abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137287801
Heeft iemand ervaring met het organiseren van een groepsdiner in (of in de directe omgeving van) Eindhoven? Het hoeft geen haute cuisine te zijn, maar mag wel wat meer kosten dan gemiddeld. Het budget is 40-60 Euro p.p. voor 3(of meer)-gangen exclusief aperitiefjes en overige drankjes.

Ik heb al aardig wat restaurants bezocht, maar kan geen keuze maken. Het is een zeer kieskeurig gezelschap, dus 't menu moet niet al te eenzijdig zijn. Daarnaast is het van belang dat een groep van 7 personen a la carte kan dineren en niet verplicht is om een vast menu per tafel te nemen. De groep neigt meer naar klassiek en familiair dan naar strak, modern en hip. Een restaurant met voldoende ruimte en de mogelijkheid om goede conversaties te kunnen hebben geniet de voorkeur boven 't volgestampte, luidruchtige..

Alle tips zijn welkom. ^O^
Je kunt zeggen wat je wilt.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 22:24:15 #2
224960 highender
Travellin' Light
pi_137309585
quote:
Bedankt voor de reactie. Past in het plaatje, maar wij zijn er vorig jaar al geweest en willen dit jaar ergens anders dineren. Het is misschien een momentopname, maar wij vonden de sfeer en de bediening van de Karpendonkse Hoeve toentertijd wat stijfjes.. Zijn er geen interessante mogelijkheden in het centrum van Eindhoven?
  zondag 2 maart 2014 @ 16:25:02 #4
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_137311311
Wat voor keuken heeft de voorkeur?
pi_137314527
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:25 schreef Erasmo het volgende:
Wat voor keuken heeft de voorkeur?
De Aziatische keukens (Chinees, Thais, Japans, Indonesisch.., maar ook Afghaans, Turks, etc.) vallen af, maar verder geen voorkeur voor een bepaalde keuken.
pi_137366332
Iets onder het budget wat je noemt zit Vlijtig Liesje. Ik heb daar een aantal keren met veel plezier gegeten. Het concept is anders dan de gebruikelijk 3-gangen menu's. Je hebt een kaart met allerlei gerechten waarvan je kunt bestellen, omdat de porties klein zijn kun je verschillende gerechten uitproberen. Ik vind de bediening altijd erg vriendelijk en de sfeer is stijlvol bourgondisch.
pi_137372406
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 23:03 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Iets onder het budget wat je noemt zit Vlijtig Liesje. Ik heb daar een aantal keren met veel plezier gegeten. Het concept is anders dan de gebruikelijk 3-gangen menu's. Je hebt een kaart met allerlei gerechten waarvan je kunt bestellen, omdat de porties klein zijn kun je verschillende gerechten uitproberen. Ik vind de bediening altijd erg vriendelijk en de sfeer is stijlvol bourgondisch.
Heb daar met Glow een poosje terug gegeten en vond het vooral qua ambiance en bediening nogal 'vreetschurerig' vergelijkbaar met de all-you-can-eat concepten voor sushi etc.

Prijs-kwaliteit verhouding is verder goed, maar dat komt ook omdat de prijs vrij laag is ;)
pi_137374599
Ik vond dat juist meevallen, maar meestal als ik er ben is het vrij rustig, ik kan me voorstellen dat dat met Glow anders was.
pi_137374896
Mijn ervaring met dat soort all in concepten is dat de sfeer en de drukte heel erg veel invloed kan hebben op de kwaliteit van het gebodene. Daarnaast bestaat ons gezelschap uit 4 mannen en 3 vrouwen en de vrouwen zijn geen al te grote (en kieskeurige) eters.

De all in concepten bezoek ik voornamelijk met mannelijke vrienden omdat deze qua eetgedrag (hoeveelheid) het meest overeenkomen. Ik voel mij altijd bezwaard om door te eten op het moment dat de tafelgenoot al verzadigd is.

Vlijtig Liesje zit wel wel in een heel mooi pand, dat dan weer wel. ;)

Radio Royaal ken ik (nog) niet, wat voor een soort keuken voeren zij en wat voor een soort publiek komt er op af?
pi_137380461
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:19 schreef Perenijsje het volgende:
Mijn ervaring met dat soort all in concepten is dat de sfeer en de drukte heel erg veel invloed kan hebben op de kwaliteit van het gebodene.
Mee eens, vandaar dat ik expliciet vermeld heb dat ik er met Glow was, Glow = topdrukte.

Ondanks de drukte was het eten qua prijs-kwaliteit nog steeds goed. En ik ben best wel een zeur..
pi_137380714
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:19 schreef Perenijsje het volgende:
Mijn ervaring met dat soort all in concepten is dat de sfeer en de drukte heel erg veel invloed kan hebben op de kwaliteit van het gebodene. Daarnaast bestaat ons gezelschap uit 4 mannen en 3 vrouwen en de vrouwen zijn geen al te grote (en kieskeurige) eters.

De all in concepten bezoek ik voornamelijk met mannelijke vrienden omdat deze qua eetgedrag (hoeveelheid) het meest overeenkomen. Ik voel mij altijd bezwaard om door te eten op het moment dat de tafelgenoot al verzadigd is.

Vlijtig Liesje zit wel wel in een heel mooi pand, dat dan weer wel. ;)

Radio Royaal ken ik (nog) niet, wat voor een soort keuken voeren zij en wat voor een soort publiek komt er op af?
Radio Royaal = frans, europees. Geen vreetschuur. Gewoon een goede zaak. Wel industriėle inrichting, maar dat hoort erbij O+
pi_137390540
1910 is qua aankleding wat klassieker dan Radio Royaal (al is die ook geweldig, net als Smalle Haven). Zelf vond ik het wijnarrangement ook een aanrader.
Ik ben er alleen nooit met een groep geweest, dus of iedereen wat anders kan bestellen weet ik niet.
pi_137390590
Foutje
pi_137390690
Ja smalle haven is ook zeker een aanrader
pi_137390918
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:46 schreef electronique het volgende:
Ja smalle haven is ook zeker een aanrader
Ja :Y) , goed concept voor mensen die niet heel kieskeurige eters zijn. Eenvoudig eten maar met erg fijne ingrediėnten :9
Maar het voldoet denk ik niet zo aan wat de TS zoekt, de keren dat ik er was, zetten ze gewoon de tafel vol met vanalles en nog wat ipv iedereen z'n eigen vooraf uitgekozen menuutje.
pi_137391644
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:51 schreef Sts het volgende:

[..]

Ja :Y) , goed concept voor mensen die niet heel kieskeurige eters zijn. Eenvoudig eten maar met erg fijne ingrediėnten :9
Maar het voldoet denk ik niet zo aan wat de TS zoekt, de keren dat ik er was, zetten ze gewoon de tafel vol met vanalles en nog wat ipv iedereen z'n eigen vooraf uitgekozen menuutje.
Is al een tijd geleden dat ik er ben geweest, maar toen ik er was hadden ze verse ingrediėnten waar ze gerechten van maakten. En daar kon je dan uit kiezen.
pi_137443142
Bedankt voor alle tips en aanvullingen. Onze keuze is uiteindelijk gevallen op "de eerste verdieping". ;) Zij bieden een 5-gangen menu aan voor 43,00 Euro. Voor-, hoofd- en nagerecht zijn naar keuze (a la carte) en de tussengerechten worden bepaald door de kok.

Het restaurant heeft volgens mij in maart 2013 haar deuren geopend, gevestigd op de etage boven de Carrousel. Recensies zijn overwegend positief, dus ik hoop dat we een gezellige (en smakelijke) avond tegemoet gaan.
pi_137444900
Probeer dit eens:

http://www.restaurantbroertjes.nl/

Echt een toprestaurant, met de meest fantasievolle maar toch toegankelijke verrassingsmenu's. Elke keer overtreffen de chef en zijn team zich weer. Een heel jong, superenthousiast team. Echt geweldig!
pi_137625006
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:18 schreef bloodymary1 het volgende:
Probeer dit eens:

http://www.restaurantbroertjes.nl/

Echt een toprestaurant, met de meest fantasievolle maar toch toegankelijke verrassingsmenu's. Elke keer overtreffen de chef en zijn team zich weer. Een heel jong, superenthousiast team. Echt geweldig!
Ik lees hier vaker op het forum, kom ik vandaag ineens dit bericht tegen! Hartelijk dank voor deze mooie complimenten!
pi_137625052
waarom niet een goed tapasrestaurant? voor 40e pp kun je echt gigantisch veel verschillende dingen op tafel zetten met zoveel mensen.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_137625153
niet directe omgeving, maar wel geweldig eten: http://www.wapenvansomeren.nl/
En helemaal niet duur.

http://www.grandcafespeck(...)erkt-a-la-carte.html

Beide zaken zijn echt een aanrader.
pi_137632652
Zo zo, genoeg tips om (nog) vaker met zijn allen uit eten te gaan. ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:37 schreef Pommesss het volgende:

Ik lees hier vaker op het forum, kom ik vandaag ineens dit bericht tegen! Hartelijk dank voor deze mooie complimenten!
Zeker niet het eerste (digitale) complimentje dat Restaurant Broertjes ontvangt. Ben jij 1 van de broertjes..?
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:20:13 #24
423464 JaafkeEHV
Vroeger JaafkeGB
pi_137648806
Restaurant OLIJF in nuenen, zit hemelsbreed 10 minuten van eindhoven af.
Verder in de straat zit de lindenhof. wat ook een genot is, alleen wat duurder, de lindenhof heeft wel een prive-afdeling boven zitten voor grote groepen
pi_137662803
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 21:08 schreef Perenijsje het volgende:
Zo zo, genoeg tips om (nog) vaker met zijn allen uit eten te gaan. ^O^

[..]

Zeker niet het eerste (digitale) complimentje dat Restaurant Broertjes ontvangt. Ben jij 1 van de broertjes..?
Ja ik ben een van de twee broertjes. Altijd fijn om complimenten te ontvangen van tevreden gasten, daar doen we het uiteindelijk voor! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')