Las dat Button tijdens de test was ingehaald door Ricciardo in een snelle bocht. Hij was onder de indruk. Dus qua downforce en wegligging zit de Red Bull er goed bij. Als de motor betrouwbaar is/wordt kan Red Bull zeker meedoen om de topklasseringen. Misschien niet qua topsnelheid (op het rechte stuk kwam hij er niet langs), maar wel in de bochten, waar Red Bull sowieso de afgelopen jaren het verschil maakte.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:11 schreef twiFight het volgende:
[..]
Red Bull is altijd aan het down-playen. Ik geloof al jaren geen woord meer uit hun mond. Er valt wat te zeggen voor 'under-promise, over-deliver', maar in het geval van RB vind ik het een beetje een zwaktebod. De voorgaande jaren deden ze ook elke race alsof ze het moeilijk hadden. Top 6 a 8 tijden in de vrije trainingen en dan in de kwalificatie met 0.5 seconden voor de P2 kwalificeren.
RB wil gewoon geen flater slaan, wat logisch is, maar ik vind het wat kinderachtig gedrag. Als je 4 jaar lang de beste auto van het veld hebt, dan mag de F1 wereld wel degelijk verwachten dat ze nu ook meedoen in de top. Aan hun budget zal het niet liggen.
Lang verhaal kort: ze kunnen lullen wat ze willen, maar ik verwacht niet anders dan dat ze er in Melbourn weer 100% bij zitten. Waarschijnlijk niet twee-vingers-in-de-neus-#YOLO, maar wel degelijk mee doen aan te top.
Nee dat geloof ik echt niet. Ze hebben minder dan 1/3 van het aantal kilometers gereden vergeleken met Mercedes/Ferrari. Sandbagging doet elk team, maar je zal toch echt kilometers moeten maken om data te verzamelen en betrouwbaarheid te verhogen. Tenzij ze ergens stiekem hebben kunnen testen, maar dat geloof ik ook niet.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:11 schreef twiFight het volgende:
[..]
Red Bull is altijd aan het down-playen. Ik geloof al jaren geen woord meer uit hun mond. Er valt wat te zeggen voor 'under-promise, over-deliver', maar in het geval van RB vind ik het een beetje een zwaktebod. De voorgaande jaren deden ze ook elke race alsof ze het moeilijk hadden. Top 6 a 8 tijden in de vrije trainingen en dan in de kwalificatie met 0.5 seconden voor de P2 kwalificeren.
RB wil gewoon geen flater slaan, wat logisch is, maar ik vind het wat kinderachtig gedrag. Als je 4 jaar lang de beste auto van het veld hebt, dan mag de F1 wereld wel degelijk verwachten dat ze nu ook meedoen in de top. Aan hun budget zal het niet liggen.
Lang verhaal kort: ze kunnen lullen wat ze willen, maar ik verwacht niet anders dan dat ze er in Melbourn weer 100% bij zitten. Waarschijnlijk niet twee-vingers-in-de-neus-#YOLO, maar wel degelijk mee doen aan te top.
Inderdaad, net zo min als dat ze onder noemer 'sandbaggen' het chassis open zouden zagen en allerlei buisjes naar buiten laten steken die de windstroom en dergelijken negatief beïnvloeden.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:01 schreef kepler het volgende:
[..]
Nee dat geloof ik echt niet. Ze hebben minder dan 1/3 van het aantal kilometers gereden vergeleken met Mercedes/Ferrari. Sandbagging doet elk team, maar je zal toch echt kilometers moeten maken om data te verzamelen en betrouwbaarheid te verhogen. Tenzij ze ergens stiekem hebben kunnen testen, maar dat geloof ik ook niet.
quote:Na McLaren en haar wishbones, zit nu de turbo van Ferrari op de korrel van de overige teams. Het geval wil dat Ferrari om gewicht te besparen, géén metalen plaat onder de carbon ‘motorkap’ heeft geplaatst.
In plaats daarvan zeggen de Italianen dat ze het zogenaamde slakkenhuis van de turbo zo hebben ontworpen dat deze de brokstukken kan opvangen, mocht de turbine door een defect uit elkaar spatten.
Hiertoe heeft Ferrari besloten om de turbo met lucht én water te koelen, waarbij de extra watermantel fungeert als de vereiste extra laag tegen brokstukken. Het grote voordeel is dat de afmetingen van de radiatoren met 15% kunnen worden verminderd.
Het vermoedden bestaat dat Ferrari hiermee tussen de 3 en 4 kilo aan gewicht bespaart ten opzichte van Mercedes en Renault.
Tel daarbij op dat men er vanuit gaat dat Ferrari sowieso de lichtste motor heeft gebouwd en die besparing van 3 á 4 kilo geeft ze nog meer ruimte om met de ballast van de wagen te spelen.
De opponenten willen de oplossing omwille van de veiligheid nader laten onderzoeken, maar als die watermantel dik genoeg is zal de FIA het naar alle waarschijnlijkheid toestaan.
Slim gevonden van het oudste renstal van de grid!
Blijkbaar, al lees ik dat Mercedes en Renault daar niet mee akkoord zijn en zij zouden wel eens een protest in Melbourne kunnen indienen (volgens de berichten) als de turbo mantel niet verstevigd is/wordt.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:12 schreef sanger het volgende:
Oud nieuws al![]()
De turbo is reeds goedgekeurd dacht ik
Kloptquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Blijkbaar, al lees ik dat Mercedes en Renault daar niet mee akkoord zijn en zij zouden wel eens een protest in Melbourne kunnen indienen (volgens de berichten) als de turbo mantel niet verstevigd is/wordt.
Sowieso wel vreemd dat McLaren in Bahrain erop achteruit is gegaan. Of liever gezegd; de andere teams hebben veel updates geïntroduceerd waardoor ze de voorsprong die de in Jerez leken te hebben kwijt zijn geraakt. Zo erg zelfs dat het maar de vraag is of ze wel voor de Force India's blijven.quote:Op maandag 3 maart 2014 22:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Las dat Button tijdens de test was ingehaald door Ricciardo in een snelle bocht. Hij was onder de indruk. Dus qua downforce en wegligging zit de Red Bull er goed bij. Als de motor betrouwbaar is/wordt kan Red Bull zeker meedoen om de topklasseringen. Misschien niet qua topsnelheid (op het rechte stuk kwam hij er niet langs), maar wel in de bochten, waar Red Bull sowieso de afgelopen jaren het verschil maakte.
Het is nog altijd koffiedik kijken. McLaren kan zich wel gericht hebben op langere runs, weinig met de zachte banden gereden hebben etc.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:54 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Sowieso wel vreemd dat McLaren in Bahrain erop achteruit is gegaan. Of liever gezegd; de andere teams hebben veel updates geïntroduceerd waardoor ze de voorsprong die de in Jerez leken te hebben kwijt zijn geraakt. Zo erg zelfs dat het maar de vraag is of ze wel voor de Force India's blijven.
Creëert die innovatieve achterwielophanging dan misschien te veel drag voor circuits als Bahrain? Dan lijkt het me beter om het alleen te gebruiken bij de high downforce circuits.
Je kan niet alles aanpassen gedurende het seizoen. Er zat iets structureel fout in die wagen, wat ze in deze wagen hebben opgelost.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:17 schreef JohnB52 het volgende:
Dat McLaren snel kan ontwikkelen hebben we vorig jaar wel gezien.
Dus omdat het vorig jaar niet lukte ga je voorbij aan de vele jaren daarvoor waarin ze daarin wel slaagden?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:17 schreef JohnB52 het volgende:
Dat McLaren snel kan ontwikkelen hebben we vorig jaar wel gezien.
Nou, klein probleempje is dat die mensen die daarvoor zorgden er niet meer werken...quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus omdat het vorig jaar niet lukte ga je voorbij aan de vele jaren daarvoor waarin ze daarin wel slaagden?
Ja want het is niet ook afhankelijk van de infrastructuur, maar hangt af van slechts enkele personen....quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:52 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Nou, klein probleempje is dat die mensen die daarvoor zorgden er niet meer werken...
komt later vandaagquote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:51 schreef New_Pope het volgende:
Hoe zit het met de F1Manager voor dit jaar.
Topquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |