Ik heb wel eens gehoord dat dat is om terughevelen van "vies"water richting waterleidingen, te voorkómen. Maar ik snap toch niet dat dat zou kunnen, zeker niet als je een kraan met beluchter gebruikt.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:18 schreef ron_nie het volgende:
Er lijken richtlijnen te zijn om het kraantje erboven te maken maar ik kan nergens iets vinden en ook niet bedenken waarom dat zou moeten.
Als je een kraan met alleen een beluchter toepast moet hij boven de machine, heb je een kraan met beluchter én een keerklep mag hij lager. wasmachinekraan type: EB/DAquote:Op maandag 3 maart 2014 22:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehoord dat dat is om terughevelen van "vies"water richting waterleidingen, te voorkómen. Maar ik snap toch niet dat dat zou kunnen, zeker niet als je een kraan met beluchter gebruikt.
Dus gewoon verplaatsen, wel zdd je er altijd bij kunt.
Er zijn inderdaad richtlijnen, je moet ze alleen weten te vinden. Een wasmachine valt in de vloeistofklasse 3, Hier is minimaal een kraan met een beluchter nodig (DA), voorwaarde is wel dat de kraan hoger gemonteerd moet worden dan het hoogste werkniveau, dus boven de machine. Dat wil je niet ivm je werkblad. Dan mag je de kraan onder het hoogste werkniveau monteren, mits er een keerklep gemonteerd word (EB). Je bent dus een wasmachinekraan nodig die hieraan voldoet. Op de zijkant staan dan ook de letters: DA-EB.quote:Op maandag 3 maart 2014 09:18 schreef ron_nie het volgende:
Ik wil het kraantje op de halve hoogte van de wasmachine maken. Dus, op 50 cm van de vloer ongeveer.
(Er komt een werkblad boven en ik wil niet allerlei gaten in het werkblad moeten maken).
Er lijken richtlijnen te zijn om het kraantje erboven te maken maar ik kan nergens iets vinden en ook niet bedenken waarom dat zou moeten. Ik denk dat ik hem ga verplaatsen.
• Controle conform de geldende voorschriften/werkbladen. Volgens Waterwerkblad 1.4 G moet een DA beluchter periodiek, maar tenminste 1x per jaar, op goede werking gecontroleerd worden. Niet-controleerbare EB keerkleppen, geïntegreerd in tapkranen, moeten na 10 jaar worden vervangen.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:27 schreef cvboer het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad richtlijnen, je moet ze alleen weten te vinden. Een wasmachine valt in de vloeistofklasse 3, Hier is minimaal een kraan met een beluchter nodig (DA), voorwaarde is wel dat de kraan hoger gemonteerd moet worden dan het hoogste werkniveau, dus boven de machine. Dat wil je niet ivm je werkblad. Dan mag je de kraan onder het hoogste werkniveau monteren, mits er een keerklep gemonteerd word (EB). Je bent dus een wasmachinekraan nodig die hieraan voldoet. Op de zijkant staan dan ook de letters: DA-EB.
Dank u voor de aanvulling op mijn post.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:34 schreef klipper het volgende:
[..]
• Controle conform de geldende voorschriften/werkbladen. Volgens Waterwerkblad 1.4 G moet een DA beluchter periodiek, maar tenminste 1x per jaar, op goede werking gecontroleerd worden. Niet-controleerbare EB keerkleppen, geïntegreerd in tapkranen, moeten na 10 jaar worden vervangen.
Er zit er eentje bij de water meter en dat ding hing al meer als 10 jaar voordat er een nieuwe kwam, dus als zij het niet moeten moet ik het wel?quote:Op maandag 3 maart 2014 23:34 schreef klipper het volgende:
[..]
• Controle conform de geldende voorschriften/werkbladen. Volgens Waterwerkblad 1.4 G moet een DA beluchter periodiek, maar tenminste 1x per jaar, op goede werking gecontroleerd worden. Niet-controleerbare EB keerkleppen, geïntegreerd in tapkranen, moeten na 10 jaar worden vervangen.
Als eigenaar van een drinkwaterinstallatie heb je een zorgplicht (WB 1.4G, punt 1) Dus ja, jij moet het wel. of je het doet is een tweede.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Er zit er eentje bij de water meter en dat ding hing al meer als 10 jaar voordat er een nieuwe kwam, dus als zij het niet moeten moet ik het wel?
En die druk kan nooit wegvallen?quote:Op maandag 3 maart 2014 23:31 schreef kree het volgende:
Rare regel?
Geloof trouwens best dat dat klopt, maar waarom?
Je zou toch denken dat door de druk op de waterleiding het water sowieso niet terug kan stromen.
Die waar ik hinder van heb kontroleer ik heus wel hoor, of wat mijn gezondheid ten nadelen kan zijn.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:41 schreef cvboer het volgende:
[..]
Als eigenaar van een drinkwaterinstallatie heb je een zorgplicht (WWB 1.4G, punt 1) Dus ja, jij moet het wel. of je het doet is een tweede.
En wat was zijn antwoord?quote:Op maandag 3 maart 2014 23:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die waar ik hinder van heb kontroleer ik heus wel hoor, of wat mijn gezondheid ten nadelen kan zijn.
Maar het feit van die 10 jaar ik heb er een discusie over gehad toen met de meter wisselaar.
Dat is waar maar dan nog, een wasmachine zelf zet geen druk op de leiding, dus zou er nog niet veel gebeuren.quote:
Er kan echter wel een hevelwerking ontstaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 00:26 schreef kree het volgende:
[..]
Dat is waar maar dan nog, een wasmachine zelf zet geen druk op de leiding, dus zou er nog niet veel gebeuren.
Maarja ach regels zullen er niet voor niks zijn.
Vraag: Maar die hevel werking wordt toch teniet gedaan door de beluchter?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 00:31 schreef cvboer het volgende:
[..]
Er kan echter wel een hevelwerking ontstaan.
1: dat klopt, echter werkt dat alleen als het uiteinde van de slang lager ligt.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:08 schreef BartNH het volgende:
[..]
Vraag: Maar die hevel werking wordt toch teniet gedaan door de beluchter?
Andere vraag: Geldt de elektrische waterstop van de wasmachine ook als keerklep? Anders mag ik nog ff klussen binnenkort....
Dank voor je antwoord, zit ik hiermee wel goed?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:23 schreef cvboer het volgende:
[..]
2: je waterslot is geen keerklep. Veel klusplezier.
Dat is een stopkraantje. Je bent een wasmachinekraan met ingebouwde keerklep en beluchter nodig. De bouwmarkt verkoopt ze ook wel.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:44 schreef BartNH het volgende:
[..]
Dank voor je antwoord, zit ik hiermee wel goed?
deze
Dan is het nog klus zat om die kraan onder het bad te bereiken...
Das mooi, wist ik niet..quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |