abonnement Unibet Coolblue
pi_137344092
Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen zoals:

• Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Moet ik dan toch wat flesjes in huis halen?
• Moet je voor in de box ook een dekentje hebben?
• Moet je flesjes uitkoken?
• Kun je met katten jaloerse taferelen krijgen/deze voorkomen?
• Twaalf hydrofielluiers, kom ik daar de oorlog mee door?

Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren!
:)
pi_137344363
Game on *O*

quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:09 schreef Twinkle20 het volgende:
Ook al duurt het naar verwachting nog 20 weken voordat mijn spruitje zich zal melden. En ook al heb ik al een baby groot gebracht ... Zit met een aantal vragen al een paar dagen. Dus ga ik op zoek naar antwoorden van jullie ervaringsdeskundigen :p

Ik ben eind juli uitgerekend. Volgens de kalender is het dan hartje zomer. Maar hoe kleed je een pasgeboren baby :?

Als ze al een paar maandjes oud zijn kijk ik naar het kindje. Maar bij een pasgeborene :?
Ik heb al het een en ander aan kleertjes gekregen, varierend van korte tot lange mouw.

Maar mijn gevoel zegt dat je zon kleintje in het begin moet voorzien van lange mouwen/broeken. Zomermama's .. barst los!

Wij hebben Djenna de eerste twee weken wakker gemaakt voor een voeding (iedere vier uur). Dit op advies van de kraam. Ik weet nog dat vooral mensen van de oude stempel ons voor gek verklaarden want kindje zou zichzelf wel melden. Maar ik ben misschien ook een beetje bang gemaakt omdat pasgeborenen dan in een coma kunnen raken vanwege suikertekort :?

Wakker maken of niet :?
Ik vind iedere vier uur zelfs wat weinig. Met iedere vier uur kom ik op zo'n 6 voedingen per dag, zeker als je borstvoeding geeft vind ik dat weinig. Ik adviseer zelf om op verzoek te voeden, maar minimaal elke 3 uur aan te leggen, ook 's nachts. Ideaal gezien zou je liefst zelfs 10-12 voedingen zien bij die hele kleintjes.

Je moet best kijken naar je kindje. Wanneer jouw borstvoeding op gang is en er een stijgende lijn zit in het gewicht van je kindje (gewoonlijk beiden rond dag 4), én indien je kindje zichzelf goed op temperatuur kan houden, dan kun je gerust eens kijken wat je kindje 's nachts doet. Slaapt ie vijf uur aan een stuk en meld ie zich daarna spontaan, keurig, zo niet dan zou ik zelf wel aanleggen ivm bloedsuikerspiegel.

Temperatuur is heel belangrijk voor je baby. Het kost een baby enorm veel energie om zichzelf op temperatuur te houden, drinken aan de borst kost ook energie. Je helpt je baby met groeien door het hem makkelijk te maken qua temperatuur. Niet te warm en niet te koud kleden, voeden op verzoek enz.
Qua kleertjes tsja. Mijn zomerbaby heeft veel korte mouwen gedragen, maar ik heb haar ook veel bij me gehad en met een dekentje erover. Laagjes zijn ideaal en als je baby zich uiteindelijk slecht op temp. weet te houden dan kun je investeren in wol-zijde rompertjes bijvoorbeeld.
Je kunt best wel vestjes met lange mouwen halen en daaronder rompers met korte mouwen,bijv. Als het snikheet is laat je het vestje uit, zo niet dan aan en anders kan er altijd nog een dekentje overheen.

En in geval van 'nood' is een extra rompertje zo gehaald :)
:)
pi_137344446
Van mijn kraam mocht ik er bij mijn (aterme, met gemiddeld gewicht) kind overdag maximaal drie uur tussen laten en 's nachts maximaal vier. Minstens acht voedingen per 24 uur moest ik geven. Toen hij op zijn geboortegewicht zat mocht ik er iets meer tijd tussen laten maar niet meer dan zes uur geloof ik.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator maandag 3 maart 2014 @ 13:58:32 #4
5428 crew  miss_sly
pi_137344614
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:51 schreef Clubsoda het volgende:
Van mijn kraam mocht ik er bij mijn (aterme, met gemiddeld gewicht) kind overdag maximaal drie uur tussen laten en 's nachts maximaal vier. Minstens acht voedingen per 24 uur moest ik geven. Toen hij op zijn geboortegewicht zat mocht ik er iets meer tijd tussen laten maar niet meer dan zes uur geloof ik.
Hier ook, en dat laatste van die zes uur dan ook maar een maal per dag, dus bijvoorbeeld in de nacht.

Maar goed, mijn dame kwam iedere drie uur minstens een hele tijd, heb ik nooit wakker hoeven maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137345653
Ja, inderdaad, dat bedoelde ik te zeggen. Maximaal drie uur, één keer wat langer.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_137346679
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:51 schreef Clubsoda het volgende:
Van mijn kraam mocht ik er bij mijn (aterme, met gemiddeld gewicht) kind overdag maximaal drie uur tussen laten en 's nachts maximaal vier. Minstens acht voedingen per 24 uur moest ik geven. Toen hij op zijn geboortegewicht zat mocht ik er iets meer tijd tussen laten maar niet meer dan zes uur geloof ik.
Ja, dat is idd een gangbaar advies :Y
:)
  maandag 3 maart 2014 @ 19:09:20 #7
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137354638
Medemamas O+

Heeft iemand tips om ons kleintje war strakker in te stoppen in bed? Ze is zo sterk dat ze met 2 dagen oud al zo woelt dat ze tegen de spijlen aan komt te schuiven :o terwijl ze dan voor ons gevoel wel strak ingestopt ligt.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_137355007
Wat apart,zulk verschillend advies in het hoelang tussen voedingen laten zitten 'nachts! Of speelt bv/kv hierin een rol?
Ik gaf kv en kreeg nl te horen van mijn kraamhulp dat ik Wolf destijds gewoon mocht laten doorslapen tot wanneer hij zichzelf meldde. Hij was een baby met normaal gewicht (3690 gram) en kreeg dan rond 23:00 de laatste fles en sliep door tot 6:00/6:30 eigenlijk meteen na zn geboorte.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 3 maart 2014 @ 19:21:59 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137355189
Ik moest wekken. Zowel van kraam als lk. Overdag om de drie uur, 's nachts om de 4.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 3 maart 2014 @ 19:24:08 #10
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137355287
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 19:09 schreef Kimpossible het volgende:
Medemamas O+

Heeft iemand tips om ons kleintje war strakker in te stoppen in bed? Ze is zo sterk dat ze met 2 dagen oud al zo woelt dat ze tegen de spijlen aan komt te schuiven :o terwijl ze dan voor ons gevoel wel strak ingestopt ligt.
Slaapzakje? Of evt. inbakeren in een puckababy of pacco doek? J. vond dat heel fijn, en sliep er een stuk rustiger door!
pi_137355467
Wij mogen er nu (tweede week) vier uur tussen laten, 's nachts vijf. Mevrouw meldt zich ook niet zelf, alleen vanmorgen toevallig weer na drie uur.

Wel lijkt ze vandaag extra last van krampjes te hebben. Kan dit komen doordat er wat meer tijd tussen de voedingen zit, dat haar darmpjes te lang stil liggen zeg maar? (Ik heb geen idee of dat überhaupt kan hoor. .) En iemand nog tips wat er kunnen doen om de krampjes te verlichten?
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_137356107
Kv ligt ook zwaarder op de darmpjes.. Masseren, 'fietsen' met de beentjes, warmte dmv pittenzak.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_137356604
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 19:41 schreef Morretje het volgende:
Kv ligt ook zwaarder op de darmpjes.. Masseren, 'fietsen' met de beentjes, warmte dmv pittenzak.
Dit :Y en in een draagdoek. Oh en Infacol hebben wij de eerste 3 maanden gebruikt..
pi_137356749
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 19:18 schreef Poppejans het volgende:
Wat apart,zulk verschillend advies in het hoelang tussen voedingen laten zitten 'nachts! Of speelt bv/kv hierin een rol?
Ik gaf kv en kreeg nl te horen van mijn kraamhulp dat ik Wolf destijds gewoon mocht laten doorslapen tot wanneer hij zichzelf meldde. Hij was een baby met normaal gewicht (3690 gram) en kreeg dan rond 23:00 de laatste fles en sliep door tot 6:00/6:30 eigenlijk meteen na zn geboorte.
Ja hier ook kv..dus zou inderdaad kunnen dat dat het verschil is
pi_137356813
Cinababy helpt hier goed tegen krampjes
  Moderator maandag 3 maart 2014 @ 19:56:05 #16
5428 crew  miss_sly
pi_137356916
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 19:09 schreef Kimpossible het volgende:
Medemamas O+

Heeft iemand tips om ons kleintje war strakker in te stoppen in bed? Ze is zo sterk dat ze met 2 dagen oud al zo woelt dat ze tegen de spijlen aan komt te schuiven :o terwijl ze dan voor ons gevoel wel strak ingestopt ligt.
Als je bv geeft op verzoek, zou ik wel uitkijken met strak instoppen/inbakeren,
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 3 maart 2014 @ 20:03:50 #17
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137357261
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 19:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als je bv geeft op verzoek, zou ik wel uitkijken met strak instoppen/inbakeren,
Waarom dat? Ik gaf bv op verzoek en heb gewoon ingebakerd hoor. Uk werd wel wakker van de honger, alleen niet meer van zn maaiende armpjes ;)
pi_137357353
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 19:09 schreef Kimpossible het volgende:
Medemamas O+

Heeft iemand tips om ons kleintje war strakker in te stoppen in bed? Ze is zo sterk dat ze met 2 dagen oud al zo woelt dat ze tegen de spijlen aan komt te schuiven :o terwijl ze dan voor ons gevoel wel strak ingestopt ligt.
ligt ze op dr rug? Dan blijft ze waarschijnlijk bewegen. Een heel onnatuurlijke houding namelijk en zorgt voor een onveilig gevoel bij babies. Gevaar komt van boven ;)
misschien blijft ze stiller liggen op dr zij of buik?
inbakeren vergroot het onveilige gevoel trouwens.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 3 maart 2014 @ 20:09:55 #19
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137357544
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:05 schreef Morretje het volgende:

[..]

ligt ze op dr rug? Dan blijft ze waarschijnlijk bewegen. Een heel onnatuurlijke houding namelijk en zorgt voor een onveilig gevoel bij babies. Gevaar komt van boven ;)
misschien blijft ze stiller liggen op dr zij of buik?
inbakeren vergroot het onveilige gevoel trouwens.
Mijn kind kreeg er juist een veilig gevoel van in mijn optiek.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 3 maart 2014 @ 20:10:33 #20
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137357573
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:05 schreef Morretje het volgende:

[..]

ligt ze op dr rug? Dan blijft ze waarschijnlijk bewegen. Een heel onnatuurlijke houding namelijk en zorgt voor een onveilig gevoel bij babies. Gevaar komt van boven ;)
misschien blijft ze stiller liggen op dr zij of buik?
inbakeren vergroot het onveilige gevoel trouwens.
Seriuously? Dat laatste gaat echt tegen alles in wat ik tot nu toe over inbakeren heb gelezen en gehoord, en ik heb echt gedegen eea uitgezocht voordat ik het probeerde.
pi_137358179
Op de buik :o dat mag helemaal nog niet op die leeftijd..ze kunnen hun hoodje niet zelf optillen als ze zich in het matras draaien met het gezichtje.
  maandag 3 maart 2014 @ 20:31:55 #22
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137358436
En op de zij alleen met zo'n kussen eventueel. Dat deden ze in het ziekenhuis wel met J. Met rolletjes van hydrofiel aan beide kanten. En toch rolde ie terug naar zn rug.

Mini-slaapzakje (let op de maat van het hoofdgat) kan geen kwaad, gewoon opletten dat ie t niet te warm krijgt...
pi_137358460
Ben wel benieuwd naar je bron over het inbakeren morretje... want ik heb tot nu toe zowel prive als via werk alleen maar positieve ervaringen ermee.
S. 2014
J. 2016
pi_137358601
T. lag in het begin ook elke keer scheef in z'n wieg. Het leek alsof hij meer ruimte nodig had, dus na 3 of 4 weken over naar het ledikant en sindsdien geen problemen meer :)

Inbakeren werd T. alleen maar woest van, hij wil altijd met z'n armen helemaal gestrekt liggen :+
pi_137358626
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  Moderator maandag 3 maart 2014 @ 20:35:52 #26
5428 crew  miss_sly
pi_137358635
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:03 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Waarom dat? Ik gaf bv op verzoek en heb gewoon ingebakerd hoor. Uk werd wel wakker van de honger, alleen niet meer van zn maaiende armpjes ;)
http://www.borstvoeding.com/aanverwant/hechting/inbakeren-2
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 3 maart 2014 @ 20:36:20 #27
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137358663
Inbakeren is idd een goed idee!

Ze slaapt op haar rug idd en soms leggen we n opgerold doekje naast haar om r ieeetsje op haar zij te leggen ivm misselijkheid.

Ik ga toch nog s kijken naar zon puckababy!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_137358747
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Op de buik :o dat mag helemaal nog niet op die leeftijd..ze kunnen hun hoodje niet zelf optillen als ze zich in het matras draaien met het gezichtje.
Als ze het hoofdje kunnen draaien, draaien ze het hoofdje lijkt me ook wel uit het matras. Maar daar heb ik geen bewijzen voor. Mijn baby sliep nooit alleen tot een maand of 6, ook overdag niet, dus ik nam dat 'risico' waarvan overigens niet aangetoond is dat het echt een risico is.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_137358826
Je kan de eerste voeding signalen missen als je inbakert...sabbelen om de handjes bijvoorbeeld.

Edit: oh wat miss en morretje zeggen dus :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  Moderator maandag 3 maart 2014 @ 20:41:34 #30
5428 crew  miss_sly
pi_137358893
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:36 schreef Kimpossible het volgende:
Inbakeren is idd een goed idee!

Ze slaapt op haar rug idd en soms leggen we n opgerold doekje naast haar om r ieeetsje op haar zij te leggen ivm misselijkheid.

Ik ga toch nog s kijken naar zon puckababy!
Lees je eerst even in over bv op verzoek en inbakeren :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 3 maart 2014 @ 20:41:47 #31
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_137358908
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Op de buik :o dat mag helemaal nog niet op die leeftijd..ze kunnen hun hoodje niet zelf optillen als ze zich in het matras draaien met het gezichtje.
Sommige baby's zijn wel sterk genoeg in hun nekje. Allebei m'n jongens konden vanaf de geboortedag hun hoofd naar links en naar rechts leggen. Geen probleem.

Ik liet ze daarom ook rustig op hun buik liggen als ik er bij was. In de nacht lagen ze op hun zij of op hun rug.
Rienk lag ook ingebakerd.

Kim, een woombie is echt enorm fijn. Een Puckababy ook, daar hebben ze nog meer vrijheid in dan een woombie. Google maar voor foto's :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 3 maart 2014 @ 20:41:53 #32
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137358913
Wat betreft inbakeren zal je altijd voor en tegenstanders blijven houden.
Het is niet alsof ik het ontzettend leuk vond om te doen maar zonder sliep hij gewoon helemaal niet met alle gevolgen van dien.
Ik heb nooit het idee gehad dat ik er mijn kind mee te kort deed, eerder andersom en met de hechting lijkt ook niks mis gegaan te zijn ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator maandag 3 maart 2014 @ 20:44:22 #33
5428 crew  miss_sly
pi_137359013
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:41 schreef laziness het volgende:
Wat betreft inbakeren zal je altijd voor en tegenstanders blijven houden.
Het is niet alsof ik het ontzettend leuk vond om te doen maar zonder sliep hij gewoon helemaal niet met alle gevolgen van dien.
Ik heb nooit het idee gehad dat ik er mijn kind mee te kort deed, eerder andersom en met de hechting lijkt ook niks mis gegaan te zijn ;)
Ik ben zekere geen tegenstander van inbakeren, maar een baby van twee dagen oud die bv op verzoek krijgt, zou ik persoonlijk nog niet inbakeren of in zo'n puckababy leggen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137359040
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben zekere een tegenstander van inbakeren, maar een baby van twee dagen oud die bv op verzoek krijgt, zou ik persoonlijk nog niet inbakeren of in zo'n puckababy leggen.
Dit, en dan alleen omdat ze beweegt in bed...
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 3 maart 2014 @ 20:47:53 #35
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137359149
Ik ga me goed inlezen! Voed in principe inderdaad op verzoek. Zo tegen de spijlen aanspartelen is ook niks. Ben zo bang dat ze dan met d'r gezichtje tegen zon Spijl aan komt en dat ze dan niet goed kan ademen en dat ik dan net slaap ofzo :'( /insert startende kraamtranen hier
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 3 maart 2014 @ 20:49:05 #36
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137359203
Eens dat de nood tot inbakeren met twee dagen oud nog niet zo hoog is.

Maar er werd meteen met linkjes gestrooid dat het slecht is en een onveilig gevoel zou geven en daar reageerde ik op.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_137359215
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:47 schreef Kimpossible het volgende:
Ik ga me goed inlezen! Voed in principe inderdaad op verzoek. Zo tegen de spijlen aanspartelen is ook niks. Ben zo bang dat ze dan met d'r gezichtje tegen zon Spijl aan komt en dat ze dan niet goed kan ademen en dat ik dan net slaap ofzo :'( /insert startende kraamtranen hier
Ho, kalm, ademhalen!
Rustig aan ;) Zo snel gaan babies niet stuk. Lees je in, en trek daarna geïnformeerd je plan.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 3 maart 2014 @ 20:50:14 #38
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_137359256
Oh shit. Ze is natuurlijk nog maar twee dagen :o

Kim, je meisje heeft 9 maanden in een baarmoeder gezeten, met steeds minder ruimte totdat ze eigenlijk *geen* ruimte meer had. Nu is ze geboren en is er niks meer dan ruimte. Laat haar zoveel mogelijk op je slapen, leg haar niet in een groot ledikant, maar in een klein wiegje, mijn jongens sliepen in de kinderwagenbak. Ik hield de ruimte klein en maakte die steeds wat groter.

Je bent een verse moeder. Welkom bij de club van onzekeren :+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Moderator maandag 3 maart 2014 @ 20:50:34 #39
5428 crew  miss_sly
pi_137359269
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:49 schreef laziness het volgende:
Eens dat de nood tot inbakeren met twee dagen oud nog niet zo hoog is.

Maar er werd meteen met linkjes gestrooid dat het slecht is en een onveilig gevoel zou geven en daar reageerde ik op.
Mijn linkje zegt niet dat het slecht is, maar wijst op de mogelijke risico's. En het lijkt me dat je die ook onder de aandacht wil hebben, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137359290
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Op de buik :o dat mag helemaal nog niet op die leeftijd..ze kunnen hun hoodje niet zelf optillen als ze zich in het matras draaien met het gezichtje.
Tjah ik vind het zelf een slimmer idee dan inbakeren. En mijn kinderen draaide wel het hoofd.
Ik heb 3 buikslapers en wiegedood blahblahblah etc is leuk maar dat risico is er ook met kunstvoeding dat is ook een wiegedood risico. :)
pi_137359299
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:49 schreef laziness het volgende:
Eens dat de nood tot inbakeren met twee dagen oud nog niet zo hoog is.

Maar er werd meteen met linkjes gestrooid dat het slecht is en een onveilig gevoel zou geven en daar reageerde ik op.
Het werkt wel, inbakeren. Wat er werkt, is dat je kindje niet meer onrustig is. De reden van de onrust wordt echter niet weggenomen. En die link is natuurlijk enorm veralgemeniseerd, en absoluut geen veroordeling over jullie situatie toendertijd. Maar ik vind wel dat er erg vaak geroepen wordt (niet per se hier, in het algemeen) dat inbakeren een oplossing tegen allerlei 'problemen' is, die eigenlijk natuurlijk babygedrag zijn.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_137359314
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:47 schreef Kimpossible het volgende:
Ik ga me goed inlezen! Voed in principe inderdaad op verzoek. Zo tegen de spijlen aanspartelen is ook niks. Ben zo bang dat ze dan met d'r gezichtje tegen zon Spijl aan komt en dat ze dan niet goed kan ademen en dat ik dan net slaap ofzo :'( /insert startende kraamtranen hier
Ruuustig maar :* Ze moet heel gek doen om dat voor elkaar te krijgen. Lekker je meisje dichtbij je houden en verder, wat Vlindur zegt :Y
pi_137359346
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:50 schreef Vlindur het volgende:
Oh shit. Ze is natuurlijk nog maar twee dagen :o

Kim, je meisje heeft 9 maanden in een baarmoeder gezeten, met steeds minder ruimte totdat ze eigenlijk *geen* ruimte meer had. Nu is ze geboren en is er niks meer dan ruimte. Laat haar zoveel mogelijk op je slapen, leg haar niet in een groot ledikant, maar in een klein wiegje, mijn jongens sliepen in de kinderwagenbak. Ik hield de ruimte klein en maakte die steeds wat groter.

Je bent een verse moeder. Welkom bij de club van onzekeren :+
In dit inderdaad. ^O^
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_137359349
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:50 schreef Vlindur het volgende:
Oh shit. Ze is natuurlijk nog maar twee dagen :o

Kim, je meisje heeft 9 maanden in een baarmoeder gezeten, met steeds minder ruimte totdat ze eigenlijk *geen* ruimte meer had. Nu is ze geboren en is er niks meer dan ruimte. Laat haar zoveel mogelijk op je slapen, leg haar niet in een groot ledikant, maar in een klein wiegje, mijn jongens sliepen in de kinderwagenbak. Ik hield de ruimte klein en maakte die steeds wat groter.

Je bent een verse moeder. Welkom bij de club van onzekeren :+
En dit!
En wat morretje zegt.
  maandag 3 maart 2014 @ 20:52:36 #45
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137359375
Dank! Ze slaapt idd al 2 dagen op m'n borst snachts, we hebben overdag in t wiegje slapen vandaag geoefend. Ze wil snachts alleen maar bij mij zijn en daar genieten we dan maar gewoon van. Slaperig ben ik toch nog niet :)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_137359404
R sliep op mij de eerste 2 weken...in haar bed en zelfs tussen ons in was huilen...ze miste mijn geur en hartslag denk ik.....
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137359467
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:52 schreef Kimpossible het volgende:
Dank! Ze slaapt idd al 2 dagen op m'n borst snachts, we hebben overdag in t wiegje slapen vandaag geoefend. Ze wil snachts alleen maar bij mij zijn en daar genieten we dan maar gewoon van. Slaperig ben ik toch nog niet :)
Lekker doen, straks wil ze het niet meer! Komt vanzelf wel, ze moeten wennen aan de wereld ook, en jij bent het enige vertrouwde.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 3 maart 2014 @ 20:57:22 #48
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137359629
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:52 schreef Kimpossible het volgende:
Dank! Ze slaapt idd al 2 dagen op m'n borst snachts, we hebben overdag in t wiegje slapen vandaag geoefend. Ze wil snachts alleen maar bij mij zijn en daar genieten we dan maar gewoon van. Slaperig ben ik toch nog niet :)
Dat overdag in eigen bedje slapen komt ook vanzelf wel over een aantal weken maar hoeft ze nu echt nog niet te kunnen.
Dat is iets wat ze moeten leren in de loop van de tijd maar heus nog niet met twee dagen oud.
Laat haar lekker op jullie borst, in jullie armen of in de kinderwagenbak naast je slapen.
Dat grote bedje komt wel als ze wat meer aan de wereld gewend is.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_137359771
quote:
2s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:50 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Tjah ik vind het zelf een slimmer idee dan inbakeren. En mijn kinderen draaide wel het hoofd.
Ik heb 3 buikslapers en wiegedood blahblahblah etc is leuk maar dat risico is er ook met kunstvoeding dat is ook een wiegedood risico. :)
Nou daar heb ik werkelijkwaar nog nooit van gehoord. Maar prima hoor, mijn beide dames waren ook vanaf dag 1 erg srerk in hun nekje, maar geen haar op mijn hoofd die buikslapen aan zou durven..zeker niet de eerste weken.

Maar kim, die spijltjes kunnen geen kwaad, maar mischien voelt ze zich inderdaad veiliger in een kleiner wiegje, minder ruimte om zich heen. En kraamtranen zijn niet tof nee!
  maandag 3 maart 2014 @ 21:00:58 #50
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137359809
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:39 schreef bitterend het volgende:
Je kan de eerste voeding signalen missen als je inbakert...sabbelen om de handjes bijvoorbeeld.

Edit: oh wat miss en morretje zeggen dus :Y
De mijne wurmde zn handje door de halsopening (alleen de vingers zeg maar) van de puckababy, en sabbelde dan. Maar dat signaal mis ik toch echt als ik slaap, en baby ligt in eigen kamer op bedje... Vind pacco doek trouwens veel fijner, hij had echt nog te veel vrijheid in de puckababy en was onrustig.

Maar goed, J. heeft zijn eerste 3 weken in het zkh doorgebracht, en daar duwen ze een baby toch wel in een schema, wat hij redelijk aanhield toen ie eenmaal thuis was. Ik wist wanneer ik m ongeveer kon verwachten. En hij sliep idd de eerste tijd thuis ook vaak op mij O+

Inbakeren hier vanaf een week of 10 denk ik, daarvoor was ie rustig in bed.
pi_137359885
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:00 schreef mousemicky het volgende:

[..]

De mijne wurmde zn handje door de halsopening (alleen de vingers zeg maar) van de puckababy, en sabbelde dan. Maar dat signaal mis ik toch echt als ik slaap, en baby ligt in eigen kamer op bedje... Vind pacco doek trouwens veel fijner, hij had echt nog te veel vrijheid in de puckababy en was onrustig.

Maar goed, J. heeft zijn eerste 3 weken in het zkh doorgebracht, en daar duwen ze een baby toch wel in een schema, wat hij redelijk aanhield toen ie eenmaal thuis was. Ik wist wanneer ik m ongeveer kon verwachten. En hij sliep idd de eerste tijd thuis ook vaak op mij O+

Inbakeren hier vanaf een week of 10 denk ik, daarvoor was ie rustig in bed.
Kim haar baby is 2 dagen oud...ik neem aan dat ze nog niet op haar eigen kamer ligt ;)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 3 maart 2014 @ 21:06:03 #52
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137360072
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:02 schreef bitterend het volgende:

[..]

Kim haar baby is 2 dagen oud...ik neem aan dat ze nog niet op haar eigen kamer ligt ;)
Misschien ben ik een ontaarde moeder, maar J. heeft nooit bij ons op de kamer geslapen. Ook als hij niet in het ziekenhuis had gelegen, was hij naar z'n eigen kamertje gegaan... En dat is dus ook gebeurd toen ie thuiskwam. En natuurlijk was ie veel bij mij, en sliep ie op ons, of in de doek, maar ook gewoon in z'n eigen bed hoor...

en met ee hechting van ons moederskindje is niets mis hoor, hij wil t liefst dat ik de hele dag niet van zn zijde wijk ;)
  Moderator maandag 3 maart 2014 @ 21:09:16 #53
5428 crew  miss_sly
pi_137360240
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:06 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Misschien ben ik een ontaarde moeder, maar J. heeft nooit bij ons op de kamer geslapen. Ook als hij niet in het ziekenhuis had gelegen, was hij naar z'n eigen kamertje gegaan... En dat is dus ook gebeurd toen ie thuiskwam. En natuurlijk was ie veel bij mij, en sliep ie op ons, of in de doek, maar ook gewoon in z'n eigen bed hoor...

en met ee hechting van ons moederskindje is niets mis hoor, hij wil t liefst dat ik de hele dag niet van zn zijde wijk ;)
Zoals je in het linkje dat ik heb geplaatst, kunt lezen, kan bv op verzoek goed gaan bij inbakeren, maar kan het ook misgaan. Aangezien de baby pas twee dagen oud is, is inbakeren gewoon nog niet slim.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137360246
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:06 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Misschien ben ik een ontaarde moeder, maar J. heeft nooit bij ons op de kamer geslapen. Ook als hij niet in het ziekenhuis had gelegen, was hij naar z'n eigen kamertje gegaan... En dat is dus ook gebeurd toen ie thuiskwam. En natuurlijk was ie veel bij mij, en sliep ie op ons, of in de doek, maar ook gewoon in z'n eigen bed hoor...

en met ee hechting van ons moederskindje is niets mis hoor, hij wil t liefst dat ik de hele dag niet van zn zijde wijk ;)
Dat kan. Elk kind is anders.
Als ik dat had gedaan had mijn kind uren gekrijst of was ik om de 5 minuten naar de andere kamer gelopen na de bevalling en met veel bloedverlies en hechtingen is dat geen goed idee.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137360310
Op de eigen kamer slapen is ook een risico..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_137360586
Kim :* het komt allemaal echt op zn pootjes terecht. Wat vlindur zegt is heel zinvol om bij stil te staan. Ze heeft zo opgefrot gezeten in je buik met alleen jouw hartslag en jouw stem om naar te luisteren. Vertrouwder dan dat krijg je het niet.

Om die veiligheid van een besloten ruimte te kunnen bieden kun je er ook voor kiezen om een matrozenbedje te maken hoog in het ledikant. Zo voelen ze iets boven hun hoofd en onder de voetjes.

Het "gevaar" van inbakeren is hetzelfde gevaar als met buikslapen. Baby's slapen dan dieper, waardoor ze voedingen zouden kunnen overslaan en te lage suikers zouden kunnen hebben. Bij buikslapen zijn er signalen dat de ademprikkel in de hersenen verstoord kan raken door het diepe slapen, net als bij apneu's, wat wiegendood tot gevolg zou hebben. Eigenlijk moet ik zeggen dat rugslapen en slapen zonder inbakeren ervoor zorgt dat baby oppervlakkiger slaapt en vaker wakker wordt. ;)
De gevallen van wiegendood schijnen overigens wel vrijwel allemaal in enige vorm met roken samen te hangen. Ofwel moeders die tijdens de zwangerschap rookten, ofwel meerookten, ofwel dat er in huis gerookt werd enz enz.

Kim, mocht je toch willen inbakeren, laat je dan goed informeren ajb.
Het is niet heel verstandig om je baby in de kraamweek al in te bakeren. Vanwege eerder genoemde dieper slapen/lage suikers. Wacht liever tot de borstvoeding op gang is, en er groei zit in haar gewicht. Het is waarschijnlijk handiger om het tot die tijd even aan te kijken bijvoorbeeld met zo'n matrozenbedje. Daarnaast, nooit inbakeren bij koorts ivm kans op warmtestuwing, niet na vaccinaties (ivm kans op koorts) en ook niet bij voorkeurshouding of verkoudheid/benauwdheid. Koop een bakerzak of bakerdoeken van de juiste maat en gebruik hem volgens voorschrift, dan zit je goed qua veiligheid.

Ik heb verder geen recht van spreken, ik legde mijn jongste dochter op haar buik bij reflux en ernstige onrust. :+ Overigens na goedkeuring kinderarts, dat dan weer wel, toen voelde het pas 'okay' voor mijzelf om te doen. ze ging toen van letterlijk elke vijf minuten wakker naar ongeveer een uur aan een stuk slapen O+ zó fijn :D
:)
pi_137360596
pfffrt

blaaaaaaaaaaaat
:)
  maandag 3 maart 2014 @ 21:16:51 #58
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137360660
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:10 schreef Morretje het volgende:
Op de eigen kamer slapen is ook een risico..
Toch mag hier op fok wel rekening gehouden worden met het feit dat niet iedereen van het samen slapen etc is.

Hierboven werd ook gezegd dat kunstvoeding een risico is.

Een onzekere moeder zou bijkans allerlei schuldgevoelens aangepraat krijgen.
Ik vind dat er soms best wel heftig door een heel stel bovenop gesprongen wordt met allerlei linkjes en best wel stevige uitspraken over hoe slecht sommige keuzes wel niet zouden zijn.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 3 maart 2014 @ 21:17:18 #59
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137360690
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:10 schreef Morretje het volgende:
Op de eigen kamer slapen is ook een risico..
Vast wel. 6 weken te vroeg geboren worden ook. HELLP krijgen ook. In het ziekenhuis liggen op de neonatologie (waar ze echt ook de meeste tijd alleen zijn) ook.

Soms maak je keuzes, en soms heb je geen keus.
  maandag 3 maart 2014 @ 21:19:09 #60
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137360790
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:16 schreef laziness het volgende:

[..]

Toch mag hier op fok wel rekening gehouden worden met het feit dat niet iedereen van het samen slapen etc is.

Hierboven werd ook gezegd dat kunstvoeding een risico is.

Een onzekere moeder zou bijkans allerlei schuldgevoelens aangepraat krijgen.
Ik vind dat er soms best wel heftig door een heel stel bovenop gesprongen wordt met allerlei linkje en best wel stevige uitspraken over hoe slecht sommige keuzes wel niet zouden zijn.
Dat dus. Ik sta nog steeds achter mijn keuzes, en wat een ander doet moet ie zelf weten. Ik ga er van uit dat iedereen het beste wil voor zijn/haar baby.

En die linkjes heb ik niet eens meer bekeken, niet nodig.
pi_137360813
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:16 schreef laziness het volgende:

[..]

Toch mag hier op fok wel rekening gehouden worden met het feit dat niet iedereen van het samen slapen etc is.

Hierboven werd ook gezegd dat kunstvoeding een risico is.

Een onzekere moeder zou bijkans allerlei schuldgevoelens aangepraat krijgen.
Ik vind dat er soms best wel heftig door een heel stel bovenop gesprongen wordt met allerlei linkje en best wel stevige uitspraken over hoe slecht sommige keuzes wel niet zouden zijn.
Ik denk dat sommige risico's niet algemeen bekend zijn, en geef dan graag info zodat moeders inderdaad zelf een keuze kunnen maken. Schuldgevoel lijkt me niet nodig als je weet wat je doet en waarom.

quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:17 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Vast wel. 6 weken te vroeg geboren worden ook. HELLP krijgen ook. In het ziekenhuis liggen op de neonatologie (waar ze echt ook de meeste tijd alleen zijn) ook.

Soms maak je keuzes, en soms heb je geen keus.
Eens. En als je zelf de keuze maakt, dan geïnformeerd wat mij betreft.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_137360829
Mij is in het ziekenhuis verteld dat je eerst even moet laten checken of de heupjes goed zijn voor je met inbakeren begint. Als t goed is doen ze dat tijdens je eerste bezoek op t consultatie bureau. Maar ja dat duurt natuurlijk nog ff.
mats hebben ze in t ziekenhuis gewoon in een hydrofiele luier ingebakerd, hielp echt super! Hij was toen al wel 4 weken.
En wat vlindur zegt :Y

ik heb nog een vraagje over het dragen in een doek. Hoe moeten de armpjes liggen? Langs t lichaam naar beneden of mogen ze ook zo liggen dat de handjes te zien zijn aan de bovenkant?
  maandag 3 maart 2014 @ 21:22:33 #63
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137360978
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:19 schreef ikke_84 het volgende:
Mij is in het ziekenhuis verteld dat je eerst even moet laten checken of de heupjes goed zijn voor je met inbakeren begint. Als t goed is doen ze dat tijdens je eerste bezoek op t consultatie bureau. Maar ja dat duurt natuurlijk nog ff.
mats hebben ze in t ziekenhuis gewoon in een hydrofiele luier ingebakerd, hielp echt super! Hij was toen al wel 4 weken.
En wat vlindur zegt :Y

ik heb nog een vraagje over het dragen in een doek. Hoe moeten de armpjes liggen? Langs t lichaam naar beneden of mogen ze ook zo liggen dat de handjes te zien zijn aan de bovenkant?
Die van mij frummelde zelf zn armen zoals ie dat fijn vond...

Dat van die heupen zou kunnen trouwens, maar gezien mijn kind met 3 weken al meer artsen had gezien dan ik in de 30 jaar ervoor, ging ik er van uit dat dat hier wel goed zat. Het inbakervoorstel kwam ook van de verpleegkundige van de kinderafdeling trouwens...

Pacco en puckababy zijn beide trouwens niet strak bij de heupen...
pi_137360979
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:00 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Nou daar heb ik werkelijkwaar nog nooit van gehoord. Maar prima hoor, mijn beide dames waren ook vanaf dag 1 erg srerk in hun nekje, maar geen haar op mijn hoofd die buikslapen aan zou durven..zeker niet de eerste weken.

Buikslapen wordt afgeraden sinds de jaren 70 of 80 (weet ik even niet),en dat gebeurde tegelijk met een aantal andere nieuwe adviezen, waaronder niet roken bij een baby, geen dekbed en kussen gebruiken, en meer van zulks. Hierna zijn de aantallen wiegendood flink gedaald. Er is geen 1 op 1 effect waargenomen tussen buikslapen en wiegendood, ik denk zelf dat de andere adviezen veel meer invloed hadden dan het antibuikslaapadvies. Ik heb twee kindjes die vanaf dag 1 op hun buik hebben geslapen omdat ze daarmee een geborgenheid voelden die ze zo hard nodig hadden, ik heb aan den lijve ondervonden hoe je als moeder zo enorm op je kind zijn ademhaling staat ingesteld dat je wakker schrikt van een zuchtje, van elke ademhaling die anders dan gewoonlijk is. Wat mij betreft heeft de natuur dat heel goed geregeld :)

En dat jij 'nog nooit gehoord' hebt van dat kunstvoeding een verhoogd risico geeft op wiegendood is mogelijk, dat maakt het niet minder waar: het staat gewoon in de lijst met sids-bevorderenede factoren: http://mens-en-gezondheid(...)ijn-de-oorzaken.html
pi_137361067
Oh, ik had de laatste pagina niet gelezen, sorry :@
pi_137361103
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:16 schreef laziness het volgende:

[..]

Toch mag hier op fok wel rekening gehouden worden met het feit dat niet iedereen van het samen slapen etc is.

Hierboven werd ook gezegd dat kunstvoeding een risico is.

Een onzekere moeder zou bijkans allerlei schuldgevoelens aangepraat krijgen.
Ik vind dat er soms best wel heftig door een heel stel bovenop gesprongen wordt met allerlei linkjes en best wel stevige uitspraken over hoe slecht sommige keuzes wel niet zouden zijn.
Volgens mij zegt niemand dat het per definitie slechte keuzes zijn, maar wel dat er een risico is. Dat dat zo is, blijkt uit wetenschappelijk onderzoek en heeft m.i. niets te maken met stevige uitspraken maar met informeren over feiten.

Meer OT: ons jochie heeft zes weken alleen maar bij ons geslapen, overdag in onze armen of draagdoek en 's nachts op ons of op zijn zij min of meer tegen ons aan. In ons bed dus, ook een mogelijke risicofactor. Hij en wij sliepen dan het best.
Na 6 weken viel ie opeens overdag op de voedingskussenloungeplek in slaap en die nacht sliep ie zomaar 4,5u aaneen in de cosleeper. Zomaar bam van de ene op de andere dag kon hij het zelf op iets grotere afstand.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_137361133
Ow ik zeg ook niet dat het daarom minder waar is. Het irriteert me alleen een beetje dat sommige mensen er een handje van lijken te hebben alle kansen aan te grijpen om kunstvoeding als slecht af te schilderen.

Maargoed, dat wakker worden van ieder zuchtje herken ik wel :)
  maandag 3 maart 2014 @ 21:26:30 #68
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137361208
Dankjulliewe! O+

Ik ga overduidelijk(nog) niet inbakeren na wat lezen. De rust in haar wiegje bij ons op de kamer komt vanzelf. Voor nu genieten we maar gewoon van elkaars warmte en slaap ik overdag wel bij als vriendje met r in touw is tussen 2 voedingen in.

Dat onrustige ziet er gewoon zo sneu uit, maar tis goed me te beseffen dat alle kindjes dat hebben en het erbij hoort. Met gem. 2/3 uur tussen de voedingen komt toch ook niet van slapen als ze wel in dr eigen wiegje ligt :P

En daarbij: wegleggen is meer vanuit t 'dat moet xe toch leren' gevoel dan dat ik r graag wegleg. Hieeeer met dat lieve warme zoete dropje O+ Lekker bij mama liggen O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_137361264
Zeggen dat buikslapen slecht is mag wel, maar dat kv een risico is, of samen slapen mag niet? Het lijkt me dat je zelf prima een keuze kunt maken, als je je bewust bent van alle feiten. Toch?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_137361289
Lekker knuffelen Kim!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_137361362
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ow ik zeg ook niet dat het daarom minder waar is. Het irriteert me alleen een beetje dat sommige mensen er een handje van lijken te hebben alle kansen aan te grijpen om kunstvoeding als slecht af te schilderen.

Maargoed, dat wakker worden van ieder zuchtje herken ik wel :)
Ik denk niet dat dat de bedoeling was. Meer dat als je je bewust wil zijn van de risico's op wiegedood, je wel moet weten dat kv ook zo een risico is. :)
  maandag 3 maart 2014 @ 21:29:26 #72
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137361370
Zoals ik eerder al zei, dat leren komt over zes weken of zo wel eens een keer.
Dat hoeft nu echt nog niet en is ook niet reëel om van haar te verwachten dat ze dit kan al.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 3 maart 2014 @ 21:30:01 #73
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137361394
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:26 schreef Kimpossible het volgende:
Dankjulliewe! O+

Ik ga overduidelijk(nog) niet inbakeren na wat lezen. De rust in haar wiegje bij ons op de kamer komt vanzelf. Voor nu genieten we maar gewoon van elkaars warmte en slaap ik overdag wel bij als vriendje met r in touw is tussen 2 voedingen in.

Dat onrustige ziet er gewoon zo sneu uit, maar tis goed me te beseffen dat alle kindjes dat hebben en het erbij hoort. Met gem. 2/3 uur tussen de voedingen komt toch ook niet van slapen als ze wel in dr eigen wiegje ligt :P

En daarbij: wegleggen is meer vanuit t 'dat moet xe toch leren' gevoel dan dat ik r graag wegleg. Hieeeer met dat lieve warme zoete dropje O+ Lekker bij mama liggen O+
Geniet er van!

Ooit komt er een moment dat ze niet meer bij jullie in bed wil :'(, dus nu lekker elke minuut meepakken...


Helaas wilde J. hier al met 5 maanden niet meer bij ons slapen. Zou het soms bestgezellig vinden, maar ja, ons bed is een groot speelparadijs, slapen ho maar :(
pi_137361470
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:27 schreef Morretje het volgende:
Zeggen dat buikslapen slecht is mag wel, maar dat kv een risico is, of samen slapen mag niet? Het lijkt me dat je zelf prima een keuze kunt maken, als je je bewust bent van alle feiten. Toch?
Ow alles mag gezegd worden hoor, begrijp me niet verkeerd! Maar het is alleen jammer dat het altijd dezelfde zijn die blijven hameren op borstvoeding vs kunstvoeding en geen gelegenheid laten schieten om dat nog eens te onderstrepen.
Maargoed, zal wel aan mij liggen ;)
pi_137361516
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Ow alles mag gezegd worden hoor, begrijp me niet verkeerd! Maar het is alleen jammer dat het altijd dezelfde zijn die blijven hameren op borstvoeding vs kunstvoeding en geen gelegenheid laten schieten om dat nog eens te onderstrepen.
Maargoed, zal wel aan mij liggen ;)
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:29 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat de bedoeling was. Meer dat als je je bewust wil zijn van de risico's op wiegedood, je wel moet weten dat kv ook zo een risico is. :)
Wat LE zegt.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_137361524
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:26 schreef Kimpossible het volgende:
Dankjulliewe! O+

Ik ga overduidelijk(nog) niet inbakeren na wat lezen. De rust in haar wiegje bij ons op de kamer komt vanzelf. Voor nu genieten we maar gewoon van elkaars warmte en slaap ik overdag wel bij als vriendje met r in touw is tussen 2 voedingen in.

Dat onrustige ziet er gewoon zo sneu uit, maar tis goed me te beseffen dat alle kindjes dat hebben en het erbij hoort. Met gem. 2/3 uur tussen de voedingen komt toch ook niet van slapen als ze wel in dr eigen wiegje ligt :P

En daarbij: wegleggen is meer vanuit t 'dat moet xe toch leren' gevoel dan dat ik r graag wegleg. Hieeeer met dat lieve warme zoete dropje O+ Lekker bij mama liggen O+
goed zo kim lekker genieten van je verse baby O+
pi_137361564
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:29 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat de bedoeling was. Meer dat als je je bewust wil zijn van de risico's op wiegedood, je wel moet weten dat kv ook zo een risico is. :)
Mischien niet..nogmaals zal wel aan mij liggen ;)
pi_137361614
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:19 schreef ikke_84 het volgende:
Mij is in het ziekenhuis verteld dat je eerst even moet laten checken of de heupjes goed zijn voor je met inbakeren begint. Als t goed is doen ze dat tijdens je eerste bezoek op t consultatie bureau. Maar ja dat duurt natuurlijk nog ff.
mats hebben ze in t ziekenhuis gewoon in een hydrofiele luier ingebakerd, hielp echt super! Hij was toen al wel 4 weken.
En wat vlindur zegt :Y

ik heb nog een vraagje over het dragen in een doek. Hoe moeten de armpjes liggen? Langs t lichaam naar beneden of mogen ze ook zo liggen dat de handjes te zien zijn aan de bovenkant?
Wat jullie fijn vinden. Je draagt rechtop, buik tegen buik? Als je baby zich niet afzet, want dat krijg je teveel losse doek, mag handjes naast het hoofdje best hoor.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_137361925
Het is niet gesteld dat KV het risico op kv verhoogt - er wordt in de bronnen vermeld dat bv geven het risico verlaagt. En nee, dat is dus niet exact hetzelfde.

KP, hier ligt ze vanaf dag 1 op haar zij in een Deltababy zijslaapkussen. Nou ja, nu niet meer want ze is te zwaar, maar ze lag er altijd fijn in. Veel rustiger dan op haar rug - vindt ze nog steeds niet fijn - en ze kon wel alle signalen geven. Mss is dat wat?
Home is where the O+ is...
  maandag 3 maart 2014 @ 21:39:54 #80
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_137361937
Over inbakeren en de heupjes: je hebt inbakerslaapzakjes die de heupen vrij laten. Zoals van mum2mum. Die bakeren eigenlijk alleen de armpjes in en voor de rest is het een trappelzakje. Silvijn sloeg zichzelf altijd wakker, volgens mij al vanaf het begin. Vanaf een maand of 2 gaan inbakeren en dat was echt een verademing :) Ik was wel altijd heel alert (misschien wel té :P ) op zijn temperatuur, regelmatig voelen aan zijn nek of hij het niet te warm had.
pi_137361973
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:39 schreef Cwen het volgende:
Het is niet gesteld dat KV het risico op kv verhoogt - er wordt in de bronnen vermeld dat bv geven het risico verlaagt. En nee, dat is dus niet exact hetzelfde.

KP, hier ligt ze vanaf dag 1 op haar zij in een Deltababy zijslaapkussen. Nou ja, nu niet meer want ze is te zwaar, maar ze lag er altijd fijn in. Veel rustiger dan op haar rug - vindt ze nog steeds niet fijn - en ze kon wel alle signalen geven. Mss is dat wat?
Bv is de natuurlijke norm, dus dan verhoogt kv het risico.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_137362022
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:34 schreef Morretje het volgende:

[..]

Wat jullie fijn vinden. Je draagt rechtop, buik tegen buik? Als je baby zich niet afzet, want dat krijg je teveel losse doek, mag handjes naast het hoofdje best hoor.
Buik tegen buik ja. Ik weet niet of hij zich afzet, ga het morgen testen. Een paar weken terug vond hij er niks aan, maar wil het toch weer gaan proberen.
(Ik zag foto's van pvoess en dat zag er zo gezellig uit dat ik het ook maar weer ga proberen)
bedankt voor de tips!
  maandag 3 maart 2014 @ 21:42:22 #83
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_137362033
Pff. houd maar op hoor.
pi_137362055
Nou inderdaad. Ik word er echt een beetje naar van. :{
pi_137362071
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:42 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

Buik tegen buik ja. Ik weet niet of hij zich afzet, ga het morgen testen. Een paar weken terug vond hij er niks aan, maar wil het toch weer gaan proberen.
(Ik zag foto's van pvoess en dat zag er zo gezellig uit dat ik het ook maar weer ga proberen)
bedankt voor de tips!
Kom anders een foto laten zien in het draagdoekentopic, misschien kunnen we tips geven nog ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_137362105
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:33 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Mischien niet..nogmaals zal wel aan mij liggen ;)
Dat hoeft niet perse, misschien vallen sommige dingen mij gewoon niet op en heb je helemaal gelijk. ;)
pi_137362256
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:40 schreef Morretje het volgende:

[..]

Bv is de natuurlijke norm, dus dan verhoogt kv het risico.
Nee. Juist om dit soort ideeën tegen te gaan en mensen die kv geven níet af te branden, wordt het advies positief ingestoken. Jij interpreteert 'm nu negatief en ik kan goed begrijpen dat dat een beetje vervelend voelt. Ik vind bv ook logisch, vanuit de natuur bezien, maar ik laat mensen ook graag een eigen keuze maken, zonder te oordelen.
Home is where the O+ is...
pi_137362296
Vrouwen onder mekaar. :P
pi_137362394
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:47 schreef Cwen het volgende:

[..]

Nee. Juist om dit soort ideeën tegen te gaan en mensen die kv geven níet af te branden, wordt het advies positief ingestoken. Jij interpreteert 'm nu negatief en ik kan goed begrijpen dat dat een beetje vervelend voelt. Ik vind bv ook logisch, vanuit de natuur bezien, maar ik laat mensen ook graag een eigen keuze maken, zonder te oordelen.
Ik oordeel niet. Ik brand niemand af, en niemands keuzes.
Maar zoals jij het stelt is hetzelfde als zeggen dat een gezond gewicht het risico op hart- en vaatziekten verkleint. Dat is feitelijk niet waar.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 3 maart 2014 @ 21:56:11 #90
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137362687
Weet je in OUD zitten moeders die nadenken over wat ze doen. Daarom zitten ze hier en niet op babybytes.

Dat het dan nodig is om in een discussie over inbakeren nog even te laten vallen dat kv ook een verhoogd risico geeft onder de noemer dat je mensen wilt informeren vind ik dan wat flauw en onnodig.

Het levert ook niks op want ik denk dat er niemand opeens bv door gaat geven dus het enige wat je bereikt is dat een heel stel moeders er een wat naar smaakje aan overhouden.

De discussie over inbakeren bij een baby van twee dagen oud is mijn ogen wel iets waar informeren een hoop toe kan voegen inderdaad!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_137362787
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:47 schreef Cwen het volgende:

[..]

Nee. Juist om dit soort ideeën tegen te gaan en mensen die kv geven níet af te branden, wordt het advies positief ingestoken. Jij interpreteert 'm nu negatief en ik kan goed begrijpen dat dat een beetje vervelend voelt. Ik vind bv ook logisch, vanuit de natuur bezien, maar ik laat mensen ook graag een eigen keuze maken, zonder te oordelen.
Maar wat is er afbrandend aan? Een wat verhoogd risico staat niet gelijk aan "jij ontaarde moeder hoe kun je en waar haal je het lef vandaan je kind zoiets aan te doen!". Het is zoals het is, dat maakt het geen aanval of oordeel.
Dat staat dan los van de toon waarop e.e.a. geformuleerd wordt natuurlijk, je kunt alles oordelend brengen.

Er zijn zoveel dingen risicoverhogend en zoveel (voor iemand zelf) valide redenen om er toch voor te kiezen (om maar een voorbeeld te doen, zoals mignonne met haar buikslaper), ik zie eigenlijk het probleem niet zo van zeggen hoe het is ipv gemaakt herformuleren omdat je anders misschien wel iemand tegen de borst stuit (want dat gebeurt toch altijd wel bij iemand, hoe je de zaken ook formuleert).

SPUIT 11 ws, met traag typen op de iPad.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_137362988
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:56 schreef laziness het volgende:
Weet je in OUD zitten moeders die nadenken over wat ze doen. Daarom zitten ze hier en niet op babybytes.

Dat het dan nodig is om in een discussie over inbakeren nog even te laten vallen dat kv ook een verhoogd risico geeft onder de noemer dat je mensen wilt informeren vind ik dan wat flauw en onnodig.

Het levert ook niks op want ik denk dat er niemand opeens bv door gaat geven dus het enige wat je bereikt is dat een heel stel moeders er een wat naar smaakje aan overhouden.

De discussie over inbakeren bij een baby van twee dagen oud is mijn ogen wel iets waar informeren een hoop toe kan voegen inderdaad!
Dat deed ik niet he. Ik reageer alleen maar op de stelling van Cwen.
En ik ben er nu ook wel klaar mee, het is niet de bedoeling om mensen voor de borst te stoten wat ik blijkbaar wel gedaan heb.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_137363043
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:56 schreef laziness het volgende:
Dat het dan nodig is om in een discussie over inbakeren nog even te laten vallen dat kv ook een verhoogd risico geeft onder de noemer dat je mensen wilt informeren vind ik dan wat flauw en onnodig.
Das dan ook wel weer waar.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_137363148
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:56 schreef laziness het volgende:
Dat het dan nodig is om in een discussie over inbakeren nog even te laten vallen dat kv ook een verhoogd risico geeft onder de noemer dat je mensen wilt informeren vind ik dan wat flauw en onnodig
Dat was eigenlijk alleen omdat er zo panisch gedaan werd over buikslapen.
Dan is iets als kunstvoeding ook een risico. Het roepen van buikslapen dat mag helemaal niet vind ik verre van nodig. Waarom mensen dat wel zo stellig mogen zeggen en het benoemen van kv dan niet mag snap ik niet. :?

Waar ik mee wilde zeggen soms maak je andere keuzes en zo is alles wel een risico mbt wiegendood etc. Zo stellig als bla het bracht is het niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Pvoesss op 03-03-2014 22:09:38 ]
pi_137363692
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:17 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Soms maak je keuzes, en soms heb je geen keus.
Dit!
pi_137363965
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:00 schreef Morretje het volgende:

[..]

Dat deed ik niet he. Ik reageer alleen maar op de stelling van Cwen.
En ik ben er nu ook wel klaar mee, het is niet de bedoeling om mensen voor de borst te stoten wat ik blijkbaar wel gedaan heb.
Prima. Dan is het blijkbaar mijn schuld - ik ga m'n oververmoeid er maar weer proberen uit te slapen voor ik me weer eens ergens in meng.
Home is where the O+ is...
pi_137364127
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:13 schreef Cwen het volgende:

[..]

Prima. Dan is het blijkbaar mijn schuld - ik ga m'n oververmoeid er maar weer proberen uit te slapen voor ik me weer eens ergens in meng.
Nee dat zeg ik niet. Maar wat ik ook zeg word blijkbaar door iemand wel als aanvallend gelezen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 3 maart 2014 @ 22:18:03 #98
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137364250
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:16 schreef Morretje het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet. Maar wat ik ook zeg word blijkbaar door iemand wel als aanvallend gelezen.
Iets met de toon die de muziek maakt ;). Gebruik eens wat smileys, dat wil wel eens helpen *)

Zo, en nu graag weer een ander onderwerp, waar we vrolijk van worden. Heeft er niet nog iemand een schattige foto van een slapende newborn?
pi_137364333
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:18 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Iets met de toon die de muziek maakt ;). Gebruik eens wat smileys, dat wil wel eens helpen *)
Sorry, ik ben nu zelf ook wat euh.. van de kaart. Dan denk ik niet aan smileys.

Het is in elk geval niet aanvallend bedoelt. Maar dat helpt nu niet meer zeker?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_137364416
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:18 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Iets met de toon die de muziek maakt ;). Gebruik eens wat smileys, dat wil wel eens helpen *)

Zo, en nu graag weer een ander onderwerp, waar we vrolijk van worden. Heeft er niet nog iemand een schattige foto van een slapende newborn?
:Y :Y :Y :Y O+ O+

  maandag 3 maart 2014 @ 22:22:49 #101
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137364550
quote:
2s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:20 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

:Y :Y :Y :Y O+ O+

[ afbeelding ]
*O* O+ *O* O+ *O* O+

Trusten!
pi_137364890
quote:
2s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:20 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

:Y :Y :Y :Y O+ O+

[ afbeelding ]
O+ R. Dat mondje O+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_137367888
quote:
2s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:20 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

:Y :Y :Y :Y O+ O+

[ afbeelding ]
*rammel*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_137393023
Ja sorry, ik wil niet de discussie weer aanzwengelen maar ik ben wel oprecht benieuwd waarom KV het risico op wiegendood verhoogt. Ik kan nl niet terugvinden waarom..alleen dat het zo zou zijn, bijv hier: http://mens-en-gezondheid(...)ijn-de-oorzaken.html
quote:
Als er geen borstvoeding wordt gegeven maar flesvoeding, loopt het kindje meer risico op SIDS
Waar zit het 'm in? Wordt een FV-kindje minder snel wakker wegens honger dan een BV-kindje?
pi_137393636
Als u minstens drie maanden borstvoeding geeft, vermindert u het risico op wiegendood, zo blijkt uit onderzoek.( Referentie
1. M.M. Vennemann, T. Bajanowski, B. Brinkmann, G. Jorch, K. Yücesan, C. Sauerland, E.A. Mitchell and the GeSID Study Group. 2009. Does Breastfeeding Reduce the Risk of Sudden Infant Death Syndrome? )
Over het waarom is nog weinig bekend. De volgende drie veronderstellingen kunnen mogelijk verklaren waarom borstvoeding een positieve invloed heeft op het risico voor wiegendood:
de aanwezigheid van antilichamen in de moedermelk
door de zuigmethode bij borstvoeding worden de spieren van de mond en kaak beter ontwikkeld dan bij flesvoeding
tijdens borstvoeding moeten baby’s hun nekspieren meer gebruiken, waardoor ze mogelijk het hoofd sneller kunnen draaien als ze zich omdraaien naar hun buik.
borstvoeding verlaagt de wekdrempel ('arousal'), waardoor de baby eerder wakker wordt.
pi_137394127
Hmm.. maar als het 'm zit in zuigbehoefte, zou een fopspeen bij FV-kindjes dan kunnen voorzien in die behoefte? En net zoals je bij BV van kant wisselt, kun je ook bij FV steeds van kant wisselen (ook om een voorkeurshouding te voorkomen), heeft dat ook een positief effect op het gebruik en de ontwikkeling van de nekspieren?

Overigens: dat wat Cwen zei, slaat wel een beetje op de bron die jij aanhaalt Pvoes. 'BV vermindert het risico' is niet hetzelfde als 'FV verhoogt het risico'.

Nouja hoe het ook zij, ik word een beetje in de war gebracht door de verschillende verhalen en ben nog niet echt overtuigd, maar ik wil wel graag weten hoe het zit.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 21:05:12 #107
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137394210
Klinkt heel aannemelijk :Y

Maar ook in deze bron staat dat bv het risico verkleint. Dat is NIET hetzelfde als dat kv het risico vergroot. Formulering, en subtiel verschil, maar toch...

De wetenschapper in mij protesteert bij dit soort omgedraaide hypothesen...



O, nou, en wat Juud zegt...
Scherm stond al een tijdje mobiel open...
pi_137394393
Fopspenen worden tegenwoordig geadviseerd, met al reden dat het het risico op wiegendood zou verminderen. Waarschijnlijk omdat dat het zuigen de ademprikkel versterkt.

Ik heb het originele artikel er even bijgezocht en daar wordt inderdaad gesproken van borstvoeding als beschermende factor en niet van kv als risicofactor. Overigens stellen de auteurs zelf ook dat niet definitief kan worden aangetoond dat de relatie causaal is: "This has led some authorities, including the American Academy of Pediatrics, to conclude that it is the factors associated with breastfeeding, rather than breastfeeding itself, which are protective".

[ Bericht 29% gewijzigd door Clubsoda op 04-03-2014 21:17:10 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_137395033
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:42 schreef Juud-- het volgende:
Ja sorry, ik wil niet de discussie weer aanzwengelen maar ik ben wel oprecht benieuwd waarom KV het risico op wiegendood verhoogt. Ik kan nl niet terugvinden waarom..alleen dat het zo zou zijn, bijv hier: http://mens-en-gezondheid(...)ijn-de-oorzaken.html

[..]

Waar zit het 'm in? Wordt een FV-kindje minder snel wakker wegens honger dan een BV-kindje?
Ze worden net zo snel wakker over het algemeen genomen, maar kinderen die borstvoeding krijgen zouden rond 2/3 maanden veel gemakkelijker wakker worden (aroussal) vanuit bepaalde slaapfasen dan kinderen die kunstvoeding krijgen. De piek van sids zou ook rond 2/3 maanden liggen.

Daarnaast zijn in kinderen die stierven aan sids hoge concentratie van een bepaalde bacterie in de ontlasting gevonden. Borstgevoedde kinderen hadden deze minder, in moedermelk is een antilichaam gevonden wat zou beschermen tegen deze bacterie.

Niet alle gevallen van wiegendood wordt hierdoor veroorzaakt, maar in de gevallen waarin dit wel gebeurd lijkt er dus een verband te zijn met voeding.

Het gebruik van een fopspeen zou ook een beschermende factor hebben en wordt om die reden ook aangeraden.
Daarbij, als discussiepunt, het is de vraag of het de borstvoeding zelf is die beschermt in alle gevallen, of dat in de sterftegevallen waarbij sprake was van kunstvoedinggebruik er ook andere factoren waren zoals lage SES, rookgedrag etc. Het lijkt er wel op dat borstvoeding een beschermende rol heeft bij een aantal oorzaken van sids maar er is geen 1 oorzaak te benoemen uiteindelijk die voor de hele groep geldt, en daarom ook niet 1 op 1 een risico/bescherming te benoemen.

Wat interessante onderzoeken, voor als je je verveelt ;)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7088640
Pediatrics. 1982 Jul;70(1):91-5. Clostridium difficile in normal infants and sudden infant death syndrome: an association with infant formula feeding. Cooperstock MS, Steffen E, Yolken R, Onderdonk A.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6372029
Rev Infect Dis. 1984 Mar-Apr;6 Suppl 1:S193-201. Breast feeding and toxigenic intestinal infections: missing links in crib death? Arnon SS.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14709496
Arch Dis Child. 2004 Jan;89(1):22-5. Comparison of evoked arousability in breast and formula fed infants. Horne RS1, Parslow PM, Ferens D, Watts AM, Adamson TM.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19254976
Pediatrics. 2009 Mar;123(3):e406-10. doi: 10.1542/peds.2008-2145. Does breastfeeding reduce the risk of sudden infant death syndrome? Vennemann MM1, Bajanowski T, Brinkmann B, Jorch G, Yücesan K, Sauerland C, Mitchell EA; GeSID Study Group.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21669892
Pediatrics. 2011 Jul;128(1):103-10. doi: 10.1542/peds.2010-3000. Epub 2011 Jun 13.
Breastfeeding and reduced risk of sudden infant death syndrome: a meta-analysis.
Hauck FR1, Thompson JM, Tanabe KO, Moon RY, Vennemann MM.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21631747
Int J Evid Based Healthc. 2005 Jul;3(6):147-67. doi: 10.1111/j.1479-6988.2005.00024.x. Association between pacifier use and breast-feeding, sudden infant death syndrome, infection and dental malocclusion. Callaghan A1, Kendall G, Lock C, Mahony A, Payne J, Verrier L.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16216900
Pediatrics. 2005 Nov;116(5):e716-23. Epub 2005 Oct 10. Do pacifiers reduce the risk of sudden infant death syndrome? A meta-analysis. Hauck FR1, Omojokun OO, Siadaty MS.
:)
pi_137395277
Ah, kijk aan.. now we're getting somewhere ;)

FV-kindjes kunnen probleemloos vanaf het eerste moment een fopspeen krijgen omdat er geen risico is op tepel/speenverwarring. BV heeft verlagend risico op wiegendood, omdat oa door de zuigmethode de kaak en mond beter ontwikkeld raken. Bij een fopspeentje wordt de zuigmethode ook getraind, dus BV zou omwille van het risico op wiegendood niet noodzakelijkerwijs beter zijn dan FV. Jatoch?

Mignonne, hoe komt het dat BV-kindjes sneller wakkerworden dan FV-kindjes? Valt KV zwaarder op de maag?

Trouwens, dat er bij overleden kindjes een hoge concentratie van een bepaalde bacterie is gevonden en dat moedermelk de kindjes zou beschermen tegen die bacterie.. Ik had waarschijnlijk heel naïef het idee dat KV inmiddels van een dermate kwaliteit is dat het qua dat wat erin zit nagenoeg gelijk is aan moedermelk. Maar dat geldt dus niet voor antistoffen?

Die linkjes die je post ga ik zo eens even doorlezen..
pi_137395822
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 21:25 schreef Juud-- het volgende:
Ah, kijk aan.. now we're getting somewhere ;)

FV-kindjes kunnen probleemloos vanaf het eerste moment een fopspeen krijgen omdat er geen risico is op tepel/speenverwarring. BV heeft verlagend risico op wiegendood, omdat oa door de zuigmethode de kaak en mond beter ontwikkeld raken. Bij een fopspeentje wordt de zuigmethode ook getraind, dus BV zou omwille van het risico op wiegendood niet noodzakelijkerwijs beter zijn dan FV. Jatoch?

Mignonne, hoe komt het dat BV-kindjes sneller wakkerworden dan FV-kindjes? Valt KV zwaarder op de maag?

Trouwens, dat er bij overleden kindjes een hoge concentratie van een bepaalde bacterie is gevonden en dat moedermelk de kindjes zou beschermen tegen die bacterie.. Ik had waarschijnlijk heel naïef het idee dat KV inmiddels van een dermate kwaliteit is dat het qua dat wat erin zit nagenoeg gelijk is aan moedermelk. Maar dat geldt dus niet voor antistoffen?

Die linkjes die je post ga ik zo eens even doorlezen..
Die onderzoeken zijn dan ook uit de jaren 80, imho te oud om er écht iemand mee om de oren te slaan; maar goed, fact is fact enzo :P peniciline gebruiken we ook nog steeds :+

Qua speen, ik weet niet dat je het 1 op 1 door kunt trekken. Logisch redenerend wel, maar in theorie zou een borstgevoed kind geen speen nodig hebben want het heeft onbeperkt toegang tot de borst om zn zuigbehoefte te stillen. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit/zat maar de mijnes lagen niet onbeperkt aan de borst. Ik stilde zelf de zuigbehoefte met een speen, ondanks borstvoeding. (en nooit last gehad van tepel/speentoestanden ;) ); ik denk niet dat de eerdergenoemde voordelen van borstvoeding te ondervangen zijn met enkel die speen bij kindjes die kunstvoeding krijgen. Je zit idd ook met die antistoffen en die arrousal.

En waarom ze wakker worden, ja complex, ik zou willen zeggen dat het zwaarder op de maag valt, maar ik ben er niet helemaal zeker van dat het alleen daaraan ligt.
:)
pi_137396520
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 21:25 schreef Juud-- het volgende:
Ik had waarschijnlijk heel naïef het idee dat KV inmiddels van een dermate kwaliteit is dat het qua dat wat erin zit nagenoeg gelijk is aan moedermelk. Maar dat geldt dus niet voor antistoffen?
Niet eens close.
Dit klopt niet helemaal er mist een paar dingen bij de kv maar geeft een idee.

pi_137397012
Die lijst zocht ik idd ook :D
http://images.parentingpa(...)la-Ingredients-2.jpg

Mignonne hier wou ze vanaf dag 1 geen speen! maar ze lag ook inderdaad echt onbeperkt aan mijn borst zoals je zegt :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137397523
Oh nouja, dit plaatje geeft een mogelijke aanleiding tot een BV/FV-discussie en dat wilde ik niet.. ik vroeg me vnl af wat de effecten van FV op wiegendood zou zijn en met name het antwoord van mignonne heeft daarin wel het eea voor me verhelderd (waarvoor dus dank)
pi_137398853
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:08 schreef Juud-- het volgende:
Oh nouja, dit plaatje geeft een mogelijke aanleiding tot een BV/FV-discussie en dat wilde ik niet.. ik vroeg me vnl af wat de effecten van FV op wiegendood zou zijn en met name het antwoord van mignonne heeft daarin wel het eea voor me verhelderd (waarvoor dus dank)
Nee hoor, geen BV/FV discussie! was bedoeld FYI :Y (vanweg wat je zei over de nagenoeg hetzelfde...) that's all.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_137399150
Hehe... Dit van mignonne en de anderen is idd precies wat ik gisteren bedoelde :Y.
Fijn!

Hier ook geen speen, zuigbehoefte was niet mega en stilt ze bij mij of duim of speeltje.
Home is where the O+ is...
pi_137399632
Maar de vraag is ook of de zuigmethode bij een speen hetzelfde is als bij een tepel.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_137404585
Wat zou dat in dit geval uitmaken, als dat niet zo zou zijn?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator woensdag 5 maart 2014 @ 07:36:51 #119
5428 crew  miss_sly
pi_137404706
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 07:14 schreef Clubsoda het volgende:
Wat zou dat in dit geval uitmaken, als dat niet zo zou zijn?
Als het niet zo is, heeft het dan hetzelfde effect op de spieren in de mond en kaak van de baby?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_137404759
Hoe belangrijk is het mechanisme waarmee iets werkt als je uit onderzoek weet dat het werkt? Ja, voor uiteindelijk meer inzicht rondom wiegendood is het essentieel, maar in eerste instantie voor preventie niet.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator woensdag 5 maart 2014 @ 08:11:18 #121
5428 crew  miss_sly
pi_137404947
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 07:43 schreef Clubsoda het volgende:
Hoe belangrijk is het mechanisme waarmee iets werkt als je uit onderzoek weet dat het werkt? Ja, voor uiteindelijk meer inzicht rondom wiegendood is het essentieel, maar in eerste instantie voor preventie niet.
Natuurlijk wel. Als het zuigen op een speen niet hetzelfde effect heeft op de spieren van de mond en kaak van een baby als drinken bij borstvoeding, en juist het effect van het zuigen op de spieren van de mond en kaak werkt, is het toch van belang dat dezelfde spieren worden gebruikt en het effect hetzelfde is?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 5 maart 2014 @ 08:24:58 #122
381212 Gulara
From the future
pi_137405065
Voor wat betreft SIDS en een zomerbaby. Mijn huisarts raadde aan om bij warmte in huis de ventilator aan te zetten, dit zou beter zijn ivm wiegendood.

Verder kan een baby best veel hebben in de warmte. Hier veelal lange mouwen/pijpen ivm de zon. AH heeft hele fijne dunne rompers met lange mouwen.
pi_137405088
We weten dat fopspeengebruik de kans op wiegendood doet afnemen. Die wetenschap is toch voldoende om het in te zetten als preventiemiddel, ook als de achterliggende mechanismen niet bekend zijn? Borstvoeding wordt ook als beschermende factor genoemd, zonder dat het precies duidelijk is waarom dat zo is (zie de vier hypothesen daarover die Mignonne een tijdje geleden postte).

Natuurlijk, voor de wetenschappelijke kennis is het allemaal heel zinvol om het precieze hoe en waarom uit te zoeken. Voor de gemiddelde Nederlandse ouder is het voldoende om te weten wat je kunt doen om de kans op wiegendood te beperken (niet roken, oppassen voor warmtestuwing, voorzichtig met buikslapen, borstvoeding geven en/of een fopspeen geven).
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_137405852
Goedemorgen! Ik heb een vraagje. Vanaf een week of 5 a 6 sliep onze vent door van 22 tot 7 ongeveer, later ook van 20 tot 7. Alleen sinds dit weekend (hij is nu ongeveer 4 maanden) wordt hij elke nacht tussen 3:00 en 4:00 wakker, soms ook om 1:00 en 5:00 al, alleen troosten lukt niet echt, eventjes aan de borst wel. We hebben niets veranderd, behalve een minimale hoeveelheid eerste (vers) fruithapje. Hij zit verder alleen nog aan de borstvoeding.

Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn? We dachten zelf misschien die fruithapjes, tandjes (nog niet te zien), een ontwikkelsprongetje, meer behoefte aan voeding, gewoon een beetje ziek (hij hoest wel regelmatig) of gewoon een 'onrustige periode'.

Hebben jullie wellicht andere ideeën?
  woensdag 5 maart 2014 @ 09:33:48 #125
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_137406125
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:39 schreef Cwen het volgende:
dat bv geven het risico verlaagt. En nee, dat is dus niet exact hetzelfde.
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 21:05 schreef mousemicky het volgende:
Klinkt heel aannemelijk :Y

Maar ook in deze bron staat dat bv het risico verkleint. Dat is NIET hetzelfde als dat kv het risico vergroot. Formulering, en subtiel verschil, maar toch...

De wetenschapper in mij protesteert bij dit soort omgedraaide hypothesen...



O, nou, en wat Juud zegt...
Scherm stond al een tijdje mobiel open...

Dat is wel hetzelfde. ;)
Hangt ervan af welke norm je neemt.
Als je links van iemand staat, is dat voor die persoon de linkerkant. Behalve als jullie schuin tegenover elkaar staan, dan sta je voor de andere persoon aan de rechterkant.
Zelfde situatie, andere invalshoek. :)
bv is de natuurlijke standaard waarmee kv vergeleken moet worden. Niet andersom.

Verder vind ik dit een heel fijn topic om te lezen. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 5 maart 2014 @ 09:36:35 #126
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_137406188
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:20 schreef swoopie het volgende:
Goedemorgen! Ik heb een vraagje. Vanaf een week of 5 a 6 sliep onze vent door van 22 tot 7 ongeveer, later ook van 20 tot 7. Alleen sinds dit weekend (hij is nu ongeveer 4 maanden) wordt hij elke nacht tussen 3:00 en 4:00 wakker, soms ook om 1:00 en 5:00 al, alleen troosten lukt niet echt, eventjes aan de borst wel. We hebben niets veranderd, behalve een minimale hoeveelheid eerste (vers) fruithapje. Hij zit verder alleen nog aan de borstvoeding.

Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn? We dachten zelf misschien die fruithapjes, tandjes (nog niet te zien), een ontwikkelsprongetje, meer behoefte aan voeding, gewoon een beetje ziek (hij hoest wel regelmatig) of gewoon een 'onrustige periode'.

Hebben jullie wellicht andere ideeën?
Even wachten met bijvoeden tot hij zes maanden is?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 5 maart 2014 @ 09:43:26 #127
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137406350
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:33 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]


[..]

Dat is wel hetzelfde. ;)
Hangt ervan af welke norm je neemt.
Als je links van iemand staat, is dat voor die persoon de linkerkant. Behalve als jullie schuin tegenover elkaar staan, dan sta je voor de andere persoon aan de rechterkant.
Zelfde situatie, andere invalshoek. :)
bv is de natuurlijke standaard waarmee kv vergeleken moet worden. Niet andersom.

Verder vind ik dit een heel fijn topic om te lezen. :)
Nee. Uit wetenschappelijk oogpunt kun je een hypothese niet zomaar omdraaien. Iets te lang onderzoek gedaan om die fout te maken.

En nu zeg ik er niets meer over, merk dat ik er geirriteerd van raak.
  woensdag 5 maart 2014 @ 09:51:54 #128
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137406532
Kunnen we sowieso weer terug naar waar dit topic voor bedoeld is ipv de bv vs kv discussie met hetzij een andere insteek toch weer te voeren?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_137407044
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:20 schreef swoopie het volgende:
Goedemorgen! Ik heb een vraagje. Vanaf een week of 5 a 6 sliep onze vent door van 22 tot 7 ongeveer, later ook van 20 tot 7. Alleen sinds dit weekend (hij is nu ongeveer 4 maanden) wordt hij elke nacht tussen 3:00 en 4:00 wakker, soms ook om 1:00 en 5:00 al, alleen troosten lukt niet echt, eventjes aan de borst wel. We hebben niets veranderd, behalve een minimale hoeveelheid eerste (vers) fruithapje. Hij zit verder alleen nog aan de borstvoeding.

Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn? We dachten zelf misschien die fruithapjes, tandjes (nog niet te zien), een ontwikkelsprongetje, meer behoefte aan voeding, gewoon een beetje ziek (hij hoest wel regelmatig) of gewoon een 'onrustige periode'.

Hebben jullie wellicht andere ideeën?
Het kan één of meerdere van jouw redenen zijn ;). Ik zou inderdaad uitproberen of het helpt om even te stoppen met het fruithapje. Minimaal 1-2 weken om te zien of het effect heeft. Voor tandjes zou je dentinox kunnen proberen.

Bij ons werden de nachten rond de 4 maanden ook onrustiger. Zelf denk ik achteraf dat het voornamelijk kwam doordat hij toen naar het kinderdagverblijf ging. Dat had behoorlijke impact en hij wilde 's nachts mamatijd inhalen (deze periode duurde helaas tot zeker 9 maanden).

Wij lieten de baby voor ons eigen gemak vaak een deel van de nacht bij ons in bed slapen. Dat scheelde heen en weer lopen en zo kregen we allemaal het meeste slaap. Is dat misschien voor jullie ook een optie? Mocht je bang zijn voor gewenning: hier was dat niet aan de orde. Zodra hij beter in zijn vel zat, lukte slapen in zijn eigen bedje ook weer veel beter.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137408158
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 09:36 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Even wachten met bijvoeden tot hij zes maanden is?
Dat gaan we wel proberen inderdaad, alhoewel het onrustige trouwens is begonnen realiseer ik me nu nadat hij afgelopen donderdag weer prikjes heeft gehad en we afgelopen weekend voor het eerst geplette banaan hebben geprobeerd (en gisteren tot moes gekookte appel). Vallen wel wat dingen samen realiseer ik me nu. We gaan maar eens wat dingen uitproberen.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:14 schreef Phaidra het volgende:
[..]

Het kan één of meerdere van jouw redenen zijn ;). Ik zou inderdaad uitproberen of het helpt om even te stoppen met het fruithapje. Minimaal 1-2 weken om te zien of het effect heeft. Voor tandjes zou je dentinox kunnen proberen.
Kun je het daadwerkelijk zien als tandjes doorkomen? Heel praktisch, zie je de witte puntjes al direct of hebben ze er al last van voor je uberhaupt iets kan zien?
quote:
Bij ons werden de nachten rond de 4 maanden ook onrustiger. Zelf denk ik achteraf dat het voornamelijk kwam doordat hij toen naar het kinderdagverblijf ging. Dat had behoorlijke impact en hij wilde 's nachts mamatijd inhalen (deze periode duurde helaas tot zeker 9 maanden).
Kinderdagverblijf en dergelijk is het denk ik niet. Hij gaat al een week of 6 een dag per week naar de opvang en twee dagen per week naar ouders en schoonouders. Kan zijn dat hij daar ineens last van krijgt, maar dat verwacht ik niet.
quote:
Wij lieten de baby voor ons eigen gemak vaak een deel van de nacht bij ons in bed slapen. Dat scheelde heen en weer lopen en zo kregen we allemaal het meeste slaap. Is dat misschien voor jullie ook een optie?
Mocht je bang zijn voor gewenning: hier was dat niet aan de orde. Zodra hij beter in zijn vel zat, lukte slapen in zijn eigen bedje ook weer veel beter.
Zou een optie kunnen zijn, alhoewel ik daar gevoelsmatig niet zo voor ben, weet niet waarom. Ik vind dat hij gewoon in zijn eigen bedje moet kunnen slapen. Maar ja, wat ik vind en wat hij nodig heeft kan uit elkaar liggen natuurlijk ;) Maar inderdaad die gewenning is wel een 'angst', dat hij uiteindelijk niet meer in zijn eigen bedje wil slapen. Maar goed, als het een beetje beperkt blijft tot 1 a 2 keer per nacht wakker kunnen we het nog wel baas denk ik. Als het vaker wordt misschien eens over bij ons in bed nadenken ja.

Dank voor de tips zover! Het blijft toch een beetje 'experimenteren' zolang hij niet kan praten natuurlijk :)
pi_137408616
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:02 schreef swoopie het volgende:

[..]

Dat gaan we wel proberen inderdaad, alhoewel het onrustige trouwens is begonnen realiseer ik me nu nadat hij afgelopen donderdag weer prikjes heeft gehad en we afgelopen weekend voor het eerst geplette banaan hebben geprobeerd (en gisteren tot moes gekookte appel). Vallen wel wat dingen samen realiseer ik me nu. We gaan maar eens wat dingen uitproberen.

[..]

Kun je het daadwerkelijk zien als tandjes doorkomen? Heel praktisch, zie je de witte puntjes al direct of hebben ze er al last van voor je uberhaupt iets kan zien?

[..]

Kinderdagverblijf en dergelijk is het denk ik niet. Hij gaat al een week of 6 een dag per week naar de opvang en twee dagen per week naar ouders en schoonouders. Kan zijn dat hij daar ineens last van krijgt, maar dat verwacht ik niet.

[..]

Zou een optie kunnen zijn, alhoewel ik daar gevoelsmatig niet zo voor ben, weet niet waarom. Ik vind dat hij gewoon in zijn eigen bedje moet kunnen slapen. Maar ja, wat ik vind en wat hij nodig heeft kan uit elkaar liggen natuurlijk ;) Maar inderdaad die gewenning is wel een 'angst', dat hij uiteindelijk niet meer in zijn eigen bedje wil slapen. Maar goed, als het een beetje beperkt blijft tot 1 a 2 keer per nacht wakker kunnen we het nog wel baas denk ik. Als het vaker wordt misschien eens over bij ons in bed nadenken ja.

Dank voor de tips zover! Het blijft toch een beetje 'experimenteren' zolang hij niet kan praten natuurlijk :)
Ze kunnen inderdaad last van tandjes hebben voor je iets ziet. Misschien kan je wel een bobbel zien die er eerst niet zat? Pas later komt er echt een wit puntje te voorschijn. Soms hebben ze ook een rode wang, wat last van de oortjes of meer poepluiers. Maar dat hoeft allemaal niet, om het makkelijk te maken ;).

Ik kan me voorstellen dat bij jullie slapen niet direct de voorkeur heeft. Mijn uk werd op een gegeven moment elke 1,5 uur wakker, dat was niet vol te houden. Bij ons in bed sliep hij in elk geval 3 uur achter elkaar en het scheelde ook een hoop energie dat ik er niet uit hoefde als hij wakker werd.

Prikjes kunnen ook een hoop invloed hebben idd! Ik hoop dat hij snel weer helemaal fit is en beter gaat slapen. Tot die tijd: c_/ c_/ c_/ :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137409520
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:19 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ze kunnen inderdaad last van tandjes hebben voor je iets ziet. Misschien kan je wel een bobbel zien die er eerst niet zat? Pas later komt er echt een wit puntje te voorschijn. Soms hebben ze ook een rode wang, wat last van de oortjes of meer poepluiers. Maar dat hoeft allemaal niet, om het makkelijk te maken ;).

Ik kan me voorstellen dat bij jullie slapen niet direct de voorkeur heeft. Mijn uk werd op een gegeven moment elke 1,5 uur wakker, dat was niet vol te houden. Bij ons in bed sliep hij in elk geval 3 uur achter elkaar en het scheelde ook een hoop energie dat ik er niet uit hoefde als hij wakker werd.

Prikjes kunnen ook een hoop invloed hebben idd! Ik hoop dat hij snel weer helemaal fit is en beter gaat slapen. Tot die tijd: c_/ c_/ c_/ :P
We lusten geen koffie ;)

Maar dank je voor de tips! We gaan het gewoon eens zien en proberen. Het is allemaal nog niet heel ernstig, alleen een beetje jammer, het ging zo soepeltjes :) Hoort er allemaal bij... Elke 1,5 uur is inderdaad wel heel pittig, dan zouden wij waarschijnlijk ook overstag gaan ;)
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:37:42 #133
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137673976
Luitjes, onze kleine mup zweet zo als ze slaapt op mijn borst of in de box ( in n fleece dekentje ). Kan dat kwaad? Als ik r niet onder een dekentje leg keldert de temp. Naar 36,5, maar voor grote vriend Google is een zwetende baby heul veel groot risico op wiegendood :{

In bed snachts heeft ze er geen last van, volgens mij. Het is me nog niet opgevallen in ieder geval.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_137674200
Wat draagt ze, KP? Heb je haar nek gevoeld? Mss heeft ze het te warm en dat kan een risico zijn. Op je borst zou ik me daar minder druk om maken.

36,5 mag trouwens nog gewoon, hoor. Tussen 36,5 en 37,5 is normaal.
Home is where the O+ is...
pi_137674441
Misschien ipv fleece iets wat beter ademt? wol of katoen?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:46:36 #136
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137674460
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:41 schreef Cwen het volgende:
Wat draagt ze, KP? Heb je haar nek gevoeld? Mss heeft ze het te warm en dat kan een risico zijn. Op je borst zou ik me daar minder druk om maken.

36,5 mag trouwens nog gewoon, hoor. Tussen 36,5 en 37,5 is normaal.
Ze ligt nu bij me met romper, vestje, legging en sokjes. En de omslagdoek. En zweethaartjes :P

Snachts, wanneer ze volgens mij niet zweet, maar daar ga ik vannacht extra op letten, draagt ze een romper en pyjamapakje met voetjes (en wol met teddy dekentje lakentje en kruikje bij de voetjes op advies van de kraam)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:47:18 #137
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_137674489
Wat cwen zegt idd. Zweten terwijl ze op de borst ligt zou ik niet zo spannend vinden, in bed of in de box zou ik dat willen voorkomen. Zweten in de nek is een teken dat het te warm is. Misschien een wat grotere, katoenen romper met korte mouwen, shirtje met lange mouwen (ook katoen) en lakentje? Is jouw fleecdeken van katoen of polyester? Ook hier zou ik voor katoen kiezen, is wel wat beter zoeken vond ik.
pi_137674597
Ik denk dat de doek dan toch een beetje warm is, maar is moeilijk in te schatten. Jij heb ook kleren aan? Dan zijn jullie samen warm gok ik.

Hoe voelt haar nek?

Edit: lastig hoor, hier heeft ze het nl niet snel te warm of te koud. Fleecedeken - prima. Blote voeten en zonder jas buiten - ook prima. Maar jij hebt denk ik een warmbloedige!
Home is where the O+ is...
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:50:29 #139
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137674693
Overigens voelt ze niet heel warm? Haar voorhoofdje is eerder koud. Nekje is wel warm maar niet heet. Misschien ligt t idd aan mij, maar ik vind t zo gek dat ze zonder dekentje dan zo afkoelt in dezelfde positie?

Kleertjes zijn van katoen inderdaad, fleece denk ik niet. Daar moeten we maar even naar op zoek voor in de box!

In t bedje ga ik vannacht echt even extra checken, maar ik meen haar daar nog niet zwetend aangetroffen te hebben
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_137674760
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:50 schreef Kimpossible het volgende:
Overigens voelt ze niet heel warm? Haar voorhoofdje is eerder koud.

Kleertjes zijn van katoen inderdaad, fleece denk ik niet. Daar moeten we maar even naar op zoek voor in de box!

In t bedje ga ik vannacht echt even extra checken, maar ik meen haar daar nog niet zwetend aangetroffen te hebben
Babytemperatuur voel je niet op hoofd of handjes, maar in de nek!
Home is where the O+ is...
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:52:21 #141
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137674819
Dat snap ik, maar t contrast is zo bijzonder ;) je was te vlug haha
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_137675254
Ahhh :D. Ja, dat is t zeker!
Home is where the O+ is...
pi_137684565
ik zou de sokjes (vooral s'nachts) uitlaten :)

Ik heb ook even een vraagje. Ik voelde gister ineens een bolletje onder 1 van F's tepeltjes.
Iemand ervaring hiermee? Ik lees op internet namelijk wel dat het van hormonen kan zijn door BV, maar ze krijgt geen BV..
Vroeg me eigenlijk af of dit iets is waar ik de huisarts voor moet bellen, of dat dit tot komende week kan wachten aangezien ik de 20e toch naar hget CB moet

Het is verder ook niet rood of pijnlijk en je ziet er niks van, je voelt het echt alleen als eroverheen wrijft.
pi_137685098
Oke mama's vertel mij ajb het volgende:
Hoeveel hydrofiele luiers heb ik nou nodig, iedereen zegt veel, maar hoeveel dan?
S. 2014
J. 2016
pi_137685162
Tijdens bv gebruikte ik er 4 per dag (incl 1 in bed en 1 op aankleedkussen), sinds fv 2 per week :P.

Mo, geen ervaring mee..
pi_137685192
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 09:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oke mama's vertel mij ajb het volgende:
Hoeveel hydrofiele luiers heb ik nou nodig, iedereen zegt veel, maar hoeveel dan?
De kraamzorg wilde er minimaal 12. Als je er dan nog meer nodig hebt zijn ze zo gehaald lijkt me.
  donderdag 13 maart 2014 @ 10:19:29 #147
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137685998
Geen zweethaartjes in bed *O* het ligt denk ik echt aan mijn warmte als ze bij me ligt.

Wij hebben 2 flinke stapels hydrofielen, en als ik zie wat er dagelijks aan de waslijn hangt zou ik er niet minder willen hebben. Denk dat 12 een goed uitgangspunt is, maar meer kan zeker geen kwaad. Net als spuugdoekjes trouwens, daar kun je er m.i. Ook niet genoeg van hebben.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_137686031
Bla, mjah, geen idee... Ik zou het ff laten checken, zelf.

GM, ik heb er 12, maar gebruik er max 6 per week. Ze knoeit niet zo, dus ze zijn vooral als handdoek in gebruik.

KP, fijn! Dan is het idd jullie warmte samen!
Home is where the O+ is...
pi_137686385
kim, wat is haar temp als ze zo aan t zweten is?
mats heeft ook heel vaak een koud hoofdje en koude handjes maar is dan verder wel lekker op temp.
hier laten we snachts wel de sokjes aan omdat hij snel klamme voetjes heeft en dan dus koude voeten krijgt. de sokjes nemen t zweet nu dus op en de voetjes blijven warm.

bla mats had dat hier ook maar dat was de eerste 2 weken. jou kindje is al ouder toch?

GM ik gebruik elke dag 2 hydrofiele. 1 op t aankleedkussen en 1 om af te drogen. (en later het badje mee schoon te poetsen)
denk dat t er ook aan ligt hoe vaak je de was doet ;) ik ben niet zo van t huishouden dus ik heb een hele grote stapel hydrofiele zodat ik t makkelijk red met 1x wassen in de week
  donderdag 13 maart 2014 @ 10:34:30 #150
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137686419
Ik had wel 16 hydrofielen en velen hebben nooit meer dan de kast gezien.
Is erg persoonlijk hoeveel je er mee doet uiteindelijk.
12 lijkt me in den beginne voldoende.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 13 maart 2014 @ 10:39:40 #151
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137686564
Ikke, haar temp. blijft heel netjes als ze zweet. Komt niet hoger dan 37,2, gemiddeld gezien. Daarom vind ik t zo bijzonder :') . Ze ligt nu op het voedingskussen en op het fleecedekentje in de box, maar heeft niets over zich heen. Ze lijkt dat ook wel prima te vinden, is lekker aan het tukken. Kamertemperatuur is 20.5. Ik duik zo even heel snel onder de douche en dan is de grote vraag of ze dadelijk weer klamme haartjes heeft en hoe haar temp. Is

Misschien lijkt ze wel op papa, die zweet ook zo als ie slaapt :s) het is iig een grote geruststelling dat ze in haar wiegje, wanneer je snachts toch zelf ook niet zo oplet, netjes droog blijft. In de box ligt ze op het moment toch niet langer dan een uurtje en met toezicht.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_137686574
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:33 schreef ikke_84 het volgende:

bla mats had dat hier ook maar dat was de eerste 2 weken. jou kindje is al ouder toch?

ja ze is 4 maanden, en vorige week had ze het zeker nog niet

hydrofielen heb ik er 12 denk ik en dat is meer dan genoeg :)
pi_137698738
Maar waar gebruik je die doeken dan voor?
Voor onder je borst en op je sschouder voor een boertje is 1 ding, maar verder? Badje schoonmaken kan ook met een gewoon doekje. En op het aankleedkussen kan je toch ook een gewone handdoek leggen?
pi_137698963
Je gebruikt ze voor alles O+: Afdrogen, spuugdoek, tegen de zon in de wagen, onder het hoofdje in bed, lekkende tieten etc..
Ze nemen extrasuperultragoed vocht op namelijk.
  donderdag 13 maart 2014 @ 17:28:37 #155
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137698964
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:21 schreef Roomsnoes het volgende:
Maar waar gebruik je die doeken dan voor?
Voor onder je borst en op je sschouder voor een boertje is 1 ding, maar verder? Badje schoonmaken kan ook met een gewoon doekje. En op het aankleedkussen kan je toch ook een gewone handdoek leggen?
Gewone handdoeken geven veel meer was ;). En ze waren hier te grof in begin.

Hier ook altijd een hydrofiel in bed en box onder hoofdje ivm spugen, scheelt ook beddengoed en boxkleed wassen.

Ook altijd een hydrofiel in de luiertas (je wilt niet weten hoe smerig verschionkussens in restaurants etc kunnen zijn), en een stapel boven en beneden (scheelt heen en weer lopen).

Als je kindje veel spuugt gebruik je denk ik een stuk meer hydrofielen...
  donderdag 13 maart 2014 @ 17:54:12 #156
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137699666
Hydrofielen zijn hier gebruikt als handdoek in het begin. Gewone handdoeken zijn te hard voor een vers baby huidje.
En onder het hoofdje lag een hydrofiel.
Meer deden wij er niet mee.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:00:27 #157
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137702258
Rayen is nu 2 jaar en ik gebruik ze nog. Ik had er toen 20 gekocht, en dat vond ik ruim voldoende (had ook wat minder gekund ;) )
Ik had gekleurde gekocht, rode en blauwe.
Ik gebruik ze nog steeds om hem af te drogen, droogt lekker en zoals al gezegd ze vullen de wasmachine niet zo.
en verder voor allerhande dingen.
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:48:59 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137704815
Ik heb iets van 20 hydrofielen en mijn man heeft er net 6 bij gehaald. De kraam gooide ze steeds heel snel in de was, dus ben benieuwd hoeveel we er straks daadwerkelijk gebruiken, maar momenteel is er een chronisch gebrek aan die dingen :P.
Met 2 in de wieg, 2 in de kinderwagen, 1 op het aankleedkussen, zijn er al 5 sowieso altijd in gebruik. En dan nog voor het afdrogen, beneden nog een paar, in de luiertas, etc.
KuikenGuppy
pi_137705568
Goed. Dan kan een setje van 12 om mee te beginnen dus geen kwaad :P
En veel tegelijk kunnen wassen is niet gek nee. En ik heb nog nooit een kind verschoond op een openbare verschoontafel, maar het ziet er idd zelden fresh uit.

Wat zou een babyn00b toch zonder fok moeten he... :D
pi_137705643
Nou Room serieus ze hebben me hier al zo vaak uit de brand geholpen als ik weer eens een (domme) vraag had .. Zo fijn hier!
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:16:10 #161
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_137706106
Ik heb er ook een stuk of 20 en gebruik ze (7,5 maand later) nog steeds erg veel; om haar af te drogen, om haar flesjes af te drogen, standaard een aantal in de luiertas (voor als ze knoeit, om neer te leggen bij het verschonen onderweg, om te beschermen tegen de zon ...), op het aankleedkussen tegen ongelukjes zodat de hoes niet elke keer vervangen hoeft te worden en bij het geven van hapjes om op schoot te leggen zodat haar broek niet zo vies wordt of om te gebruiken als slabbetje als ze zelf een poging tot eten wil doen :)
Toen ze nog mini was gebruikte ik ze ook in haar wiegje zodat je het hele bedje niet hoefde te verschonen als ze een beetje spuugt (idem voor de kinderwagen) en bij de voeding (tegen het lekken bij borstvoeding en over mijn schouders bij een boertje).

Ik ben absoluut fan van hydrofiele luiers! Ben ook erg blij dat ik een stapeltje gekleurde en een stapeltje witte heb, zodat er altijd wel 1 batch schoon is :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_137706273
Vraag: zit hier nu met het nichtje van vijf weken van mijn vriendin.
Stopt een baby met drinken als zij vol is?
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:44:32 #163
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137707639
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:19 schreef WammesWaggel het volgende:
Vraag: zit hier nu met het nichtje van vijf weken van mijn vriendin.
Stopt een baby met drinken als zij vol is?
Ja hoor, die stoppen vanzelf als ze genoeg hebben
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:56:34 #164
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137708356
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:19 schreef WammesWaggel het volgende:
Vraag: zit hier nu met het nichtje van vijf weken van mijn vriendin.
Stopt een baby met drinken als zij vol is?
Yep :)
KuikenGuppy
pi_137708895
Oh gelukkig :)
Wat gaat er veel in zo'n klein mensje zeg :D
  donderdag 13 maart 2014 @ 21:18:21 #166
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137709708
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:04 schreef WammesWaggel het volgende:
Oh gelukkig :)
Wat gaat er veel in zo'n klein mensje zeg :D
Flesvoeding? Er zit wel een max aan he? Kun je terugvinden op de verpakking. Geen instructies gehad van de ouders?
pi_137710497
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:18 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Flesvoeding? Er zit wel een max aan he? Kun je terugvinden op de verpakking. Geen instructies gehad van de ouders?
Wij kregen een gekolfde fles mee met de instructie over twee uur voeden maar meer niet :P
Dus zijn maar na 1/3 van de fles uit voorzorg gestopt, de moeder komt haar zo weer ophalen.
Weten we dat weer voor de volgende keer.
  donderdag 13 maart 2014 @ 21:43:02 #168
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137711233
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:31 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Wij kregen een gekolfde fles mee met de instructie over twee uur voeden maar meer niet :P
Dus zijn maar na 1/3 van de fles uit voorzorg gestopt, de moeder komt haar zo weer ophalen.
Weten we dat weer voor de volgende keer.
O, borstvoeding. Dat mag onbeperkt, no worries! Alleen liever niet twee keer opwarmen, liever in kleinere hoeveelheden, en liever niet in de magnetron.
pi_137716361
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:31 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Wij kregen een gekolfde fles mee met de instructie over twee uur voeden maar meer niet :P
Dus zijn maar na 1/3 van de fles uit voorzorg gestopt, de moeder komt haar zo weer ophalen.
Weten we dat weer voor de volgende keer.
Hoeveel zat er dan in de fles?
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:11:35 #170
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137716487
De bedoeling van een fles is dat ie opgaat ;) of in ieder geval tot baby vol zit.
Dus de volgende keer gewoon lekker doorlaten drinken :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_137717751
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:09 schreef Troeta het volgende:

[..]

Hoeveel zat er dan in de fles?
50 ml geloof ik :@
Bedankt voor de tips! volgende keer gaan wij een veel betere oppas zijn :)
pi_137718214
En 1/3e daarvan vind je serieus Wat gaat er veel in zo'n klein mensje zeg :D?
pi_137719652
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:50 schreef Troeta het volgende:
En 1/3e daarvan vind je serieus Wat gaat er veel in zo'n klein mensje zeg :D?
Ja, ik heb er echt geen verstand van :@
Dat schaap weegt nog geen drie kilo dus als je bedenkt dat ik zelf 25 keer dat gewicht weeg en nooit 25 keer zoveel drink iedere drie uur kwam het op mij als wat veel over.
pi_137721129
Mijn vrouw gaat binnenkort kolven voor de opslag in de vriezer. Welke flesjes raden jullie aan voor de opslag in de vriezer? Waar kan je die het beste halen? :)
pi_137721240
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:45 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ja, ik heb er echt geen verstand van :@
Dat schaap weegt nog geen drie kilo dus als je bedenkt dat ik zelf 25 keer dat gewicht weeg en nooit 25 keer zoveel drink iedere drie uur kwam het op mij als wat veel over.
Jij eet ook nog he, dat maakt wel een verschil. En bovendien groei je (hoop io voor je :P ) minder exponentieel dan een baby.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_137721722
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 06:36 schreef geelkuikentje het volgende:
Mijn vrouw gaat binnenkort kolven voor de opslag in de vriezer. Welke flesjes raden jullie aan voor de opslag in de vriezer? Waar kan je die het beste halen? :)
Ik gebruikte Avent VIA bekers, past 180 ml in (dat was hier ongeveer 1 voeding). Wel goed opletten dat de deksel er goed op zit :'). Daarnaast had ik zakjes. Dat is voor opslag in de vriezer wel makkelijker. Zie bijvoorbeeld http://www.moedermelknetw(...)ermelkzakjes-elanee/
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_137726940
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 08:13 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik gebruikte Avent VIA bekers, past 180 ml in (dat was hier ongeveer 1 voeding). Wel goed opletten dat de deksel er goed op zit :'). Daarnaast had ik zakjes. Dat is voor opslag in de vriezer wel makkelijker. Zie bijvoorbeeld http://www.moedermelknetw(...)ermelkzakjes-elanee/
Af en toen drop ik hier mijn 2 cents ook maar eens. Wij gebruiken als zakjes gewoon ijsblokzakjes van de AH, werkt prima, handig te doseren en niet duur.

Oh ja, nog even over hydrofiele luiers, wij hebben er enkele tientallen, maar ze gaan er ook snel doorheen. Superhandig :) En ook al nemen ze veel vocht op, toch drogen ze weer heel snel aan de waslijn. Ben er nog niet helemaal uit hoe dat nou zit ;)
  vrijdag 14 maart 2014 @ 12:59:29 #178
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137728483
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 08:13 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik gebruikte Avent VIA bekers, past 180 ml in (dat was hier ongeveer 1 voeding). Wel goed opletten dat de deksel er goed op zit :'). Daarnaast had ik zakjes. Dat is voor opslag in de vriezer wel makkelijker. Zie bijvoorbeeld http://www.moedermelknetw(...)ermelkzakjes-elanee/
Ik vond ze echt verschrikkelijk.
Ik ben dus overgestapt op kleine flesjes.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:13:52 #179
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137728903
Ik heb nav het bv topic borstvoedingszakjes! Heel blij mee! Ik heb ze nu van medela en Lansinoh geprobeerd en bevalt beide goed. Bij babywalz zijn er nog goedkopere te krijgen maar daar heb ik nog niet besteld, want verder niks nodig.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:35:46 #180
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137729662
Wat betreft melkopslag, ik gebruikte kolf-flesjes van het ziekenhuis (op de ziekenhuis Medela kolf). Was geen plastic, maar een soort van maiszetmeelmateriaal, bio-degradable.

Die waren daar wegwerp, maar ik heb ze in de 3 weken dat J. er lag steeds niet weggegooid maar mee naar huis genomen en uitgekookt. Ze pasten op de Medela kolf, 200ml, ideaal. Dus begint je kind in het ziekenhuis, neem er een aantal mee ;)
pi_137730309
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:35 schreef mousemicky het volgende:
Wat betreft melkopslag, ik gebruikte kolf-flesjes van het ziekenhuis (op de ziekenhuis Medela kolf). Was geen plastic, maar een soort van maiszetmeelmateriaal, bio-degradable.

Die waren daar wegwerp, maar ik heb ze in de 3 weken dat J. er lag steeds niet weggegooid maar mee naar huis genomen en uitgekookt. Ze pasten op de Medela kolf, 200ml, ideaal. Dus begint je kind in het ziekenhuis, neem er een aantal mee ;)
Dit wilde ik ook gaan zeggen. Wat een enorm fijne flesjes zijn dat zeg!
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:05:33 #182
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_137732672
Ja maar die dop, die kan dus wel kapot vriezen!
pi_137732743
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:05 schreef Kyara het volgende:
Ja maar die dop, die kan dus wel kapot vriezen!
Klopt. Maar heej, leven op het randje he!
  vrijdag 14 maart 2014 @ 16:51:03 #184
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_137736287
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:05 schreef Kyara het volgende:
Ja maar die dop, die kan dus wel kapot vriezen!
O, nooit gehad. Maar misschien ook niet lang genoeg gebruikt daarvoor... Zkh raadde me zelf aan in te vriezen in die flesjes, dus braaf gedaan natuurlijk... O-)
pi_137745754
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:13 schreef Kimpossible het volgende:
Ik heb nav het bv topic borstvoedingszakjes! Heel blij mee! Ik heb ze nu van medela en Lansinoh geprobeerd en bevalt beide goed. Bij babywalz zijn er nog goedkopere te krijgen maar daar heb ik nog niet besteld, want verder niks nodig.
Ik heb ze van Difrax via bol.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 02:38:58 #186
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_137756591
Als kersverse papa van ons (Burdie en mijn) kuiken had ik ook nog een vraagje:

Hoe krijg je het voor elkaar om je kind in een TummyTub te wassen? Tijdens een badje heb je de mogelijkheid om even met een doekje langs de billen etc te gaan, maar in een TT kan ik echt de ruimte niet vinden ... Wie helpt?
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_137757086
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:38 schreef webspider het volgende:
Als kersverse papa van ons (Burdie en mijn) kuiken had ik ook nog een vraagje:

Hoe krijg je het voor elkaar om je kind in een TummyTub te wassen? Tijdens een badje heb je de mogelijkheid om even met een doekje langs de billen etc te gaan, maar in een TT kan ik echt de ruimte niet vinden ... Wie helpt?
Ik was gwn met mn hand. Baby met een hand onder het koppie vasthouden en mn andere arm er in de tub bij frutten
Lotte!
Noah!
pi_137757819
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:38 schreef webspider het volgende:
Als kersverse papa van ons (Burdie en mijn) kuiken had ik ook nog een vraagje:

Hoe krijg je het voor elkaar om je kind in een TummyTub te wassen? Tijdens een badje heb je de mogelijkheid om even met een doekje langs de billen etc te gaan, maar in een TT kan ik echt de ruimte niet vinden ... Wie helpt?
Wij hebben het één keer gebruikt, zo'n Tummytub, het klonk leuk en handig, maar uiteindelijk vonden we het helemaal niets. Niet echt een antwoord op je vraag, maar wij zijn gewoon gelijk met zo'n badje op standaard begonnen. Vond onze kleine (nu 4 maanden) overigens ook heerlijk. Nu al sinds een flink aantal weken overgegaan op bij ons in het 'grote' bad.
pi_137758256
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:38 schreef webspider het volgende:
Als kersverse papa van ons (Burdie en mijn) kuiken had ik ook nog een vraagje:

Hoe krijg je het voor elkaar om je kind in een TummyTub te wassen? Tijdens een badje heb je de mogelijkheid om even met een doekje langs de billen etc te gaan, maar in een TT kan ik echt de ruimte niet vinden ... Wie helpt?
Ik heb nog geen ervaring met een Tub,hij staat hier wel al klaar in de babykamer.
Mij leek het het meest logisch dat je je kindje wast met washand op aankleedkussen en daarna alleen nog 'afspoelt' in de tub.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_137758323
haha idd PJ :D zo deden we het ook idd. Met een hydrofiel washandje met sop erop je kind wassen op aankleedkussen en daarna in de tub.

Overigens als je het hoofdje in een soort vorkgreep vasthebt dan kun je met je andere hand gewoon wassen. Maar t werkt niet voor iedereen even handig.
:)
pi_137758528
Zo deden wij het ook. En eigenlijk alleen billen wassen, de rest wordt toch niet echt vies bij mini's en weekt prima schoon in het water. Ik had ook maar één hand nodig om het hoofdje boven water te houden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_137758642
Hier juist meer de emmer gebruikt. Inderdaad eerst op het aankleedkussen inzepen. In bad werden ze erg druk, werd het een waterballet, en had ik 2 handen nodig om te zorgen dat ze niet onder water draaiden...

Maar ze gingen hier beide ook al vlot mee onder de douche. Dat is nog handiger voor even afspoelen.
pi_137792313
Ik heb onze baby de eerste periode alleen maar op het aankleedkussen gewassen met een washandje, in het weekend ging ze mee onder de douche. Na een maand of 2 een bad-inzet gekocht, zo'n ding:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en die past ook in het babybadje. Heel handig; krijg je geen lamme arm van het ondersteunen van het hoofdje en je kan toch overal bij om te wassen.

edit: plaatje even in spoiler, beetje groot
  zondag 16 maart 2014 @ 10:46:22 #194
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137792894
ik doe alleen 1 hand onder het kinnetje (en als ze kleiner zijn onder het hoofdje) en dan heb ik de ander vrij om te wassen. Ik ben echt fan van de tub.

Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 16 maart 2014 @ 11:09:02 #195
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_137793324
Hier is de tub 2x gebruikt. Mup was geen fan, zachtjes gezegd. Badje staat nu ook stof te vangen. Wij leggen haar in de douchebak en dan gewoon lekker wassen. Handen vrij, kan overal goed bij, zij loopt beetje met de douche en de slang te klooien, helemaal prima :Y.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_137793767
Zon badding hebben wij ook juud. Ideaal!
pi_137795674
Hier ook zo'n badligding gehaald, ideaal. Ze gaat er gewoon mee in het grote bad.
pi_137803252
Zo'n badligding heb ik ook... maar ik vond het een vreselijk onhandig ding. Paste net niet lekker, Lars wilde er niet op blijven liggen, en voor Femke heb ik 'm al niet eens meer geprobeerd. Zij gaat gewoon mee onder de douche. Iemand zo'n ding hebben? ;) Gratis af te halen, of tegen verzendkosten.
pi_137832715
Ik heb dat badligding ook maar heel weinig gebruikt. Hij was te breed voor het babybadje en in het grote bad gingen we samen of op de arm onder de douche.
En wij sopten haar ook eerst helemaal in op het kussen en dan het bad in!

We hebben gisteren het babybadje naar de zolder gedaan, ze gaat nu alleen nog in het grote bad ;(
E.
pi_137835471
Hier ook de tub, vindt ze heerlijk! Al wil ze inmiddels alleen nog erin staan :?. Gekke baby :D
Home is where the O+ is...
pi_137836967
Bij oma ook de tub. En technisch gezien zou je er niet eens bij hoeven blijven. Hij zit helemaal shocking klem :') maar hij vind het heerlijk.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 10:26:56 #202
73386 Fazz
onderweg
pi_137875193
:W Hallo ervaren moeders :7

Ik zie even door de bomen het bos niet meer met al die wikkeldekens, inbakerdoeken, wrappers :? Waar gebruik je ze precies voor en hoeveel heb je er van nodig? Ik verwacht m'n baby in mei, maakt dat nog uit qua materiaal (vs winter?)
  dinsdag 18 maart 2014 @ 10:44:23 #203
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_137875685
Wikkeldeken: deze gebruik je in het begin om je baby in bij je te houden/in de box te leggen/ aan bezoek te geven. Dit zijn van die zachte dekentjes, vaak met een hoedkapje erin. Om ze warm te houden. Twee is handig, omdat baby's nog wel eens willen spugen.

Inbakerdoek/-zak: deze gebruikt niet iedereen, maar het kan zijn dat je na een paar weken denkt dat je baby zichzelf bijvoorbeeld steeds wakker slaat of zich helemaal niet geborgen voelt door alle ruimte en vrijheid. Deze hoef je niet per se aan te schaffen, dit kan altijd nog als je hem nodig denkt te hebben. Wij hadden er uiteindelijk twee maar dat was omdat wij ze van iemand met een tweeling geleend hebben, ik denk dat je met 1 wel toekomt.

Wrapper: is een beetje vergelijkbaar met een wikkeldoek, maar hier zitten (meestal?) nog uitsparingen in om hem in een kinderwagen of maxi cosi te kunnen gebruiken. Zijn soms nog wat meer gevoerd en wat dikker dan wikkeldekens, bijvoorbeeld om mee naar buiten te kunnen gaan. Maar ik gebruikte deze ook voor in de box, omdat ie lekker zacht lag en je hem dicht kon ritsen (wallaboo). Is naar mijn mening niet onmisbaar in je uitzet, maar wel handig. Wij hebben m veel gebruikt. 1 is genoeg

Badcape: beetje zoals de omslagdoek maar dan van een stofje dat beter water opneemt, bijv. badstof. 1 is genoeg, 2 is wel handig.
pi_137876160
Wikkeldekens was hier een gewoon klein dekentje..superzacht :) 1 was genoeg
Inbakerdoeken/zakken heb ik niet gebruikt
wrapper had ik bij de eerste wel, maar bij de 2e niet en ook nietg emist
badcape heb ik er een stuk of 5 van, maar 2 of 3 was ook genoeg geweest.

Qua materiaal heb ik geen verschil gemaakt tussen mijn juni en mijn november kindje.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 11:09:40 #205
73386 Fazz
onderweg
pi_137876378
Dank voor de uitleg :*

Maar wat is dan het nut van een badcape; je gebruikt toch hydrofielen om je baby mee te drogen na het wassen?
pi_137876574
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:09 schreef Fazzoletti het volgende:
Dank voor de uitleg :*

Maar wat is dan het nut van een badcape; je gebruikt toch hydrofielen om je baby mee te drogen na het wassen?
Je wikkelt je baby er in als je hem uit bed haalt. Afdrogen doen we idd met een hydrofiel, maar die badcape werkt fijn tegen het afkoelen. Hij hangt hier altijd over de verwarming, is ook lekker warm want uit bad gaan is hier Hell On Earth. :'(
pi_137876619
nou ik leg op het aankleedkussen (buiten de aankleedkussenhoes) een moltondoek en daarop een bacape..en dan droog ik haar af met een hydrofiel. Mischien allemaal wat overbodig, maar vindt het fijn zo.

Ow en voor als je naar het CB gaat! jem oet ze daar uitkleden tot op de luier dat een bacape om ze in te wikkelen en voor op de aankleedkussens daar die door jan en allemaal gebruikt worden ;)
  dinsdag 18 maart 2014 @ 11:19:27 #208
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_137876698
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:15 schreef L-E het volgende:

[..]

Je wikkelt je baby er in als je hem uit bed haalt. Afdrogen doen we idd met een hydrofiel, maar die badcape werkt fijn tegen het afkoelen. Hij hangt hier altijd over de verwarming, is ook lekker warm want uit bad gaan is hier Hell On Earth. :'(
Precies dat idd! Het vangt ook alvast het meeste vocht op. Ik gebruik hem nu nog om S mee uit de douche te tillen en zo naar zijn kamertje te lopen.
pi_137877365
Ik heb hier eigenlijk alleen de Lodger Wrapper en we gebruiken 'm nog steeds! In de maxicosi, want lekker warm. Op het CB, want lekker warm ;). Op visite om over haar heen te trekken tijdens voeden of slapen... Kortom, echt het beste cadeau ooit O+.
Wikkeldoek wel heel even gebruikt, maar onze stevigerd was daar in no time uitgegroeid.

Badje staat hier naast de commode en koud is geen issue, dus een badcape heb ik nog nooit gebruikt.
Home is where the O+ is...
  dinsdag 18 maart 2014 @ 12:10:02 #210
73386 Fazz
onderweg
pi_137878437
Ik weet nog niet waar we het badje neer gaan zetten; in de badkamer of de babykamer :) Over het CB had ik nog niet eens nagedacht, geen idee ook waar ze zitten hier :+

Er zijn iig genoeg leuk doeken/capes te vinden zo online O+ O+ baby shoppen O+
  dinsdag 18 maart 2014 @ 12:38:06 #211
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_137879386
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:09 schreef Fazzoletti het volgende:
Dank voor de uitleg :*

Maar wat is dan het nut van een badcape; je gebruikt toch hydrofielen om je baby mee te drogen na het wassen?
Ik had 1 badcape en gebruikte die alleen om bij het CB te gebruiken.
Verder als hij in bad ging droogde ik hem ook af en dezelfde ruimte dus gebruikte ik hydrofiel.Ik had meer gemak van een grote omslagdeken die ik heel vaak gebruikte.
Toen die groter was ging die mee naar het CB en thuis als hij een dutje in de box deed.
Rayen 2½ jaar!
pi_137879484
Ik heb niet zo zeer een baby vraag maar wel baby gerelateerd :)
Regelmatig zie ik hier grafieken voorbij komen om de groei in gewicht, lengte etc bij te houden. Zeg maar dezelfde als bij het CB. Nou wil ik dat voor ons kleintje ook graag zelf bij gaan houden. Ik heb gegoogeld maar kan ze nergens vinden. Waar toveren jullie ze vandaan?
Zwanger!
pi_137879725
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:26 schreef Fazzoletti het volgende:
:W Hallo ervaren moeders :7

Ik zie even door de bomen het bos niet meer met al die wikkeldekens, inbakerdoeken, wrappers :? Waar gebruik je ze precies voor en hoeveel heb je er van nodig? Ik verwacht m'n baby in mei, maakt dat nog uit qua materiaal (vs winter?)
Wij gebruikten in den beginne een badcape voor bad en als wikkeldoek op de arm, in de reiswieg, overal eigenlijk. Daar lag hij de hele tijd in gewoon. Zo'n ding met een kapje, binnenkant katoen, buitenkant badstof.



In de box lag hij in een bunting bag van DPAM, dat volgens google echter niet zo heet blijkbaar, maar dit ding iig.



In de maxicosi gebruikten we eerst een wallaboo in herfst en winter, daarna zo'n wikkeldeken met voetjes.



Het was meer voor de leuk allemaal dan echt praktisch onmisbaar. Een losse badcape is wel fijn, maar één warm ding, zoals die lodger van Cwen, is mi wel voldoende. En met voetjes is dan handig als je m ook meteen in de maxicosi wil gebruiken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:40 schreef Lelie81 het volgende:
Ik heb niet zo zeer een baby vraag maar wel baby gerelateerd :)
Regelmatig zie ik hier grafieken voorbij komen om de groei in gewicht, lengte etc bij te houden. Zeg maar dezelfde als bij het CB. Nou wil ik dat voor ons kleintje ook graag zelf bij gaan houden. Ik heb gegoogeld maar kan ze nergens vinden. Waar toveren jullie ze vandaan?
TNO heeft een app (iGrow) en via www.borstvoeding.com kun je ook groeigrafiekjes invullen.
pi_137880474
Ik zie hier allemaal doeken voorbijkomen om de baby in te wikkelen in de maxi-cosi. Maar gebruikte jullie de maxi-cosi dan op de wagen buiten ofzo? Onze dochter had het altijd veel te warm in de maxi-cosi in de auto in ieder geval. Verwarming in de auto uit en kind een truitje uit (wel lange mouwen-romper en broek) en dan ging het wel, maar anders kwam ze er zwetend uit. (Was winter toen).
Zo'n deken of iets om de baby in te wikkelen is bij het consultatiebureau inderdaad wel een must. Wel eens vergeten en dat is echt niet handig... Mocht haar die keer alvast uitkleden en wegen/meten en daarna liep de afspraak ervoor uit en moest ik dus een kleumend kleintje half onder mijn trui stoppen (het is daar binnen wel warm, maar voor zo'n kleintje bloot toch nog wat te fris)
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:22:28 #215
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137881126
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:40 schreef Lelie81 het volgende:
Ik heb niet zo zeer een baby vraag maar wel baby gerelateerd :)
Regelmatig zie ik hier grafieken voorbij komen om de groei in gewicht, lengte etc bij te houden. Zeg maar dezelfde als bij het CB. Nou wil ik dat voor ons kleintje ook graag zelf bij gaan houden. Ik heb gegoogeld maar kan ze nergens vinden. Waar toveren jullie ze vandaan?
Als je kindje flesvoeding krijgt en je dezelfde curve als het CB wil gebruiken moet je naar groeigids.nl en daar een account aanmaken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_137884313
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:07 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ik zie hier allemaal doeken voorbijkomen om de baby in te wikkelen in de maxi-cosi. Maar gebruikte jullie de maxi-cosi dan op de wagen buiten ofzo? Onze dochter had het altijd veel te warm in de maxi-cosi in de auto in ieder geval. Verwarming in de auto uit en kind een truitje uit (wel lange mouwen-romper en broek) en dan ging het wel, maar anders kwam ze er zwetend uit. (Was winter toen).
Zo'n deken of iets om de baby in te wikkelen is bij het consultatiebureau inderdaad wel een must. Wel eens vergeten en dat is echt niet handig... Mocht haar die keer alvast uitkleden en wegen/meten en daarna liep de afspraak ervoor uit en moest ik dus een kleumend kleintje half onder mijn trui stoppen (het is daar binnen wel warm, maar voor zo'n kleintje bloot toch nog wat te fris)
Hier werd/wordt de maxicosi alleen in de auto gebruikt en is een wikkeldoek nooit nodig geweest inderdaad. Maar als je de mc op het onderstel van een kinderwagen klikt, kan ik me voorstellen dat het handig is. :)
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:08:31 #217
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_137887733
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:07 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ik zie hier allemaal doeken voorbijkomen om de baby in te wikkelen in de maxi-cosi. Maar gebruikte jullie de maxi-cosi dan op de wagen buiten ofzo? Onze dochter had het altijd veel te warm in de maxi-cosi in de auto in ieder geval. Verwarming in de auto uit en kind een truitje uit (wel lange mouwen-romper en broek) en dan ging het wel, maar anders kwam ze er zwetend uit. (Was winter toen).
Zo'n deken of iets om de baby in te wikkelen is bij het consultatiebureau inderdaad wel een must. Wel eens vergeten en dat is echt niet handig... Mocht haar die keer alvast uitkleden en wegen/meten en daarna liep de afspraak ervoor uit en moest ik dus een kleumend kleintje half onder mijn trui stoppen (het is daar binnen wel warm, maar voor zo'n kleintje bloot toch nog wat te fris)
Wij gebruikten die wallaboo met name binnenshuis. Wel een keertje in de mc gedaan in de auto maar dat was idd veel te warm. Voor een snelle boodschap gebruikten wij trouwens de mc wel eens als kinderwagen maar dan pakte ik gewoon een dekentje.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:22:56 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137888391
Wij doen idd de mc wel eens op het onderstel van de wandelwagen bij een boodschapje, dan is zo'n dekending wel heel fijn O+.
KuikenGuppy
  woensdag 19 maart 2014 @ 23:50:32 #219
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137950560
Mamanoobvraag nummer 228:

Als mini slaapt, maakt ze veel geluid. Knort, kreunt, piept en doet zelfs geluidjes zoals in the grunch. Niet continu, maar wel vlak na het inslapen en dan n redelijk tijdje. Doet/deed jullie kroost dat ook?

Van Google word ik niet vrolijk, maar t voelt zo noobig om de huisarts in te schakelen voor iets wat gewoon bij baby's hoort :')
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_137952114
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 23:50 schreef Kimpossible het volgende:
Mamanoobvraag nummer 228:

Als mini slaapt, maakt ze veel geluid. Knort, kreunt, piept en doet zelfs geluidjes zoals in the grunch. Niet continu, maar wel vlak na het inslapen en dan n redelijk tijdje. Doet/deed jullie kroost dat ook?

Van Google word ik niet vrolijk, maar t voelt zo noobig om de huisarts in te schakelen voor iets wat gewoon bij baby's hoort :')
Hier ook hoor Kim! Ook midden in z'n slaap! Dan denk ik "Oh hij moet eten!" hup kussens goed, spoegdoek en hydrofiel klaar, soms zelf nog snel plassen. Dus helemaal geïnstalleerd.. En dan kijk ik in de wieg.. J nog in coma :') ! Ik probeer dan zelf maar weer te slapen :+
♥ J & S
  donderdag 20 maart 2014 @ 02:28:31 #221
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137955032
Hier ook een knorrie O+.
KuikenGuppy
pi_137955518
Toen J. een mini was maakte ze ook altijd van die 'krakende' geluidjes, vond ik toen ook zo gek. Is vanzelf over gegaan toen ze ouder werd.
pi_137955831
Mijnes ook hoor Kim!
Vooral na het inslapen, al hoor ik regelmatig middenin een slaapje vanuit de box of door de babyfoon "hieuw!" :').
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  donderdag 20 maart 2014 @ 08:18:38 #224
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_137956242
Ah, fijn! Medevarkentjes O+

Ik denk dat ik me er beter niet te druk over kan maken :+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  donderdag 20 maart 2014 @ 09:32:56 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_137957578
Volgens de kraamhulp hier komt het doordat zulke kleine mini's nog moeten wennen aan stofjes etc. in de lucht. Je kunt dan in het neusje zien dat de slijmvliezen wat geïrriteerd zijn.
Als ze er last van heeft bij het voeden, kan je evt. een neusspray (zoutoplossing) voor kinderen gebruiken.
KuikenGuppy
pi_137957840
Hier nog steeds een varkentje, en verder is hij heel goed gelukt dus no worries!
pi_137958096
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:40 schreef Lelie81 het volgende:
Ik heb niet zo zeer een baby vraag maar wel baby gerelateerd :)
Regelmatig zie ik hier grafieken voorbij komen om de groei in gewicht, lengte etc bij te houden. Zeg maar dezelfde als bij het CB. Nou wil ik dat voor ons kleintje ook graag zelf bij gaan houden. Ik heb gegoogeld maar kan ze nergens vinden. Waar toveren jullie ze vandaan?
http://groeigids.nl/ is de site van het groeiboekje. De grafieken zijn gelijk (als ik het goed heb) aan die van het CB. Je kunt er ook bijv de prikjes of doorgekomen tanden in bijhouden. De gids heeft ook 'n app, al heb ik die nooit gebruikt.

Zoals al gezegd, op http://www.borstvoeding.com/groeicurve/ kun je het ook bijhouden. Heb bij een vriendin gezien die BV gaf dat de grafiek daar een veel beter beeld geeft dan die van de groeigids. Die van de groeigids past voor mijn FV kindje dan weer veel beter.
pi_137964648
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 23:50 schreef Kimpossible het volgende:
Mamanoobvraag nummer 228:

Als mini slaapt, maakt ze veel geluid. Knort, kreunt, piept en doet zelfs geluidjes zoals in the grunch. Niet continu, maar wel vlak na het inslapen en dan n redelijk tijdje. Doet/deed jullie kroost dat ook?

Van Google word ik niet vrolijk, maar t voelt zo noobig om de huisarts in te schakelen voor iets wat gewoon bij baby's hoort :')
Haha, wij twijfelden daar ook een beetje over, maar het is allemaal heel normaal hoor, is ons verteld tenminste ;) Dat geluidjes maken komt door onder andere wat hierboven genoemd is, maar ook doordat alles nog aan het ontwikkelen is, ook alles wat met ademhaling en stembeheersing te maken heeft e.d...

Het was overigens wel de reden dat we onze vent al vrij snel op z'n eigen kamertje lieten slapen, we werden er compleet onrustig van :) Ook dat was even wennen...
pi_138579902
Hallo! Hmmm of mijn vraag echt hier hoort weet ik niet maar ik vond dit de meest algemene optie :)
Hebben jullie ervaring met gehoorbeschermers en zo ja welk merk? We zijn best van de kleine festivals en dan lijkt het me wel zo verstandig. Mochten we op een festival zijn zit M waarschijnlijk in een draagdoek dus het moet daar wel comfi in zijn.
  zondag 6 april 2014 @ 19:03:45 #230
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138580058
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138581972
Blijft dat een beetje goed zitten?
Ik kwam ze ook met elastiek tegen, is dat wat? Die zijn ook een stuk lichter namelijk.
  zondag 6 april 2014 @ 20:02:14 #232
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_138582311
Ik heb van die kneedbare oordopjes die je in het oor kunt doen.
Ik wil er wel eens twee (ongebruikte natuurlijk) naar je opsturen, kan je ze eens proberen.
Rayen 2½ jaar!
  zondag 6 april 2014 @ 20:07:34 #233
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138582592
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 19:53 schreef Mabawa. het volgende:
Blijft dat een beetje goed zitten?
Ik kwam ze ook met elastiek tegen, is dat wat? Die zijn ook een stuk lichter namelijk.
Ja ze blijven goed zitten.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138587086
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 20:02 schreef TimeJumper het volgende:
Ik heb van die kneedbare oordopjes die je in het oor kunt doen.
Ik wil er wel eens twee (ongebruikte natuurlijk) naar je opsturen, kan je ze eens proberen.
Lief maar dank je. Ik vind iets in zijn oor doen geen fijn idee.

Dezelfde vraagt komt nou net op draagpraat voorbij trouwens. Ik ga de EM's 4 bubs bestellen.
pi_138590391
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 19:53 schreef Mabawa. het volgende:
Blijft dat een beetje goed zitten?
Ik kwam ze ook met elastiek tegen, is dat wat? Die zijn ook een stuk lichter namelijk.
Die had ik vorig jaar gekocht voor koninginnedag. Prima ding!

Edit: die EM inderdaad.
pi_138590881
Heeft hier iemand ervaring met het gebruik van een sluitband? (de moderne versie van een sluitlaken)
Ik heb er eentje klaarliggen voor straks na de bevalling en ben wel erg benieuwd!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_138590980
Wat is de functie ervan?
S. 2014
J. 2016
pi_138591321
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 21:57 schreef Mineola het volgende:

[..]

Die had ik vorig jaar gekocht voor koninginnedag. Prima ding!

Edit: die EM inderdaad.
Goed om te weten. Dank je!
  zondag 6 april 2014 @ 22:13:20 #239
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_138591334
Ja, vond ik erg fijn. Steun en stevigheid :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_138591362
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 22:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat is de functie ervan?
Het geeft extra steun aan bekken,rug en buik na de bevalling en zorgt ervoor dat buikspieren weer samen geperst worden,omdat het ding strak om je buik zit.
Het zou je buik weer sneller wat platter maken,dat is de hoofdreden waarom ik het ga proberen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_138591428
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 22:05 schreef Poppejans het volgende:
Heeft hier iemand ervaring met het gebruik van een sluitband? (de moderne versie van een sluitlaken)
Ik heb er eentje klaarliggen voor straks na de bevalling en ben wel erg benieuwd!
Ja! Ik vond het heel fijn, heb 'm de eerste dagen gebruikt en hij gaf gewoon net wat meer steun bij het bewegen - ik had flinke bekkenklachten. Ook was ik met een week weer terug in model, maar ik weet niet of het daaraan lag.
Home is where the O+ is...
pi_138591692
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 22:13 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Het geeft extra steun aan bekken,rug en buik na de bevalling en zorgt ervoor dat buikspieren weer samen geperst worden,omdat het ding strak om je buik zit.
Het zou je buik weer sneller wat platter maken,dat is de hoofdreden waarom ik het ga proberen
P
Oh vooral het steun idee is hier al welkom... Ik heb nu al last van bekken en rug...
Als ik door zo'n laken ineens een platte buik krijg doe ik m nooit meer af :P
S. 2014
J. 2016
pi_138591707
Thanks! Ik zal tzt hier ook mijn ervaring posten
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zondag 6 april 2014 @ 23:00:45 #244
100412 mefke79
komt goed!
pi_138594077
Ik heb in overleg met de fysio eerst met een gewoon laken en sluitspelden mijn bekken 'vastgelegd'. Daar kan je alleen mee liggen, maar ik mocht toch amper zitten. Na 3 dagen mocht ie af. Ter ondersteuning heb ik toen een correctie broek van de hema aangehad, model fietsbroek (met een gewone onderbroek eronder ivm broeien). En dat is in het begin nog aangevuld met mijn bekkenband. Die ondersteuning heb op geleide van pijn afgebouwd.
Zo'n buikband is echt te licht bij serieuze bekken problemen, dat zou ik altijd in overleg met een fysio doen. Eigenlijk net als het gebruik van een bekkenband tijdens de zwangerschap. Maar voor ondersteuning van je buik lijkt het me wel fijn. Maar goed dan biedt correctie ondergoed ook mogelijkheden en dat is te wassen en minder duur. Tis maar net waar je voor kiest.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 7 april 2014 @ 15:19:59 #245
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138612341
Hier geen ervaring Poppejans! ik heb het wel overwogen, maar uiteindelijk niet meer gedaan en ik ben nog steeds niet echt in vorm, maar heb wel weinig last gehad van bekken/spieren/lege buikblubber

Zit er trouwens tussen maat 62 en 68 veel verschil? Of is het net zoals bij maat 56 dat je je kind best beide aan kunt trekken als ze rond die maat zitten? Ik heb bijv. maar heel weinig pakjes 50. Meisje draagt zowel 50 als 56 en dat kan allebei goed, al zit 50 wel vaak iets netter op de schoudertjes en qua mouwtjes.

En is dat n maat die ze lang dragen? Ik zit nog steeds een beetje met die seizoenen. Meisje is nu 5,5 wk en 54 cm bij 4460 gr. 50 past nog en 56 zal ook nog wel een tijdje gaan; afgaande op de afgelopen tijd verwacht ik dat ze zo eind mei wel goed in 62 past. Is dat realistisch?
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 7 april 2014 @ 15:25:40 #246
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138612575
Ik vond er best een groot verschil tussen zitten. 68 was echt wel een stukje groter, voor wat langere ledematen ook. Of ze er lang in zitten zal per kind verschillen, maar S heeft niet bijzonder lang in 62 gezeten (maandje of 2?) en héél lang in 68 broeken. Bovenkleding maat 68 ook een paar maandjes denk ik.

Denk dat het wel realistisch is dat ze eind mei 62 aan kan.
  maandag 7 april 2014 @ 15:30:19 #247
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138612739
En hier heeft M heel lang in maat 62 gezeten en maar een week of 4 in 68 ;) Dus idd kindafhankelijk (en afhankelijk van groeispurtjes etc)
Maar idd, ik vind de verschillen tussen maat 62 en 68 ook best wel groot. Qua maat maar ook omdat je dan van New Born naar babykleding gaat.
  maandag 7 april 2014 @ 15:30:25 #248
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138612745
68 is wel echt een stuk groter dan 62.
Realistisch vind ik moeilijk om te zeggen maar ik denk van wel :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138612835
Hier maar 2 of 3 weken in 62 -O- En sommige dingen 68 zijn al te klein. Ik koop dus eigenlijk pas dingen zodra hij die maat heeft :P
  maandag 7 april 2014 @ 15:32:42 #250
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138612836
En het merk maakt ook wel veel verschil. Ik heb de h&m maat 68 broeken net een paar weekjes op zolder liggen. En eigenlijk vooral omdat ze te kort zijn. Die broeken vallen nogal breed :') S is 16 maanden.
  maandag 7 april 2014 @ 15:38:46 #251
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138613058
quote:
2s.gif Op maandag 7 april 2014 15:30 schreef Kyara het volgende:
En hier heeft M heel lang in maat 62 gezeten en maar een week of 4 in 68 ;) Dus idd kindafhankelijk (en afhankelijk van groeispurtjes etc)
Maar idd, ik vind de verschillen tussen maat 62 en 68 ook best wel groot. Qua maat maar ook omdat je dan van New Born naar babykleding gaat.
Nou ja, daar zit -ie dus: ik vind dat er in 68 zoveel meer leuks te vinden is dan in 62 (want de helft hebben we al gehad in kleinere maatjes O-) )

Ik vind het zo lastig met die maten! En zo lastig ook dat er geen peil op te trekken is adhv andere kindjes. Ik ben gewoon bang dat ik zo op een dag ineens voor de commode sta en erachter kom dat t kind nergens meer in past en we geen leuk groter spul hebben :'). Oh en ik wil shoppen. Zijn dat naweeën van de zwangerschap? Ik ben echt koopziek op het moment, continu op zoek naar nieuwe projecties. :9~ Terwijl ik normaal van het bezuinigen ben enzo :')
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 7 april 2014 @ 15:41:22 #252
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138613161
Mwah, je hebt vast wel een overgang waarin je merkt dat de kleiner vallende 62kleertjes niet meer passen en je alleen nog een paar groter vallende shirtjes hebt die passen ofzo. En dan kun je racen naar de winkel *O*
pi_138613188
Hoe maak je het beste de plooien in de handjes en tussen de vingers van een baby schoon? Heeft iemand een aanrader van wellicht een specifiek borsteltje?
Een kwastje werkt ook maar is misschien wat onlogisch.
pi_138613202
Hier ook maar 2 weekjes in 62...... dingen met korte mouwtjes kunnen toch sowieso! Ik heb heel veel 68 ingeslagen met korte mouwtjes, kan altijd over een rompertje met lange mouwen!
pi_138613393
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 15:42 schreef WammesWaggel het volgende:
Hoe maak je het beste de plooien in de handjes en tussen de vingers van een baby schoon? Heeft iemand een aanrader van wellicht een specifiek borsteltje?
Een kwastje werkt ook maar is misschien wat onlogisch.
Gewoon met een doekje of washandje.
  maandag 7 april 2014 @ 15:48:47 #256
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138613399
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 15:38 schreef Kimpossible het volgende:
Nou ja, daar zit -ie dus: ik vind dat er in 68 zoveel meer leuks te vinden is dan in 62 (want de helft hebben we al gehad in kleinere maatjes )
Ja, en daar ben ik dus mee op mijn bek gegaan bij M. Hele kledingkast vol met leuke najaarskleding in maat 68. Meneer had een groeispurtje en zat 4 weken in maat 68. Toevallig ook nog hoogzomer waarin ie alleen in een romper heeft gelegen :')
  maandag 7 april 2014 @ 15:57:29 #257
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138613704
quote:
2s.gif Op maandag 7 april 2014 15:48 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, en daar ben ik dus mee op mijn bek gegaan bij M. Hele kledingkast vol met leuke najaarskleding in maat 68. Meneer had een groeispurtje en zat 4 weken in maat 68. Toevallig ook nog hoogzomer waarin ie alleen in een romper heeft gelegen :')
Gelukkig heb ik toen heel jouw 68 stash opgekocht :7
  maandag 7 april 2014 @ 15:59:35 #258
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138613778
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 15:57 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik toen heel jouw 68 stash opgekocht :7
:D
  maandag 7 april 2014 @ 18:08:42 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138619108
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 15:57 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik toen heel jouw 68 stash opgekocht :7
Mag ik die nu? O-)
KuikenGuppy
  maandag 7 april 2014 @ 18:19:57 #260
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138619507
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 18:08 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mag ik die nu? O-)
Nou een groot gedeelte ligt op dit moment bij mijn zusje en ik wil even het geslacht van deze baby afwachten :) . Zo goed als alles is nog wel prima voor de volgende ronde denk ik!

Maar stel dat dit een meisje is dan ga ik denk ik wel het een en ander van Sillies kleren te koop zetten..
pi_138640511
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 15:38 schreef Kimpossible het volgende:
Oh en ik wil shoppen. Zijn dat naweeën van de zwangerschap? Ik ben echt koopziek op het moment, continu op zoek naar nieuwe projecties. :9~ Terwijl ik normaal van het bezuinigen ben enzo :')
:D zo herkenbaar! ik ben normaal heel erg van het bezuinigen en het overdreven sparen enzo..maar vanaf ik zwanger was tot ongeveer 2 weken geleden :D kocht ik echt alles wat los en vast zat...ik geloof dat er nu eindelijk een beetje rust in komt ;)
pi_138640967
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:21 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

:D zo herkenbaar! ik ben normaal heel erg van het bezuinigen en het overdreven sparen enzo..maar vanaf ik zwanger was tot ongeveer 2 weken geleden :D kocht ik echt alles wat los en vast zat...ik geloof dat er nu eindelijk een beetje rust in komt ;)
Ik heb er nog last van hihi... Dus ik heb maar vrijwillige mn geld op vriend zn rekening gezet zou ons zou failliet kopen...
pi_138641001
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:21 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

:D zo herkenbaar! ik ben normaal heel erg van het bezuinigen en het overdreven sparen enzo..maar vanaf ik zwanger was tot ongeveer 2 weken geleden :D kocht ik echt alles wat los en vast zat...ik geloof dat er nu eindelijk een beetje rust in komt ;)
Heel herkenbaar!! Ik wil ook nog steeds m'n huis opknappen enzo :D. Maar ja, dat kost net wat teveel :D.
Home is where the O+ is...
pi_138641378
ghehe ja ik had het plan om dit jaar een nieuwe kozijnen in het hus te zetten...helaas heb ik mijn spaardoel niet gehaald door mijn aankopen tijdens mijn zwangerschap :')
pi_138790025
Ik zie het veel in het babytopic dus ik.ga het even vragen.

Kan iemand mij uitleggen wat sprongetjes zijn?...

En clusteren?! en is dat borstvoeding gerelateerd? of komt dat bij fv ook voor?
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 12 april 2014 @ 09:24:22 #266
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138790094
Clusteren komt van het borstvoeden en kan ook bij kv ja
http://www.borstvoeding.com/problemen/mproductie/clusteren.html

En sprongetjes komt van het boek Oei ik groei.
http://www.oeiikgroei.nl/category/baby/mentale-sprongen-baby/
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 12 april 2014 @ 09:28:40 #267
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_138790141
Hier nog wat info over de mentale sprongen :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_138790203
thanks ladies, ga t vanmiddag op mn gemak even lezen.
S. 2014
J. 2016
pi_138790332
Clusteren hebben beide jongens gedaan, op fv. Allebei een paar weken onrustig in de avond. De ene van 7-9, de andere van 5-10. Kwestie van kleine beetjes fles geven en lekker op je borstkas laten slapen tot ze een goede fles dronken en dan prima in bed gingen slapen..

Sprongetjes heeft de jongste niet gehad. De oudste wel, nu eigenlijk nog wel bij 6 jaar. Dat hij opeens vooruit gaat met iets. Maar niet op die dagen van oei ik groei. Gewoon een paar dagen mopperig en dan opeens kunnen rollen/praten/kruipen/etc.
Laat je bij "oei ik groei" ook niet van de wijs brengen van dingen die kinderen ook al zouden kunnen leren.. Iets als staan bij 6 maand, dat is echt een uitzondering, zoals meer dingen in het rijtje van dat boek.
pi_138790448
Als verse moeder heb ik ook een dummies vraag :) Ik heb een stapeltje lange mouw rompers, maar ik vind korte mouw veel makkelijker en het lijkt me nog te koud voor alleen een romper. Of kan dat al wel? Ik heb zelf namelijk ook nog gewoon een hemd aan. Of kan ik een korte mouw romper plus een lange doen? Het vreemde is natuurlijk ook dat ze vaak een leuk patroon heben, dus je wilt ze eigenlijk niet ergers onder doen.
pi_138790522
En een vestje erover dot? Doen wij vaak, en danmet 1 knoopje vast. Mijn F. Heeft nu een romper aan zonder mouwen, een korte mouwen shirt en een vestje.
  zaterdag 12 april 2014 @ 10:03:41 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138790592
Wat een jeukwoord is dat. Sprongetje. :').

@Dot, wij gebruiken rompers als hemdje, dus hij draagt (mouwloze) romper + pakje of romper + shirtje.
KuikenGuppy
  zaterdag 12 april 2014 @ 10:04:32 #273
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_138790605
Twee rompers over elkaar wordt niks aan de onderkant bij de drukknoopjes.

Lange mouw rompers met een tshirt er overheen maakt ze makkelijker in gebruik dan twee keer lange mouwen over elkaar.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 12 april 2014 @ 10:10:10 #274
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138790672
Dat van die leuke patroontjes en opdrukjes op rompers snap ik ook nooit zo, een romper is in principe gewoon ondergoed natuurlijk.
KuikenGuppy
  zaterdag 12 april 2014 @ 10:11:41 #275
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138790688
Je ziet ze wel onder een shirtje met korte mouwen en in de zomer droeg S vaak rompers met een kort broekje ofzo, dus dan zie je het patroon wel.
pi_138790701
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 10:10 schreef Burdie het volgende:
Dat van die leuke patroontjes en opdrukjes op rompers snap ik ook nooit zo, een romper is in principe gewoon ondergoed natuurlijk.
Dit idd. Ik koop ook gewoon neutrale rompers in wit/grijs/blauw.
pi_138790713
Ik vind het met een vestje erover ook nog een gefrot eigenlijk. En met een tshirt zie je idd alsnog de opdruk niet. Nja, jammer maar helaas :)
pi_138790779
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 10:11 schreef Spees_Eend het volgende:
Je ziet ze wel onder een shirtje met korte mouwen en in de zomer droeg S vaak rompers met een kort broekje ofzo, dus dan zie je het patroon wel.
Zo draagt Saartje ze ook vaak inderdaad. Lange mouwen romper met tshirt, en in de zomer gewoon korte (of geen) mouwen romper met broekje oid. Edit: of gewoon als longsleeve.
pi_138790823
Luuk had gisteren een leuke lange mouw romper aan met een spijkerbroek. Kon prima.
*poef* nu is het weg
pi_138790876
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 10:10 schreef Burdie het volgende:
Dat van die leuke patroontjes en opdrukjes op rompers snap ik ook nooit zo, een romper is in principe gewoon ondergoed natuurlijk.
Nou ja, ik koop ook mooi ondergoed voor mezelf hoor :+
pi_138790971
Onder een jurkje met korte mouwen/ geen mouwen is een leuke romper met lange mouwen wel erg leuk! :P
pi_138790980
Voor onder een tuinbroek of een overgooier (bij de dame ;)) heb ik meestal juist een romper met een patroontje ipv een shirtje.

En wat le zegt :D
pi_138791119
Ja, maar ik heb een jongetje :P Het lijkt me met een blousje idd ook leuk, maar die hebben we pas in grotere maten.
pi_138791127
M had van de week lange mouwen romper met broekje aan en ik denk vandaag ook weer. Kan prima ^O^

Nu het toch over kleding en maatjes gaat welke merken vallen ook alweer lang en smal? M heeft nu een romper van frendz aan en dat sluit perfect mooi aan. Sommige Name IT ook. Ik hou echt totaal niet wijd zittende kleding vooral boven, broekje kan ik soms nog accepteren, maar het moet ook niet te zijn. Hij heeft daarom heeeel lang 56 gedragen. iets té lang misschien :@ kom er nu achter dat veel 62-68 allang past!
pi_138791153
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 10:40 schreef Dot. het volgende:
Ja, maar ik heb een jongetje :P Het lijkt me met een blousje idd ook leuk, maar die hebben we pas in grotere maten.
Daar had ik de tuinbroeken :+
  zaterdag 12 april 2014 @ 11:07:07 #286
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_138791562
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 10:40 schreef Mabawa. het volgende:
M had van de week lange mouwen romper met broekje aan en ik denk vandaag ook weer. Kan prima ^O^

Nu het toch over kleding en maatjes gaat welke merken vallen ook alweer lang en smal? M heeft nu een romper van frendz aan en dat sluit perfect mooi aan. Sommige Name IT ook. Ik hou echt totaal niet wijd zittende kleding vooral boven, broekje kan ik soms nog accepteren, maar het moet ook niet te zijn. Hij heeft daarom heeeel lang 56 gedragen. iets té lang misschien :@ kom er nu achter dat veel 62-68 allang past!
Noppies, KikKid, 4funkyflavours :Y.
Noppies valt hier vooral voor broekjes precies goed. Broekjes van babyface vallen ook redelijk lang, en ik had er ook een van Lief die smal en redelijk lang viel.
pi_138791709
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 11:07 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Noppies, KikKid, 4funkyflavours :Y.
Noppies valt hier vooral voor broekjes precies goed. Broekjes van babyface vallen ook redelijk lang, en ik had er ook een van Lief die smal en redelijk lang viel.
Dank! Dan weet ik waar ik nog meer zoeken moet :)
pi_138862110
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 09:24 schreef Moppert het volgende:
Clusteren komt van het borstvoeden en kan ook bij kv ja
http://www.borstvoeding.com/problemen/mproductie/clusteren.html

En sprongetjes komt van het boek Oei ik groei.
http://www.oeiikgroei.nl/category/baby/mentale-sprongen-baby/
Nog bedankt voor deze post! Had hem zaterdag gelezen en ineens wist ik wat N. dwars zat. Die is al een week allemachtig zeurderig tussen 19:00 en 21:00, zonder dat er iets is (honger, krampjes, vieze luiers). Ze valt steeds in slaap maar wordt dan heel onrustig weer wakker, huilen om niks, weer in slaap vallen, draaien, woelen, zeuren.. En echt alleen op die tijd.
Mijn moeder en anderen hielden het op krampjes maar het leek mij zo vreemd dat ze alleen 's avonds last van krampjes had, normaliter heeft ze dat zo goed als nooit. Toen ik dit las:

quote:
Vaak merken ouders een aantal dagen of weken na de geboorte dat hun kind op een bepaalde tijd van de dag onrustig is, veel huilt en steeds zuigbehoefte heeft. Bij sommige kinderen gaat dit samen met een periode van wakker zijn en niet meer van voeding tot voeding willen slapen
en ook wat er verder stond, wist ik meteen dat dit klopte, ook al krijgt N. flesvoeding. Dus zaterdag en zondag was ik er lang niet zo gestresst meer over en kon ik er veel beter op inspelen, ze is toen direct een stukje rustiger gebleven en het was het sneller over.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  vrijdag 18 april 2014 @ 10:07:18 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_139004690
Hi,

Ik ben gevraagd een babymutsje te haken voor een collega, maar ik heb zulks zelf nog lang niet in huis. Wat is de schedelomvang van een pasgeborene ongeveer? (ik ben van het freestylen namelijk).
En zijn er nog speciale randvoorwaarden (los van babyvriendelijk materiaal uiteraard, maar daar kom ik wel uit) waar zo'n dupke aan moet voldoen vanuit ervaring?
Tnx!
disclaimer
  vrijdag 18 april 2014 @ 10:15:20 #290
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139004885
Ik heb even de hoofdomvang van E.lin erbij gepakt SQ :D. Met 1 maand was haar hoofdomtrek 37 cm, met 3 mnd 41 cm.

Andere randvoorwaarden weet ik niet echt. Moet iig zacht zijn, niet te strak maar ook niet te los..
  vrijdag 18 april 2014 @ 10:17:04 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_139004929
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:15 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik heb even de hoofdomvang van E.lin erbij gepakt SQ :D. Met 1 maand was haar hoofdomtrek 37 cm, met 3 mnd 41 cm.

Andere randvoorwaarden weet ik niet echt. Moet iig zacht zijn, niet te strak maar ook niet te los..
Nee, ik heb hele lekkere zachte babymerino die goed rekbaar is, dus daar kan ik wel mee freestylen. Tnx voor het kijken :D
disclaimer
  vrijdag 18 april 2014 @ 10:17:33 #292
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_139004942
S. heeft een klein hoofdje 36cm bij 4 weken en 38,8cm bij 3 maanden
  vrijdag 18 april 2014 @ 10:17:43 #293
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139004947
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, ik heb hele lekkere zachte babymerino die goed rekbaar is, dus daar kan ik wel mee freestylen. Tnx voor het kijken :D
Dat klinkt goed ja :Y

Ohja, nog als toevoeging: E.lin is een heel enorm gemiddeld kind. Je zal natuurlijk altijd variaties hebben in hoofdomtrekken maar denk dat dit wel een indruk geeft
pi_139004991
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:07 schreef Stormqueen het volgende:
Hi,

Ik ben gevraagd een babymutsje te haken voor een collega, maar ik heb zulks zelf nog lang niet in huis. Wat is de schedelomvang van een pasgeborene ongeveer? (ik ben van het freestylen namelijk).
En zijn er nog speciale randvoorwaarden (los van babyvriendelijk materiaal uiteraard, maar daar kom ik wel uit) waar zo'n dupke aan moet voldoen vanuit ervaring?
Tnx!
Misschien fijn als het wasbaar is? Die mutsjes gingen bij mij altijd in en uit een tas enzo en werden na een regenbui een beetje grauwig.
:)
  vrijdag 18 april 2014 @ 10:20:25 #295
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139005014
Zat ik net ook nog aan te denken ja :Y. Dat je niet na een regenbuitje of spuugincidentje ineens een eierwarmer over houdt ;)
pi_139005104
Mijn oudste had ,38.5 na een maand en de jongste 37.5.
Na 3 maanden 40.8 en 40.1
pi_139005122
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:20 schreef Tante_Soesa het volgende:
Zat ik net ook nog aan te denken ja :Y. Dat je niet na een regenbuitje of spuugincidentje ineens een eierwarmer over houdt ;)
:D ook leuk :P
:)
  vrijdag 18 april 2014 @ 12:10:17 #298
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139007852
Een 'development mat' (is daar een Nederlands woord voor?) voor welke leeftijd is dat leuk?

KuikenGuppy
  vrijdag 18 april 2014 @ 12:17:36 #299
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139008039
Deze is wel heel Amerikaans :D

Hier noemen ze dat een speelkleed. Al dan niet met een boog er overheen. Hier in Nederland wordt ie voornamelijk gebruikt om je kind zacht en zonder kou op de grond te laten liggen. Er zitten dan vaak wel een spiegeltje en friemeltjes/flapjes e.d. aan. Vooral zodat ze zich vermaken en dan volgt die ontwikkeling vanzelf wel ;)
Die rits bijvoorbeeld kan een baby niks mee en vind ik zelfs wat eng. Idem voor kralen en knoopjes die misschien toch los laten.
Maar een speelkleed kan je baby al vanaf een maand of drie op liggen. Op de buik liggend als je baby het hoofd al goed omhoog kan houden maakt de speeltjes meer toegankelijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 18 april 2014 @ 12:31:35 #300
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139008442
Haha oke dank je ;) en tot welke leeftijd? Is dit leuk om nog te maken voor een kindje van ca 9 maanden? Of kan ik deze beter voor mijn eigen mini maken en voor de andere baby een ander/leuker projectje zoeken? ;)
KuikenGuppy
  vrijdag 18 april 2014 @ 12:34:23 #301
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139008503
vol.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')