 4 maart 2014 @ 16:52:23 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_137385095
DaD, ik zou ook zèker proberen hem bij de termijnecho mee te hebben.
(dit is niet iets wat je wil horen of aan wil denken, maar als de echo slecht is, wil je echtechtecht niet in je eentje zijn :@)
disclaimer
  dinsdag 4 maart 2014 @ 16:54:09 #266
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_137385139
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:52 schreef Stormqueen het volgende:
DaD, ik zou ook zèker proberen hem bij de termijnecho mee te hebben.
(dit is niet iets wat je wil horen of aan wil denken, maar als de echo slecht is, wil je echtechtecht niet in je eentje zijn :@)
Dat idd, maar daarbij vind ik de termijnecho ook een hele speciale. Het is de eerste echo waarbij je écht een mensje ziet spartelen O+ . Voor je partner ook erg bijzonder lijkt me!
pi_137385141
Oh, de echo en het intakegesprek zijn niet tegelijkertijd! De echo heb ik 's ochtends op het vroegst mogelijke tijdstip gepland, zodat Baard voor z'n werk (hopelijk) mee kan. Maar dan hoeft hij niet later die ochtend een uur bij het gesprek te zitten, terwijl dat voor hem niet interessant is.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 16:55:24 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_137385172
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, de echo en het intakegesprek zijn niet tegelijkertijd! De echo heb ik 's ochtends op het vroegst mogelijke tijdstip gepland, zodat Baard voor z'n werk (hopelijk) mee kan. Maar dan hoeft hij niet later die ochtend een uur bij het gesprek te zitten, terwijl dat voor hem niet interessant is.
oh, dan las ik het even verkeerd, ik las echo als eerste en intake als tweede afspraak :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:54 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dat idd, maar daarbij vind ik de termijnecho ook een hele speciale. Het is de eerste echo waarbij je écht een mensje ziet spartelen O+ . Voor je partner ook erg bijzonder lijkt me!
En dat sowieso :Y
disclaimer
pi_137385249
Hij wil zelf natuurlijk ook heel graag bij de echo zijn! :Y. Het moet alleen wel kunnen, maar wat ik tot nu toe over z'n nieuwe werkgever heb gehoord (bloemen op z'n eerste dag, en zo) lijkt het me geen heel groot probleem opleveren. We proberen alleen wel vakantiedagen te sparen; we hebben al een vakantie geboekt, en na de geboorte wil hij ook zo lang mogelijk thuis kunnen zijn.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 16:58:10 #270
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137385267
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:49 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Oh prima, dus bij jou kwam je eetlust wel weer terug? Met m'n 59 kilo heb ik op dit moment niet zo erg veel reserves, geloof ik.

Ik post ook niet meer in Slank, dus daar had je het niet kunnen vinden. :P. Maar ja, nieuwe baan, en volgens mij bij een bedrijf met gewoon een 9 tot 5 mentaliteit. Heerlijk. ;).
oh wat heerlijk!

met mijn eetlust gaat t op en af. ik heb soms een vreetdag met onophoudelijk trek, en soms word ik wakker en wil ik niks eten. ik probeer regelmatig te eten ondanks dat alles. ik val nu heel langzaam iets af, maar heb natuurlijk reserves zat voor de baby om op te eten :')
Kwak
  dinsdag 4 maart 2014 @ 17:00:24 #271
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137385332
ik heb trouwens mijn eerste afspraak met 8w5d, dat is te vroeg voor termijn echo, maar ik krijg wel meteen een echo zag ik op de site.

dan kan ik dus al vrij snel en tweede echo verwachten?

en wie neemt er eigenlijk meestal bloed af, de vk? of moet je daarvoor naar een lab? :@ ik ben erg bang voor naalden maar in tegenstelling tot vroeger laat ik me er niet meer door tegenhouden, zie wel op tegen de afnames en eventuele andere injecties etc, maar ik weet dat t wel meevalt als ik maar niet kijk naar wat ze doen :')
Kwak
pi_137385410
Afname bij het lab
pi_137385466
In jouw geval kwak, is de kans groot dat je naar het echocentrum gaat, en dat de afname daar gebeurt. Als verloskundige zelf bevoegd is om nt-meting te doen dan kunnen ze ook zelf bloedafname doen, er zijn vk's die dit zelf doen, hangt er maar net van af. :)
pi_137385492
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:00 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb trouwens mijn eerste afspraak met 8w5d, dat is te vroeg voor termijn echo, maar ik krijg wel meteen een echo zag ik op de site.

dan kan ik dus al vrij snel en tweede echo verwachten?

en wie neemt er eigenlijk meestal bloed af, de vk? of moet je daarvoor naar een lab? :@ ik ben erg bang voor naalden maar in tegenstelling tot vroeger laat ik me er niet meer door tegenhouden, zie wel op tegen de afnames en eventuele andere injecties etc, maar ik weet dat t wel meevalt als ik maar niet kijk naar wat ze doen :')
Ik had met 9 weken idd een echo om te kijken of er iets was en met 11 weken alweer de termijnecho. En mijn vk heeft bij mij bloed afgenomen de eerste keer. Met 30 weken moest ik wel naar het lab.

Mijn vriend is morgen jarig en nu heb ik, geheel tegen mijn bakhobby in, net een kwarktaart uit een pakje in de koelkast gezet en ik heb er nu al trek in :@ Vanavond ga ik wel nog even een frambozencake met eiwitschuim maken die mijn vriend zelf lekker vindt, want met een kwarktaart maak ik hem niet zo blij :)
  dinsdag 4 maart 2014 @ 17:11:42 #275
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_137385654
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:05 schreef mignonne het volgende:
In jouw geval kwak, is de kans groot dat je naar het echocentrum gaat, en dat de afname daar gebeurt. Als verloskundige zelf bevoegd is om nt-meting te doen dan kunnen ze ook zelf bloedafname doen, er zijn vk's die dit zelf doen, hangt er maar net van af. :)
Thanks, mijn eerste afspraak is volgens mij ook op de echolokatie. vind t echt superspannend, vriendje gaat gelukkig wel mee.

heb het idee dat het daarna allemaal pas echt wordt, bedenken hoe we t met werk gaan doen, en financieel/erkenning/samenlevingscontract of toch maar snel trouwen, hoe gaan e t huis indelen of toch op zoek naar iets anders, hypotheekgesprek aangaan of op de huurmarkt zoeken, etc....
Kwak
pi_137386208
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:49 schreef BlueEyes het volgende:

Een voedingsbh is echt niet ineens totaal onbruikbaar als je kunstvoeding geeft hoor :D
pi_137386631
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:28 schreef WupWup het volgende:

[..]

Een voedingsbh is echt niet ineens totaal onbruikbaar als je kunstvoeding geeft hoor :D
Haha, nee zó bedoelde ik het ook niet :D
Maar nu je er toch bent; wanneer na je bevalling trek je überhaupt zo ongeveer weer een bh aan?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 18:18:36 #278
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137387658
@Blue, ik heb een stel topjes "ahhh-bra" gekocht, daar leef ik nu in :'). Met stuwing ook heel fijn.
KuikenGuppy
pi_137387817
Ohjah! Dat heb ik inderdaad al eens gelezen dat iemand die besteld had, is je borst daar ook makkelijk uit te halen als je voeden moet?
Kan me het meegroeiende effect indenken bij stuwing ook.

Vrijdag maar even de markt op dus.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 18:26:57 #280
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137387865
Ik lig er nu mee te voeden ;). Het is er niet ideaal voor, maar prima als tussenoplossing voordat je echt tijd/gelegenheid hebt je een goede voedingsbeha aan te laten meten.
KuikenGuppy
pi_137387935
De voedingshemdjes van de H&M hebben ook een soort ingebouwde top. In elk geval een stuk elastiek onder je borsten. Voor mij is dat genoeg, maar ik zit nu met groeien ook nog maar op een C ;)
pi_137389661
Dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk. Ik heb in de kraamweek geen bhs gedragen. Nu wel, omdat ik absoluut zoogkompressen nodig heb. Ik heb bh's besteld bij bonprix, waren maar 15 euro p stuk.
pi_137389877
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:20 schreef WupWup het volgende:
Dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk. Ik heb in de kraamweek geen bhs gedragen. Nu wel, omdat ik absoluut zoogkompressen nodig heb. Ik heb bh's besteld bij bonprix, waren maar 15 euro p stuk.
Die heb ik ook, zijn fijn!
Home is where the O+ is...
pi_137390324
Okeej, ehmz... Hoe zat t ook al weer met vlekjesziektes bij je dreumes en net zwanger zijn?
:(
pi_137390410
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:38 schreef Loj het volgende:
Okeej, ehmz... Hoe zat t ook al weer met vlekjesziektes bij je dreumes en net zwanger zijn?
:(
Ligt eraan welke vlekjesziekte en of je het zelf hebt gehad?
pi_137390769
Ja weet ik nog niet... Ben alleen bang voor...
Ow zit net vol kleine rode vlekjes en hij had 2 dagen geleden koorts... Klinkt niet goed.. Maar kan ook een allergische reactie zijn. Foto's gemaakt, morgen opnieuw bekijken..

Lijken me geen waterpokken, die heb ik gehad. Verder vermoed ik alles wel, maar zeker weten doe ik t niet (en m'n ma ook niet, vorige zwangerschap gevraagd..)

Nu snel naar een afspraak toe... Vanavond wel ff zoeken!
pi_137391227
Eerst koorts en daarna vlekjes zou goed de zesde ziekte kunnen zijn. Kan geen kwaad voor zwangeren. Bij twijfel kun je morgen best even de huisarts bellen.
pi_137391262
Maar je moeder weet vast wel of je alle vaccinaties hebt gekregen vroeger?
(de rode hond bijvoorbeeld is wel akelig om te hebben als zwangere, maar zelfs als je het niet hebt gehad maar wél gewoon de BMR-vaccinatie hebt gekregen is er in principe niks aan de hand)

Vlekjes kan natuurlijk vanalles zijn, maar die conclusie had je zelf ook al getrokken zag ik :)
pi_137391937
:W
Ik moet ook echt nieuwe bh's kopen... Maar geen zin....

Vandaag een dagje bij mn moeder geweest, samen met haar en zus ff geshopt, was gezellig maar nu voel ik het wel aan mijn banden...
Nu dus lekker lui op de bank met een zak snippers

:9
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 4 maart 2014 @ 20:56:01 #290
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_137393695
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:48 schreef Loj het volgende:
Ja weet ik nog niet... Ben alleen bang voor...
Ow zit net vol kleine rode vlekjes en hij had 2 dagen geleden koorts... Klinkt niet goed.. Maar kan ook een allergische reactie zijn. Foto's gemaakt, morgen opnieuw bekijken..

Lijken me geen waterpokken, die heb ik gehad. Verder vermoed ik alles wel, maar zeker weten doe ik t niet (en m'n ma ook niet, vorige zwangerschap gevraagd..)

Nu snel naar een afspraak toe... Vanavond wel ff zoeken!
Morgen mee langs de huisarts. Heb ik vorig jaar ook gedaan met onze dreumes. Doen ze niet moeilijk over.
Vooral de vijfde ziekte is niet fijn (en de rode hond, maar daar ben je als hetgoed is tegen ingeeent).
Ik weet nu dat ik helaas geen antistoffen heb hiertegen...
pi_137393715
Heeft Geppie zich gister eigenlijk al gemeld na haar vervroegde bezoek aan de vk?
S. 2014
J. 2016
pi_137394328
Ik heb niet heel goed gelezen, maar even een dikke mega jompel voor Nikki's 38 weken *O* *O* *O*

Dot ook 38 weken *O*

Sterkte Kursor, ik hoop dat de echo goed nieuws brengt!

Voedingsbh's, ja dat staat hier ook nog op het lijstje. Dit weekend maar eens op jacht oO<

En ik wil graag even jompelen voor mijzelf, baby ligt niet meer in stuit *O*
Ik had dit niet verwacht want heb er echt niks van gevoeld.
Ik bedoel 40cm kind dat 180 graden draait daar zou je toch iets van moeten merken??
Maar goed, maakt niks uit. Ze ligt head down O+

Ook nog een mooie 3d foto meegekregen van de vk

SPOILER
Ik ben verliefd en gelukkig O+
En moe, dus ik ga maar eens naar bed. Het is tenslotte al 21.00 uur geweest :')
pi_137394562
Butter mooie echo! O+ En fijn dat beeb goed ligt!

En dat draaien van de beeb, bij mij is baby B deze week ook weer gedraaid. Hij ligt dwars bovenop zijn broertje, maar ligt de ene echo met het hoofdje aan de linkerkant en de andere echo met het hoofdje aan de rechterkant. Ik snap echt niet dat daar nog ruimte voor is. :?
pi_137394705
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Heeft Geppie zich gister eigenlijk al gemeld na haar vervroegde bezoek aan de vk?
Even teruggebladerd, maar nee.. Hoop dat er niks geks is.
pi_137394958
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 21:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Even teruggebladerd, maar nee.. Hoop dat er niks geks is.
Volgens mij zou ze vandaag ook naar België voor de NIPT toch?
Heb ook al aan haar gedacht vandaag nav gisteravond.
pi_137395045
Ben benieuwd naar nieuws...
S. 2014
J. 2016
pi_137395054
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 21:18 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Volgens mij zou ze vandaag ook naar België voor de NIPT toch?
Heb ook al aan haar gedacht vandaag nav gisteravond.
Ja, vandaag inderdaad. Misschien had ze gewoon geen tijd/zin door de spanning.
pi_137395672
Wat lief dat jullie aan me denken! Kind doet het nog prima, hartje klonk weer als een paardje in galop ;) wel een beetje hoge bloeddruk.
Vandaag idd heen en weer naar Antwerpen gereden (man moest werken) stond binnen 20 min weer buiten. Sjezus wat een end vanuit Alkmaar.
Voor de rest niet echt bijgelezen, lig al gaar in mijn bed.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_137396032
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 21:31 schreef geppie het volgende:
Wat lief dat jullie aan me denken! Kind doet het nog prima, hartje klonk weer als een paardje in galop ;) wel een beetje hoge bloeddruk.
Vandaag idd heen en weer naar Antwerpen gereden (man moest werken) stond binnen 20 min weer buiten. Sjezus wat een end vanuit Alkmaar.
Voor de rest niet echt bijgelezen, lig al gaar in mijn bed.
Fijn ^O^

Wij mogen vrijdag weer op controle! Kan niet wachten
S. 2014
J. 2016
pi_137396217
Goed om te horen geppie!
pi_137396224
En vol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: