Vervelend die dromen...zeker in combinatie met die krampen. Fijn dat de VK vanavond al tijd voor je heeft. Wat grappig dat je een man hebtquote:Op maandag 3 maart 2014 19:04 schreef geppie het volgende:
Morgen naar Antwerpen voor de nipt, ik ben er helemaal zenuwachtig voor terwijl ik nadien nog 2 weken moet wachten op de uitslag![]()
Laatste nachten gedroomd dat het niet goed zat met het kindje plus sinds gisteravond best wel heftige krampen, maakten dat ik vanochtend meteen de vk heb gemaild of ik niet vanavond ipv woensdagmiddag terecht kon. Gelukkig had hij een gaatje om 19.40...
Hij mailde ook terug dat ik me geen zorgen moest maken zolang er geen bloedverlies bij kwam kijken, dat het gewoon een teken is dat ik wat rustiger aan moet doen.
Ga ff snel douchen en richting de praktijk
Drukke dag gehad op.t werk? KP heeft ook vaak bloed gezien en is nu trotse mama van een prachtige meid..quote:Op maandag 3 maart 2014 19:50 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Goh, zou die onzekerheid in de lucht hangen, zie dat er meer last van hebben hier..
Na donderdag een bloeding te hebben gehad, en eindelijk weer het vertrouwen terug te hebben dat het niets hoeft te betekenen, kwam ik vanmiddag weer bloed tegen![]()
Gelukkig heb ik woensdag de eerste echo, eerst had ik nog wat twijfel over het feit dat het wel erg vroeg is, maar zeker na al dit gedoe vind ik een check heel erg welkom.
Irritant he? Ik heb ook het idee dat mijn moeheid alweer wat beter wordt (wel een klein einde-middag-dutje trouwens, maar toen ik vandaag thuis kwam viel het wel mee). Maar ja, met 9 weken al?quote:Op maandag 3 maart 2014 19:46 schreef Stormqueen het volgende:
ik wil zeker wel een prenatale screening. Daar zijn we al jaren over eens
Meh, ook hier weer een aanval van onzekerheid. "woensdag deed ie het nog, maar wie zegt dat ie het nu nog doet?" dat idee. Ik hoop echt dat er een moment komt dat dat over gaat
Hij is meegeweest naar de eerste echo omdat dit 's avonds was maar de rest van de vk afspraken was altijd overdag en zou teveel vrije dagen kosten.quote:Op maandag 3 maart 2014 19:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
IMA, wil je mij in de OP zetten met als voorlopige uitgerekende datum 9 november?
Morgen komt de consulente van Moeders voor Moeders al! Ik ben benieuwd of dat gaat helpen om het wat 'echter' te doen voelen.
Razz, wat lijkt me dat vertellen superleuk! Ik krijg ook regelmatig van leerlingen vragen over of ik ook een baby wil en zo..
En oh ja, namen/nemen jullie je partner mee naar het intakegesprek van de verloskundige?
De vragenlijst voor het intakegesprek staat op de website van de verloskundige, dus die kunnen we mooi samen invullen!quote:Op maandag 3 maart 2014 20:11 schreef mignonne het volgende:
Mijn vriend ging alleen mee naar de echo's, verder is hij niet meegeweest, behalve 1 maal. De verloskundige had, in mijn beleving althans, door laten schemeren dat ze het apart vond dat hij er nooit bij was, dus sleepte ik hem mee de keer erop, bij wijze van sociaal verplicht. Spek en bonen it washij is niet meer meegeweest erna
Het is wel goed om samen met je partner wat vragen door te nemen die bij de intake besproken worden. Het komt vrij veel voor dat vrouwen geen idee hebben over de gezondheid van familieleden van haar partner. Je kunt overwegen om samen bijvoorbeeld de zwangerwijzer in te vullen op www.zwangerwijzer.nl Als je dan uiteindelijk niet verzend maar opslaat/uitprint dan heb je een klein beetje een idee van wat er aan bod komt onder andere tijdens een intake. (die lijst is eigenlijk bedoelt voor het preconceptiespreekuur, maar ik vind hem ook nuttig om samen met je partner in te vullen omdat er toch een hoop overeen komt met een intake)
Eigenlijk een heel relaxte dag, wel gister seks gehad, dus vriend gooit het daarop. Hij komt ook met allerlei cijfers en voorbeelden die hij heeft gevonden waarbij het goed was afgelopen, heel lief.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Drukke dag gehad op.t werk? KP heeft ook vaak bloed gezien en is nu trotse mama van een prachtige meid..
SQ: ik heb dat gevoel al, kan mij voorstellen dat het bij jou na 2mk nog heftiger is...
Soms zou ik wel een eigen echoapp willen hebben...
Man wilde een angelsounds bestellen maar heeft daar uiteindelijk vanaf gezien nadat hij erop.gegoogled had... Misschien maar beter ook
ik blijf het belachelijk vinden, werkelijkquote:Op maandag 3 maart 2014 20:12 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh trouwens...
Bloedonderzoeken, ook degene die bij de combinatietest horen, worden NIET vergoed, ook niet bij aanvullende verzekering.
Dus bereidt je voor dat je daar eigen bijdrage hebt. Welke algauw richting 100 euro gaat.
oh dat is helemaal slim van ze! Ja idd ff voor gaan zitten samenquote:Op maandag 3 maart 2014 20:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
De vragenlijst voor het intakegesprek staat op de website van de verloskundige, dus die kunnen we mooi samen invullen!
Soms heb ik het gewoon even nodig om met beide beentjes terug op de grond gezet te worden en dat is precies wat deze gyn deed. Het was zo'n niet lullen maar poetsen type. En een man. Ik heb tot nu toe eigenlijk vooral met de mannelijke gyns een klik, de vrouwelijke zijn een beetje te soft ofzo. Maargoed, als ik alleen om het niet slapen de handdoek in de ring gooi is dat wel erg makkelijk. Ik ga gewoon overdag wat bijtukken als dat lukt met de peuter en verder zien we het wel. Die 14 dagen die ik officieel nog 'moet' kunnen er ook nog wel bij. En als er echt iets aan de hand is dan kan ik altijd bellen.quote:Op maandag 3 maart 2014 18:41 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Nikki, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad vandaag! Er vallen me wel twee stukjes op uit je stukje, namelijk 'schop onder mijn kont' en 'niet meer zeuren'. Misschien bedoel je het niet zo hoor, maar ik hoop niet dat je ze zo meent. Je doet het hartstikke goed volgens mij en twee jongetjes is wel even wat anders dan één babytje. Het lijkt alsof je wilt voldoen aan de 'maatstaven' van een 'gewone' zwangerschap en iets niet goed doet als je klaagt of iets. En dus niet mag 'zeuren', maar voel je toch vooral wel vrij om het aan te geven als het niet lekker gaat.
Nouja, heel verhaal waar ik me misschien niet mee moet bemoeien, maar zou het zonde vinden als je onterecht het gevoel hebt dat je iets niet goed doet en werd erg getriggerd door die stukjes.
Ik heb er nog met Agis over gehad. De dame bij wie ik het naging heeft er nog van alles over geprobeerd dat ik het toch vergoed kon krijgen want ik had volgens haar an sich gelijk wat betreft de combinatietest labafname en dat dat vergoed zou worden.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik blijf het belachelijk vinden, werkelijknet als eigen risico op ambulancevervoer tijdens je bevalling. Alsof ik voor jan &^(* een ambulance bel voor een vrouw
![]()
Blijkbaar ligt daar de grens qua wat wel en niet onder verloskundige zorg wordt geschaard.
Een weekjequote:Op maandag 3 maart 2014 20:14 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
Eigenlijk een heel relaxte dag, wel gister seks gehad, dus vriend gooit het daarop. Hij komt ook met allerlei cijfers en voorbeelden die hij heeft gevonden waarbij het goed was afgelopen, heel lief.
We zullen het woensdag zien, dat zal toch zeker 3 dagen geruststelling moeten brengen als het goed nieuws is
Was helemaal niet vervelend bedoeld hoor! En is mijn zaak ook niet verder.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Soms heb ik het gewoon even nodig om met beide beentjes terug op de grond gezet te worden en dat is precies wat deze gyn deed. Het was zo'n niet lullen maar poetsen type. En een man. Ik heb tot nu toe eigenlijk vooral met de mannelijke gyns een klik, de vrouwelijke zijn een beetje te soft ofzo. Maargoed, als ik alleen om het niet slapen de handdoek in de ring gooi is dat wel erg makkelijk. Ik ga gewoon overdag wat bijtukken als dat lukt met de peuter en verder zien we het wel. Die 14 dagen die ik officieel nog 'moet' kunnen er ook nog wel bij. En als er echt iets aan de hand is dan kan ik altijd bellen.
Ja, dat vond ik ook zo hard, die rekening na m'n miskraam. Het wel/niet eigen risico is een groot mysterie voor mij...quote:Op maandag 3 maart 2014 20:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik blijf het belachelijk vinden, werkelijknet als eigen risico op ambulancevervoer tijdens je bevalling. Alsof ik voor jan &^(* een ambulance bel voor een vrouw
![]()
Blijkbaar ligt daar de grens qua wat wel en niet onder verloskundige zorg wordt geschaard.
Ja dat plekje staat in magische verbinding met je vliezen. Door zes keer per dag daar te blazen zullen je vliezen spontaan breken rond 39 weken!quote:Op maandag 3 maart 2014 20:19 schreef Roomsnoes het volgende:
Vraagje btw. Laatst werd Burdie aangeraden om op de bolle kant van haar hand te blazen, om te kijken of het haar vliezen waren die waren gebroken. Dit heb ik vaker gelezen. Kan me voorstellen dat je door te blazen ontspant daarbenee, en je dus water verliest. Of is er een andere reden? En waarom de bolle kant, en niet je mans hand/binnenkant han/knie/teddybeer? Of is er een magisch plekje op de bolle kant van je hand die in verbinding staat met je vliezen?
Shit! Nee! Ik blies daar net! Om te testen... niemeerdoendus. Wil dat mini nog een week of 20 bijft zitten. Met 38.4 kan ik weer beginnen dus?quote:Op maandag 3 maart 2014 20:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja dat plekje staat in magische verbinding met je vliezen. Door zes keer per dag daar te blazen zullen je vliezen spontaan breken rond 39 weken!
Maar wel precies dat plekje hoor! Een cm naar onder en je blaast je aambeien op, das niet de bedoeling
quote:Op maandag 3 maart 2014 20:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja dat plekje staat in magische verbinding met je vliezen. Door zes keer per dag daar te blazen zullen je vliezen spontaan breken rond 39 weken!
Maar wel precies dat plekje hoor! Een cm naar onder en je blaast je aambeien op, das niet de bedoeling
quote:Op maandag 3 maart 2014 20:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oh, maar zo had ik het niet opgevat hoor. No hard feelings.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Was helemaal niet vervelend bedoeld hoor! En is mijn zaak ook niet verder.
Fijn dat je er weer een goed gevoel bij hebt!
troost je, voor mij ookquote:Op maandag 3 maart 2014 20:25 schreef marel88 het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik ook zo hard, die rekening na m'n miskraam. Het wel/niet eigen risico is een groot mysterie voor mij...
Ik heb het zojuist even getest, en het is makkelijker op de bolle kant, dan kan er minder goed lucht ontsnappen. De vorm van je mond past beter bij de bolle kant van je handquote:Op maandag 3 maart 2014 20:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja zoiets dacht ik al, GM. Maar je kan als advies dan toch ook zeggen: fluit eens een deuntje, of doe ns alsof je moet plassen zonder te plassen, zeg maar. Of blaas op je duim.
Ja stomme vraag misschien, maar ik vond het zo raar dat in alle adviezen die ik las de bolle kant werd genoemd. En niet de holle kant. Ofzo.
Roomsnoes is van nature wat eigenwijs. Mijn bolle kant wordt bij evt gebroken vliezen met rust gelaten. Ik ga voor de holle kant.
Pers eens een beetje hoor ik ook nog wel eens.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja zoiets dacht ik al, GM. Maar je kan als advies dan toch ook zeggen: fluit eens een deuntje, of doe ns alsof je moet plassen zonder te plassen, zeg maar. Of blaas op je duim.
Ja stomme vraag misschien, maar ik vond het zo raar dat in alle adviezen die ik las de bolle kant werd genoemd. En niet de holle kant. Ofzo.
Roomsnoes is van nature wat eigenwijs. Mijn bolle kant wordt bij evt gebroken vliezen met rust gelaten. Ik ga voor de holle kant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |