quote:
Op zondag 2 maart 2014 20:47 schreef Woelzy het volgende:Hier iemand van 29 die op haar 18de bloedserieus in een relatie ging die nog steeds stand houdt.
Het begint eigenlijk al bij de partnerkeuze. Als jij serieus bent, zul je iemand moeten vinden die dat ook is. Maar de rest groeit eigenlijk heel natuurlijk, vanzelf. Geef elkaar de ruimte om de dingen te doen die je belangrijk vind en met de vrienden om te gaan die je nodig hebt, máár zorg dat je altijd genoeg dingen vind om ook samen te doen. Probeer een sport of iets te vinden die je samen kunt beoefenen, het zijn vaak prima momenten voor goede gesprekken. Verras je partner om de zoveel tijd met iets onverwachts, zodat de spanning erin blijft. Grote en kleine dingen. Ik plak weleens briefjes met hartjes op onverwachte plekken, maar heb ook een keer gezegd 'morgen gaan we een ballonvaart doen!'
Ik denk dat jullie een uitzondering zijn

Je maakt mij wel nieuwsgierig hoe hij is, want een serieus man op (relatief) jong leeftijd is zeldzaam
Hij zuipt geen alcohol, rookt niet, neemt geen drugs in, gaat niet vreemd, slaat en scheldt geen vrouwen?
quote:
Op maandag 3 maart 2014 10:27 schreef Ouder1 het volgende:Mijn meest belangrijke tip: Maak jezelf en haar niet afhankelijk van je relatie.
Afhankelijkheid maakt dat je jezelf te veel aanpast en daarmee jezelf verliest. Dat zal uiteindelijk, soms na jaren, de relatie opbreken.
Zorg dus dat je een leven naast elkaar hebt, je eigen dingen, je eigen vrienden. Schiet niet in de (relatie) stress als je elkaar eens een paar dagen niet spreekt.
En voor wat dat 'praten' en 'communiceren': Je kunt een relatie ook 'doodpraten'. Wees gewoon duidelijk en helder, kort en bondig, wanneer het om je grenzen gaat. Dan maak je van een mug geen olifant. Te veel en te diep ingaan op feitelijke kleinigheden maakt dat je zeurt, claimt en eigenlijk wilt dat de ander verandert terwijl je de ander juist in zijn/haar waarde zou moeten laten en accepteren zoals die is. Andersom natuurlijk exact zo.
Je houdt van die persoon, niet van de relatie en daarmee het beeld wat je van de ander ziet in een perfecte relatie.
Wat grappig, ik ben de doorgeslagen mannelijke versie van uw beschrijving tegengekomen. Alleen is het mij niet bevallen

Hij zag zijn vrienden zo vaak dat ik mij verwaarloosd voelde. Naar mijn mening begreep hij geeneens dat de vrouw degene zal zijn die later het leven met hem zal bewandelen en dat zijn vrienden alleen maar af en toe aanwezig zullen zijn. Daarnaast zijn zogenaamde vrienden die ook nog eens zuipen, roken en drugs innemen

En nee, ze waren niet begin 20, maar tegen 30 en nog steeds onverantwoord gedrag
Praten was ook niet zijn sterke punt. Hij kon alleen praten wanneer er niks aan de hand was, dus over koetjes en kalfjes dan. Kwam het erop aan, dan kwam er niks uit zijn mond. Ik hield het kort en bondig, hij begreep niet dat ik emotioneel gekwetst was. Immers elke keer flikte hij hetzelfde verhaal weer. Wanneer hij binnen een half minuut niet weg is gelopen, had ik geluk dat ik er langer over kon hebben, dan zei hij dat ik van een mug een olifant maakte, dat ik zeurde, claimde, opdringerig ben etc.
Ik bedoel ik was gekwetst door respectloos gedrag en dan zijn zogenaamde ego was gekrenkt door mijn gepraat dat hij mij nog een dolk moest geven

Ik heb maar gewoon geaccepteerd dat dit in hun DNA zit, dat ze slechte rolmodellen in het leven hadden, dat hun sociale omgeving slecht invloed op ze hadden, dat het alcohol, sigaretten en drugs hun hersenen irreversibel hebben beschadigd dat ze niet/beperkt capabel zijn om helder na te denken. Ik zou bijna zeggen -> wil je weten of een man geschikt is, kijk naar zijn vrienden