abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137340624
Goedemorgen vrienden! :7

Dit is waarschijnlijk de vijfde klacht die betrekking heeft op de situatie in Oekraïne, maar mijn klacht is iets breder.

Voorheen deed ik erg luchtig over de situatie, maar het lijkt inmiddels goed uit de hand te gaan lopen. Het is een berichtje van vanochtend dat mijn hart sneller deed slaan: China achter Rusland in Oekraïne-crisis.

De Verenigde Staten wil dat Rusland stopt met hun activiteiten in Oekraïne en ze hebben al gedreigd met sancties. De Europese Unie zal, bij gebrek aan ruggengraat en een eigen mening, natuurlijk slaafs de VS steunen en dit zal kunnen leiden tot een allesvernietigende oorlog tussen de VS & de EU en Rusland & China.

Waar het mij om gaat is dat we net een eeuw achter de rug hebben met twee verschrikkelijke wereldoorlogen. "Dit nooit meer!" zei men na afloop van de Tweede Wereldoorlog. Inmiddels zijn we een aantal decennia en een aantal generaties verder en de pijnlijke conclusie is dat we het in het Westen weliswaar materieel beter hebben gekregen, maar dat we geestelijk nog net zo arm zijn, zo niet armer, als voor de Eerste Wereldoorlog, nu 100 jaar geleden.

Klacht: De mensheid heeft niets geleerd van de gruwelijke oorlogen uit de twintigste eeuw.
Copthorne 2.0
pi_137340662
Er is nog geen schot gelost
pi_137340670
Rusland moet weer haantjesgedrag vertonen door Okraine binnen te vallen.

Hier gaan weer meer doden vallen inderdaad.
pi_137340673
Weer 1 doomdenker :')
pi_137340692
Gezellig en lekker warm in het begin met een lange koude winter met een beetje extra achtergrond straling.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  Forum Admin maandag 3 maart 2014 @ 11:35:21 #6
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_137340728
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:33 schreef DikkeGerrie het volgende:
Rusland moet weer haantjesgedrag vertonen door Okraine binnen te vallen.

Hier gaan weer meer doden vallen inderdaad.
Rusland is de Oekraïne niet binnengevallen. Ze hebben er al jaren voet aan de grond met de zwarte vloot.
Vooralsnog zie het het hele verhaal vooral als spierballentaal. Niemand die er zin en belang bij heeft om er een full blown oorlog van te gaan maken.
pi_137340754
Het is wachten op de steun van die dikke van Noord-Korea.
  maandag 3 maart 2014 @ 11:40:48 #8
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_137340854
Kunnen wij onze tanks nog terughalen :')
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_137340856
Ja.. en daar zit je dan in Hongarije :X Gisteren CNN aan gehad. Ik ben normaal ook geen doemdenker maar deze situatie bevalt me echt niet.
pi_137340887
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:40 schreef De_Dakgoot het volgende:
Kunnen wij onze tanks nog terughalen :')
Gewoon weer de kanonnen uit de musea halen
Eens met wat hierboven staat
pi_137340903
In '62 was het veel dichterbij dan nu.
TT is derhalve onterecht verklaard.
NEE!
pi_137340949
quote:
3s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:35 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Rusland is de Oekraïne niet binnengevallen. Ze hebben er al jaren voet aan de grond met de zwarte vloot.
Vooralsnog zie het het hele verhaal vooral als spierballentaal. Niemand die er zin en belang bij heeft om er een full blown oorlog van te gaan maken.
Proberen om barakken over te nemen en strategische locaties bezetten kan ik toch moeilijk iets anders noemen dan binnenvallen.

Er is dan nog geen schot gelost. Maar hier kan je op wachten. En Europa en Rusland hebben beide teveel economisch en strategisch belang rondom Oekraïne om dit voort te laten duren...
pi_137341042
Er is ook nog nooit zo'n lange periode van rust geweest in Europa. Er zou weer een nieuwe oorlog moeten zijn als je kijkt naar de tendens

Ik ga wel naar Afrika als er weer een oorlog komt
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_137341074
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:48 schreef eend112 het volgende:
Er is ook nog nooit zo'n lange periode van rust geweest in Europa. Er zou weer een nieuwe oorlog moeten zijn als je kijkt naar de tendens

Ik ga wel naar Afrika als er weer een oorlog komt
Daar zijn ook totaal geen conflicten tussen wit / zwart en volksstammen natuurlijk :') En in de 2e wereldoorlog werd daar ook geen oorlog gevoerd... :')
pi_137341122
Volgens mij kun je bij een mogelijke derde wereldoorlog het best naar Latijns-Amerika gaan.
Copthorne 2.0
pi_137341129
Oorlog is een perfecte drive om onze toch wel wat gestagneerde technologische ontwikkelling weer een boost te geven. Kunnen eindelijk vliegtuigen met RAM-jets en permanente bezetting van de maan als strategisch doel bijvoorbeeld verwezenlijkt worden. Want in tijden van (dreigende) oorlog is er ineens wel geld voor R&D
pi_137341135
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:49 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

Daar zijn ook totaal geen conflicten tussen wit / zwart en volksstammen natuurlijk :') En in de 2e wereldoorlog werd daar ook geen oorlog gevoerd... :')
Je zit er een stuk behaaglijker bij wanneer je als relatief rijke blanke man in Afrika zit als er oorlog is tussen oost en west
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
  maandag 3 maart 2014 @ 11:51:36 #18
3185 Adelante
To let it go now
pi_137341148
ik zeg over 9 minuten begint het :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_137341154
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:42 schreef HexHunter het volgende:
In '62 was het veel dichterbij dan nu.
TT is derhalve onterecht verklaard.
Ik weet niet hoor, maar als de NAVO voor de 4e keer in heel zijn bestaan bijeen komt en er al wordt gesproken over evt. een UN macht om de grenzen van de EU te beschermen. Putin wordt vergeleken met Hitler. Putin goedkeuring heeft van zijn parlement om het Oosten van Oekraïne binnen te vallen zitten we niet meer ver van de crisis van '62 dunkt me...
pi_137341181
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:51 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar als de NAVO voor de 4e keer in heel zijn bestaan bijeen komt en er al wordt gesproken over evt. een UN macht om de grenzen van de EU te beschermen. Putin wordt vergeleken met Hitler. Putin goedkeuring heeft van zijn parlement om het Oosten van Oekraïne binnen te vallen zitten we niet meer ver van de crisis van '62 dunkt me...
Heb je wel geschiedenis gehad op school
pi_137341197
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:51 schreef eend112 het volgende:

[..]

Je zit er een stuk behaaglijker bij wanneer je als relatief rijke blanke man in Afrika zit als er oorlog is tussen oost en west
Dat "geld" wat je dan hebt ga je gebruiken om de kachel aan te steken op de koude nachten in de woestijn...
pi_137341202
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:52 schreef eend112 het volgende:

[..]

Heb je wel geschiedenis gehad op school
Leg het eens aan me uit...
pi_137341256
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:50 schreef Copthorne het volgende:
Volgens mij kun je bij een mogelijke derde wereldoorlog het best naar Latijns-Amerika gaan.
Lijkt me een goed plan _O_ Is alleen lang zwemmen als je te laat vertrekt _O-
pi_137341260
Deze stand-off kan misschien wel cuba-crisis achtige proporties krijgen als zowel de US als RF blijven hardlinen

Maar zover is het nog láng niet. De VS heeft tot nu toe alleen over economische sancties gesproken. Echt troepen inzetten is totáál nog niet aan de orde.
pi_137341266
Tsja heb dat van die Cuba crisis eigenlijk nooit echt begrepen... stel er stonden wél kernwapens op Cuba.. zodra er daar een lancering zou komen, zou Amerika toch Moskou in de as leggen... ?

Dus het had gewoon niets uitgemaakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')