Ik vind iedere vier uur zelfs wat weinig. Met iedere vier uur kom ik op zo'n 6 voedingen per dag, zeker als je borstvoeding geeft vind ik dat weinig. Ik adviseer zelf om op verzoek te voeden, maar minimaal elke 3 uur aan te leggen, ook 's nachts. Ideaal gezien zou je liefst zelfs 10-12 voedingen zien bij die hele kleintjes.quote:Op maandag 3 maart 2014 13:09 schreef Twinkle20 het volgende:
Ook al duurt het naar verwachting nog 20 weken voordat mijn spruitje zich zal melden. En ook al heb ik al een baby groot gebracht ... Zit met een aantal vragen al een paar dagen. Dus ga ik op zoek naar antwoorden van jullie ervaringsdeskundigen :p
Ik ben eind juli uitgerekend. Volgens de kalender is het dan hartje zomer. Maar hoe kleed je een pasgeboren baby
Als ze al een paar maandjes oud zijn kijk ik naar het kindje. Maar bij een pasgeborene
Ik heb al het een en ander aan kleertjes gekregen, varierend van korte tot lange mouw.
Maar mijn gevoel zegt dat je zon kleintje in het begin moet voorzien van lange mouwen/broeken. Zomermama's .. barst los!
Wij hebben Djenna de eerste twee weken wakker gemaakt voor een voeding (iedere vier uur). Dit op advies van de kraam. Ik weet nog dat vooral mensen van de oude stempel ons voor gek verklaarden want kindje zou zichzelf wel melden. Maar ik ben misschien ook een beetje bang gemaakt omdat pasgeborenen dan in een coma kunnen raken vanwege suikertekort
Wakker maken of niet
Hier ook, en dat laatste van die zes uur dan ook maar een maal per dag, dus bijvoorbeeld in de nacht.quote:Op maandag 3 maart 2014 13:51 schreef Clubsoda het volgende:
Van mijn kraam mocht ik er bij mijn (aterme, met gemiddeld gewicht) kind overdag maximaal drie uur tussen laten en 's nachts maximaal vier. Minstens acht voedingen per 24 uur moest ik geven. Toen hij op zijn geboortegewicht zat mocht ik er iets meer tijd tussen laten maar niet meer dan zes uur geloof ik.
Ja, dat is idd een gangbaar adviesquote:Op maandag 3 maart 2014 13:51 schreef Clubsoda het volgende:
Van mijn kraam mocht ik er bij mijn (aterme, met gemiddeld gewicht) kind overdag maximaal drie uur tussen laten en 's nachts maximaal vier. Minstens acht voedingen per 24 uur moest ik geven. Toen hij op zijn geboortegewicht zat mocht ik er iets meer tijd tussen laten maar niet meer dan zes uur geloof ik.
Slaapzakje? Of evt. inbakeren in een puckababy of pacco doek? J. vond dat heel fijn, en sliep er een stuk rustiger door!quote:Op maandag 3 maart 2014 19:09 schreef Kimpossible het volgende:
Medemamas![]()
Heeft iemand tips om ons kleintje war strakker in te stoppen in bed? Ze is zo sterk dat ze met 2 dagen oud al zo woelt dat ze tegen de spijlen aan komt te schuiventerwijl ze dan voor ons gevoel wel strak ingestopt ligt.
Ditquote:Op maandag 3 maart 2014 19:41 schreef Morretje het volgende:
Kv ligt ook zwaarder op de darmpjes.. Masseren, 'fietsen' met de beentjes, warmte dmv pittenzak.
Ja hier ook kv..dus zou inderdaad kunnen dat dat het verschil isquote:Op maandag 3 maart 2014 19:18 schreef Poppejans het volgende:
Wat apart,zulk verschillend advies in het hoelang tussen voedingen laten zitten 'nachts! Of speelt bv/kv hierin een rol?
Ik gaf kv en kreeg nl te horen van mijn kraamhulp dat ik Wolf destijds gewoon mocht laten doorslapen tot wanneer hij zichzelf meldde. Hij was een baby met normaal gewicht (3690 gram) en kreeg dan rond 23:00 de laatste fles en sliep door tot 6:00/6:30 eigenlijk meteen na zn geboorte.
Als je bv geeft op verzoek, zou ik wel uitkijken met strak instoppen/inbakeren,quote:Op maandag 3 maart 2014 19:09 schreef Kimpossible het volgende:
Medemamas![]()
Heeft iemand tips om ons kleintje war strakker in te stoppen in bed? Ze is zo sterk dat ze met 2 dagen oud al zo woelt dat ze tegen de spijlen aan komt te schuiventerwijl ze dan voor ons gevoel wel strak ingestopt ligt.
Waarom dat? Ik gaf bv op verzoek en heb gewoon ingebakerd hoor. Uk werd wel wakker van de honger, alleen niet meer van zn maaiende armpjesquote:Op maandag 3 maart 2014 19:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je bv geeft op verzoek, zou ik wel uitkijken met strak instoppen/inbakeren,
ligt ze op dr rug? Dan blijft ze waarschijnlijk bewegen. Een heel onnatuurlijke houding namelijk en zorgt voor een onveilig gevoel bij babies. Gevaar komt van bovenquote:Op maandag 3 maart 2014 19:09 schreef Kimpossible het volgende:
Medemamas![]()
Mijn kind kreeg er juist een veilig gevoel van in mijn optiek.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:05 schreef Morretje het volgende:
[..]
ligt ze op dr rug? Dan blijft ze waarschijnlijk bewegen. Een heel onnatuurlijke houding namelijk en zorgt voor een onveilig gevoel bij babies. Gevaar komt van boven
misschien blijft ze stiller liggen op dr zij of buik?
inbakeren vergroot het onveilige gevoel trouwens.
Seriuously? Dat laatste gaat echt tegen alles in wat ik tot nu toe over inbakeren heb gelezen en gehoord, en ik heb echt gedegen eea uitgezocht voordat ik het probeerde.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:05 schreef Morretje het volgende:
[..]
ligt ze op dr rug? Dan blijft ze waarschijnlijk bewegen. Een heel onnatuurlijke houding namelijk en zorgt voor een onveilig gevoel bij babies. Gevaar komt van boven
misschien blijft ze stiller liggen op dr zij of buik?
inbakeren vergroot het onveilige gevoel trouwens.
http://www.borstvoeding.com/aanverwant/hechting/inbakeren-2quote:Op maandag 3 maart 2014 20:03 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Waarom dat? Ik gaf bv op verzoek en heb gewoon ingebakerd hoor. Uk werd wel wakker van de honger, alleen niet meer van zn maaiende armpjes
Als ze het hoofdje kunnen draaien, draaien ze het hoofdje lijkt me ook wel uit het matras. Maar daar heb ik geen bewijzen voor. Mijn baby sliep nooit alleen tot een maand of 6, ook overdag niet, dus ik nam dat 'risico' waarvan overigens niet aangetoond is dat het echt een risico is.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Op de buikdat mag helemaal nog niet op die leeftijd..ze kunnen hun hoodje niet zelf optillen als ze zich in het matras draaien met het gezichtje.
Lees je eerst even in over bv op verzoek en inbakerenquote:Op maandag 3 maart 2014 20:36 schreef Kimpossible het volgende:
Inbakeren is idd een goed idee!
Ze slaapt op haar rug idd en soms leggen we n opgerold doekje naast haar om r ieeetsje op haar zij te leggen ivm misselijkheid.
Ik ga toch nog s kijken naar zon puckababy!
Sommige baby's zijn wel sterk genoeg in hun nekje. Allebei m'n jongens konden vanaf de geboortedag hun hoofd naar links en naar rechts leggen. Geen probleem.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Op de buikdat mag helemaal nog niet op die leeftijd..ze kunnen hun hoodje niet zelf optillen als ze zich in het matras draaien met het gezichtje.
Ik ben zekere geen tegenstander van inbakeren, maar een baby van twee dagen oud die bv op verzoek krijgt, zou ik persoonlijk nog niet inbakeren of in zo'n puckababy leggen.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:41 schreef laziness het volgende:
Wat betreft inbakeren zal je altijd voor en tegenstanders blijven houden.
Het is niet alsof ik het ontzettend leuk vond om te doen maar zonder sliep hij gewoon helemaal niet met alle gevolgen van dien.
Ik heb nooit het idee gehad dat ik er mijn kind mee te kort deed, eerder andersom en met de hechting lijkt ook niks mis gegaan te zijn
Dit, en dan alleen omdat ze beweegt in bed...quote:Op maandag 3 maart 2014 20:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben zekere een tegenstander van inbakeren, maar een baby van twee dagen oud die bv op verzoek krijgt, zou ik persoonlijk nog niet inbakeren of in zo'n puckababy leggen.
Ho, kalm, ademhalen!quote:Op maandag 3 maart 2014 20:47 schreef Kimpossible het volgende:
Ik ga me goed inlezen! Voed in principe inderdaad op verzoek. Zo tegen de spijlen aanspartelen is ook niks. Ben zo bang dat ze dan met d'r gezichtje tegen zon Spijl aan komt en dat ze dan niet goed kan ademen en dat ik dan net slaap ofzo/insert startende kraamtranen hier
Mijn linkje zegt niet dat het slecht is, maar wijst op de mogelijke risico's. En het lijkt me dat je die ook onder de aandacht wil hebben, toch?quote:Op maandag 3 maart 2014 20:49 schreef laziness het volgende:
Eens dat de nood tot inbakeren met twee dagen oud nog niet zo hoog is.
Maar er werd meteen met linkjes gestrooid dat het slecht is en een onveilig gevoel zou geven en daar reageerde ik op.
Tjah ik vind het zelf een slimmer idee dan inbakeren. En mijn kinderen draaide wel het hoofd.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Het werkt wel, inbakeren. Wat er werkt, is dat je kindje niet meer onrustig is. De reden van de onrust wordt echter niet weggenomen. En die link is natuurlijk enorm veralgemeniseerd, en absoluut geen veroordeling over jullie situatie toendertijd. Maar ik vind wel dat er erg vaak geroepen wordt (niet per se hier, in het algemeen) dat inbakeren een oplossing tegen allerlei 'problemen' is, die eigenlijk natuurlijk babygedrag zijn.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:49 schreef laziness het volgende:
Eens dat de nood tot inbakeren met twee dagen oud nog niet zo hoog is.
Maar er werd meteen met linkjes gestrooid dat het slecht is en een onveilig gevoel zou geven en daar reageerde ik op.
Ruuustig maarquote:Op maandag 3 maart 2014 20:47 schreef Kimpossible het volgende:
Ik ga me goed inlezen! Voed in principe inderdaad op verzoek. Zo tegen de spijlen aanspartelen is ook niks. Ben zo bang dat ze dan met d'r gezichtje tegen zon Spijl aan komt en dat ze dan niet goed kan ademen en dat ik dan net slaap ofzo/insert startende kraamtranen hier
In dit inderdaad.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:50 schreef Vlindur het volgende:
Oh shit. Ze is natuurlijk nog maar twee dagen
Kim, je meisje heeft 9 maanden in een baarmoeder gezeten, met steeds minder ruimte totdat ze eigenlijk *geen* ruimte meer had. Nu is ze geboren en is er niks meer dan ruimte. Laat haar zoveel mogelijk op je slapen, leg haar niet in een groot ledikant, maar in een klein wiegje, mijn jongens sliepen in de kinderwagenbak. Ik hield de ruimte klein en maakte die steeds wat groter.
Je bent een verse moeder. Welkom bij de club van onzekeren![]()
En dit!quote:Op maandag 3 maart 2014 20:50 schreef Vlindur het volgende:
Oh shit. Ze is natuurlijk nog maar twee dagen
Kim, je meisje heeft 9 maanden in een baarmoeder gezeten, met steeds minder ruimte totdat ze eigenlijk *geen* ruimte meer had. Nu is ze geboren en is er niks meer dan ruimte. Laat haar zoveel mogelijk op je slapen, leg haar niet in een groot ledikant, maar in een klein wiegje, mijn jongens sliepen in de kinderwagenbak. Ik hield de ruimte klein en maakte die steeds wat groter.
Je bent een verse moeder. Welkom bij de club van onzekeren![]()
Lekker doen, straks wil ze het niet meer! Komt vanzelf wel, ze moeten wennen aan de wereld ook, en jij bent het enige vertrouwde.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:52 schreef Kimpossible het volgende:
Dank! Ze slaapt idd al 2 dagen op m'n borst snachts, we hebben overdag in t wiegje slapen vandaag geoefend. Ze wil snachts alleen maar bij mij zijn en daar genieten we dan maar gewoon van. Slaperig ben ik toch nog niet
Dat overdag in eigen bedje slapen komt ook vanzelf wel over een aantal weken maar hoeft ze nu echt nog niet te kunnen.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:52 schreef Kimpossible het volgende:
Dank! Ze slaapt idd al 2 dagen op m'n borst snachts, we hebben overdag in t wiegje slapen vandaag geoefend. Ze wil snachts alleen maar bij mij zijn en daar genieten we dan maar gewoon van. Slaperig ben ik toch nog niet
Nou daar heb ik werkelijkwaar nog nooit van gehoord. Maar prima hoor, mijn beide dames waren ook vanaf dag 1 erg srerk in hun nekje, maar geen haar op mijn hoofd die buikslapen aan zou durven..zeker niet de eerste weken.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:50 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Tjah ik vind het zelf een slimmer idee dan inbakeren. En mijn kinderen draaide wel het hoofd.
Ik heb 3 buikslapers en wiegedood blahblahblah etc is leuk maar dat risico is er ook met kunstvoeding dat is ook een wiegedood risico.
De mijne wurmde zn handje door de halsopening (alleen de vingers zeg maar) van de puckababy, en sabbelde dan. Maar dat signaal mis ik toch echt als ik slaap, en baby ligt in eigen kamer op bedje... Vind pacco doek trouwens veel fijner, hij had echt nog te veel vrijheid in de puckababy en was onrustig.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:39 schreef bitterend het volgende:
Je kan de eerste voeding signalen missen als je inbakert...sabbelen om de handjes bijvoorbeeld.
Edit: oh wat miss en morretje zeggen dus![]()
Kim haar baby is 2 dagen oud...ik neem aan dat ze nog niet op haar eigen kamer ligtquote:Op maandag 3 maart 2014 21:00 schreef mousemicky het volgende:
[..]
De mijne wurmde zn handje door de halsopening (alleen de vingers zeg maar) van de puckababy, en sabbelde dan. Maar dat signaal mis ik toch echt als ik slaap, en baby ligt in eigen kamer op bedje... Vind pacco doek trouwens veel fijner, hij had echt nog te veel vrijheid in de puckababy en was onrustig.
Maar goed, J. heeft zijn eerste 3 weken in het zkh doorgebracht, en daar duwen ze een baby toch wel in een schema, wat hij redelijk aanhield toen ie eenmaal thuis was. Ik wist wanneer ik m ongeveer kon verwachten. En hij sliep idd de eerste tijd thuis ook vaak op mij![]()
Inbakeren hier vanaf een week of 10 denk ik, daarvoor was ie rustig in bed.
Misschien ben ik een ontaarde moeder, maar J. heeft nooit bij ons op de kamer geslapen. Ook als hij niet in het ziekenhuis had gelegen, was hij naar z'n eigen kamertje gegaan... En dat is dus ook gebeurd toen ie thuiskwam. En natuurlijk was ie veel bij mij, en sliep ie op ons, of in de doek, maar ook gewoon in z'n eigen bed hoor...quote:Op maandag 3 maart 2014 21:02 schreef bitterend het volgende:
[..]
Kim haar baby is 2 dagen oud...ik neem aan dat ze nog niet op haar eigen kamer ligt
Zoals je in het linkje dat ik heb geplaatst, kunt lezen, kan bv op verzoek goed gaan bij inbakeren, maar kan het ook misgaan. Aangezien de baby pas twee dagen oud is, is inbakeren gewoon nog niet slim.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:06 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Misschien ben ik een ontaarde moeder, maar J. heeft nooit bij ons op de kamer geslapen. Ook als hij niet in het ziekenhuis had gelegen, was hij naar z'n eigen kamertje gegaan... En dat is dus ook gebeurd toen ie thuiskwam. En natuurlijk was ie veel bij mij, en sliep ie op ons, of in de doek, maar ook gewoon in z'n eigen bed hoor...
en met ee hechting van ons moederskindje is niets mis hoor, hij wil t liefst dat ik de hele dag niet van zn zijde wijk
Dat kan. Elk kind is anders.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:06 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Misschien ben ik een ontaarde moeder, maar J. heeft nooit bij ons op de kamer geslapen. Ook als hij niet in het ziekenhuis had gelegen, was hij naar z'n eigen kamertje gegaan... En dat is dus ook gebeurd toen ie thuiskwam. En natuurlijk was ie veel bij mij, en sliep ie op ons, of in de doek, maar ook gewoon in z'n eigen bed hoor...
en met ee hechting van ons moederskindje is niets mis hoor, hij wil t liefst dat ik de hele dag niet van zn zijde wijk
Toch mag hier op fok wel rekening gehouden worden met het feit dat niet iedereen van het samen slapen etc is.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:10 schreef Morretje het volgende:
Op de eigen kamer slapen is ook een risico..
Vast wel. 6 weken te vroeg geboren worden ook. HELLP krijgen ook. In het ziekenhuis liggen op de neonatologie (waar ze echt ook de meeste tijd alleen zijn) ook.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:10 schreef Morretje het volgende:
Op de eigen kamer slapen is ook een risico..
Dat dus. Ik sta nog steeds achter mijn keuzes, en wat een ander doet moet ie zelf weten. Ik ga er van uit dat iedereen het beste wil voor zijn/haar baby.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:16 schreef laziness het volgende:
[..]
Toch mag hier op fok wel rekening gehouden worden met het feit dat niet iedereen van het samen slapen etc is.
Hierboven werd ook gezegd dat kunstvoeding een risico is.
Een onzekere moeder zou bijkans allerlei schuldgevoelens aangepraat krijgen.
Ik vind dat er soms best wel heftig door een heel stel bovenop gesprongen wordt met allerlei linkje en best wel stevige uitspraken over hoe slecht sommige keuzes wel niet zouden zijn.
Ik denk dat sommige risico's niet algemeen bekend zijn, en geef dan graag info zodat moeders inderdaad zelf een keuze kunnen maken. Schuldgevoel lijkt me niet nodig als je weet wat je doet en waarom.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:16 schreef laziness het volgende:
[..]
Toch mag hier op fok wel rekening gehouden worden met het feit dat niet iedereen van het samen slapen etc is.
Ik vind dat er soms best wel heftig door een heel stel bovenop gesprongen wordt met allerlei linkje en best wel stevige uitspraken over hoe slecht sommige keuzes wel niet zouden zijn.
Eens. En als je zelf de keuze maakt, dan geïnformeerd wat mij betreft.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:17 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Vast wel. 6 weken te vroeg geboren worden ook. HELLP krijgen ook. In het ziekenhuis liggen op de neonatologie (waar ze echt ook de meeste tijd alleen zijn) ook.
Soms maak je keuzes, en soms heb je geen keus.
Die van mij frummelde zelf zn armen zoals ie dat fijn vond...quote:Op maandag 3 maart 2014 21:19 schreef ikke_84 het volgende:
Mij is in het ziekenhuis verteld dat je eerst even moet laten checken of de heupjes goed zijn voor je met inbakeren begint. Als t goed is doen ze dat tijdens je eerste bezoek op t consultatie bureau. Maar ja dat duurt natuurlijk nog ff.
mats hebben ze in t ziekenhuis gewoon in een hydrofiele luier ingebakerd, hielp echt super! Hij was toen al wel 4 weken.
En wat vlindur zegt![]()
ik heb nog een vraagje over het dragen in een doek. Hoe moeten de armpjes liggen? Langs t lichaam naar beneden of mogen ze ook zo liggen dat de handjes te zien zijn aan de bovenkant?
Buikslapen wordt afgeraden sinds de jaren 70 of 80 (weet ik even niet),en dat gebeurde tegelijk met een aantal andere nieuwe adviezen, waaronder niet roken bij een baby, geen dekbed en kussen gebruiken, en meer van zulks. Hierna zijn de aantallen wiegendood flink gedaald. Er is geen 1 op 1 effect waargenomen tussen buikslapen en wiegendood, ik denk zelf dat de andere adviezen veel meer invloed hadden dan het antibuikslaapadvies. Ik heb twee kindjes die vanaf dag 1 op hun buik hebben geslapen omdat ze daarmee een geborgenheid voelden die ze zo hard nodig hadden, ik heb aan den lijve ondervonden hoe je als moeder zo enorm op je kind zijn ademhaling staat ingesteld dat je wakker schrikt van een zuchtje, van elke ademhaling die anders dan gewoonlijk is. Wat mij betreft heeft de natuur dat heel goed geregeldquote:Op maandag 3 maart 2014 21:00 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Nou daar heb ik werkelijkwaar nog nooit van gehoord. Maar prima hoor, mijn beide dames waren ook vanaf dag 1 erg srerk in hun nekje, maar geen haar op mijn hoofd die buikslapen aan zou durven..zeker niet de eerste weken.
Volgens mij zegt niemand dat het per definitie slechte keuzes zijn, maar wel dat er een risico is. Dat dat zo is, blijkt uit wetenschappelijk onderzoek en heeft m.i. niets te maken met stevige uitspraken maar met informeren over feiten.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:16 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik vind dat er soms best wel heftig door een heel stel bovenop gesprongen wordt met allerlei linkjes en best wel stevige uitspraken over hoe slecht sommige keuzes wel niet zouden zijn.
Ik denk niet dat dat de bedoeling was. Meer dat als je je bewust wil zijn van de risico's op wiegedood, je wel moet weten dat kv ook zo een risico is.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ow ik zeg ook niet dat het daarom minder waar is. Het irriteert me alleen een beetje dat sommige mensen er een handje van lijken te hebben alle kansen aan te grijpen om kunstvoeding als slecht af te schilderen.
Maargoed, dat wakker worden van ieder zuchtje herken ik wel
Geniet er van!quote:Op maandag 3 maart 2014 21:26 schreef Kimpossible het volgende:
Dankjulliewe!![]()
Ik ga overduidelijk(nog) niet inbakeren na wat lezen. De rust in haar wiegje bij ons op de kamer komt vanzelf. Voor nu genieten we maar gewoon van elkaars warmte en slaap ik overdag wel bij als vriendje met r in touw is tussen 2 voedingen in.
Dat onrustige ziet er gewoon zo sneu uit, maar tis goed me te beseffen dat alle kindjes dat hebben en het erbij hoort. Met gem. 2/3 uur tussen de voedingen komt toch ook niet van slapen als ze wel in dr eigen wiegje ligt![]()
En daarbij: wegleggen is meer vanuit t 'dat moet xe toch leren' gevoel dan dat ik r graag wegleg. Hieeeer met dat lieve warme zoete dropjeLekker bij mama liggen
Ow alles mag gezegd worden hoor, begrijp me niet verkeerd! Maar het is alleen jammer dat het altijd dezelfde zijn die blijven hameren op borstvoeding vs kunstvoeding en geen gelegenheid laten schieten om dat nog eens te onderstrepen.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:27 schreef Morretje het volgende:
Zeggen dat buikslapen slecht is mag wel, maar dat kv een risico is, of samen slapen mag niet? Het lijkt me dat je zelf prima een keuze kunt maken, als je je bewust bent van alle feiten. Toch?
quote:Op maandag 3 maart 2014 21:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Ow alles mag gezegd worden hoor, begrijp me niet verkeerd! Maar het is alleen jammer dat het altijd dezelfde zijn die blijven hameren op borstvoeding vs kunstvoeding en geen gelegenheid laten schieten om dat nog eens te onderstrepen.
Maargoed, zal wel aan mij liggen
Wat LE zegt.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:29 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat de bedoeling was. Meer dat als je je bewust wil zijn van de risico's op wiegedood, je wel moet weten dat kv ook zo een risico is.
goed zo kim lekker genieten van je verse babyquote:Op maandag 3 maart 2014 21:26 schreef Kimpossible het volgende:
Dankjulliewe!![]()
Ik ga overduidelijk(nog) niet inbakeren na wat lezen. De rust in haar wiegje bij ons op de kamer komt vanzelf. Voor nu genieten we maar gewoon van elkaars warmte en slaap ik overdag wel bij als vriendje met r in touw is tussen 2 voedingen in.
Dat onrustige ziet er gewoon zo sneu uit, maar tis goed me te beseffen dat alle kindjes dat hebben en het erbij hoort. Met gem. 2/3 uur tussen de voedingen komt toch ook niet van slapen als ze wel in dr eigen wiegje ligt![]()
En daarbij: wegleggen is meer vanuit t 'dat moet xe toch leren' gevoel dan dat ik r graag wegleg. Hieeeer met dat lieve warme zoete dropjeLekker bij mama liggen
Mischien niet..nogmaals zal wel aan mij liggenquote:Op maandag 3 maart 2014 21:29 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat de bedoeling was. Meer dat als je je bewust wil zijn van de risico's op wiegedood, je wel moet weten dat kv ook zo een risico is.
Wat jullie fijn vinden. Je draagt rechtop, buik tegen buik? Als je baby zich niet afzet, want dat krijg je teveel losse doek, mag handjes naast het hoofdje best hoor.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:19 schreef ikke_84 het volgende:
Mij is in het ziekenhuis verteld dat je eerst even moet laten checken of de heupjes goed zijn voor je met inbakeren begint. Als t goed is doen ze dat tijdens je eerste bezoek op t consultatie bureau. Maar ja dat duurt natuurlijk nog ff.
mats hebben ze in t ziekenhuis gewoon in een hydrofiele luier ingebakerd, hielp echt super! Hij was toen al wel 4 weken.
En wat vlindur zegt![]()
ik heb nog een vraagje over het dragen in een doek. Hoe moeten de armpjes liggen? Langs t lichaam naar beneden of mogen ze ook zo liggen dat de handjes te zien zijn aan de bovenkant?
Bv is de natuurlijke norm, dus dan verhoogt kv het risico.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:39 schreef Cwen het volgende:
Het is niet gesteld dat KV het risico op kv verhoogt - er wordt in de bronnen vermeld dat bv geven het risico verlaagt. En nee, dat is dus niet exact hetzelfde.
KP, hier ligt ze vanaf dag 1 op haar zij in een Deltababy zijslaapkussen. Nou ja, nu niet meer want ze is te zwaar, maar ze lag er altijd fijn in. Veel rustiger dan op haar rug - vindt ze nog steeds niet fijn - en ze kon wel alle signalen geven. Mss is dat wat?
Buik tegen buik ja. Ik weet niet of hij zich afzet, ga het morgen testen. Een paar weken terug vond hij er niks aan, maar wil het toch weer gaan proberen.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:34 schreef Morretje het volgende:
[..]
Wat jullie fijn vinden. Je draagt rechtop, buik tegen buik? Als je baby zich niet afzet, want dat krijg je teveel losse doek, mag handjes naast het hoofdje best hoor.
Kom anders een foto laten zien in het draagdoekentopic, misschien kunnen we tips geven nogquote:Op maandag 3 maart 2014 21:42 schreef ikke_84 het volgende:
[..]
Buik tegen buik ja. Ik weet niet of hij zich afzet, ga het morgen testen. Een paar weken terug vond hij er niks aan, maar wil het toch weer gaan proberen.
(Ik zag foto's van pvoess en dat zag er zo gezellig uit dat ik het ook maar weer ga proberen)
bedankt voor de tips!
Dat hoeft niet perse, misschien vallen sommige dingen mij gewoon niet op en heb je helemaal gelijk.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:33 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Mischien niet..nogmaals zal wel aan mij liggen
Nee. Juist om dit soort ideeën tegen te gaan en mensen die kv geven níet af te branden, wordt het advies positief ingestoken. Jij interpreteert 'm nu negatief en ik kan goed begrijpen dat dat een beetje vervelend voelt. Ik vind bv ook logisch, vanuit de natuur bezien, maar ik laat mensen ook graag een eigen keuze maken, zonder te oordelen.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:40 schreef Morretje het volgende:
[..]
Bv is de natuurlijke norm, dus dan verhoogt kv het risico.
Ik oordeel niet. Ik brand niemand af, en niemands keuzes.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:47 schreef Cwen het volgende:
[..]
Nee. Juist om dit soort ideeën tegen te gaan en mensen die kv geven níet af te branden, wordt het advies positief ingestoken. Jij interpreteert 'm nu negatief en ik kan goed begrijpen dat dat een beetje vervelend voelt. Ik vind bv ook logisch, vanuit de natuur bezien, maar ik laat mensen ook graag een eigen keuze maken, zonder te oordelen.
Maar wat is er afbrandend aan? Een wat verhoogd risico staat niet gelijk aan "jij ontaarde moeder hoe kun je en waar haal je het lef vandaan je kind zoiets aan te doen!". Het is zoals het is, dat maakt het geen aanval of oordeel.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:47 schreef Cwen het volgende:
[..]
Nee. Juist om dit soort ideeën tegen te gaan en mensen die kv geven níet af te branden, wordt het advies positief ingestoken. Jij interpreteert 'm nu negatief en ik kan goed begrijpen dat dat een beetje vervelend voelt. Ik vind bv ook logisch, vanuit de natuur bezien, maar ik laat mensen ook graag een eigen keuze maken, zonder te oordelen.
Dat deed ik niet he. Ik reageer alleen maar op de stelling van Cwen.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:56 schreef laziness het volgende:
Weet je in OUD zitten moeders die nadenken over wat ze doen. Daarom zitten ze hier en niet op babybytes.
Dat het dan nodig is om in een discussie over inbakeren nog even te laten vallen dat kv ook een verhoogd risico geeft onder de noemer dat je mensen wilt informeren vind ik dan wat flauw en onnodig.
Het levert ook niks op want ik denk dat er niemand opeens bv door gaat geven dus het enige wat je bereikt is dat een heel stel moeders er een wat naar smaakje aan overhouden.
De discussie over inbakeren bij een baby van twee dagen oud is mijn ogen wel iets waar informeren een hoop toe kan voegen inderdaad!
Das dan ook wel weer waar.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:56 schreef laziness het volgende:
Dat het dan nodig is om in een discussie over inbakeren nog even te laten vallen dat kv ook een verhoogd risico geeft onder de noemer dat je mensen wilt informeren vind ik dan wat flauw en onnodig.
Dat was eigenlijk alleen omdat er zo panisch gedaan werd over buikslapen.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:56 schreef laziness het volgende:
Dat het dan nodig is om in een discussie over inbakeren nog even te laten vallen dat kv ook een verhoogd risico geeft onder de noemer dat je mensen wilt informeren vind ik dan wat flauw en onnodig
Dit!quote:Op maandag 3 maart 2014 21:17 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Soms maak je keuzes, en soms heb je geen keus.
Prima. Dan is het blijkbaar mijn schuld - ik ga m'n oververmoeid er maar weer proberen uit te slapen voor ik me weer eens ergens in meng.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:00 schreef Morretje het volgende:
[..]
Dat deed ik niet he. Ik reageer alleen maar op de stelling van Cwen.
En ik ben er nu ook wel klaar mee, het is niet de bedoeling om mensen voor de borst te stoten wat ik blijkbaar wel gedaan heb.
Nee dat zeg ik niet. Maar wat ik ook zeg word blijkbaar door iemand wel als aanvallend gelezen.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:13 schreef Cwen het volgende:
[..]
Prima. Dan is het blijkbaar mijn schuld - ik ga m'n oververmoeid er maar weer proberen uit te slapen voor ik me weer eens ergens in meng.
Iets met de toon die de muziek maaktquote:Op maandag 3 maart 2014 22:16 schreef Morretje het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Maar wat ik ook zeg word blijkbaar door iemand wel als aanvallend gelezen.
Sorry, ik ben nu zelf ook wat euh.. van de kaart. Dan denk ik niet aan smileys.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:18 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Iets met de toon die de muziek maakt. Gebruik eens wat smileys, dat wil wel eens helpen
quote:Op maandag 3 maart 2014 22:18 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Iets met de toon die de muziek maakt. Gebruik eens wat smileys, dat wil wel eens helpen
Zo, en nu graag weer een ander onderwerp, waar we vrolijk van worden. Heeft er niet nog iemand een schattige foto van een slapende newborn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |