abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 27 april 2014 @ 16:15:16 #176
388993 ItsTheSebbe
Praise the Sun!
pi_139307014
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 14:40 schreef Trollscience het volgende:

[..]

oh op die fiets :') sorry ik ben echt gekaterd atm
met een upstroke bedoel je naar de lage E toe toch? want dat doe ik namelijk altijd, met mijn wijsvinger een stukje vlees over de plectrum heen laten gaan
Ja ik bedoelde van beneden naar boven. Dat moet ik maar eens gaan oefenen dan, ik kan het alleen van boven naar beneden waarbij ik m'n duim na het aanslaan erlangs laat glijden.
pi_139386329
Beste gitaristen hier. Ik wil graag binnenkort mijn eerste gitaar gaan aanschaffen, acoustic lijkt me het meest handig aangezien ik gewoon random liedjes wil leren spelen :). Ik kan nog helemaal niets, niet eens noten leren laat staan dat ik iets van gitaren af weet. Ik ben daarom nogal in twijfel over mijn eerste aankoop, ik wel zeker niets duurs, dat vooral niet, maar gewoon een goede degelijke gitaar waarop ik het allemaal kan leren, dus ook weer niet zo slecht dat elke noot vals is en dat ik maar denk dat het aan mij ligt (voor zover ik überhaupt dat onderscheid al kan maken :P)

Ik zat zelf te denken (mede op aanraden van een vriendin die er tot in lichtelijke mate verstand van heeft) aan deze:

http://www.bax-shop.nl/we(...)product-details.html

Sowieso staan er op die site nog een heel aantal andere akoestische exemplaren dus als er daar een meer geschikte tussen staat die iemand weet, graag :)
  dinsdag 29 april 2014 @ 20:31:40 #178
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_139387879
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 19:55 schreef Dejannn het volgende:
Beste gitaristen hier. Ik wil graag binnenkort mijn eerste gitaar gaan aanschaffen, acoustic lijkt me het meest handig aangezien ik gewoon random liedjes wil leren spelen :). Ik kan nog helemaal niets, niet eens noten leren laat staan dat ik iets van gitaren af weet. Ik ben daarom nogal in twijfel over mijn eerste aankoop, ik wel zeker niets duurs, dat vooral niet, maar gewoon een goede degelijke gitaar waarop ik het allemaal kan leren, dus ook weer niet zo slecht dat elke noot vals is en dat ik maar denk dat het aan mij ligt (voor zover ik überhaupt dat onderscheid al kan maken :P)

Ik zat zelf te denken (mede op aanraden van een vriendin die er tot in lichtelijke mate verstand van heeft) aan deze:

http://www.bax-shop.nl/we(...)product-details.html

Sowieso staan er op die site nog een heel aantal andere akoestische exemplaren dus als er daar een meer geschikte tussen staat die iemand weet, graag :)
De Squier is wel het goedkoopste van het goedkoopste. Zelf weet ik dat een eerste gitaar kopen heel erg bepaald of je later nog doorgaat met spelen. Koop je een gitaar die niet stemvast is, niet erg eenvoudig speelt of je simpelweg qua uiterlijk niet erg aanspreekt, dan is het vaak ook moeilijker om door te zetten en echt door te gaan met spelen.

Om die redenen zou ik aanraden om nog net even wat meer in de gitaar te investeren. Ook zou ik gewoon eens wat gitaren gaan vasthouden in een gitaarwinkel om wat een gevoel voor de grootte te krijgen. Grote western gitaren kunnen wat moeilijker zijn om op te beginnen omdat de klankkast relatief groot is.

Niemand zegt trouwens dat je moet beginnen op een akoestische gitaar! Wil je elektrisch beginnen, dan kan dat prima. Wel zal je dan meer geld aan de kant moeten leggen omdat een elektrische beginnersgitaar al duurder is, en je daarnaast ook een kabel, stemapparaat en een versterker nodig zal hebben. :)
pi_139388209
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 20:31 schreef Belabor het volgende:

[..]

De Squier is wel het goedkoopste van het goedkoopste. Zelf weet ik dat een eerste gitaar kopen heel erg bepaald of je later nog doorgaat met spelen. Koop je een gitaar die niet stemvast is, niet erg eenvoudig speelt of je simpelweg qua uiterlijk niet erg aanspreekt, dan is het vaak ook moeilijker om door te zetten en echt door te gaan met spelen.

Om die redenen zou ik aanraden om nog net even wat meer in de gitaar te investeren. Ook zou ik gewoon eens wat gitaren gaan vasthouden in een gitaarwinkel om wat een gevoel voor de grootte te krijgen. Grote western gitaren kunnen wat moeilijker zijn om op te beginnen omdat de klankkast relatief groot is.

Niemand zegt trouwens dat je moet beginnen op een akoestische gitaar! Wil je elektrisch beginnen, dan kan dat prima. Wel zal je dan meer geld aan de kant moeten leggen omdat een elektrische beginnersgitaar al duurder is, en je daarnaast ook een kabel, stemapparaat en een versterker nodig zal hebben. :)
Bedankt voor je reactie :)

Tjah, dat zijn ook de goedkoopste daar natuurlijk, als het nog duurder gaat uitvallen wordt het wel een enorme investering gelijk. Ik zat toch te denken aan maximaal 100 euro of zo. Ik heb geen enkele zekerheid dat dit aanslaat namelijk, ik kan nog helemaal niets, ik zal noten moeten leren, etc. En om er dan direct 200 of 300 euro of zo voor uit geven, liever niet.

Waar het mij persoonlijk om gaat is echt een beetje liedjes te kunnen spelen tijdens een kampvuurtje als ik met vrienden in de zomer op vakantie ben of zulke zaken. Natuurlijk ook gewoon voor mijzelf, heb dit altijd al zeer graag willen leren.

Ik denk dat een akoestische gitaar wel het beste is, ik zou bijvoorbeeld graag dit soort nummers leren spelen:


Dat betreft volgens mij een akoestische gitaar? Elektrisch trekt me niet zo eigenlijk.
  dinsdag 29 april 2014 @ 21:06:05 #180
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_139389739
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 20:39 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie :)

Tjah, dat zijn ook de goedkoopste daar natuurlijk, als het nog duurder gaat uitvallen wordt het wel een enorme investering gelijk. Ik zat toch te denken aan maximaal 100 euro of zo. Ik heb geen enkele zekerheid dat dit aanslaat namelijk, ik kan nog helemaal niets, ik zal noten moeten leren, etc. En om er dan direct 200 of 300 euro of zo voor uit geven, liever niet.

Waar het mij persoonlijk om gaat is echt een beetje liedjes te kunnen spelen tijdens een kampvuurtje als ik met vrienden in de zomer op vakantie ben of zulke zaken. Natuurlijk ook gewoon voor mijzelf, heb dit altijd al zeer graag willen leren.

Ik denk dat een akoestische gitaar wel het beste is, ik zou bijvoorbeeld graag dit soort nummers leren spelen:


Dat betreft volgens mij een akoestische gitaar? Elektrisch trekt me niet zo eigenlijk.
Als akoestisch je aantrekt, dan zou ik daar ook zeker mee bezig gaan. Je kunt ook best beginnen met spelen met een gitaar die minder dan 100 euro kost, ik laat je alleen maar weten wat mijn algemene ervaring is geweest met beginnersgitaren. 100 euro is erg weinig voor een gitaar. Zelfs gitaren die 800 euro kosten worden soms nog niet als professionele instrumenten gezien.

Ik ben begonnen met een spaanse gitaar van 125 euro. Ik heb er simpele akkoorden op leren spelen en een paar simpele liedjes geleerd, maar ik was de gitaar al gauw zat. De hals was te breed, wat akkoorden spelen moeilijk maakte. Bovendien was de gitaar niet erg stemvast. Omdat ik vrij snel hierna een elektrische gitaar gekocht heb, en nu basgitaar speel heb ik mijn interesse in muziek spelen vast kunnen houden. Had ik die spaanse gitaar niet vervangen door iets anders, dan had ik het waarschijnlijk al opgegeven.

Maar de keuze is aan jou! Weet je echt nog niet of dit iets voor jou is, dan snap ik goed dat je 100 euro al een hele investering vindt. Ik zou je toch alsnog aanraden om eens naar een muziekwinkel te gaan. Luister niet te veel naar de verkooppraatjes van de sluwe verkopers, maar houdt gewoon eens wat gitaren vast. Sla eens een snaar aan en luister er naar. Vaak zeggen die kleine dingen al veel meer dan wat er op het prijskaartje staat! ;)
pi_139397219
Ok. Helemaal duidelijk. Bedankt voor de tips! :)
  woensdag 30 april 2014 @ 13:11:40 #182
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_139409495
Zo dat kan ook weer van m'n bucketlist af :D

pi_139410397
Ik zou ¤ 150 - ¤ 200 inruimen voor je 1e gitaar.
En niet online kopen, maar gewoon naar een gitaarshop en vragen of de eigenaar 10 gitaren laat horen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 1 mei 2014 @ 15:14:17 #184
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_139453190
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 1 mei 2014 @ 15:14:56 #185
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_139453204
quote:
10s.gif Op woensdag 30 april 2014 13:11 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo dat kan ook weer van m'n bucketlist af :D

[ afbeelding ]
Feestje :)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  donderdag 8 mei 2014 @ 19:46:33 #186
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_139709509
Wat een werk man, zo'n cd opnemen :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:35:47 #187
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_139742115
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 19:46 schreef The_Dean het volgende:
Wat een werk man, zo'n cd opnemen :D
Wel mooi werk lijkt me?
  vrijdag 9 mei 2014 @ 16:14:40 #188
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_139743560
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 19:46 schreef The_Dean het volgende:
Wat een werk man, zo'n cd opnemen :D
Wanneer kunnen we het verwachten :D
  zaterdag 10 mei 2014 @ 01:49:14 #189
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_139767766
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:35 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Wel mooi werk lijkt me?
Ja, super :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 10 mei 2014 @ 01:49:44 #190
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_139767782
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 16:14 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Wanneer kunnen we het verwachten :D
Nog geeeeen idee :@
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  maandag 12 mei 2014 @ 15:50:27 #191
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_139868892
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 01:49 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Nog geeeeen idee :@
Voor Cynic? :D

Awesome optreden gehad afgelopen weekend :o

Video:

Foto:
  maandag 12 mei 2014 @ 19:32:24 #192
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_139876635
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:50 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Voor Cynic? :D

Ja, dat zeker :D

Over twee weken nog drie dagen percussie, solo's en zang erop.
Dan nog 'even' mixen en masteren en dan zijn we klaar.

Moet raar komen als hij niet voor het einde van het jaar te verkrijgen is.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_139877171
Ik heb bijna de hele band gezien afgelopen vrijdag op een verjaardag!
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  maandag 12 mei 2014 @ 19:54:30 #194
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_139877784
Volgens mijn oude leraar(nu met pensioen) niet (hij begon over iemand die maar 2 vingers had maar wel een van de beste jazz gitaristen is geworden) maar ik dacht ik vraag het hier ook even, is het erg als je bastonen met je duim pakt en geen barrés kunt pakken door anatomie van je pols? Door een nogal traumatisch verleden voor mijn handen/polsen kan ik mn handen niet recht houden en mn ringvinger en pink niet los van de rest van mn vingers bewegen dus moet ik altijd improviseren met hoe ik nummers speel, tot nu toe geen problemen behalve dan dat het niet altijd vloeiend te doen is waar mensen die de snaren wel normaal kunnen beetpakken met hun vingers met gemak doen. Ik kan wel nummers als tears in heaven van clapton spelen, en heb net in een avondje mezelf de overworld theme van gargoyles quest geleerd :P

Maar toen ik een videotje ging kijken op yt van iemand anders die dat nummer ook speelt speelt hij het veel soepeler en makkelijker dan mij lijkt het. ;(

Zal ik hierdoor erg beperkt worden?

Op een rijtje nogmaals;
-kan geen barrés omdat ik mn pols niet recht kan houden.
-kan mn ringvinger en pink niet afzonderlijk neerzetten.

groetjes
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 12 mei 2014 @ 20:34:01 #195
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_139879604
De 2 vingers van Django Reihardt


En de duim van Richy Havens.


Je zal (gedeeltelijk) je eigen manier van spelen moeten uitvinden.

[ Bericht 22% gewijzigd door Papierversnipperaar op 12-05-2014 21:14:37 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_139894476
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 19:41 schreef Cynic het volgende:
Ik heb bijna de hele band gezien afgelopen vrijdag op een verjaardag!
Ik meen vanuit je reactie op te make dat het een unicum is?
pi_139894692
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 06:00 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

Ik meen vanuit je reactie op te make dat het een unicum is?
De laatste keer was denk ik bij ons laatste optreden, en ik zie net dat dat januari 2012 was.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_139897730
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 07:18 schreef Cynic het volgende:

[..]

De laatste keer was denk ik bij ons laatste optreden, en ik zie net dat dat januari 2012 was.
Dan is het er zo een vraag: bestaat de band dan eigenlijk nog?

soortgelijke situatie van bandleden weinig zien heb ik ook last van.
pi_139904912
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 10:45 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

Dan is het er zo een vraag: bestaat de band dan eigenlijk nog?

Jawel hoor!
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  dinsdag 13 mei 2014 @ 14:53:00 #200
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_139906843
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 20:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De 2 vingers van Django Reihardt


En de duim van Richy Havens.


Je zal (gedeeltelijk) je eigen manier van spelen moeten uitvinden.
thx, dat geeft me weer wat goede moed.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')