abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137355987
Zwangerschap & geboorte

2014

18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
21 maart: Dodoria
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus (jongetje)
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
08 juni: Kwisted (jongen)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongetje)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87
17 augustus: geppie
22 augustus: rebel-angel
22 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine

18 september: Razztwizzle
25 september: Tante_Soesa

4 oktober: Spees_Eend
5 oktober: IsabellaMariaAnna
9 oktober: Skittles
10 oktober: DagenNachtdromer
***12 oktober: Stormqueen & bleiblei***
16 oktober: Loj
16 oktober: kwakz0r
20 oktober: Fee-nix
29 oktober: Little_Miss_Naughty

9 november: DevilsAndDust
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 1% gewijzigd door IsabellaMariaAnna op 03-03-2014 19:58:31 ]
pi_137355999
Wijzigingen?
pi_137356002
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 19:04 schreef geppie het volgende:

Morgen naar Antwerpen voor de nipt, ik ben er helemaal zenuwachtig voor terwijl ik nadien nog 2 weken moet wachten op de uitslag :{
Laatste nachten gedroomd dat het niet goed zat met het kindje plus sinds gisteravond best wel heftige krampen, maakten dat ik vanochtend meteen de vk heb gemaild of ik niet vanavond ipv woensdagmiddag terecht kon. Gelukkig had hij een gaatje om 19.40...
Hij mailde ook terug dat ik me geen zorgen moest maken zolang er geen bloedverlies bij kwam kijken, dat het gewoon een teken is dat ik wat rustiger aan moet doen.
Ga ff snel douchen en richting de praktijk :W
Vervelend die dromen...zeker in combinatie met die krampen. Fijn dat de VK vanavond al tijd voor je heeft. Wat grappig dat je een man hebt :D (verder niet generaliserend bedoeld ofzo hoor :@ Maar een mannelijke verloskundige hoor je in tegenstelling tot een mannelijke gynaeceloog niet vaak)
Kleine geruststelling: ik heb nog wekenlang menstruatie-achtige krampen had terwijl ik toch echt hartstikke zwanger ben ;)

Waarom hebben jullie gekozen voor een NIPT-test? Ook die onzekerheid of zit je in een risico-groep?

Ik heb er ook 2 tellen over nagedacht. Iets meer zekerheid is altijd beter dan geen zekerheid :+ Maar die 600 euro had ik er toch niet echt voor over :o
  maandag 3 maart 2014 @ 19:41:24 #4
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_137356112
Nikki wat fijn *O*

Kwak wat een gedoe daar zit je niet op te wachten :(

Spees kan me voorstellen dat je in een dubio zit :*

En geppie succes morgen!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 3 maart 2014 @ 19:46:49 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_137356428
ik wil zeker wel een prenatale screening. Daar zijn we al jaren over eens :)

Meh, ook hier weer een aanval van onzekerheid. "woensdag deed ie het nog, maar wie zegt dat ie het nu nog doet?" dat idee. Ik hoop echt dat er een moment komt dat dat over gaat :{
disclaimer
pi_137356574
Live uit de wachtkamer; ik heb 2 mannen als vk ;) heerlijk die nuchtere benadering van die kerels en heel meelevend! Na mijn mk hebben ze nog 2 x gebeld hoe het met mij ging. Echt tof!
Zes jaar geleden had ik een stuk of vijf dames, vond ze niet bijzonder aardig en toen de bevalling begon had ik opeens een hele andere chick aan mijn bed. Nee niet voor herhaling vatbaar ;)

Die test doen we omdat ik 35 ben, de combitest slechts een kansberekening is én klinkt misschien heel cru...ik vind een gezond kind al een uitdaging maar een kind met beperkingen daar kan ik (ben ik bang) niet mee omgaan. Plus de impact op je andere kind, je gezin, je relatie.

Zal voor veel mensen heel hard klinken maar we hebben het er uitvoerig over gehad en we denken er allebei zo over. En natuurlijk kun je niet alles uitsluiten, maar toch...
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_137356642
Goh, zou die onzekerheid in de lucht hangen, zie dat er meer last van hebben hier..
Na donderdag een bloeding te hebben gehad, en eindelijk weer het vertrouwen terug te hebben dat het niets hoeft te betekenen, kwam ik vanmiddag weer bloed tegen ;(

Gelukkig heb ik woensdag de eerste echo, eerst had ik nog wat twijfel over het feit dat het wel erg vroeg is, maar zeker na al dit gedoe vind ik een check heel erg welkom.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_137356716
Geppie, als jullie hier met z'n tweetjes duidelijk hetzelfde over denken en op 1 lijn zitten dat jullie die test graag willen doen, prima toch? Het is júllie gezinnetje :)
pi_137356978
IMA, wil je mij in de OP zetten met als voorlopige uitgerekende datum 9 november?

Morgen komt de consulente van Moeders voor Moeders al! Ik ben benieuwd of dat gaat helpen om het wat 'echter' te doen voelen.

Razz, wat lijkt me dat vertellen superleuk! Ik krijg ook regelmatig van leerlingen vragen over of ik ook een baby wil en zo. :D.

En oh ja, namen/nemen jullie je partner mee naar het intakegesprek van de verloskundige?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_137357034
Graag zelfs! :)
pi_137357095
Novemberdames al :o *O*

Ja, mijn vriend is tot nu toe iedere keer mee geweest naar de VK. Bij de controles hoeft het voor mij niet perse, maar hij wil het zelf heel graag. (hij krijgt er verder al zo weinig van mee natuurlijk, meer betrekken bij dit soort dingen maakt het voor hem ook wel weer wat 'echter' denk ik)
pi_137357160
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 19:50 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Goh, zou die onzekerheid in de lucht hangen, zie dat er meer last van hebben hier..
Na donderdag een bloeding te hebben gehad, en eindelijk weer het vertrouwen terug te hebben dat het niets hoeft te betekenen, kwam ik vanmiddag weer bloed tegen ;(

Gelukkig heb ik woensdag de eerste echo, eerst had ik nog wat twijfel over het feit dat het wel erg vroeg is, maar zeker na al dit gedoe vind ik een check heel erg welkom.
Drukke dag gehad op.t werk? KP heeft ook vaak bloed gezien en is nu trotse mama van een prachtige meid..

SQ: ik heb dat gevoel al, kan mij voorstellen dat het bij jou na 2mk nog heftiger is...
Soms zou ik wel een eigen echoapp willen hebben...
Man wilde een angelsounds bestellen maar heeft daar uiteindelijk vanaf gezien nadat hij erop.gegoogled had... Misschien maar beter ook :')
S. 2014
J. 2016
pi_137357163
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 19:46 schreef Stormqueen het volgende:
ik wil zeker wel een prenatale screening. Daar zijn we al jaren over eens :)

Meh, ook hier weer een aanval van onzekerheid. "woensdag deed ie het nog, maar wie zegt dat ie het nu nog doet?" dat idee. Ik hoop echt dat er een moment komt dat dat over gaat :{
Irritant he? Ik heb ook het idee dat mijn moeheid alweer wat beter wordt (wel een klein einde-middag-dutje trouwens, maar toen ik vandaag thuis kwam viel het wel mee). Maar ja, met 9 weken al?
Achteraf blijkt misschien gewoon dat ik heel veel mazzel heb gehad met zulke makkelijke eerste maanden, maar nu vind ik het vooral soms irritant. En ik vind het dus ook irritant dat ik klaag omdat ik me te goed voel :+
pi_137357195
Jeetje, novemberkindjes in de maak al! Wat vliegt de tijd!

Hopelijk helpt MvM om het wat echter te laten voelen, DaD! Dat heeft bij mij echt heel lang geduurd, voor ik me echtz anger voelde.
Nu nog, met 20 weken en ik voel de baby al vaak, kan ik soms naar mijn buik kijken en denken: ja doei troela, je bent niet zwanger hoor, je bent gewoon dik.
Maar het is echt!

Eerste afspraak was manlief mee. Nu zo af ent oe, en uiteraard bij de echo.
  maandag 3 maart 2014 @ 20:04:01 #15
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137357273
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 19:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
IMA, wil je mij in de OP zetten met als voorlopige uitgerekende datum 9 november?

Morgen komt de consulente van Moeders voor Moeders al! Ik ben benieuwd of dat gaat helpen om het wat 'echter' te doen voelen.

Razz, wat lijkt me dat vertellen superleuk! Ik krijg ook regelmatig van leerlingen vragen over of ik ook een baby wil en zo. :D.

En oh ja, namen/nemen jullie je partner mee naar het intakegesprek van de verloskundige?
Hij is meegeweest naar de eerste echo omdat dit 's avonds was maar de rest van de vk afspraken was altijd overdag en zou teveel vrije dagen kosten.
Wat mij betreft had ie er ook echt voor spek en bonen bij gezeten dus liever de dagen bewaren voor na de bevalling was onze insteek.
SEO en extra ingelaste groei echo's etc is hij wel altijd mee geweest uiteraard.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_137357310
Hier gaat man ook mee naar de controles, moet het ook niet in mijn hoofd halen alleen te gaan... Hij zegt idd dat dit het een beetje tastbaar maakt...

Maar hij is ook thuis, dus makkelijk uitgangspunt.
S. 2014
J. 2016
pi_137357594
Ja, Baard is net vandaag bij zijn nieuwe werkgever begonnen, dus hij heeft nog niets opgebouwd qua vakantiedagen natuurlijk. Ik hoop dat het misschien zo nu en dan mogelijk is om 's avonds een afspraak te maken.
pi_137357600
Mijn vriend ging alleen mee naar de echo's, verder is hij niet meegeweest, behalve 1 maal. De verloskundige had, in mijn beleving althans, door laten schemeren dat ze het apart vond dat hij er nooit bij was, dus sleepte ik hem mee de keer erop, bij wijze van sociaal verplicht. Spek en bonen it was :+ hij is niet meer meegeweest erna ;)

Het is wel goed om samen met je partner wat vragen door te nemen die bij de intake besproken worden. Het komt vrij veel voor dat vrouwen geen idee hebben over de gezondheid van familieleden van haar partner. Je kunt overwegen om samen bijvoorbeeld de zwangerwijzer in te vullen op www.zwangerwijzer.nl Als je dan uiteindelijk niet verzend maar opslaat/uitprint dan heb je een klein beetje een idee van wat er aan bod komt onder andere tijdens een intake. (die lijst is eigenlijk bedoelt voor het preconceptiespreekuur, maar ik vind hem ook nuttig om samen met je partner in te vullen omdat er toch een hoop overeen komt met een intake)
:)
pi_137357605
Hm. Ik zie dat met mijn aanvullende verzekering de combinatietest ook zonder indicatie vergoedt. Nou, dan doen we het toch maar, denk ik. Nog maar even overleggen. Ben ik met bijna 12 weken niet te laat?
pi_137357608
Succes met de onzekerheid meiden.
Zou het graag willen wegpraten voor jullie maar dat lukt me niet. Heb het zelf ook enorm gehad.
Het is en blijft nu afwachten en uitgaan van het positieve :*

Mijn vriend is de eerste echo's meegeweest + intake.
Combinatietest en 20weken echo ook.
Verder gaat hij mee als het lukt. Een routinecheck van 10-20 minuten met een bloeddrukcontrole vind ik zonde om vrij voor te regelen of afspraken voor te verzetten.
pi_137357673
Ooh trouwens...

Bloedonderzoeken, ook degene die bij de combinatietest horen, worden NIET vergoed, ook niet bij aanvullende verzekering.
Dus bereidt je voor dat je daar eigen bijdrage hebt. Welke algauw richting 100 euro gaat.
pi_137357715
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:11 schreef mignonne het volgende:
Mijn vriend ging alleen mee naar de echo's, verder is hij niet meegeweest, behalve 1 maal. De verloskundige had, in mijn beleving althans, door laten schemeren dat ze het apart vond dat hij er nooit bij was, dus sleepte ik hem mee de keer erop, bij wijze van sociaal verplicht. Spek en bonen it was :+ hij is niet meer meegeweest erna ;)

Het is wel goed om samen met je partner wat vragen door te nemen die bij de intake besproken worden. Het komt vrij veel voor dat vrouwen geen idee hebben over de gezondheid van familieleden van haar partner. Je kunt overwegen om samen bijvoorbeeld de zwangerwijzer in te vullen op www.zwangerwijzer.nl Als je dan uiteindelijk niet verzend maar opslaat/uitprint dan heb je een klein beetje een idee van wat er aan bod komt onder andere tijdens een intake. (die lijst is eigenlijk bedoelt voor het preconceptiespreekuur, maar ik vind hem ook nuttig om samen met je partner in te vullen omdat er toch een hoop overeen komt met een intake)
De vragenlijst voor het intakegesprek staat op de website van de verloskundige, dus die kunnen we mooi samen invullen!
pi_137357722
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Drukke dag gehad op.t werk? KP heeft ook vaak bloed gezien en is nu trotse mama van een prachtige meid..

SQ: ik heb dat gevoel al, kan mij voorstellen dat het bij jou na 2mk nog heftiger is...
Soms zou ik wel een eigen echoapp willen hebben...
Man wilde een angelsounds bestellen maar heeft daar uiteindelijk vanaf gezien nadat hij erop.gegoogled had... Misschien maar beter ook :')
Eigenlijk een heel relaxte dag, wel gister seks gehad, dus vriend gooit het daarop. Hij komt ook met allerlei cijfers en voorbeelden die hij heeft gevonden waarbij het goed was afgelopen, heel lief.
We zullen het woensdag zien, dat zal toch zeker 3 dagen geruststelling moeten brengen als het goed nieuws is :+
pi_137357745
Vriend is vorige week meegeweest en gaat ook mee naar de echo's. De termijnecho is ook weer 's avonds (ze hebben 2x per week avondspreekuur), dus dat is erg handig. Maar alle reguliere controles hoeft hij van mij niet mee hoor.
pi_137357767
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:12 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh trouwens...

Bloedonderzoeken, ook degene die bij de combinatietest horen, worden NIET vergoed, ook niet bij aanvullende verzekering.
Dus bereidt je voor dat je daar eigen bijdrage hebt. Welke algauw richting 100 euro gaat.
ik blijf het belachelijk vinden, werkelijk :') net als eigen risico op ambulancevervoer tijdens je bevalling. Alsof ik voor jan &^(* een ambulance bel voor een vrouw :')
Blijkbaar ligt daar de grens qua wat wel en niet onder verloskundige zorg wordt geschaard.
  maandag 3 maart 2014 @ 20:16:36 #26
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_137357790
Mijn man gaat ook altijd mee :Y

En ik sta precies in het midden in de OP :D 25 mensen onder me en 25 boven me *)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_137357792
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:14 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

De vragenlijst voor het intakegesprek staat op de website van de verloskundige, dus die kunnen we mooi samen invullen!
oh dat is helemaal slim van ze! Ja idd ff voor gaan zitten samen :Y
pi_137357815
Ik heb ook liever dat manlief zijn vrije dagen opspaart tot wanneer ik m echt nodig heb. Bloeddruk laten meten en potje pies inleveren kan ik zelf wel, en als er iets dringens is, kan ik hem altijd bellen. Maar goed, we hebben de verloskundige dan ook niet naast de deur ofzo. Hij is al snel 2 uur kwijt met reistijd. En dan vind ik dat gewoon zonde. Hij ook gelukkig :P
pi_137357840
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 18:41 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Nikki, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad vandaag! Er vallen me wel twee stukjes op uit je stukje, namelijk 'schop onder mijn kont' en 'niet meer zeuren'. Misschien bedoel je het niet zo hoor, maar ik hoop niet dat je ze zo meent. Je doet het hartstikke goed volgens mij en twee jongetjes is wel even wat anders dan één babytje. Het lijkt alsof je wilt voldoen aan de 'maatstaven' van een 'gewone' zwangerschap en iets niet goed doet als je klaagt of iets. En dus niet mag 'zeuren', maar voel je toch vooral wel vrij om het aan te geven als het niet lekker gaat.
Nouja, heel verhaal waar ik me misschien niet mee moet bemoeien, maar zou het zonde vinden als je onterecht het gevoel hebt dat je iets niet goed doet en werd erg getriggerd door die stukjes.
Soms heb ik het gewoon even nodig om met beide beentjes terug op de grond gezet te worden en dat is precies wat deze gyn deed. Het was zo'n niet lullen maar poetsen type. En een man. Ik heb tot nu toe eigenlijk vooral met de mannelijke gyns een klik, de vrouwelijke zijn een beetje te soft ofzo. Maargoed, als ik alleen om het niet slapen de handdoek in de ring gooi is dat wel erg makkelijk. Ik ga gewoon overdag wat bijtukken als dat lukt met de peuter en verder zien we het wel. Die 14 dagen die ik officieel nog 'moet' kunnen er ook nog wel bij. En als er echt iets aan de hand is dan kan ik altijd bellen.
pi_137357912
Vraagje btw. Laatst werd Burdie aangeraden om op de bolle kant van haar hand te blazen, om te kijken of het haar vliezen waren die waren gebroken. Dit heb ik vaker gelezen. Kan me voorstellen dat je door te blazen ontspant daarbenee, en je dus water verliest. Of is er een andere reden? En waarom de bolle kant, en niet je mans hand/binnenkant han/knie/teddybeer? Of is er een magisch plekje op de bolle kant van je hand die in verbinding staat met je vliezen?
pi_137358035
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik blijf het belachelijk vinden, werkelijk :') net als eigen risico op ambulancevervoer tijdens je bevalling. Alsof ik voor jan &^(* een ambulance bel voor een vrouw :')
Blijkbaar ligt daar de grens qua wat wel en niet onder verloskundige zorg wordt geschaard.
Ik heb er nog met Agis over gehad. De dame bij wie ik het naging heeft er nog van alles over geprobeerd dat ik het toch vergoed kon krijgen want ik had volgens haar an sich gelijk wat betreft de combinatietest labafname en dat dat vergoed zou worden.
Plus ze wilde wel eens kijken en nagaan waarom alle verloslundige standaardzorg vergoed wordt behalve dat bloed afnemen.
Ze zei nog, ik probeer het gewoon voor je.
Nul op rekest natuurlijk maar was te proberen.

En die van die ambu heb ik hier ook al eens voorbij zien komen ja.
Hoe krom het vergoedingenstelse ook in elkaar zit. In al die jaren dat ik in de gezondheidszorg werk veranderd het ook per jaar nog eens. Het bijhouden is niet te doen!
pi_137358127
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:14 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]

Eigenlijk een heel relaxte dag, wel gister seks gehad, dus vriend gooit het daarop. Hij komt ook met allerlei cijfers en voorbeelden die hij heeft gevonden waarbij het goed was afgelopen, heel lief.
We zullen het woensdag zien, dat zal toch zeker 3 dagen geruststelling moeten brengen als het goed nieuws is :+
Een weekje :+
S. 2014
J. 2016
pi_137358132
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:17 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Soms heb ik het gewoon even nodig om met beide beentjes terug op de grond gezet te worden en dat is precies wat deze gyn deed. Het was zo'n niet lullen maar poetsen type. En een man. Ik heb tot nu toe eigenlijk vooral met de mannelijke gyns een klik, de vrouwelijke zijn een beetje te soft ofzo. Maargoed, als ik alleen om het niet slapen de handdoek in de ring gooi is dat wel erg makkelijk. Ik ga gewoon overdag wat bijtukken als dat lukt met de peuter en verder zien we het wel. Die 14 dagen die ik officieel nog 'moet' kunnen er ook nog wel bij. En als er echt iets aan de hand is dan kan ik altijd bellen.
Was helemaal niet vervelend bedoeld hoor! En is mijn zaak ook niet verder.
Fijn dat je er weer een goed gevoel bij hebt!
pi_137358143
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja, dat vond ik ook zo hard, die rekening na m'n miskraam. Het wel/niet eigen risico is een groot mysterie voor mij...
pi_137358162
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:19 schreef Roomsnoes het volgende:
Vraagje btw. Laatst werd Burdie aangeraden om op de bolle kant van haar hand te blazen, om te kijken of het haar vliezen waren die waren gebroken. Dit heb ik vaker gelezen. Kan me voorstellen dat je door te blazen ontspant daarbenee, en je dus water verliest. Of is er een andere reden? En waarom de bolle kant, en niet je mans hand/binnenkant han/knie/teddybeer? Of is er een magisch plekje op de bolle kant van je hand die in verbinding staat met je vliezen?
Ja dat plekje staat in magische verbinding met je vliezen. Door zes keer per dag daar te blazen zullen je vliezen spontaan breken rond 39 weken! :Y
Maar wel precies dat plekje hoor! Een cm naar onder en je blaast je aambeien op, das niet de bedoeling :o
pi_137358224
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja dat plekje staat in magische verbinding met je vliezen. Door zes keer per dag daar te blazen zullen je vliezen spontaan breken rond 39 weken! :Y
Maar wel precies dat plekje hoor! Een cm naar onder en je blaast je aambeien op, das niet de bedoeling :o
Shit! Nee! Ik blies daar net! Om te testen... niemeerdoendus. Wil dat mini nog een week of 20 bijft zitten. Met 38.4 kan ik weer beginnen dus?
pi_137358231
quote:

[..]

:D
pi_137358250
_O-
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_137358261
quote:

[..]

Soesje volgens mij is het puur omdat je druk zet, en als die druk ergens kan ontsnappen, zelfde met een liesbreuk, dan moet je ook op je hand blazen om een bult in je lies te laten verschijnen, (als er een breuk zit)
S. 2014
J. 2016
pi_137358317
Toch lullig voor Burdie dat die tip pas zo laat werd gegeven, anders was het tóch nog een februarikindje geweest.
pi_137358332
Grapje eh snoes :+
Het idee is dat je door op je hand te blazen (of arm, buik van je man, weet ik veel), druk creëert in je buik doordat je je buikspieren aanspant enz. Doorgaans zal er als je vliezen werkelijk gebroken zijn steeds een beetje vruchtwater aflopen wanneer je dit doet doordat je als t ware je baarmoeder een beetje samenknijpt. Provocatietest noemen ze het. Soms is het echt overduidelijk, soms superdubieus. Soms loopt er gelijktijdig urine af en kun je er geen kont over zeggen :')

Als er twijfel is kan men nog een keer kijken met een speculum, dan zie je vanuit de baarmoedermond echt vocht aflopen (of er wordt over je hand heen geplast :+ ) en soms kan een beetje vocht onder de microscoop bekeken worden.
pi_137358353
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Was helemaal niet vervelend bedoeld hoor! En is mijn zaak ook niet verder.
Fijn dat je er weer een goed gevoel bij hebt!
Oh, maar zo had ik het niet opgevat hoor. No hard feelings. ;)
Lief dat je erop reageerde. Ik ben ook wel wat hard voor mezelf hoor, maar ik heb altijd gezegd dat ik niet 'zomaar' wil inleiden en ik ben nu blij met de keuze die we gemaakt hebben.
pi_137358502
Mijn afspraken bij de VK zijn altijd 's avonds. Ideaal, want zo hoeven we er geen vrije dagen/uren voor op te nemen en kan vriendje alles opsparen voor na de bevalling :) Het was alleen vervelend toen we de echo's kregen, want een hele dag wachten duur dan lang :P (wel eigen schuld, want 's ochtends mag ook altijd)
pi_137358520
Ja zoiets dacht ik al, GM. Maar je kan als advies dan toch ook zeggen: fluit eens een deuntje, of doe ns alsof je moet plassen zonder te plassen, zeg maar. Of blaas op je duim.

Ja stomme vraag misschien, maar ik vond het zo raar dat in alle adviezen die ik las de bolle kant werd genoemd. En niet de holle kant. Ofzo. :D

Roomsnoes is van nature wat eigenwijs. Mijn bolle kant wordt bij evt gebroken vliezen met rust gelaten. Ik ga voor de holle kant.
pi_137358567
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:25 schreef marel88 het volgende:

[..]

Ja, dat vond ik ook zo hard, die rekening na m'n miskraam. Het wel/niet eigen risico is een groot mysterie voor mij...
troost je, voor mij ook :')

zwangeren komen soms met de raarste dingen aan en vragen dan of de rekening terecht is. Ik heb geen idee :{ telefoontje verzekering dan maar weer? Het is inderdaad extra zuur na een miskraam of andere nare zaken om dan nog een rekening te krijgen.

Ik heb het zelf gehad met een verkeerde code die gebruikt was voor een echo door de gynaecoloog nav de guo. Rekening van 150 e. op de mat. Gebeld met de verzekeraar, die kon alle andere gedeclareerde echo's zien en 6geloofde wel dat het gewoon voor mn zwangerschap was. ik moest maar even 6bellen met het ziekenhuis. Daar aan de stok met een telefoniste die het niet wilde weigeren want ze kon nu niet meer zien om welke reden die echo was gemaakt :? echt heel stom vond ik het. Gelukkig werd de nekplooimeting vergoed, ik kon het dus beschouwen als collateral damage, maar voor veel mensen is 150 e echt heel erg veel geld, dan zijn dit geen leuke geintjes.
pi_137358597
En als je je op een dag erg druk maakt om uk dan kriebelt ukkie s'avonds even aan de binnenkant... Heel zacht gefriemel O+ O+
S. 2014
J. 2016
pi_137358646
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja zoiets dacht ik al, GM. Maar je kan als advies dan toch ook zeggen: fluit eens een deuntje, of doe ns alsof je moet plassen zonder te plassen, zeg maar. Of blaas op je duim.

Ja stomme vraag misschien, maar ik vond het zo raar dat in alle adviezen die ik las de bolle kant werd genoemd. En niet de holle kant. Ofzo. :D

Roomsnoes is van nature wat eigenwijs. Mijn bolle kant wordt bij evt gebroken vliezen met rust gelaten. Ik ga voor de holle kant.
Ik heb het zojuist even getest, en het is makkelijker op de bolle kant, dan kan er minder goed lucht ontsnappen. De vorm van je mond past beter bij de bolle kant van je hand :+ En dat lucht ontsnapt wil je immers niet, want anders ontstaat er geen druk.
pi_137358656
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:33 schreef Roomsnoes het volgende:

Pers eens een beetje hoor ik ook nog wel eens.
Maar om nou te voorkomen dat iemand als een malle gaat liggen persen is die hand wel mooi gedoseerd :P

En de bolle kant sluit net wat makkelijker aan op oe bakkes jonguh! probeer maar es :D
pi_137358817
Godver. Zit hier als een malle op verschillende delen van mijn hand te blazen. Komt manlief binnen. Waar of dat ik mee bezig ben.

Leg dat maar eens uit :D

(neus dichtknijpen net als om je oren open te ploppen werkt ook! Niet te hard blazen btw)

Goed. Dank voor deze uiteenzetting haha. Ik ga me verdiepen in het volgende mysterie van de bevalling. Lachgas. Hihi
pi_137358916
GM gewriemel, wat fijn. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')