abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139480992
Wat een leuk topic! :D
Even voorstellen, ik ben Tim en woon sinds enkele weken samen in een appartement met (ofcourse) een balkon. Deze is op het Zuidoosten, dus alleen ochtend en wat middagzon!
We hebben absoluut geen groene handen, maar het begin is er! Leuk om inspiratie op te doen hier... Onze handen gaan jeuken :-)

Hier wat foto's. De vloer was al groen toen wij er gingen wonen. In de toekomst willen we vlonders neerleggen.

Hebben jullie tips/ideeënvoor ons? We willen meer planten, maar aan de andere kant willen we niet dat het balkon te vol wordt :-)

[ Bericht 0% gewijzigd door timp0e op 02-05-2014 11:55:14 ]
pi_139490841
Lijkt er inderdaad snel vol uit te gaan zien. Maar zo te zien weinig tocht. Wel de kieren tussen glas en muur goed afdichten. Tochtkieren bevorderen luis.
Rechts klimplanten (geen klimop, dat is een woekerplant die mieren & luizen aantrekt). Als rechts raam en/of deur is, dan zo'n plantenbak met achterwand op wielen neerzetten. Zitje naar voren halen en tegen het achtermuurtje een rechte bank met bloembakken/potten.

Combinatie van vaste planten (evt. wintergroen) en eenjarigen. De vaste voor de body & het microklimaat en de eenjarigen voor de fleur, die je makkelijk elk jaar anders componeert. Als de eenjarigen tegen de herfst uitgebloeid zijn, eruit trekken en bloembollen erin zetten (zonder verpotten, gewoon in dezelfde aarde). In de herfst zijn vaak winterviolen in de aanbieding. Als je die op de plaats van zomerbloemen neerzet, moet je compost door de grond werken en misschien wat gedroogde koemest (neem biologische als er gekozen kan worden).
  vrijdag 2 mei 2014 @ 17:05:14 #103
62419 CherryLips
chocoholic
pi_139493399
Dahlia's, geraniums en een jasmijn gehaald :) En nog iets voor in de bakken aan de balkronrand, had er vorig jaar million bells in zitten maar die moest ik elke dag plukken.
Tap tap tap
  vrijdag 2 mei 2014 @ 19:05:53 #104
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_139497100
Ik ben donderdag eindelijk ook begonnen met mijn eigen projectje. Een kleine groententuin op de gallerij. De afmetingen van deze bak (tenmiste dat wat aarde bevat) is ±52cm bij ±133cm en ±30 cm diep. De bak zelf is helemaal van hard hout. Het is hardhout van oude schotten die ze vroeger, jaren 50 tm de jaren 80 oid, gebruikte bij beton fabrieken om betonnen rioolbuizen, straat klinkers, tegels en andere betonnen gietsels mee te vervoeren en is dus oeroud hardhout. Niet verantwoord hout dus maar het heeft al zo lang dienst gedaan en word nu dus mijn groenten bak. Houd in dat ik dus veel moet boren, heel veel boren.... |:(

De planken die ik gebruik zijn bijna 3,5 cm dik dus voor dat is door gerot ben ik er waarschijnlijk zelf al niet meer. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  vrijdag 2 mei 2014 @ 19:11:21 #105
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_139497351
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:29 schreef timp0e het volgende:
Even voorstellen, ik ben Tim en woon sinds enkele weken samen in een appartement met (ofcourse) een balkon. Deze is op het Zuidoosten, dus alleen ochtend en wat middagzon!
We hebben absoluut geen groene handen, maar het begin is er! Leuk om inspiratie op te doen hier... Onze handen gaan jeuken :-)

Hier wat foto's. De vloer was al groen toen wij er gingen wonen. In de toekomst willen we vlonders neerleggen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hebben jullie tips/ideeënvoor ons? We willen meer planten, maar aan de andere kant willen we niet dat het balkon te vol wordt :-)
Leuk balkonnetje! Tips qua planten heb je al. Ik wil je aanraden om geen vlonders te gebruiken. Als ze even liggen en het is nat weer, zijn ze spekglad en er komt allemaal troep onder te liggen waardoor je weer mos groei krijgt enzo.... Wat wel weet ik niet maar ik zou iig geen vlonders leggen. :P
  vrijdag 2 mei 2014 @ 19:37:41 #106
244933 trovey
Nachtoele
pi_139498364
Heb inderdaad ook vlonders gehad....nooit weer...zit bijna vol op het Zuiden en alsnog veel groene aanslag, gladheid en na een paar jaar waren ze verrot ook al was het tuinhout en had ik ze zowel boven als onder twee maal gebeitst. 8)7 . Dat tapijt wat jullie nu hebben is zo veel makkelijker, zou niet anders meer willen...scheelt overigens ook in het aantal slakken want die hebben minder verstopplekken nu. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 03-05-2014 12:49:36 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_139498531
grastapijt is idd ideaal op het balkon. wel eentje kiezen die snel droogt.
even de stofzuiger erover en klaar :)
  vrijdag 2 mei 2014 @ 19:49:23 #108
62419 CherryLips
chocoholic
pi_139498790
Ik heb een soort houten balken op het plafond, heb geen last van algen en mos maar het is snel spekglad, brak van de winter ook al een keer bijna m'n nek toen ik iets wilde uitkloppen :r heb er nu kunstgras op liggen. Kun je gewoon stofzuigen O+
Tap tap tap
  vrijdag 2 mei 2014 @ 21:16:37 #109
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_139502282
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 19:49 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb een soort houten balken op het plafond, heb geen last van algen en mos maar het is snel spekglad, brak van de winter ook al een keer bijna m'n nek toen ik iets wilde uitkloppen :r heb er nu kunstgras op liggen. Kun je gewoon stofzuigen O+
Vind je het gek dat je bijna je nek breekt als je midden in de winter op een spekglad plafond gaat lopen! :o :P
pi_139516640
Onwijs bedankt voor de tips! Wij gaan nu binnenkort kijken voor een rechte bank om daarop bloempotten en planten neer te zetten! Dat we daar zelf niet opgekomen zijn.... Haha!
We moeten alleen even kijken of we de tochtkieren dicht willen hebben, en zo ja, hoe we dat zo mooi mogelijk doen. Maar tot nu toe hebben we nog geen last van luis *klopt af*

Wij hebben geen kunstgras/tapijt, het is puur beton waarop groene verf is op geverfd... Maar dit is ook makkelijk stofzuigen ;)
  zaterdag 3 mei 2014 @ 12:40:50 #111
62419 CherryLips
chocoholic
pi_139518333
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 21:16 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Vind je het gek dat je bijna je nek breekt als je midden in de winter op een spekglad plafond gaat lopen! :o :P
:D
Tap tap tap
  zaterdag 3 mei 2014 @ 12:50:09 #112
244933 trovey
Nachtoele
pi_139518508
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 10:54 schreef timp0e het volgende:
Onwijs bedankt voor de tips! Wij gaan nu binnenkort kijken voor een rechte bank om daarop bloempotten en planten neer te zetten! Dat we daar zelf niet opgekomen zijn.... Haha!
We moeten alleen even kijken of we de tochtkieren dicht willen hebben, en zo ja, hoe we dat zo mooi mogelijk doen. Maar tot nu toe hebben we nog geen last van luis *klopt af*

Wij hebben geen kunstgras/tapijt, het is puur beton waarop groene verf is op geverfd... Maar dit is ook makkelijk stofzuigen ;)
Inderdaad in lagen werken dan gaat het interessanter worden. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 04-05-2014 11:51:10 ]
Optimist tot in de kist
  zaterdag 3 mei 2014 @ 12:50:41 #113
244933 trovey
Nachtoele
pi_139518518
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 12:40 schreef CherryLips het volgende:

[..]

:D
Je bent gewoon een vlieg, die kunnen dat. 8-)
Optimist tot in de kist
  zaterdag 3 mei 2014 @ 18:16:07 #114
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_139525789
Mijn groentenbak voor op de galerij is af! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 20:08:24 #115
62419 CherryLips
chocoholic
pi_139529660
Mooi :) ik heb zo'n bak vorig jaar gewoon gekocht, dat scheelt mij (nou ja, m'n vader dan) een hoop grijze haren :D
Vandaag is m'n vader ook weer langs geweest, hij is de handige Henkie met de groene vingers.

De rozen zijn al vol in bloei, de klimplant klom niet dus die zit nu in een gewone pot en is vervangen door jasmijn. Daaromheen staan een paar dahlia's. Als die het mooi doen haal ik er nog een paar. De kamperfoelie rechts doet het ook nog goed, die en de rozen zijn nog van de vorige bewoners.
Kinderpicknicktafeltje met lavendel, aardbeien en wat kruiden, moet nog even kijken wat ik daar allemaal nog meer mee kan. Links een bak met fuchsia en geraniums en op de rand een bak met petunia's en een bak met andere kleine bloemetjes waarvan ik de naam ben vergeten. Achter me heb ik nog niets staan, daar is het nog heel kaal, net als vorig jaar. Misschien dat ik er nog een klimplant tegenaan zet. Ik vind passieflora erg mooi maar volgens mij doet ie het niet zo goed in een pot.
Tap tap tap
  zaterdag 3 mei 2014 @ 20:41:39 #116
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_139531560
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 20:08 schreef CherryLips het volgende:
Mooi :) ik heb zo'n bak vorig jaar gewoon gekocht, dat scheelt mij (nou ja, m'n vader dan) een hoop grijze haren :D
Vandaag is m'n vader ook weer langs geweest, hij is de handige Henkie met de groene vingers.

[ afbeelding ]

De rozen zijn al vol in bloei, de klimplant klom niet dus die zit nu in een gewone pot en is vervangen door jasmijn. Daaromheen staan een paar dahlia's. Als die het mooi doen haal ik er nog een paar. De kamperfoelie rechts doet het ook nog goed, die en de rozen zijn nog van de vorige bewoners.
Kinderpicknicktafeltje met lavendel, aardbeien en wat kruiden, moet nog even kijken wat ik daar allemaal nog meer mee kan. Links een bak met fuchsia en geraniums en op de rand een bak met petunia's en een bak met andere kleine bloemetjes waarvan ik de naam ben vergeten. Achter me heb ik nog niets staan, daar is het nog heel kaal, net als vorig jaar. Misschien dat ik er nog een klimplant tegenaan zet. Ik vind passieflora erg mooi maar volgens mij doet ie het niet zo goed in een pot.
Ziet er gezellie uit zeg! ^O^

Al kan er nog veeel meer bij. :P

Ik heb ook 2 van die bakken maar die staan op mn balkon. Daarbij is mijn nieuwe bak 2x zo groot. ;)
  zaterdag 3 mei 2014 @ 20:43:53 #117
62419 CherryLips
chocoholic
pi_139531676
Er moet nog een droogrek bij kunnen, kan ik m'n beddengoed lekker laten drogen. En ik heb nog zeven bloempotten en twee kruidentorens... Heb vorig jaar zowat de hele roze Elho-collectie en kruidentorencollectie opgekocht bij de Action hier en in Olst, en alle roze schotels :') maar goed ook, want nu hadden ze alleen maar antraciet.
Tap tap tap
  zaterdag 3 mei 2014 @ 21:48:15 #118
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_139534675
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 20:43 schreef CherryLips het volgende:
Er moet nog een droogrek bij kunnen, kan ik m'n beddengoed lekker laten drogen. En ik heb nog zeven bloempotten en twee kruidentorens... Heb vorig jaar zowat de hele roze Elho-collectie en kruidentorencollectie opgekocht bij de Action hier en in Olst, en alle roze schotels :') maar goed ook, want nu hadden ze alleen maar antraciet.
Droogrek past niet op je plafond balkon rand. :P Van die bakken die je met beugels kan ophangen wel aan weerszijden van dat metaal werk. Alleen in jou geval dan zonder die beugels. Gaatjes in boren en met tyrips vast maken aan dat metaal werk wat boven op je balkon rand vast zit. :7

Verder kan je nog veul meer van die gekochte bakken kwijt langs je balkon "muur" maar het is wat je zelf wil uiteraard. Ik zou m helemaal vol bouwen maar je moet er van houden. :D
  zaterdag 3 mei 2014 @ 22:52:48 #119
62419 CherryLips
chocoholic
pi_139536924
O ja hoor, vorig jaar stond het ook aardig vol, had op drie bakken na alles gevuld. Die drie laatste bakken had ik in augustus gekocht en in het najaar tulpen in gedaan. Die ontzettend mooi waren geworden maar vorige week zijn overleden dankzij de hagel :(

Droogrek hang ik aan de tussenwand achter me, daarachter woont niemand. En ik heb een gewoon groot droogrek, dat je gewoon zo neerzet. Ik mag volgens de VvE eigenlijk geen droogrekken op het balkon plaatsen 'want dat is lelijk', de kleuren van het zonnescherm en de parasols enzo zijn ook vastgelegd, maar ik heb vorig jaar gewoon mn beddengoed buitengehangen (m'n directe buren naast en onder me doen dat ook) en laatst zag ik dat een van de buren iets verderop een droogmolen op het balkon had staan dus doei, ik hang alles buiten neer.
Tap tap tap
  zondag 4 mei 2014 @ 02:05:12 #120
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_139541959
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:29 schreef timp0e het volgende:
Hai Tim, wat een leuk balkon, en wat een prachtig uitzicht heb je! O+

Ik zou graag ook deelnemen aan dit topic, vanwaar hier wat foto's van mijn balkon:

Een maand geleden kocht ik een hoop kleine viooltjes voor een habbekrats bij de Praxis. Inmiddels ploffen ze uit de bakken:

Ik kocht dus twee maanden geleden een zakje tomatenzaad bij de Lidl.
De plantjes zijn inmiddels zowat ONTPLOFT qua groeien.
Let wel, dit alles stond eerst in één potje. :o O+

Ik heb altijd wat pindasnoertjes hangen voor de vogels.
Eigenlijk bedoeld voor de meesjes e.d..
Maar ik heb hier al wekenlang een huisdier/kostganger op de 8e verdieping die hier iedere dag lekker komt snacken, een Gaai. Slim beest. Hij weet waar er iets te halen valt...

Meneer/mevrouw Gaai wordt iedere dag tammer. Ik mag hem/haar wel. O+

[ Bericht 2% gewijzigd door HetKlusKonijn op 04-05-2014 02:42:16 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_139543397
Die tomaat moet je wel drastisch uitdunnen, wil je meer oogsten dan besjes.
pi_139556135
Wat ziet je balkon er gezellig uit zeg. En wow wat een tomatenplanten. Dat word smullen Super om een gaai op je balkon te hebben. Ik las trouwens wel eens dat het niet goed is om in het voorjaar de mezen pinda's te voeren. De jonge mezen kunnen er in stikken.
pi_139556575
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 19:01 schreef sjaakspark het volgende:
Wat ziet je balkon er gezellig uit zeg. En wow wat een tomatenplanten. Dat word smullen Super om een gaai op je balkon te hebben. Ik las trouwens wel eens dat het niet goed is om in het voorjaar de mezen pinda's te voeren. De jonge mezen kunnen er in stikken.
Mezen voeren hun jongen geen pinda's maar rupsen en insecten. De pinda's is krachtvoer voor paps en mams die zich helemaal de tering vliegen om de kids te verzorgen :)
pi_139569315
quote:
Mezen voeren hun jongen geen pinda's maar rupsen en insecten. De pinda's is krachtvoer voor paps en mams die zich helemaal de tering vliegen om de kids te verzorgen :)
O gelukkig maar. Heb ik dat dus altijd verkeerd begrepen.
pi_139574672
Vroeger mochten pinda's ook niet. maar daar zijn ze de laatste paar jaar op terug gekomen.

[ Bericht 27% gewijzigd door loecje op 05-05-2014 12:55:37 ]
pi_139577023
Ja ook ik ga binnenkort foto's plaatsen! Vandaag plantjes kopen! 1 jarig spul en wil ook wat vaste planten.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  maandag 5 mei 2014 @ 11:31:22 #127
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_139579191
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2014 19:11 schreef computergirl het volgende:

[..]

quote:
Het is absoluut af te raden nog hele pinda’s te voeren in het voorjaar. Wanneer vogels de jongen hiermee voeren, kunnen ze er in stikken.

[...]

Jarenlang werd geadviseerd om vogels in de lente helemaal niet bij te voeren. De reden is dat jonge vogels veel zaden en noten niet goed kunnen verteren. Het blijkt echter geen kwaad te kunnen. De ouders doen zich tegoed aan het moeilijker verteerbare voer, terwijl ze hun jongen voeden met insecten. Pas als er een totaal gebrek is aan natuurlijk voedsel bieden ze ook hun kroost zaden en noten aan. In dat geval moet u er op letten dat er geen hele pinda’s te vinden zijn, maar alleen kleine stukjes.
Bron: http://www.vogelbeschermi(...)oeren/wanneer_voeren

Volgens mij zijn de meningen er nogal over verdeeld. Maar om risico's uit te sluiten, zou ik zeker geen (hele) pinda's aanbieden.
Stop the world, I want to get out.
  maandag 5 mei 2014 @ 14:09:29 #128
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_139583030
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 08:33 schreef Teslynd het volgende:
Die tomaat moet je wel drastisch uitdunnen, wil je meer oogsten dan besjes.
Dat denk ik ook, probleem is... ruimtegebrek!
En dan te bedenken dat dit geheel eerst in één bak stond. Voortaan ga ik wat minder zaadjes zaaien, nu ik weet dat ze echt allemaal opkomen.
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 19:01 schreef sjaakspark het volgende:
Dank je!
Ja die gaai is supertof. Ik keek eerst wel gek op toen-ie hier kwam snacken, nu zit-ie er iedere dag wel eventjes. :)
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 11:31 schreef Lkw het volgende:
Bron: http://www.vogelbeschermi(...)oeren/wanneer_voeren

Volgens mij zijn de meningen er nogal over verdeeld. Maar om risico's uit te sluiten, zou ik zeker geen (hele) pinda's aanbieden.
Wat die mezen betreft, inderdaad, de meningen zijn erover verdeeld, zelfs ook bij de Vogelbescherming. De laatste inzichten schijnen echter te zijn dat het niet veel kwaad kan.

Hier is het voornamelijk de gaai die zich eraan tegoed doet. Wat ook weer positief is: zolang meneer/mevrouw Gaai hier komt snacken, bemoeit-ie zich in ieder geval dus niet met de mezennestkastjes op het balkon van mijn buren (of tenminste dat hoop ik). :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_139584396
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 10:54 schreef timp0e het volgende:

Handig om te weten dat planten water nodig hebben. Potplanten moeten vaker begoten worden dan vollegrondsplanten. Sterker nog, 's zomers kan het zijn dat je 2x per dag volop gieten moet. Planten die een beetje uitgegroeid zijn, zijn hun eigen paraplu. Beter meerdere planten in een grote pot dan één plant per potje. De grote pot heeft een buffer. Blikken potten ogen modieus, maar zijn wel erg snel verhit en afgekoeld, niet leuk voor de planten. Als het kan plantenbakken met schotel eronder of met waterreservoir en dan water geven via de schotel en het reservoir. Hoe beschutter het balkon, hoe minder regen er in de bakken terecht komt. Goed uitgegroeide planten en/of bodembedekkers helpen tegen erosie/uitdroging.
Per keer véél water geven, Beter paar keer per week veel dan elke dag dat ene scheutje wat je aan de kamerplanten geeft.

quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 14:09 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat dit geheel eerst in één bak stond. Voortaan ga ik wat minder zaadjes zaaien, nu ik weet dat ze echt allemaal opkomen.

[...]
Beginnen met paden er tussenuit trekken en de rest uitdunnen met afknippen. De oogst klein knippen en als je geen slakken op balkon hebt, dan op de aarde leggen als mulchlaag. Tomaten zijn veelvraten, ze groeien het beste naast de composthoop.
pi_139587568

Munt, aardbei, staan en hang geraniums, vlijtige liesjes en campanula en wit plantje.
You can make it ?
pi_139587672
Ik heb nog zaadjes van radijs peterselie en klaprozen in potjes gezaaid.
You can make it ?
  dinsdag 6 mei 2014 @ 01:43:31 #132
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_139609209
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 14:55 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Beginnen met paden er tussenuit trekken en de rest uitdunnen met afknippen. De oogst klein knippen en als je geen slakken op balkon hebt, dan op de aarde leggen als mulchlaag. Tomaten zijn veelvraten, ze groeien het beste naast de composthoop.
Of met veel koffie prut in de pot.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 01:45:12 #133
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_139609233
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:47 schreef Dandilion het volgende:
[ afbeelding ]

Munt, aardbei, staan en hang geraniums, vlijtige liesjes en campanula en wit plantje.
Oogt erg gezellie! ^O^

Iets zegt me wel dat jij van roze houd. :P
  dinsdag 6 mei 2014 @ 01:53:52 #134
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_139609322
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 14:09 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Die gaai is idd erg gaaf! :D

MBT je tomaten planten, zoals Teslynd al zegt, heel veel weg knippen keer op keer steeds verder uit dunnen. Bekijk het per week en knip de kleinste weg, kijk naar de grootste plantjes en blijf rond om die de rest weg knippen tot je ± 4 a 5 planten overhoud. Meer dan dat ga je echt niet kwijt kunnen. Ze kunnen meters hoog worden nl en hebben daar door in de meest ideale omstandigheden een pot nodig (per plant) van een meter in diameter minimaal. Nou is dat niet realistisch en is veel kleiner ook heel goed mogelijk maar met de hoeveelheid plantjes die jij hebt moet je echt drastisch gaan knippen!
pi_139614264
Ziet er allemaal erg gezellig uit!

Hier mijn balkon, nog niet helemaal af en heb al helemaal geen groene vingers dus de meeste plantjes zullen over een maand wel het loodje hebben gelegd ben ik bang. :') Witte bank op de foto is een zelf gemaakt bankje van een pallet.

En waarom er geen plantjes op de balkon rand hangen is omdat dat niet mag helaas.

All good things are wild and free.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 11:58:13 #136
58711 soapie
Zeeperd
pi_139614549
Leuk bankje zeg!!
pi_139627167
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:47 schreef tliciouz het volgende:

Hier mijn balkon, nog niet helemaal af en heb al helemaal geen groene vingers dus de meeste plantjes zullen over een maand wel het loodje hebben gelegd ben ik bang. :') Witte bank op de foto is een zelf gemaakt bankje van een pallet.

En waarom er geen plantjes op de balkon rand hangen is omdat dat niet mag helaas.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat ziet er goed uit.
Ik denk dat de witte bloemetjes het gele kastje directe zon gebruiken kan. De primula kan daar niet zo goed tegen. Je zou ze kunnen omwisselen. En dan onderin het gele kastje de primula waar nu de paarse staat en de paarse waar de witte staat.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:40:05 #138
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_139632733
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:47 schreef Dandilion het volgende:
[ afbeelding ]

Wanneer begon bij jou de munt een beetje te groeien? Heb zaadjes in een bak gedaan, maar ik heb geen idee wanneer ze een beetje gaan groeien :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_139633285
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 18:52 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Dat ziet er goed uit.
Ik denk dat de witte bloemetjes het gele kastje directe zon gebruiken kan. De primula kan daar niet zo goed tegen. Je zou ze kunnen omwisselen. En dan onderin het gele kastje de primula waar nu de paarse staat en de paarse waar de witte staat.
Zijn de primula de plantjes die op het houten oppottafeltje staan? In die zinken pot? :@

Overigens die witte bloemetjes heb ik ook op de witte tafel staan en die doen het slechter dan die op de gele oppottafel staan, misschien is dat even puur toeval hoor haha. :')
pi_139634082
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:40 schreef Maraca het volgende:

[..]

Wanneer begon bij jou de munt een beetje te groeien? Heb zaadjes in een bak gedaan, maar ik heb geen idee wanneer ze een beetje gaan groeien :P
Kant en klaar zo gekocht
You can make it ?
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:01:35 #141
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_139634287
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:47 schreef tliciouz het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heel leuk. Blijven die potjes een beetje staan als het waait? Bij ons waait het soms zo hard op het balkon, durf eigenlijk niks op tafel te zetten.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:17:32 #142
244933 trovey
Nachtoele
pi_139635966
Ik ben weer bezig met plantjes redden. :P Vandaag maar weer een paar afgebroken plantendelen met wortelstok (zijn geraniums) van het trottoir afgepakt, komen allemaal van de boomspiegels rond gemeentebomen, Boosdoeners zijn gravende honden en mensen die zo nodig via de stoep moeten parkeren in de parkeerhavens, niemand kan daar blijkbaar fatsoenlijk inparkeren. 8)7 Nu de boel in het water en binnen een dag zijn compleet verwelke blaadjes weer helemaal fris, daarna planten in zeer natte potaarde en hopen op het beste. :P Een kennis van mij heeft zo al een grote bak vol met die planten.
Optimist tot in de kist
pi_139637597
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:01 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Heel leuk. Blijven die potjes een beetje staan als het waait? Bij ons waait het soms zo hard op het balkon, durf eigenlijk niks op tafel te zetten.
Het waait best hard bij ons op het balkon maar het blijft toch allemaal staan, behalve toen het twee keer noodweer was en we alle twee de tafels naar binnen hebben getilt :') gewoon doen, merk je vanzelf haha!
  woensdag 7 mei 2014 @ 00:10:40 #144
62419 CherryLips
chocoholic
pi_139649048
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:40 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik weet nog van vorig jaar dat de munt er een stuk langer over deed dan de peterselie en de basilicum. En toen er wat kwam, dacht ik dat het onkruid was :P is het op zich ook. Het begon ook snel te woekeren.
Tap tap tap
  woensdag 7 mei 2014 @ 00:12:35 #145
62419 CherryLips
chocoholic
pi_139649104
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:35 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Het waait best hard bij ons op het balkon maar het blijft toch allemaal staan, behalve toen het twee keer noodweer was en we alle twee de tafels naar binnen hebben getilt :') gewoon doen, merk je vanzelf haha!
Bij mij waait het ook hard op het balkon. M'n parasol was vorig jaar ook eens omgewaaid, tegen de balkondeur aan dus die kreeg ik niet meer open :D en de frambozen mieterden ook een paar keer om. Ik had laatst een leuk boompje gezien maar dat durf ik dus niet in een pot te zetten.
Tap tap tap
pi_139649316
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:48 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Zijn de primula de plantjes die op het houten oppottafeltje staan? In die zinken pot? :@

Overigens die witte bloemetjes heb ik ook op de witte tafel staan en die doen het slechter dan die op de gele oppottafel staan, misschien is dat even puur toeval hoor haha. :')
Ja, dat zijn de primula's, vroegbloeiers. Ze kunnen tegen de voorjaarszon, maar in de zomerzon verdwijnen ze. De witte lijken margrietjes of madeliefjes en dat moet gewoon in de volle zon kunnen.
pi_139649370
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:17 schreef trovey het volgende:
Ik ben weer bezig met plantjes redden. :P Vandaag maar weer een paar afgebroken plantendelen met wortelstok (zijn geraniums) van het trottoir afgepakt, komen allemaal van de boomspiegels rond gemeentebomen, Boosdoeners zijn gravende honden en mensen die zo nodig via de stoep moeten parkeren in de parkeerhavens, niemand kan daar blijkbaar fatsoenlijk inparkeren. 8)7 Nu de boel in het water en binnen een dag zijn compleet verwelke blaadjes weer helemaal fris, daarna planten in zeer natte potaarde en hopen op het beste. :P Een kennis van mij heeft zo al een grote bak vol met die planten.
Waar staan de geraniums dan? En wat voor geraniums, pelargonium of ooievaarsbekje?

Ik heb trouwens overwinterde citroengeranium. De plant die het minste zon kreeg, is het grootst en bloeit alweer een tijdje.
  woensdag 7 mei 2014 @ 00:32:15 #148
244933 trovey
Nachtoele
pi_139649619
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:22 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Waar staan de geraniums dan? En wat voor geraniums, pelargonium of ooievaarsbekje?

Ik heb trouwens overwinterde citroengeranium. De plant die het minste zon kreeg, is het grootst en bloeit alweer een tijdje.
Ik hou de officiële termen aan dus de plant die geranium heet ;) , niet de pelargonium. :P Ze zijn door de gemeente op boomspiegels geplant....jammer dat al die automobilsten het geen bal interesseert of ze er dwars doorheen jassen. :(
Optimist tot in de kist
pi_139650724
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:32 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik hou de officiële termen aan dus de plant die geranium heet ;) , niet de pelargonium. :P Ze zijn door de gemeente op boomspiegels geplant....jammer dat al die automobilsten het geen bal interesseert of ze er dwars doorheen jassen. :(
Of mensen die glimlachend kijken hoe hun speelse hond het plantsoen inspring en alles overhoop krabt.
  woensdag 7 mei 2014 @ 01:45:34 #150
244933 trovey
Nachtoele
pi_139650741
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 01:44 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Of mensen die glimlachend kijken hoe hun speelse hond het plantsoen inspring en alles overhoop krabt.
Daar zijn de boomspiegels weer te klein voor. :P
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')