abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 maart 2014 @ 22:52:52 #51
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_137365933
quote:
:D _O-

:')

_O-
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 maart 2014 @ 22:55:00 #52
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137366024
Deja vu naar 2005 na jaren Ferrari heer en meester...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_137366032
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:11 schreef twiFight het volgende:

[..]

Red Bull is altijd aan het down-playen. Ik geloof al jaren geen woord meer uit hun mond. Er valt wat te zeggen voor 'under-promise, over-deliver', maar in het geval van RB vind ik het een beetje een zwaktebod. De voorgaande jaren deden ze ook elke race alsof ze het moeilijk hadden. Top 6 a 8 tijden in de vrije trainingen en dan in de kwalificatie met 0.5 seconden voor de P2 kwalificeren.

RB wil gewoon geen flater slaan, wat logisch is, maar ik vind het wat kinderachtig gedrag. Als je 4 jaar lang de beste auto van het veld hebt, dan mag de F1 wereld wel degelijk verwachten dat ze nu ook meedoen in de top. Aan hun budget zal het niet liggen.

Lang verhaal kort: ze kunnen lullen wat ze willen, maar ik verwacht niet anders dan dat ze er in Melbourn weer 100% bij zitten. Waarschijnlijk niet twee-vingers-in-de-neus-#YOLO, maar wel degelijk mee doen aan te top.
Las dat Button tijdens de test was ingehaald door Ricciardo in een snelle bocht. Hij was onder de indruk. Dus qua downforce en wegligging zit de Red Bull er goed bij. Als de motor betrouwbaar is/wordt kan Red Bull zeker meedoen om de topklasseringen. Misschien niet qua topsnelheid (op het rechte stuk kwam hij er niet langs), maar wel in de bochten, waar Red Bull sowieso de afgelopen jaren het verschil maakte.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 3 maart 2014 @ 23:01:56 #54
34586 kepler
No bounce, no play
pi_137366282
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:11 schreef twiFight het volgende:

[..]

Red Bull is altijd aan het down-playen. Ik geloof al jaren geen woord meer uit hun mond. Er valt wat te zeggen voor 'under-promise, over-deliver', maar in het geval van RB vind ik het een beetje een zwaktebod. De voorgaande jaren deden ze ook elke race alsof ze het moeilijk hadden. Top 6 a 8 tijden in de vrije trainingen en dan in de kwalificatie met 0.5 seconden voor de P2 kwalificeren.

RB wil gewoon geen flater slaan, wat logisch is, maar ik vind het wat kinderachtig gedrag. Als je 4 jaar lang de beste auto van het veld hebt, dan mag de F1 wereld wel degelijk verwachten dat ze nu ook meedoen in de top. Aan hun budget zal het niet liggen.

Lang verhaal kort: ze kunnen lullen wat ze willen, maar ik verwacht niet anders dan dat ze er in Melbourn weer 100% bij zitten. Waarschijnlijk niet twee-vingers-in-de-neus-#YOLO, maar wel degelijk mee doen aan te top.
Nee dat geloof ik echt niet. Ze hebben minder dan 1/3 van het aantal kilometers gereden vergeleken met Mercedes/Ferrari. Sandbagging doet elk team, maar je zal toch echt kilometers moeten maken om data te verzamelen en betrouwbaarheid te verhogen. Tenzij ze ergens stiekem hebben kunnen testen, maar dat geloof ik ook niet.

Als er een team aan het sandbaggen is dan zal dat eerder Ferrari zijn.
The line is a dot to you!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 00:51:15 #55
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137369559
quote:
2s.gif Op maandag 3 maart 2014 23:01 schreef kepler het volgende:

[..]

Nee dat geloof ik echt niet. Ze hebben minder dan 1/3 van het aantal kilometers gereden vergeleken met Mercedes/Ferrari. Sandbagging doet elk team, maar je zal toch echt kilometers moeten maken om data te verzamelen en betrouwbaarheid te verhogen. Tenzij ze ergens stiekem hebben kunnen testen, maar dat geloof ik ook niet.
Inderdaad, net zo min als dat ze onder noemer 'sandbaggen' het chassis open zouden zagen en allerlei buisjes naar buiten laten steken die de windstroom en dergelijken negatief beïnvloeden.
Dat was gewoon echt pure noodzaak.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 01:55:44 #56
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137370099
Dat ze even onder de noemer 'als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan' ad hoc de auto klaar moeten klussen, dat ontken ik niet. En voor zover ik weet mogen ze de komende twee weken voor Australie nog aanpassingen maken om de koeling te verbeteren. Maar het gejammer van F1 kijkers dat Renault teams de eerste bocht niet doorkomen en dat het seizoen nu al gewonnen is door Mercedes vind ik dan weer onzin. Ricciardo reed in de laatste test nog een tijd die (uit mijn hoofd) twee tienden van de snelste zat. Ik denk nog steeds dat RB de koeling onder controle krijgt en gewoon weer mee strijdt om het podium.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_137370650
Denk het ook, die auto is super snel met weinig testen! Alleen nog niet betrouwbaar.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_137372661
Ferrari's turbo onder vuur
quote:
Na McLaren en haar wishbones, zit nu de turbo van Ferrari op de korrel van de overige teams. Het geval wil dat Ferrari om gewicht te besparen, géén metalen plaat onder de carbon ‘motorkap’ heeft geplaatst.

In plaats daarvan zeggen de Italianen dat ze het zogenaamde slakkenhuis van de turbo zo hebben ontworpen dat deze de brokstukken kan opvangen, mocht de turbine door een defect uit elkaar spatten.

Hiertoe heeft Ferrari besloten om de turbo met lucht én water te koelen, waarbij de extra watermantel fungeert als de vereiste extra laag tegen brokstukken. Het grote voordeel is dat de afmetingen van de radiatoren met 15% kunnen worden verminderd.

Het vermoedden bestaat dat Ferrari hiermee tussen de 3 en 4 kilo aan gewicht bespaart ten opzichte van Mercedes en Renault.

Tel daarbij op dat men er vanuit gaat dat Ferrari sowieso de lichtste motor heeft gebouwd en die besparing van 3 á 4 kilo geeft ze nog meer ruimte om met de ballast van de wagen te spelen.

De opponenten willen de oplossing omwille van de veiligheid nader laten onderzoeken, maar als die watermantel dik genoeg is zal de FIA het naar alle waarschijnlijkheid toestaan.

Slim gevonden van het oudste renstal van de grid!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:12:08 #59
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_137373258
Oud nieuws al :)

De turbo is reeds goedgekeurd dacht ik :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_137373403
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:12 schreef sanger het volgende:
Oud nieuws al :)

De turbo is reeds goedgekeurd dacht ik :)
Blijkbaar, al lees ik dat Mercedes en Renault daar niet mee akkoord zijn en zij zouden wel eens een protest in Melbourne kunnen indienen (volgens de berichten) als de turbo mantel niet verstevigd is/wordt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:44:21 #61
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_137373950
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:19 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Blijkbaar, al lees ik dat Mercedes en Renault daar niet mee akkoord zijn en zij zouden wel eens een protest in Melbourne kunnen indienen (volgens de berichten) als de turbo mantel niet verstevigd is/wordt.
Klopt :) Ferrari zou om die reden ook al een alternatieve turbo hebben ontwikkeld.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_137374175
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:55 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Las dat Button tijdens de test was ingehaald door Ricciardo in een snelle bocht. Hij was onder de indruk. Dus qua downforce en wegligging zit de Red Bull er goed bij. Als de motor betrouwbaar is/wordt kan Red Bull zeker meedoen om de topklasseringen. Misschien niet qua topsnelheid (op het rechte stuk kwam hij er niet langs), maar wel in de bochten, waar Red Bull sowieso de afgelopen jaren het verschil maakte.
Sowieso wel vreemd dat McLaren in Bahrain erop achteruit is gegaan. Of liever gezegd; de andere teams hebben veel updates geïntroduceerd waardoor ze de voorsprong die de in Jerez leken te hebben kwijt zijn geraakt. Zo erg zelfs dat het maar de vraag is of ze wel voor de Force India's blijven.

Creëert die innovatieve achterwielophanging dan misschien te veel drag voor circuits als Bahrain? Dan lijkt het me beter om het alleen te gebruiken bij de high downforce circuits.
pi_137375021
Zelfde nieuws als de vorige 41 jaar, maar Jos Verstappen is vandaag jarig :-)
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:39:23 #64
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_137375397
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:54 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Sowieso wel vreemd dat McLaren in Bahrain erop achteruit is gegaan. Of liever gezegd; de andere teams hebben veel updates geïntroduceerd waardoor ze de voorsprong die de in Jerez leken te hebben kwijt zijn geraakt. Zo erg zelfs dat het maar de vraag is of ze wel voor de Force India's blijven.

Creëert die innovatieve achterwielophanging dan misschien te veel drag voor circuits als Bahrain? Dan lijkt het me beter om het alleen te gebruiken bij de high downforce circuits.
Het is nog altijd koffiedik kijken. McLaren kan zich wel gericht hebben op langere runs, weinig met de zachte banden gereden hebben etc.

McLaren was tijdens de eerste tests al snel en kunnen juist razendsnel doorontwikkelen. Ik verwacht eigenlijk dat ze voornamelijk op betrouwbaarheid getest hebben op het laatst omdat ze doorhadden dat het met racepace en pure snelheid wel aardig voor elkaar was.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:53:22 #65
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_137375748
De testtijden zijn niet zo relevant. Je weet niet wat de teams hebben getest. Pas in Australië, tijdens de kwalificatie, weten we meer over de verhoudingen tussen de teams. Tot die tijd blijft het vooral bij speculeren.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_137376431
Dat McLaren snel kan ontwikkelen hebben we vorig jaar wel gezien.
pi_137377490
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 12:17 schreef JohnB52 het volgende:
Dat McLaren snel kan ontwikkelen hebben we vorig jaar wel gezien.
Je kan niet alles aanpassen gedurende het seizoen. Er zat iets structureel fout in die wagen, wat ze in deze wagen hebben opgelost.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:44:09 #68
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_137379103
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 12:17 schreef JohnB52 het volgende:
Dat McLaren snel kan ontwikkelen hebben we vorig jaar wel gezien.
Dus omdat het vorig jaar niet lukte ga je voorbij aan de vele jaren daarvoor waarin ze daarin wel slaagden?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_137379440
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:44 schreef sanger het volgende:

[..]

Dus omdat het vorig jaar niet lukte ga je voorbij aan de vele jaren daarvoor waarin ze daarin wel slaagden?
Nou, klein probleempje is dat die mensen die daarvoor zorgden er niet meer werken...
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:59:27 #70
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_137381579
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:52 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Nou, klein probleempje is dat die mensen die daarvoor zorgden er niet meer werken...
Ja want het is niet ook afhankelijk van de infrastructuur, maar hangt af van slechts enkele personen....

Tuurlijk zijn die personen van invloed geweest, maar het overgrote deel werkt er nog steeds hoor. En Ron Dennis trekt ook weer wat steviger aan de touwtjes nu,....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 15:51:30 #71
396458 New_Pope
Nobody fucks with the Jesus!
pi_137383132
Hoe zit het met de F1Manager voor dit jaar :?.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 maart 2014 @ 15:54:48 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137383221
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:51 schreef New_Pope het volgende:
Hoe zit het met de F1Manager voor dit jaar :?.
komt later vandaag :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 maart 2014 @ 16:32:33 #73
396458 New_Pope
Nobody fucks with the Jesus!
pi_137384483
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

komt later vandaag :)
Top :).
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
  dinsdag 4 maart 2014 @ 17:11:47 #74
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_137385659
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

komt later vandaag :)
Ik begin vast met F5en
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 17:39:01 #75
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137386555
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

komt later vandaag :)
Ik ga dit jaar voor het eerst meedoen!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')