quote:Tot de interessantste renners die reeds aan hebben gegeven dat ze waarschijnlijk in Parijs-Nice 2014 starten behoren de Nederlanders Wilco Kelderman, Tom Jelte-Slagter en Lieuwe Westra, de Amerikaan Tejay van Garderen, de Portugees Rui Costa, de Australiër Richie Porte, de Italiaan Vincenzo Nibali en de Luxemburger Andy Schleck.
Hier gaat Westra iedereen uit zn wiel blazen.quote:Op maandag 3 maart 2014 13:05 schreef franklop het volgende:
Stage 6 / 221.5 kmSaint-Saturnin-lès-Avignon / Fayence
Dat is toch aankomst berg(je) op?
[ afbeelding ]
Toegeven, het is niet veel..
Is dit dezelfde aankomst als de hongerklop aankomst van Contador enkele jaren geleden?quote:Op maandag 3 maart 2014 13:05 schreef franklop het volgende:
Dat is toch aankomst berg(je) op?
[ afbeelding ]
Toegeven, het is niet veel..
Die fameuze hongerklop was in ieder geval in de etappe naar Fayence, dus ik denk het wel ja.quote:Op maandag 3 maart 2014 17:09 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Is dit dezelfde aankomst als de hongerklop aankomst van Contador enkele jaren geleden?
Mooi overzicht!quote:Op zondag 2 maart 2014 17:50 schreef OProg het volgende:
Parijs-Nice 2014
De 72e editie van Parijs-Nice is een wielerwedstrijd met de start op 9 maart 2014 vanuit Mantes-la-Jolie naar de finish op 16 maart 2014 in Nice, Anders dan andere jaren is de finish niet op de Col d'Èze, maar gewoon in de stad Nice. De ronde maakt deel uit van de UCI World Tour 2014. De titelverdediger is de Australiër Richie Porte.
Etappe overzicht:
Stage 1 / 162.5 kmMantes-la-Jolie / Mantes-la-Jolie
[ afbeelding ]
Stage 2 / 205 kmRambouillet / Saint-Georges-sur-Baulche
[ afbeelding ]
Stage 3 / 180 kmToucy / Circuit de Nevers Magny-Cours
[ afbeelding ]
Stage 4 / 201 kmNevers / Belleville
[ afbeelding ]
Stage 5 / 153 kmCrêches-sur-Saône / Rive-de-Gier
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stage 7 / 195.5 kmMougins / Biot Sophia Antipolis
[ afbeelding ]
Stage 8 /128 kmNice / Nice
[ afbeelding ]
Deelnemende ploegen:
World Tour Teams:
Sky ProCycling
Cannondale
Movistar
Belkin
Orica-GreenEdge
AG2R-La Mondiale
Argos-Shimano
FDJ
Omega Pharma-Quick Step
Garmin-Sharp
Astana
Lotto-Belisol
Tinkoff Bank – Saxo Bank
BMC
Katjoesja
Lampre-Merida
Trek Factory Racing
Europcar
Wildcards:
Cofidis (Fra)
IAM Cycling (Zwi)
Bretagne – Séché Environnement (Fra)
Uitslag 2013:
Uitslag Parijs-Nice 2013
1. Richie Porte
2. Andrew Talansky
3. Jean-Christophe Peraud
4. Tejay van Garderen
5. Sylvain Chavanel
6. Simon Spilak
7. Diego Ulissi
8. Lieuwe Westra (Ned)
9. Andreas Klöden
10. Peter Velits
Officiële website:
http://www.letour.fr/paris-nice/2014/us/
[..]
Ik zie niet echt waar Porte het verschil zou moeten maken.quote:Op woensdag 5 maart 2014 17:39 schreef forzaudinese het volgende:
Costa en Porte favoriet wat mij betreft !
Porte heeft geen aankomst begrop nodig om te winnen, in etappe 5, 6 en 8 zie ik genoeg mogelijkheden. Niet dat ik het hoop trouwensquote:Op woensdag 5 maart 2014 19:40 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Ik zie niet echt waar Porte het verschil zou moeten maken.
quote:Ook de communicatie met kopman Vincenzo Nibali verloopt moeizaam. “Hij spreekt totaal geen Engels. We hebben in Oman voor het eerst met elkaar gereden. In de koers communiceerden we toen met gebaren en kleine woordjes. Het is niet ideaal, maar we begrijpen elkaar wel.
quote:“Mede dankzij mijn uitslagen in Parijs-Nice ben ik bij Astana beland”, stelt Westra. Twee jaar geleden won Ut Beest op indrukwekkende wijze de rit naar Mende en werd hij tweede in het eindklassement. Vorig seizoen behaalde hij een achtste plek in de eindrangschikking. Vooral de editie van 2012 is speciaal. “De video van de etappezege heb ik helemaal grijs gedraaid. Die doet het daardoor al niet eens meer”, lacht Westra.
NOS wellicht ook.quote:Op zondag 9 maart 2014 12:43 schreef sonnyspek het volgende:
Waar valt het te zien en wanneer? De belg?
Maagproblemen.quote:
Het zou me logischer lijken als hij eerst naar een andere grote ronde gaat.quote:Op zondag 9 maart 2014 15:27 schreef TLC het volgende:
Zou Belkin Hofland meenemen naar de Tour de France ?
Denk dat ze hem eerder in de Giro of Vuelta laten starten...daar gaat het ook net wat minder hectisch aan toe.quote:Op zondag 9 maart 2014 15:27 schreef TLC het volgende:
Hij heeft net bijgetekend dus dat kan het probleem niet zijn.quote:Op zondag 9 maart 2014 15:27 schreef TLC het volgende:
twitter:mrconde twitterde op zondag 09-03-2014 om 15:32:06Grand gesture of the World Champion, Rui Costa. Going to the front and tells the peloton to slow down after the crash. #ParisNice reageer retweet
Ja.quote:Op zondag 9 maart 2014 15:29 schreef TargaFlorio het volgende:
Eerst Giro of Vuelta lijkt me ook beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |