Rusland gaat niet niets voelen, maar wij pakken onszelf het hardst ja.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:33 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Alleen onszelf? Meen je dat letterlijk?
klopt......en erger nog........viel me een beetje tegen van jequote:Op maandag 3 maart 2014 14:32 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Je post had geen effect gezien ik geen idee heb wat pravda vriendjes zijn.
Ach wat aardbevinkjes in Groningen erbij. Komt goed.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is gewoon de waarheid. De Europese Unie is voor een groot gedeelte afhankelijk van Russisch gas voor de energietoevoer in de EU. Rusland is de grootste olie- en gasexporteur naar de Europese Unie.
Dan kun je wel hoog bij laag springen, en reageren met een ad hominem maar dat veranderd de feiten niet.
Ik denk dat de Russische geldreserves eerder op zijn dan onze gasreserves. Alleen Oost-Europa loopt een risico.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat een onzin, Rusland hoeft alleen maar flauw te doen met het gas.
Het is gewoon de waarheid. Rusland is voor een groot gedeelte afhankelijk van Europese afnemers voor de energieexport naar de EU. Europa is de grootste olie- en gasafnemer van Rusland.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is gewoon de waarheid. De Europese Unie is voor een groot gedeelte afhankelijk van Russisch gas voor de energietoevoer in de EU. Rusland is de grootste olie- en gasexporteur naar de Europese Unie.
Dan kun je wel hoog bij laag springen, en reageren met een ad hominem maar dat veranderd de feiten niet.
Rusland kan misschien een deal met china maken.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:36 schreef Westerling het volgende:
[..]
Het is gewoon de waarheid. Rusland is voor een groot gedeelte afhankelijk van Europese afnemers voor de energieexport naar de EU. Europa is de grootste olie- en gasafnemer van Rusland.
En dat is het laatste wat ik erover zeg.
Kom ook lekker in het Putin-kamp joh...... veel gezelliger.......en vooral niks opzoeken he?....:Pquote:Op maandag 3 maart 2014 14:36 schreef Westerling het volgende:
[..]
Het is gewoon de waarheid. Rusland is voor een groot gedeelte afhankelijk van Europese afnemers voor de energieexport naar de EU. Europa is de grootste olie- en gasafnemer van Rusland.
En wij dan met de leveranciers van China. Plus dat er volgens mij nog geen/niet voldoende pijpleiding ligt naar China.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:37 schreef malleable het volgende:
[..]
Rusland kan misschien een deal met china maken.
Zelfs al zou China zoveel gas uit Rusland willen afnemen, wat ik betwijfel, zullen ze daar eerst de infrastructuur voor aan moeten leggen. Als ze slim zijn, doen ze dat eerst, voordat de de kraan naar Europa permanent dichtdraaien.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:37 schreef malleable het volgende:
[..]
Rusland kan misschien een deal met china maken.
Dan ben je alsnog afhankelijk van hetzelfde gas.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:38 schreef Westerling het volgende:
[..]
En wij dan met de leveranciers van China. Plus dat er volgens mij nog geen/niet voldoende pijpleiding ligt naar China.
Volgens mij heb je zeker gelijk. Ik weet alleen niet hoe de 'reserves' van de Russische schatkist zijn en hoe lang Poetin het vol kan houden zonder die inkomsten.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:36 schreef Westerling het volgende:
[..]
Klopt, ik denk dat het op korte termijn dan ook niet gaat gebeuren. Het moge duidelijk zijn dat grote boycots altijd last hebben van 'lekkage', je kan niet zomaar een handelsstroom weghalen zonder dat toch in ieder geval op de lange termijn de hele markt gaat rollen.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:39 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Dan ben je alsnog afhankelijk van hetzelfde gas.
quote:Op maandag 3 maart 2014 14:42 schreef Westerling het volgende:
[..]
Klopt, ik denk dat het op korte termijn dan ook niet gaat gebeuren (die shift van handelsstromen bedoel ik dus, door gebrek aan infrastructuur). Het moge duidelijk zijn dat grote boycots altijd last hebben van 'lekkage', je kan niet zomaar een handelsstroom weghalen zonder dat toch in ieder geval op de lange termijn de hele markt gaat rollen.
Zeker waar. Het risico is gewoon te groot.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:42 schreef Westerling het volgende:
[..]
Klopt, ik denk dat het op korte termijn dan ook niet gaat gebeuren. Het moge duidelijk zijn dat grote boycots altijd last hebben van 'lekkage', je kan niet zomaar een handelsstroom weghalen zonder dat toch in ieder geval op de lange termijn de hele markt gaat rollen.
Wij kunnen in geval van nood natuurlijk ons eigen gas gebruiken, maar dat zal ons wel ontiegelijk veel geld kosten (want dat kunnen wij dan niet meer verkopen).quote:Op maandag 3 maart 2014 14:36 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik denk dat de Russische geldreserves eerder op zijn dan onze gasreserves. Alleen Oost-Europa loopt een risico.
Tuurlijk wel, of je het nu aan Duitsland verkoopt of aan je eigen volk, maakt toch geen donder uit. Zelfs beter voor schatkist.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wij kunnen in geval van nood natuurlijk ons eigen gas gebruiken, maar dat zal ons wel ontiegelijk veel geld kosten (want dat kunnen wij dan niet meer verkopen).
Wat bedoel je precies met economisch afhankelijk?quote:Op maandag 3 maart 2014 14:45 schreef Maargoed. het volgende:
Weet iemand in hoeverre Rusland economisch gezien afhankelijk is van de gasbaten? Al dan niet per export.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |