Zo politiek correct is het allemaal niet, hoor. Het is ook gewoon een goede film. Er zat dit jaar niet echt een uitschieter tussen, dus er waren meerdere films die geen schande waren geweest als ze gewonnen hadden.quote:Op maandag 3 maart 2014 14:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Lekker politiek correcte verzilveringen weer, hoor.
Ja maar dat wil de Academy niet, moet binnen de lijntjes. Ik zou graag Ricky Gervais zien maar ze willen mensen die zich aan t script houden. Robin Wlliams zei 20 jaar geleden al dat hij daarom nooit gevraagd zou worden als hostquote:Op maandag 3 maart 2014 13:47 schreef Mike het volgende:
Ellen is meestal heel onschuldig en doet het verder heel aardig (hoewel dat rondlopen door de gangen bij de genomineerden wel wat vermoeiend werd), maar ik mis toch wat scherpte, die bv Fey en Poehler bij de Golden Globes wel hebben.
Niveau was al hoog. Wat ik heb gezien was allemaal goed, Philomena, CapPhilllips, Gravity, 12 years slave..quote:Op maandag 3 maart 2014 15:59 schreef Mike het volgende:
[..]
Zo politiek correct is het allemaal niet, hoor. Het is ook gewoon een goede film. Er zat dit jaar niet echt een uitschieter tussen,
Mjah, hij is toch al 87? Dan is het wel logisch als een en ander niet meer helemaal zuiver werkt. Hij kon er nog mee wegkomen inderdaadquote:Op maandag 3 maart 2014 16:55 schreef SunChaser het volgende:
Overigens was Sidney Poitier wel op t randje van wat nog kan, die man is een held voor hollywood maar dat kon nog net op de rode loper en t podium
Ja bedoelde meer dat ze hem wel tegen zichzelf in bescherming moeten nemen voor t echt zielig wordtquote:Op maandag 3 maart 2014 17:08 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Mjah, hij is toch al 87? Dan is het wel logisch als een en ander niet meer helemaal zuiver werkt. Hij kon er nog mee wegkomen inderdaad
Nope. Maar het is op je sloffen te voorspellen dat zulke films het goed doen bij de Oscars. Daar houden ze wel van acteurs en actrices met lichamelijke/verstandelijke beperkingen. En daarnaast is het ook nog eens waargebeurd, wat ze al helemaal warm doet lopen.quote:Op maandag 3 maart 2014 16:09 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoeveel van de mensen die klagen over politiek correcte uitslagen 12 years a slave überhaupt hebben gezien.
Dat hoeft anders helemaal niet. Amistad van Spielberg had vier nominaties bv maar verzilverde er geen een. Ook The Color Purple kreeg uiteindelijk geen enkel beeldje.quote:Op maandag 3 maart 2014 17:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Nope. Maar het is op je sloffen te voorspellen dat zulke films het goed doen bij de Oscars. Daar houden ze wel van acteurs en actrices met lichamelijke/verstandelijke beperkingen. En daarnaast is het ook nog eens waargebeurd, wat ze al helemaal warm doet lopen.
Daarom werden de vorige jaren ook Lincoln, The Help en Precious winnaars.quote:Op maandag 3 maart 2014 18:12 schreef superniger het volgende:
Typisch dat een politiek correcte film heeft gewonnen.
Kim Novak was zwaar OVER het randje.quote:Op maandag 3 maart 2014 16:55 schreef SunChaser het volgende:
Overigens was Sidney Poitier wel op t randje van wat nog kan, die man is een held voor hollywood maar dat kon nog net op de rode loper en t podium
Darlene love kan bij mij wel n potje breken, All alone fir christmass is een van m'n favoriete nummersquote:Op maandag 3 maart 2014 20:08 schreef Verbal het volgende:
[..]
Kim Novak was zwaar OVER het randje.
Net als Darlene Love, bij de weg.
V.
Ik ben zelf eens zo'n seatfiller geweest.quote:Op maandag 3 maart 2014 16:51 schreef SunChaser het volgende:
Wat ik leuk vond aan het lopen in het gangpad dat je nu ook de wissels zag van de mensen in de zaal. Mensen die alleen figueren om de boel op te vullen enzo.
Ja, ik.quote:Op maandag 3 maart 2014 16:54 schreef SunChaser het volgende:
Maar snap wel dat mensen 12 years politiek correct vinden. Is al snel met films met minderheden die winnen. Neem nou Driving Miss Daisy, zijn er echt mensen die dat een goede film vinden?
Met zoveel Academyleden wordt het natuurlijk altijd voorspelbaar, want zo'n enorme groep zorgt er bijna altijd voor dat de op voorhand verwachtte winnaar het ook wordt.quote:Op maandag 3 maart 2014 21:37 schreef Arcee het volgende:
Verder jammer dat het zo voorspelbaar is geworden. Een van de redenen waarom ik er niet meer voor op blijf.
Ja, maar dat was eerder ook zo en ik kan me nagelbijtend spannende uitreikingen herinneren.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:09 schreef Mike het volgende:
Met zoveel Academyleden wordt het natuurlijk altijd voorspelbaar, want zo'n enorme groep zorgt er bijna altijd voor dat de op voorhand verwachtte winnaar het ook wordt.
Ja, iedereen is veel beter geïnformeerd: stemmers krijgen rips en ook 'het volk' heeft vaak al veel films gezien. Sowieso wordt zowat alles doodgeanalyseerd sinds het internet er is natuurlijk.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, maar dat was eerder ook zo en ik kan me nagelbijtend spannende uitreikingen herinneren.
Mogelijk komt het doordat er tegenwoordig meer en betere voorspellingen te vinden zijn.
Dan zijn we het toch nog snel eens.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:58 schreef Mike het volgende:
Ja, iedereen is veel beter geïnformeerd: stemmers krijgen rips en ook 'het volk' heeft vaak al veel films gezien. Sowieso wordt zowat alles doodgeanalyseerd sinds het internet er is natuurlijk.
Ik denk dat alleen de screenplay awards nog een beetje onzeker waren en misschien documentaire, maar dan heb je het wel gehad, inderdaad.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:08 schreef Arcee het volgende:
Maar wel jammer, toch? Volgens mij was er zelfs niet eens 1 Oscar die afweek van wat verwacht werd.
Het blijft een incestueuze prijs, wc eend prijst wc eend. Daarbij kom je nergens zonder lobby. Maar das wel t mooie, film is niet echt de prijzen ook. Maar bij de golden globes is het nog vagerquote:Op maandag 3 maart 2014 22:09 schreef Mike het volgende:
[..]
Met zoveel Academyleden wordt het natuurlijk altijd voorspelbaar, want zo'n enorme groep zorgt er bijna altijd voor dat de op voorhand verwachtte winnaar het ook wordt.
Eigenlijk kun je dat alleen ondervangen door een jury te installeren, zoals bij de Gouden Palm, maar dan kun je ook wel hele vreemde uitslagen krijgen en ik denk dat dat niet commercieel genoeg is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |