abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137316982
Hoi allemaal !

Ik neem aan dat hier enkele senioren actief zijn op liefdesvlak die me kunnen helpen ! Ikzelf ben 18 jaar, heb een eerste serieuze relatie momenteel en ik zit gewoon met zoveel vragen..
Maar de belangrijkste vraag die ik me stel, is de volgende: Hoe kan je een relatie zo lang mogelijk laten duren?
Daarmee doel ik op kleine dingen die jullie ondervonden hebben die een relatie echt goed kunnen doen, en mensen dichter bij elkaar brengen..

Sorry voor deze ietwat vreemde vraag :D
pi_137317094
Gewoon met de flow meegaan, op je 18e moet je niet meteen alles perfect willen. Met vallen en opstaan wordt je wijzer en is je leven ook veel interessanter.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zondag 2 maart 2014 @ 18:47:42 #3
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_137317477
Zo snel mogelijk trouwen en kinderen in elkaar neuken, dan ligt de drempel om uit elkaar te gaan wat hoger en zal je vrouw je minder snel verlaten als je haar bv slaat als het eten niet lekker is.
pindazakje
pi_137317814
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:47 schreef Hyaenidae het volgende:
Zo snel mogelijk trouwen en kinderen in elkaar neuken, dan ligt de drempel om uit elkaar te gaan wat hoger en zal je vrouw je minder snel verlaten als je haar bv slaat als het eten niet lekker is.
Dit + eventueel een ketting, zodat ze de keuken niet uitkomt. Echter wel een wasmachine in de keuken plaatsen anders heb je nog een probleem. Achja leven is niet altijd simpel.
pi_137317857
quote:
_O-
  zondag 2 maart 2014 @ 19:03:36 #6
54408 Parzival
Where it happens
pi_137318019
quote:
dit..

want als je nu al denkt dat je dergelijke tips nodig hebt.. gaat t fout..

en trouwens, waarom zou je die lijdensweg zo lang mogelijk willen maken? .... je bent nog jong.. afwisseling is beter, leuker, leerzamer, en geweldig!
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  zondag 2 maart 2014 @ 19:20:54 #7
409561 SchavuitPiet
He in love with that coco
pi_137318797
Je denkt toch dat alles goed gaat. Dan krijg je is een keer ruzie. Lassen jullie een pauze in. Komt het weer goed. Of gaat het dus fout. En dan is het over voor je het weet.
Mooie is dat je voor je het weet ook al weer een Jaar bij elkaar bent. Zonder dat gevoel te hebben.
En na zo'n periode gaan die gevoelens "Dit moet goed gaan" etc etc allemaal over.
Gaat gewoon allemaal vanzelf. Ik zeg niet dat je er geen moeite in moet stoppen. Maar te-veel is slecht.
Haha gay!
pi_137319330
Gewoon jezelf blijven. En vergeet hem/haar geen aandacht te geven.
En praten. Praten, praten, praten. Ruzie? Praten. Onzeker? Praten.
Oh.
  zondag 2 maart 2014 @ 20:47:54 #9
150284 Woelzy
Voor elkaar
pi_137322880
Hier iemand van 29 die op haar 18de bloedserieus in een relatie ging die nog steeds stand houdt.
Het begint eigenlijk al bij de partnerkeuze. Als jij serieus bent, zul je iemand moeten vinden die dat ook is. Maar de rest groeit eigenlijk heel natuurlijk, vanzelf. Geef elkaar de ruimte om de dingen te doen die je belangrijk vind en met de vrienden om te gaan die je nodig hebt, máár zorg dat je altijd genoeg dingen vind om ook samen te doen. Probeer een sport of iets te vinden die je samen kunt beoefenen, het zijn vaak prima momenten voor goede gesprekken. Verras je partner om de zoveel tijd met iets onverwachts, zodat de spanning erin blijft. Grote en kleine dingen. Ik plak weleens briefjes met hartjes op onverwachte plekken, maar heb ook een keer gezegd 'morgen gaan we een ballonvaart doen!'
pi_137326444
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:34 schreef Caevinius het volgende:
Hoe kan je een relatie zo lang mogelijk laten duren?
Door te zorgen dat het zo laat mogelijk uit gaat :P
pi_137334542
relatie op je achtiende :')

ts is een stopbord want stop
pi_137337035
Communiceer!

Je moet alles kunnen bespreken met je partner.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 3 maart 2014 @ 08:57:11 #13
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_137337141
Ga er niet vanuit dat dit je partner van je dromen zal blijven de rest van je leven.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_137337835
Senioren! :')

Sorry, maar ik voel mij niet verder geroepen te antwoorden. Meest zinnige is toch al hierboven gezegd.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_137338183
Houd het leuk, doe leuke dingen en goed communiceren.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_137338838
Mijn meest belangrijke tip: Maak jezelf en haar niet afhankelijk van je relatie.
Afhankelijkheid maakt dat je jezelf te veel aanpast en daarmee jezelf verliest. Dat zal uiteindelijk, soms na jaren, de relatie opbreken.
Zorg dus dat je een leven naast elkaar hebt, je eigen dingen, je eigen vrienden. Schiet niet in de (relatie) stress als je elkaar eens een paar dagen niet spreekt.

En voor wat dat 'praten' en 'communiceren': Je kunt een relatie ook 'doodpraten'. Wees gewoon duidelijk en helder, kort en bondig, wanneer het om je grenzen gaat. Dan maak je van een mug geen olifant. Te veel en te diep ingaan op feitelijke kleinigheden maakt dat je zeurt, claimt en eigenlijk wilt dat de ander verandert terwijl je de ander juist in zijn/haar waarde zou moeten laten en accepteren zoals die is. Andersom natuurlijk exact zo.

Je houdt van die persoon, niet van de relatie en daarmee het beeld wat je van de ander ziet in een perfecte relatie.
pi_137347984
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 20:47 schreef Woelzy het volgende:
Hier iemand van 29 die op haar 18de bloedserieus in een relatie ging die nog steeds stand houdt.
Het begint eigenlijk al bij de partnerkeuze. Als jij serieus bent, zul je iemand moeten vinden die dat ook is. Maar de rest groeit eigenlijk heel natuurlijk, vanzelf. Geef elkaar de ruimte om de dingen te doen die je belangrijk vind en met de vrienden om te gaan die je nodig hebt, máár zorg dat je altijd genoeg dingen vind om ook samen te doen. Probeer een sport of iets te vinden die je samen kunt beoefenen, het zijn vaak prima momenten voor goede gesprekken. Verras je partner om de zoveel tijd met iets onverwachts, zodat de spanning erin blijft. Grote en kleine dingen. Ik plak weleens briefjes met hartjes op onverwachte plekken, maar heb ook een keer gezegd 'morgen gaan we een ballonvaart doen!'
Ik denk dat jullie een uitzondering zijn :D Je maakt mij wel nieuwsgierig hoe hij is, want een serieus man op (relatief) jong leeftijd is zeldzaam :P

Hij zuipt geen alcohol, rookt niet, neemt geen drugs in, gaat niet vreemd, slaat en scheldt geen vrouwen?

quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:27 schreef Ouder1 het volgende:
Mijn meest belangrijke tip: Maak jezelf en haar niet afhankelijk van je relatie.
Afhankelijkheid maakt dat je jezelf te veel aanpast en daarmee jezelf verliest. Dat zal uiteindelijk, soms na jaren, de relatie opbreken.
Zorg dus dat je een leven naast elkaar hebt, je eigen dingen, je eigen vrienden. Schiet niet in de (relatie) stress als je elkaar eens een paar dagen niet spreekt.

En voor wat dat 'praten' en 'communiceren': Je kunt een relatie ook 'doodpraten'. Wees gewoon duidelijk en helder, kort en bondig, wanneer het om je grenzen gaat. Dan maak je van een mug geen olifant. Te veel en te diep ingaan op feitelijke kleinigheden maakt dat je zeurt, claimt en eigenlijk wilt dat de ander verandert terwijl je de ander juist in zijn/haar waarde zou moeten laten en accepteren zoals die is. Andersom natuurlijk exact zo.

Je houdt van die persoon, niet van de relatie en daarmee het beeld wat je van de ander ziet in een perfecte relatie.
Wat grappig, ik ben de doorgeslagen mannelijke versie van uw beschrijving tegengekomen. Alleen is het mij niet bevallen }:| Hij zag zijn vrienden zo vaak dat ik mij verwaarloosd voelde. Naar mijn mening begreep hij geeneens dat de vrouw degene zal zijn die later het leven met hem zal bewandelen en dat zijn vrienden alleen maar af en toe aanwezig zullen zijn. Daarnaast zijn zogenaamde vrienden die ook nog eens zuipen, roken en drugs innemen :N En nee, ze waren niet begin 20, maar tegen 30 en nog steeds onverantwoord gedrag -O-

Praten was ook niet zijn sterke punt. Hij kon alleen praten wanneer er niks aan de hand was, dus over koetjes en kalfjes dan. Kwam het erop aan, dan kwam er niks uit zijn mond. Ik hield het kort en bondig, hij begreep niet dat ik emotioneel gekwetst was. Immers elke keer flikte hij hetzelfde verhaal weer. Wanneer hij binnen een half minuut niet weg is gelopen, had ik geluk dat ik er langer over kon hebben, dan zei hij dat ik van een mug een olifant maakte, dat ik zeurde, claimde, opdringerig ben etc.

Ik bedoel ik was gekwetst door respectloos gedrag en dan zijn zogenaamde ego was gekrenkt door mijn gepraat dat hij mij nog een dolk moest geven 8)7 Ik heb maar gewoon geaccepteerd dat dit in hun DNA zit, dat ze slechte rolmodellen in het leven hadden, dat hun sociale omgeving slecht invloed op ze hadden, dat het alcohol, sigaretten en drugs hun hersenen irreversibel hebben beschadigd dat ze niet/beperkt capabel zijn om helder na te denken. Ik zou bijna zeggen -> wil je weten of een man geschikt is, kijk naar zijn vrienden :X
  dinsdag 4 maart 2014 @ 01:40:57 #18
150284 Woelzy
Voor elkaar
pi_137370020
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:53 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Ik denk dat jullie een uitzondering zijn :D Je maakt mij wel nieuwsgierig hoe hij is, want een serieus man op (relatief) jong leeftijd is zeldzaam :P

Hij zuipt geen alcohol, rookt niet, neemt geen drugs in, gaat niet vreemd, slaat en scheldt geen vrouwen?

Nu moet ik zeggen dat hij ruim 5 jaar ouder is dan ik. Een 18-jarige jongen vinden die al zo serieus is, is denk ik nog lastiger, maar begin 20'ers beginnen ze al te 'ontstaan'. ;)

En hoe hij is.. in elk geval niks van dat schrikbeeld dat je neerzet. Roken knappen we allebei op af, en ach drinken, misschien één keer in de week een glaasje wijn als het bij het eten past. Hij is lief, intelligent, zorgzaam, toegewijd. Maar ook mannelijk, grappig, geïnteresseerd in (natuur)wetenschap. Hij kookt heel lekker. Qua hobby's is-ie dezelfde soort vreemde-eend-in-de-bijt als ikzelf. We houden allebei van tekenen, stripverhalen, films kijken, verzamelen en gamen dus dat doen we ook samen. Juist als je jong begint kun je ook naar elkaar toegroeien. Zo nam-ie me toen ik 19 was mee op vakantie naar Turkije. Ik ben het type dat altijd buiten de geijkte paden gaat 'verkennen'. We maakten wandelingen tot ver buiten de toeristische gebieden, langs muurtjes en door de bergen. Toen ontdekten we langzaam maar zeker dat we backpacken allebei fantastisch vinden, dus dat doen we nu elk jaar wel een of twee keer een paar weken.

Het is niet allemaal rozegeur en maneschijn trouwens hoor. Hij verdient niet veel geld, wel wat (met computerreparatie) maar ach ik heb gestudeerd en verdien in vier dagen genoeg om van rond te komen en van wat hij verdient kunnen we veel leuke dingen doen, dus 't is mij best. Verder ben ik best dominant maar hij ook, wat weleens voor wrijving zorgt. Vooral de eerste jaren maakten we vaak ruzie. Tegelijkertijd zijn we wel heel harstochtelijk en vergevingsgezind dus dat wordt altijd weer uitgesproken/geknuffeld. Bah wat klinkt dit allemaal klef zeg als ik het nalees. -_-*

Ik denk dat dat 'elkaar de ruimte geven' voor iedereen anders werkt. Sommige mensen hebben véél ruimte nodig, véél aparte hobby's en vrienden, tot soms een open relatie toe, om juist weer als een elastiekje terug te keren bij elkaar en elkaar lief te hebben. Anderen willen alles samen doen, zoeken een beste maatje met partner in één. Het gaat denk ik mis als het ene type mens een relatie neemt met het andere, omdat je dan niet op één lijn zit in wat je van elkaar wilt één partij zich ofwel 'aan banden gelegd/onvrij voelt want te veel moet samen' ofwel 'eenzaam/verdrietig want te weinig kan samen'.
Zoek je eigen type als het gaat om 'wat wil je in/van een relatie'.
De rest maakt niet zoveel uit.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 01:50:53 #19
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_137370071
Elkaar dingen gunnen
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 08:56:03 #20
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_137371832
Waarom zo lang mogelijk? Ben je niet bang dat je iets oprekt wat het oprekken niet waard is?

Praat veel, niet over koetjes en kalfjes maar ook als je ergens mee zit, dat is in mijn ogen het belangrijkste. Als de communicatie goed is en daarin kunnen jullie elkaar vinden dan komt het wel goed :) Oh en doe geen zaken die je niet aan haar zou vertellen :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_137371929
quote:
pi_137403439
Een relatie zo lang mogelijk laten duren moet het doel niet zijn, het zo lang mogelijk leuk houden wel.
  woensdag 5 maart 2014 @ 00:59:00 #23
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_137403470
Goede communicatie en plezier hebben met elkaar. Minder focussen op hoe je zo lang mogelijk samen blijft.
pi_137436001
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 01:40 schreef Woelzy het volgende:

[..]

Nu moet ik zeggen dat hij ruim 5 jaar ouder is dan ik. Een 18-jarige jongen vinden die al zo serieus is, is denk ik nog lastiger, maar begin 20'ers beginnen ze al te 'ontstaan'. ;)

En hoe hij is.. in elk geval niks van dat schrikbeeld dat je neerzet. Roken knappen we allebei op af, en ach drinken, misschien één keer in de week een glaasje wijn als het bij het eten past. Hij is lief, intelligent, zorgzaam, toegewijd. Maar ook mannelijk, grappig, geïnteresseerd in (natuur)wetenschap. Hij kookt heel lekker. Qua hobby's is-ie dezelfde soort vreemde-eend-in-de-bijt als ikzelf. We houden allebei van tekenen, stripverhalen, films kijken, verzamelen en gamen dus dat doen we ook samen. Juist als je jong begint kun je ook naar elkaar toegroeien. Zo nam-ie me toen ik 19 was mee op vakantie naar Turkije. Ik ben het type dat altijd buiten de geijkte paden gaat 'verkennen'. We maakten wandelingen tot ver buiten de toeristische gebieden, langs muurtjes en door de bergen. Toen ontdekten we langzaam maar zeker dat we backpacken allebei fantastisch vinden, dus dat doen we nu elk jaar wel een of twee keer een paar weken.

Het is niet allemaal rozegeur en maneschijn trouwens hoor. Hij verdient niet veel geld, wel wat (met computerreparatie) maar ach ik heb gestudeerd en verdien in vier dagen genoeg om van rond te komen en van wat hij verdient kunnen we veel leuke dingen doen, dus 't is mij best. Verder ben ik best dominant maar hij ook, wat weleens voor wrijving zorgt. Vooral de eerste jaren maakten we vaak ruzie. Tegelijkertijd zijn we wel heel harstochtelijk en vergevingsgezind dus dat wordt altijd weer uitgesproken/geknuffeld. Bah wat klinkt dit allemaal klef zeg als ik het nalees. -_-*

Ik denk dat dat 'elkaar de ruimte geven' voor iedereen anders werkt. Sommige mensen hebben véél ruimte nodig, véél aparte hobby's en vrienden, tot soms een open relatie toe, om juist weer als een elastiekje terug te keren bij elkaar en elkaar lief te hebben. Anderen willen alles samen doen, zoeken een beste maatje met partner in één. Het gaat denk ik mis als het ene type mens een relatie neemt met het andere, omdat je dan niet op één lijn zit in wat je van elkaar wilt één partij zich ofwel 'aan banden gelegd/onvrij voelt want te veel moet samen' ofwel 'eenzaam/verdrietig want te weinig kan samen'.
Zoek je eigen type als het gaat om 'wat wil je in/van een relatie'.
De rest maakt niet zoveel uit.
Jullie klinken zo lief bij elkaar *; Ik krijg gelijk al wat energie van het verhaal :D

Al bijna ^) ?

---------------------------
Basis -> toon en heb altijd respect voor haar en haar familie, dus met of zonder haar bijzijn ook respect.
  donderdag 6 maart 2014 @ 10:03:30 #25
422585 Belfort
I bet it is
pi_137440039
Toch kan je ook op jonge leeftijd al serieus zijn. Ik was 18 toen ik mijn vriendin leerde kennen en wij zijn nu 5 jaar bij elkaar. Op het moment dat je die keuze maakt moet je, met betrekking tot sommige dingen, gewoon volwassen worden en serieus zijn.

In mijn geval kwam dat doordat mijn vriendin uit Spanje komt. En wij waren het na ongeveer 1 jaar zat om elke maand 2-3 keer heen en weer te vliegen. Nu wonen we alweer een tijdje samen in de UK.

Dus het kan wel gewoon!
Huh? Cause I can't keep track of your professions honey! Last month you were a wine connoisseur, and now you're an aspiring landscape architect, Isn't that right?
pi_137440603
Bijna 20 jaar getrouwd, dik 23 jaar samen. ;)

Tips!

Probeer de ander niet te veranderen in jezelf.
Maak van jullie samen niet èèn persoon.
(Nee, dat vinden wij niet leuk. Nee dat lusten wij niet. Daar houden wij niet van he caevinius?)
Doe dingen apart van elkaar, je zit niet aan elkaar vastgeklonken.
(Heeft de een zin in een verjaardag bezoeken en de ander niet, wat let je om niet gewoon lekker alleen te gaan?)
Niet alles kan/hoeft uitgesproken te worden, over sommige dingen denk je nou eenmaal anders. Vermijd op een gegeven moment die onderwerpen gewoon, haal ze alleen nog boven tafel als je trek hebt in ruzie of op z'n minst een stevige discussie. ;)

En gaat het even minder goed? Geef niet zomaar op, mensen zijn daar echt te makkelijk in tegenwoordig. ;)
Succes!! ^O^
The waves you made will always be
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:22:37 #27
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_137447078
Accepteren dat geen een relatie perfect is, en dat hoeft ook niet.
Proberen je niet te gaan ergeren aan de kleine dingen die de ander "fout" doet.
Communiceren, blijf praten met elkaar, al is het maar over werk, school, het weer, nieuws enz.
Doe spontaan af en toe wat leuks voor elkaar.
Laat elkaar iedere dag weten hoe bijzonder de ander is.
Durf elkaar ook los te laten.
Vertrouw elkaar, je hebt pas een reden om elkaar niet te vertrouwen als dat vertrouwen daadwerkelijk is geschonden.
Zorg dat je een goed seksleven hebt met elkaar.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:38:33 #28
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_137447491
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:53 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Hij zuipt geen alcohol, rookt niet, neemt geen drugs in, [...]
Waarom zou je geen serieuze relaties kunnen hebben als je rookt of af en toe zuipt en drugs gebruikt?

Vooral het roken vind ik raar, probeer je te zeggen dat rokers per definitie geen goede (serieuze) relatie kunnen hebben?
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
pi_137464608
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:38 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Waarom zou je geen serieuze relaties kunnen hebben als je rookt of af en toe zuipt en drugs gebruikt?

Vooral het roken vind ik raar, probeer je te zeggen dat rokers per definitie geen goede (serieuze) relatie kunnen hebben?
Mensen die roken, alcohol drinken of drugs gebruiken kunnen ook relaties hebben, ze zijn er zelfs overal. Of ze voor goede en/of serieuze relaties kunnen bezorgen, dat laat ik over aan hun (ex-)partners om te beoordelen met diens normen en waarden.

Ook mensen die niet roken, die geen alcohol drinken of geen drugs gebruiken hoeven niet altijd goede en/of serieuze relaties te bezorgen. Nogmaals, dit laat ik over aan de (ex-)partners om te beoordelen met diens normen en waarden.

In theorie is veel mogelijk, maar vanuit mijn omgeving, vanuit eigen ervaring, vanuit mijn intuïtie en vanuit mijn opvoeding is mijn beeld gevormd dat vooral de mix van roken, alcohol drinken en drugs gebruiken niet de basis kunnen zijn voor goede/serieuze relaties. Dit beeld is ook zo vaak bevestigd dat dit in mijn ogen gewoon werkelijk is.

Ikzelf rook niet, drink geen alcohol en neem ook geen drugs in. Hierbij ben ik bewust dat de normen en waarden waarschijnlijk verschillen van mensen die roken, alcohol drinken en/of drugs innemen en dat ze daarom roken, alcohol drinken en/of drugs innemen. Het kan de mix zijn van verschillende leefstijl gewoontes en de onderliggende verschillen in normen en waarden wat altijd wrijving was tussen mij en de ander. Maar wees eerlijk, welk vrouw wilt nou een man die rookt, alcohol drinkt en ook nog drugs inneemt? Voor andere vrouwen kan ik niet spreken, maar ik wil geborgenheid en stabiliteit. Al die potentiële drama's wat bijkomt als iemand rookt, alcohol drinkt en/of drugs gebruikt, hoef ik gewoon niet. Geen voorkeur voor destructief gedrag :{w

[ Bericht 1% gewijzigd door Yiwei op 06-03-2014 22:01:47 ]
  donderdag 6 maart 2014 @ 22:01:46 #30
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_137464948
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 21:55 schreef Yiwei het volgende:
Maar wees eerlijk, welk vrouw wilt nou een man die rookt, alcohol drinkt en ook nog drugs inneemt? Voor andere vrouwen kan ik niet spreken, maar ik wil geborgenheid en stabiliteit. Al die potentiële drama's wat bijkomt als iemand rookt, alcohol drinkt en/of drugs gebruikt, hoef ik gewoon niet. Geen voorkeur voor destructief gedrag
Je moet natuurlijk zelf weten met wie en op welke gronden je een relatie wil, maar ik vind het een beetje onzin om te zeggen dat alcohol drinken/ af en toe drugs gebruiken meteen destructief gedrag is en een persoon die rookt/alcohol drinkt/drugs gebruikt meteen niet kan zorgen voor geborgenheid en stabiliteit.

En ik neem aan (en hoop) dat het de meeste vrouwen toch om de persoon te doen is, en niet of die persoon al dan niet soms alcohol drinkt/drugs gebruikt/rookt (die eerste twee natuurlijk binnen grenzen)...
pi_137466489
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:01 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk zelf weten met wie en op welke gronden je een relatie wil, maar ik vind het een beetje onzin om te zeggen dat alcohol drinken/ af en toe drugs gebruiken meteen destructief gedrag is en een persoon die rookt/alcohol drinkt/drugs gebruikt meteen niet kan zorgen voor geborgenheid en stabiliteit.

En ik neem aan (en hoop) dat het de meeste vrouwen toch om de persoon te doen is, en niet of die persoon al dan niet soms alcohol drinkt/drugs gebruikt/rookt (die eerste twee natuurlijk binnen grenzen)...
In mijn ogen -> roken + alcohol + drugs = geen respect voor eigen lichaam + onverantwoord gedrag. Ik geloof niet in die combinatie samen met geborgenheid en stabiliteit. In theorie is alles mogelijk, maar ik hoef dat gewoon niet. Ik bedoel waarom zou ik niet iemand nemen die gewoon niet rookt, geen alcohol drinkt en geen drugs gebruikt. Daar voel ik me meest geborgen bij. Ik hoef geen stinkende dronken mensen in mijn huis waarbij ik op mijn hoede moet zijn dat hij mij elk moment fysiek kan slaan. Of wanneer hij buitenshuis (bijna) dronken is, hoef ik thuis mijzelf niet af te vragen of hij zogenaamd aan het vreemdgaan is of andere stomme dingen. Ik bedoel, waarom zal ik mijzelf de kans ontnemen op iets wat mij het meest succes zal geven? Dan wil ik gewoon kiezen voor iemand die niet rookt, geen alcohol drinkt en geen drugs inneemt. Dat is voor mij de basis.
  donderdag 6 maart 2014 @ 22:33:09 #32
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_137466901
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:26 schreef Yiwei het volgende:
Daar voel ik me meest geborgen bij. Ik hoef geen stinkende dronken mensen in mijn huis waarbij ik op mijn hoede moet zijn dat hij mij elk moment fysiek kan slaan. Of wanneer hij buitenshuis (bijna) dronken is, hoef ik thuis mijzelf niet af te vragen of hij zogenaamd aan het vreemdgaan is of andere stomme dingen.
:')

Kijk, als je zelf niemand wil die drinkt/rookt/drugs gebruikt, oké, het is een vrij land, zelf weten. Maar doe dan niet alsof mensen die dit wel doen meteen ook mensen zijn die hun vriendin/vrouw fysiek (of emotioneel, al schreef je daar niet over) mishandelen.

Nogmaals: :')
pi_137467933
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:33 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

:')

Kijk, als je zelf niemand wil die drinkt/rookt/drugs gebruikt, oké, het is een vrij land, zelf weten. Maar doe dan niet alsof mensen die dit wel doen meteen ook mensen zijn die hun vriendin/vrouw fysiek (of emotioneel, al schreef je daar niet over) mishandelen.

Nogmaals: :')
Iedereen heeft een andere kijk, ervaring en beleving. Ik zie niet dat ik heb weergegeven dat mensen die roken, drinken en/of drugs gebruiken, dat dat gelijk ook de mensen zijn die hun vriendin/vrouw/anderen fysiek en/of emotioneel mishandelen.

Het is alleen de potentie die al angst schept :P In het verleden was ik ook gevallen voor mensen die alcohol dronken (wel gestopte rokers en gestopte drugsgebruikers), dat ik dat kans heb gegeven heeft mij ernstige wonden achtergelaten. De beleving die daarbij hoorde, hoef ik gewoon nooit meer. Hetzelfde zag ik ook gebeuren in mijn omgeving die tot dezelfde conclusie kwamen betreft partnerkeuze (alsof ik altijd heb geweten dat het gestopte rokers, gestopte drugsgebruikers en blijvende alcohol drinkers waren).

Dat jij en andere mensen de positieve kanten hebben gezien van mensen die roken, alcohol drinken en/of drugs innemen, is altijd beter dan de negatieve kanten te hebben moeten meemaken.
pi_137469016
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:53 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Het is alleen de potentie die al angst schept :P In het verleden was ik ook gevallen voor mensen die alcohol dronken (wel gestopte rokers en gestopte drugsgebruikers), dat ik dat kans heb gegeven heeft mij ernstige wonden achtergelaten.
Om hoeveel mensen gaat dit dan? :P
  vrijdag 7 maart 2014 @ 09:31:41 #35
150284 Woelzy
Voor elkaar
pi_137475041
quote:
Jullie klinken zo lief bij elkaar *; Ik krijg gelijk al wat energie van het verhaal :D

Al bijna ^) ?

Trouwen doen we pas als we wat meer geld hebben gespaard. We willen er vooral een groot feest voor vrienden en familie van maken, want aan elkaar hebben we stiekem lang geleden al onze trouw bekend.

Voor mij persoonlijk is roken trouwens ook een giga afknapper. Rokers stinken, hun kleren stinken ook en als ze binnen roken gaan hun huizen ook stinken. Ook vind ik het er niet uitzien, ik zou me schamen met een partner die zo hard iets doet om stoer te zijn/erbij te horen dat-ie zijn lichaam stuk maakt (of niet de kracht heeft om ermee te stoppen). Mijn ouders roken ook allebei, dat doet me veel verdriet, straks gaan ze waarschijnlijk eerder dood gewoon door die stomme &%$# rookstaafjes. :(
Mijn opa is ook al langzaam en gruwelijk gestorven aan longkanker na een leven kettingroken. En kom niet met het 'het is gewoon lekker' argument, daar hebben we al heel andere leuke dingen voor. ;)
pi_137480087
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:26 schreef Yiwei het volgende:

[..]

In mijn ogen -> roken + alcohol + drugs = geen respect voor eigen lichaam + onverantwoord gedrag. Ik geloof niet in die combinatie samen met geborgenheid en stabiliteit. In theorie is alles mogelijk, maar ik hoef dat gewoon niet. Ik bedoel waarom zou ik niet iemand nemen die gewoon niet rookt, geen alcohol drinkt en geen drugs gebruikt. Daar voel ik me meest geborgen bij. Ik hoef geen stinkende dronken mensen in mijn huis waarbij ik op mijn hoede moet zijn dat hij mij elk moment fysiek kan slaan. Of wanneer hij buitenshuis (bijna) dronken is, hoef ik thuis mijzelf niet af te vragen of hij zogenaamd aan het vreemdgaan is of andere stomme dingen. Ik bedoel, waarom zal ik mijzelf de kans ontnemen op iets wat mij het meest succes zal geven? Dan wil ik gewoon kiezen voor iemand die niet rookt, geen alcohol drinkt en geen drugs inneemt. Dat is voor mij de basis.
Trauma much?

Want iedereen die drinkt is agressief? En als iemand een pilletje neemt op zijn tijd, kan diegene niet zorgzaam zijn? :')

Vertekend beeld heb je, ik weet niet wat je hebt meegemaakt en wat jij wilt in een relatie is helemaal aan jou, maar voor je eigen levensplezier, get over it. Als jij de rest van je leven mensen gaat proberen te mijden die drinken en gebruiken, dan ga je geen leuk leven krijgen. Het is niet fijn als je er negatieve ervaringen mee hebt, maar voor je eigen bestwil kun je je er beter overheen zetten.

Tevens doen ik en mijn vriend af en toe samen wat drugs gebruiken en dat heeft tot nu toe de mooiste en meest liefdevolle avonden van mijn leven opgebracht. Soms, bij normaal gebruik, kan het mensen dichter bij elkaar brengen.

Jij hebt gewoon pech gehad. Tevens zie ik geen relevantie met roken en relaties.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2014 12:43:17 ]
pi_137544497
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:30 schreef pepper_961 het volgende:
Bijna 20 jaar getrouwd, dik 23 jaar samen. ;)

Tips!

Probeer de ander niet te veranderen in jezelf.
Maak van jullie samen niet èèn persoon.
(Nee, dat vinden wij niet leuk. Nee dat lusten wij niet. Daar houden wij niet van he caevinius?)
Doe dingen apart van elkaar, je zit niet aan elkaar vastgeklonken.
(Heeft de een zin in een verjaardag bezoeken en de ander niet, wat let je om niet gewoon lekker alleen te gaan?)
Niet alles kan/hoeft uitgesproken te worden, over sommige dingen denk je nou eenmaal anders. Vermijd op een gegeven moment die onderwerpen gewoon, haal ze alleen nog boven tafel als je trek hebt in ruzie of op z'n minst een stevige discussie. ;)

En gaat het even minder goed? Geef niet zomaar op, mensen zijn daar echt te makkelijk in tegenwoordig. ;)
Succes!! ^O^
Geweldige tips man, bedankt !
pi_137544975
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 14:55 schreef Caevinius het volgende:

[..]

Geweldige tips man, bedankt !
Yw. ;)
The waves you made will always be
pi_137605607
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 23:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Om hoeveel mensen gaat dit dan? :P
2 :X

Bij de eerste kwam ik na anderhalf of 2 jaar achter via foto op iemands anders facebook :') Toen ging ik helemaal flippen in me hoofd dat ik er helemaal klaar mee was. Dit deed de emmer echt overlopen, want toen ik hem leerde kennen was hij religieus en religieuze mensen drinken niet. Dus ik voelde mij bedrogen.

Bij de tweede persoon wist ik het al vanaf het begin, andere mensen gingen mij overtuigen dat ik het moest accepteren. Omdat de huidige maatschappij gewoon zo is en zolang het bij af en toe zou blijven, zou ik het moeten accepteren 8)7 Half jaar erna was ik nog steeds met mezelf in discussie, dus dacht ik dat ik het wel voorlopig zou kunnen tolereren op conditie en dan zou ik hem gewoon stiekem veranderen _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 09:31 schreef Woelzy het volgende:

[..]

Trouwen doen we pas als we wat meer geld hebben gespaard. We willen er vooral een groot feest voor vrienden en familie van maken, want aan elkaar hebben we stiekem lang geleden al onze trouw bekend.

Voor mij persoonlijk is roken trouwens ook een giga afknapper. Rokers stinken, hun kleren stinken ook en als ze binnen roken gaan hun huizen ook stinken. Ook vind ik het er niet uitzien, ik zou me schamen met een partner die zo hard iets doet om stoer te zijn/erbij te horen dat-ie zijn lichaam stuk maakt (of niet de kracht heeft om ermee te stoppen). Mijn ouders roken ook allebei, dat doet me veel verdriet, straks gaan ze waarschijnlijk eerder dood gewoon door die stomme &%$# rookstaafjes. :(
Mijn opa is ook al langzaam en gruwelijk gestorven aan longkanker na een leven kettingroken. En kom niet met het 'het is gewoon lekker' argument, daar hebben we al heel andere leuke dingen voor. ;)
Klopt, soms denk ik dat rokers niet begrijpen wat anderen voelen. Mijn opa is ook een kettingroker, mijn moeder wordt altijd geirriteerd als ze die staafjes weer ziet. Ze zegt ook dat het stinkt en dat het het lichaam kapot maakt etc. Maar ik weet heel goed dat het onmacht is wat wij voelen, we zien alles al flash forward wat komen gaat en niemand die er iets aan kan doen. We moeten accepteren dat het een dag waarschijnlijk gaat komen, de beelden bij flash forward, dat het werkelijkheid gaat worden en dat doet gewoon pijn. Daarom hoef ik ook niet iemand die rookt, ik wil en hoef zoiets gewoon niet.

Van een collega had ik begrepen dat hij rookt als een manier van stress reliever, misschien moeten wij gewoon beter ons best doen om hun levens wat gemakkelijker te maken :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:40 schreef Myrr het volgende:

[..]

Trauma much?

Want iedereen die drinkt is agressief? En als iemand een pilletje neemt op zijn tijd, kan diegene niet zorgzaam zijn? :')

Vertekend beeld heb je, ik weet niet wat je hebt meegemaakt en wat jij wilt in een relatie is helemaal aan jou, maar voor je eigen levensplezier, get over it. Als jij de rest van je leven mensen gaat proberen te mijden die drinken en gebruiken, dan ga je geen leuk leven krijgen. Het is niet fijn als je er negatieve ervaringen mee hebt, maar voor je eigen bestwil kun je je er beter overheen zetten.

Tevens doen ik en mijn vriend af en toe samen wat drugs gebruiken en dat heeft tot nu toe de mooiste en meest liefdevolle avonden van mijn leven opgebracht. Soms, bij normaal gebruik, kan het mensen dichter bij elkaar brengen.

Jij hebt gewoon pech gehad. Tevens zie ik geen relevantie met roken en relaties.
haha, ik had niet gedacht aan trauma. Maar zou best kunnen ja.

-----------------------------
Tip: doe af en toe moeite om je partner te waarderen, vooral als je al een tijdje bij elkaar bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')