abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137341866
Dit na aanleiding van ja wat ik zag bij anderen en mezelf .
Zelf ben ik iemand die redelijk drama allergisch ver van roddels blijft en er meestal uitblijft mijn facebook is lekker mijn eigen facebook waar ik zelf op plaats wat ik wil en dat ook gewoon vind . Het is voor mij ook meer juist voor entertainment ( films series die ik volg mijn interesses)

In een andere vriendengroep , zag ik dus meer dat anderen juist hele ruzies veroorzaakten doordat een foto kwam die niet helemaal bij het imago van de vriendengroep pasten en juist grote ruzies door bepaalden.
Nog verder was eigenlijk dat een lekker openlijk de relatie van anderen ging bespreken met vage kreten ja als je zo in je relatie bent bladiebla dat degene waar het over gaat wel weten maar de andere er naar kunnen raden ( dit tot mij afschuw want heel eerlijk als ik een iemand in mijn vriendengroep had gehad die dit deed , einde vriendschap en ook niet echt een persoon die ik wil kennen. Bij mij is het dit , als ik een issue met iemand heb probeer ik die alleen persoonlijk met iemand te bespreken en het op te lossen lukt dat niet ja dan maar het laten voor wat het is en niet alles op facebook gooien )

Nog een ander voorbeeld ik blijk dat soms dus zelf zo is in relaties , dat iemand juist denkt te bepalen wat zijn partner op facebook moet zetten en daar ook de domste ruzies over ontstaan , die soms ook nog eens niet prive maar heel publiekelijk uitgevochten worden waar je eigenlijk bij denkt hoe genant is dit ??

Mijn vraag is dit hoe zijn jullie in de sociale contacten met facebook , wat wil je wel wat wil je niet en tot hoever bepaalt je relatie en vriendengroep wat bij jou op facebook komt ??
En wat vind jij gezond facebook gedrag en wat niet ??
pi_137341908
Men moet Facebook niet zo serieus moeten nemen, zou heel wat schelen. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137341909
Zolang mensen vrolijk op de like knop rossen zodra iemand een berichtje plaatst over diens overleden oma denk ik dat het hele medium a-sociaal is ipv sociaal.

Maargoed, dat is een andere discussie denk ik.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_137341962
Nee. Facebook is zelfs een verarming.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_137342052
Hele internet is een verarming.
pi_137342080
Ik denk dat het eigenlijk best bij deze discussie past hoor, want juist dat merk ik dat het echt niet de mooiste kant bij mensen naar boven brengt en het juist in vriendengroepen en relaties heel erg ver kan gaan.
Ik ben heel blij dat ik gelukkig mensen in mijn omgeving heb die me lekker mezelf laten zijn en me lekker laten doen wat ik wil in plaats van me aanspreken wat ik wel en niet op facebook zet.
Schrik er eigenlijk best van hoe andere mensen er dus in door kunnen slaan juist met dat soort dingen. Het was nu dat ik het eigenlijk zag en ik echt zoiets had van ik vind dit best bizar en het zette me eigenlijk wel aan het denken erover.

En inderdaad ik denk dat het heel wat zou schelen als je facebook wat minder serieus neemt ........
pi_137342225
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:21 schreef formerjellybean het volgende:
En inderdaad ik denk dat het heel wat zou schelen als je facebook wat minder serieus neemt ........
Je kan Facebook dan ook beter gebruiken om te bepalen wie je minder serieus moet nemen.
  maandag 3 maart 2014 @ 12:28:08 #8
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_137342255
De laagdrempeligheid leidt ertoe dat bepaalde tokkies en laagopgeleiden een makkelijk en toegankelijk podium krijgen. Dat is imo het hele probleem.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_137342296
Tja ik gebruik facebook alleen voor mijn eigen dingen, iemand veel plezier wensen of sterkte, soms humor.
Maar zie ook hele mensen ruzie maken via facebook, heb altijd het gevoel van openlijk ruzie maken dat het zoiets is van kijk eens wat ik durf.
Denk dat ook heel veel vriendschappen kapot gaan door dat gedrag
pi_137342376
hoe bedoel je dat precies ??? Bedoel je dat je door facebook en hoe iemand post of iemand reageert je selecteerd en in het echte leven daar meer afstand van neemt ?

Ps mijn quotes doen het niet helemaal op mijn laptop dus vraag het maar zo anders had ik het gequote
pi_137342477
Het rare is dit wat me ook opgevallen is dat sommige juist met de grootste bek op facebook het soms niet eens echt face to face durven te zeggen.Het is net alsof ze een soort dubbelleven hebben op facebook.

Ook met de oh het is zo gezellig foto's in de kroeg , ik heb weleens mensen heel erg zien poseren op foto's met elkaar , ze eigenlijk geen boe of ba tegen elkaar zeggen en vervolgens van oh het was zo leuk samen .........
  maandag 3 maart 2014 @ 12:36:31 #12
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137342478
Facebook is niet een vervanging van echte sociale contacten, maar een ondersteuning. Als je vrienden veel onzin posten dan blokkeer je ze of je blokkeert berichten in je feed. Of je blokkeert dingen als Candy Crush.

Dat je vrienden dicteren wat je post is onzin. Dan moet je misschien andere vrienden zoeken.

Geklaag over facebook is klagen over je sociale contacten.
reset
pi_137342575
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:36 schreef formerjellybean het volgende:
Het rare is dit wat me ook opgevallen is dat sommige juist met de grootste bek op facebook het soms niet eens echt face to face durven te zeggen.Het is net alsof ze een soort dubbelleven hebben op facebook.

Ook met de oh het is zo gezellig foto's in de kroeg , ik heb weleens mensen heel erg zien poseren op foto's met elkaar , ze eigenlijk geen boe of ba tegen elkaar zeggen en vervolgens van oh het was zo leuk samen .........
Ja klopt dat valt me ook vaak op, er zitten trouwens ook heel veel sensatie zoekers op facebook, dat is me de laatste week wel opgevallen, normaal zeggen ze geen stom woord en ineens heb ik allemaal vriendschap verzoeken
  maandag 3 maart 2014 @ 12:43:26 #14
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_137342641
Faceboek zus en faceboek zo, steeds bezig zijn met FB lijkt voor sommige mensen wel dwangmatisch gedrag. Als ik zo eens om me heen gluur waar de meeste mensen op hun mobiel mee bezig zijn dan is het heel vaak faceboek. Get a life denk ik dan wel eens.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_137342676
Dat ligt eraan , misschien komt het ook omdat ik een andere generatie ben en juist nu 40 ben en juist ook de tijd kan herinneren dat we niet met mobieltje alles doornamen.
Het is niet echt klagen het is meer dat mij het verschil opvalt ..........

Klagen over facebook is niet voor mij klagen over sociale contacten, omdat niet al mijn sociale contacten op facebook zitten, sterker nog niet iedereen die ik ken zit op facebook en ik heb ook niet echt de behoefte om alles wat ik doe op facebook te zetten.

Door bepaalde dingen ga ik toch echt meer denken van wat is nou gezond en wat niet ..... en ik denk er zelf ook na over wat ik wel accepteer op facebook en wat niet, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik toch wel ook wat mensen eraf heb gegooid juist vanwege hun facebookgedrag.
pi_137343016
Ik denk dat facebook dingen versterkt
Dus of drama, of niet

Mijn vriendengroep is gelukkig compleet drama vrij en wij gebruiken het dan ook om met elkaar te chatten, events te organiseren of nog even last minute te vragen wie er mee wil naar die ene film of zo.

Als je houdt van roddelen, elkaar bespieden en dat soort dingen dan kan dat met facebook perfect natuurlijk
Alleen het is denk ik niet zo dat facebook mensen die daar niets mee hebben toe aan kan zetten :?
Beetje het hele 'guns don't kill people, people do'
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  maandag 3 maart 2014 @ 13:02:13 #17
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137343131
Facebook is erg handig als je vrienden niet om de hoek wonen bv. En ipv een ansichtkaartje laad je vakantiefoto's op je profiel. Als je een algemene vraag, een feestje oid hebt bereik je al je (fb) vrienden in 1x.

Door iemand laten dicteren wat je wel of niet op facebook kan zetten is een gebrek aan ruggegraat of dat nu van partner of vrienden komt.
reset
pi_137343155
Ik gebruik Facebook best intensief, maar meer om op de hoogte te blijven van wat vrienden en familie doet omdat ik ze niet zo vaak spreek, en omdat veel hardloopclubzaken op facebook worden besproken (regelen van trainingen, extra loopjes, dat soort dingen): met andere woorden: dingen die we IRL gaan doen worden daar vaak centraal geregeld. Dus ja, in die zin is facebook zeer goed voor mijn sociale contacten. Sterker nog, toen ik op zoek was naar een hardloopclub vlak na 't verhuizen ging ik ook echt een beetje uit van de facebookactiviteit van de verschillende clubs hier in de regio om te zien welke er een beetje actief en gezellig uit zag.

Drama's doe ik niet aan. Zodra mensen in mijn lijst dat doen dan is 't einde verhaal --> ontvolgen/ontvrienden. Drama's doe je maar gewoon via de telefoon, of sms, of nog liever gewoon face to face, en niet in het openbaar op facebook.
Ja doei.
pi_137343218
Eigenlijk ben ik heel benieuwd naar de verhalen mensen die zelf dus in dus in hele foute publiekelijke facebookrelaties zaten ( dus in het echt koppeltje maar ook op facebook en het eigenlijk uiteindelijk ontzettend uit de hand liep , want heel eerlijk ik snap het gewoon niet dat je bijvoorbeeld in een relatie zit en eigenlijk je ruzies via facebook uit gaat vechten) of juist degene die dus middenin een ruzie zat op facebook en hoe die het ervaren hebben.

Bij is het namelijk nog steeds dit ik snap het niet .......en misschien kunnen mensen die zelf in die situatie zitten het me eens uitleggen
  maandag 3 maart 2014 @ 13:08:03 #20
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_137343257
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:14 schreef formerjellybean het volgende:
Dit na aanleiding van ja wat ik zag bij anderen en mezelf .
Zelf ben ik iemand die redelijk drama allergisch ver van roddels blijft en er meestal uitblijft mijn facebook is lekker mijn eigen facebook waar ik zelf op plaats wat ik wil en dat ook gewoon vind .
Gestopt met lezen, snap er geen bal van.
  maandag 3 maart 2014 @ 13:22:54 #21
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137343680
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:05 schreef formerjellybean het volgende:
Eigenlijk ben ik heel benieuwd naar de verhalen mensen die zelf dus in dus in hele foute publiekelijke facebookrelaties zaten ( dus in het echt koppeltje maar ook op facebook en het eigenlijk uiteindelijk ontzettend uit de hand liep , want heel eerlijk ik snap het gewoon niet dat je bijvoorbeeld in een relatie zit en eigenlijk je ruzies via facebook uit gaat vechten) of juist degene die dus middenin een ruzie zat op facebook en hoe die het ervaren hebben.

Bij is het namelijk nog steeds dit ik snap het niet .......en misschien kunnen mensen die zelf in die situatie zitten het me eens uitleggen
Je hield toch niet van roddel en drama? Is dat niet waar je nu om vraagt?
reset
pi_137344154
Nee , ik bedoel niet als roddel of drama maar gewoon heel eerlijk juist omdat ik het meerdere keren juist heb langs zien komen van de ervaring van degene zelf hoe ze bijvoorbeeld de periode dat er een ruzie was met relatie en dat publiekelijk was hoe ze dat heeft ervaren.
Wat voor gevolgen er voor degene waren en of ze juist weer een relatie heel openlijk op facebook zou zetten of niet ??
Zelfde die meer in vriendengroep ruzie heeft gezeten en juist dus juist hoe ze de periode daarin ermee omgingen, hoe dat dingen beinvloed heeft dat bedoel ik meer.
Niet de roddels maar gewoon meer wat het verhaal achter het verhaal.

Wat doet je besluiten bijvoorbeeld juist heel publiekelijk je relatie op facebook te zetten en alles wat er omheen zit ..........
  maandag 3 maart 2014 @ 13:44:51 #23
352863 HaywoodJablome
Any minute now
pi_137344262
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:40 schreef formerjellybean het volgende:
Wat doet je besluiten bijvoorbeeld juist heel publiekelijk je relatie op facebook te zetten en alles wat er omheen zit ..........
Aandacht.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_137344494
Dat kan ik aan een kant snappen, aan de andere kant ook weer niet want als het goed gaat is het ontzettend leuk en aardig , maar relaties kunnen ook uitgaan. En soms heb je helaas niet altijd van die goede break ups die nogal publiekelijk zijn , ook in het echte leven , en soms is de dunne lijn tussen facebook en echte leven heel moeilijk.
Soms heeft wel degelijk wat je op facebook zet gevolgen , en kan dus inderdaad juist een hele hoop ellende veroorzaken.
Vriendschappen kunnen erdoor kapot gaan, je zet jezelf open voor een boel geroddel niet iedereen is daar even goed tegen bestand . Je kan ook hebben dat de ruzies niet alleen blijven op facebook maar dus juist in het echte leven nog verder doorzet.

Heb je op het moment dat je het doet wel door dat je een sneeuwbaleffect voor jezelf aan het creeeren waar je niet altijd blij mee bent ?? Of is het meer op kort termijn denken en gewoon niet nadenken over de gevolgen ?
pi_137345561
Mijn ervaring is eigenlijk dat Facebook de minst sociale social-media site is die ik ken. Als ik nu in mijn tijdlijn kijk, staan er een hoop reclames, een hoop ''vines'' of plaatjes die vrienden van mij hebben geliked. Een vriend die om respondenten voor zijn masterscriptie-onderzoek vraagt, iemand die jarig is, waar 5 mensen onder elkaar: Gefeliciteerd! x neerzetten, mensen die advertenties voor feesten sharen om kans te maken op gratis kaartjes.

Facebook is te groot en te onpersoonlijk om persoonlijke dingen op te zetten. Bovendien heb je al gauw de kans dat iets ''viral'' gaat en dat je foto de hele wereld over gaat als er per ongeluk iets grappigs op te zien is (denk nog aan die uitnodiging voor dat feest in Haren'')

Hyves was bijvoorbeeld veel intiemer. Je zette iets op je profiel, en de mensen die je profiel bezochten konden je informatie zien. Maar nu is het andersom, jouw informatie wordt aan anderen opgedrongen, anderen waarvan je misschien helemaal niet wilt dat ze je foto zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')