Je kan Facebook dan ook beter gebruiken om te bepalen wie je minder serieus moet nemen.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:21 schreef formerjellybean het volgende:
En inderdaad ik denk dat het heel wat zou schelen als je facebook wat minder serieus neemt ........
Ja klopt dat valt me ook vaak op, er zitten trouwens ook heel veel sensatie zoekers op facebook, dat is me de laatste week wel opgevallen, normaal zeggen ze geen stom woord en ineens heb ik allemaal vriendschap verzoekenquote:Op maandag 3 maart 2014 12:36 schreef formerjellybean het volgende:
Het rare is dit wat me ook opgevallen is dat sommige juist met de grootste bek op facebook het soms niet eens echt face to face durven te zeggen.Het is net alsof ze een soort dubbelleven hebben op facebook.
Ook met de oh het is zo gezellig foto's in de kroeg , ik heb weleens mensen heel erg zien poseren op foto's met elkaar , ze eigenlijk geen boe of ba tegen elkaar zeggen en vervolgens van oh het was zo leuk samen .........
Gestopt met lezen, snap er geen bal van.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:14 schreef formerjellybean het volgende:
Dit na aanleiding van ja wat ik zag bij anderen en mezelf .
Zelf ben ik iemand die redelijk drama allergisch ver van roddels blijft en er meestal uitblijft mijn facebook is lekker mijn eigen facebook waar ik zelf op plaats wat ik wil en dat ook gewoon vind .
Je hield toch niet van roddel en drama? Is dat niet waar je nu om vraagt?quote:Op maandag 3 maart 2014 13:05 schreef formerjellybean het volgende:
Eigenlijk ben ik heel benieuwd naar de verhalen mensen die zelf dus in dus in hele foute publiekelijke facebookrelaties zaten ( dus in het echt koppeltje maar ook op facebook en het eigenlijk uiteindelijk ontzettend uit de hand liep , want heel eerlijk ik snap het gewoon niet dat je bijvoorbeeld in een relatie zit en eigenlijk je ruzies via facebook uit gaat vechten) of juist degene die dus middenin een ruzie zat op facebook en hoe die het ervaren hebben.
Bij is het namelijk nog steeds dit ik snap het niet .......en misschien kunnen mensen die zelf in die situatie zitten het me eens uitleggen
Aandacht.quote:Op maandag 3 maart 2014 13:40 schreef formerjellybean het volgende:
Wat doet je besluiten bijvoorbeeld juist heel publiekelijk je relatie op facebook te zetten en alles wat er omheen zit ..........
Hoe was het vroeger beter dan? Wat ik hier zie is selectief nadelen van nu en voordelen van vroeger benadrukken. Het probleem ligt bij mensen, niet bij een medium.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:14 schreef formerjellybean het volgende:
Heel eerlijk denk ik dat het de samenleving niet altijd goed doet, juist omdat het niet altijd mensen bij elkaar brengt wat mensen soms wel denken.
Juist ook inderdaad dat sommige het wel makkelijker vinden om online ruzies uit te vechten in plaats van persoonlijk, nu heb je nog generaties die inderdaad niet altijd internet hadden , maar je hebt nu ook kinderen die het als heel gewoon gaan zien en eigenlijk niet beter weten en juist op die manier met elkaar omgaan , inderdaad ook de telefoon ..........
Zou het niet gewoon kunnen dat een heleboel mensen hebben die niet sociaal kunnen communiceren maar alleen achter de computer kunnen of de telefoon.
Met een simpele adblocker (adblock extension van Chrome) zie je er een heel stuk minder.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:32 schreef Sheldon. het volgende:
Als ik nu in mijn tijdlijn kijk, staan er een hoop reclames
Het is en blijft internet dus private foto's en andere dingen zijn niet geheim ook al denk je dat het wel zo is.quote:Facebook is te groot en te onpersoonlijk om persoonlijke dingen op te zetten. Bovendien heb je al gauw de kans dat iets ''viral'' gaat en dat je foto de hele wereld over gaat als er per ongeluk iets grappigs op te zien is (denk nog aan die uitnodiging voor dat feest in Haren'')
Hyves was toch net zo betrouwbaar?quote:Hyves was bijvoorbeeld veel intiemer. Je zette iets op je profiel, en de mensen die je profiel bezochten konden je informatie zien. Maar nu is het andersom, jouw informatie wordt aan anderen opgedrongen, anderen waarvan je misschien helemaal niet wilt dat ze je foto zien.
Dit.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:16 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het probleem ligt bij mensen, niet bij een medium.
Enorm!quote:Op maandag 3 maart 2014 15:16 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Hoe was het vroeger beter dan? Wat ik hier zie is selectief nadelen van nu en voordelen van vroeger benadrukken. Het probleem ligt bij mensen, niet bij een medium.
Inderdaad. Herken de problematiek in de OP ook totaal niet, heb geen facebookvrienden die fb op die manier gebruiken.quote:Op maandag 3 maart 2014 15:16 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Hoe was het vroeger beter dan? Wat ik hier zie is selectief nadelen van nu en voordelen van vroeger benadrukken. Het probleem ligt bij mensen, niet bij een medium.
Hoezo heb je laagopgeleiden en tokkies als vrienden op Facebook dan? daar kies je toch zelf voorquote:Op maandag 3 maart 2014 12:28 schreef inslagenreuring het volgende:
De laagdrempeligheid leidt ertoe dat bepaalde tokkies en laagopgeleiden een makkelijk en toegankelijk podium krijgen. Dat is imo het hele probleem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zou er wel wat anders voor in de plaats gekomen zijnquote:Op maandag 3 maart 2014 14:53 schreef perro. het volgende:
ik denk dat het veel zou schelen wanneer facebook gewoon niet bestond.
Ik heb fb, maar post en like vrijwel niks, want ik vind het cheap dat je zoveel over jezelf deelt terwijl de ander helemaal niks voor hoeft te doen. Als iemand wilt weten hoe het met mij gaat, vind ik dat ze het gewoon face to face moeten vragen of mij gewoon bellen. Daarnaast word ik ongemakkelijk van het idee dat ik word gebruikt om reclame te verspreiden.quote:Op maandag 3 maart 2014 13:53 schreef formerjellybean het volgende:
Dat kan ik aan een kant snappen, aan de andere kant ook weer niet want als het goed gaat is het ontzettend leuk en aardig , maar relaties kunnen ook uitgaan. En soms heb je helaas niet altijd van die goede break ups die nogal publiekelijk zijn , ook in het echte leven , en soms is de dunne lijn tussen facebook en echte leven heel moeilijk.
Soms heeft wel degelijk wat je op facebook zet gevolgen , en kan dus inderdaad juist een hele hoop ellende veroorzaken.
Vriendschappen kunnen erdoor kapot gaan, je zet jezelf open voor een boel geroddel niet iedereen is daar even goed tegen bestand . Je kan ook hebben dat de ruzies niet alleen blijven op facebook maar dus juist in het echte leven nog verder doorzet.
Heb je op het moment dat je het doet wel door dat je een sneeuwbaleffect voor jezelf aan het creeeren waar je niet altijd blij mee bent ?? Of is het meer op kort termijn denken en gewoon niet nadenken over de gevolgen ?
De kans is groot dat die vriendschap inderdaad niks voorstelde. Ook omdat ik me niet kan voorstellen dat vriendschap verbroken wordt door Facebook.quote:Op maandag 3 maart 2014 16:53 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Ik heb fb, maar post en like vrijwel niks, want ik vind het cheap dat je zoveel over jezelf deelt terwijl de ander helemaal niks voor hoeft te doen. Als iemand wilt weten hoe het met mij gaat, vind ik dat ze het gewoon face to face moeten vragen of mij gewoon bellen. Daarnaast word ik ongemakkelijk van het idee dat ik word gebruikt om reclame te verspreiden.
Maar om je vraag te beantwoorden, een vriendschap is inderdaad ook verbroken door facebook. Ik had hem in real life ontmoet, maanden later heeft hij mij toegevoegd op facebook. Maar ik heb nog nooit bij hem gepost of iets van hem geliked, want ik zag hem in real life en ik vond dat het iets privés van hem was.
Een keer zag ik dat hij op fb iets heeft gepost wat mij niet aanstond, dit was de basis voor 9 maanden (stille) ruzie. Die ruzie heeft ons uit elkaar gedreven, terwijl we voorheen close met elkaar waren. Maar ja, wie weet stelde ik ook helemaal niks voor. Hij is iemand die honderden fb vrienden heeft, dus wellicht was ik gewoon wegwerpmateriaal geweest. Zo van -> wie denk je wel dat je bent? één meer of minder maakt niks uit, er zijn zoveel mensen die mij willen zien!
En elke keer dat ik hem zie, komen er flashbacks, dat hiervoor alles gezellig en warm was. Dat we elkaar een knuffel gaven, wanneer we elkaar zagen. Regelmatig ook telefoon gesprekken. Nu is er niks meer van over, misschien een ''hi'' en dat doet pijn. Altijd vraag ik mij af of hij ook zo voelt. Maar ja, iemand met honderden fb vrienden, sinds wanneer denken zulke mensen aan jou. Je bent immers met honderden te vervangen.
Was dat maar waarquote:Op maandag 3 maart 2014 16:14 schreef Comp_Lex het volgende:
Facebook is alleen maar ter ondersteuning van sociale contacten. Het vervangt ze inderdaad niet. Internetvrienden zijn nep, tenzij je IRL contact met ze maakt.
Heb geen Facebook, daarom dusquote:Op maandag 3 maart 2014 15:25 schreef Drakire het volgende:
[..]
Hoezo heb je laagopgeleiden en tokkies als vrienden op Facebook dan? daar kies je toch zelf voor.
Maar zoals al eerder gezegd mensen nemen Facebook veel te serieus het is gewoon een aanvulling op de alledaagse communicatie.
quote:Bitches be hating I be like bitch stfu go take a fucking shower u fucking bug forreal my ex boyfriend broke up with me for a stupid reason and he's gonna regret it bad I think when I find someone better than him he will want me back cause he will think I moved on but like I told him no matter what I will always love you and care for you and my antie and sister gave me the best way to make him really want me back and I hope it works to cause I really like him but we will see though I hope so thanks guys I love you antie and I love you sister
Deze post is trouwens wel een goed voorbeeld van hoe mensen dingen als Facebook te serieus kunnen nemen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Heb geen Facebook, daarom dus
Aandacht geilerij ben ik allergisch voor
Dat zegt meer iets over je zogenaamde vrienden, dan Facebook zelf.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:49 schreef HSG het volgende:
Nee het zorgt zelfs voor een achteruitgang voor sociale contacten. Men krijgt een vertekend beeld over andere mensen, alsof het lijkt dat zij alleen maar leuke dingen doen waardoor andere mensen een sterker vereenzaamd gevoel krijgen.
Ook het RL communicatie zal afnemen want "daar hebben wij Facebook voor" terwijl je maar hooguit een slap vertekend beeld over iemand krijgt. Een voorbeeld.. een kennis van mij was net terug van vakantie toen ik hem opbelde om te vragen hoe zijn vakantie was. Uiteindelijk vroeg aan hem of ik een keertje langs kon komen om zijn foto's te bekijken. "kijk maar op Facebook want daar heb ik ze geplaatst" was zijn antwoord. Prima dan niet.
Dus helpt Facebook? Nee helemaal niet. Verre van dat zelfs want de afstand van sociale omgang tussen mensen worden alleen maar groter want "daar hebben wij Facebook voor".
Kun je dit uitleggen?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:23 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Mensen die alles online gooien verliezen in mijn ogen echt hun waarde als persoon...
Dat ehmm...de waarde van wat iemand te vertellen heeft soort van verdwijnt als je alles wat je doet en denkt toch altijd al publiekelijk maakt en op fb zet.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:17 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Kun je dit uitleggen?
Ik zie niet in hoe ik als persoon zou veranderen als ik nu ineens heel veel zou gaan facebooken.Ik blijf toch hetzelfde mens lijkt me, zij het in dat geval met een ietwat chaotische facebook-timeline, en men kan er voor kiezen die niet te bekijken. Ik zou dezelfde idealen hebben, en dezelfde dingen doen. Voor mijn vrienden, zeker de vrienden met wie ik het meest close ben, zou er dus niks veranderen, behalve dat ze zich misschien zorgen gaan maken over mijn veranderde internetgedrag...
Misschien begrijp ik het verkeerd.
Ik doe het ermee. En ik snap wel wat je bedoelt denk ik. Ik weet niet of je facebook daadwerkelijk gebruikt, maar je kan overwegen ze van je tijdlijn te halen (kan zonder ze te ontvrienden), 't is natuurlijk zonde als facebook ervoor zorgt dat je de tijd die je doorbrengt met mensen in het echte leven minder gaat waarderen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:38 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Dat ehmm...de waarde van wat iemand te vertellen heeft soort van verdwijnt als je alles wat je doet en denkt toch altijd al publiekelijk maakt en op fb zet.
En iedereen moet het weten.... Het is niet zo dat ze als persoon veranderen, maar dat de waarde van een gesprek met diegene heel erg daalt, tenzij het echt een tof persoon is. Het maakt iemand onpersoonlijk. In de zin van, jij bent niet degene aan wie hij het verteld, omdat jij er interesse in hebt, of omdat diegene jou een toffe gast vindt maar zoveel mogelijk mensen moeten zoveel mogelijk weten van wat diegene doet.
Goh hoe gaat het? Ohjaa..stond op FB...Hoe was je vakantie dan? Ohjaa...al gezien op fb, zag dat je vnv ook lekker boerenkool hebt gegeten?
Dit is een soort half gare uitleg, die nog niet helemaal precies omschrijft wat ik bedoel maar je moet het er mee doen voor vandaag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |